Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Da li je voda ili antifriz, vrlo je bitno posebno u ovim temperaturama preko 100, koje, uzgred i nisu bas normalne, tj. kao sto rece, malo su u off-u...:)

Na 100 voda uveliko treba da kljuca i stvara paru, znas i sam ...

Antifriz, kako koji, ali do 110, 120 nema nikakvu tendenciju da kljuca, a kamo li isparava...

A sto se grejanja vode i grejanja antifriza tice, to nema veze. Greju se i jedno i drugo isto. Dakle, ja ne verujem da dize temperaturu zbog vode. Cak voda bolje hladi od antifriza. Zato nikad antifriz ne ide sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U predjasnem postu sam naveo da je koncntrat 50/50 !

Ne kazem ja da se greje zbog vode vec da ce usled ovih , i pribliznih temp. ako ove nisu tacne*, napraviti ozbiljan problem u sistemu... *( verovatno nisu tacne a to cu utvrditi na drugom vozilu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je da diže temparaturu neposredno po gašenju motora. Tako se radi ako hoćeš da ti vozilo izbaci vodu, a inače diže temparaturu u zoni ključanja (blizu crvenog polja). Isforsiraš da digne temparaturu i onda samo ugasiš motor i voda izbije na čep. Što se znači dizanja temparature sve je to normalno, motor je vreo, glava (gde je i tzv termometar koji je povezan sa instrument tablom) je usijana i normalno je da će rashladna tečnost (ne česmovača) da se dosta ugreje jer ne cirkuliše. Antifriz G11-12 i destilovana voda imaju temp. ključanja preko 118. Ventilator hladnjaka dobija impuls (bar na starijim vozilima-za Stila nisam siguran) sa termodavača koji je smešten u donjem delu hladnjaka, znači ventilator relativno brzo ohladi vodu (jer su hladnjaci novih vozila manji zapreminski) u hladnjaku termoprekidač tada isključuje ventilator. Gledaj teparaturu samo dok motor radi.

Nikad ne sipaj česmovaču u rashladni sistem, sjebaćeš sve. Kamenac ima da ti začepi prvo manje otvore (hladnjak u kabini itd) zatim lepi se po crevima (obratite pažnju kad kupujete polovna creva na unutrašnjost) i pravi koroziju u bloku.....

A o pumpi za vodu da i ne govorim.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako bas mora da se sipa cesmovaca onda sipas iz bojlera po mogucstvu vrucu zato sto je ona dosta demineralizovana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno tako. Ostao kamenac na grejacu bojlera ili u kazanu.

E, sad , malo je teze u nekoj nedodjiji naci vrelu vodu...:)

Samo mi nije jasno da neko sipa cesmovacu u servisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedn pitanje a kad ozracujes sistem jer mora cep vode da bude skinut sa boce ili ne?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i koji nacin ozracivanja hladan motor ili vruc? ugasen auto ili upaljen? i skinem cep sa boce ili ne? pa onda kojim redosledom srafove prvo na hladnjaku ili onaj gore na crevu? %29.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ugasen motor odvrni sve cepove pa kako dosipas zavrci od njnizeg ka najvisem!

Na zagrejan motor u radu zatvoren je cep od prelivne posude . Redosled odvrtanja-popustanja cepova je od najnizeg ka najvisem. Obicno je najnizi na hladnjaku! :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

prala crnogorka ves na potoku i odvali se stena i sprsti crnogorku a crnogorac ce na to ku ku coce kamenac mi ubi ves masinu

PS.

mali off kao i uvek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo,

Imam Stila 1.6, i danas sam krenuo u selo, i sve normalno dok nisam počeo da se penjem uz brdo. Penjanje je bilo duže sa većim nagibom. Nakon nekog vremena na uzbrdici primetim da je temperatura prešla polovinu za oko 1-3 mm, i posle

10-15 sek vrati se na sredinu. To mi je se deslio još jednom dok nisam izašao na ravan teren kada je ostala do kraja na sredini.

