Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Normalno je na auto put ili auto kad nije opterecen temp. da je malo nize. NE bacajte bezveze pare na termostati, ako ne valja term. sacekajte jos malo, sad ce vreme da zahladi pa ako ne valja termostat nema da ima radna T ni u gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su gori simptomi bili u gradu nego na otvorenom putu kada mi je riknuo termostat. Pretpostavljam da je slicno kod svih dizelasa. U gradu nije nikad hteo da se zagreje, dok je na otvorenom dostizao radnu temperaturu. Verovatno nije zatvarao do kraja.

Naravno, zamenom termostata je dostizao radnu temperauturu i u gradu ,doduse sporo kad je mnogo ladno, ali kad zakuca na pola ne mrda, na gradu ili otvorenom, nema razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se izadje na auto put ili neki malo veci pravac, sasvim je normalno da automobil spusti temperaturu ispod "sredine", pogotovu po ovakvom vremenu... Jednostavno se hladi bolje i otuda manja temperatura motora...

Normalno je na auto put ili auto kad nije opterecen temp. da je malo nize.

To nije normalno i ne sme da se dešava. Kod mene je T motora zakucana na sredinu i u gradskoj gužvi na 40 stepeni i na auto-putu kad je napolju minus. Kao što kaže @nidža, zimi malo sporije dostiže radnu T, ali kad dostigne to je to, više ne mrda ni za milimetar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista meni nije jasno sta vi ispisaste sve, a ne vidim ni zvanicnu informaciju od Fiata ili nekog drugo proizvodjaca gde se eksplicitno navodi da radna temperatura mora uvek da bude zakucana na "pola", tj. srednju crtu, ili 90C, kako god...

Ljudi koji imaju zapusen EGR cesto imaj 2mm ispod srednje crte, i sta sad, menjati termostat da dodjem do pola?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam odgovorio coveku po svom iskustvu ! Iskustvo sam stekao jos pre ovog foruma a ovde sam utanacio finese u vezi ovog auta kojeg sa zadovoljstvom vozam. Tako je kod 1.6 a kad je u pitanju 1.9jtd i los EGR onda cistiti isti ili vec preduzeti korake koji su opisivani vec nebrojeno puta!

Sigurno , da ce zimi sporije dostizati radnu temperaturu ali to ne znaci da je neispravan. Samo je pitanje koje vreme je u pitanju i da niste takve srece da vam se bas u tom trenutku zaglavi termostat.

Dakle, 1.6 kod mene i na +40 i na -20 kazaljka temp. stoji na pola s tim da zimi sporije postigne radnu temp. ali u granicama normale a to je od (2-3min) kasnije, recimo.

Kod 1.9jtd sigurno kasnije, pretpostavljam. Uostalom , kolege sa ovim motorom mogu i ovde izneti svoja iskustva ako vec nisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista meni nije jasno sta vi ispisaste sve, a ne vidim ni zvanicnu informaciju od Fiata ili nekog drugo proizvodjaca gde se eksplicitno navodi da radna temperatura mora uvek da bude zakucana na "pola", tj. srednju crtu, ili 90C, kako god...

Ljudi koji imaju zapusen EGR cesto imaj 2mm ispod srednje crte, i sta sad, menjati termostat da dodjem do pola?

Covek je najbolje objasnio :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče autoput...i na 110, i 180 temp. stoji zakucana na pola. Stilo 1.6

Pisano je već previše puta na ovoj temi. Mora da stoji na radnoj. Kao što je neko i juče napisao, zadatak sistema nije samo da pazi da se ne pregreje, nego i da se ne pothladi.

EGR kod dizela ne utiče. Imate temu i o tome, pa pogledajte šta se dešava sa EGR-om koji nije mehanički zatvoren kada motor dođe na radnu temperaturu. Videćete da je EGR ionako zatvoren kada motor dođe na radnu, pa što bi mu onda smetalo da takođe bude zatvoren (mehanički) kada je motor na radnoj. Mehanički zatvoren EGR utiče da sporije dođete do radne temperature, a ne da uopšte do nje dođete.

