Jump to content
FAS Goran
viktorparacin

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - variranje obrtaja / leptir

Recommended Posts

Jedno pitanjce :)

 

Nakon poplave je skadan step motor sa leptirom, i sve je cisceno. Auto sada radi mirnije na leru, ali me brine jedna stavka, broj obrtaja. Kad se auto zagreje na radnu temperaturu, obrtaji su po mojoj slobodnoj proceni kada gledam kazaljku izmedju 800 i 850. Nekad su 900. Cini mi se da kada bacim u ler spusti na tih 800+ pa posle vrati na 900. Nikad ne trza i ne spusta ispod, ne gasi se i slicno. Da li je ovo sto sam primetio znak nekog problema u buduce ili slicno, ili sam ishipohondoriso :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanjce :)

 

Nakon poplave je skadan step motor sa leptirom, i sve je cisceno. Auto sada radi mirnije na leru, ali me brine jedna stavka, broj obrtaja. Kad se auto zagreje na radnu temperaturu, obrtaji su po mojoj slobodnoj proceni kada gledam kazaljku izmedju 800 i 850. Nekad su 900. Cini mi se da kada bacim u ler spusti na tih 800+ pa posle vrati na 900. Nikad ne trza i ne spusta ispod, ne gasi se i slicno. Da li je ovo sto sam primetio znak nekog problema u buduce ili slicno, ili sam ishipohondoriso :)

S ovom izjavom deluješ kao :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanjce :)

 

Nakon poplave je skadan step motor sa leptirom, i sve je cisceno. Auto sada radi mirnije na leru, ali me brine jedna stavka, broj obrtaja. Kad se auto zagreje na radnu temperaturu, obrtaji su po mojoj slobodnoj proceni kada gledam kazaljku izmedju 800 i 850. Nekad su 900. Cini mi se da kada bacim u ler spusti na tih 800+ pa posle vrati na 900. Nikad ne trza i ne spusta ispod, ne gasi se i slicno. Da li je ovo sto sam primetio znak nekog problema u buduce ili slicno, ili sam ishipohondoriso :)

Ako je Punto mk2, oni imaju razlicite ''lerove'' u zavisnosti od godista. Moj je iz oktobra  2000. i ima 700+-50rpm

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jedno pitanjce :)

 

Nakon poplave je skadan step motor sa leptirom, i sve je cisceno. Auto sada radi mirnije na leru, ali me brine jedna stavka, broj obrtaja. Kad se auto zagreje na radnu temperaturu, obrtaji su po mojoj slobodnoj proceni kada gledam kazaljku izmedju 800 i 850. Nekad su 900. Cini mi se da kada bacim u ler spusti na tih 800+ pa posle vrati na 900. Nikad ne trza i ne spusta ispod, ne gasi se i slicno. Da li je ovo sto sam primetio znak nekog problema u buduce ili slicno, ili sam ishipohondoriso :)

Ako je Punto mk2, oni imaju razlicite ''lerove'' u zavisnosti od godista. Moj je iz oktobra  2000. i ima 700+-50rpm

 

Jeste punto mk2a :) ne znam da li je mozda i do zamene body i motornog racunara, ali bitno je da mirno radi. Nesto sam ubedjen da je pre bio zakucan na 900 obrtaja. Jel utice klima na variranje broja obrtaja? moram proveriti sve pa se javljam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da utice. Ler skoci za 10%. Tacno se oseti i vidi na obrtomeru kad ulkjucis klimu. Ugasi sve potrosace i probaj. Inace i kod mene se ler ponekad ljuljuska oko 50 rpm gore dole. 

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da utice. Ler skoci za 10%. Tacno se oseti i vidi na obrtomeru kad ulkjucis klimu. Ugasi sve potrosace i probaj. Inace i kod mene se ler ponekad ljuljuska oko 50 rpm gore dole. 

I meni se cini da se ljuska tih 50rpm, pogotovo dok radi na saugu, tj dok pomalo spusta obrtaje. Sad videh, sa klimom skoci gotovo 100rpm :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bokaco, nema potrebe citirati post iznad svog, samo idi na novi post, a citiras ako zelis da komentarises na neki koji nije zadnji.

Sent from my HTC Desire 601 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko da sam slutio nesto!

