Jump to content
FAS Euroauto Goran
chela

402 STREETRACE- Drag Race

Recommended Posts

Večito rivalstvo izmedu muškaraca u automobilizmu, ko ima bolji automobil „mašinu“ i ko bolje vozi, pedesetih godina prošlog veka, rezultiralo je pojavom masovnih automobilskih trka na ulicama gradova Amerike.

Nekadašnja „ulična trka od semafra do semafora žestokih momaka“ danas predstavlja najmasovnije takmičenje dorađenih „brzih“automobila serijske proizvodne linije na ravnom pravcu dugom ¼ milje ili 402 metra. Pristupačnost, brojnost i mogućnost da se takmiče sve vrste putničkih automobila su neki od razloga koji ovo takmičenje čine najpopularnijim trkama a i vidom zabave u celom svetu.

Već šest godina putem “402 Street Race” licence, ulične trke postaju sve prisutnije na celom Balkanu. Ove godine zvanično takmičenje biće u četiri zemlje – Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Srbija. Organizatori uličnih trka “402 Street Race” u svakoj od ovih zemalja obezbeđuju sigurne uslove za takmičenje svim vozačima koji su željni dobre zabave i žestog nadmetanja.

Zvanično takmičenje “402 Street Race” je zadržalo izvorni oblik trka dva automobila između dva semafora po gradovima širom USA gde je pobednik trke onaj koji je ispravno startovao i prvi prošao cilj.

Trkama prepunim oktana i adrenalina, mogu da pristupe sve punoletne osobe sa važećom vozačkom dozvolom i željom za dobrom zabavom. Ograničenja na vozilima nema, sve dok zadovoljavaju oštre kriterijume sigurnosti. Samim tim, svaki vozač ima neograničen broj mogućnosti da prepravlja svoj automobil.

Street race, najpopularniji i najmasovniji automobilistički oblik natjecanja i zabave, od 2002 godine kontinuirano prisutan i na nasim prostorima u najprofesionalnijem obliku pod nazivom 402 Street race.

Vozači željni dobre zabave i žestokog nadmetanja sa svojim automobilima natječu se u trci ubrzanja na 402 metra pri od strane organizatora sigurnim uslovima.

Natjecanje se odvija na način da startu pristupaju dva vozila, te je pobjednik onaj koji je ispravno startao i prvi prošao cilj.

Na utrku prepunu oktana, pristupaju sve punoljetne osobe sa vozačkom dozvolom i adrenalinom u žilama, bez ikakvih ograničenja na vozilima, skoro sve je dozvoljeno i nema zabranjenih dijelova i zahvata. Mjerenja vremena odvija se putem elektroničkih mjernih uređaja sa foto ćelijama na startu i cilju.

Sve što se očekuje od natjecatelja jest da se pravovremeno prijavi sa svojim vozilom, te će nakon kvalifikacijskih vožnji biti raspoređeno u jednu od natjecateljskih klasa.

U Beogradu na batajnickom aerodromu 2005. godine, prvi put su nam se predstavili "najbrzi" momci iz srbije i okoline i pokazali svoje masine. Tako je Streetrace scena u srbiji zazivela. Sam event je pratilo preko 50 000 ljudi pa se usled nemogucnosti organizatora da kontrolise masu event prekinuo posle kvalifikacionih voznji.

Vec sezone 2007. dolazi do malo masovnijeg prisustva srpskih timova u samom shampionatu 402 streetrace gde je ucestvovalo cak 8 timova iz srbije, a prethodnih sezona(2005. 2006.) su ucestvovali samo PETOSEVIC RACING TEAM, BZB RACING TEAM(od 2006.) i po neki pojedinac.

Naravno kao i u svakom sportu, nasi vozaci kao i timovi imali su mnogo uspeha. Pored mnostva pojedinacnih prvih mesta, 3. mesta u shampionatu(Street fightersi), nas vozac Aleksandar Kostadinovic drzi i zvanicni rekord 402 streetrace-a sa do sada nepoznatim vremenom?! negde ispod 10.5 sec?!

