Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Japan 2023

Recommended Posts

Vec odmah ovog vikenda na red nam dolazi jedna od najlepsih, istorijskih F1 staza.

Pa da vidimo kako ce timovi i vozaci reagovati na onakav rasplet u Singapuru, na jednoj pravoj, trkackoj, old-school pisti.

Moguce da Scuderia vec za ovu trku donosi novi pod, koji je testiran u vazdusnom tunelu, u periodu izmedju Monze i Singapura.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Lokacija: Suzuka Circuit, Mie, Japan

Datum: 22.-24. septembar 2023.

 

PETAK 22. septembar 2023.

Prvi trening: 04:30 - 05:30

Drugi Trening: 08:00 - 09:00

SUBOTA 23. septembar 2023.

Treći trening: 04:30 - 05:30

Kvalifikacije: 08:00 - 09:00

NEDELJA 24. septembar 2023.

Trka: 07:00

 

VN-Japana-e1579431302439.png.webp

 

Broj krugova:       54

Dužina staze:       5.807 km

Dužina trke:         307.471 km

Broj trka:              35

Prva trka:             1976.

Najviše pobeda:  Michael Schumacher - 6

                            McLaren - 9

 

Suzuka, japanska staza koja je tradicionalno ili poslednja ili na samom začelju u kalednaru F1. Mnoge titule su odlučene na ovoj stazi. Od 35 trka koliko je odvoženo na ovoj stazi 12 godina su vidjene direktne borbe za titulu šampiona.

 

suzuka-panorama.jpeg.webp

 

Prve trke F1 u Japanu održane su davne 1976. i 1977. godine. a poprište im je bilo Fuji Speedway. Medjutim Japan je izgubio GP trke, sve do 1987. godine kada se vratio u šampionat sa novom stazom Suzuka. Tokiom 20 godina održavanja trka F1 na Suzuki, staza je izgradila reputaciju jedne od najzahtevnijih staza u kalendaru. 2007. godine Japanski GP se vratio na Fuji Speedway. Ali pomak na Fudži bio je kratkog veka, jer su se vozile samo dve trke (2007. i 2008.) da bi se 2009. ponovo vratila Suzuka.

 

800px-Suzuka_Circuit_2006-300x217.jpg.webp 800px-2012_Japanese_GP_opening_lap-300x217.jpg.webp

 

Japanski GP trebao je da nastavi da se održava podjednako na obe staze, koje su u posedu dve najveće japanske kompanije automobila, Honde i Toyote. Bilo je špekulacija da bi obe staze trebale biti domaćini F1 2009. godine. Toyota je najavila da više nije zainteresovana za trke F1 na Fuji Speedwayu posle 2010. godine, a kao glavni razlog navedena je globalna ekonomska kriza.

 

alonso_japanese_gp_2007_crash-300x191.jpeg.webp japanese_gp_2019_start-300x191.jpeg

 

Udaljena oko 80 km od Nagoje, stazu je dizajnirao holandski arhitekta John Hugenholtz, a staza je bila u posedu Honde, koja ju je koristila kao test stazu. Na svojoj prvoj trci u F1 Suzuka je bila mesto gde se titula odlučivala izmedju Nigela Mansela i Nelsona Piquea 1987. godine. Mansel je svoj Williams – Hondu slupao u kvalifikacijama i nije mogao da startuje u trci što je ostavilo otvorena vrata Piqueu da osvoji titulu svetskog šampiona.

 

Ayrton Senna i Alain Prost senna_prost_japanese-gp_1990-300x191.jpeg.webp

 

Trka je kasnije u više navrata bila poslednja runda šampionata, pa se na njoj često odlučivalo o tituli šampiona sveta. Ljudi najviše pamde udese Senne i Prosta kojima su se odlučivali šampioni 1989. 1990., kao i dueli Michaela Schumachera i Mike Hakinena krajem prethodnog milenijuma.

 

Nažalost, ova staza će u modernoj istoriji ostati upamćena i po tragičnom udesu Julesa Bianchija koji je na trci 2014. po kišnom vremenu izleteo sa staze i udario u kamion koji je uklanjao Sauber koji je prethodno izleteo na istom mestu. Bianchi je nakon više meseci provedenih u komi, preminuo pošto su njegove povrede glave bile previše ozbiljne.

