Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Nosač za na kuku je najbolje rešenje, ali i najskuplje.

 

Jeftinija, a pouzdana varijanta je na krov. Ja nosače koji se kače na peta vrata ne voim jer im ne verujem (mada je verovatno predrasuda) ali i zato što auto može da se izgrebe i jer bicikli mogu da se izgrebu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jurim kuku sad,imao sam one za krov i to one od 20 eur,prosao celu eu i odlicno se pokazali.Ako nadjem poprecne nosace za 166 ponovu cu uzeti iste,mada verovatnije je da ce uleteti jos neki karavan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa vama,

nosio sam 4 bajsa na krovu bez problema, ali na more mora i kofer tako da to otpada.

I ja sam skeptik prema nosaču za gepek, ali obratite pažnju na ovu vrstu nosača što sam linkovao, to je isti nosač kao i onaj na kuku samo što se ovaj kači na 5 vrata, znači svaki bajs ima svoju šinu i svoju "ruku" za kačenje,

onaj gde se bajsevi samo okače sam odmah odbacio.

Kuka za Punta košta 10900 tako da nije nedostižno, meni samo brine težina od 3 bajsa, da li je bolje da opteretim kuku ili 5 vrata?

Viđao sam takve nosače i sa 4 bajsa, ali oni su bili okačeni uglavnom na neka jača kola, tipa SUV ili kombi, ne znam da li je Punto slabiji po tom pitanju ili je gepek gepek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuka sigurno trpi veće opterećenje od petih vrata. Ako možeš da izfinansiraš ugradnju kuke, atest kuke, i kupovinu nosača samo napred. Imaćeš kvalitetan nosaš xy godina.

Btw ima tih nosaša za na kuku i polovnih da se nađu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što će svaka patrola prvo to da proverava. Vidiš da su se pomamili i da ih ima na svakom koraku i da love najbesmislenije prekršaje tipa pojas, svetla....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuka trenutno nije zakonski rešeno kao i polovne auto prikolice koje nemaju račun.

Trenutno jedino rešenje za kuku je kupiti novu Euro kuku sa fabričkim atestom i kada se kuka ne koristi skinuti je sa kola a kada se koristi prilikom kontrole pokazati fabrički atest, a auto prikolice se ne mogu registrovati bez računa i fabričkog atesta iste.

Ove informacije sam dobio posle nedelju dana raspitivanja kod nadležnih institucija, mada ni oni sami nisu sto posto sigurni šta pričaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

molim vas za pomoc.

treba mi proveren bike nosac za 5.vrata, za Fiat 500L. 

 

cesto putujem na takmicenja i uvek nosim samo 1 bicikl, <9kg. krov ne dolazi u obzir zbog toga sto je zauzet (a i previsok bi auto bio zajedno sa bike-om) a kuka ne dolazi u obzir zbog skupoce cele operacije (ugradnja+atest+nosac).

 

hvala vam.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.totalbike.rs/pribor/dodatna-oprema/nosac-bicikle-za-5-vrata

http://www.lavauto.rs/elektronski-katalog.html?page=shop.browse&category_id=182

http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Oprema/Nosa%C4%8Di%20bicikla%20za%20auto/3764/

ima ih brdo... u principu meni se dobro pokazao i neki za 3000 din sto sam platio, samo dobro da se utegne i moras da stajes svremena na vreme da proveris... tipa na 2 sata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford je to

 

1384325075-wtf-cars-04.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.totalbike.rs/pribor/dodatna-oprema/nosac-bicikle-za-5-vrata

http://www.lavauto.rs/elektronski-katalog.html?page=shop.browse&category_id=182

http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Oprema/Nosa%C4%8Di%20bicikla%20za%20auto/3764/

ima ih brdo... u principu meni se dobro pokazao i neki za 3000 din sto sam platio, samo dobro da se utegne i moras da stajes svremena na vreme da proveris... tipa na 2 sata

 

verovatno nisi obratio paznju ali meni treba nosac za 500L. nijedan od ovih koje si nabrojao nije (po podacima proizvodjaca) podoban za 500L. 

moguce je da neki od ovih nosaca mozda i odgovara mojem automobilu, uprkos tome sto ih proizvodjac ne preporucuje. zato i pitam za konkretna iskustva vlasnika 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nakon duže pauze, eto mene na forumu.

vidim da nije baš živahna tema, ali mi trebaju informacije.

 

da li neko od vas ume da mi kaže gde mogu da kupim šine za krov fiat punta?

naime, hoću da kupim nosač za biciklo, koji bi se postavio na te šine.

sumnjičav sam prema limundo i ostalim internet prodajama.
da li postoji neka radnja, prodavnica na teritoriji grada Beograda, urbana centralna zona, a ne neki ripnji, ovče i borče, gde bi moglo da se isproba na licu mesta, zbog dimenzija krova.

ako neko nešto zna, neka piše. Fala vi dobri i pošteni ljudi.

