Jump to content
FAS Euroauto Goran
Damjanović

Nepodnošljiva lakoća postojanja

Recommended Posts

Naslov ovog briljantnog romana (koga preporučujem svima...čita se u "dahu") poslužio mi je kao logičan tok razmišljanja :

"Evropska Unija je zajednica 27 zemalja. Svega 15 zemalja EU deli zajedničku valutu, Euro, dok ostalih 12 i dalje koristi svoju nacionalnu valutu. Ekonomski uslovi u zemljama EU se međusobno toliko razlikuju da podatak o prosečnoj plati ne može da pruži pravu sliku o kvalitetu života. Osim podatka o prosečnim platama, veoma važan podatak je i nivo cena u odnosu na prosek EU kao i minimalna plata u zemljama EU. U ovom postu ću pokazati 3 tabele sa uporednim prikazom po zemljama EU (plus još nekim zemljama Evrope i šire) koje bi trebalo da dočaraju odnos cena i prosečnih plata. Svi ovi podaci su dostupni na sajtu Eurostat-a (zvanična agencija za statistiku EU). Dakle, krenimo redom.

PROSEČNA GODIŠNJA PRIMANJA U ZEMLJAMA EVROPSKE UNIJE

L8dai.jpg

PROSEČNA MINIMALNA GODIŠNJA PRIMANJA - najniže godišnje plate

TVmTS.jpg

Niko od nas, verovatno, ne planira da emigrira u neku zemlju EU da bi tamo živeo od minimalca. Ipak, podatak o minimalnoj plati je koristan jer pokazuje jednu od komponenti socijalne odgovornosti države prema svojim građanima. Dakle, možemo primetiti da su najveći minimalci u Belgiji, Frankcuskoj, Holadniji (zemljama sa najvećim prilivom slabo obrazovanih emigranata), kao i u Irskoj i Luksemburgu. U tabeli nema Nemačke, i to ne slučajno, jer u Nemačkoj ne postoji državom propisan minimalac koji poslodavac mora da isplati!

TROŠKOVI ŽIVOTA

bJMGi.jpg

Prosek po cenama u EU najbolje odslikavaju Nemačka, Holandija, Austrija i UK. Odnosno, cene u ovim zemljama predstavljaju ujedno i prosek za celu EU. Daleko iznad proseka nalaze se Danska, Irska, Finska, Norveška i Švajcarska. Pogledajmo, poređenja radi, i prosečne cene u USA – tamo su cene, u proseku, niže nego u Sloveniji! Najniži prosek cena ima Bugarska koja ima i najmanje plate. Ilustracije radi, u tabelama se nalaze i zemlje van EU tj. EU-kandidati – Hrvatska, Makedonija i Turska, a takođe i USA i Japan. Šta iz ovih tabela možemo da zaključimo? Na primer, u Danskoj su velike plate ali su bogami i cene poveće. S druge strane, UK ima pristojno velike plate a cene su na nivou proseka cele Eu

lični komentar:

na kvalitet života ne utiče samo cena jednog litra goriva. Utiču i druge komponente: ko kako i gde živi, da li obnavlja nameštaj, kućnu tehniku, koliko puta koristi i gde godišnji odmor, .....

Medjutim pošto smo mi automobilski Klub i pripadajući Forum, usmerimo našu pažnju na jedan od osnovnih elemenata slobode kretanja. Mogućnost korišćenja sopstvenog vozila. To bi po mojoj gruboj proceni izgledalo ovako:

1. Danac sa prosečnom platom od 4.500 e. može da napuni 75 puta sopstveno vozilo, svejedno da li ga vozi na benzin, evrodizel

2. Luksemburžanin to može da uradi 66 puta

3. Bugarin može, kao i Srbin. Tamo je plata 10% niža, a u Srbiji 10% viša - a benzin je jeftiniji - što mu dodje na isto. Može da se tankuje 5 puta

4. Nemac to isto može 60 puta...

5. brat Hrvat može prko 13 puta.

Grupa nesrećnika koja prima minimalni dohodak - ili socijalnu pomoć (razlika je neznatna) mogu ovako da "mrdaju":

1. Belgijanac sa minimalnom platom od 1000 e može sebi da priuši 16 tankovanja mesečno

2. Čeh na socijalnoj pomoći to može 6 puta

3. Bugarin, kao i Srbin 2.5 puta

Naravno socijalni slučajevi u Lukseburgu, Danskoj, Nemačkoj, Engleskoj,...to mogu mnogo puta više, ali ih zbog dobrog raspoloženja ovom temom nisam obuhvatio.

