chela 2 Posted February 20, 2009 Večito rivalstvo izmedu muškaraca u automobilizmu, ko ima bolji automobil „mašinu“ i ko bolje vozi, pedesetih godina prošlog veka, rezultiralo je pojavom masovnih automobilskih trka na ulicama gradova Amerike. Nekadašnja „ulična trka od semafra do semafora žestokih momaka“ danas predstavlja najmasovnije takmičenje dorađenih „brzih“automobila serijske proizvodne linije na ravnom pravcu dugom ¼ milje ili 402 metra. Pristupačnost, brojnost i mogućnost da se takmiče sve vrste putničkih automobila su neki od razloga koji ovo takmičenje čine najpopularnijim trkama a i vidom zabave u celom svetu. Već šest godina putem “402 Street Race” licence, ulične trke postaju sve prisutnije na celom Balkanu. Ove godine zvanično takmičenje biće u četiri zemlje – Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Srbija. Organizatori uličnih trka “402 Street Race” u svakoj od ovih zemalja obezbeđuju sigurne uslove za takmičenje svim vozačima koji su željni dobre zabave i žestog nadmetanja. Zvanično takmičenje “402 Street Race” je zadržalo izvorni oblik trka dva automobila između dva semafora po gradovima širom USA gde je pobednik trke onaj koji je ispravno startovao i prvi prošao cilj. Trkama prepunim oktana i adrenalina, mogu da pristupe sve punoletne osobe sa važećom vozačkom dozvolom i željom za dobrom zabavom. Ograničenja na vozilima nema, sve dok zadovoljavaju oštre kriterijume sigurnosti. Samim tim, svaki vozač ima neograničen broj mogućnosti da prepravlja svoj automobil.Street race, najpopularniji i najmasovniji automobilistički oblik natjecanja i zabave, od 2002 godine kontinuirano prisutan i na nasim prostorima u najprofesionalnijem obliku pod nazivom 402 Street race. Vozači željni dobre zabave i žestokog nadmetanja sa svojim automobilima natječu se u trci ubrzanja na 402 metra pri od strane organizatora sigurnim uslovima.Natjecanje se odvija na način da startu pristupaju dva vozila, te je pobjednik onaj koji je ispravno startao i prvi prošao cilj. Na utrku prepunu oktana, pristupaju sve punoljetne osobe sa vozačkom dozvolom i adrenalinom u žilama, bez ikakvih ograničenja na vozilima, skoro sve je dozvoljeno i nema zabranjenih dijelova i zahvata. Mjerenja vremena odvija se putem elektroničkih mjernih uređaja sa foto ćelijama na startu i cilju.Sve što se očekuje od natjecatelja jest da se pravovremeno prijavi sa svojim vozilom, te će nakon kvalifikacijskih vožnji biti raspoređeno u jednu od natjecateljskih klasa.U Beogradu na batajnickom aerodromu 2005. godine, prvi put su nam se predstavili "najbrzi" momci iz srbije i okoline i pokazali svoje masine. Tako je Streetrace scena u srbiji zazivela. Sam event je pratilo preko 50 000 ljudi pa se usled nemogucnosti organizatora da kontrolise masu event prekinuo posle kvalifikacionih voznji. Vec sezone 2007. dolazi do malo masovnijeg prisustva srpskih timova u samom shampionatu 402 streetrace gde je ucestvovalo cak 8 timova iz srbije, a prethodnih sezona(2005. 2006.) su ucestvovali samo PETOSEVIC RACING TEAM, BZB RACING TEAM(od 2006.) i po neki pojedinac.Naravno kao i u svakom sportu, nasi vozaci kao i timovi imali su mnogo uspeha. Pored mnostva pojedinacnih prvih mesta, 3. mesta u shampionatu(Street fightersi), nas vozac Aleksandar Kostadinovic drzi i zvanicni rekord 402 streetrace-a sa do sada nepoznatim vremenom?! negde ispod 10.5 sec?!PRAVILNIK 2009.DOPUNA:Pozdravljamo sve natjecatelje i objavljujemo novi pravilnik za nadolazeću sezonu koji donosi neke novosti i promjene u sistemu natjecanja. Prvenstveno nam je cilj podignuti stupanj sigurnosti u bržim klasama, dok ukidanje klase 16 ide u prilog atraktivnosti i brzini odvijanja samog eventa. Sistem bodovanja je doživio neke nadogradnje tako da je vrlo važno da se bodovi skupljaju u klasi u kojoj ste započeli natjecanje i samim time dobit ćemo na kraju sezone pored prvaka 402 Street race-a i i prvaka određene