X ljudi znam koji su zatvorili EGR i temp. stoji na pola, kao što i treba da bude.

Druga je stvar shvatanje tog problema u smislu hitnosti da se ide kod majstora i rešava.

Naravno da se neće auto uništiti ako se tako vozi jedno vreme, ali će više goriva trošiti jer motor nije na radnoj temperaturi. Što se više čeka, ko zna koliko termostata će izađi na auspuh kroz povećanu potrošnju goriva. Imate info u svakom vlasničkom uputstvu da motori koji nisu na radnoj temperaturi troše i do 30% više goriva.

Još jednom ako nekome treba: NIJE NORMALNO da temp. na otvorenom putu opada. Sitem nije ispravan ukoliko se to dešava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigde se eksplicitno ne navodi sta znaci to "motori koji ne rade na radnoj temperaturi".

Dakle, 1mm ispod ili iznad znaci da moj auto ne radi dobro? Svaki automobil se u nekom trenutku ohladi "trunku" kada krstaris na otvorenom, bar 3 automobila koje sam dosada imao, isto tako sam uspeo svaki i da naguram preko "pola" voznjom u visokim obrtajima u nizim prenosima...

Kod mene vodu ne pije ovo sto je napisano da UVEK mora biti na zlatnoj sredini. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji sam ja baksuz uzmem danas sve idealno otvorio cistim ono i reko aj da prebrisem racvu iza motora gde se ozracava uzmem reko jos malo da dotegnem i slomim onaj plasticni saf i poce da izlazi rashladna :wallbash::wallbash: E zagrejem i izvadim zalomak e ali vise saf nema nigde da se nadje a neverujem da ce na otpadu neko da skine samo saf inace negine mi komplet racva sa crevima jel onde kolko vidim neskidaju se creva... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni drugar ostrugao od plastike(bele) jerbo ja svoj zalomio a i bio je jadan! :thumbup: Je'nog Lava! :whistle:

Ne pitaj me nista iznerviro sam se da je to cudo vec sam nasao nekog strugara a i komsija ce pogledati ima nekih polovnjaka pa valjda pasuje od jos nekog auta.

Sutra javljam sta uradih.

Kako ti je resio pitanje one gumice, hocu reci jel imas sad onu gumicu il ti je uradio tako da ne mora gumica ona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo radna temperatura 1.9 JTD motora u uslovima kao sad, zapusen EGR, jos malo nesto cacnuto, no nebitno...

http://www.youtube.com/watch?v=4IyUHzcK9qc

Obratite paznju na radnu temperaturu, automobil je vozen pola sata pre toga, vidite kako moze da se dostigne "radna" cas posla :whistle:

Kod mene je isto, uvek je malo ispod kad se vozi lagano, kad se cepa, dodje do pola i ne mrda, ali opustena voznja, otvoren put, uvek malo obori....

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gde valja, pali check termostat lampicu u gepeku, zima copavcu sto on ne radi valjano :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FantomX

ako cemo gledati tom logikom, onda moj benzinac i burazerov jtd ne valjaju.

nama non stop stoji na pola, bez obzira kako se vozi, kad dostigne sredinu, ne mice odatle dok ne izvuces kljuc iz brave...

za ove 2 godine koliko je bravo kod mene, 2 puta mi nije stojala na pola, prvi put je stojala ispod, i tesko je dolazio do radne (termostat ostao otvoren) i drugi put je prelazila pola kad mi je vrisnuo otpornik prve brzine ventilatora.... nikad vise, uvek je na pola

:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da nesto ne valja, kod mene ili kod Vas :whistle:

Meni je pre zapusavanja EGR ventila uvek staja na pola, sada maaaalo ispod, a ne secam se kad sam isao iz NS-a da li je bila bas na pola...

I sta sad ako stoji 2mm ispod, ne radi termostat, sta ce da bude kolima, ima li nekih posledica sem loseg ocitavanja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je pre zapusavanja EGR ventila uvek staja na pola, sada maaaalo ispod, a ne secam se kad sam isao iz NS-a da li je bila bas na pola...

