Dr cosworth 5 Posted May 9, 2012 Pa baci neki karton ispod njega i menjaj ga na mesec dana Quote Share this post Link to post Share on other sites
edis921 0 Posted May 9, 2012 opet moram da ti prodam mehanicarski fazon...uzmes malo piljevine pa bacis na fleku...hahaha...uzet cu u obzir....Pa baci neki karton ispod njega i menjaj ga na mesec danauu pa dodatni trosak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaled 0 Posted August 9, 2012 (edited) Pozdrav svima,nisam znao da postoji ovaj forum i baš sam srećan što sam ga pronašao.Imam Bravu 1.8 2000god pa me interesuje kako da zamenim ulje za servo pošto ga nisam nikada menjao. Vidim da je skroz crno, u stvari ne znam ni koje boje treba da bude. Edited August 9, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8199 Posted August 9, 2012 Ulje za servo treba da bude crvene boje, to tvoje je odavno odradilo svoje. Imas "tutelu" fiatovo ulje za servo, pitaj u prodavnici. Malo staje i lako se menja. Valjda se otkaci crevo od letve i pusti da iscuri staro ulje ili bese ima sraf na letvi, nemogu da se setim kako bese to se retko kad menja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted August 9, 2012 Da treba da bude crvene boje, ja sam moje zamenio tako sto sam na veliki spric, navukao tanko crevce, pa gurnuo u posudu i izvlacio, kad sam izvukao iz posude onda sam nastavio to tanko crevce da guramu creva od posude i tako dokle sam god mogao i izvukao sam verovatno vecinu ulja i onda samo nasuo drugo. Ja nisam nasao nigde gde bi mogao da ispustim, ali nisam imao ni kanal pa mi ovo delovalo kao najlakse a ako nista drugo osvezio sam ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8199 Posted August 9, 2012 Izvuko si nekih 80% sigurno, to mu je dovoljno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaled 0 Posted August 9, 2012 (edited) Znači ipak je komplikovano nije kao kod motora...Moraću da vozim kod nekog majstora našao sam već ulje ovi iz AP su mi preporučili Selenia.Ako ima neki tutorial bio bih zahvalan. Edited August 9, 2012 by spaled Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted August 9, 2012 Kod mene na auti je bilo isto tako crno kada sam ga uzeo i drugar automehanicar je skinuo crevo sa letve a ja sam sa upaljenim motorom malo okretao volan levo-desno dok nije prestalo da izbacuje ulje na to crevo koje je skinuo.Nakon toga smo nasuli novo ,staje malo manje od litra i posle kratkog vremena je i ono dobilo neku sivkastu boju sto verovatno znaci da to niko nikad nije menjao.To me podseti da bi mogao ponovo da ga zamenim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
spaled 0 Posted August 9, 2012 Preporučili su mi ovo Selenia Tutela GIA 1/1Ali tamo piše da je to ulje za automatske menjače ne piše da je za servo ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted August 9, 2012 To je to ulje. ATF ulje se koristi i za automatske menjace i za servo upravljac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1210 Posted November 11, 2012 (edited) Da li je potrebno uopste menjati ulje ako sve funkcionise i da li ce se zamenom dobiti nesto, tj da li ce volan biti laksi na okretanju. Ako neko zna nesto o ovome, bio bi mu veoma zahvalan. Edited November 11, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9736 Posted November 11, 2012 Da li je potrebno uopste menjati ulje ako sve funkcionise...Da, 3 godine je interval zamene. Uostalom, pogledaj u bočicu. Ako više nije crvene boje, odslužilo je svoje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1210 Posted November 11, 2012 nije nikako crvene boje Da li da to uradim sam, sa spricem kako je neko gore napisao ili da odvezem u servis da ispuste svo ulje pa da sipaju novo kroz ceo sistem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8199 Posted November 13, 2012 Na sledecoj zameni ulja u motoru promeni i u servu, lakse je kada je podignut auto pa da se skine crevo sa letve, vise starog ulja iscuri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
miske17 0 Posted November 13, 2012 Mozes i sam ako umes, i imas gde da podignes auto. Da bi sve iscurelo, bas kako je rekao "MS PK".Po meni je besmisleno za to placati majstora, dosta toga mozes sam, samo ako te zanima Quote Share this post Link to post Share on other sites
DarioChoki 1 Posted October 10, 2013 (edited) Bio mi je manjak ulja za servo. Sad sam ga dosuo al iznad maximuma (omaklo se) :3Bil ga trebao izvaditi da bude na predvidjenoj razini i hocel stetit ako ga ima previse? Edited October 10, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted October 10, 2013 Izvadi nekim špricem, nemoj imati ni jedno ulje preko max. Quote Share this post Link to post Share on other sites