Kada se na sve ove prikaze doda i cena osiguranja i registracije vozila (jedinstvena u svetu po metodologiji obračuna u zavisnosti od radne zapremine, godine proizvodnje i snage motora), čovek se malo zamisli.... Da li je moguće da cena najjeftinijih cigareta košta u Srbiji 65 dinara, a u Bugarskoj 250. (u Engleskoj i 500!!)

izvori:

http://blog.udarnik....cne-plate-u-eu/

http://www.blic.rs/V...bara-u-Bugarsku

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejasno je šta ko uzima za reference, prosečne plate, ili GDP koji je nešto drugo po domaćnstvu , po glavi. Malo sve te cifre treba uzeti sa rezervom

Edited by space2703

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slučaju smo bedni, kod nas ćeš raditi tri meseca najmanje da bi kupio dobar bicikl. A onda ćeš imati problem da kupiš dovoljno hrane (goriva) da ga voziš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je u novinama da Nemci imaju 2800 evra prosecnu platu i da auto Golf klase mogu da kupe za 6 meseci nov.

Po podacima od pre 6 meseci prosečna primanja (godišnja) jednog Nemca su preko 42.000 e. To pretstavlja mesečnu platu od 3.500e. Naš Nemac je imao 2.800 prosečnu platu pre pet godina. Dilema je da li su to bruto ili neto primanja. Ukoliko su to bruto primanja, (ja strepim da nisu,) onda je cela stvar još gora. U prvom mahu sam mislio da je to bruto plata, da se od toga odbija 20% poreza, pa 10% za penzioni fond, medjutim kada vidim podatke za Bugarsku, Češku, Rumuniju - vidim da su to NETO godišnja primanja!!.

Bez obzira, bile to bruto ili neto plate - ovo je moj mali prilog službama koje se bave planiranjem razvoja zemlje (neko će pročitati sigurno, pa primaju platu za to)...tek da razmisle kolike akcize uzimaju po litru goriva, a kolike na cigaretama... Potpuno mi je neshvatljivo šta je to u mentalitetu naših vladara da praktično subvencionišu cene cigareta, alkoholnih pića i kojekakvih još gluposti, a da glavni generator inflatornih kretanja i nestailnosti privrede (skupi energenti, potpuna nezanimljivost za strana ulaganja) drže na nivou kao da u ovoj zemlji žive Holandjani!!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslov ovog briljantnog romana (koga preporučujem svima...čita se u "dahu") poslužio mi je kao logičan tok razmišljanja :

Izvinjavam se na offtopic-u, ali pre 15-tak godina sam po preporuci uzeo da procitam ovaj roman i bio mi je strahovito dosadan, predvidljiv i nezanimljiv. Ali to je samo moje misljenje :)

Generalno, nista od Kundere mi "ne lezi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo je citati sve te svote novca i misliti kako je sve lepo tamo, ali se zaboravlja da za taj novac treba i da se radi, sto kod na Srba bas i nije popularan taj "posao". Sve te zemlje su uzdignute pomocu radnicke klase (medju kojima je bilo i nasih) koja je radila danonocno i takav sistem rada vazi i dan danas za sve zaposlene. Znam svi da nas mentalitet uopste nije priblizan evropskom, vec nekom srednjem i juzno americkom mentalitetu. Volimo da uzivamo u zivotu i slobodnom vremenu sto se kaze. Inace smo to sve dokazali vec, jedan od primera koji mi je blizak, je primer Zastave, dosta ljudi nema predstavu kolka je to fabrika i kakva je to masinerija bila. I sada kada je skroz prpala uliva jezu u kosti od svoje velicine, a takve velicine je bila da je zaposljavala oko 20 000 ljudi. Imali su sve, bilu su grad u gradu, malte ne imali su proizvodnju za sve, nista im nije bilo potrebno za odrzavanje i druge stvari, cak i hrana. Takav gorostas da se unisti nije potrebno 20 000 ljudi koji ne rade, vec dosta vise bar milion koji nece bas nista raditi sem unistavati postojece. Tako da standard ne moze bas svakome da pomogne, a medju onima sam koji vole da rade ali vise volim da uzivam u zivotu :thumbsup: tako da te evropske drzave ipak nisu za mene xaxaxa. Salim se nista unapred ne zelim da pricam :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve te svote novca nama nisu bile tako strane pre dvadesetak godina. Nismo imali toliko nikad, ali ni ONi nisu imali toliko koliko sada imaju. Kod nas posla nema, urušena nam je ekonomija, sve se to pokreće iz mrtve tačke i to na način na koji bar zadnje dve - tri generacije nisu naviknute.. Cela ova mučna priča sa tabelama imala je cilj da prikaže koliko je moguće tankova goriva smestiti u jednu prosečnu platu. Obzirom da su nam ekonomske mogućnosti takve - kakve su logično mi je bilo da umesto što potrošim dnevno za gorivo 500 din i popušim 120 din - potrošim za gorivo 300 din., a za cigarete 320 din. Ukupni skor je isti. U pitanju je preraspodela akciza. Cene cigareta ne utiču na inflaciju - cene goriva utiču i to drastično. (a i pušača ima više nego vozača, pa bi i državi bilo lepše...) U tom smislu mislim da bi cena od 60 din za litar benzina ili dizela bila znatno ekonomski primerenija našim platežnim mogućnostima, bili bi atraktivna zemlja za tranzit, ma koliko nam putevi bili najgori na svetu, al računica je jasna ko dan.

