Milan-BG 1 Posted December 9, 2010 Interesuje me ako neko zna tacan postupak zamene antifriza, t.j. najvise me zanima postoji li neki sraf ili ventil za ispustanje kompletne tecnosti iz sistema i gde se nalazi.Trenutno imam neko zeleno cudo koje mi na jeftinom meracu pokazuje da trpi do oko -24...nervira me prvo sto je zelen drugo sto znam da ide G12/G12+ koji je crven pa bih hitno da ga zamenim.Naravno imam nameru da sipam ovo na slici 1 Goranso reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 31 Posted December 9, 2010 (edited) Šraf ne postoji. Postupak je sledeći:1. Otvara se čep prelivne posude2. Vadi se crevo sa donjeg dela hladnjaka. (Pripremiti odgovarajuću posudu u koju će se izliti tečnost)3. Otvara se slavina za ispuštanje vazduha na gornjem delu hladnjaka4. Otvara se slavina gumenom crevu koji ide ka radijatoru u kabini.5. Otvara se slavina cevi iznad glave motora.Kad se tečnost dobro ocedi, onda:1. Vraća se crevo na donji deo hladnjaka i steže novom šelnom (onu fabričku nećeš moći da namestiš ponovo)2. Postepno se u prelivnu posudu uliva prethodno pripremljena rashladna tečnost (rastvor destilovane vode i paraflua 50:50)3. Kad počne da curi iz pojedine slavine - slavinu zatvoriti. 4. Naliti rashladnu tečnost do oznake max na prelivnoj posudi5. Zatvoriti čep prelivne posude.Startovati motor i pustiti da radi u mestu dok se ne dostigne radna temperatura. Najbolje je sačekati da se uključi ventilator. Tokom zagrevanja motora moguće je da nivo tečnosti opadne, zbog izbacivanja zaostalog vazduha iz instalacije. Pratiti proces i kontinualno dolivati rashladnu tečnost do oznake max.Ovo je prepričana procedura kakva je opisana u softveru eLEARN za Stilo 1.9 JTD. Ja imam Lanću Libru 1.9 JTD, i planirao sam za viked da ovo odradim i da slikam, pa da ukupnu proceduru postavim na podforumu "Uradi Sam" Edited December 9, 2010 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milan-BG 1 Posted December 9, 2010 Hvala puno na detaljnom objasnjenju Quote Share this post Link to post Share on other sites
tahirdj 0 Posted January 21, 2011 ljudi pozdrav, imam stilo 1.9jtd 115ps zanima me samo koja tecnost se sipa u hladnjak, trenutno imam permant, ali imam problem sa pregrijavanjem na duzem putu, pa me zanima da li je moguce da je do tog? hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 7 Posted January 21, 2011 a jel taj permant podleze G11 ili G12 standardima za rashladne tecnosti?ako ne prosipaj to da ne nagrize pola delova Quote Share this post Link to post Share on other sites
tahirdj 0 Posted January 21, 2011 eh jos kad bi znao, boce su zavrsile negdje u smecu, jedino da odem ponovo tamo gdje sam uzeo pa vidim! A jel to znaci da ne moze uticati na pregrijavanje ako je permant a ne antifriz? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted January 22, 2011 ljudi pozdrav, imam stilo 1.9jtd 115ps zanima me samo koja tecnost se sipa u hladnjak...Fiat StiloAllestimento: 1.9 JTD 115 KSCoppa motore e filtro: Selenia WR 5W-40 - 4.7 LImpianto raffreddamento motore: Paraflu UP - 7.3 LImpianto freni e frizione: Tutela TOP 4 - 0.52 LCambio e differenziale: Tutela Car Technyx - 1.65 Lhttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480Pola voda, pola Paraflu. Oko radne temperature, ova tema:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28305 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 89 Posted March 13, 2011 Evo pre par dana zavirivao pod haubu drugarima koji takodje imaju Stilo JTD i njima je tecnost crvena.E pa meni je plava?Merio sam i trpi izmedju 25-30 ali kao sto rekoh nije crvena nego plava.Pa jel to steti nesto ili vec sta?Ja sam laik ali valjda u Stilu ide ova za aluminijumske hladnjake,pa rekoh da mi ne nagrize hladnjak ili nesto slicno.Gore na haubi pise Paraflu plavim slovima pa sad,... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted March 14, 2011 Nemaj brige. Crveni paraflu je samo nova, unapredjena i bolja verzija plavog. Dakle, sve je ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 89 Posted March 14, 2011 Hvala na informaciji.Sledece zime cu zameniti tecnost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted March 15, 2011 Ma sta aluminijumske hladnjake i glave....pa to je prica iz 70-ih i 60-ih godina....nadjite mi auto sa mesinganim hladnjakom I sa gusanom glavom pa da ne mora "normalan" antifriz....Sva kola danas imaju Al hladnjak i Al glavu izuzev nekih dizela sa gusanom glavom i u ta kola se moze sipati bilo koji antifriz koji danas imate da kupite jer svi zadovoljavaju sve propise i norme inace ih ne bi bilo na trzistu.A oko ne mesanja kao ne treba mesati g11 i g12 tj plavi i crveni...a sta je sa zutim iz renoa..original...a ljubicasti g12+ za wagene koji moze da se mesa sa svakim....sve