Evo dva puta mi se auto ugasio odmah nakon paljenja, prvi put na hladan, drugi put na topao motor! Sta se desava! Pri paljenju, obrtaji skoce na hiljadu ipo ili koliko vec, i odmah se potom obore, na 500-600, na sekundu i onda se vrate na 1100 ako je hladan ili ipak 750-780 ako je topao (sad vidim,sa ugasenim potrosacima je oko 780-800 obrtaja). E fora je sto tih sekundu kad padnu obrtaji, tu se dva puta ugasio. Ipak, ako ga ostavim na leru, zakucani su obrtaji, kao i kasnije u voznji, znaci nema gasenja ni padanja obrtaja. Cini mi se da mu ovih 750 ne prija posebno, nekako mirnije motor radi na onih 800-900 od pre par dana? :/  konfuzija :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo, novi problemi na sestrinom Z10...

Auto se u voznji normalno ponasa i potrosnja je korektna, ali na leru (posebno sada kada je zahladnelo) obrtaji variraju i neki put se ugasi...Kada se dodaje gas, obrataji se na neko vreme smire na normalnih 800-900 obrtaja...

Sta prvo gledam, sta bi mogao biti uzrok?

Ne izbegavam majstore, ali bih voleo da pogledam ako nesto mogu sam...Svaka pomoc dobrodosla...

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednja dva tri dana primetio sam da posle nekih 10-tak sekundi po prvom jutarnjem startovanju motor kao da malo stucne i posle normalno nastavi da radi .... broj obrtaja se polako spusta kako se motor zagreva a kasnije kada se ugreje na radnu temperaturu pri zaustavljanju auta po stiskanju kvacila broj obrtaja padne za jednu crtu ispod rada na ler gasu ( znaci sa 900 na 800 ) i onda se odmah vrati na normalan ler gas .... isto kada neki put pritisnem kocnicu kada stojim u mestu ler gas padne na 800 i vrati se na 900 ... i po neki put kao da malo zatrese i stucne kada radi na leru ...

citaju prethodne postove sve se nesto nadam da je lose gorivo ili da je pumpa iz rezervoara ubacila neko djubre u dizne pa ce turazom da se procisti ... i naravno sipacu super u rezervoar ... inace motor je presao 144000 km nemam pojma da li je nesto od gore pomenutih stvari cisceno ikada ( kod mene nije jer mi se prvi put u ove tri i po godine kako je kod mene desava bilo kakav problem sa ler gasom ) ...

kada je radjen veliki servis pre nekih 9000 km nisu menjani kablovi ali jesu svecice ( bar tako pise u knjizici i racunu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kad sam kupio Punta imam problem, ako se to moze nazvati problem, da npr pri saltanju iz I u II ili iz II u III da kada pustim gas ne padnu odmah obraji (nemam obraje pa na zvuk) nego kao da ga saltam pod gasom. Malo ce mi to pojesti lamelu, rekao sam to majstoru i rekao da je da ce pogledati leptir gasa ili step motor, ne znam tacno. Sta vi mislite?

Pri radu obraji ne variraju, kada stanem ne osecam da ce se ugasiti, tokom rada ne trokira samo to pri saljtanju....dok npr iz III u IV to nestaje i iz IV u V takodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam to je normalno da sporije obara broj obrtaja pri saltanju ...

e sad to nije slicno nekadasnjem medjugasu vec ima neki odredjen ritam obaranja broja obrtaja ... neko je to strucno objasnjavao na forumu pa potrazi malo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do sada nikada nisam vozio benzinca. Samo dizelase. Mozda je to tako...mozda ja ne pustim gas do kraja posto mi je jako osetljiv. Ne trokira...ne gasi se. Moram da pogledam preko OBDa da li variraju obrtaji ali po zvuku, ne. Majstorov sin ima isto 1.2 8V i kada ga je provozao nista nije rekao za to. Moguce da ja ne pustim gas posto je jako, jako osetljiv. Ne smem ni nogu da prislonim jer odmah osecam kako dize obrtaje. Kad mi se vrati sa servisa preceu sta se desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mu rekao i kad ga je vozio nista nije primetio. Ja mu rekao da mi ocisti klapnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...