Jump to content
LanciaFreak

Lancia Lybra 1.9 JTD / 1.8 16v - elektronika

Recommended Posts

Zdravo svima , veliki pozdrav !!! od skoro sam vlasnik jednog lepog ata u sedan verziji sa 1.9 jtd motorom i dosta opreme pazljivo sam iscitao forum pa me zanimaju samo neke stvari i ako bi neko od vas mogao da mi odgovori bio bih zahvalan, odmah da napomenem da se u mehaniku malo slabije razumem

1. Na akumulatoru mi stoji neka plasticna tabla sa nekom elektronikom i nekim osiguracima nema poklopac cemu to sluzi i da li to tu fabricki tako stoji

2. crevo gumeno koje se kad stanete ispred automobila nalazi sa vase desne strane na gornjem delu motornog dela i sa jedne strane ulazi u neki plasticni otvor a sa druge u metalni mi je oblepljeno onim sivim izolirom to me nervira zeleo bi to da zamenim pa me zanima koliko to kosta i cemu sluzi

3. za air bag svetlo na tabli su mi neki dobri ljudi vec da lisavet i to cu pogledati ; kao i za ventilaciju koja duva samo na gore procitao sam moguce resenje na ovom forumu samo ako bi mi neko plasticno objasnio gde je taj dzek bilo bi super ne bih da izvucem nesto pogresno :)

4. trebao bih da zamenim i poziciju na levom svetlu sudeci po komentarima deluje kao prosto samo me zanima koja sijalica ide?

hvala vam unapred na odgovoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem odpozadi, ako nemaš navigaciju Cd charger koji se stavlja na Lybru je model Grunding Mcd36 upravo sam ga montirao i staviću slike ovih dana pa možeš videti, u Nemačkoj koštaju od oko 50 pa do 100€ polovni na ebay. Ovo ostalo mi nije jasno, ali ta kutija na akumulatoru je potrebna tu su ti glavni osigurači.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragi LanciaFreak, pokušaću da ti odgovorim koliko mogu i to redom.

1. Na akumulatoru sa prednje strane stoji nosač releja i On treba da ima poklopac, ako nizbogčeg drugog, a ono kao uletiš u kišu - nije baš najzdravije da se releji prskaju vodom. Nadji neku platičnu kutiju odgovarajućih dimenzija - ima kod plastičara na pijaci, vidiš sa gornje strane nosača imaš i otvor za šraf, pa ti lepo uzmi probuši otvor za prolaz šrafa na polovini te kutije i to dobro pokri.

2. Desno debelo gumeno crevo ide pravo u fasonski nastavak sa protokomerom, a ovaj dalje u filter za vazduh. Prisustvo izolirbanda umesto šelni ukazuje na dve učestale pojave. Ili je vozilo bilo eksploatisano u područjima gde nema originalnih delova, pa je protokomer umesto za Lybru, uzet za alfu ili Stila, Protokomer je u suštini isti, al fasonski deo nije, pa je majstor redukciju rešio beskrajno motajući izolirband. Reši to molim te, ide auto i sa tim (al nervira, kao što reče - nije tehnički)

3. Svetlo od Air bag-a stalno uključeno ukazuje da je vozilo imalo čeoni sudar. Ne mora da bude strašan, dovoljno da je malko jače lupnuo prilikom parkiranja neko prednje vozilo i eksplodirao vam je patron automatskog zatezača sigurnopsnog pojasa, koji je u direktnoj elektrovezi sa sigurnosnim pojasom. Da li je bilo jačeg sudaraustanovićete ukoliko pogledate da li u volanu ima jastuka. Ako ga nema, imao vam je auto jači sudar. Brisanje greške na ovom indikatoru nije moguće, već "budženje", odnosno premošćavanje, a to vam ne savetujem. Ispitajte stvar do kraja. Lično verujem da je patron zatezač u pitanju.

