banjo1990 264 Posted February 13, 2010 Otvoreno je druga prica, meni do Crne Gore kada idem preko Bosne, onih planincina, trosi oko 4.5 leti. I ako se vozi izmedju 80 i 90 na auto putu istina je da potrosnja moze da se priblizi 4.0 l. Svi mi pricamo o poptpuno ispravnim autima, niko ne spominje ne ispravne. Automobil od 1910 kubika ne moze biti stedljiv koliko zelis. Npr. Ford Fiesta koju vozi cale 1.4 tdci trosi po gradu oko 6l. I to je realna potrosnja. Sada trenutno mi punto(samo gradska voznja) trosi 6.9! I necu ni da ocekujem da mi manje trosi nikako. Ljubo,izvini, ne kazem nikome da laze, to su tvoja iskustva koja su po svemu sudeci jedinstvena ovde, i OK prihvatam to. Ali onda moram da vidim zasto meni tako mnogo trosi, da otklonim kvar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted February 13, 2010 hahahahah nista onda lepo da se skupimo svi mi jtd-ovci i da menjamo taj termostat.....zbog koga se ne dize temperatura Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 14, 2010 ...zamenio termostat pre par dana i spustena potrosnja po gradu za nekih 1-1.5l ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted February 14, 2010 Koliko ti sad troši? I za koliko se zagreje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 14, 2010 zagrevanje nije problem vec odrzavanje temperature kad je postigne, pre nikako se nije odvajao od skroz hladnog, mozda malo kad je bas u guzvi pogotovo na ovim niskim temperaturama, na otvorenom zakucan u hladno ne mrda a iz ventilacije duvao mlako...sad se zagreje za 5-10min voznje po gradu zavisi naravno od spoljasnje temperature i koliko je pusteno grejanje i kad al zato kad stigne do polovine tu stoji zakucan, na otvorenom isto stoji na pola bez obzira koliko je pusteno grejanje ili hladno napolju...potrosnja oko 7 grad otvoreno od 4.5 pa navise zavisi od brzine... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted February 14, 2010 matori koliko para ukupno i gde si to radio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 14, 2010 pa ukupno 4700 za termostat i litar antifriza oko 300din i to je to ekipa ja i 2 drugara, vise smo smetali jedno drugom nego koristili ali je bar bilo zanimljivo, posao za jednog ili dvoje al da se guraju Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted February 14, 2010 Ajde sad neka mi neko definise gradsku voznju? Da li je to voznja po sajmu, gazeli, brankovom mostu... 100 km i racunanje potrosnje. Meni je gradska voznja sve od sremcice do visnjice i odzemun polja do boleca. Tako da tu ima i deonica gde spada potrosnja na 4.5-5; nocna voznja po gradu(van spiceva) i po NBG, a ne samo tegljenje po centru, sajmu ili gazeli od 15-19h. Evo sad je meni potrosnja na 12.5 i to jedva, jer sam odledjivao auto, mucio se da izadjem pola sata, driftovao na svakoj ulici koja nije ociscena... i jel to realna potrosnja?THINK ABOUT IT Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted February 15, 2010 Ovo je sve OK. Pa živi smo ljudi. Mene zanima ako je neko imao poremećaj potrošnje. Na primer auto počne drastično da troši - šta je tada radio, kakvi su obično kvarovi kod Punta te vrste, šta je uradio, gde, i KOLIKO? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 15, 2010 definicija gradske potrosnje je individualna stvar i ja pricam o svojoj, to znaci relativno ustaljene rute radnim danima !u zavisnosti od dela grada gde se zivi, vremena u koje se prolazi gradom i kojim delom grada TA gradska potrosnja moze da varira po par litara gore dole... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted February 15, 2010 ljudi ne verujte toliko tom bordu......evo meni danas pokazivala 10,9km/l a marsuta je bila 10 km..... uzmem nekad na pr. ponistim board i onda mi pokazuje manju potrosnju....pravo merenje je pun rezervoar pa predjes 200 km pa opet sipas i delis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 15, 2010 niko i nije spominjao da je bord merodavan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Denisns 0 Posted February 16, 2010 E ljudi , moj Palio Weekend 1.9D cepam do daske i ma... mu nece da mu padne potrosnja od 0,5l na 100km da zec zeca ! Salu na stranu, moj Palija sa obicnim dizelom trosi po gradu oko 8,7l na 100km a sad zimi i vise, tako da se ne lazemo, dovoljno smo matori za laganje a za CG kada sam isao potrosnja se kretala oko 5,3l na 100km i zato kada cujem ove sa Stilom kada kazu koliko trose malo ispadne da moj trosi ko dizel lokomotiva a ima samo 63 konjske snage samnom 64! Smesno zar ne ?Budimo realni da svaki auto trosi po gradu a onaj koji ne trosi, taj se i ne vozi pa bio 1dan kubik ili 10000kubika! Surak ima 1.3 multijet korsu i trosi mu sad po gradu zimi preko 7 a burazer ima Fiat Ideju 1.3 multijet, i njemu trosi poprilicno zimi tako da realno trose kola po gradu a van grada retko se vozi osim ako neko ne radi kao trgovacki putnik, vozac ili slicno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted February 17, 2010 Tvoj palja sa Lucas pumpom treba biti oko kilo nafte teži od common raila, ako se isto gazi po papučici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Denisns 0 Posted February 17, 2010 (edited) A kakvo Palija ima ubrizgavanje ako nije common rail(direktno)? Po fabrici potrosnja u gradu mu je 8,7l/100km a na otvorenom 5,2/100km, neces da kazes da 1.9JTD Stilo trosi na otvorenom 4,2l/100km? Edited February 17, 2010 by Denisns Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted February 17, 2010 Svi mi imamo direktno ubrizgavanje ali različite sisteme. Common-rail ima multijet. Noviji koriste piezo-brizgaljke pa može da ubrizga i više puta po taktu.Pokazalo se da je svaki moderniji sistem ujedno i nešto ekonomičniji. Onda mi vidimo da nam novi sistem pruža i više snage pa dodamo gas... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 17, 2010 Polako ljudi sa objašnjavanjem šta je common rail dizelaš. Naravno da je i JTD common rail dizelaš, kao što je i M-Jet, koji je samo dalja faza u usavršavanju JTD motora.Common rail...ili bukvalni prevod ''isti vod''...''ista šina''...''zajednički vod''...Prednost je što nafta stoji u tom zajedničkom vodu pod veoma visokim pritiskom. Pošto je nafta već tu, pa još pod veeelikim pritiskom, komp. je može davati diznama u tačno određenom vremenskom intervalu, a zbog visokog pritiska nafta se rasprušuje kao magla i time postiže bolje sagorevanje i više snage. Razlika između JTD i Multi-Jet dizela je samo u tome što dizna na JTD motoru brizga naftu jednom ( UniJet ), a dizna kod M-Jet motora to radi više puta ( MultiJet ) u toku jednog ciklusa, pa je efekat još bolji...a, naravno da su i jedan i drugi common rail.Rail se hrani naftom preko pumpe visokog pritiska. Glavna prednost je što se režim rada i pumpe i dizne el.podešava, tj. o njihovom usklađivanju se stara komp, pa je brizganje dizela nezavisno od trenutnog režima rada motora...Zbog toga parametri vremena ubrizgavanja nafte i njene količine se mogu potpuno slobodno podešavati.Stari dizeli, tzv. pumpa/brizgaljka, nemaju taj zajednički vod, već pumpa brizga naftu u cilindre, preko dizne, potpuno odvojeno za svaku od njih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted February 17, 2010 Poenta je da palio 1.9d sa 63ks nije