Jump to content
FAS Goran
boki

Sigurnosni šrafovi

Recommended Posts

Pozovi KitKomerc, mislim da su isti sigurnosni i za alu i čelične :)

nisu isti, mozes da ih stavis na celicnu ali mogu da se skinu francuskim kljucem bez muke. kada udju u alu felnu ne moze spolja da im se pridje a na celicnoj su na izvolte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi siguran da bi mogli francuskim ključem? Baš ću da probam da skinem ove moje sa čelične felne, ali sumnjam jer su savšreno okrugli sa svih strana tako da bi ključ dosta vrteo u prazno. Jedino ako je u pitanju "kockastiji" šraf, mada ni ne vidim poentu pravljenja takvog sigurnosnog

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ipak više zavisi od konstrukcije šrafa. Ovi bi se jako lako skinuli bilo kakvim kleštima koja su dovoljno dugačka da može dobra poluga da se napravi

 

cxca71200.jpg
 
A za ove bi se već trebalo posebno pomučiti ili barem izbrusiti jedan deo da mogu klešta nešto da uhvate :)

cxca71201.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dante ja nisam tražio po oznaci. Otišao sam u Kit Komerc i kupio sigurnosne šrafove za Stila :) Mogu da pogledam na kutiji sutra šta piše ako ti nešto znači

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde sam procitao da je "velicina srafa za stila M12x1.25x23"

Nema dileme da je 12x1.25 samo me duzina zanima.

 

A vezano za ovo:

 

A za ove bi se već trebalo posebno pomučiti ili barem izbrusiti jedan deo da mogu klešta nešto da uhvate :)

cxca71201.jpg

nadam se da si video ovo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se skida, to vec znate, samo je pitanje "priucenosti" i alata. Ali ih je ipak bolje imati, cisto da se bar odbiju pilicari.

 

Dante, isti su ti srafovi i za celicnu i za alufelnu na Stilu (u slucaju fabrickih, naravno). Koristio sam iste i za 15'' i za 16'' i za 17''. Pa mozes da uporedis i na licu mesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao u Kitkomercu. Hvala za savet. Verzija je sa spoljnim prstenom koji se okreće. ese5egeg.jpg

Iako su na oko simetrične rupe probao sam tri seta i ne gađaju se međusobno.

Ovi u crnoj kutiji, post dva gore, deluju ozbiljnije ali nisam nigde naleteo na njih a i cena bi im verovatno bila ozbiljnija.

Edited by milkobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj samo da ih prejako stegneš i podmaži šrafove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i ja nešto slično sa 4 rupe. Isprobavao sam raznim zezancijama da ih skinem, ali ne ide. Provereno i sa kleštima, vrte u prazno kao luda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao u Kitkomercu. Hvala za savet. Verzija je sa spoljnim prstenom koji se okreće. ese5egeg.jpg Iako su na oko simetrične rupe probao sam tri seta i ne gađaju se međusobno. Ovi u crnoj kutiji, post dva gore, deluju ozbiljnije ali nisam nigde naleteo na njih a i cena bi im verovatno bila ozbiljnija.

 

Gde se nalazi radnja gde si ih kupio i meni treba za čelične :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmišljam se šta da uzmem za ovaj moj 500L. Da li vrede nešto originalni uz FIATA? Uopšte nisu jeftini, 35 evra za set. Doduše ni ne očekujem da bi bili jeftini ali da li zbilja vrede u smislu zaštite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje god da uzmes, bolje je nego da nemas nikakve, za amatere su svi dobri, a za profesionalce nije nijedan dovoljna zastita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, za odbijanje pilicara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da se razumemo pilicari i skidaju delove sa kola, ovi ozbiljni dodju i oteraju ti auto ma koju god zastitu imao, mada njima na svu srecu nasi Fiati nisu privlacni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate kako se kaže, brava je za poštene

Stari i ja smo imali loša iskustva sa sigurnosnim šarafima na maminoj 308-ici, ti valjčići se izlizali i samo preskače. Otišli kod jednog od najboljih vulkanizera u gradu i nula bodova. Na kraju je auto završio u servisu gdje su izbušili šaraf van i čovjek nam je samo rekao da stavimo normalne vijke, jer se skoro pa ih se ne isplati ni stavljati jer takvi auti, odnosno felge nisu privlačne lopovima. Isplati se jedino ako su neke unikatne felge ili ako je auto neka viša klasa, ali kolko god mi voljeli naše Fiate, moramo se pomiriti da oni nisu privlačni lopovima kao neki vw ili drugi švabo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sigurnosni srafovi se i ne zatezu kao ovi obicni nego samo malo, i onda se nece izlizati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami je ovde po BG sve privlacno... I rasprostranjene felne i trenutno aktuelne zimske gume na njima... Tako da bar ta minimalna zastita nije na odmet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate kako se kaže, brava je za poštene

Stari i ja smo imali loša iskustva sa sigurnosnim šarafima na maminoj 308-ici, ti valjčići se izlizali i samo preskače. Otišli kod jednog od najboljih vulkanizera u gradu i nula bodova. Na kraju je auto završio u servisu gdje su izbušili šaraf van i čovjek nam je samo rekao da stavimo normalne vijke, jer se skoro pa ih se ne isplati ni stavljati jer takvi auti, odnosno felge nisu privlačne lopovima. Isplati se jedino ako su neke unikatne felge ili ako je auto neka viša klasa, ali kolko god mi voljeli naše Fiate, moramo se pomiriti da oni nisu privlačni lopovima kao neki vw ili drugi švabo

Sve se krade,samo zbog gume, a jos ako su felne dobre,ode sve :realmad: .Ljudi stavljajte te srafove, makar su sanse mane da vas pokradu.... :police: :police: :police:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim pominju se dve oznake za srafove za Stila

*12x1.25

*M12x25,5

Mozda je ovo jedno te isto,tipa 1.25 navoj 25,5 duzina.

Uglavnom sta da trazim kad odem u radnju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je jedno te isto.... ali kad nece breg Muhamedu.....

enady6e6.jpg

Znaci sve se vidi

Kod mene je sraf M12x1,25 duzina navoja ~20mm

Konus na srafu tako naleze na felnu da ceo navoj izlazi iza. Probao sam sraf na sled. Felnama:

Dinamik 16"

agaduhyg.jpg

GT 16"

e9y9u7y9.jpg

Lancia Delta 17"

nudevy8u.jpg

Bravo GT/Trofeo 15"

y8e2abu7.jpg

Na svim felnama sraf izlazi od 19mm do 21mm

Od vulkanizera sam dobio interesantan odgovor da navoj prolazi kroz disk ~6-7mm i treba da se usrafi u glavcinu 5-6 kruga/loza. Posto je kod Stila korak navoja 1.25 sledi 5×1.25 + 6mm = minimalno 12-13mm

Sto dovodi do zakljucka da je najbolje imati 15-20mm navoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...