I sta sad ako stoji 2mm ispod, ne radi termostat, sta ce da bude kolima, ima li nekih posledica sem loseg ocitavanja?

A, zašto je teško pročitati temu o EGR ventilu? :whistle:

Kada je budeš pročitao, videćeš da je ispravan EGR ionako full zatvoren kada se motor ugreje, samim tim nema nikakve veze što ti je sada isto tako zatvoren (ali mehanički) kada je motor zagrejan.

I ovo sam ti već napisao...EGR ne utiče da uopšte dođeš do radne temperature. On je ionako tada zatvoren pa zatvoren, nego utiče da sporije dolaziš do nje jer dok je ispravan, EGR je otvoren kada je motor hladan, deo izduvnih gasova zato vraća nazad u motor, ti izduvni gasovi su zagrejani i zato se brže zagreva motor, plus manje zagađuješ okolo.

Kada ga mehanički zatvoriš, onda u režimu hladnog motora (kada bi ispravan EGR bio otvoren) nema vraćanja dela izduvnih gasova nazad, nema na taj način unošenja dodatne toplote, i zato sporije postižeš radnu temp. motora. Ali, kada je postigneš, ispravan EGR bi ionako tada bio zatvoren, pa ništa ne menja stvar pošto je tvoj EGR sada mehanički zatvoren.

Inače, svake godine počne ista priča na ovoj temi, dovoljno je pogledati ranije postove.

Isto se pojavi par ljudi koji smatraju da je normalno da im temp. oscilira, traže od NASA neki papir da to ne mora tako. :thumbup:

Lepo im se objasni, ako hoće da prihvate hoće...ako neće ne moraju. Niko te neće ubeđivati.

Auto će ti više trošiti nafte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sestra vozi Audi 80 Coupe, 2300cc, 140ks, auto totalno ispravan, redovno servisiran. Temperatura motora nikada ne ide preko 70c.

Da li je to normalno za taj auto, posto je predvidjena 90C, a termostat je ispravan, kao i ostatak automobila?

Ne secam se skoro automobila koji se bar za trunku nije ohladio odredjeni interval voznje, bio dizel ili benzinac. No, kako god, ko vozi, taj i gresi...

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ako mu je predviđeno 90 stepeni, a stane na 70, onda nije normalno. Nije termostat jedini deo koji se stara o radnoj temperaturi.

Pročitaj ovu temu celu, pa ćeš videti šta još tu može da strada. Meni je npr. davno na Bravi 1.6 termostat bio ok, a počeo je u koloni da diže temp. preko pola za milimetar i da pali ventilator u 2. brzinu. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni pali kada predje preko pola, tako i treba...

Sto se tice Audija, to je automobil iz 1986. godine, nema tu senzora sem termostata, jedino ako kazaljka krece iz -20. :)

Iscitao sam celu temu, naravno.

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni pali kada predje preko pola, tako i treba...

Ne treba.

Kod moje nekadašnje Brave 1.6...riknuo je davač.

Ventilator ima dve brzine rada.

1. brzinu pali taj davač, on daje signal. Pali ventilator po potrebi kako bi temp. održavao na radnoj. Međutim, kako se ne bi dogodilo da motor prokuva ukoliko rikne taj davač, uvek postoji zaštita. Zaštita je to što se ventilator pali u drugu brzinu po naredbi motornog kompjutera direktno, a ne tog davača.

Dakle, kada on rikne, neće dati signal za paljenje ventilatora. Temp. zato nastavlja da raste i to vidiš tako što na skali prelazi pola. Kada ne bi bilo zaštite, ona bi nastavila da se penja jer od paljenja ventilatora nema ništa. Ali, kada temp. pređe određenu granicu, kao meru zaštite komp. direktno pali ventilator i to odmah u 2. brzinu. On spusti temp. na pola i tako u krug.

To nije normalan rad. To je mehanizam zaštite jer prva brzina vent. ne radi jer nema signala da ventilator treba da se upali.

A, termostat je sve vreme tu ispravan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...