Jump to content
FAS Goran
cheja

Punto mk.2b 1.3 MJet - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Pozdrav svima!

Neću da smaram suvišnim brojem rečenica već odmah na stvar. Vlasnik sam novog Punta 1.3 multijet ( 2 nedelje i 220 km) i već sam se susreo sa prilično uznemirujućim problemom. Tri puta do sad mi se desilo da motor ne mogu da pokrenem (anasuje ali ne pali). Kod ključa je prepoznat (probao sa oba ključa). Sve lampice koje treba da se ugase kad se da kontakt regularno se gase. Ništa što piše u servisnom uputstvu ne nudi rešenje. Automobil sam pokrenuo nakon pola sata do sat vremena i upalio bez problema. Kao da ništa bilo nije (gremlini 100%). Napominjem da je automobil stajao na suncu svaki put kad se to dešavalo ali je bilo sunca i kad se ponovo pokrenuo. Znam da nema tu puno mudrosti već pravo u servis. Zanima me da li je neko već sreo nešto slično i da lije neki banalan kvar (da me uteši). Isto tako bi voleo da mi preporučite sarvis (naravno ovlašćen jer je auto u garanciji).

Ja sam iz Vršca i auto je kupljen u Vršcu, ali tu nema ovlašćenog servisa. Čuo sam od nekih ljudi da baš nisu zadovoljni sa starim zastavinim servisima i BG_u ili se tripuju? Delta možda?

Unapred hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necu ti puno pomoci sem da moras imati spisak ovlascenih servisa, i obzirom da je auto potpuno nov, sta god da je u pitanju imas puno pravo da im sednes na vrat i da ih smaras do besvesti sve dok ga ne otklone

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne možemo te mnogo savetovati jer većina nas ovde ne vozi nove M-jet Puntiće, već one sa preko 200 000 km iza sebe tako da realno niko nema savet pogotovo o servisima...

ali napravio si dobar izbor motora i autića - to mogu 100% da potvrdim :unworthy::thumbup:

ps: kad ugrabiš vremena i kad rasteraš te gremlinčiće (svaki novi auto ih ima - bio benz, bmw, bentli ili fiat ...) - obavezno slikaj i predstavi autić u posebnoj temi , pozz :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unworthy: :unworthy:

A ja taman mislio da prodam stila i da uzmem punta na kredit.Dosta mi je smaranja sa polovnjacima.Kad vidi ti gremline,ne vole vrucinu.Nisi jedini,jos na par mesta sam procitao za problem sa suncem i paljenjem :rofl: :rofl: :Ne znam gde,prevrnuo sam brdo sajtova zadjih sedmica citajuci o "domacem" puntu.

Znaci pravac servis.Samo je problem sto u servisu moze biti sve ok,a ono opet kad ga doteras kuci i osuncas da ti zakaze.

Kada citam ovo,kao da vidim da ce se i meni desiti slicno. :rofl: :rofl: ako uletim u šemu sa puntom.

Pokazah ovu temu supruzi,ona mi rece ti -si lud ako uzmes Fiata.Opet.

Zelim ti da to brzo sredis,jer nov auto se uzima da se ne bi gubilo vreme po servisima i da bi on sluzio tebi,a ne ti autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto da se nadovezem na pricu, ja vozim punta 1.3 multijet, samo sto je moj presao mnogo mnogo vise od tvog. I desilo mi se pre par meseci par puta, i pre neki dan da verglam i da auto nece da upali, znaci pocnem da verglam i vidi se da ne moze da upali. Skinem sa kontakta, dam ponovo, sacekam da se pogase lampice i upali najnormalnije, ne znam u cemu je problem, iskreno nisam se ni trudio da otkrijem. Ali ako nastavi to da se desava moracu da se pozabavim tom tematikom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor radilice (RPM senzor)??