PRAVILNIK 2009.

DOPUNA:

Pozdravljamo sve natjecatelje i objavljujemo novi pravilnik za nadolazeću sezonu koji donosi neke novosti i promjene u sistemu natjecanja.

Prvenstveno nam je cilj podignuti stupanj sigurnosti u bržim klasama, dok ukidanje klase 16 ide u prilog atraktivnosti i brzini odvijanja samog eventa.

Sistem bodovanja je doživio neke nadogradnje tako da je vrlo važno da se bodovi skupljaju u klasi u kojoj ste započeli natjecanje i samim time dobit ćemo na kraju sezone pored prvaka 402 Street race-a i i prvaka određene klase.

Za naše najbrže natjecatelje od ove je godine uvedena novost u sistemu startanja "PRO TREE" radi eliminiranja "roll out" taktiziranja na startu, što znaći da će start automatski biti dan, istog trenutka kad se upale "pre stage" i "stage" svjetla.

Prijave radi izdavanja licenci i podjele startnih brojeva u cilju smanjenja gužvi na prijemu i verifikaciji na sam dan utrka, biti će otvorene vrlo uskoro.

TEHNICKI pravilnik 2009.

Sezona 2009. bi po mnogo cemu mogla biti prekretnica u dosadasnjem DRAG-u na balkanski nacin. Po prvi put postoji vise shampionata i organizatora.

Pored 402 streetrace tu su jos i 1/4 mile Drag race i Prvenstvo BiH, sto moze iznedriti nove talente i izbaciti kvalitetnije organizatore u 1. plan.

VOZACI:

Vozaci 402 streetrace sezona 2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novopazarac Esad Došljak oborio evropski rekord na četvrt milje

 

esad%201.jpg

 

Nedavno smo izvestili o ''Public Race Days'' održanom na Hokenhajmringu. Ovoga puta imamo to zadovoljstvo da ažuriramo vest i spomenemo našeg šampiona u trkama ubrzanja, Esada Došljaka iz Novog Pazara, poznatog pod nadimkom ''Bole''. Disciplina u kojoj se Esad takmiči je trka ubrzanja na četvrt milje (402 metra) i to u ''supertjuning'' klasi. Naš pulen konkretno vozi Audi A4 S line karoseriju, 2.2-litarskim V5 benzincem. Pogon je na sva četiri točka, a maksimalna snaga iznosi 1.300 konja. Esad je u ovom sportu već deset godina, a pored Audija ima i Opel Corsu sa preko 900 ks, kojom je takođe osvojio veliki broj trofeja. Audi je u ''ergeli'' od ove godine, a ''Public Race Days'' je prvo veliko takmičenje u kojem je učestvovao. Bio je prvi u klasi, ali pravi test za automobil je bila podloga na kojoj se vozilo, napravljena za što bolje prijanjanje. Oborio je rekord sa vremenom od 8.050 sekundi, uz izlaznu brzinu od 276.44 km/h. U oba dana tokom ovog trkačkog vikenda je bio najbrži. Pored Boleta Esada, iz našeg regiona je učestvovao i Srbin iz Bosne, Siniša Basta, koji je ušao u finale sa Novopazarcem. Tu je bio i momak iz Hrvatske sa supertjuniranim automobilom, ali je imao problema sa osovinom, tako da je morao rano da odustane zbog nedostatka delova za popravku. Treba naglasiti da je ovde reč o vrlo skupom sportu, koji je bez sponzora praktično nemoguć.

 

esad%2011.jpg

 

Što se Audija tiče, automobil poseduje čeličnu šasiju, kao pogonsko gorivo koristi benzin. Oborio je rekord Srbije star 7 godina (10.120 sekundi).

 

esad%20111.jpg

 

Planovi za sledeću godinu su ozbiljni. AMK NP će se svim snagama truditi da dostigne famoznu klasu od 7 sekundi, kako kažu momci, za Republiku Srbiju, Novi Pazar i AMK NP. Na fotografiiji se može videti AMK NP tim. Prvi levo dole je momak iz Finske, jedan od glavnih mehaničara koji su sklapali automobili, i koji je za vreme trke avionom došao u Frankfurt da bi podesio automobil za obaranje evropskog rekorda, u čemu je i uspeo. Svaka čast!

