Welcome to Fiat-Lancia Club Serbia Forum

fb nalog 02.jpg

Za pisanje u bilo kojoj temi na Forumu neophodno je da se ulogujete. Ili tako što napravite svoj korisnički nalog na Forumu (klik na Sign Up i popunite polja), ili još lakše tako što se povežete sa Vašim Facebook nalogom.

Opet klik na ''Sign Up'', onda izaberite ''Sign In with Facebook'', izaberite da li želite na Forumu da koristite ime sa Facebook-a ili želite neko drugo ime, i to je to. Sve ovo klikćete samo prvi put, svaki sledeći put Forum je to automatski upamtio.

 

Povezivanjem na Forum dobijate mogućnost da učestvujete u diskusijama, postavljate slike, video klipove, dobijate notifikacije kroz Browser (da, isto kao na FB-u :) ), šaljete/primate privatne poruke, ''tagujete'' druge ljude kako bi odmah videli Vaš upis... Kao da ste postali deo jedne veeeeelike FB grupe sa trenutno preko 15.000 ljudi sa kojima razmenjujete stavove. :) 

Milan-BG

Stilo 1.9 JTD 115 - postupak zamene rashladne tecnosti (antifriz)

38 posts in this topic

Interesuje me ako neko zna tacan postupak zamene antifriza, t.j. najvise me zanima postoji li neki sraf ili ventil za ispustanje kompletne tecnosti iz sistema i gde se nalazi.

Trenutno imam neko zeleno cudo koje mi na jeftinom meracu pokazuje da trpi do oko -24...nervira me prvo sto je zelen drugo sto znam da ide G12/G12+ koji je crven pa bih hitno da ga zamenim.

Naravno imam nameru da sipam ovo na slici :thumbup:

oilcom_739949.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šraf ne postoji.

Postupak je sledeći:

1. Otvara se čep prelivne posude

2. Vadi se crevo sa donjeg dela hladnjaka. (Pripremiti odgovarajuću posudu u koju će se izliti tečnost)

3. Otvara se slavina za ispuštanje vazduha na gornjem delu hladnjaka

4. Otvara se slavina gumenom crevu koji ide ka radijatoru u kabini.

5. Otvara se slavina cevi iznad glave motora.

Kad se tečnost dobro ocedi, onda:

1. Vraća se crevo na donji deo hladnjaka i steže novom šelnom (onu fabričku nećeš moći da namestiš ponovo)

2. Postepno se u prelivnu posudu uliva prethodno pripremljena rashladna tečnost (rastvor destilovane vode i paraflua 50:50)

3. Kad počne da curi iz pojedine slavine - slavinu zatvoriti.

4. Naliti rashladnu tečnost do oznake max na prelivnoj posudi

5. Zatvoriti čep prelivne posude.

Startovati motor i pustiti da radi u mestu dok se ne dostigne radna temperatura. Najbolje je sačekati da se uključi ventilator. Tokom zagrevanja motora moguće je da nivo tečnosti opadne, zbog izbacivanja zaostalog vazduha iz instalacije. Pratiti proces i kontinualno dolivati rashladnu tečnost do oznake max.

Ovo je prepričana procedura kakva je opisana u softveru eLEARN za Stilo 1.9 JTD. Ja imam Lanću Libru 1.9 JTD, i planirao sam za viked da ovo odradim i da slikam, pa da ukupnu proceduru postavim na podforumu "Uradi Sam"

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na detaljnom objasnjenju :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi pozdrav, imam stilo 1.9jtd 115ps zanima me samo koja tecnost se sipa u hladnjak, trenutno imam permant, ali imam problem sa pregrijavanjem na duzem putu, pa me zanima da li je moguce da je do tog? hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jel taj permant podleze G11 ili G12 standardima za rashladne tecnosti?ako ne prosipaj to da ne nagrize pola delova

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh jos kad bi znao, boce su zavrsile negdje u smecu, jedino da odem ponovo tamo gdje sam uzeo pa vidim! A jel to znaci da ne moze uticati na pregrijavanje ako je permant a ne antifriz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi pozdrav, imam stilo 1.9jtd 115ps zanima me samo koja tecnost se sipa u hladnjak...

Fiat Stilo

Allestimento: 1.9 JTD 115 KS

Coppa motore e filtro: Selenia WR 5W-40 - 4.7 L

Impianto raffreddamento motore: Paraflu UP - 7.3 L

Impianto freni e frizione: Tutela TOP 4 - 0.52 L

Cambio e differenziale: Tutela Car Technyx - 1.65 L

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480

Pola voda, pola Paraflu. :thumbup:

Oko radne temperature, ova tema:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28305

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo pre par dana zavirivao pod haubu drugarima koji takodje imaju Stilo JTD i njima je tecnost crvena.E pa meni je plava?

Merio sam i trpi izmedju 25-30 ali kao sto rekoh nije crvena nego plava.Pa jel to steti nesto ili vec sta?

Ja sam laik ali valjda u Stilu ide ova za aluminijumske hladnjake,pa rekoh da mi ne nagrize hladnjak ili nesto slicno.