 

Japan_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da će biti  trkanju na Suzuki bar kao u Singapuru,a može i malko kiše da padne,onako da ne bude dosadno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za moj ukus, ne daj Boze da bude kao u Singapuru ;) , ne racunajuci onih zadnjih par krugova kada je Russell hvatao Landa i Sainza.

Sto kazu komentatori na SK - motaj krugove, sedi i cekaj nesto nepredvidjeno :) . Tipicna novokomponovana ulicna staza.

 

Koliko je RB najavljivao da ce imati problema u Singapuru, toliko bi trebalo da u Japanu opet dominira na klasicnoj trkackoj stazi, videcemo. Vrlo moguce da ce ovde osvojiti titulu u poretku konstruktora, iako ce iza Japana ostati jos celih 6 trka. Sto se Maxa i vozacke titule tice, trenutno ima 151 bod prednosti, 7 trka pre kraja.

Vise me zanima borba McLarena, Ferrarija koji bi trebao da donese novi pod i Merca koji je zadnjih par trka poprilicno konkurentan u zavrsnici. Ferrari i Merc se kolju i za drugo mesto u konkurenciji konstruktora, tj. za najboljeg od ostatka sveta :) .

Na ruku nam jedino ne ide vremenska razlika :) , vikend i raniji termini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima RdB da rašrafi sve na delove i polpozicija i pobeda.Veoma brza i sjajna staza

Brz je i Mercedes i Mclaren,a i ferari mora da trazi svoju šansu i da  Leklerk  dobije adrenalin i da bude brz

Ove godine Alfa Tauri i Alfa su mi najlosije ekipe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ide koja trka, mozda i jedina ekipa ove sezone od koje ama bas nista ne ocekujes je upravo Alfa.

Jos ovih nekoliko trka i povlace se iz saradnje, tako da cemo posle par godina, od iduce opet gledati originalni Sauber.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Ivan said:

Koliko je RB najavljivao da ce imati problema u Singapuru, toliko bi trebalo da u Japanu opet dominira na klasicnoj trkackoj stazi, videcemo. Vrlo moguce da ce ovde osvojiti titulu u poretku konstruktora, iako ce iza Japana ostati jos celih 6 trka.

Ocekivano, RB dominira na Suzuki danas, na oba prva treninga.

I to ubedljivo, i do 6 desetinki u odnosu na Ferrari. Pod RB mislim na Maxa naravno :) , Checo je standardno negde u sredini grida.

Gasly je pred kraj 2. treninga imao nesto tezi udes na izlasku iz cuvene Degner II krivine. Tako da sesija nije ni nastavljena.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasli je samo liznuo barijeru bukvalno, u putničkom autu ovo bi se moglo ispolirati i to ručno, ali pošto je ovo F1, otpao mu je točak i prekinuta je sesija.

 

1 hour ago, Ivan said:

Checo je standardno negde u sredini grida.

Ne znam stvarno kojom magijom će čovek i sledeće sezone ostati u timu, šta planira RB, da li su zaista dogovorili Norisa za 2025. pa im je to drugo sedište nebitno za sledeću sezonu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Vule said:

Gasli je samo liznuo barijeru bukvalno

U pravu si, moja greska, danas sam samo s nogu gledao kratak izvestaj - kamera hvatala sa zadnje strane i mislio sam da je u pitanju usporeni snimak :D . S obzirom kako je zavrsio prednji levi tocak, a i prednji spojler sa druge strane bolida.

Tek sad odgledah na tenane - samo je produzio iza Ocona ravno i potkacio barijeru. Zbog 2 min do kraja treninga su prekinuli sesiju:

 

F6nI6XubQAAWvhD.jpg.bf12254fff29788808185099e9f1c268.jpg

 

 

Verstappen najbrži i na drugom treningu na stazi Suzuka

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB19_VN_Japana_Petak.jpg

 

Vozač Red Bulla potvrdio je da ima tempa.


Lepo i sunčano vreme dočekalo je vozače i timove u Japanu, gde je temperatura staze iznosila 40 a vazduha 29 stepeni. Ipak, duvao je malo jači severo-zapadni vetar jačine od 4 m/s a vidno je bilo i prisustvo tamnih oblaka iznad staze.

