Ivan 17685 Posted March 22 Zvanično ime: FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 2024 (Melburn) Lokacija: Melbourne Grand Prix Circuit, Melburn, Australija Datum: 22. – 24. Mart 2024. PETAK 22. mart 2024. Prvi trening: 02:30 - 03:30 Drugi trening: 06:00 - 07:00 SUBOTA 23. mart 2024. Treći trening: 02:30 - 03:30 Kvalifikcije: 06:00 - 07:00 NEDELJA 24. mart 2024. Trka: 05:00 Broj krugova: 58 Dužina staze: 5.278 km Dužina trke: 306.124 km Broj trka: 36 Prva trka: 1985. Najviše pobeda: Michael Schumacher - 4 Ferrari - 13 Prelazak u Melbourne je izazvalo zaprepašćenje u Formuli 1, jer je Adelaide bila izuzetno popularna i kao mesto i kao trkačka staza. Melbourne je postao domaćin Formule 1 1996. godine, kada je preuzeo tu ulogu od Adelaide. Za vreme održavanja trka u Adelaidi, mogli smo da vidimo dva neverovatna prejokreta u šampionatima, 1986. je Nigelu Mansellu eksplodirala guma i tako ga udaljila od titule, a 1994. godina nakon kontraverznog sudata Schumachera i Hilla, Schumacher je postao šampion. 1996. godine ne samo da se VN Australija preselila u Melbourn na novu satazu Albert Park, nego je dobila i ulogu staze koja otvara novi šampionat, iako je ove godine ona druga trka u sezoni. Melburn se ubrzo pokazao dosta zanimljivom stazom, jer je na prvoj trci pol-poziciju ostvario Jacques Villeneuve, kome je to bila prva trka u Formuli 1. Takođe u prvoj trci je Martin Brundle u svom Jordanu izleteo sa staze u trećoj krivinu gde se bolid prepolovio na dva dela, Martin je ostao nepovređen. Od kada se našla u kalendaru Formule 1, staza Albert Park je nekoliko puta doterivana i njena površina je sa dosta ravnija i ugodnija za vožnju od većine drugih uličnih trka. Sastoji se od 16 krivina, uglavnom sporih i srednje brzih. Preticanja su jako teška iako postoje dva teoretska mesta za to. Uglavnom se promene u plasmanu dešavaju nakon odlazaka u boks ili izlaskm Safety Cara. Brzi pravci isečeni šikanama i prašnjave površine često dovode do dramatičnih i nepredvidivih trka. Staza Albert Park kažnjava i najmanju vozačku grešku, pogotovo što se veoma blizu staze nalaze betonski zidovi. Safety Car je postao tradicija na stazi Albert Park… Trka nije održana 2020. godine usled izbijanja pandemije koronavirusa. Timovi su bili spremni i došli su na stazu, ali su dva mehaničara McLarena imala pozitivan test na COVID19 zbog čega je tim odlučio da se povuče sa trke zbog bojazni od širenja zaraze. Nakon pregovora, organizatori su u dogovoru sa čelnicima Formule 1 odlučili da otkažu trkački vikend nposredno pre početka prvog treninga. Veliki broj navijača je već tada bio ispred ulaznih kapija, ali niko nije pušten na tribine tog jutra. Trka je vraćena na kalendar sledeće godine, tradicionalno kao prva trka sezone, ali je onda iz istih razloga kao pre godinu dana ponovo otkazana, tačnije odložena za Novembar. Organizatori su dodatno vreme iskoristili da razmotre i relizuju promene koje bi mogle da se naprave na stazi zarad poboljšanja trka. Odlučeno je da se prošire krivine 1, 3 i 15, potom ukinut šikana u krivinama 6 i 7, kao ona u krivinama 9 i 10. Krivina 13 je dobila potpuno drugačiji profil i sada je mnogo oštrija nego ranije. Modifikovana konfiguracija staze je prikazana 1. aprila. 2021. Mnogi su pomislili da se radi o prvoaprilskoj šali, ali su snimci i fotografije sa razrovane staze Albert Park ubrzo potvrdili da su organizatori zaista odlučni u sprovođenju svojih ideja. Na kraju, VN Australije nije održana ni u 2021. zbog rigoroznih procedura oko ulaska u zemlju zbog koronavirusa. Preuzeto sa: pole-position.