neshaoct 9592 Posted October 31, 2009 Ulje i ostale tečnosti - fabričke specifikacije Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 31, 2009 kada u antifriz stavis lakmus papir i on pocrveni postao je kiselina i mora napolje Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted October 31, 2009 Gde naci lakmus? Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 31, 2009 ^^^ ...to je onaj papir kada grizes kod zubara da vidi koliko viska plombe ima.prodaja zubarskog repro materijala ili ako poznajes kog zubara ili ti zubarku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goxy 0 Posted October 31, 2009 Vilsone donecu ti ja lakmus papir ako ti bude trebao .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted October 31, 2009 Goxy, donesi Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 31, 2009 lakse je valjda menjati anti smrz na tri godine nego igrati se hemicara Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted October 31, 2009 uvek bilo i ostalo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted November 1, 2009 Ajd' da mi probamo je'l postao kiselina, bez obzira što bi ga svakako menjali, a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted November 1, 2009 lazu mene .lazem vas.probaj.on deluje na ph vrednosti,veci ph to je kiselija sredina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 1, 2009 Ma kupiš plovak što meri do koliko stepeni radi taj antifriz ako te baš zanima, a promeniš na 2 godine zbog gore pomenutih drugih svojstava i ćao lakmusom saznaš da nije kiselina i to ti opet ništa ne znači sigurno Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 3, 2009 juce pricao sa nekim hemicarom koji radi bas na razvijanju antifriza i covek rece izmedju ostalog-antifrizi za aluminijumske agregate nemrznu ni posle 4 godine ali gube svoja zastitna svojstva prema aluminijumu i postaju agresivni posle 2 do 3 godine.evo objasnjenja zasto je dat interval zamene antifriza Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted November 5, 2009 kada antifriz postane kiseo pcinje da nagriza aluminijum,to se najbolje moze videti kada se skine glava motora pa vodeni prostori budu kao okrnjeni i porozni kao misevi da su je jeli,to sam se najvise nagledao na jugu 45. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 5, 2009 hemija mi nije bas jaca strana pa cisto da pripitam-mora li da postane kiseo da bi ostetio alu delove na motoru,kolima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted November 5, 2009 Zamena antifriza na JTD-u je sa matearijalom,Paraflu G12-crveni,i majstorom(koji ce vam pazljivo ispustiti vazduh i iprekontrolisati creva i selne ) je negde oko 2 do 2 i po hiljade dinara .Priznacete da to nije preveliko ulaganje na svake 2 do 3 godine,a moze da vas postedi monogo,mnogo vecih troskova(pojedena glava,hladnjak motora,grejac kabine itd) Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted November 5, 2009 hemija mi nije bas jaca strana pa cisto da pripitam-mora li da postane kiseo da bi ostetio alu delove na motoru,kolima?i meni je slaba strana hemija ,ne mora da postane agresivan da bi napravio stetu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dara_sei 0 Posted November 13, 2009 Nacitah se pametnih stvari hvala forumasi za sve trips&tricks!Kupljen Paraflu Up,sutra menjamo rashladnu tecnost Ona koja je sad unutra je ocigledno paraflu star naucno ne-utvrdjeno koliko godina, a posto je uz to i sva zamucena, da li jos na nesto posebno obratiti paznju!?!?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted November 13, 2009 Obrati paznju posle zamene na nivo tecnosti,jer ume da procuri posle par dana.Tamo gde je stari antifriz nagrizo i drzi se samo na naslagama,novi to ocisti i onda procuri.Naravno samo ako ima ostecenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted February 15, 2010 Treba da menjam hladnjak pa usput aj i tečnost i ako sam menjao prošle godine, da ne hvatam u lonac pa vraćam..a i prosuće se pola litre možda...Elem, da sipam prvo i vozim par dana (ili kao već) neki "radiator cleaner", čini mi se da sam viđao to čudo, ne mislim na onaj "stop leak" već baš cleaner kad već radim da odradim...A napraviću slikovito uputstvo zamene i ozračivanja u uradi sam sekciji Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted February 21, 2010 Usuto 4 litre, 2 destilovane vode, 2 paraflu up crveni, ozračen sistem..punto mk2 1.2 16VAli oprez! Ostavio sam ga da digne temperaturu do radne i tu je stao, grejanje je radilo u fullu tako da sam mislio to je to...Popismo kafu, da krenem kad ono čuje se iz malog hladnjaka u kabini klokotanje i to jedno pola