A bili bi i globalno zdraviji!

PS. Broj pušača se ne bi drastično smanjio, ali bi broj popušenih cigareta bio drastično smanjem. Koliko je samo nas pušača "mahinalno" zapalilo cigaretu bez ikakve lične potrebe, opravdanja (ako ga uopšte ima)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam kukao na cenu goriva i pre jedno dve godine, kada nam je stadard bio i malo jači (mrzi me da tražim). Kukao sam i na cenu registracije ali, ili niko to nije pročitao ili su totalni imbecili pa nisu me razumeli. Gorivo automobili i putevi su: krv, krvne pločice i vene ove zemlje ali taj način razmišljanja je totalno stran ljudima na vlasti. Naravno kada sam krenuo to da objašnjavam optužili su me da mnogo pametujem i da se previše upuštam u politiku.

A što se tiče Srba nije istina da smo previše skloni raskalašnom životu ili rasipništvu, imamo veseo temperament i topao odnos prema životu. A da smo dobri radnici potvrdiće ljudi iz istih zemalja iz kojih su te statistike. Ja znam za mene i moje okruženje, da radim i da se uništava od posla a da sam kriminalno plaćen i opet sve manje. Samo dobra stimulacija i fer odnos države i poslodavaca prema poštenom narodu i bili bi bolji od Japanaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam sreću (ili zadovoljstvo) da radim dva puta po šest meseci u Švajcarskoj. Imao sam godina otprilike koliko i većina članova našeg Foruma (mnogo davno bilo). Medjutim obzirom da imam nekakve kontakte sa ljudima tamo, raspitujem se za uslove života, cene i to... Kažu da se u Švajcarskoj (koja nije članica EU) vekovima ne menja ništa. Zajedno žive tri etničke raznorodne grupe, dve religiozne raznorodne grupe. Medjusobno se ne razmeju baš najbolje, to im ne smeta - medjutim. Nešto što ih spaja su pare i zajednički nagon za napredkom! Ljubomorno čuvaju svoj standard i imaju kult posla veoma razvijen. Svi rade nešto, ali nisam stekao utisak da se ubijaju od posla. Mene su gledali kao nenormalnog čoveka što radim i subotom i nedeljom (mada me gazda nije plaćao za to, ali me je bilo sramota da primam 2800 franaka a da ih po nekim mojim kriterijumima ne opravdam). Ovo se sve dešavalo 1972.god.

Šta je bilo skupo:

1. Rad

2. Hrana, stanovi koji se iznajmljuju (sobu sam plaćao 800 franaka)

3. Medicinske usluge (zubari...UŽAS)

4. restorani, cigarete, alkohol

Šta je bilo jeftino:

1. Benzin, struja

2. Stanovi koji se zidaju (novogradnja, visok stepen idustrijalizacije gradjevinskih materijala, veoma kvalitetnog asortimana)

3. Javni i železnički prevoz

Dan današnji Švajcarci imaju ovaj sistem. Izvesno je da im je benzin možda skup (košta koliko kod nas), ali zato sve drugo je u potpunoj disproporciji.

Velika je zabluda da Švajcarska živi od satova, čokolada i sireva. To su nacionalni suveniri i artikli koji utiču do 10% u nacionalnom proizvodu.

Malo ko zna da Švajcarci imaju i tešku industriju (BBC) Brown Bovery Corporation, da imaju najugledniju proizvodnju brodskih motora SULZER (dvotaktni dizel motori), industriju aviona, vojnu industriju i naravno i turizam.

