bokija 83 Posted December 14, 2010 Juce sam isao u servis da promenim ulje i dihtung deklija na Lanchi Y 1.2 8v.Auto je dosad imao jednu zamenu ulja sa ispiranjem motora.Elem,posto je dihtung zamenjen i motor ispran,sipano je novo ulje i svi se rastadosmo pred kraj radnog vremena.Posle nepun kilometar je pocela lampica od ulja da se pali na trenutke.Danas palo skidanje kartera i ciscenje uljne pumpe.Dakle,motor je kompletno zapeko u naslagama kristalizovanog katrana.Uvlacio je ulje sa kapacitetom ne vecim od 30%,Kad smo sipali sredstvo za ciscenje,ono je moglo samo jos vise da zacepi resetku pumpe i pokaze nam sta je mucilo taj motor a da to niko nije znao.Popravka je trajala 4 puna sata,jer naslage nije bilo moguce skinuti samo jednim metodom.Valjalo je strugati shaberom,prati benzimom i cistiti u ultrazvucnoj kadici.Zbog intervala zamene od 20000 km na zapadu,ovo je vrlo cest problem posle kod nas.Neretko osim skracenog radnog veka usled loseg pritiska ulja desava se da motori zaribaju.Cim se vreme malo prolepsa vozim i Bravo na istu operaciju radi predupredjenja stete.Do sada sam vidjao da je velika vecina motora koje sam video da su prljavi ispod cepa za dolivanje ulja,u stvari to je samo vrh usranog brega koji je u motoru.Nisam ni sanjao da su razmere zaprljanosti motora tolike.Verovatno odatle produzeno klepetanje motora po hladnom vremenu jer ne moze odma da postigne pritisak ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 682 Posted December 14, 2010 Moj hvala bogu ne klepece ni po ovoj hladnoci duze od 10 s kad ga upalim ali sam primetio da je ulje skoro crno posle svake zamene sto je znak da treba isprati motor ali posle ovog komentara mi se to uopste ne radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 14, 2010 Naprotiv.Ispiranje je dobro u svakom slucaju.Ali ga ne treba raditi bez strucnog nadzora i podrske.Ako ti ispiranje priredi i ovakvo iznenadjenje,dobro je jer si nasao tihog ubicu motora koji mu skracuje vek a da toga niko nije svestan.Nisam verovao sta je Mixy sastrugao sa sita uljne pumpe.... Cim vreme dozvoli,ja cu i na mom Bravu da izvedem isti zahvat,jer posle ovog danas stvarno vise nisam siguran sta je u nekom motoru dok se ne zaviri... Quote Share this post Link to post Share on other sites
migun 1 Posted December 14, 2010 Ja to planiram da uradim na jednom golfu benzincu, ali planiram da pre dolivanja ispirača, skinem karter, očistim koliko je moguće iznutra i očistim sito na uljnoj pumpi. E sad, ne znam da li je to tako jednostavno, tj. da li se to sito vidi kada se skine karter? E zašto sve to tako planiram. Pa da bi najveći deo prljavštine skinuo i da ne brinem da će se neko parče sa kartera odvaliti i zapušiti uljni kanal, a u karteru se najviše tog g..neta skupi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 15, 2010 Ne znam ima li zackoljice na WV ali na motorima Fiat 1.2 to bas i nije lak posao.Malo smeta auspuf a malo je tu i strah od srafova da se neki ne zalomi.Naravno,posto karter nema dihtung,vec se zaptiva specijalnim silikonom,treba imati i silikon i znanje.Mnogo stvari znam sam da odradim na kolima,ali ovim sportom se sigurno necu baviti u domacoj radinosti.A ceka me na mom Bravu.Posle Lancie,koja je bila i mlada i sve na mestu da ne moze lepse biti,ne verujem vise nista.Cim pusti malo ova zima,karter ide dole.Mislim da ce mi se ta investicija vratiti kroz duzi vek motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted December 15, 2010 Ovde moze biti vise scenaria ali se svi generalno svode na nemarnost prethodnog vlasnika.Sam duzi interval ne znaci da ne treba nikad zaviriti ispod haube i