4. Poziciju na levom svetlu neću da vam kažem kako će te da zamenite, pošto je to više nego lako. Pomučite se 5 minuta. Duže traje pisanje odgovora nego zamena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam Gospodine Damjanovicu citao sam neke ranije vase postove neki od njih kao recimo pravljenje nalepnica i lakiranje dugmica ,kao i male popravke na kozi uljanom crnom bojom (PRICLESS -neprocenjivo ) :) , samo na tom crevu mi ne fale selne vec kao da je puklo negde na polovini pa je neko to po "srpski " umotao izolirom eto tako meni deluje zvao sam gms oni nemaju , takodje majstori koji su odrzavali automobil koji sam kupio iz Pozarevca su blaze receno retardi jer su sve 4 miselin enerdzi gume montirane naopacke (suprotno od predvidjenog pravca kretanja sare) a sraf na karteru je bio zategnut vodovodskim kljestima~!@# :( pa smo morali da navarajuemo na njega novi sraf da bi ga odvrnuli ... nadam se da je svetlo na air bagu samo dzek ispod sedista ili neki slican kvar (optimist zauvek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao mili moj LanciaFreak. Ti kablovi ispod sedišta su za mene još uvek enigma. Neko mi reče da su to priključci za grejanje sedišta, a neko reče da je to veza za Airbegove koji su na prednjim sedištima. Niko to ne zna pouzdano. U vezi creva, potpuno mi je bilo jasno da je ili iz grada koji pominjete, ili Kraljeva, Niša... nema tamo sofisticirane kompjuterske katagolizacije rezervnih delova, pa vam brže bolje utrape nešto što može da finkcioniše, ali sa redukcijama i premošćavanjima... Imao sam sličan slučaj - sticajem okolnosti ni moj fasonski deo protokomera ne pasuje 100% na glavno crevo na vazduh i na filter za vazduh, ali sam ja to nekako sa nekim reduktorima i šelnama rešio samo da izbegnem izolirband... toliko omiljen kod nas. Molim Vas, obratite pažnju na poklopce releja na akumulatoru sa prednje strane, nije naivna ni malo stvar, to je blizu kilera, vazduh, kiša, sve dolazi do tih elemenata, a releji nisu baš za izlaganje takvim stvarima. Ima još jedna stvar koja nedostaje na mnogim Lybrama. To je poklopac + pola na akumulatora. Na tom polu (odnosno delu) nalaze se glavni osigurači za vozilo. Ponekad tog dela nema, pa osigurači trpe prašinu, temperaturu, isparenja iz motora... I to mora da ima poklopac, Još jedna stvar koja često nedostaje na Lybrama je pokrivka kilera koja pokriva overbosst ventil, kiler, i praktično se potpuno spaja sa poklopcem motora i polovinom akumulatira. Naravno, postoji i šutc (zaštitni pleh - plastika), koja pokriva polovinu kartera sa donje strane motora. Sve su ovo nedostaci koji se javljaju u 90% slučajeva, a rezultat su mešetarenja prodavaca automobila... Sve to može da se reši preko pijace (pokrivke za akumulatorske kleme i releje) i preko otpada za šuc plehove i pokrivke kilera...Imajte strpljenja, upornost - isplatiće vam se.

EDIT :

Da, još nešto mi pade na pamet u vezi vašeg perfektog opisa creva sa desne strane.... Pa izolir rtrake (pravi izum za Srbe), pa rekoste da sve to ide u neku platičnu kutiju .... (TO JE ZAŠTITNA KUTIJA FILTERA ZA FAZDUH) KOJA IMA OTVOR SA DESNE STRANE, I DIREKTNU CREVNU VEZU NA LEVI DEO KRILA), Imate li vi to uopšte. Kako sam razumeo vaš dopis, sve je bilo logično fo tog dela, a onda se kontinuitet cevovoda gubi... Kraj debelog creva sa desne strane, pored protokomera koji vam je vezan izolir trakom završava se vezom za filter za vazduh koji je upravo u toj kutiji... Ako je crevo samo gurnuto u tu kutiju - to značu da vi filter za vazduh NEMATE!!!. Auto ide odlično i bez filtera, ali nekoliko NEDELJA, dok vam prljavština ne udje u sistem za usis i onda je idili kraj. Prašina, sitni kamenčići začepljuju turbinu, pravi se haos. Molim Vas proverite imate li uopšte filter za vazduh. ako ga nemate - kupite ga i odmah namestite - nije skup. Mnogo znači.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ti kablovi ispod sedišta su za mene još uvek enigma. Neko mi reče da su to priključci za grejanje sedišta, a neko reče da je to veza za Airbegove koji su na prednjim sedištima. Niko to ne zna pouzdano.

