Jump to content
FAS Euroauto Goran
Stojic Boba

Fiat Bravo 1.2 / 1.8 - trza u vožnji / trokira

Recommended Posts

Elem, i ja imam slican problem koji ne moze da resi ni jedan majstor a ni jedan savet sa neta. Elem, imam Brava 1.6 16v 1997. koji ide odlicno po hladnom vremenu, ali kada dodje toplije vreme +15 recimo auto fino ide dok se ne zagreje i potom pocinje veselje, ne smem da mu u voznji dodam gas jer pocinje da trokira, problem resim tako sto ga u voznji iskljucim i ponovo okrenem kljuc, onda sve magicno nestane nekih par minuta a posle opet ista prica, nekada mi se po toplom vremenu desi na semaforu kada dajem gas da ga lepo prima ali kada pocnem da otpustam kvacilo on gubi snagu i gasi motor a nekada se desava da i ne zeli da primi gas nego samo trokira, u auto nemam ugradjen gas nego idem samo na benzin, grdne sam pare dao na popravke od kojih ni jedna nije uspela. Evo sa dolaskom toplijeg vremena opet se pocelo desavati isto. Ima li neko neku ideju? Nove su svecice, ceo izduvni sistem je izmenjen, senzor temperature, lambda sonda i jos par sitnica ali to nije to....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam nekog iskustva sa elektronikom , pa i ovog modela ali su simptomi vrlo tipicni za neki hladan lem na racunaru. Mozda kad bi pogledao neki majstor lemove?! :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj isto sto i ja , idi kod elektricara pa proveri kablove i bobinu... Ja sutra idem kod, nadam se, pravog majstora, pa izvestavam sta i kako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda ce se problem konacno resiti jer sam primetio nesto pre neko vece i to sasvim slucajno. Ja moju Bravu vozim uglavnom sa punim ili polupunim rezervoarom ali pre neko vece dovezo sam se sa rezervoarom na rezervi, kako uvek u garazu ulazim od nazad i dok sam otvarao vrata cujem prilicno glasan zvuk pistanja i zujanja iz prtljaznika, pretpostavljam da je to pumpa goriva, a da li je to njen normalan zvuk voleo bih da mi neko razjasni. Ako postoji bilo kakva mogucnost da to pumpa goriva zeza ima odma da bude zamenjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa ne sme da se cuje u voznji, samo kad das kontakt cuje se dok nenabije pritisak a posle ga samo odrzava. Neka neko testira koliki pritisak daje, mozda je oslabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, iskreno se nadam da je problem konacno resen i da je u pitanju pumpa, za svaki slucaj sam kupio i senzor radilice pa nek se sada zameni i to. Ja sam sa tim problemom presao preko 7000 km za 8 meseci. Moram priznati da Brava ima dosta problema iako mi je omilio, pre manje od dva meseca mi je otisao alternator, no to sam sam resio, ovo je ipak mnogo nezgodniji problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako... Otisao ja danas kod elektricara, na preporuku kolege sa posla. Jako neozbiljan lik. Zvao sam ga pre nego sto cu otici da vidim da li ima neki slobodan termin ili da se dogovorimo za neki, pa da resimo problem, nisam otisao napamet nadajuci se da ce moci da pogleda auto. Kaze da moze, nije problem, da doteram auto tad i tad, pa cemo videti. Ukratko, nije ni bio tamo kad sam dosao, cekao sam ga nekih pola sata, onda se pojavio, rekao da ostavim auto posto mora po neke delove da ide i da ce pogledati za nekih sat i po do dva. Razumeo bih ga da je isao u Zrenjanin po delove. Ali ok, ostavio ja auto. Zove on mene za nekih sat i po, kaze da je prikljucio dijagnostiku i da je sve u redu. Ja mu opet ponovim isto ono sto sam rekao kada sam dovezao auto, ocigledno me nije slusao prvi put, kazem da hladan radi kako treba, da uzme da ga provoza 10 minuta samo pa ce videti. Citiram: "Nemam ja vremena za to, dodji ti pa ga provozaj, pa kad pocne da trokira vrati se pa cemo prikljuciti opet na dijagnostiku." Otisao sam, uzeo auto i dovidjenja!