Već na samom početku vozači su krenuli sa testiranjem noveeksperimentalne Pirrelijeve komponente, dok je manji broj njih počeo sa radom sa tvrdim i medijum pneumatikom. Posle uvodnih minuta najbolji učinak imao je Valtteri Bottas sa krugom od 1m33.163s sa prototip gumom i tako je bio ispred Oscapa Piastrija i Sergia Pereza koji su koristili medijum verziju. Ubrzo zatim na vodeću poziciju probio se Max Verstappen sa krugom od 1m31.377s ali je on bio jedini koji je koristio meku komponentu a iza njega bili su Lando Norris (+0.747s) sa medijum i Charles Leclerc (+.1634s) sa prototip pneumatikom.

Posle 15 minuta od početka, večina vozača rešila je da zameni test pneumatik i prebaci se na medijum komponentu, što je omogućilo Ferrarijevim vozačima da dođu do drugog i trećeg mesta, dok su vozači Mercedesa radili sa mekim pneumatikom. Istu taktiku imao je i Lando Norris zbog čega je uspeo da dođe na prvo mesto – 1m31.152s.  a sve više učenika je prelazilo na najmekšu gumu. Charles Leclerc je na polovini treninga poostavio krug od 1m31.008s što ga je dovelo na vodeće mesto ali ova situacija je kratko trajala jer je Max Verstappen u narednim momentima uspeo da uz pomoć najbržeg prvog sektora vrati se na vrh – 1m30.688s, gde je za nešto više od tri desetinke bio ispred vozača Ferrarija.

Vozači su tada rešili da završe svoju simulaciju kvalifikacija, posle čega su otišli do garaže na promenu guma i dolivanje goriva kako bi u završnoj četvrtini sesije mogli da oprobaju trkački tempo. Tako je Max Verstappen sa prototip pneumatikom imao tempo oko 1m36s, Charles Leclerc i Carlos Sainz su sa medijum komponentom imali vremena oko 1m37s dok je George Russell sa mekom gumom vozio takođe oko 1m37s a Fernando Alonso sa istim  pneumatikom je bilo nešto sporiji – oko 1m38s.

U samom finišu treninga Pierre Gasly doživeo je udes na izlazu iz devete krivine, zbog čega je izbačena crvena zastava. Vozač Alpina je odmah napustio bolid a sudije su izbacile obavešetnje da se sesija neće nataviti.

 

Tako je Max Verstappen imao najbrže vreme ispred Charlesa Leclerca i Landa Norrisa. Carlos Sainz je bio četvrti, George Russell peti a Fernando Alonso šesti. Odlični Alexander Albon držao je sedmo mesto, Oscar Piastri bio je osmi, Sergio Perez deseti a Valtteri Bottas deseti.

 

Rezultati drugog treninga za VN Japana:

 

Rezultat_VN_Japana_Drugi_Trening.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks u drugoj dimenziji. Pereza treba da bude sramota da se pojavi ispred bilo koje kamere, zaostati 7 desetinki za timskim kolegom na cistoj trkackoj stazi, u idealnim uslovima, sam treba da oslobodi mesto nekom ko moze da se prilagodi bolidu i ko ne podleze pritisku. 

 

Meklaren fenomenalan, ne secam se kada je poslednji put u novijoj istoriji neki tim ovoliki napredak napravio kroz samu sezonu, ne znam kako su to uklopili u budzet, ali ako jesu, stvarno im svaka cast. 

 

Mercedes povratak u realnost, to je lepo videti. 

 

I samo bih pozdravio sve one teoreticare zavere koji su posle Singapura pricali kako je konacno FIA stala na put Red Bulu sa novom tehnickom direktivom, hahaha :D nesto mi deluje kao da ce ipak srebrne crne strele da izgube najvise, njihova krila su se fino uvijala u odnosu na ostale, ko je obratio paznju naravno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen bez konkurencije u kvalifikacijama u Japanu

 

verstappen_japanese_gp_2023_q.jpg

 

Holanđanin je dominirao na Suzuki i na najbolji način se vratio nakon problematičnog vikenda prošle nedelje.


Verstappen je odmah na početku postavio najbolje vreme Q1 koje je iznosilo 1m29.878s, a u stopu ga je pratio Norris, koji je bio manje od dve desetinke sporiji.

Devet minuta pre kraja smo imali incident koji je izazvao prekid. Logan Sargeant je proklizao u poslednjoj krivini koja vodi na glavni pravac i završio je u zidu sa spoljne strane.