to kao na papiru fino...a ja imam musterija kojima kad pusta negde hladnjak itd sipaju sta god stignu i sta nadju na pumpi i tako teraju godinama jer nemaju "psihickih" para za Ladnjak i zamenu i nikad im auto nije penio i pregrevao se itd ...te sam ja svatio da su to samo veliki marketinski trikovi kompanija. Poenta svakog antifriza je da spreci koroziju ..jer voda pomaze koroziju bloka pa pravi blato...i da spreci zamrzavanje...jedino bitno je menjati ga na dve godine i svi ce biti zadovoljni. Mozda ce me neko ispljuvati zbog ovoga al sta cu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted July 14, 2011 Da li je normalno da s' vremena na vreme opadne nivo tecnosti u posudi sa antifrizom (ona posuda gde ima min i max oznake)??? Nisam siguran ali cini mi se da leti moram da dolivam G12 a zimi ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted July 16, 2011 Pogledaj na hladnjaku ima li tragova da curi...jer nema šanse da ne vidiš tragove crvene boje, tj. boje antifriza. Isto važi i za šelne na crevima...vidi ima li tragova, mada tu ispari lakše i brže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted February 3, 2012 Da ne otvaram novu temu, a ne nadjoh temu sa adekvatnim naslovom...Procureo mi je hladnjak pre neki dan...trebaju mi saveti...Do sada sam uz konsultaciju u servisu sipao Wurth sredstvo za zaptivanje hladnjaka HP i primetio sam da jos curka, postupio sam po uputstvu, sipao u cance celu bocicu ali izgleda da nije pomoglo, ili mozda nije procirkulisalo sredstvo kroz sistemm kako dolikuje...?U svakom slucaju ovaj minus me istera iz pameti.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted February 3, 2012 Ta sredstva ne mogu da pomognu uvek, odnosno hladnjak dođe u takvo stanje kada mu više nema prve pomoći i jednostavno mora da se zameni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted February 3, 2012 Zanimljiva stvar je ta, koju nisam pomenuo, ni u jednom momentu se nivo rashladne tecnosti u posudi nije pomerio, tj nije zafalilo...cak je bilo i preko maximuma, sada kada sam dolio taj Wurth bilo je poprilicno preko maximuma, pa ne znam da li auto ima sistem izbacivanja viska tecnosti, pa se to manifestuje kroz curkanje na nekom odredjenom mestu...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mario-stilo 0 Posted October 25, 2012 Imam jedan problem, posto je doslo vreme zamene antifriza na Stilu jtd, i znam da treba da se skida donje crevo sa hladnjaka da se ispusti tecnost.. Eee sad, gde pronaci one selne sto stezu crevo,NISU KLASICNE SELNE, nego neke sto se uvlace u onaj plasticni prsten na hladnjaku.. prosle godine smo tu selnu nabudzili nekako, ali ove godine ima da se raspadne kad je skinem... bio sam u Ap sportu i po nekim radnjama nemaju ih? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3650 Posted October 25, 2012 Nije mi ovo sasvim jasno pa ako bi mogao da postavis slicicu ... Imam te reducire sto se nalaze izmedju hladnjaka i creva a selne po potrebi , kad se originalne zeznu , stavljam obicne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mario-stilo 0 Posted October 25, 2012 (edited) izvinjavam se, moja greska, ta famozna selna drzi tu redukciju na hladnjaku, na koju nailazi crevo, aa pre nje ide obicna selna... izvinjavam se jos jednom... Edited October 25, 2012 by neshaoct popravljen link za sliku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3650 Posted October 25, 2012 Ae... kakve slicice ! Za to sto tebi treba ne znam gde i kako naci. Ja imam kompletne reducire jer sam nedavno menjao hladnjak. Ako ti treba a ne mozes naci ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mario-stilo 0 Posted October 25, 2012 ja stvarno ne znam odakle one slicice tamo molim zene i decu da ne otvaraju onaj link.. hvala! danas cu menjati antifriz pa cu sve slikati i ubaciti u uradi sam.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cobra024 0 Posted November 7, 2012 ne vidim da curi al negde gubim tecnost,,,,hm sta sad Quote Share this post Link to post Share on other sites
mister018 0 Posted November 12, 2013 jel moze neko da postavi kako da zamenim antifriz na fiat stilo 1.6 16v. ali da ceo sistem pre toga isperem. kupio sam danas g12 total antifriz,majstori nece da se smaraju sa ispiranjem sistema , kaze ja mogu da ti zamenim ovako . ja sam video da je stari antifriz mutan malo a i ko zna sta je sipano..ja bih da sve stavim novo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted November 12, 2013 Ne znam da li je isto ili slicno,ali ima objasnjenje na pocetku ove teme Malo prelistaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mister018 0 Posted November 13, 2013 nema objasnjenja kako isprati sistem pre zamene. Quote Share this post Link to post Share on other sites