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14885 Posted March 22 Jedna mi,od omiljenih u video igricama,svaki joj ćoš znam napamet 1 1 Mijailović P. and SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted March 22 Jes' da nisam odavno "cepao" ali bih voleo da se odmerim sa pacerima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2338 Posted March 24 Nisam gledao trku,a čestitam Ferariju i samo se pitam kakvi debili rade u ferariju,sto dovode Hamiltona,a isterase Sainca sledece godine.Sainc je dosta borbeniji i zilaviji vozac od Lekerka,iako je Lekerk sjajan vozac Ove godine Fferari je dosta brz,kao i Mclaren sa sjajnim vozacima 1 SalacUE reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17685 Posted March 24 (edited) Ferrari je za sada brzi u odnosu na proslu godinu, koliko da moze da ugrozi Checa. Koji je "popio" pomeranje za 3 mesta na startu, zbog blokiranja Hulka u kvalifikacijama, sto je poprilicno uticalo na njegov krajnji rezultat ovog vikenda. Maxovo prvo odustajanje zbog tehnickog problema posle godinu i kusur. I to vec u 3. krugu, konkretno je problem bila zadnja desna kocnica koja se zapalila. Samim tim odmah i interesantnija trka, koju je opet Sainz lepo iskontrolisao. Bilo je i lepog trkanja za nize pozicije, posebno izmedju Haas-ovaca i Albona u Williamsu. Na kraju zasluzena dvostruka pobeda Ferrarija, McLareni na 3. i 4. mestu. Sam kraj trke, obelezio je i banalan udes Russella tokom duela sa Alonsom, koga je sustizao. I koji je po posledicama delovao mnogo gore, a trka je zavrsena pod zutim zastavama: Nakon pregleda podataka i telemetrije, Alonso je zbog brake testa kaznjen sa 20 sec (trebalo je da to bude prolaz kroz pit) + 3 boda na licenci. Sainzov pobednički povratak nakon operacije i dvostruka pobeda Ferrarija u Melburnu Sainz je briljantnom vožnjom pobedio u Australiji ispred Leclerca i Norrisa. Verstappen odustao već u trećem krugu. U prvih deset su svi odabrali da startuju na srednje tvrdim gumama osim Alonsa koji je bio na tvrdim. Odmah iza njega je Hamilton odabrao meke, a na srednje tvrdim nisu bili još samo Hulkenberg, Ricciardo i Zhou. Na startu nije bilo većih uzbuđenja. Verstappen je zadržao prednost ispred Sainza, Norrisa, Leclerca i Piastrija, dok je iza njih Russell uspeo da prođe ispred Pereza na šesto mesto. Hamilton je u prvom krugu Već u drugom krugu, Sainz koristi novo pravilo i koristi DRS već u drugom krugu i prolazi Verstappena za prvo mesto. Svetski šampion je u tom trenucima nekoliko puta preko radija poručio ekipi sa mu je bolid potpuno nestabilan na zadnjem kraju, a onda drama! Verstappenu se zapalila zadnja desna kočnica, zbog čega je morao u boks i to je bilo prvo odustajanje Holanđanina sa trke posle više od godinu dana. Sainz je nastavio da vodi na čelu sa dve sekunde prednosti ispred Norrisa iza koga su veoma blizu bili Leclerc i Piastrija. Hamilton je već osmom krugu otišao u boks da zameni svoje meke gume što ga bacilo na 14. mesto iza Gaslyja. Interesantno je da je već u sledećem i Russell otišao u boks, a onda su isti potez krug kasnije napravili i Leclerc i Piastri, a Ferrarijev vozač je zadržao poziciju po izlasku iz pit-lejna. Ono što je bilo interesantno u narednim krugovima da je Perez imao jako loš tempo na čistoj stazi ispred sebe i ne samo da je bio sporiji od Sainza i Norrisa, nego je i gubio vreme u odnosu na Alonsa iza sebe. Sainz je na čelu trke vozio neverovatno i podigao je svoju prednost ispred Norrisa na čak u sekundi pre neg0 što je Britanac u 15. krugu zamenio gume. Tada je u boksu bio i Perez, koji je pao na 10. mesto ispred Hamiltona, dok se Norris zbog kasnije promene guma našao iza Leclerca i Piastrija po povratku na stazu. Sainz je gume promenio u 17. krugu je u istim trenucima gume promenio Sainz i vratio se ispred timskog kolege i odmah iza Alonsa koji je poveo trku. U tim trenucima smo zbog Hamiltona imali virtualno vozila bezbednosti, što je bilo kao poručeno za Alonsa koji se po povratku na šta u našao na petom mestu ispred Russella. Trka je odmah potom nastavljena, a razlika između dva Ferrarija je bila nešto preko sekunde, dok je Piastri bio još dve iza Leclerca. Perez je konačno pronašao neki svom Red Bullu i počeo da pritiska Russella u 20. krugu. U 22. je uspeo da obiđe Mercedes u DRS zoni na zadnjem pravcu i da se u poteru za Alonsom. Na čelu su razlike bile stabilne i