Kod Stila još izbaci poruku "lose conection"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci, hvala na podršci. Zvao me danas kum i reče da neki njegov ortak koji ceo život vozi dizele (inače je profi vozač kamiona), misli da je u pitanju felerični filter za gorivo. Na koju foru ja to ne znam ali se nadam da nije ozbiljna stvar. Kao sto reče ''sasha015'' ako je neka prikrivena falinka ima da se sprijateljim sa svima u servisu jer ću ih posećivati češće od rodbine (ne daj bože!). Inače ne mislim loše o Puntićima, naročito ne što je to još uvek čistokrvni FIAT. Delovi i dalje stižu od preko, a naši to samo šrafe i to alatkama podešenim na određeni njutnmetar tako da nema šta puno tu da se misli. To je ujedno i razlog što nama deluje da je Punto skup jer na te delove mora da se plati carina.

Ja sam inače 10 godina vozio Fiat Tipo 1.4 koji je prešao boga i oca (još uvek prelazi kod čove koji ga je uzeo), maltretiran od strane priučenih majstora i lošeg održavanja od strane ćaleta i nikad nas na putu nije ostavio. Sad ćale vozi Mareu-karavelu 1.9 td i super mu je. Inače za ovaj moj Zunto sam utrapio na reciklažu Alfu 33 koja je imala felera koliko hoćeš, a svi majstori su je ovde gledali kao rubikovu kocku ali nisu bili gadljivi na pare.

Neka joj je laka reciklaža u stonu lampu.

Ali valjao bi mi ipak neki savet oko servisa.

Pozzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko servisa ti ne mogu pomoci, ali ono sto znam je da je meni riknuo bio senzor polozaja radilice, kao sto rece kole. Desavalo se kada je auto zagrejan da nece da upali. Medjutim posto je auto nov cisto sumnjam da tako nesto moze da crkne tako brzo...ali ko zna!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali valjao bi mi ipak neki savet oko servisa.

Koliko sam razumeo, mora ovlašćeni jer je nov auto:

- AutoGarant, Ibarski put bb 32212 Preljina, Čačak 032/381500

- Zastava Promet/Arena Motors, Lepenički bulevar 33, 34000 Kragujevac, 034/502010

- Delta Automoto, Omladinskih brigada 33a, 11070 Novi Beograd 011/2010968

- AK Voždovac AD, Vojvode Stepe 318, 11000 Beograd 011/2473932

- Stojanov, Veliki Rit 27d, 21000 Novi Sad 021/6311411

- ZP AD Sombor, Filipa Kljajića bb, 25000 Sombor, 025/420388

Ako možeš da biraš, onda Delta ili AutoGarant :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da moraš u ovlašćeni sevis. Možda bi tebi ipak bilo malo lakše (ipak nov auto) da saznaš bar o čemu se radi, pa ako neko kod tebe tamo ima dijagnostiku, bar da ti očita grešku iz kompjutera. Velika većina grešaka i nepravilnosti se beleži u kompjuteru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma za dijagnozu idi do dr Mikija :thumbup:(osim ako nije na odmoru) neće je naplati mnogo, a barem ćeš 100% znati šta je problem pa da zavrćeš šiju ovima iz ovlašćenih servisa... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nudio mi se komšija (majstor) koji od skora ima diagnostiku da ga pogleda ali mi nešto frka da ne provale oni u servisu da je nešto čačkano i eto meni još većeg problema. Svi jedva čekaju da ti skinu garanciju ili barem da ti naplate. Ja sam imao pokušaj navlakuše od strane jednog ovlašćenog servisa i dilera za Chevrolet vozila. Kada sam sestrin Kalos vozio da mi zamene termostat (u garanciji), oni frajeri da mi naplate. U stilu, kao automobil je kupljen kod drugog dilera, a ne kod njih pa garancija ne važi. Šta!?! Pa ne garntuje prodavac ništa već proizvođač. Makar da je kupljen u Zimbabveu ti prijatelju ako si ovlašćeni servis ima da mi ga popraviš u garanciji bez nadoknade. Kad sam spomenuo to i tužbu i mail proizvođaču, naprasno su se setili da sam u pravu uz bedasto obrazloženje kako šef servisa nije znao jer je mlad i neiskusan :blink: .

