Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
marija12

Fiat Bravo JTD - Naknadna ugradnja tempomata

Recommended Posts

Ima sličnih tema znam ali se odnose uglavnom na vozila tipa Marea, Stilo Alfe i sl. a svako od tih vozila je imalo u nekom periodu u ponudi tempomat odnosno Cruise Control. Međutim vozila Bravo/Brava to nikada nisu imala koliko je meni poznato pa smatram da ovo može da ide u posebnu temu. Isto tako nisam nigde pročitao da je to neko napravio pa se neću razočarati i ako meni ne uspe.

Radi se o autu Fiat Bravo 1.9 JTD iz 2000. godine euro 3.

Listao sam malo dokumentaciju od Alfe 156 i 147, onda od Maree pa od mog braviše i upoređivao el. sheme, odnosno razlike. Nisam našao ništa dramatično što se ne da nadograditi a da tempomat proradi. Sama ručica je skup tastera i prekidača, ostalo je instalacija na ecu i sam ecu.

Nabavio sam nekog materijala, izlistao sam dokumentaciju pa se kanim da to isprobam, mislim da nema razloga da to ne proradi. Pre nego počnem voleo bi da čujem savete na šta da obratim pažnju.

Pa ako ima neko neke predloge, sugestije za ili protiv uključite se pre nego li nagrnem na posao. Nemojte me samo ubeđivati da ne pokušavam, suviše sam tvrdoglav :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da prvi dan nema nekih kreativnih ideja pa ću izložiti deo plana.

Sklapam tastere i prekidač u jednu celinu kako bi to sve povezao na ECU.

Prethono sam proverio, moj auto nema apsoluno nikakve pripreme za tako nešto. Znači da bi proradilo potrbno je voditi instalciju iz samog ECU-a. Tu planiram da rasklopim konekor od ECU-a i ubacim pinove u isti pa odatle dalje gde treba.

Pogledao sam FiatECUScan ima sledeće mogućnosti uvida

cc_1_fes.jpg

Čitajući razne forume zaključio sam da se ovi parametri odnose na rad tempomata.

Brake Contact 2 bi trebalo da bude povratni signal da li je kočnica stisnuta ili ne

Cruise Switch je ON/OFF tempomata

Set Cruise acceler.(+) je aktiviranje tempomata odnosno dodavanje ženjene brzine

Set Cruise acceler.(-) smanjnje ženjene brzine

Cruise restore button (RCL) je vraćanje na prethodno željenu brzinu

Cruise control je aktivan kad ECU preuzme kontrolu brzine

...

ovo dalje je jasno a i nije toliko bitno.

Planiram da sve ovo povežem i da sa FiatECUScan-om testiram da li ECU reaguje na gore nabrojane komande. To bi bio prvi korak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

druze, ako ga napravis, imas tezgu na mojim kolima :thumbsup: naravno za neku razumnu cenu :thumbsup:

svaka ti cast na poduhvatu, i da ga uspesno obavis :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam prve rezultate.

Ovo delimično obećava da je realizacija moguća. Izvukao sam žice iz ECU-a za speed+, speed-, rcl i on/of. Slika 1 prikazuje da ECU jasno vidi kad mu zadajem te komande. Na slici sam istovremeno stisnuo sva tri tastera što inače ne bi trebalo da se radi pa se odmah pojavila i greška P1565. Ali to nije jedini problem koji se pojavio, javila se greška P0703 koju ne mogu da obrišem :blink:

A imam i pogrešan signal na parametru Brake Contact2 gde piše Open a trebalo bi Closed. Nastaviće se... :lol:

temp2.jpgtemp1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

... rešen problem sa Brake Contact2, ovo je nešto što vi sa Stilom ne bi trebalo da imate problem a ovaj moj je malo starija generacija pa to nije tako odrađeno. Sad je closed i mislim da neće biti problema, pošto se P0703 sad briše bez problema :thumbup:

temp3.jpg

Da ne dužim, sve je na testu u garaži OK, pravim malu pauzu a kasnije ću da malo uljudim te razvučene žice i idem da ga isprobam u vožnji. Kažu trebalo bi da vozim brže od 30km/h i kad postignem željenu brzinu onda pritisnem speed+ i CC preuzima kontrolu

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Radi kao sat :whistle: Vreme napolju je kao u Kanadi divnoj zemlji da sam jedva uspeo iz par puta da isprobam.