Reklo bi se slično Srbiji, sa razlikom što mi imamo i poljoprivredu. (mašinsku industriju smo u medjuvremenu upropastili)

Sve ovo pišem stoga, što je možda moguće promeniti sistem vrednosti, malo promeniti tu budžetsku matematiku i postaviti pitanje:

- kako sa ovom cenom benzina i cenom registracije možemo da poboljšamo stepen i kvalitet motorizovanosti nacije

- kako sa ovakvim drumovima možemo ikome biti atraktivni

Napominjem da ovo nije nikakv politički traktat (meni su svi političari sjajni; bilo muški, bilo ženski, bilo stariji, bilo mladji...(sve je to moja "Srbijica"), ali hajde da se bar pokušamo da napravimo neku izmena u tom smislu, a ne DA LI NAM KUTIJE PRVE POMOĆI ODGOVARAJU STANDARDIMA ILI PROPISIMA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Računica za cigare je sledeća: ako strani investitor nema ovakvu poziciju trenutno u srbiji za proizvodnju i prodaju cigara on će zatvoriti fabriku. To za Vranjance koji su već jako bedni unači katastrofu. Slično je i sa Fiatom, da nema blago monopolsku poziciju on ne bi ni bio u Srbiji a Kragujevac bi propao najstrašnije. Ovako se nekako kotrljaju. Tako nešto je i sa NIS-om, nikom to čudovište nije trebalo da kupi osim ako mu ne omogućiš par godina monopola i izvesne zarade da bi otplatio ulaganje u tu propast od firme. Tu se političari nalaze u nebranom grožđu, tražeći balans između akciza, nezaposlenosti i mogućih socijalnih nemira, zahteva EU, MMF-a itd. Vrlo teška partija karata. I vrlo crnih prognoza, bez obzira na to ko vodi državu, teško da može nešto senzacionalno da izvede u ovoj balkanskoj bedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Space druze, Zastava je propala pre 20, a pocela da propada pre vise od 20 god. tako veruj mi da Kragujevac je Zastavu otpisao jos odavno, veruj mi zivim u Kragujevcu. Smisao mog posta je bio da prikazem to sta smo uspeli da uradimo sa jednim gigantom kao sto je Zastava, a vidim da niko i dalje ne shavata sta je Zastava zapravo bila. Takodje i ja zelim da se odstranim od politike ali to sa ovakivim temema i ne moze i ako hoces, jer upravo sve zavisi od politke o cemu upravo pricamo, cene goriva, cigara, plate, stanje puteva i to ne samo kod nas vec i u svakoj zemlji.

I uvek mi je u glavi recenica Nikole Koje iz filma "Lepa sela, lepo gore":

"Dok vam je copavi zagorac gurao u dupe americke dolare znali ste da kenjate o bratstvu i jedinstvu i da smeskate jedni drugima , a onda, onda je doslo vreme da svedete racune. Nema problema, samo sto ih niste ranije svodili? Nego ste se 50 godina izdrkavali ovde, 50 godina vozili skupa kola. karali najbolje picke.Pa sad kad se kita vise ne dize .E,ajde sad malo da se bavimo postenjema."

Samo ne zelim da me pogresno shvatite, mislim ovu recenicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Jedna cura- dva pandura: ovde mora doć cenzura.... haha!" Dobro prihvaćena i podsticajna tema. Tačno je. postoji "duvanski lobi", postoji i "benzinski lobi", ali ovaj prvi bi se lako prilagodio novonastalim situacijama, nije valjda da glavni profit od cigareta ide iz Srbije!! Nego ovaj drugi mi je zanimljiv. Ja ni njega ne bih dirao, ali akcize su nam skroz bez veze orijentisane! To se lupa sad o glavu i Vladi, jer sa ovakvim sistemom punjenja budžeta nema niske inflacije, nema kreditno sposobnih investitora, nema stranih ulaganja...nema ničega. Pa nije valjda da će smanjenjem administracije da povećaju likvidnost privrede više nego smanjenjem cena goriva!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plin da poskupi, tj. akciza na njega. :whistle:

120 je bezolovni...gas bi mogao da bude oko 65-70 dinara... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ama bre Nešo pušenje. kakvo je to pušenje u Srbiji za 1e moj Winston. Pa to nema nigde bre!! 5 evra i tačka, ali zato nafta za 50% dole!

Kakva pivska dvolitra za 200 dinara pobogu!. Nema to. Pivo mora da košta 100 din pola litre najmanje i mirna Bosna!.