proveriti nivo ulja. Na zalost, na zapadu je to slucaj kod velike vecine. Moze se reci da kad nivo ulja padne ispod minimuma jos uvek postoju rezerva od 0,5-1,5L dok se ne upali sijalica za ulje koja oznacava pad pritiska. U tom rezimu voznje s obzirom da je mnogo manje ulja u motoru, temperatura ulja je mnogo veca od normalne, pogotovo ako se auto malo potera na auto-putu. Rezultat svega su upravo te bitumenske naslage u karteru, zbog cega mnogi mehanicari i ne preporucuju ispiranje motora na takav nacin. Sta reci osim da je prakticno nemoguce proveriti ovakvu stvar, jer covek moze imati redovnu servisnu knjizicu, uz potpuno ocuvan auto, a ono ...patka, auto doveden do pred zaribavanje i to verovatno vise puta. Imao sam prilike da otvorim i motore u koje je sipano najlosije motorno ulje iz 90' i bili su cisti, jedino forsirani motori i oni kojima se ulje dugo godina samo dolivalo su imali naslage. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 16, 2010 Dok sam resavao problem,u servis je doslo jos dvoje ljudi sa istim mukama.Posle smo iz price zakljucili da je ovo generalno veoma cest problem sa vozilima sa zapada.S obzirom da je pre ispiranja realna protocnost sita na pumpi bila oko 30% i da je aditiv u stvari samo ukazao na problem,smanjivsi podmazivanje ispod dozvoljenog,zakljucio sam da nije vredno rizika da na mom Bravu ne odradim istu stvar i ako generalno nemam probleme sa podmazivanjem.Jednostavno,cini mi se da je to dobro ulozen novac u duzi vek trajanja motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted December 16, 2010 Bravo Bokija druže - mudro zboriš. Ovo je slika u prilika urednog čoveka koji ne trpi sezonska iznenadjenja!. Sigurno je da višak naslaga uzrokuje i smanjenje podmazne tečnosti, pa samim tim i kraći životno vek ulja (jer ga je manje - na račun katrana, koji odmah zaprlja novo ulje). Dalje, manja količina ulja u motoru može da ima za posledicu i slabije podmazivanje i brže grejanje...naravno i prokuvavanje na kraju. Isto planiram da uradim, ali na jesen iduće godine kada mi je gosn Toma napisao zamenu ulja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugi 0 Posted December 16, 2010 J.b.t. postao sam ko Steva Žigon u onoj seriji....čim pročitam nešto odmah u glavi blinka lampica>>(mora da je i meni isto tako)<<! @Bokija ako sam te dobro razumeo ti odradio čišćenje na libry kod Mixy,pa ako nije tajna koliko košta takva intervencija? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 16, 2010 Nije Libra nego Y 1.2 8v.Ne znam koliko kosta posto mi je Mixy menjao dihtung deklija,semering bregaste,ulje,ispirao motor i na kraju skidanje kartera i pranje sita pumpe.Cena je bila u komadu pa stvarno ne znam koliko je samo ta operacija.Moracu da ga pitam zbog mog Brava jer me ceka pranje sita.A inace,zovi ga i pitaj,nece ti nista. Mene nije tabao kad sam mu doterao Lanciu ali zad kad mu doteram mog plinjaka,moracu da budem fin da bi me primio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 7 Posted December 16, 2010 sutra skidam karter na jednom 1.2 16v pa ce biti i neka slikica Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 16, 2010 (edited) Jes vala ja sam bio tamo,kad je nesretna Y-lonka izbacila sve i svasta iz sistema za podmazivanjeono je za neverovati,dok covek ne vidi svojim ocima Ljudi u inostranstvu,sve cesce,nazalost voze auto,do krajnjih granica izdrzljivosti ,jos ako nalete na neki servis preko,koji voli da ustedi na ponekoj zameni ulja,eto belaja Jer stvarno nema drugog objasnjenja za toliki nemar i onu kolicinu svacega samo ne ulja koja je izasla iz te male masine Edited December 16, 2010 by