Treba malo duže zadržati speed+ i CC povata, na dalje kad ga kratko pritiskam nekako mi secka ubrzanje pa sam trajnim pritiskom dobio ono što sam želeo. Znači zadržavanjem speed+ brzina se lagano linearno povećava i kad otpustim ostaje na toj. Sve isto samo obratno važi za speed-. A RCL nisam imao prilike ni da isprobam.

Naravno pritisak na kočnicu ili kvačilo isključuje CC. Stvarno da je lepše vreme pa da odem do auto puta pa da napravim jedan video da vidite kako to šljaka ali ovo je za obe ruke na volanu i drugom polako.

Svakako sam naručio ručicu od stila, sutra stiže pa ću probati nekako da je umuvam tamo gde i treba da stoji. Ovo što mi sad izigrava ručicu je jedna kutija sa 3 tastera i jednim prekidačem. Onda ću imati šta i da pokažem ovako sa ovim razvučenim žicama ni na šta ne liči.

Zadovoljan sam kako ovo sve fercera jedino mi nedostaje lampica koja bi signalizirala da je CC preuzeo kontrolu brzine. Ne znam kako to radi kod vas koji imate CC. Jel se lampica upali kad se CC uključi na ON ili kad preuzme kontrolu.

Pošto ovo drugo mogu da izvedem sa samog prekidača a za prvo bi morao da vodim iz ECU-a. Mislim da bi morao da napravim posebnu lampicu jer ne znam da li bravo ima uopšte tu lampicu na instrument tabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bravo JTD-Lepo prodas tu rucicu meni i sve mi povezes i onda gledas kako lampica sija dok radi CC :harhar:

Sad si i mene zainteresovao jbm li ti sunce :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

€Xeroj

Da baš tako će biti sutra prekosutra, sad sam malo upristojio žice pa evo kako izgleda prelazno rešenje

temp5.jpgtemp4.jpg

@ChobbyNS

He,he,he kamiondžija odmah si se navukao. Nema brige znam gde ima da se nabave ručice lako ćemo i tebi da ugradimo. Mislim još lakše, kod tebe verovatno bar deo pripreme odrađen u fabrici a kod mene je moralo sve od nule da se radi.

evo i ledovku sam ugradio :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je Dynamic oprema,trebalo bi da ima onaj konektor ispod volana,nisam ni gledao jos.

@Bravo JTD-obrisi malo inbox,ne mere da ti dodje poruka :harhar:

Edited by ChobbyNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je spisak italijanskih naftarica na kojima bi na ovaj način bez problema mogao da se ugradi tempomat, ima tu vozila kaja nikad nisu isporučivana sa tempomatom a ima i onih na kojima je to bilo opciono ili se ugrađivalo samo na novijim modelima. Naravno ovo je moguće i na benzincima ali to je već druga tema. Takođe je moguće i na novijim euro4 ali i to nije ovde tema. Znači samo euro3, euro2 NE MOŽE!

Evo spiska naftarica na koje može tempomat ovom ili sličnom metodom bez obzira da li imaju pripremu ili ne:

  • ALFA 147 JTD (1.9, 2.4) euro3
  • ALFA 156 '02 JTD (1.9, 2.4) euro3
  • ALFA 156 '02 2.4 JTD 10V euro3
  • ALFA 156 1.9 JTD (1.9, 2.4) euro3
  • ALFA 156 2.4 JTD euro3
  • ALFA 166 2.4 JTD euro3
  • FIAT BRAVO/BRAVA '01 JTD 100 euro3
  • FIAT DOBLO' 1.9 JTD euro3
  • FIAT DOBLO' CARGO JTD (1.9, 2.4) euro3
  • FIAT DUCATO JTD (2.0, 2.3, 2.8) euro3
  • FIAT MAREA '01 JTD 110 CF3 euro3
  • FIAT MULTIPLA '02 (1.9, 2.4) JTD euro3
  • FIAT MULTIPLA VAN '02 (1.9, 2.4) JTD euro3
  • FIAT PALIO RST JTD euro3
  • FIAT PUNTO '03 1.9 JTD euro3
  • FIAT PUNTO '99 1.9 JTD euro3
  • FIAT STILO 1.9 JTD euro3
  • LANCIA LYBRA 1.9 JTD euro3
  • LANCIA LYBRA 2.4 JTD euro3
  • LANCIA THESIS 2.4 JTD 10V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla danas i ručica pa sam konačno završio sa projektom ugradnje. Jedino lampicu nisam izveo, našao sam signal ali nisam hteo i sa tim da se zamaram pošto to mogu i naknadno da odradim. Inače ručica je sela samo tako, daleko je zgodnije za korišćenje od improvizovanih tastera a o izgledu da ne pričam. Kablove sam sve lepo upakovao uz fabričku instalaciju uveo u ECU na potrebne pinove isto tako i dalje ispod table. Nabacio sam osigurače, jedino nisam stavljao utičnicu na ručici nego sam zalemio direktno. Mrzelo me da se zamlaćujem. Evo slika

CIMG1379.jpg CIMG1380.jpg

CIMG1381.jpg CIMG1388.jpg

A evo i par komada screenshoteva FES-a dok je CC aktivana

Screen_Shot044.jpg Screen_Shot042.jpg Screen_Shot043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, juče sam se uverio svojim očima... nema laži, nema prevare! Stvar radi savršeno... na Dekijevom ("Bravo JTD") prelepom bravu. Jeste da smo se probijali kroz grad, da je bila neka bljuzgavica... ali dovoljno da se odlučim da to moram i ja imati. Deki, svaka čast na implementaciji "nemogućeg"! :thumbup:

Edited by Bolens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast, odlična stvar ;)

Za vikend sam započeo sa drugom na jednom Seicentu zamenu motora i ubacivanje 1,2 16v iz Punta sporting. Priča je fenomenalna jer je Sei 2003 godište, ima OBDm sve senzore i ostale za'ebancije i sve se svodi na prevezivanje par žica... kod mene na kolima bukvalno ne mogu ni osnovne parametra da očitam i ludim zbog toga, a toliko ideja imam za modifikacije... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistle: Hvala, hvala... A ja se sad primio ko ... pa ga njakam non stop, kao sve mi zapelo da ga vozim pod tempomatom. Moram malo sad da se izduvam, posle ga se neću setiti do mora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeli prijatelju, kad si vec krenuo u serijsu ugradnju, daj nam neku cenu :thumbsup: da ti natovarimo posla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pinout od Stila JTD, shemu od Stila skinite sa neta pogledajte kako je tempomat kod njega povezan i isto tako povežite na Bravu, Bravi, Marei, Multipli i.t.d. i to je to.

Treba samo napraviti instalaciju koja nedostaje i ništa više. A neki su tvrdili da ECU nije programiran za to :whistle:

@Xepoj

Ako hoćeš sa ručicom najbolje da je sam kupiš u ŠA i sl. Ugradnja sa materijalom košta isto toliko ako nema nikakve instalacije a ako je ima u zavisnosti od toga koliko toga je spremljeno toliko se cena i umanjuje. Bravo, Brava, Marea, Multipla... nemaju nikakve pripreme, Stilo kako koji i tako dalje. Sve zavisi, ne znam napamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene je veći posao da sad crtam tu šemu nego da to uradim, dovoljno sam rekao da svako kome je bliska ova oblast može da se upusti u avanturu.

Evo vam dela šeme koji je sa šeme od Stila a koji nedostaje na pomenutim modelima.

Izvedite tu instalaciju iz samog ECU-a i tempomat ima da radi. To je to!

19jtd8v.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ti napravi po ovoj šemi pa ćeš tražiti novi ECU, pročitaj tu temu do kraja pa ćeš videti da se neuspešno završio taj eksperiment.

To na šemi je pokušaj da se napravi tempomat za EURO2 JTD, to ne može!!! Taj ECU nema elemente na ploči potrebne za funkcionisanje tempomata, čak i da se poveže kako treba rezultata neće biti. Znači samo EURO 3, 4 i.t.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...