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sta ga treba podrzati na nivou drzave? koje drzave? 

 

on da nema ne bi se bavio ovim sportom, a drzava treba da resi neke druge stvari, a ne da pravi kola za trke, narod nema leba da jede, a ti bi da se trkas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa nemora finansijski,jer taj ionako ima para,vec kroz medije i da se reklamira da je tim iz Srbije,da svi znaju za njega

eto za Stefaneka slabo ko je cuo za njega,da nije uzeo zlato u Riju il bilo koju medalju,isto bi bilo,a ovako je nacionalni heroj,

:clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silenci brate, ne možeš porediti olimpijski sport za 402 trkama.

Da me ne shvatiš pogrešno, 402 je super ali to nije sport već ulična trka i kao takva ne može da uživa taj tretman, koji, verujem, ni sama zajednica ne želi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, joshibeast said:

402 je super ali to nije sport već ulična trka i kao takva ne može da uživa taj tretman, koji, verujem, ni sama zajednica ne želi.

 

Trkanje na četvrt milje je zvanični sport, Svetska Automobilska Federacija (FIA) ima svoj šampionat, isto kao što se pod njom organizuju F1, WRC, WTCC ili neki drugi šampionati.

http://www.fia.com/events/european-drag-racing-championship/season-2016/european-drag-racing-championship

 

Naravno, druga je stvar upoređivati značaj sa olimpijskim sportovima.

Međutim, ono gde ima mesta upoređivanju je npr. sa Borkovićem. Čovek isto vozi automobilske trke, isto zvanični međunarodni šampionati, pa je država još kako (sa razlogom, ispravno) pomogla da se takmiči na vrhunskom nivou. Između njega i Esada nema razlike u smislu da li su i jedno i drugo sport. :thumbup: 

Baš u Hokenhajmu je 21. avgusta i bilo jedno od zvaničnih takmičenja pod FIA na 402 metra, taj datum je u kalendaru za 2016. godinu, i na tom događaju je postignut ovaj rekord od 8.05s, što je ujedno i novi evropski rekord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta da vam kazem, mnogo je lep osecaj kada znate da na 402 metra ne moze niko u evropi da stane na crtu. Covek ima tim i nije ovo prvo iznenadjenje za koje se zna, a bice ih jos sa drzavom ili bez, apsolutno svejedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo još treba da država dodatno pokrade penzionere, a da bi sponzorisala Borkoviće, Boleta i sl. Ogromnu korist ima od toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba drzava dodatno da krade od penzionera, dovoljno se krade na tenderima akcizama i raznim reketima koje udaraju, vec trebaju malo manje da stavljaju u dzepove i bilo bi i za penzionere i za sportiste i mnogo toga jos. Ali to se nikad nece desiti tako da mozemo samo da pricamo prazne price.

 

A Boletu svaka cast, napravio je veliki uspeh! 

Takodje bih napomenuo da on bas postuje Srbiju, uvek je spomene uvek je tu neka zastava na majici, a svi znamo kako se drzava i mi sami odnosimo prema manjinama, a i oni prema Srbiji. Na tome svaka cast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država je manjem broju penzionera smanjila penzije, njih 60% nije imalo smanjenje. U SRB ima 1.7 miliona penzionera i 1.000.000 njih nije imalo smanjenje penzija. Plus, posle toga je bilo glasanje i šanse nema da bi AV osvojio koliko je osvojio da penzioneri nisu glasali za njega...tako da kontam kad se oni (tih 40% kojima je umanjena penzija) očigledno ne bune, šta imamo onda mi koji nismo penzioneri da se bunimo... :):)

Usput, taj novac koji je uzet od manjeg broja penzionera je jedva preko 200 miliona evra godišnje, i to je bio efekat koji se mogao osetiti samo u toj prvoj godini. Uštede, odnosno bilansi u budžetu su mnooogo bolji od toga, tako da nisu samo penzioneri zaslužni...ali se najviše pominju jer najviše glasova imaju.