Prekid je potrajao desetak minuta, a odmah po nastavku su svoja mesta u Q2 obezbedili Leclerc, Sainz i Lawson.

Kasnije se na stazi napravila velika gužva u trenucima kada se odlučivao konačni plasman, a ispod crte su na kraju pored Sargeanta ostali Bottas, Stroll, Hulkenberg i Zhou.

Drugi deo kvalifikacija nije doneo prevelika uzbuđenja. Leclerc je bio najbrži nakon drugog pokušaja u finišu sesije. Njegov krug od 1m29.940 je bio dve stotinke bolji od Verstappenovog, koji je vozio na starim gumama, dok je Perez na novim bio hiljaditinku iza svog timskog kolege.

Iza je Alonso bio vozač koji se provukao kroz iglene uši i tako nastavio svoj niz plasmana u Q3 ove sezone. Iza njega i bez šanse da se bore za pol su bili Lawson, Gasly, Albon, Ocon i Magnussen.

U Q3 se nije postavljalo pitanje ko će biti na pol-poziciji. Verstappen je bio toliko ubedljiv već u prvom pokušaju da se jurnjava svela samo na to ko će biti drugi.

Piastri je nakon prve runde pokušaja bio najbliži Verstappenu, a tako je ostalo i do kraja iako nije uspeo da popravi svoje vreme. Verstappen je za to vreme zabeležio još bolji krug od 1m28.877s i tako ostavio mladog Australijanca skoro šest desetinki iza sebe. Norris je morao da se zadovolji trećim mestom pošto je bio tri stotinke sporiji od timskog kolege, dok je Leclerc bio još pola desetinke iza na četvrtom.

Perez je još jednom razočarao zaostatkom za Verstappenom koji je iznosio skoro osam desetinki i to mu je donelo peto mesto ispred Sainza u drugom Ferrariju.

Hamilton je bio bolje plasirani Mercedes na sedmom mestu i punom sekundom zaostatka za Verstappenom, Russell je bio osmi, tri desetinke iza timskog kolege, dok su prvih deset kompletirali Tsunoda i Alonso.

 

F6sbhrLWEAAeeJQ.jpg.318924225f22c8dacafd23a2e4c3c3c0.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.formula1.com/en/results.html/2023/team.html

kakva tuga za  ekipe koje koriste Ferarijeve motore i tehnologiju,Wilijams  je ove godine odican,iako su par godina bili najsporiji na gridu

Svaka čast za Mclaren,sjajno voze madi a vec iskusni Noris i debitant ove godine Oskar Pijastri.

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks opet liga za sebe, ne treba ni komentarisati.

 

Meklareni odlični, Noris je opet objasnio mlađem kolegi kako se vozi u trci, pojeo ga je u trkačkom tempu, ne znam na osnovu čega je Oskar vozač dana kad je gubljenje pozicije od timskog kolege sve što je uspeo da uradi.

 

Hamilton - prvo pogreši kao neki amater, pa se grčevito brani od Rasela iako voze za istu ekipu i bukvalno im ništa ne znači ko će biti peti a ko šesti, onda ga izgura sa staze, A ONDA OD TIMA TRAŽI DA MU RASEL PREPUSTI POZICIJU DA BI SE ODBRANIO OD SAJNCA??? S jedne strane ne mogu da verujem da je potpisao ugovor na još 2 godine i da ćemo morati tog foliranta i najvećeg licemera u istoriji F1 da gledamo još toliko, a opet s druge strane, uživanje je gledati njegove borbe za sedmo mesto. Da sam na mestu Rasela, po cenu otkaza mu ne bi prepustio poziciju.

 

Perez - bukvalno bez komentara, čovek je definicija pojma PRSO. Očajne kvalifikacije, loš start, greška, nemogućnost da sa RED BULL RB19 prestigne Okona i Magnusena (???) i na kraju se zakucava u Haas sa 50 metara i uništava trku i sebi i njemu. Odraditi ovu sezonu na mišiće i razlaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da ce Perez imati jos ovako "dobrih" trka da mu Ham uzme 2. mesto u generali, nije daleko i bas bih voleo to da se desi, to bi tek bila bruka i sramota.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se sećam da su Danila Kvjata zamenili zbog mnogo manjeg sranja na stazi koje je pravio nego Perez. Da ne spominjemo da su tada , 2016 bili u usponu, a ovaj Čeko ima par sezona u nazad najdominantniji bolid i sramoti se bukvalno, pogotovo ove godine.
On i tatin Sinko iz Aston Martina su sramota ove sezone za svoje timove.