Ne može litra benzina da bude dva i po puta skuplji od litra mleka, 1.5 puta skuplji od litra zetina. Ne biva!!

Ne može registracija vozila da bude jednaka ceni kožnog troseda, ili jednog letovanja!!! Nema to nigde!!!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, mogu i cigare...ali, treba i gas... :whistle::D

Sad ozbiljno...cigare, žestoka pića, kafa...jednom rečju akcizni proizvodi jesu tu za udaranje takse (akcize), ali je valjda ok i da gas bude negde oko 50-60% cene bezolovnog. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam sreću (ili zadovoljstvo) da radim dva puta po šest meseci u Švajcarskoj. Imao sam godina otprilike koliko i većina članova našeg Foruma (mnogo davno bilo). Medjutim obzirom da imam nekakve kontakte sa ljudima tamo, raspitujem se za uslove života, cene i to... Kažu da se u Švajcarskoj (koja nije članica EU) vekovima ne menja ništa. Zajedno žive tri etničke raznorodne grupe, dve religiozne raznorodne grupe. Medjusobno se ne razmeju baš najbolje, to im ne smeta - medjutim. Nešto što ih spaja su pare i zajednički nagon za napredkom! Ljubomorno čuvaju svoj standard i imaju kult posla veoma razvijen. Svi rade nešto, ali nisam stekao utisak da se ubijaju od posla. Mene su gledali kao nenormalnog čoveka što radim i subotom i nedeljom (mada me gazda nije plaćao za to, ali me je bilo sramota da primam 2800 franaka a da ih po nekim mojim kriterijumima ne opravdam). Ovo se sve dešavalo 1972.god.

Šta je bilo skupo:

1. Rad

2. Hrana, stanovi koji se iznajmljuju (sobu sam plaćao 800 franaka)

3. Medicinske usluge (zubari...UŽAS)

4. restorani, cigarete, alkohol

Šta je bilo jeftino:

1. Benzin, struja

2. Stanovi koji se zidaju (novogradnja, visok stepen idustrijalizacije gradjevinskih materijala, veoma kvalitetnog asortimana)

3. Javni i železnički prevoz

Dan današnji Švajcarci imaju ovaj sistem. Izvesno je da im je benzin možda skup (košta koliko kod nas), ali zato sve drugo je u potpunoj disproporciji.

Gosn Damjanovicu,da se nadovezem na vasu pricu,posto ja sad zivim u Zenevi.najniza plata koju poslodavac mora da ti isplati je 3200f.onda imas razne odbitke na to.dobra stvar je sto ti nesto od plate,a i poslodavac ti isto toliko uplacuje,odlazi u poseban fond koji mozes da podignes po odlasku u penziju.losa stvar je zdravstveno osiguranje,koje ti sam placas.skupo je i po meni ne bas efikasno.na primer,ja svaki mesec placam 210f za osiguranje,ali ako moram kod doktora i ako je racun do 2000f,opet ja moram da platim iz svog dzepa,a tek preko 2000f ti placa osiguranje.Hrana je i dalje skupa,stanovi isto tako.kao sto vi rekoste gosn Damjanovicu zubarske usluge su UZAS.moja devojka vadila zub,cena 180f.a novi zub da ti naprave sitnica od 3000 do 3500f.danas ima restorana za svaciji dzep.cigare kostaju 7,10f paklica.alkohol nije vise tako skup.Kupovina stana ili kuce je veliki problem i za same svajcarce,PRESKUPO JE.gradski prevoz kosta 3f za sat vremena voznje,7f pola dana,a 70 ceo mesec.ako imas nov auto 5 godina ne ides na tehnicki,a posle toga svake 2 godine.tablice platis jednom,i posle ih samo skidas kad prodajes auto,i stavljas na drugi auto.tako da i to ne moras stalno da placas,kao kod nas.sve u svemu,moze dobro da se zaradi,ali su i troskovi zivota na zavidnom nivou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, dobri moj Dino, daj ti meni 3000 franaka, pa da vidiš kako ću da se snadjem!!!I ovo sa tehničkim pregledom mi se mnogo dopada...(to nisam znao, nisam ni imao auto...dao mi gazda njegov rezervni na poslugu da ga koristim, nisam pitao ništa, sem kad potrosi da natrpam gorivo, ali ni to mi nije bilo nešto skupo, tako da nisam ni zapamtio).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj ja da počnem, pošto se drugi ustručavaju :rolleyes: 