Gore na haubi pise Paraflu plavim slovima pa sad,... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemaj brige. Crveni paraflu je samo nova, unapredjena i bolja verzija plavog. Dakle, sve je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sta aluminijumske hladnjake i glave....pa to je prica iz 70-ih i 60-ih godina....nadjite mi auto sa mesinganim hladnjakom I sa gusanom glavom pa da ne mora "normalan" antifriz....Sva kola danas imaju Al hladnjak i Al glavu izuzev nekih dizela sa gusanom glavom i u ta kola se moze sipati bilo koji antifriz koji danas imate da kupite jer svi zadovoljavaju sve propise i norme inace ih ne bi bilo na trzistu.

A oko ne mesanja kao ne treba mesati g11 i g12 tj plavi i crveni...a sta je sa zutim iz renoa..original...a ljubicasti g12+ za wagene koji moze da se mesa sa svakim....sve to kao na papiru fino...a ja imam musterija kojima kad pusta negde hladnjak itd sipaju sta god stignu i sta nadju na pumpi i tako teraju godinama jer nemaju "psihickih" para za Ladnjak i zamenu i nikad im auto nije penio i pregrevao se itd ...te sam ja svatio da su to samo veliki marketinski trikovi kompanija.

Poenta svakog antifriza je da spreci koroziju ..jer voda pomaze koroziju bloka pa pravi blato...i da spreci zamrzavanje...jedino bitno je menjati ga na dve godine i svi ce biti zadovoljni. Mozda ce me neko ispljuvati zbog ovoga al sta cu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je normalno da s' vremena na vreme opadne nivo tecnosti u posudi sa antifrizom (ona posuda gde ima min i max oznake)??? Nisam siguran ali cini mi se da leti moram da dolivam G12 a zimi ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj na hladnjaku ima li tragova da curi...jer nema šanse da ne vidiš tragove crvene boje, tj. boje antifriza. Isto važi i za šelne na crevima...vidi ima li tragova, mada tu ispari lakše i brže. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu, a ne nadjoh temu sa adekvatnim naslovom...

Procureo mi je hladnjak pre neki dan...trebaju mi saveti...

Do sada sam uz konsultaciju u servisu sipao Wurth sredstvo za zaptivanje hladnjaka HP i primetio sam da jos curka, postupio sam po uputstvu, sipao u cance celu bocicu ali izgleda da nije pomoglo, ili mozda nije procirkulisalo sredstvo kroz sistemm kako dolikuje...?

U svakom slucaju ovaj minus me istera iz pameti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta sredstva ne mogu da pomognu uvek, odnosno hladnjak dođe u takvo stanje kada mu više nema prve pomoći i jednostavno mora da se zameni. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva stvar je ta, koju nisam pomenuo, ni u jednom momentu se nivo rashladne tecnosti u posudi nije pomerio, tj nije zafalilo...cak je bilo i preko maximuma, sada kada sam dolio taj Wurth bilo je poprilicno preko maximuma, pa ne znam da li auto ima sistem izbacivanja viska tecnosti, pa se to manifestuje kroz curkanje na nekom odredjenom mestu...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedan problem, posto je doslo vreme zamene antifriza na Stilu jtd, i znam da treba da se skida donje crevo sa hladnjaka da se ispusti tecnost.. Eee sad, gde pronaci one selne sto stezu crevo,NISU KLASICNE SELNE, nego neke sto se uvlace u onaj plasticni prsten na hladnjaku.. prosle godine smo tu selnu nabudzili nekako, ali ove godine ima da se raspadne kad je skinem... bio sam u Ap sportu i po nekim radnjama nemaju ih?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi ovo sasvim jasno pa ako bi mogao da postavis slicicu ... Imam te reducire sto se nalaze izmedju hladnjaka i creva a selne po potrebi , kad se originalne zeznu , stavljam obicne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cv202.jpg

izvinjavam se, moja greska, ta famozna selna drzi tu redukciju na hladnjaku, na koju nailazi crevo, aa pre nje ide obicna selna... izvinjavam se jos jednom...

Edited by neshaoct
popravljen link za sliku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ae... kakve slicice ! ;)

Za to sto tebi treba ne znam gde i kako naci. Ja imam kompletne reducire jer sam nedavno menjao hladnjak. Ako ti treba a ne mozes naci ... :sorcerer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja stvarno ne znam odakle one slicice tamo :smoke: molim zene i decu da ne otvaraju onaj link.. hvala! danas cu menjati antifriz pa cu sve slikati i ubaciti u uradi sam..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne vidim da curi al negde gubim tecnost,,,,hm sta sad

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel moze neko da postavi kako da zamenim antifriz na fiat stilo 1.6 16v. ali da ceo sistem pre toga isperem. kupio sam danas g12 total antifriz,majstori nece da se smaraju sa ispiranjem sistema , kaze ja mogu da ti zamenim ovako . ja sam video da je stari antifriz mutan  malo a i ko zna sta je sipano..ja bih da sve stavim novo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je isto ili slicno,ali ima objasnjenje na pocetku ove teme ;)

Malo prelistaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema objasnjenja kako isprati sistem pre zamene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now