O Hamiltonu imam istovetno (mee baš lepo) mišljenje od kad se pojavio u F1 pa sve do danas i ostajem pri njemu, ma šta bilo ko drugi pričao za njega. Iskreno se nadam da će ga Rasel gaziti do kraja sezone i pregaziti sledećoj.


Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen dominirao i doneo Red Bullu šestu konstruktorsku titulu

 

Max Verstappen

 

Holanđaninu niko nije mogao da parira. Dupli podijum za McLaren. Perez vozio verovatno najgoru trku u karijeri.


S obzirom na veliku degradaciju guma na treninzima, većina vozača je odlučila da startuje na srednje-tvrdim gumama. Iznenađenje su bili Tsunoda, Alonso i Lawson koji su se odlučili za meku komponentu i pokušaju da budu agresivni u početnoj fazi trke.

McLarenovi vozači su odmah pokušali da napadnu Verstappena, međutim Holanđanin je uspeo da uspeo da uleti u prvu krivinu sa više brzine i zadrži poziciju. Norris je od prve trojice imao najbolji start, pa je posle gužve na startu on bio na drugoj poziciji ispred Piastrija. Iza vodeće grupe su bili Leclerc i Sainz, dok je najveći napredak napravio Alonso, koji je skočio sa desetog na šesto mesto.

Na samom startu je tu bila velika gužva, pošto smo imali 3-4 bolida koji su u liniji prišli prvoj krivini, bilo je i kontakta, a najdeblji kraj je izvukao Perez koji je morao na zamenu prednjeg krila. Gurlanja je bilo iza gde su Bottas i Albon imali kontakt, nakon kog je Tajlanđanin bio i malo u vazduhu, ali je na kraju samo vozač Alfa Romea Morao u boks.

Zbog velikog broja krhotina na stazi je moralo da izađe vozilo bezbednosti, a trka je nastavljena u petom krugu, a posebno agresivan na restartu je bio Alonso na mekim gumama, koji je pokušavao da pritisne Sainza, ali prvu promenu pozicije smo videli iza između dva Mercedesa. Prvo je Russell obišao Hamiltona u šikane, a onda je Sedmostruki šampion iskoristio bolji izlaz na glavni pravac i povrati poziciju.

Nakon tog duela se situacija primirila, a napredak je pravio Perez, koji je sa začelja počeo da se zahvaljujući DRS-u probija prema prvih deset.

U 9. krugu smo imali prvo odustajanje kada je Bottas parkirao bolid u garažu nakon kontakta sa Sargeantom na restartu. Kasnije je Sargeant dobio kaznu od 10 sekundi, a penal je dobio i Perez koji je kažnjen sa 5 sekundi zbog nepropisnog obilaženja vozača na izlasku iz pit-lejna u trenutku kada je na stazi bilo vozilo bezbednosti.

Oko desetog kruga smo imali prve pit-stopove kada su vozači AlphaTaurija meke gume zamenili srednje-tvrdim, a Tsunoda je zahvaljujući ranijem odlasku u boks preskočio Lawsona.

Alonso je bio sledeći u 12. krugu i o je uzeo tvrde gume i vratio se u prazan prostor ispred Albona.

Noćna mora za Pereza se nastavila u 12. krugu kada je preoptimistično napao Magnussena u ukosnici, okrenuo vozača Haasa, oštetio svoje prednje krilo i zaradio još jednu kaznu.

Piastri je bio prvi od vodećih u boksu, a baš u tom trenutku je na stazi proglašen period pod virtualnim-vozilom bezbednosti.

Taj period nije ipak potrajao previše i trka je nastavljena u 14. krugu, a Perez je odustao sa trke nakon što je prijavio da osećaj u bolidu nije dobar. Međutim, Meksikanac je uspeo da napravi još jednu glupost na putu ka boksu kada je pod periodom virtualnog vozila bezbednosti ukočio i praktično izgurao Norrisa sa staze u Kašika krivini i koštao ga šest sekundi.

Verstappen je u boks otišao u 17. krugu i vratio se napeto mesto, 3 sekunde ispred Piastrija, dok je iza njega u boks otišao i Hamilton, koji je samo par trenutaka ranije napravio grešku u Degna 2 krivini, nakon čega se i jako agresivno branio i protiv Russella.

