Jump to content
FAS Goran
viktorparacin

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - variranje obrtaja / leptir

Recommended Posts

Video sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Duže vremena pratim forum, našao sam dosta korisnih stvari za mog Punta kako korigirati neke stvari i zahvaljujem vam na tome.

No međutim ovaj problem imam 3-4 godine:

Kad auto stoji na suncu ili malo toplije kad je vani sâm podiže gas. Kad je zima i auto nezagrijan, sve radi normalno.

Probao sam sa čišćenjem usisne klapne sa Carb Sprayem, bilo je ok 3 tjedna i onda je ponovno počeo podizat gas sam od sebe. Iritantno je u vožnji i jako dekocentrira kad moraš stalno gledati u obrtaje. Paljenje-gašenje na semaforima isto nije riješenje. Držanje na pola kvačila i kočnici isto nije riješenje, iako i to sam znao radit samo kako bi "održao" okretaje na barem 1000. Vozio na dijagnostiku, nikakva greška. Majstor resetirao položaj klapne gasa, resetirao koješta i opet ne vrijedi.

 

Na snimci je upaljen i nemiran rad (nije na 700-800 okretaja) već varira od 900-1200. Nakon što malo samo tapnem gas u desetoj sekundi auto poludi. Tako u vožnji, čim kvačilo pritisnem svaki put u leru auto poludi... Molim bilo kakve informacije, što mijenjati, što isključiti, postoji li mogućnost popravka uopće jer moji "majstori" već godinama ne nalaze riješenje pa sam digao ruke od njih što se tog problema tiče...

 

Snimka problema: 

 

Puno hvala i lijep pozdrav iz Sl. Broda!  :cheers:

 

 

**molim naslov promijeniti u Punto mk2 1.2 8v - problem s ler gasom

Edited by domacc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo filter skinut, očišćena unutrašnjost krpom nabodenom na šarafciger i našpricano carb sprayem dok auto radi (na 3-4 tisuće okretaja pritisnem gas i ušprica se 2-3 puta direktno na leptir).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znao sam. Mislim da mu time samo gore napravis. Jednom dok sam bio mlad i neiskusan tako sam cistio i desavalo mi se da kada stisnem kvacilo on sam pocne da daje gas...kao da svakih pet sekundi stisne gas jedno 50% i pusti i tako non-stop.

Evo ponavljam po verovatno deseti put u svakoj temi koja se tice klapne - klapna mora da se skine dole, sa svog kucista dole i tek kada je imas u ruci vidis koliko je masna,crna i prljava i vidis sve one takve delove do kojih nisi ni mogao doci dok je ne skines

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvuci konektor iz leptira,tj iz step motora,on ti je sa leve strane iznad cepa za ulje,i vozi ga ili ga prati neko vreme!Ako posle ne dize obrtaje onda je to problem,klapna ili leptir gasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuo problematični dio, očistio koliko sam mogao. Može li i mora bolje se očistit od ovog na slikama? Auto radi normalno - za sad. Budem vidio kroz nekoliko par dana.

 

Milane, jel to konektor s donje strane? Ima još jedan iznad sa 3 pina, a taj s donje strane je sa 4 pina. Kakve su posljedice ako npr. ostavim duze vremena taj konektor istekan?

 

 

GD0d5mb.jpg

Lg_K6c_Lm.jpg

lmhdhh_R.jpg

XMj5_Ju8.jpg

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem

Fiat punto classic 2009.godiste motor 1.2 8v benzin sa predjenih 154.000km

U zadnja tri dana sam primetio sledece-ujutru kada ga palim hladnog obrtaji su oko 1100 na leru a kada se zagreje motor, na leru su 800-900 (valjda je to dobro?).

Isto tako par puta se desi,kada stajem na semaforu i izbacim iz brzine,auto se sam ugasi i moram opet da ga startujem,to se nedasava uvek samo ponekada.

I isto tako sam primetio kada stojim u mestu i dam gas i podignem obrtaje iznad 3000 pa pustim gas obrtaji padnu na 400-500 auto se zatrese dva tri puta i sam podigne opet obraje na 800 i nastavi normalno da radi...

U cemu moze biti problem  :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok,sutra moram onda da zasucem rukave :) probacu,pa kada uradim javljam rezultate

Samo pitanje:

1.da li je potrebno prvo skinuti klemu sa akumulatora?

