maky985 0 Posted September 19, 2010 pozdrav svima...bio sam juce kod majstora jer mi nesto krcka u volanu,pa smo mislili da je onaj kardan ali se ispostavilo da nije mozda cu ispasti glup ali mi je majstor tako rekao da je otisao lezaj na servo volanu,skinuo je poklopac osiguraca i onaj mali kruzic sto se vrti kad se volan pomera pravi taj zvuk i u voznji se na neravnom putu zvuk jos vise pojaca,a kada motam u levo onda se ne cuje...a servo radi normalno,ne pali lampicu sve je ok...sta se tu moze napraviti i da li je skupo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 397 Posted September 19, 2010 pa iz priče sa drugima imam svoje viđenje šta može da bude, a to sam ovde rekao nekoliko puta, sam taj kardančić je na taj ležaj pričvršćen nekim šrafom ili slično, problem možda može da se reši samo dotezanjem tih krajeva kardančića... Quote Share this post Link to post Share on other sites
edinko 5 Posted September 19, 2010 Mislim da bi ovdje slika rijesila dilemu kako za kardancic tako i za to jer sam sada tek zbunjen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
maky985 0 Posted September 19, 2010 znam da si pisao vec o tome,oteram ga kod majstora i on je gledao one sarafe kod papucice gasa i kaze da su zategnuti i on ne zna gde se jos treba zategnuti,kaze da je sve zategnuto,a nije ni skidao motor ni nista nego samo pregledao i to je to...bojim se da od toga nece neka neko vece sr... da se desi Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 397 Posted September 19, 2010 (edited) pa ako je gledao šrafove kod papučice gasa, onda ti je proveravao letvu volana i kako je ona nakačena na kardan volana? Nek me neko ispravi ako grešim...ja mislim da je ta osovnica u samom volanu?Volan vrti nju, ona motor, motor dalje.... Edited September 19, 2010 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
maky985 0 Posted September 19, 2010 u pravu si,i ja mislim da je tako,bar bi tako bilo logicno...onda se mora i motoric i volan skinuti da bi se to pregledalo ili postoji neka druga varijanta Quote Share this post Link to post Share on other sites
555 0 Posted September 21, 2010 Juce kad sam isao u rikverc i motao pun desni,upalila mi se lampica...Kao da je nesto puklo u volanu i volan je otezao,pokusao sam da motam,ali bilo je izuzetno tesko motati volan.Ugasio sam i upalio sam auto i problem je nestao...Sada ne znam sta da radim,ne znam da li da sedam u auto uopste Ne daj Boze da mi se tako nesto desi u nekoj krivini,pa da ispravim krivinu...Jel moguce da volan zablokira ako se desi bilo kakav problem sa servom prilikom voznje ?Meni se to dešavalo više puta kad krećem i kad auto stoji u mestu i kad motam volan. Servo je elektronski pa samim tim ako je akumulator oslabio (što je kod mene bio problem) i servo je pravio probleme. Zamenio sam akumulator i od tad nemam nikakvih problema.Proveri akumulator i alternator. Pozdrav, Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 397 Posted September 26, 2010 Gle kinezi prave po narudžbini servo we can produce according to your drawings and requirementshttp://www.gasgoo.com/auto-products/steering-system-499/1162956.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 27, 2010 U ovo još nisam siguran, ali proučiću kako radi: mnogi su se žalili da im servo ispadne kada smotaju volan do kraja tj. udare u graničnik. Uvek je SAMO JEDNA strana u pitanju, kod mene je bila desna. Zašto samo ta? Najčešće je bio senzor pozicije ili granice u kvaru. Dijagnostiokom sam slučajno video (u programu fiatecuscan) srervo-kompjuter ne prijavljuje grešku, bar kod mene. Takođe postoji mogućnos štelovanja serva prema volanu što se koristi kod skidanja ili zamene serva. Mene zanima da li možda servo nije doobro naštelovan, odnosno da li su mu poremećene te granice pa ih ne prepoznaje pa izbaci kao kvar. Proučiću kako radi to podešavanje pa javljam. Možda već neko ima iskustva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted September 27, 2010 Moj punto ima mali luft u onom kardanu dole kod pedale gasa...osjeti se kad mrdam volan ono po jedan cm lijevo-desno da ima neki luft, mada se tockovi okrecu na najmanji dodir volana. Bas sam danas provjerio, luft je definitivno u kardanu kod pedale dolje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3699 Posted September 27, 2010 U ovo još nisam siguran, ali proučiću kako radi: mnogi su se žalili da im servo ispadne kada smotaju volan do kraja tj. udare u graničnik. Uvek je SAMO JEDNA strana u pitanju, kod mene je bila desna. Zašto samo ta? Najčešće je bio senzor pozicije ili granice u kvaru. Dijagnostiokom sam slučajno video (u programu fiatecuscan) srervo-kompjuter ne prijavljuje grešku, bar kod mene. Takođe postoji mogućnos štelovanja serva prema volanu što se koristi kod skidanja ili zamene serva. Mene zanima da li možda servo nije doobro naštelovan, odnosno da li su mu poremećene te granice pa ih ne prepoznaje pa izbaci kao kvar. Proučiću kako radi to podešavanje pa javljam. Možda već neko ima iskustva? Nadam se da nije problem da i ja iznesem svoje iskustvo sa istim ? Iako je u pitanju stilo, servo im radi na istom principu cak je i resen slicno . Slucaj sam vec iznosio u odeljku za stila. Dakle , posle uzaludne potrage za strucnom osobom , kupio sam drugi iako sam "uveren" da je i taj prethodni mogao da se sredi. Misljenja sam da je u pitanju softver samog serva ! Kod stila na centrali serva postoji jedan manji konektor za "fabricki" test ! Prtpostavljam da se preko njega pristupa i podesavanju samih granica okretaja volana ! Nesto kao kalibrisanje okretanja i osetljivosti . Nisam nasao da se neko ozbiljno bavi tim-e a prijatelj je prezauzet pa sam se i odlucio na pomenutu soluciju ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 28, 2010 (edited) Dobro, a kada si namestio drugi ko ti je štelovao? Mislim da si isto tako mogao i prethodni da probaš da ti neko prešteluje pa tek ako ne ide, da kupiš drugi. Kažem da nisam probao ali sam video da preko fiatove dijagnostike mogu da se podešavaju parametri, sredina i granice volana. Probaću svakako ali prvo sve da proučim. Bar da vidim da li je moj dobro podešen. Nekad mi se čini da blago ide u desno (desni krajnji mi je ranije blokoirao servo) ali prvo da proverim da nisu gume - inače sada menjamo za zimske. Edited September 28, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3699 Posted September 28, 2010 (edited) Isto treba da uradim i ja sa gumama ! Nije ga niko stelovao . Cini mi se da i ovaj ima blagi otpor na levo (drugim recima-vuce) ! Pretpostavljam da je do guma , ali ... Upravo to , i za prethodni nisam nikog nasao za stelovanje ! Radjena je dijagnostika u servisu koji ne bih pominjao (vec su me na nekom forumu nalepili), ali su samo brisali greske nakon cega bi proradio pa posle samo par okretaja bi se ponovo ugasio ! Prica je bila da auto ostane 2-3 dana a cena cca100-150e ! Odustao i kupio drugi ! Edited September 28, 2010 by zulurbr Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted September 30, 2010 (edited) Ne znam da li postujem ovo na pravoj temi ali ajde prica se o vilanu i servu, pa reko da dam svoj skromni doprinos. Vidim da se neki clanovi foruma, pa i ja sam imao prilike to da iskusim, zale na luft u volanu kad je u poziciji za kretanje pravo,posebno kada u mjestu probate da okrecete po 2cm lijevo-desno, kao neki zvuk iz volana , takodje i preko kratkih neravnina tipa sljunak ili kaldrma desavaju se vibracije, ne toliko vibracije koliko zvuk negdje iz one osovin evolana. Da ne duzim, danas sam malo istrazivao po kolima posto sam imao takav isti problem, i lociram luft u onom kardanu dolje kod papucice gasa. Evo sta je potrebno od alata da se to rijesi:Evo matice na kardanu osovine koji treba doteci (najbolje ga je prvo malo popustiti, onda samo rukom pomjerite kardan skroz na osovinu koliko moze da ide, onda polako sa osjecajem zateci, ja sam zatezao dok luft se nije u potpunosti izgubio, i onda jos pola kruga, moglo je jos ali nijesam htio da se igram...najbolje bi bilo naci negdje propisani momenat za stezanje i steci to moment - kljucem)Evo jedne bespotrebne slike kako izgleda stezanje u toku , na mast ne obracajte paznju, nju sam stavio neki dan u taj kardan da vidim oce li se onaj metalni zvuk lufta smanjiti, ali posto ne pomaze, obrisao sam je :Eto , pa preporuceujem svakom ko ima gore opisane probleme, da prvo proba ovo, i da javi je li pomoglo...Pozdrav Edited September 30, 2010 by Visconti Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 30, 2010 Lepe i jasne slike, ja kad slikam mobilnim dosta je slabije. Super objašnjenje.Ovo su te opcije za štelovanje serva o kojima sam pisao. Prvo proveravam gume pa onda OVO. Quote Share this post Link to post Share on other sites
maky985 0 Posted September 30, 2010 i kod mene se cuje taj zvuk na neravninama a majstor mi kaze da je letva volana jer je probao da zategne taj saraf kod papucice i kaze da je taj zategnut,jedino sto ga on nije prvo otegnuo pa onda zategnuo...jel se taj luft oseti kad rukom pomeras taj kardan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted September 30, 2010 (edited) Da, bar kod mene je tako bilo...kad uvatim rukom osovinu od volana malo povise kardana, i probam da vrtim volan,tacno se cuje/osjeti pod rukom da je luft u kardanu...takodje kad sam ga otpustio i probao da okrenem volan, zvuk i luft su bili jos jaci, tako da me je to dodatno uvjerilo da je u nujemu problem! Evo sad se vozio bas maloprije i preko lezecih, gdje sam uvjek prije imao priliku da ih nekako *osjetim* na volanu, sad je sve extra i utegnuto! Nekad su naizgled veliki problemi zapravo lako rjesivi! Edited September 30, 2010 by Visconti Quote Share this post Link to post Share on other sites
maky985 0 Posted September 30, 2010 ok,hvala ti.sada je vec mrak ali cu sutra na poslu da probam da li je i kod mene taj problem,mada kakav sam ja baksuz bice nesto ozbiljnije u pravu si pretezno su to neke sitnice a nasi majstori vole da prave od muve slona i uzimaju pare...javicu ako sutra uspem da to sredim...pozzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 397 Posted September 30, 2010 Visconti, postovao si na pravom mestu Taj fazon, i ja ću odmah ujutru pogledati, odlično opisano Nego jel ima nešto slično na drugom kraju, bliže volanu, ako tu ne vidim luft da vidim na drugom kraju takoreći...? Mada imam identičan simptom kao ti, preko neravnina, ležećih, kad motam volan u mestu oće nekad, na pun Možda tad i itbaci alarm i ugasi servo, jer zbog tog lufta davač pozicije ode predaleko tj van predviđenog opsega pozicija Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted September 30, 2010 (edited) Pogledaj mozda je i kod tebe ovaj slucaj sa donjim kardanom, ima ja mislim i gore blize volanu jos jedan, stvarno nijesam rasklapao ono oko volana da vidim gdje se tacno nalazi, posto je bukvalno luft nestao samo dotezanjem donjeg! Mogu da kazem da sam se iznenadio kad je prestalo jer sam i ja po simptomima bio poceo da vjerujem da je letva! Javi da li je pomoglo ovo dotezanje! Jos nesto da napomenem, luft u kardanu nije uopste toliko ocigledan, znaci i dalje su se tockovi pomjerali na najmanji dodir volana , samo je bilo tog nervirajuceg lupkanja, i generalno utisak neke `neutegnutosti`. Edited September 30, 2010 by Visconti Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 265 Posted September 30, 2010 I kod mene nesto kvrcka...moracu da pogledam i ja taj kardan.Meni servo sad sljaka posle onog kvara motora, medjutim cim naletim na neku vecu neravninu upali mi se lampica, ali servo radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 397 Posted September 30, 2010 Jos nesto da napomenem, luft u kardanu nije uopste toliko ocigledan, znaci i dalje su se tockovi pomjerali na najmanji dodir volana , samo je bilo tog nervirajuceg lupkanja, i generalno utisak neke `neutegnutosti`.Upravo tako...@banjojel ti samo blicne ili ostane upaljena dok ne ugasiš pa upališ auto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 265 Posted October 1, 2010 Ma ostane mi upaljena dok ne ugasim kola. Medjutim evo kako napisah taj post gore, tako meni danas opet krenuo da iskace u sred voznje... Jaoooooooo!!!! :wallbash: Quote Share this post Link to post Share on other sites
maky985 0 Posted October 1, 2010 pozz svima,eto ja pokusao danas da dotegnem donji kardan ali nista od te ljubavi i dalje se cuje.ako nije donji kardan onda je verovatno taj gornji a sta treba uraditi to vec ne znam ovi u fiatu mi uporno govore da mi letva salje taj zvuk na volan,posto ima malo lufta i kao da taj kardan gore ne moze da proizvodi taj zvuk...meni servo jos nije ni otezao ni palio lampice tako da stvarno ne znam sta da radim da resim ovaj problem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
edinko 5 Posted October 1, 2010 Ovako kod mene je konkretno zvuk u motoricu i kada mrdam volan samo malo konkretno lupkanje je u motoru volana sve sam rastavio danas i probao kardancic da odvrnem zavrnem. nema promjene. Sada jos cu da skinem motoric volana pa da se provozam bez njega. ako nebude lupkalo onda je neki lezaj u njemu ili nesto drugo unutra otislo. Quote Share this post Link to post Share on other sites