Ojsa. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosači za bicikl na autu - mnogo pitanja, mnogo odgovora

 

nosac bicikle.jpg

Fotografija od Andrea Piacquadio sa Pexels

 

Verovatno ste bar jednom poželeli da imate svoj bicikl kada autom idete na more, odmor na planinu, u selo i slično. Razlozi da imate svoj bicikl uz sebe na odmoru mogu da budu brojni, pa nećemo ulaziti u tu priču, a mogućnost eventualnog iznajmljivanja bicikla takođe izbacujemo. Zato pogledajmo kakvi sve nosači za bicikl postoje, koje su im mane i prednosti, koliko bicikala može da se prevozi i slično.

 

Postoje tri osnovne vrste nosača bicikala za automobile:

  • krovni nosači.
  • nosači koji se montiraju na kuku za vuču.
  • nosači koji se montiraju na peta vrata ili pokopac prtljažnika - zvaćemo ih žargonski nosači ''na peta vrata'' pošto se pod tim imenom obično i nalaze u prodaji.

Svaki ima razne prednosti i mane, tako da svako mora sam da proceni koja mu opcija najviše odgovara. Neko želi nosač za samo jedan bicikl, a neko za čak četiri. Neko već ima krovne nosače, a neko mora da ih kupi. Neko već ima kuku za vuču, a neko mora da je ugradi. Nekome je i 10.000 dinara preskupo, a neko je spreman da plati više od 60.000 dinara.

 

Krovni nosač za bicikle
Da biste na krov postavili krovni nosač bicikla, prvo treba da imate klasične krovne nosače. Krovni nosači za bicikl su za mnoge vozače generalno najbolja opcija i najjednostavnija za korišćenje. Naravno, imaju svoje mane. Na primer, ako imate visok auto i težak bicikl, postavljanje i fiksiranje može da bude nezgodno. Zato je najbolje da bicikl na krov postavljaju dve osobe. Od velike pomoći može da bude i neki predmet na koji možete da se popnete. Ukoliko imate relativno nizak auto, lagan bicikl, a visoki ste i snažni, o ovom problemu verovatno nećete ni razmišljati. Na krovu se obično prevoze dva ili tri bicikla, mada u zavisnosti od automobila, nosača i snalažljivosti vozača mogu da se stave i četiri.

Mana prevoza bicikla na krovu je to što se gubi prostor za montiranje krovnog kofera. Još jedna od mana transporta bicikla ili bicikala na krovu jeste povećana buka u vožnji, mada to zavisi od brzine kretanja, zvučne izolacije automobila i slično. Što se tiče bezbednosti, odnosno mogućnosti da se bicikl otkači pri visokim brzinama ili u krivini, to ne bi smelo da se dogodi ukoliko je bicikl ispravno pričvršćen i ukoliko je sam nosač iole kvalitetan i ispravan.

 

Točkovi se posebnim vezama fiksiraju za nosač, a tu je i držač koji hvata ram bicikla. Postoje i drugačije vrste. Kod nekih se skida prednji točak. Uprkos svim manama koje smo nabrojali, transport bicikala na krovu donosi i dve izuzetno značajne prednosti:

  • ne zaklanjaju se registarske tablice i zadnje svetlosne grupe
  • neometan pristup prtljažniku

Cene ovakvih nosača mogu da budu od oko 3.000 dinara, pa naviše, u zavisnosti od kvaliteta, proizvođača, itd.

 

Nosač bicikla ''na kuku''
Nosači bicikla koji se montiraju na kuku za vuču takođe imaju svoje prednosti i mane. Jedan od problema je otvaranje prtljažnika. Međutim, neke verzije imaju mogućnost da se nagne kompletan nosač kako bi se oslobodio prostor za pristup prtljažniku. Koliko će ova opcija biti od koristi zavisi od automobila, nosača i toga koliko vam je prostora potrebno da uzmete šta vam je potrebno iz prtljažnika. Drugi problem je to što se zaklanjaju registarska tablica i zadnja svetla. Koliko će transport bicikala da zaklanja registarsku tablicu i zadnja svetla zavisi od samog automobila, odnosno modela i karoserijske verzije, visine na koju se postavlja bicikl, broja bicikala koji se prevoze, itd. Međutim, postoji vrlo jednostavno rešenje, mada ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo da li je ono u saglasnosti sa našim propisima. Naime, naprednije (i osetno skuplje verzije) ovakvih nosača imaju na zadnjem delu prostor za postavljanje registarske tablice, kao i svetla koja su povezana sa automobilom preko priključka za prikolicu.