klase.Za naše najbrže natjecatelje od ove je godine uvedena novost u sistemu startanja "PRO TREE" radi eliminiranja "roll out" taktiziranja na startu, što znaći da će start automatski biti dan, istog trenutka kad se upale "pre stage" i "stage" svjetla.Prijave radi izdavanja licenci i podjele startnih brojeva u cilju smanjenja gužvi na prijemu i verifikaciji na sam dan utrka, biti će otvorene vrlo uskoro.TEHNICKI pravilnik 2009.Sezona 2009. bi po mnogo cemu mogla biti prekretnica u dosadasnjem DRAG-u na balkanski nacin. Po prvi put postoji vise shampionata i organizatora. Pored 402 streetrace tu su jos i 1/4 mile Drag race i Prvenstvo BiH, sto moze iznedriti nove talente i izbaciti kvalitetnije organizatore u 1. plan.VOZACI:Vozaci 402 streetrace sezona 2007. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BANE LANCIA 0 Posted February 20, 2009 Hoce da bude ove godine kod nas 402?Ako hoce, da se prijavimo A mozemo i preko..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 20, 2009 preko je mnogo strozija kontrola sto se tice nalepnica Quote Share this post Link to post Share on other sites
BANE LANCIA 0 Posted February 20, 2009 Pa sta da radim nesto cemo preko veze da sredimo Pa ne mogu da skidam pa da ostanem bez kog konjica @Boki Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted September 1, 2016 Novopazarac Esad Došljak oborio evropski rekord na četvrt milje Nedavno smo izvestili o ''Public Race Days'' održanom na Hokenhajmringu. Ovoga puta imamo to zadovoljstvo da ažuriramo vest i spomenemo našeg šampiona u trkama ubrzanja, Esada Došljaka iz Novog Pazara, poznatog pod nadimkom ''Bole''. Disciplina u kojoj se Esad takmiči je trka ubrzanja na četvrt milje (402 metra) i to u ''supertjuning'' klasi. Naš pulen konkretno vozi Audi A4 S line karoseriju, 2.2-litarskim V5 benzincem. Pogon je na sva četiri točka, a maksimalna snaga iznosi 1.300 konja. Esad je u ovom sportu već deset godina, a pored Audija ima i Opel Corsu sa preko 900 ks, kojom je takođe osvojio veliki broj trofeja. Audi je u ''ergeli'' od ove godine, a ''Public Race Days'' je prvo veliko takmičenje u kojem je učestvovao. Bio je prvi u klasi, ali pravi test za automobil je bila podloga na kojoj se vozilo, napravljena za što bolje prijanjanje. Oborio je rekord sa vremenom od 8.050 sekundi, uz izlaznu brzinu od 276.44 km/h. U oba dana tokom ovog trkačkog vikenda je bio najbrži. Pored Boleta Esada, iz našeg regiona je učestvovao i Srbin iz Bosne, Siniša Basta, koji je ušao u finale sa Novopazarcem. Tu je bio i momak iz Hrvatske sa supertjuniranim automobilom, ali je imao problema sa osovinom, tako da je morao rano da odustane zbog nedostatka delova za popravku. Treba naglasiti da je ovde reč o vrlo skupom sportu, koji je bez sponzora praktično nemoguć. Što se Audija tiče, automobil poseduje čeličnu šasiju, kao pogonsko gorivo koristi benzin. Oborio je rekord Srbije star 7 godina (10.120 sekundi). Planovi za sledeću godinu su ozbiljni. AMK NP će se svim snagama truditi da dostigne famoznu klasu od 7 sekundi, kako kažu momci, za Republiku Srbiju, Novi Pazar i AMK NP. Na fotografiiji se može videti AMK NP tim. Prvi levo dole je momak iz Finske, jedan od glavnih mehaničara koji su sklapali automobili, i koji je za vreme trke avionom došao u Frankfurt da bi podesio automobil za obaranje evropskog rekorda, u čemu je i uspeo. Svaka čast! preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2523 Posted September 1, 2016 svaka mu cast,treba ga podrzati na nivou drzave,ovo je vrhunski,startruje kad metak Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted September 1, 2016 Za sta ga treba podrzati na nivou drzave? koje drzave? on da nema ne bi se bavio ovim sportom, a drzava treba da resi neke druge stvari, a ne da pravi kola za trke, narod nema leba da jede, a ti bi da se trkas Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2523 Posted September 1, 