Supergenius 0 Posted August 27, 2009 Imam Zastavu 10 staru 2 godine, benzinac 1,2, full oprema i problemčiće 1. Leti, kad je uključena klima, neposredno nakon promene brzine (1-2, 2-3) kad se broj obrtaja motora kreće između 2-2,5 hiljade, iz motora se cuje zvuk kao da lanac udara u metal. Zvuk nestaje kad dodam gas. Isti zvuk se cuje i kad nije uključena klima ali je motor pod većim opterećenjem (vozim uzbrdo na primer). Ortakov ćale, majstor, mi je rekao, onako odokativno bez čačkanja, da je to zbog lošeg goriva.2. Start motora na hladno je uvek odličan ali mi se često dešava, kad idem po gradu i često ga gasim-palim (na 10-15 min. otprilike), da se motor kod svakog sledećeg starta poprilično zakašlje a lampice za ulje i elektroniku ostanu malo duže upaljene.Iskusni vlasnici Fiata šta vi mislite... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mane 2 Posted August 27, 2009 ...ono prvo verovatno ventili....ono drugo verovatno Mogvaj(gremlin) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted August 27, 2009 Mudro zbori ortakov ćale - majstor. Čuju se ventili pri naglom dodavanju gasa. nema dovoljan (propisan) oktanski broj i motor se guši. Gušenje je veće što je opterećenje veće (kada radi klima) ili kad se dodae gas na uzbrdici. Često paljenje i gašenje motora (na svakih 15 min) nervira i vozača - a kamoli motor koji se taman ugreje, ne uspe ni da se oladi, a opet se kreše, pa tako stalno. Naguta se malko bezina, a svi pomoćmi uredjaji za paljenje se brzo zbune, nit ladan nit topao to verglanje anlasera može biti i duže od 2 okretaja... Al bi trebalo to malko neki majstor da pogleda - može da se sredi. Imao sam na benzincima čest slučaj, baš kad su zagrejani. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supergenius 0 Posted August 28, 2009 Mudro zbori ortakov ćale - majstor. Čuju se ventili pri naglom dodavanju gasa. nema dovoljan (propisan) oktanski broj i motor se guši. Gušenje je veće što je opterećenje veće (kada radi klima) ili kad se dodae gas na uzbrdici. Često paljenje i gašenje motora (na svakih 15 min) nervira i vozača - a kamoli motor koji se taman ugreje, ne uspe ni da se oladi, a opet se kreše, pa tako stalno. Naguta se malko bezina, a svi pomoćmi uredjaji za paljenje se brzo zbune, nit ladan nit topao to verglanje anlasera može biti i duže od 2 okretaja... Al bi trebalo to malko neki majstor da pogleda - može da se sredi. Imao sam na benzincima čest slučaj, baš kad su zagrejani.Hvala kume, hvala, opet mi je sad malo lakse... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted August 28, 2009 proveri zazor ventila 0,35 usisni i 0,45 izduvni na hladan motor dozvoljena tolerancija 0,05 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 10, 2009 NA svim z10, se cuju detonacije(kliktanje), koje su narocito izrazene leti. Lek je ugradnja plina koji veci oktanski broj, ili voznaj u malo vecim obrtajima. Povoljno je i drzati nivo ulja pri vrhu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni147 48 Posted September 10, 2009 Ja vozim sluzbenu Zastavu 10 od kad smo je kupili, presao sa njom oko 40000km, zadovoljan sam skroz autom ali zbog lupanja ventila leti hocu da izludim... Dakle ovaj problem postoji samo kada je napolju iznad 15ak stepeni... A prica lose gorivo mi bas ne pije vodu, na istim pumpama sipam gorivo i u moj auto i nikad ventil nisam cuo... Takodje se kod kolege cija je Zastava proizvedena u Italiji ne cuju ventili... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted September 10, 2009 Moja je cisti Italijan, pa se cuju detonacije (ventili), pri svako malo jacem opterecenju leti. Ja se na to vise ne uzbudjujem preterano. Inace i u ovim "domacim" su identicni motori, pa ne verujem da tu cuci zec. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Miljkovic 0 Posted April 16, 2013 Cuju mi se ponekad ventili pri vecoj brzini,sta mi preporucujete da radim? Da ih menjam ili da ih ostavim tako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sh@rance 3 Posted April 16, 2013 Zar to nije problem od lošeg goriva? da lise čuju ventili kad sipate evropremium? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted April 16, 2013 Odakle znas da se cuju bas ventili? Nebi trebalo da se cuju tako kao sto ti kazes.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted April 17, 2013 To - nista strasno, cuju se ventili - je u stvari veoma strasno.... To su detonacije koje nastaju usled eksplozije goriva pre nego sto svecica baci varnicu. Tada klip mora da savlada tu eksploziju naknadnim sabijanjem smese koja je eksplodirala.... Tu strahovito trpe klipovi, klipnjace, sedista ventila, ventili....bregasta... Habanje preko svake mere....Resenje je: izbegavajte prevelik gas iz malih obrtaja, posebno kada je auto vise optrecen. Kupujte kvalitetnije (skuplje) gorivo, pokusajte sa aditivima za gorivo, voznja na plin.......I pogledajte na tehnickim forumima o motorima - detonacije, kliktanje, samozapaljivanje i sl.... Videcete da uopste nije bezazleno.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zexx986 0 Posted July 5, 2013 Dakle konačna je presuda da za ovaj problem nema leka.? Ja sam prošlog leta sipao par puta običan bmb95 koga više nema i sa njim je z10 zvečao kao lud. Sa evropremiumom 95 se isto cujemo al samo pri kretanju i opterećenju, ali opet jako iritira. Sa bmb98 sa eko pumpe se ne čuje al ne mogu da verujem da je to samo do goriva. Kad nijedan drugi auto sem punta i z10 nisam čuo da zvekeće... Sve u svemu auto je ok al ovo me izluđuje... Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted July 5, 2013 a da probate da redovno odrzavate svecice tako sto ih skinete I ocistite talog sa njih... celicnom cetkom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zexx986 0 Posted August 6, 2013 Mozda nekog zanima... Probao danas novo mol gorivo Evo evropremijum bmb95 (154din). To je kao njihov aditivirani epbmb95 koji se uvozi. Detonacije se opet čuju na uzbrdici, pod klimom naročito. I dalje ostaje da jedino eko bmb98 vredi sipati u ovu kantu od auta... Kanta a troši gorivo za super automobile.. :-P Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD Quote Share this post Link to post Share on other sites
strahinja987 8 Posted June 16, 2020 Pozdrav ljudi, ako neko jos uvek cita ovu temu...evo sad je 2020, ja vec 3 god vozim 1.2 8v iz svice sam ga dovezao licno, auto prelep i ocuvan stvarno bez greske, ali ovo sto zvekece iz motora cim malo otopli me izludjuje, kad se dobro uzari motor to pri svakom ubrzavanju i uz brdo kad je spusten prozor pa se jos zvuk odbija od ograda, jasno ga cujem kako klikce....koristim gdrive 100 sa nis pumpe, nekad je bolje nekad i sa njim zvekece...svi kazu da je do goriva i da je i na novim autima tako bilo, e sad, sta ste vi uradili, jel resio neko nekim drugim gorivom, aditivom...plinom kazu se resava, ali ja ne bi ulagao, sta mi je ciniti, jer kazu da te detonacije unistavaju motor, a opet vidim puntici samo piče i nista im nije iako zvekecu! Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
strahinja987 8 Posted June 16, 2020 On 8/27/2009 at 12:31 PM, Supergenius said: Imam Zastavu 10 staru 2 godine, benzinac 1,2, full oprema i problemčiće 1. Leti, kad je uključena klima, neposredno nakon promene brzine (1-2, 2-3) kad se broj obrtaja motora kreće između 2-2,5 hiljade, iz motora se cuje zvuk kao da lanac udara u metal. Zvuk nestaje kad dodam gas. Isti zvuk se cuje i kad nije uključena klima ali je motor pod većim opterećenjem (vozim uzbrdo na primer). Ortakov ćale, majstor, mi je rekao, onako odokativno bez čačkanja, da je to zbog lošeg goriva. 