Norris i Leclerc su u boksu bili u 18. krugu i oni su se vratili daleko iza Piastrija, koji je profitirao zbog virtualnog vozila bezbednosti, dok je Leclerc očekivano izgubio poziciju od Alonsa, koji je ranije bio u boksu.

Sainz je u 19. krugu zamenio gume i vratio se iza Alonsa, kog je u međuvremenu lako obišao Leclerc.

Russell je na kratko poveo trku, ali se Verstappen ubrzo vratio na vodeću poziciju pošto Mercedesov vozač nije imao šanse da se odbrani na starim gumama.

Sainz se u 20. i 21. krugu lako oslobodio Alonsa i Ocona i vratio iza Leclerca, a vozač Aston Martina se preko radija žalio na strategiju i raniji pit-stop. Njegov timski kolega se za to vreme parkirao u garažu zbog problema sa centralnim stubom zadnjeg krila i to je bilo treće odustajanje dana.

Piastri je u 24. krugu sustigao Russella, koji nije išao u boks i pored lošeg tempa i pokušavao je da maksimalno produži svoj stint i eventualno izvede strategiju sa jednom promenim guma.

On se povukao u boks u 25. krugu i vratio se iza Ocona i Alonsa koji su vodili svoj duel za sedmo mesto.

Na čelu je Norris vozio relativno brze krugove i on je do 26. krug a sustigao Piastrija koji je bio 12 sekundi iza Verstappena.

Piastri je u 27. krugu propustio Norrisa, koji je tražio da mu daju poziciju pošto je bio na novijim gumama. To nije imalo mnogo uticaja na razmak do Verstappena, ali se više pratio Leclerc koji je vio oko 4 sekunde iza njih.

Williams je svoju trku završio u 28. krugu kada je nakon Sargeanta i Albon morao da odustane, a Red Bull je za to vreme pripremao Perezov bolid za povratak na stazu kako bi odradio kaznu od 5 sekundi zbog incidenta sa Magnussenom.

Leclerc i Hamilton su na svoj drugi- pit-stop otišli u 35 krugu i vratili su se na čistu stazu. Leclerc je bio oko 12 sekundi iza Russella, dok je Hamilton bio 5 iza Leclerca.

U sledeća dva kruga su Piastri i Norris otišli u boks. Britanac je se vratio na stazu malo iza Russella, dok je mladi Australijanac izašao dve sekunde ispred Leclerca.

Verstappen je u 38. krugu zamenio svoje gume, dok je na stazi Norris obišao Russella. Sainz je bio poslednji iz vodeće grupe u boksu i on je zbog dužeg ostanka na stazi izgubio poziciju od Hamiltona.

Red Bull je u 40. krugu vratio Pereza na stazu da bi odradio kaznu u narednom krugu i potom ga još jednom povukli sa trke. Piastri je borbi za podijum obišao Russella u 42. krugu, a onda je Britanca nakon malo više muke prošao i Leclerc u 45.

Par krugova kasnije se iza Russella stvorio vozić u kom su se našli Hamilton i. Sainz koji su bili mnogo brži na novijim gumama.

Mercedesovi vozači su vešto uspeli da zamene pozicije u 49. krugu na glavnom pravcu, a potom je Hamilton pokušavao da da Russellu DRS kako bi. Ga zaštitio od Sainza. Španac je međutim imao mnogo prijanjanja i Russellu ni DRS nije mogao da pomogne u tim trenucima, pa je tri kruga pre kraja Ferrarijev vozač prošao na peto mesto.

Verstappen je na čelu došao do dominantne pobede sa skoro 20 sekundi prednosti ispred Norrisa i overio šestu konstruktorsku titulu za Red Bull. Piastri je u drugom McLarenu na krasju završio dosta ispred svog timskog kolege, ali je i došao do svog prvog podijuma.

Leclerc je Ferrariju doneo četvrto mesto ispred Hamilton, dok je Sainzu falio još koji krug da napadne vozača Mercedesa.

Russell je bio sedmi ispred Alonsa, dok su Gasly i Ocon doneli Alpini nove bodove.

 

Sledeća trka se vozi za dve nedelje u Kataru koji se vraća na kalendar nakon iznenadne premijerne trke 2021. i pauze prošle godine.

 

Rezultati_VN_Japana_Trka.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...