2016 pa nemora finansijski,jer taj ionako ima para,vec kroz medije i da se reklamira da je tim iz Srbije,da svi znaju za njega eto za Stefaneka slabo ko je cuo za njega,da nije uzeo zlato u Riju il bilo koju medalju,isto bi bilo,a ovako je nacionalni heroj, Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted September 1, 2016 Silenci brate, ne možeš porediti olimpijski sport za 402 trkama. Da me ne shvatiš pogrešno, 402 je super ali to nije sport već ulična trka i kao takva ne može da uživa taj tretman, koji, verujem, ni sama zajednica ne želi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13176 Posted September 1, 2016 Sledeće će da se traži sponzorstvo za Knauf Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2523 Posted September 1, 2016 samo sam uporedio,ove dve stvari su suprotnost,al kazem trebalo bi malo vise medijske reklame dodati za ovako nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted September 1, 2016 8 hours ago, joshibeast said: 402 je super ali to nije sport već ulična trka i kao takva ne može da uživa taj tretman, koji, verujem, ni sama zajednica ne želi. Trkanje na četvrt milje je zvanični sport, Svetska Automobilska Federacija (FIA) ima svoj šampionat, isto kao što se pod njom organizuju F1, WRC, WTCC ili neki drugi šampionati. http://www.fia.com/events/european-drag-racing-championship/season-2016/european-drag-racing-championship Naravno, druga je stvar upoređivati značaj sa olimpijskim sportovima. Međutim, ono gde ima mesta upoređivanju je npr. sa Borkovićem. Čovek isto vozi automobilske trke, isto zvanični međunarodni šampionati, pa je država još kako (sa razlogom, ispravno) pomogla da se takmiči na vrhunskom nivou. Između njega i Esada nema razlike u smislu da li su i jedno i drugo sport. Baš u Hokenhajmu je 21. avgusta i bilo jedno od zvaničnih takmičenja pod FIA na 402 metra, taj datum je u kalendaru za 2016. godinu, i na tom događaju je postignut ovaj rekord od 8.05s, što je ujedno i novi evropski rekord. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted September 1, 2016 Sta da vam kazem, mnogo je lep osecaj kada znate da na 402 metra ne moze niko u evropi da stane na crtu. Covek ima tim i nije ovo prvo iznenadjenje za koje se zna, a bice ih jos sa drzavom ili bez, apsolutno svejedno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13176 Posted September 1, 2016 Samo još treba da država dodatno pokrade penzionere, a da bi sponzorisala Borkoviće, Boleta i sl. Ogromnu korist ima od toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1623 Posted September 1, 2016 Ne treba drzava dodatno da krade od penzionera, dovoljno se krade na tenderima akcizama i raznim reketima koje udaraju, vec trebaju malo manje da stavljaju u dzepove i bilo bi i za penzionere i za sportiste i mnogo toga jos. Ali to se nikad nece desiti tako da mozemo samo da pricamo prazne price. A Boletu svaka cast, napravio je veliki uspeh! Takodje bih napomenuo da on bas postuje Srbiju, uvek je spomene uvek je tu neka zastava na majici, a svi znamo kako se drzava i mi sami odnosimo prema manjinama, a i oni prema Srbiji. Na tome svaka cast! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted September 1, 2016 Država je manjem broju penzionera smanjila penzije, njih 60% nije imalo smanjenje. U SRB ima 1.7 miliona penzionera i 1.000.000 njih nije imalo smanjenje penzija. Plus, posle toga je bilo glasanje i šanse nema da bi AV osvojio koliko je osvojio da penzioneri nisu glasali za njega...tako da kontam kad se oni (tih 40% kojima je umanjena penzija) očigledno ne bune, šta imamo onda mi koji nismo penzioneri da se bunimo... Usput, taj novac koji je uzet od manjeg broja penzionera je jedva preko 200 miliona evra godišnje, i to je bio efekat koji se mogao osetiti samo u toj prvoj godini. Uštede, odnosno bilansi u budžetu su mnooogo bolji od toga, tako da nisu samo penzioneri zaslužni...ali se najviše pominju