Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
3.14jan

Punto mk.2 1.9 JTD - mnogo dimi

Recommended Posts

Moj kolega ima problem sa Puntom 1.9d oznaka motora A300.. a problem je sledeci:

Poceo je da mu dimi mnogo, nema veze broj obrtaja i brzina, povecao potrosnju za nekih 30%, izbacuje mu gresku za egr i jos neki deo, nema gubitak snage znaci ide sasvim normalno, svaki majstor je hteo da mu menja neki drugi deo.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, hteo sam da prodam svoj Punto 2001 1.9 JTD, HLX oprema... super ocuvan.

Medjutim, on ima jednu manu, mislim za prodaju, bas ogromnu. Kada se doda jak gas izbacuje gust crni dim iz auspuha. Pritom, ja nikakvo pogorsanje u voznji ne vidim, dobro vuce, lepo se ponasa, dobra mu je kompresija, zaista ne trosi uopste ulje... Bukvalno, na onom meracu ulja, kako sam ga nasuo tako ga i nadjem kada menjam.

Na dijagnostici se ne vidi nikakav kvar. Ciscen mi je EGR ventil.....

E sad, ja kada sam ga kupio pre 3 i po godine nije dimio. I onda, kada sam bio na putu u Bosni sam usuo neko tesko s....nje i to pun rezervoar, i cim sam izasao sa pumpe odmah je poceo da dimi ko cira i mnogo brze mi je potrosio citava taj rezervoar. Posle toga manje vise, stalno nesto dimi... Pogotovo, kako sam vec rekao, kada mu se nabije na vise od 3000 obrtaja.

I sa takvim autom, odem zajedno sa kupcem, kod nekog njegovog majstora, da vidimo sta je sa motorom... I on odvrnuo cep od motora, i kaze dodaj gas.... Ja dodam, i ono pocne da skakuce cep...I odmah pocne majstor da mlati glavom, em karike em ovo em ono.. Mora osvezavanje motora da se radi... Minimum 500 evra....I sve tako neka prica, i normalno, kupac pocne da vrti glavom, mada mu se pre toga svideo auto.

Uglavnom, da ne duzim vise, zanima me... Da li je moguce da je neki bezvezan kvar, da nesto se sredi, dotera ili zaista je motor pred riknjavanjem? Podvalcim, da ja zaista nisam primetio da auto nesto losije ide, da kilavi..... Kapiram da bi se tako krupne stvari primetile na kolima, a mozda i jeste, mozda sam ja slep kod ociju ili pre gluv kod usiju....

Hvala unapred....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cep skakuce na svakom. Dijagnostika,egr,dizne a motor je daleeeeko. Da crkavaju cesto ne bi bili tako jeftini na otpadima.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, hteo sam da prodam svoj Punto 2001 1.9 JTD, HLX oprema... super ocuvan.

... zaista ne trosi uopste ulje... Bukvalno, na onom meracu ulja, kako sam ga nasuo tako ga i nadjem kada menjam.

... I on odvrnuo cep od motora, i kaze dodaj gas.... Ja dodam, i ono pocne da skakuce cep...I odmah pocne majstor da mlati glavom, em karike em ovo em ono.. Mora osvezavanje motora da se radi... Minimum 500 evra....

Xaxaxa!!! Kakvo crno osvezavanje motora i karike! Njemu se karike nece potrositi za pola miliona km!!! Nema boljeg motora na svetu od toga!!! :D

Ona fora sa cepom je bila merodavna kod golfa dvojke, kakvo crno skakutanje, i kod mene skakuce! ;)

To sto ti dimi, ja mislim da su dizne. Idi neka se iskrckaju lepo u kadici i ja mislim da ce biti OK sve! Nije skupo ciscenje dizni! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

postovani,

imam problem sa puntom mk2 1.9 JTD sporting 2001 god. jer pusi na velikim obrtajima. jednom sam izasao na autoput i stisnuo gas do kraja jedno 10-15 minuta. nesto je puklo, auto je izgubilo snagu, a crni oblak dima je bio iza mene. vidio sam poslije da mi je spalo neko veliko crijevo ispod. namjestio sam ga i auto se opet normalno ponasalo. medjutim, posle toga kad je hladan, ne dimi uopste (valjda), ali kad je zagrijan, ostaju fleke po putu kad dodam naglo gas (ne dimi kada polako dodajem gas)!

znaci li to da i ja imam problem sa EGR? jer nije malo dimio, pa malo vise i vise ... nego je samo poceo da dimi!

da se razumijemo, auto ide ko nevrijeme.

i da, auto je preslo 150.000km

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

zatvorio sam EGR

auto je dimilo jos nekih cca 70KM. narednih 20-30Km je dimio malo manje, ali poslije 100KM ne dimi uopste i ide mnogo bolje, a potrosnja mi se samnjila za nekih 0,5-1l.

cudno mi je sto odmah nije prestao da dimi, ali sta je tu je.

Preporucujem svima koji se dvoume oko zatvaranja EGR-a da ga odmah zatvore, pa da onda razmisljaju o tome!

Jedino cudno ste se desilo je to sto mi je malo poludio odnos broja obrtaja i brzine (kmh), ali je to valjda nesto drugo u pitanju? npr prije sam na 2700rpm isao 120kmh, a sad idem 140kmh. znam da to nema veze sa EGR ventilom, ali to mi se desilo poslije prvog nabijanja obrtaja. Ima li neko slicno iskustvo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre nekoliko dana na fiat puntu 1.9 jtd 2001 god. pojavljuje mi se crni dim.

Nisam primetio neku anomaliju tokom voznje niti osetio da slabije vuce, ide normalno i dobro prima gas a čadi li čadi kao smederevac! Uzasno mi ide na zivce pa bih molio neke savete u vezi resavanja ovog problema. Šta ga muči?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najverovatnije zaprljan egr ventil...vrati se na prethodne postove i procitaj kako su drugi resili problem crnog dima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,ne znam da li imam neki problem na kolima ali auto mnogo dimi u pitanju je Fiat Punto jtd 80ks,nema katalizator,desava  se kad mu dodam jaci gas na oko 2500-3000rpm izbaci dim da se pozadi slabo sta vidi,a drugi problem je kad auto radi i kad se pridje od pozadi auta smrdi na naftu.

Hvala unapred.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas problem :)  Kakva ti je potrosnja goriva, kako vuce? Jer se cuje nesto cudno pri radu motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizne? Egr? Jesi merio korekcije možda? Meni malo smrducka dizel kada auto dosta stoji, ali mislim da je to i ok jer ne može baš nafta na ruže da miriše :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digni plasticni poklopac motora i pogledaj prelivna creva. Sto bi se usmrdeo, kakve veze ima sto je dizel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide odlicno,potrosnja oko 5l na otvorenom. Motor radi odlicno,ali mi  se juce desilo kad sam ga upalio par minuta je imao cudan zvuk kao da je turbina pistala.

Na tehnickom pregledu su mereni izduvni gasovi i rekli su mi da je sve u redu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne pokazuje nista na dijagnostici.

Crevo koje je na turbini je labavo tj spala je ona selnica,kad sam hteo da zamenim majstor mi je rekao da nema potrebe i da mu nista ne smeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svasta, kad sam i to cuo... Jal znas da u tom crevu prolazi vazduh pod pritiskom, preko 1bara? Ako ti je dobro isao tako, kada budes stegao tu selnu i ako su druga creva ispravna, neces moci da prepoznas auto. Do sada si koristio turbinu otprilike samo na ler gasu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...