Pre nekih 5 godina sam imao 23 godine i bio lik koji je imao porodični posao (metalostrugar), ali ne i para, živeo sa mojima i video sebe u toj radionici u kojoj sam do tada radio sve do penzije.. Imao sam auto 20 godina star i nisam imao sebi za cilj da ga promenim u narednih par godina, nego sam ga stalno sređivao, ulagao u njega i bukvalno sve pare trošio na njegovo održavanje... Jbg, prost čovek u još prostijoj sredini i ne može da ima neke ambicije.. Onda se spanđam sa sadašnjom devojkom i neplanirano uletim u posao sa preprodajom patika, gde pare počnu da nailaze, ne nešto mnogo, ali imalo se malo i za život.. Devojka posle godinu dana odluči da upiše faks u Kg-u, a meni pošto strugarski posao staje polako, a sa patikama se zahuktava, nije mi igralo ulogu gde se nalazim i odlučim da krenem sa njom u Kg, nađem posao i da stanujem tamo... bio je oktobar 2010.. Neverovatno, ali to sa patikama mi istog dana fino krene i shvatim da mi posao ni ne treba, već nastavim da živim od toga.. Do nove godine sam svu svoju ušteđevinu uložio kako bih pokrenuo novi posao sa kevom u Ts-u (butik), a već do aprila napravim pare i kupim Punta, a posle nedelju dana prodam stari auto.. Ne radim ništa, po ceo dan blejim u komp napravim nekih 100km autom, a pare same dolaze, već posle nepunih mesec dana ugradim sekvent, pragovi, kačket, zatamnim mu stakla Llumarom, kupim lap top, dođe leto, vratim se kod mojih u Ts, odem na more, vratim se, kupim dobar fotoaparat, dođe vreme da se vratim u Kg, a u šteku 2.000€, a krenuo sam od nule pre samo godinu dana.. Onda se tu upustim u ulaganje u taj butik i oko nove godine sve te pare koje sam imao uložim u to u nameri da će da se vrate, ali moša.. Stane taj posao sa patikama, do početka 2013 sam bukvalno imao knap para da opstanem u Kg-u i počeo da tražim posao, tek u septembru 2013 našao posao i sad evo radim, imam neki minus od jedno 100€, ali se nadam da će ubrzo da pređe u plus i da se ove godine skrpim za more, verim devojku, pošto ona uskoro završava sa fakultetom i da do kraja godine promenim auto... Nije da ovom nešto fali, ali bi valjalo da bude nešto veće i brže :rolleyes: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fokusiraj se ti na svadbu, a lako će posle doći veći i brži auto :) Što više čekaš za manje para ćeš ga uzeti. 

 

Što se poslova i generalno stvari za kompjutere tiče, ja sam davno negde čuo da svaka stvar na Internetu ili vezana za kompjutere traje najviše  5 godina i ugasi se, a da inovacijama može malo da se produži vek trajanja te tehnologije, ali opet slabo. Na početku sam mislio da je glupost u pitanju, ali ispostavilo se da je istina. Takva sudbina je dočekala prodavce piratskih diskova(nekada u Zemunu na 5-6 mesta prodavali i nisu znali šta će od mušterija, a danas jedva na jednom i niko ne kupuje kod njih), myspace, XP, Vistu, uskoro čeka i Win7 i tako dalje, samo ne znam kako se Facebook i dalje drži, mada se i njegova propast očekuje za par godina..nažalost to se desilo i sa tvojim poslom sa  patikama. Razvoj tržišta, povoljnije cene, više ljudi radi isto što i ti i ode sve.. Nadam se da ti je sadašnji posao dobar i da si zadovoljan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa za sada sam zadovoljan na konto atmosfere na poslu i redovnih plata, ali valjalo bi da je plata malo veća, na razgovoru za posao sam na pitanje "šta očekujem" odgovorio "oko 25.000" na šta sam dobio odgovor da će to da bude značajno više, ali evo primam baš toliko i svi mi novi radnici imamo toliko, a ovi koji rade nešto duže imaju oko 28, a meni to nije dovoljno i opet sam knap sa parama i to ne bih mogao da se pokrpim da ne radim i dalje sa patikama, ostane mi jedva za kriju, ali opet je vajda što bi rekli.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam i pored dobrih primanja odlucio da ulazem u poljoprivredu u selu kod mojih i znam da ce se malo cimanja isplatiti. Nisam toliki gospodin da me je sramota da sednem na traktor i istanjiram malo zemlje :D

Послато са GT-I9070 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...