Kod vraćanja kući nisam imao taj problem temperatura je bila na sredni.

Hladnjak nije odzračen kada sam menjao anitfriz (pre zime), a i termostat nisam menjao od kada sam kupio auto.

Pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još ako je brzina kretanja mala + natovario auto a napolju + beskonačno (na asfaltu tuče i 45 C) tih 1-3 mm nisu nikakav razlog za paniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo sto tih par milimetara moze da znaci ko zna koliku razliku u stepenima. Tim meracima nije verovati. Kad pokaze da raste, nikad nije sigurno za koliko je to poraslo. Kad stigne do kraja, to jeste kraj :)

Ove dve proste stvari nije zgoreg pogledati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se da im nije verovati ali ipak ovaj otklon od 1-3mm nije strasan s obzirom na uslove...

Naravno , treba biti obazriv i sve pomenuto prekontrolisati. To bih ja ucinio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smanjen protok kroz termostat bar meni pokazivao je na autoputu, a po gradu ok. Računam mali obrtaji pa progura vodu, ali brža vožnja tu je već problem. Par milimetara ništa strašno a ubrzo je spustio na normalu, da je digao crtu ili više i tu se zadržao to su razlozi za brigu. Što se odzračivanja tiče on se odzračio jedno hiljadu puta od zime naovamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce i danas po gradu vozio i desilo se da je temperatura bila na skali izmedju radne temperature i prvog podeoka iznad.. I onda se vratila. Bilo kakvih razloga za brigu posto sam procitao da nikad ne bi smela da predje pola?

Inace u sistemu je cist antifriz odnosno 40 procentni.

Edited by DoX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ,

Novi sam na ovom forumu pa zato otvaram ovu temu, procitao sam vecinu ima slicnih ali ipak da pitam. Naime , imam navedeno auto i zadovoljan sam sa njim , nisam ga puno vozio od zime do nazad mjesec-dva i jos zimus sam primjetio da veoma slabo digne radnu temperaturu, tek kad je negdje strana , ubacim u manju brzinu i tek onda , a na otvorenom pada kazaljaka, tecnosti ne fali , sve ok. Medjutim sada kako us ove vrucine primjecujem da podigne radnu tmeperaturu na pola i kad krenem po ravani ubacim u petu , vozim oko 80-90 km na 2500 obrataja kazaljaka pada i po 2-3 crte ispod sredine .Iz dosadasnjih postova sve ukazuje na termostat, ali ipak vi imate više iskustva nego ja . Pomoć uz pozdrav

Bravo 1.6 16v

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega unakazio Opel Corsu 1500 tdi 2001 tako sto mu je majstor na prelascima leto - zima i obrnuto menjao cesmovacu ili antifriz..Pocetkom leta upozorili smo ga da se ne zeza sa tim nego neka sipa antifriz koji ide u njega zbog sve prethodno gore navedenih stvari.I neka menja majstora da ti ne s***e auto.

Pre neki dan auto mu prvo prokuvao ? ( zalepio termostat od kamenca ) pa se sam ugasio i on covek uzeo kantu sa vodom i sipao cesmovacu u ekspanzioni sud i direktno u hladnjak i probao da ga upali. Auto je zaverglao i ZAKOVAO (kako znam pa kad je auto u 5 brzini ne mozes ga pomeriti a na anlaseru samo se cuje kako siste cetkice greje se anlaser je ne moze da zavergla). Dosao njegov majstor i rekao da je zakovao motor ( otkrio Ameriku ) i odmah mu ponudio 300 evra da ga otkupi.

I eno ga kolega cupa kosu jer ne zna sta da radi dal generalna ili drugi motor ( cifra u oba slucaja ce doci do nekih 1000 e ).

Naravoucenje:

Uvek sipaj antifriz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ok imati u sistemu samo 40%-tni antifriz ? Desava se poonekad u gradu da malo predje iznad pola, ili po uzbrdicama..pa se posle vrati...

Edited by DoX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...