 

U svakom slučaju, svaka država na svetu pomaže sport.

Kada je automobilski sport u pitanju...paaaaa, blago rečeno da velike državne firme stoje iza najperspektivnijih vozača. Primera ima dosta...i to je normalno. Pogledajte samo Santander i Alonsa. Gde Alonso, tu i španska Santander Grupa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, dellas said:

 

Takodje bih napomenuo da on bas postuje Srbiju, uvek je spomene uvek je tu neka zastava na majici, a svi znamo kako se drzava i mi sami odnosimo prema manjinama, a i oni prema Srbiji. Na tome svaka cast!

 

Kako ljudi vole da pricaju svasta ... svaka cast :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlične drag trke na Ušću

 

153888-drag.jpg

 

Kao što je to bio slučaj i tokom prethodnog trkačkog vikenda, i ovog puta su se na Ušću, odmah po završetku kružnih trka, sastali vozači koji se trkaju na 402 metra, popularni drag. 

U klasi do 16 sekundi u subotu je najbolji bio Aleksandar Kušljić, ispred Zdravka Stojeva i Vuka Praštala. U nedelju je pak Praštalo pokazao najbolje umeće, ispred Miroslava Perenčevića i Borisa Ilića.

Ivan Mitić je u subotu bio najbolji u klasi 15 sekundi, ispred Veljka Kovačeva i Jovana Trivkovića. Nedeljna pobeda je pripala Marku Popoviću, koji je bio bolji od Slobodana Bačvanskog i Nebojše Jokića.

U klasi 14 sekundi Bojan Olajdžija odneo je prvo mesto, drugi je bio Stefan Vidić, a treći Marko Komlenac. U nedelju su se karte pomešale pa je najbolji bio Igor Vukojičić, Komlenac je bio drugoplasirani, a pobednik prvog dana, Bojan Olajdžija trećeplasirani. Nemanja Petošević bio je najbolji u klasi 13 sekundi oba dana te odnosi duplu pobedu. U subotu je drugoplasirani bio Ivan Vulović, a Boško Zorić treći. U nedelju je Vulović završio kao trećeplasirani, dok je Siniša Torlaković bio drugi. Gost iz Hrvatske, Almin Gredić je u subotu bio najbrži u klasi do 12 sekundi, ispred Nebojše Blagojevića i Milana Kovačevića. U nedelju je Blagojević došao do pobede, a Gredić je završio na drugom mestu.

U klasi do 11 sekundi, oba dana smo imali isti poredak, pa je tako Zoran Slavković oba dana bio prvoplasirani, a Ivan Džagić je oba dana uzimao drugu poziciju.

Esad Došljak je oba dana bio usamljen u najbržoj klasi, te je u subotu vozio vreme 10.838 sekundi. U nedelju je bio nešto sporiji s vremenom 10.906 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se vec prica o poznatim sportistima u auto svetu iz nase zemlje,niko se nije setio da spomene Milosa Pavlovica.Zasto?Zasluzuje isto postovanje kao Borkovic pa se ne pominje.

Послато са SM-T310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio je dobar Milos Pavlovic,pratio sam ga par sezona gde se takmici kakvi su rezultati,al slab je za Borkovica,sad vozi u sampionatu Lambordzini Huracan cup

ponovo ponavljam treba medijski propratiti Esada Dosljaka,eto sad je u nedelju vozio na uscu,al slabo ko je znao da se vozi i krug i 402:rant:

netreba drzava da napravi stazu,imamo usce,mogu ponekad i Batajnicu da koriste,ne lete svaki dan Migovi,samo da ima sto vise automobila i konkurencije

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako mogu mediji da prate njega kad se za njega interesuje sve u svemu 2ooo ljudi i svi koji bi da pogledaju njegovu voznju ili njegovu pricu, mogu to da nadju na internetu. nas 2ooo bi gledalo ovo, a njih 2 ooo ooo bi da gleda farmu, pa ti vidi kome ce da ugode.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...