jer najviše glasova imaju. U svakom slučaju, svaka država na svetu pomaže sport. Kada je automobilski sport u pitanju...paaaaa, blago rečeno da velike državne firme stoje iza najperspektivnijih vozača. Primera ima dosta...i to je normalno. Pogledajte samo Santander i Alonsa. Gde Alonso, tu i španska Santander Grupa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted September 2, 2016 5 hours ago, dellas said: Takodje bih napomenuo da on bas postuje Srbiju, uvek je spomene uvek je tu neka zastava na majici, a svi znamo kako se drzava i mi sami odnosimo prema manjinama, a i oni prema Srbiji. Na tome svaka cast! Kako ljudi vole da pricaju svasta ... svaka cast Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9664 Posted September 2, 2016 Odlične drag trke na Ušću Kao što je to bio slučaj i tokom prethodnog trkačkog vikenda, i ovog puta su se na Ušću, odmah po završetku kružnih trka, sastali vozači koji se trkaju na 402 metra, popularni drag. U klasi do 16 sekundi u subotu je najbolji bio Aleksandar Kušljić, ispred Zdravka Stojeva i Vuka Praštala. U nedelju je pak Praštalo pokazao najbolje umeće, ispred Miroslava Perenčevića i Borisa Ilića. Ivan Mitić je u subotu bio najbolji u klasi 15 sekundi, ispred Veljka Kovačeva i Jovana Trivkovića. Nedeljna pobeda je pripala Marku Popoviću, koji je bio bolji od Slobodana Bačvanskog i Nebojše Jokića. U klasi 14 sekundi Bojan Olajdžija odneo je prvo mesto, drugi je bio Stefan Vidić, a treći Marko Komlenac. U nedelju su se karte pomešale pa je najbolji bio Igor Vukojičić, Komlenac je bio drugoplasirani, a pobednik prvog dana, Bojan Olajdžija trećeplasirani. Nemanja Petošević bio je najbolji u klasi 13 sekundi oba dana te odnosi duplu pobedu. U subotu je drugoplasirani bio Ivan Vulović, a Boško Zorić treći. U nedelju je Vulović završio kao trećeplasirani, dok je Siniša Torlaković bio drugi. Gost iz Hrvatske, Almin Gredić je u subotu bio najbrži u klasi do 12 sekundi, ispred Nebojše Blagojevića i Milana Kovačevića. U nedelju je Blagojević došao do pobede, a Gredić je završio na drugom mestu. U klasi do 11 sekundi, oba dana smo imali isti poredak, pa je tako Zoran Slavković oba dana bio prvoplasirani, a Ivan Džagić je oba dana uzimao drugu poziciju. Esad Došljak je oba dana bio usamljen u najbržoj klasi, te je u subotu vozio vreme 10.838 sekundi. U nedelju je bio nešto sporiji s vremenom 10.906 sekundi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted September 2, 2016 Što se mene tiče, država bi mogla jednu stazu da napravi, kilometar asfalta, malo starih guma i parking, a za ostalo neka zarade Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7998 Posted September 2, 2016 U par vecih mesta i toliko Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun 1 Posted September 2, 2016 Kada se vec prica o poznatim sportistima u auto svetu iz nase zemlje,niko se nije setio da spomene Milosa Pavlovica.Zasto?Zasluzuje isto postovanje kao Borkovic pa se ne pominje. Послато са SM-T310 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2523 Posted September 2, 2016 bio je dobar Milos Pavlovic,pratio sam ga par sezona gde se takmici kakvi su rezultati,al slab je za Borkovica,sad vozi u sampionatu Lambordzini Huracan cup ponovo ponavljam treba medijski propratiti Esada Dosljaka,eto sad je u nedelju vozio na uscu,al slabo ko je znao da se vozi i krug i 402 netreba drzava da napravi stazu,imamo usce,mogu ponekad i Batajnicu da koriste,ne lete svaki dan Migovi,samo da ima sto vise automobila i konkurencije Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted September 2, 2016 kako mogu mediji da prate njega kad se za njega interesuje sve u svemu 2ooo ljudi i svi koji bi da pogledaju njegovu voznju ili njegovu pricu, mogu to da nadju na internetu. nas 2ooo bi gledalo ovo, a njih 2 ooo ooo bi da gleda farmu, pa ti vidi kome ce da ugode. Quote Share this post Link to post Share on other sites