Meni se lampica za air bag palila kad bih presao preko rupe, malo svetlela pa prestajala. Mislio sam da je upravo bio problem sa tim dzekovima samo nisam znao sa kojim. Na dijagnostici se ispostavilo da se malo izvukao dzek ispod suvozacevog sedista, verovatno sam ga zakacio kad sam usisavao auto. Pre neki dan kad sam opet usisavao, da ne bih uradio isto sagao sam se ispod sedista i video da imam dva dzeka od kojih je jedan bio potpuno slobodan i nije imao gde da se prikopca. Da li neko zna cemu on sluzi? Mislim da nemam grejace sedista kao opciju mada ko zna. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

slobodni konektori su napajanke za el.pomicna sedista i grejanje.kablovi za beg cest uzrok paljenja lampice,oksidacija,dosta osetljivo na promenu otpora

Share this post


Link to post
Share on other sites
slobodni konektori su napajanke za el.pomicna sedista i grejanje.kablovi za beg cest uzrok paljenja lampice,oksidacija,dosta osetljivo na promenu otpora

vidimo se sutra u 14:00 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miki sve sredio skinuo kompijuterski air bag svetlo bez problema u pitanju su konektori ispod sedista koji zezaju ,pregledao ceo auto zamenio remenicu i creva kocnice i kociono ulje sto jedino nije valjalo ,great job mikisxy, sve pohvale i preporuke .

Pozdrav

Edited by LanciaFreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, imam mali problem pa mi treba velika pomoć. ne radi mi radio na lybri, pre par dana mi se ispraznio akumulator i nosiop ga na punjenje, posle toga ukucao ics kod i sve radi osim radia, proverio osiguzrače svi ok , zna neko u čemu je problem? 

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, imam mali problem pa mi treba velika pomoć. ne radi mi radio na lybri, pre par dana mi se ispraznio akumulator i nosiop ga na punjenje, posle toga ukucao ics kod i sve radi osim radia, proverio osiguzrače svi ok , zna neko u čemu je problem? 

Hvala

samo da napomenem da kad palim radio nema nikakvih poruka , kao da ga upali do pola ima opcija pretrage frekvencija ali ne daje nikakve rezultate, tj napiše da traži radio stanice ali nenalazi ništa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je sto si nasao sta je,i napisao,posto se niko do sada izgleda nije susreo sa takvim problemcicem,pa da se zna za ubuduce... :thumbup:

Edited by Sedla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa elektronikom, tacnije u pocetku sve je bilo kako treba sem pokazivaca brzine i temperature, obrtaji su radili i sve lampice i pokazivac goriva i sad  je odjednom sve pocelo da se pali i gasi, temperatura skoci do 130 pa iste sekunde bude na 90 i sve tako, obratji su cas na 1500 pa na 4500, pokazuje mi da idem 200 pa 20 pa 50, sve lampice se konstantno pale i gase kao na novogodisnjoj jelci, da li neko zna u cemu je problem. Hvala

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa elektronikom, tacnije u pocetku sve je bilo kako treba sem pokazivaca brzine i temperature, obrtaji su radili i sve lampice i pokazivac goriva i sad  je odjednom sve pocelo da se pali i gasi, temperatura skoci do 130 pa iste sekunde bude na 90 i sve tako, obratji su cas na 1500 pa na 4500, pokazuje mi da idem 200 pa 20 pa 50, sve lampice se konstantno pale i gase kao na novogodisnjoj jelci, da li neko zna u cemu je problem. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozete li mi objasnitisamo sta ima akumulator sa svim ovim desavanjima, a jos jedna stvar koja se desava je ta da kad sve svetli i pali se i gasi se ja stisnem dugme za maglenke i onda se sve pogasi... da li bi se svi ovi problemi mogli resiti stavljanjem nove table?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što kaže @danijel55 probaj prvo da proveriš akumulator, uzmi od nekoga drugi, proveri tvoj, ako je slab napon hoće da luduje tako. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×