čini se da su vozači u tim trenucima više pazili na gume, mada je Sainz na čelu nekoliko puta vozio najbrže krugove i počeo da se odvaja od Leclerca. U 27. krugu je Perez sustigao Alonsa i prošao na peto mesto, a onda je ispred sebe imao 12 sekundi do Norrisa, koji je u tim trenucima sustigao Piastrija. U 29. krugu je McLaren tražio od svojih vozača da zamene pozicije, pa je tako Norris prešao na treće mesto, oko 3 sekunde iza Leclerca koji se kao u kvalifikacijama žalio na balans. Iza njih je Perez neočekivano ponovo počeo da gubi tempo, verovatno zbog veće degradacije guma, pa je Alonso uspeo da uhvati priključak i uhvati DRS iza Meksikanca. Leclerc se u 34. krugu požalio na prednju levu gumu i Ferrari nije želeo ništa da rizikuje pa su ga odmah pozvali u boks. Ključno za njega, po povratku na stazu je uspeo da se vrati tik ispred Pereza i Alonsa i nađe se u čistom vazduhu na četvrtom mestu. Perez je potom u 36. krugu zamenio svoje gume i vratio se na deveto mesto, malo iza Tsunode. Norris je u tim trenucima davao sve od sebe na čelu i čak je smanjivao Sainzovu prednost koja je iznosila oko 10 sekundi. Piastri je u 39. krugu napravio malu grešku u pretposlednjoj krivini kada je otišao preširoko preko trave, pa je u narednom krugu i on otišao na zamenu guma. Njegov pit stop nije bio preterano brz pa se vratio iza Alonsa, a u 40. krugu je u boks otišao i Norris i vratio se oko 3.5 sekundi iza Leclerca. Sainz je svoje gume zamenio u 41. krugu i vratio se na čelo, 6 sekundi ispred Leclerca. Za to vreme je Piastri krajem krug obišao Alonsa u krivini 12, a Španac je odmah nakon toga otišao u boks posle kog se napao iza Pereza. Za to vreme se iza vodila sjajna borba za poslednje bodove. Tsunoda je bio deveti, oko 1.7s ispred Hulkenberga, dok je Magnussen nakon sjajne borbe sa Albonom došao do 11. mesta, oko 3 sekunde iza timskog kolege. Russell je u 46. krugu bio poslednji koji je menjao gume u prvih 10 i našao se oko 3 sekunde iza Alonsa na 11 krugova pre kraja. Russell je na oko 5 krugova pre kraja ušao u DRS i počeo da pritiska Alonsa, dok je Norris na trećem mestu davao sve od sebe da na svežijim gumama pokuša da pritisne Leclerca. Međutim, trka nije završena normalno pošto zmo u poslednjem krugu videli ogroman incident Russella koji se zakucao u zid na istom mestu gde imao on na prvom treningu. To je neutralisalo svu borbu do kraja, pa su svi pod žutom zastavom završili trku. Sainz je tako doneo Ferrariju veliku pobedu u Melburnu, a Leclerc je uspeo da je učini dvostrukom drugim mestom uz najbrži krug trke. Norris i Piastri su doneli velike bodove McLarenu trećim i četvrtim mestom, dok je Alonso na kraju zadržao peto mesto, a malo je falilo da Russell pokupi i njega u svom incidentu. Perez je bio šesti u jednom preostalom Red Bullu na stazi ispred Strolla, Tsunode, Hulkenberga i Magnussena koji su pokupili poslednje bodove. Preuzeto sa: pole-position.rs Edited March 24 by Ivan 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted March 24 3 hours ago, silenci said: samo se pitam kakvi debili rade u ferariju,sto dovode Hamiltona,a isterase Sainca sledece godine Bukvalno ovo. Hamiltonu je ovo pun pogodak, Ferari očigledno jedini može donekle da bude blizu RB-u u ovoj novoj eri pravila, pa će matori moći da se popne na još koji podium, ali zašto je Ferari ovo uradio, samo oni znaju. Sainca generalno nisam preterano cenio kao vozača, oduvek sam smatrao da jednostavno pripada sredini grida, dobar, pouzdan, lepo čuva gume, razmišlja glavom u trci, ali nikad nije bio za sam vrh, nije taj kalibar. Međutim definitivno se vidi napredak još od početka prošle sezone, a evo samo je nastavio tu sjajnu formu i ove godine. U ovom momentu bolji vozač od Hamiltona a kako vreme odmiče razlika će biti sve veća, jer je Hamilton sve stariji a Sainc sve iskusniji a opet relativno mlad. Što se same trke tiče - bilo je pitanje momenta kada će Maxov bolid da zvekne, skoro pa je nerealno bilo da čovek 2 godine skoro nije imao nikakav kvar, ne znam da li se to ikada ikome desilo. I eto, svi kukaju kako su trke dosadne jer on stalno pobeđuje, pa šta se to pa desilo na ovoj trci, osim njegovog odustajanja i izletanja Rasela, da ista može da spadne pod zanimljive? Nijedno konkretno obilaženje, par promena pozicija kroz boks i to je to. A Alonsovu kaznu bolje da ne komentarišem... 