Nema druge nego pravo u servis. Jedino me brine mogućnost igranke bez prestanka ( to sam imao sa Alfom). Sutra zovem Deltu po savetu ''neshaocta''(hvala), pa ćemo videti. Javim kako je prošlo :thumbup: .

Nego, Phantome ko je Dr Miki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se dijagnostike tiče, to je krajnje bezazlena akcija: priključi se auto preko adaptera na kompjuter ili laptop i pomoću nekog od mnogobrojnih dijagnostičkih programa SAMO PROČITAJU podatci iz kola. Ne brisati greške ako ih ima, to će uraditi onaj ko otkloni kvar. Utikač se nalazi ispod osigurača kod tvog levog kolena u kabini. Zove se OBD2. Ja imam svoju dijagnostiku koju sam praviio i veruj mi - nema tu ništa mistično ni tajanstveno. Samo čitanje. Postoje uređaji koji mogu menjati neke parametre u kolima ali to je nešto drugo. I niko ne može da zna da si očitavao dijagnostičke podatke jer je to samo ČITANJE, a za tebe korisno jer imaš bar neki uvid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan dobar savet.

Mani se komšije koji ceo život vozi dizele i onoga što od nedavno ima dijagnostiku. Kreni sa ozbiljnima od početka. Jeftinije je a i manje boli glava.

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle nisam se javljao neko vreme jer je period čekanja na termin kod Deltinog servisa prilično dugačak.

U međuvremenu mi se automobil jedanput ugasio u vožnji i počeo da javlja grešku u sistemu za ubrizgavanje. Tad sam već debelo posumnjao da je do kvaliteta goriva. Odem ja na također NISovu pumpu ali na drugoj lokaciji u gradu jer sam čuo da na ovoj na kojoj sam prethodno sipao( isto NIS) je bilo još slučajeva lošeg rada motora i sl. Kako sam to utadio problem je nestao (???). Budući da mi je servis već bio zakazan ja sve jedno odem. Tamo su mi saopštili upravo to što sam i posumnjao. Znači da je 99% od lošeg goriva (mada onaj 1% me i dalje brine). Ni jedan drugi kvar nisu uspeli da ustanove. Pa, dobro majku mu :realmad: zar stvarno u ovoj zemlji čovek mora da vodi računa o svemu i svačemu jer uvek neko vreba da vas za rođene pare zaj... i još da vam napravi veću štetu!?!

Hoće li ovde biti nekog reda ikada???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma džabe mi MOL ja sam u Vršcu, a tu imamo samo NIS, OMV (i od njih su mi rekli da bežim, bar kod nas) i još dve manje privatne pumpe koje drže NIS-ovo gorivo. Izbor je prilično mlitav, a da tu ima i pokoja kanister pumpa ''od Robije prva ruka'' što može u nekim slučajevima da bude ravno samoubistvu.

I šta ja da radim? Da se lepo prekrstim i pomolim da je ono što mi je sipano dovoljno dobrog kvaliteta da neće motor da mi zakašljuca :wallbash: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da budem iskran, malo mi je čudna ta priča o kvalitetu goriva. Znate li koliko mjt-a ima u Srbiji (ne samo Punto, već Doblo i drugi) i ne žale se toliko na gorivo. Pa nije sistem za ubrizgavanje baš toliko osetljiv. Razmislite i sami. Na rezrevoaru je prva pumpa, zatim pumpa visokog pritiska kod motora. Kada damo kontakt prvo proradi prva i kad nabije pritisak (ne startujemo motor), za 10-tak sekundi ona stane i to se čuje. Da li se to dešava i kod vas? Ako dijagnostika prijavljuje grešku u pritisku goriva onda je neka pumpa a ne kvalitet goriva. Kako fizički može, gorivo manje vrednosti da poremeti pumpu i njen pritisak. Pa da je voda, pumpa bi nabila pritisak. Probajte neku staru pumpu od goriva sa vodom i videćete. Verovatnije je da kada je neka pumpa falična i radi na granici potrebnoj za motor, tada i malo slabije gorivo sve poremeti. Kada je sve u redu, osetićete možda samo malu razliku u startnosti i to je sve. Sva sam goriva i sve pumpe isoprobao i ima nekih razlika u snazi ali ne da ugasi motor. Takođe loš filter goriva (ili zaprljan) može da poremeti dotok. Ja bih konsultovao naše sarvisere, Mikija i Gorana da provere i kažu svoje mišljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i da nezaboravim - samo MOL :thumbsup: - jes da ih nešto nema baš po BG ; ali se isplati UVEK i isključivo točiti kod njih :unworthy:

Tocio sam na MOL-u od kad sam kupio auto, a od nedavno i na EKO.

Ne primecujem nikakvu razliku, cak je mozda motor zivlji sa EKO gorivom. Ali mozda je to samo utisak.

A bilo bi lepo da nam kolega kaze koja je to NIS pumpa gde je imao problema, da je izbegavamo u sirokom luku.

Nema razloga da ne kaze, to moze samo da pomogne

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa nije MOL u Pančevu preko sveta iz Vršca na jedan rezervoar to je mizeran procenat :whistle: ; a da nepričamo da ti je Rumunija u komšiluku i jeftinije i kvalitetnije gorivo :thumbup:

ja evo već skoro 2 godine točim isključivo na Mol - i prezadovoljan sam, bez aditiva itd...

veki - gde nađeš taj wurth aditiv kad ga nema nigde u maloprodaji - već samo serviseri itd :question: i naravno koja je cena :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa (NIS) koja je za izbegavanje nalazi se na izlazu iz Vršca prema Vatinu. Mi je još zovemo ''pumpa kod jezera''. Pre izvesnog vremena sam na toj istoj pumpi uzeo oko 3l bezolovnog u kanisterče za kosačicu. Kad sam stigao kući gvirnem u kanister i primetim da je dno skroz prekriveno talogom, a kanister je bio nov. Sad zamislite koliko taloga uleti nekom u rezervoar kad sipa 10l i više. Inače ima još jedna pumpa (NIS) na izlazu prema BGD koja nije kompromitovana i tu uglavnom svi vole da sipaju ali joj je mana što je što je mala i ima čudno radno vreme i često ne radi.

Inače Phantome Pančevo samo deluje da nije preko sveta. Da bi se stiglo tamo mora se proći kroz brdo sela i dva manja mestašca gde su ograničenja od 30 do 50 km/h, a sam put nije preko 80 km/h. Tako da je putovanje uz poštovanje svih ograničenja oko 1h samo u jednom pravcu. Ako se uzme u obzir i činjenica da put prolazi kroz tri ''sreza'' to je potencijalno tri policijske patrole, a da u svakom trenutku ima makar jedna je sigurno. Tako da se previše rizika ne isplati u smislu prekoračenja brzine radi skraćenja putovanja.

Slično je sa Rumunijom jer treba ići dalje od prvog mesta jer tamo ''za nas'' valjaju loše gorivao. Ko će da te zavrne ako ne komšija i brat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Najmlađi brat poseduje punta 1.3 Mjet i ima problem sa paljenjem.Kvar se manifestuje tako što auto normalno vergla,ali se sve završi na tome.Primetili smo da se ne čuje pumpa da zuji.Posle otprilike 10 puta vraćanja ključa sa kontakta i ponovo davanje kontakta počne pumpa da se čuje i auto se normalno upali.U vožnji nema štucanja i nepravilnog rada auta,isti prima gas odlično i tako se i ponaša.Kada se auto ugasi,posle 10 min pali sasvim normalno,ali posle par sati ili sutra dan postupak paljenja je igranje sa kontakt bravom.Releji i osigurači nisu jer sam provalio koji su,izmenjao ih sa ostalim na ploči za osigurače i efekat je isti.

Da li je neko imao možda ovakav problem sa Puntom i šta bi mogao da bude uzrok kvara ovog problema.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...