ni jtd ni mjtd, ni bilo kakav drugi common rail već ima klasičnu bosch-lucas pumpu. Stariji tip ubrizgavanja, manji pritisak pumpe nepreciznije dizne pa i troši više. A nema ni pomoći turbine pa mu treba više obrtaja za snagu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted February 17, 2010 Hvala za izvanredne slike. Takođe treba videti kako radi na YUTUBE gde ima još snimaka sa desne strane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted February 17, 2010 A kakvo Palija ima ubrizgavanje ako nije common rail(direktno)? Po fabrici potrosnja u gradu mu je 8,7l/100km a na otvorenom 5,2/100km, neces da kazes da 1.9JTD Stilo trosi na otvorenom 4,2l/100km? Evo jednog od zanimljivih navoda za Stila multijeta 120KS 3V:Reviews of 1.9-Stilo-MultiJet-120-3-doorMPG Extra-urban: 62.80 mpg što bi mu došlo : 3.79 L/100km Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted February 18, 2010 Da video sam te podatke. Extra-uraban znači izvan grada ali je ipak sve sumnjivo. Činjenica je da su nove tehnologije sve bolje, ali po ovim njihovim podatcima Stilo 1.9 TROŠI MANJE os Stila 1.4mjt. Meni je to smešno - kao lovačka priča ili je greška na sajtu. To ni Fiat ne tvrdi. Ford tek kreće u eksperimente sa novim motorima male potrošnje - 3L i manje. Videćemo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted December 31, 2010 Pozdrav narode, imam muku sa puntom mk2 1.9 JTD-bord mu pokazuje 10,6km/l i ne prelazi to. To mu dodje negde oko 10l na 100km!!!! Od skoro kazaljka temperature zakucana je na 1/6 skale, znaci ni do 1/4 ne, ili jako tesko dolazi. termostat? Cak mi se cini ni da ne cujem turbinu uopste..da li signalizacija na kompu mora da pokaze kada turbina ima problem? Da li zbog termostata trosi 10l u gradu? prosto ne mogu da verujem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 31, 2010 Motor koji nije u radnoj temperaturi troši i do 30% više goriva...mada, to generalno zavisi od kubikaže, benzinac ili dizel, ali jedno je zajedničko bez obzira na te razlike - pothlađeni motor više troši. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 1, 2011 (edited) Pozdrav narode, imam muku sa puntom mk2 1.9 JTD-bord mu pokazuje 10,6km/l i ne prelazi to. To mu dodje negde oko 10l na 100km!!!! Od skoro kazaljka temperature zakucana je na 1/6 skale, znaci ni do 1/4 ne, ili jako tesko dolazi. termostat? Cak mi se cini ni da ne cujem turbinu uopste..da li signalizacija na kompu mora da pokaze kada turbina ima problem? Da li zbog termostata trosi 10l u gradu? prosto ne mogu da verujem...Počeo si sa previše briga odjednom. Za početak proveri termostat. Kada tek počne da se greje i neka creva su topla, crevo od hladnjaka treba da je hladno tj. termostat zatvoren i voda ne ide u hladnjak. Ipak izgleda da ćeš ga menjati. Imaš dosta tema o tome. Edited January 1, 2011 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted January 1, 2011 Ima veze termostat naravno, ali bas toliko ne znam bas... Turbinu nisam siguran da li si ikada cuo, jer kod tih motora zvuk turbine uopste nije izrazen.Koliko ti je ovih dana auto radio u mestu? Probaj u voznji da ponistis merac, i vidi koliko ce onda na kraju pokazati... Kod mene ovih dana potrosnja je i do 8.5 litara. Iskreno nikad do sada nije ni blizu bilo toliko! Ali mislim da ne bih trebao da brinem jer je u tom intervalu merenja potrosnje dobar deo bio novogodisnji saobracajni spic(kreni, stani, stani....pa tako stoj sate) i trazenje parking mesta po trznim centrima ponekad i po sat vremena! Da ne spominjem rad u mestu dok cistim sneg sa auta... Quote Share this post Link to post Share on other sites