2.da li kod classica se skida ceo leptir gasa ili je dovoljno samo skinuti poklopac filtera i ocistiti klapnu bez skidanja i plus naprskati neko sredstvo?

Edited by NeleSK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moras skinuti klapnu kao sa slike :up: da bi prisao svim zamascenim delovima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potreban alat za skidanje klapne...inbus 4 i 5,torex t 20 i t 30,i kljuc 10,moze mala gedora,,ne moraju se skidati kleme,mora se skinuti kompjuter sa klapne 2x inbus 5,ne treba vaditi dzekove iz kompa,ima jedan inbus 4 koji steze buksnu sa masom,3 toreksa t 30 stezu klapnu odozgo i tri toreksa t 20 stezu nosac sajle gasa,otkaciti 2 konektora sa leve strane...ja sam cistio odmascivacem i cetkicom za zube..     Picture_1541.jpg?noCache=1445182927541  Picture_1543.jpg?noCache=1445188052589  Picture_1542.jpg?noCache=1445182929671  Picture_1545.jpg?noCache=1445182942615  Picture_1544.jpg?noCache=1445182939123  Picture_1546.jpg?noCache=1445182969

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako,posto nisam imao vremena,nisam ni hteo da skidam komplet taj leptir nego sam samo skinuo poklopac filtera i malo očistio taj otvor kod leptir gasa(nisam stigao da slikam,ali to je toliko bilo prljavo,barem sa prsta je bilo crne naslage),malo u leru radio auto,dodavao gasa i to je to,nisam cak ni koristio nikakve sprejeve,karb klinere itd. Mogu reci da se auto bolje ponasa,ler gas radi kako treba i kazaljka od broja obrtaja bolje radi,nema vise onoga skakanja gore dole :) E sada znam da ovo nije resenje za duže staze ali sam barem siguran da je to bio problem. Kada budem nasao vremena i volje,alat u ruke i napred na posao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista neces dobiti dok ga ne skines i ocistis kompletno i sa unutrasnje strane,iznutra je prljaviji nego spolja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako nemas vremena u servis ... mora se rastaviti u detalje da bi bilo vajde .... neke ... ako nisu dobre dizne nista neces dobiti ... ali ne mozes znati dok ne krenes redom .. najjeftinije je ciscenje klapne ... pa kablovi, svecice, dizne ... uzas ... i mene sve to ceka pa zato i pricam ... i sve se nadam sam od sebe ce da se ocisti ili ce neko drugi da plati .... ali javlja mi se da ce otkazati ler gas usred najvece zime .... :rant:  :rant:  :rant:  :rant:  :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i prvog "problema" sa Puntom. Malopre, upalih ga da odem da ga operem, vratim se ispred zgrade i nisam ga odmah ugasio. Uzmem, ugasim svetla i primetim kako autu krenu da variraju obrtaji i takodje u III kada se malo zustrije sa 30-40 stisne gas krene da stuca. Cim upalim bilo koji potrosac obrtaji sr vrate, makar to bile i pozicije i grejac zadnjeg stakla.

Kablove sam menjao pre nedelju dana i uzeo Valeo. Sta moze, zna li neko?

Ne znam da li ima veze, ali u njega sipam onaj novi 100oktanski benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemas potrebe da sipas gorivo sa vise oktana jer je auto predvidjen da se u njega sipa benzin sa 95 oktana.

A kako se manifestovao problem sa starim kablovima pa si ih menjao ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mislim da je zbog benzina....mada logicki nema nikakav problem da sipam jacu oktansku vrednost zato sto je Euro3.

Prvi kabl je bilo iskidan pa sam zamenio sva 4...a i cim prodjem kroz vodu auto krene da stuca.

Nije mi jasno, prima normalno gas u voznji, normalno vuce. Kad krene da varira sa obrtajima ne gasi se. Samo se setaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije zbog benzina zadnji put su mi taj sipali i auto vuce mnogo bolje nema nikakvih problema, mozda kablovi, svecica neka nesto oko struje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto oko struje jeste. Skinuo sam i sve ponovo ustekao kablove i nista.

Auto ide iskreno bolje sa tim gorivo.

Osetim ujutru prvo paljenje kako kao da nema stuje aku. Ne znam da li moze do njega da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...