2. Start motora na hladno je uvek odličan ali mi se često dešava, kad idem po gradu i često ga gasim-palim (na 10-15 min. otprilike), da se motor kod svakog sledećeg starta poprilično zakašlje a lampice za ulje i elektroniku ostanu malo duže upaljene. Iskusni vlasnici Fiata šta vi mislite... Da li ikada resio to zveckanje, i nasao uzrok ili je ipak bilo do goriva? I da li je stetilo motoru? Verujem do sad da si ga prodao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2177 Posted June 17, 2020 Vrlo verovatno, mada nas ima koji i dalje vozimo punta, i nakon svih ovih godina ... Što se zveckanja tiče, javiće se neko pametniji da kaže nešto više, a ja mogu samo da ti kažem da se verovatno bez razloga opterećuješ. Moj primerak je zveckao i kao nov, isto kao što i sada zvecka ... I još nešto, sipaj benzin od 95 oktana, nije punto predviđen za jače gorivo ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
strahinja987 8 Posted June 17, 2020 2 hours ago, Rasta said: Vrlo verovatno, mada nas ima koji i dalje vozimo punta, i nakon svih ovih godina ... Što se zveckanja tiče, javiće se neko pametniji da kaže nešto više, a ja mogu samo da ti kažem da se verovatno bez razloga opterećuješ. Moj primerak je zveckao i kao nov, isto kao što i sada zvecka ... I još nešto, sipaj benzin od 95 oktana, nije punto predviđen za jače gorivo ... E hvala na odgovoru baki...pa mene to zveckanje nervira, jer je neresivo, evo danas kad bilo vrucina zveckao mi uz brdo, sad pre 5 min zahladnelo puno posle kise uz isto brdo s posla se vracam ne zvecka, znaci vezano je za spoljnu temp, kad je vreo vazduh kad se bas zagreje motor tad neposredno nakon saltanja 1-2 2-3 tad zvekece dok ne ode u vise obrtaje, vidim to vrlo cesta pojava a mene brine dal osim zvuka koji iritira jer me podseca na yugo, dal mozda ne ostecuju motor te detonacije kako ih zovu vec...hvala jos jednom na odgovoru :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2177 Posted July 14, 2020 Ne bih znao da l' oštećuju, al' evo moj uskoro puni dvanaestu godinu i radi kao i dok je bio nov ... daš gas i ide ... Doduše zaista nije puno prešao, ali to što jeste uglavnom je bila gradska vožnja koja je kažu smrt za motor ... al' kao što rekoh već, živ(ahan) je ... Samo ga nemoj daviti na niskim obrtajima, slobodno ljucki stisni gas, i ne beri brigu A to što kažeš da se čuje ko jugo, jbg. ne znam šta da ti kažem, mene zvuk ovog mog od prvog dana više podseća na promuklog keca, pogotovo dok je imao fabrički auspuh Otkad je dotični otpao i zamenjen novim nakon tri godine, čuje se bolje ... Inače, imasaf koji ga je zamenio, sastavio je dobrih devet pre nego što je propevao... Od proletos furam Asso, isto 'talijanski,oriđi. ricambi, kupljen ovde kod Gorana, a dokle će on potrajati, videćemo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
strahinja987 8 Posted July 17, 2020 On 7/14/2020 at 11:44 PM, Rasta said: Ne bih znao da l' oštećuju, al' evo moj uskoro puni dvanaestu godinu i radi kao i dok je bio nov ... daš gas i ide ... Doduše zaista nije puno prešao, ali to što jeste uglavnom je bila gradska vožnja koja je kažu smrt za motor ... al' kao što rekoh već, živ(ahan) je ... Samo ga nemoj daviti na niskim obrtajima, slobodno ljucki stisni gas, i ne beri brigu A to što kažeš da se čuje ko jugo, jbg. ne znam šta da ti kažem, mene zvuk ovog mog od prvog dana više podseća na promuklog keca, pogotovo dok je imao fabrički auspuh Otkad je dotični otpao i zamenjen novim nakon tri godine, čuje se bolje ... Inače, imasaf koji ga je zamenio, sastavio je dobrih devet pre nego što je propevao... Od proletos furam Asso, isto 'talijanski,oriđi. ricambi, kupljen ovde kod Gorana, a dokle će on potrajati, videćemo... Hvala drug, evo bas sad kad sam se vracao s posla vrucina, sparno, uzario se motor i cim nakon saltanja u visu brzinu dam gas da ubrza a on čangrlja, zvecka, a dok je hladno i na leru predivno radi, i u mestu zagrejan kad turiram sve ok, samo u voznji me nervira to cangrljanje, a cuo sam kod dosta puntica to ovih dana ... Quote Share this post Link to post Share on other sites