mik Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 16, 2010 Sto je najgore ne mozes da ocistis mehanicki ceo motor.Moras da ocistis sito pumpe od zapeklih naslaga da bi posle kad sipas sredstvo za ispiranje,otopine nesmetano prolazile kroz pumpu i talozile se u filteru.Kod ove lancie zbog zapecenosti pumpe naslage vise nisu mogle da stignu do filtera ulja.Nemoguce je bez rasturanja motora na sastavne delove ocistiti bas sve,al je bitno da ulje moze nesmetano da cirkulise.Jutros,uzivanjcija.Motor jos nije ni sastavio a lampica se gasi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lanciathema 1 Posted December 16, 2010 Ako nije tajna koji preparat ste koristili za tu gimnastiku Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 16, 2010 Gedore,cekice,srafcigere i ultrazvucnu kadicu...A nadalje cemo koristiti Winnys ili Wurth aditiv za ispiranje prilikom zamene ulja.Nadam se da ce tri zamene i ispiranja dovesti motor u top stanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
speedster 0 Posted December 17, 2010 Imate li neke slike da ilustrujete to ispiranje motora tacnije ciscenje kartera? Quote Share this post Link to post Share on other sites
konj_konjski 1 Posted December 17, 2010 sutra skidam karter na jednom 1.2 16v pa ce biti i neka slikicaUh, mozda to i mene ceka. Jedva cekam da vidim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted December 17, 2010 svasta ima tamo unutrameni je pre jedno mesec dana pocelo da kaplje ulje izmedju glave i poklopca ventila, kada smo skinuli deklu dole, majko moja mila, usisna grana za vazduh koja je nekih 12-15mm precnika jedva da si mogao cackalicu u nju da gurnes, svi kanali u dekli su bili skoro zapuseni takodje a sve je izgledalo kao crna tovat mast, 7h smo je cistili, nakon ciscenja je i prestalo da kaplje ulje a i auto je poceo da ide kao besan. Majstor mi kaze da se to cisti svakih bar 50.000km. Veoma je u sustini jednostavno demontirati i ocistiti, moze i u kucnoj garazi da se ti uradi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 7 Posted December 20, 2010 evo slika kao sto rekoh,komentar ne treba Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted December 20, 2010 Alal vera, svaka cast! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 20, 2010 Da li sad drustvo ima uvid odakle moja paranoja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
migun 1 Posted December 21, 2010 Meni je najinteresantnije što je ovaj motor ovako zaprljan POSLE tretmana sa engine clean-erom, kakav li je bio PRE toga ne mogu ni da zamislim!!! Da li je taj koji ti je prodao auto uopšte i znao da se ulje menja? 1 kruzni. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 21, 2010 Pa ulje se menja na 20000 km i to je to.Ako pretrci jos koju iljadu gore,nije strasno Quote Share this post Link to post Share on other sites
migun 1 Posted December 21, 2010 ^^^ Auuu brale... Nemoj da te lažu i nemoj uvek da veruješ šta piše na kantici (i na tarabi je pisalo...) Ako sipaš Seleniu, obavezno je menjaj na ne više od 10k, i ja sam nekada sipao to, i nikad nisam preterao 10k. Baš zbog tog produženog intervala zamene se i stvori to go..no u motoru. Sledeće ulje koje budeš menjao nemoj da teraš više od 8k i onda uradi još jedan tretman, pa onda uvek, ali uvek novo ulje na 10k(podrazumeva se i uvek novi filter, ali ne bilo koji, nego neki kvalitetniji). Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 21, 2010 Ja jos nisam vozio ulje preko 8 kkm.Ovo sam rekao sa dozom sarkazma.To sto si napisao je OK ali na engleskom da se saopsti prvom vlasniku tamo na zapadu. Quote Share this post Link to post Share on other sites