 

U našem Zakonu piše da teret na vozilu ne sme da zaklanja svetla, registarske tablice i druge propisane oznake na vozilu. Kako saobraćajna policija u praksi gleda na ovakve nosače bicikala, a naročito ukoliko nemaju dodatna svetla i nosač registarske tablice, nije nam poznato. Inače, može da se kupi i poseban nosač registarske tablice, sa svetlima koja preko utičnice za prikolicu mogu da se povežu sa automobilom, po ceni od oko 3.000 dinara. Nosači ''na kuku'' mogu da ponesu do četiri bicikla. Cene se kreću od oko 10.000 din za osnovnu verziju za dva ili tri bicikla, do preko 60.000 din za verzije sa svetlima, mogućnošću naginjanja da bi moglo da se priđe prtljažniku, zaključavanjem, mestom za 4 bicikla, itd.

 

Nosač za bicikle ''na peta vrata''
Žargonski se naziva nosačem ''na peta vrata'' pošto se fiksira na poklopac ili vrata prtljažnika, odnosno peta vrata. Dolazi u mnogo oblika i verzija, ali suština je ista - oslanja se na više tačaka - na poklopac prtljažnika ili peta vrata, može i na branik ili na zadnje staklo, a fiksira se posebnim trakama koje se plastičnim ''zakačaljkama'' kače takođe na više tačaka na samim vratima/poklopcu. Veoma je važno da se ovaj nosač pravilno montira i da trake budu dobro zategnute da ne bi došlo do neprijatnih situacija u vožnji.

 

Mnogi ih ne vole upravo zbog nezgodne procedure montiranja. Čak i kada ih postave, neki vozači/biciklisti nisu sigurni da li su trake dovoljno zategnute, da li je sam nosač dobro postavljen i slično, s obzirom da mogu da se postave i na limuzine (sedane), karavane, hečbeke, minivenove... Pošto sva ova vozila imaju drugačiji oblik zadnjeg kraja i drugačija peta vrata, vrata prtljažnika ili poklopac prtljažnika - mnogo je varijacija po pitanju montaže. Tokom duže vožnje povremeno treba proveravati da li je sve i dalje na svom mestu i dovoljno zategnuto. Pre kupovine proverite da li određeni nosač ''na peta vrata'' odgovara vašem automobilu. Pošto se montiraju tako da mogu da se oslanjaju i na lim i na branik i na staklo, uvek postoji mogućnost oštećenja.

 

Naime, iako su delovi kojima se nosač oslanja na auto obloženi mekim materijalom, do oštećenja laka ili stakla, odnosno grebanja, može doći ukoliko dobro ne očistite površinu na koju se nosač oslanja. Čak i veoma sitne nečistoće pod većim pritiskom i tokom dužeg vremenskog perioda na tom mestu mogu da ostave trag i to trajan. Takođe, trake koje se kače na gornju stranu mogu da oštete krovni spojler ukoliko su previše zategnute. Još jedna od mana im je nemogućnost korišćenja prtljažnika kada su bicikli postavljeni na nosač. Mogu da koštaju od samo oko 6.000 din, pa sve do preko 50.000 din u zavisnosti od proizvođača, kvaliteta i drugih faktora.

 

Pošto kod nosača ''na peta vrata'' u zavisnosti od automobila u velikoj meri zavisi koliko će bicikl ili bicikli da zaklanjaju tablice i zadnja svetla, treba na vreme razmišljati o tome. Možda će da bude postavljen visoko, tako da bicikli neće uopšte zaklanjati registarsku tablicu, a svetla samo donekle. Zavisi od slučaja do slučaja. Situacija je ista kao kod nosača ''na kuku''. U svakom slučaju - registarska tablica i svetla po propisima moraju da budu vidljivi. Bezbednost je na prvom mestu, a možete da dobijete i kaznu.

 

Zaključavanje nosača - zaštita protiv krađe
Najjeftiniji nosači obično nemaju nikakvu vrstu zaštite, dok oni najskuplji ponekad imaju i mogućnost zaključavanja i nosača i bicikla. Ukoliko imate nosač bez bilo kakve vrste zaštite, savetujemo da nešto improvizujete. Kada je bicikl na nosaču možete da ga obezbedite sajlom ili lancem koji ćete da provučete ispod krovnog nosača. Naravno, uz odgovarajući alat svaka sajla ili lanac mogu veoma brzo da se preseku, ali na ovaj način bar donekle odbijate lopove. Brave takođe mogu da se obiju, tako da ne postoji 100% sigurna zaštita. Zato izbegavajte da ostavljate bicikl na automobilu osim ukoliko nemate direktan pogled na njega.