Ako nesto ne volim, to je kad ljudi ne postuju tudje vreme i tudje obaveze... Razumem ako si u guzvi, ako imas drugog posla, ali onda mi lepo reci, pa cu doci neki drugi dan, a ne ovako...

I tako, ja i dalje ne znam sta je problem, da kupujem novu bobinu i kablove (VDV Autocentar ima Marelijevu bobinu za 3550din, ne znam da li je ona OK) ne zelim, nije malo para, tako da sad jurim nekog ozbiljnijeg elektricara, sto kaze Ticma da ne kupujem dok ne proverim, dok ne dobijem zvanicnu potvrdu.

Izvinjavam se ako sam smorio, ali eto...

Sta bi? Resio problem zamenom bobine? Mislim, sleduje li mi to pivo? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma... Na 20 metara od elektricara sam imao udes, raskrsnica pre njega, auto mi kod limara, iskrivio sam ga u kiflu (tacnije, ona sto me udarila)... U ovom trenutku, najmanji mi problem bobina. :)
Kad resim ovo, onda se bacam na struju, pa ako bude da je to, ostavis mi adresu i saljem ti pivo pouzecem, ti placas troskove dostave. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

Mozda ti osiguranje plati i novu bobinu! :D

Da nije trzao pobegao bi ti njoj! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako cemo iskreno, da nije trzao ne bih ni isao kod majstora, sto znaci da me ova ne bi ni udarila... Ali sta sad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja brava 1.6 na benzinu radi super,ali na plinu cima,stuca,ne prima gas,cuju se male explozije.kod majstora mi pronasli da je probio kabl svecica,a na plinu treba jace opterecenje da se smesa zapali pa zato na benzinu ne trza.Napisah o ovom problemu jer vidim da se dosta njih javlja sa slicnim simptomima pa i ja kao i ostali predlazem da pregledate prvo kablove,svecice i bobinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod uslovom da znaju gde se nalaze gore pomenuti delovi ali glavni preduslov je znati otvoriti haubu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E dobro... Resio sam problem sa trzanjem, pa evo ukratko da vam napisem problem.

 

Jos odavno sam kupio onau malu bluetooth dijagnostiku ELM 327, instalirao sam i jedan program koji se zove Alfa OBD (u demo verziji doduse, ali moze da se kupi i full, mislim da je nekih 50eur). Program je za Android OS, ima ga na Google Play i pravljen je iskljucivo za Fiat/Lancia/Alfa modele automobila i mogu vam reci da je bez greske. Mozda ne bi smeo da reklamiram, ali neka administratori izbrisu ovu poruku ako je smetnja, hocu samo da pomognem narodu na ovom forumu. Dakle, prikacite dijagnostiku, ukljucite bluetooth na telefonu i upalite aplikaciju (demo verzija radi samo 15 minuta, ali je dovoljno za ocitavanje). U njoj imate vec da izaberete model automobila, tip motora i sl., to vec kako kome odgovara.

 

Sad, kad je auto bio u mestu, na leru ili sa gasom, nije ocitavao nista. Seo ja da ga provozam i kad je poceo sa cimanjem kliknem da skenira greske i kaze P0300 i P0304. Naime, u pitanju je Ignition Failure za prvu gresku, a druga je detaljnija i kaze Ignition Failure on cylinder 4. Pomislio ja da nije samo svecica, mada sam proveravao svecice i nisu pravile problem. Nabavim ja svecice samo za probu, zamenim, ista stvar, stuca, cima... Dakle, negde dalje je. Nabavim opet bobinu i kablove, samo za probu, zamenim i radi kao sat, ide kao pracka! :)

 

Nisam ulazio sad u proveru da li je bobina ili su kablovi, jer ako su kablovi probili verovatno je zbog lose bobine, pa sam zamenio i jedno i drugo.

Sve u svemu, problem resen, velika zahvalnost prvo Daletu, on je dao ideju i bio je u pravu, zahvalnost forumu i svima vama na njemu koji ste se trudili da mi pomognete, pa cak hvala i onom Kinezu koji mi je napravio bluetooth dijagnostiku, vredi svih 10eur sto sam dao za nju! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zbog slicnog problema pazario bobinu, kad montiram videcu dal je i kod mene taj problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci Brastachan mi dodje pivo, a miske17 je na cekanju! :) 

Zezam se ja, i meni su saveti odavde mnogo koristili. Drago mi je ako i ja nekome mogu nesto da pomognem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam slican problem samo se jako retko desava! Npr. kad prebacim u drugu stisnem gas na 2000rpm krene sitno trzanje do 2800rpm.

Majstor mi je rekao da su 99% kablovi i da ako se ne promene znaju da sprze bobinu jer ne propustaju struju dovojlno tako nekako!

Jer kod nasih motora kablovi prolaze kroz celu glavu i zahtevaju kvalitet.

Resava se problem sa stavljanjem kvalitenijih kablova ne secam se koji proizvodjac kablova je u pitanju.

 

@ Brestachan

ipak lepo sto si i ti resio svoj dugorocni problem  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta da radim,kada treba da krenem kao da se zagusi i onda ide,ali trza. Auto mi ne radi na benzin,svetli lampica fuel ignition fault ponekad.Svecice sam zamenio pre 2 meseca,jedna bobina zamenjena pre par dana.Ili ako neko zna dobrog majstora u Bg koji nece da mi otkaci protokomer i da kaze ''probaj sad'"(uzgred nista se nije desilo).brava 1.8 16v

Edited by misomor87

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako,moj bravo je do pre neki dan radio najnormalnije,gas uvek primao odlicno,nikad nije trzao ni najmanje niti gutao bilo kakve knedle itd...i onda odjednomkao na prekidac,poceo da prekida u niskim,znaci ne ponekad nego bas uvek kad mu pritisnem gas u bilo kojoj brzini na nizim obrtajima,a u leru dok ne razvrti malo se bukvalno mucio,podrhtavao i trokirao,

I danas mu skinem svecice(inace sam skoro kupio auto i nikad ih nisam menjao do sad),na njemu su neke bosch yr7dc super plus (a vidim da fabrika preporucuje NGK,pa me interesuje da li su ove ok?),a zazor ubi boze,na prvom cilindru 1mm,na drugom 0,9mm(sto je ok),na trecem samo 0,35mm,dok je na cetvrtom samo 0,2mm(vec listic od 0,25 nije mogao da udje).

Ja sam bio zaprepascen,da li je moguce da se nekako taj zazor smanjio sam od sebe,ili ga je neki pametni majstor tako ostavio?

I onda ja postavim na 1mm sve svecice(posto nemam plin),i probam,potpuno drugi auto,ali i dalje nije to to,kod naglog dodavanja gasa u leru po nekad vrlo malo proguta knedlicu,i u voznji trzne s vremena na vreme,posebno uzbrdo.

Onda probam da smanjim zazor,stavim na 0,6mm,i sa tim zazorom radi bas kako treba,kao sto je i radio,mogu slobodno sa 1000 obrtaja da mu dam gas u patos,on naravno ne povuce bog zna kako,ali ubrzava glatko,ne trese,stuca itd,u leru nema nikakvih knedli vise,znaci sve super.

 

Pa me sad interesuje sta mislite,zasto mi je trazio manji zazor od propisanog,je l' je moguce da je nekako oslabila bobina ili nesto drugu,ili su jednostavno svecice odradile svoje?

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi NGK koje kataloski idu i nemoj da razmisljas o zazoru ;)
Mozda te bosove imaju drukciju toplotnu vrednost ili su kao sto kazes odsvirale svoje.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam isti problem tj da kad ubrzavam od 1500 do 2000 obrtaja auto pocne da trza pa me interesuje sta se od stvari koji su navedeni potencijalni kvarovi moze proveriti preko ecu scan i kako ih testiram?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek koji vec 21godinu radi kao mehanicar kod Stojanova (ovlasceni servis i prodavac Fiata) mi je rekao da se na fiat Bravu ni jedan katalizator do sada nije zapusio (sto je bio izgovor predhodnog vlasnika da ga skine)

Iz prve ruke da ti kažem da se na automobilu mog oca zapušio. Fiat Marea karavan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...