3 SalacUE, silenci and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17685 Posted March 24 (edited) Imao sam identicno misljenje za Sainza, osrednji vozac, idealan za drugu violinu u nekoj boljoj ekipi. Recimo vozac kalibra Checa, u to vreme. Ali je neosporno napredovao, ima 3 pobede (Silverstone, Singapur i sada Melburn). Prosle godine je u Singapuru prekinuo onaj cuveni niz Maxa i Red Bulla. I mislim da je, jos od pobede Russella u Brazilu krajem 2022., jedini vozac koji je pobedjivao a da nije clan Red Bulla . Napredovao je i vozacki ali i stavom, secamo se da je vise puta odbijao timske naredbe, bez posledica. Samim tim se nametnuo u vozackoj postavi Ferrarija, mada je tome dobrano doprineo i Leclerc svojim mekanim stavom i sospstvenim greskama kada im vreme bilo nije. Apsolutno se slazem sa vama, Hamilton je svakako na dobitku, forma ce mu verovatno zbog krstenice samo biti u padu, nisam nikada bio njegov navijac... Ali opet nesto jedva cekam da ga vidim u crvenom kombinezonu Scuderie iduce godine . Imam neki osecaj da ce se potruditi da ne ostane zapisano da je bas samo na kraju karijere otaljavao krugove za najpopularniju F1 ekipu. Edited March 24 by Ivan 2 Vule and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2221 Posted March 24 (edited) Kazna za Alonsa je debilna, uopste ne mogu da razumem te kazne kad bolidi nisu u direktnom duelu, ko je kriv napaljenom Raselu sto je izleteo nije bio toliko blizu da bi ga ovaj omeo nego mu samo poremetio koncentraciju kao prosle god kad se nicim izazvan sjebao u Singapuru, e sad dal je Alonso namazano to uradio ili stvarno imao problem sa bolidom kako je prijavio ne znamo ali ove kazne su mi smesne. Moto gp je trkanje gde je glava vozaca mnogo vise u torbi nego u f1 pa se ne dele kazne ni za ozbiljnije incidente a ovi napravise balet od formule. Za Sainca sam od pocetka pricao da je bolji od Leclerca sto je xx puta dokazao, takodje sam pricao i da Leclerc nikad nece biti sampion pa sve i da vozi Maxov bolid. Samo neka oni lepo spreme ovaj ferari za Hamiltona sledece sezone i nema problema, godine ga stizu ali ako bude imao konkurentan bolid sigurno ce dati sve od sebe da i sa ferarijem zabelezi bar pobede, od raspalog merca nema vajde a i on sam je verovatno digao ruke posto evidentno otaljava samo ovu sezonu, nema svrhe lomiti se kad su 4. ekipa na gridu, pitanje i dal ima isti bolid sa Raselom a sigurno ni atmosfera u ekipi nije kao sto je bila, nesto mi se cini da je merc def bacio akcenat na Rasela ove sezone, sto je i logicno. Edited March 24 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 25 Posle ove Alonsove kazne trenutno sam 50:50 da li cu nastaviti pratiti F1. Prezalio sam glupe kazne u duelima, prezalio sam woke gluposti, jedva ovo smaranje sa "skandalima" izdrzao 3 trke, ali ako ce sad vec da dele kazne zato sto je neko u duelu na sekund razdaljine onda nema poente... U tom delu staze nisu mogli ni da ih snime u istom kadru prakticno, kako je on uopste imao uticaja na njegovo izletanje cak i da kaze da je planski i namerno to uradio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ortakov 629 Posted March 25 jbn telemetrija... ako je Alonso 50 krugova tu prolazio bez pritiskanja kočnice, nije morao ni tada, kada ga Rasel napada ... I ja jedva čekam da vidim šta će Hamilton uraditi u Ferariju, mada mi je generalno žao, jer sada imaju dva odlična vozača, pa im titula konstrukora odavno nije bila bliža (što je meni draže, nego kada titulu podigne XY vozač, u mojim očima, on je samo "radnik" u firmi Ferari ) Quote Share this post Link to post Share on other sites