minuta baš onako izraženo, ne malkice...Pošto sam žurio na posao reko aj sutra ću da se zezam a usput da pratim temperaturu, možda je ipak ostalo vazduha..Ujutru pogledam kad ono tečnost ispod minimuma! Dolijem još pola litre vode, jesam ga time razblažio al nije ovo Rusija, upalio a klokotanja nema.Znači zaključak, iscurela je tečnost i iz malog hladnjaka a ne znam zašto nije odmah povukao i u mali hladnjak nego tek pri drugom paljenju, to je to klokotanje koje se čulo, tako da nakon zamene ispratite situaciju dan dva.. Što se tiče ozračivanja, čitao sam po netu da ima ventil na hladnjaku i na crevu gornjem kod motora. Međutim ja ne vidim nikakav ventil kod creva, samo ima kod gornjeg creva ali na strani hladnjaka gde ulazi to gornje crevo.Koliko sam shvatio, nek me neko ispravi ako ne znam, samo odvrneš taj ventil prilikom sipanja tečnosti, da ima gde da izađe vazduh kojeg gura tečnost koju usipaš, onda sa otvorenim čepom za usipanje pustiš malko da radi, zatvoriš i njega i to je to? Imam sad problem koji sam primetio i pre zamene hladnjaka na kojem mi je od sudara bila pukla čantra pri vrhu pa krpljena, ne znam jel to zbog zime ili nisam lepo ozračio, cenim da je od zime jer tako mi je bilo i na starom hladnjaku, ali sam ja tad mislio da temperatura sa parom beži kroz pukotine na čantri..Elem, temperatura dok vozim nikako ne postiže punu radnu tj pola, tu je negde fali joj malo, dođe do pola kad usporim ili stanem na semafor, čim krenem vidim kako padne za 3 milimetra? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bolens 7 Posted April 16, 2010 Ajde i ja jedno pitanje da postavim jer sam u nedoumici.Ostala mi je jedna litra "Paraflu Up" plave boje. Još od pre dve godine kad sam menjao antifriz na multipli. Kantica je je neotvorena, ima onaj fabrički staniol na čepu... ali je proizvodnja 2007. na nalepnici.Taman toliko mi treba da promenim tečnost za hlađenje na skuteru. Da li biste ovo smatrali kao "nov" antifriz ili ipak malo bajat. Jer on bi sad svakako stajao naredne dve godine u motoru i vršio funkciju za koju je namenjen.Mislim, nije problem kupiti novi, nije to neka stvaka, ali ako već imam ovaj, a po karakteristikama odgovara (za alu glave), zašto ne iskoristiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 34 Posted May 10, 2010 Treba sutra da menjam hladnjak a sa njime i naravno antifriz.Majstor ima totalov g12( total GLACELF AUTO SUPRA ).Crvenkaste je boje.Cena mu je kao i paraflu,tj.oko 450 din za litar 100%.Da li je to ok izbor(TOTAL) ili da jurim ujutro paraflu negde.Trenutno je u sistemu neki plavi antifriz(verovato g11).Posto pri ispustanju ne izlazi sav iz sistema,kako se vrsi to ispiranje sistema?Da trazim kad mi namontiraju hladnjak da ubaci samo destilovanu,pa onda da izbace nju,pa tek onda mix antifriz -destilovana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted May 10, 2010 Što se tiče ozračivanja, čitao sam po netu da ima ventil na hladnjaku i na crevu gornjem kod motora. Međutim ja ne vidim nikakav ventil kod creva, samo ima kod gornjeg creva ali na strani hladnjaka gde ulazi to gornje crevo.Koliko sam shvatio, nek me neko ispravi ako ne znam, samo odvrneš taj ventil prilikom sipanja tečnosti, da ima gde da izađe vazduh kojeg gura tečnost koju usipaš, onda sa otvorenim čepom za usipanje pustiš malko da radi, zatvoriš i njega i to je to? Ne bih se baš reklo da su ventili ali ako bolje pogledaš to su plastični šrafovi koje pomoću šrafcigera odvrneš tj popustiš a posle možeš i rukom. Jedan se nalazi bar kod mene nan 1,9D ispod filtera za naftu a drugi malo ispod tog.Mada mi je i dalje glupo što ne može da se lepo ispusti sva tečnost i uspe nova. A ja da budem miran, možda i nisam normalan ali za 10 god od kad vozim i pređenih oko 200,000 svake godine menjam pre zime antifriz, to je novčano mizerija, tih 1000-1500 dinara potrošim za nedelju dana na gorivo.A što se tiče promene ulja za kočnice, to sam ovde prvi put čuo. Nisam to nikad radio, moj bivši stojadin je prešao 500,000 sa 3 generalne a ulje za kočnice nije nikad menjano, samo dosipano kad se rade kočnice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 10, 2010 Sve što znaš o održavanju stojadina - zaboravi. Ulje za kočnice vremenom postaje previše ''vodeno''...što znači da postaje manje otporno na visoke temeperature...i gubi svoja svojstva.Skini uputstvo za Punta mk.2b, pa ćeš videti da piše promena ulja u kočnicama...čini mi se plafon na svake 3 godine...a, to tek nije nikakva investicija jer je negde oko 5 eura... http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38861 Quote Share this post Link to post Share on other sites