 

Zaključak
Svaka vrsta nosača za bicikle ima prednosti i mane. Zato pre kupovine uzmite u obzir svoje želje i potrebe, iznos novca koji ste spremni da izdvojite, prednosti i mane svakog nosača, kao i sam automobil koji možda već ima ugrađene krovne nosače ili kuku za vuču.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego, ima li neko iskustva sa nosačima za bajseve koji se kače na gepek vrata? 

 

Nešto se mislim da ponesem biciklić, jer ima puno interesantnih plaža u blizini. Preblizu za auto, a opet predaleko za pešaka.

Jes' da su preko brda pa mora dosta da se gusla, al' zato posle sledi spust do plaže i zasluženi buć. :D

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tako bajk nosim. 2 kom jer toliko i staje na Gran Fondo 2.

 

U principu dobri su, gledaj dobar polovan i ne boli glava. Imam neki za 1.pomoc ako ti zatreba za dzabe da nosis bajseve (univerzalni), javni na pp ako ti treba.

 

Najbitnija stvar kod njih (vecine) je da pri vecim brzinama, ako drzaci bicikla za ram nemaju 'fiksnu' poziciju na ramu nosaca, hoce da svuce bajk sa nosaca pri velikim brzinama (AP) usled udara vetra, posebno ako imas dubok profil felne na bajsu ili veliku gumu (tipa 2.4 na Mtb koja ima veliki bok). Takav je, na zalost ovaj moj 'pomocni'. Imas thule, menabo i dr koji imaju fixne pozicije.

 

Onda bajseve vezes gurtnom kao dodatnu zastitu da ne skliznu (pre toga zastiti ram kuda gurtna prolazi da ne osteti farbu na bajsu).

 

Inace na sajtu proizvodjaca vidi da li nosac pase na auto da ne bude uzaludna kupovina zbog kacketa na karoseriji ili sl.

I da, ostavljaju sum pri velikim brzinama na koji ces se navikavati jedno sat vremena proveravanjem da li je sve tu i dalje :D

 

Na mom GF2 je problem jer su mi bicikli vertikalno postavljeni pa samo vidim pedale sa boka pozadi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao bih da je tu bio onaj zeleni pojas izmedju trotoara i ulice. Rekonstruisu i moju ulicu, kod mene su prosirili trotoar preko tog dela gde je bila trava i stajali znaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj 1 je Thule pa dva prazna mesta, mozes da ih nadjes cak jako povoljno ja sam moj kupio za 100e u decathlonu
Izuzetno kvalitetan nosac za tri bicikla jako cvrsto kacenje na 5. vrata ali ima problem sto sa biciklima zaklanja tablicu i stop svetla sto kod nas prolazi ali u evropi je zabranjeno

Takodje ima i Saris solo nosac za jedan bicikl koji lepo odradjuje posao dva puta sam nosio bajs za Grcku sa njim doduse tockovi su bili u gepeku zbog bezbednosti i sirine

Screenshot 2023-07-02 at 12-16-48 Solo.png

Screenshot 2023-07-02 at 12-23-51 Thule ClipOn 9103 3 Bikes Rear Mount Bike Rack DriveDen.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li da se iznajmi negde bajs da se ne zezas sa tim budzevinama po putu, a i pitanje da li imas mesta u smestaju gde da ga cuvas :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2023 at 12:34 PM, MS PK said:

Ima li da se iznajmi negde bajs da se ne zezas sa tim budzevinama po putu, a i pitanje da li imas mesta u smestaju gde da ga cuvas :D

Ja u Neosu sam video, ali cenu nisam pitao. U smestaju, zavisno gde, moze biti knap. 

 

@clockwork_orange To je ovaj donji nosac iz Decatlona? Deluje aluminijumski i kvalitetno, za 100e vrh. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 taj rezervni, pozajmivi mi zvuči primamljivo. :) 

Jedan bajs bi nosio, treking nešto lakši od 15Kg. Žena je samo okrenula očima na predlog da i njen ponesem. :D

Ne bih da dublje ulazim u tematiku sa nosačima za na peta vrata jer kanim kuku montirati, upravo iz razloga prenošenja bicikala. :thumbup:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Reacher Gilt Dolazis na skup ? Mogu ga poneti pa proceni valja li. U krajnjem slucaju mogu ti zajmiti i Gran Fondo 2 ali je dosta kabastiji. To je nosac bas za Brava predvidjen (zato ga i kupio) od strane Saris-a. Nemas problema u vezi tablice jer se vidi.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo zalazim na te skupove lokalnog karaktera.:lol:

Nema od toga ništa, nažalost, uvek sam u Belgorodu u pogrešno vreme.

Nego ta lajt varijanta kako nosi bajs pozadi, poprečno ? Setih se da su na njemu lagane balonke 2,35, 26ice,

Koliko km/h ne bi trebalo prelaziti u tomslučaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...