miske17 0 Posted October 10, 2013 Vadi vadi. Ja zamenio juce ulje, riknula mi dizalica, kanal nemam, pa sam na kuvaljin nacin. Izvukao sam bas dosta. Jer sam nasao bas tanko crevo i pozamasno ga gurnuo u sistem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lordvutras 0 Posted May 2, 2017 (edited) Ovako imam problem sa servom. Naime curi iz tecost iz serva solidno onako, dolevam flasu ulja na nekik 10-15 dana. Creva koja idu od cinije sa uljem pa dokle vec idu, do letve upravljaca ili gde vec su menjana, tj stare cevi su zamenjene gumenim crevima sertifikovanim na 30 Bar dok su zadrzani prikljucci koji su bili na krajevima. medjutim jednim delom curi na sastavu cinije i desong creva koje nije bas lepo namesteno, zbog plasticnog dela mora da se usece crevo u obliku U da bi se lepo namontiralo. E sad, video sam da sa leve strane (levi tocak), trap je ceo mastan od ulja koje curi a nisam siguran dal je iz cilindra ili nisu lepo namesteni neki oni prikljuci od creva koji su menjani. To toliko curi da mi i na sasiji sa vozacke strane nalazi fleka od istog ulja koja se proteze do zadnjih vrata i tesko mogu da motam servo. Gledao sam Workshop Manual, ali bih voleo da cujem neke savete i iskusvta od ostalih sa foruma koji su imali problema sa servom, crevima i curenjem fluida. Majstorcine me savetuju da kupim polovne delove sa otpada, kao sigurna varijanta u koju ja ne verujem iz vise razloga. Molim ako ima neko od clanova foruma dobre volje da pomogne. U pitanju je marea weekend 2002 19 JTD 81kw. Hvala unapred. Edited May 8, 2017 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 6465 Posted May 2, 2017 (edited) To je standardna boljka Maree. Dok nisam zamenio creva, redovno sam sipao ulje. Stavio sam nova creva, pravljena po meri kod čoveka koji izrađuje bakarne cevi. Ne mogu da se setim kako se zove ali znam da je na Medakoviću. To sam radio još 2011. godine i komplet creva su bila tipa 2500 dinara. Odvezao auto kod mog mehaničara, on mi skinuo creva, odneo creva na Medaković da mi čovek napravi i vratio majstoru da ih stavi nazad. Od tada nikakav problem sa servom i crevima Edited May 2, 2017 by andreja.micovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1 92 Posted September 23, 2017 (edited) Da doprinesem i ja malo ovoj temi, mozda nekom nekad bude od koristi U pitanju je fiat brava 1.2 16V. Pre par dana je potpuno izgubila servo. Otvorim haubu kad ono oko pumpe sve masno do zla boga, cantrica ulja prazna potpuno. Vidim oko onog senzora je bilo najgore: Skinem dzek sa njega kad ispod dzeka sve puno ulja a izbijaju mehurici. Dakle - kvar konstatovan Pomislio "super, kupim novi, uvrnem, sipam ulje i resen problem", ali nije bas tako. Zvao lokalnu radnju u Smederevu koja drzi samo delove za fiat i lanciu, kaze lik da nema niti da je taj senzor ikad imao. Pronadjem onda ovu temu na nasem forumu, sa istim problemom: I poslusam savet kolega iz te teme jer ocigledno taj senzor nema nikakvu bitnu ulogu. Odnesem senzor kod strugara da mi uradi po uzoru(navoj je inace 9X1.0, nije standard), to je ispalo ovako: Prebacio gumicu sa senzora na cep, lepo to stegao, pa ulio ATF dvojku crveno koje ide u njega(crveno je i bilo, mada vise vuklo na braon od dotrajalosti ), kad sam upalio brzo je poceo da meksa volan, a kako je povlacio tako sam dolivao ulje. U mestu okretao volan levo-desno, culo se i neko zujanje i to poprilicno glasno prilikom motanja dok nije izbacio vazduh i proluftirao sistem Onda uzeo AKRU K2 za odmascivanje motora da bar malo sredim taj svinjac Provozao ga, proverio ponovo... sve je suvo, ne pusta za sad vise nigde nista: Dolio jos nesto malo ulja koliko je jos povukao u voznji, u drugom krugu je vec ostao na maximumu a servo je cini mi se cak i osetno meksi nego pre ove "havarije". Tako da je to to, operacija uspela-pacijent za sad ziv Pa eto, posto vidim da u ovoj temi taj senzor nije spomenut da i ja podelim svoje iskustvo i jos jedan od mogucih kvarova na hidraulicnom servo sistemu Edited September 23, 2017 by Milos1 1 2 sasadoncic02, darkman14 and Markobgd reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
tacija 3 Posted June 24, 2022 (edited) Koje ulje i kako se menja u servo uredjaju marea Edited June 24, 2022 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 21263 Posted June 24, 2022 @tacija Nepotrebno otvorenu temu, spojicemo sa postojecom: 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 6465 Posted June 24, 2022 Dok Ivan ne spoji... https://ulja.rs/product/selenia-atf-tutela-gi-a-10w-1-1/ Ulje za servo A koliko sam video, ulje se izvlači, ne menja se. Špric, crevo za infuziju i udri... Ili ona pumpa iz lidla za izvlačenje ulja 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites