Jump to content
Goran
FOXARA23

Lancia Lybra 1.9 JTD - problem sa akumulatorom/alternatorom

Recommended Posts

@Zvezdo , @MS PK , @werp690

Pozdrav drugari,

Upravo sam izmerio pad napona izmedju B+ na alternatoru i "+" kleme na akumulatoru, pad napona je iznosio 0.2 - 0.21V, sto je u granicama normalnog...ispravite me ako gresim. Sto se tice pada napona izmedju "-" kleme na akumulatoru i same mase na alternatoru (kuciste alternatora sam koristio kao masu), pad napona je iznosio 0.07 - 0.08V, sto je manje vise savrseno. 

Zatim sam ponovio izmerio pad napona, samo sto sam ovaj put pipalicu multimetra pomerao sa minus kleme na akumulatoru i isao ka alternatoru, odnosno proveravao sam pad napona sve do alternatora, ali vrednosti se nisu menjale. 


Da ne zaboravim, prilikom merenja pada napona svi potrosaci na automobilu su bili ukljuceni, a samo merenje sam vrsio na dva nacina. Prvi put je automobil radio u leru, a drugi put sam obrtaje drzao na 2000 RPM, ali nije bilo nikakve promene...vrednosti su ostale nepromenjene.

Zatim sam ponovo izmerio punjenje direktno na akumulatoru i isto je iznosilo 13,75V, a potpom i na alternatoru...mozete pretpostaviti, punjenje je iznosilo 14,2V. Naravno, svi potrosaci su bili ukljuceni u oba slucaja.

Ocistio sam i kontakt mase koja se nalazi na menjacu, ali nisam primetio nikakvu promenu.

Stvarno ne znam sta da radim, ovo je neverovatno... Molim vas da me neko ispravi ako smatra da je pad napona na od 0.2V na "+" relaciji izmedju akumulatora i alternatora preveliki.

I da, samo jedna mala ispravka...na pocetku posta sam rekao da je prethodni akumulator bio Varta, a zapravo je bio Topla...dok je onaj pre Topla akumulatora bio Varta i trajao skoro 7 godina.

Edited by FOXARA23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm pa ta žica od alternatora do plus kleme je debela, mislim 10kvadrata minimum.   Ne bi trebalo da bude toliki pad napona mada sa praznim akumulatorom i svim potrošačima struja može biti preko 50A tako da bi taj pad napona možda i bio normalan?

Još jednom proveri spojeve a posebno onaj na spoju žice i konektora na altenatoru on je upresan mislim . Godine..  površinska oksidacija...  Ima li tragova grejanja tu?

 

Jesi li pročitao ono što sam davno imao sa alfom 155? Slično kao kod tebe samo ja nisam merio padove napona u instalaciji. Video sam napon punjenja od 14 V to mi je dosta da znam da dobro puni.

On 11/9/2024 at 10:11 PM, Zvezdo said:

 

Jednom sam imao sličan problem na Alfi 155.

Rele koji uključuje grejanje sedišta je u stanju mirovanja dobivao 8-9 V te bi ponekada uspeo napraviti spoj i uključiti grejanje sedišta. 

Dakle grejanje sedišta bi se uključilo bez kontakt ključa u bravi što bi brzo ispraznilo nov akumulator. Inače dok se to ne desi struja mirovanja je mala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, FOXARA23 said:

@Zvezdo , @MS PK , @werp690

Pozdrav drugari,

Upravo sam izmerio pad napona izmedju B+ na alternatoru i "+" kleme na akumulatoru, pad napona je iznosio 0.2 - 0.21V, sto je u granicama normalnog...ispravite me ako gresim. Sto se tice pada napona izmedju "-" kleme na akumulatoru i same mase na alternatoru (kuciste alternatora sam koristio kao masu), pad napona je iznosio 0.07 - 0.08V, sto je manje vise savrseno. 

Zatim sam ponovio izmerio pad napona, samo sto sam ovaj put pipalicu multimetra pomerao sa minus kleme na akumulatoru i isao ka alternatoru, odnosno proveravao sam pad napona sve do alternatora, ali vrednosti se nisu menjale. 


Da ne zaboravim, prilikom merenja pada napona svi potrosaci na automobilu su bili ukljuceni, a samo merenje sam vrsio na dva nacina. Prvi put je automobil radio u leru, a drugi put sam obrtaje drzao na 2000 RPM, ali nije bilo nikakve promene...vrednosti su ostale nepromenjene.

Zatim sam ponovo izmerio punjenje direktno na akumulatoru i isto je iznosilo 13,75V, a potpom i na alternatoru...mozete pretpostaviti, punjenje je iznosilo 14,2V. Naravno, svi potrosaci su bili ukljuceni u oba slucaja.

Ocistio sam i kontakt mase koja se nalazi na menjacu, ali nisam primetio nikakvu promenu.

Stvarno ne znam sta da radim, ovo je neverovatno... Molim vas da me neko ispravi ako smatra da je pad napona na od 0.2V na "+" relaciji izmedju akumulatora i alternatora preveliki.

I da, samo jedna mala ispravka...na pocetku posta sam rekao da je prethodni akumulator bio Varta, a zapravo je bio Topla...dok je onaj pre Topla akumulatora bio Varta i trajao skoro 7 godina.

Brt na kraju krajeva probaj da pojacas masu. SLagao bi te kako se to radi, kazem ti, nisam vica autoelektrici ali kapiram da ce ti neki auto eletricar to odraditi bez problema. Mislim da ide kabal 25mm2 i stopice na njega..Jedan kraj na neki sraf sasije Ismirglas do metala  , a drugi da me @ebes, verovatno na minus klemu ( ali ce se javiti vec neko ko se raazume u struju )  Mozda @Zvezdo

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da to mogu proveriti bez skidanja alternatora, jer je isti pozicioniran sa zadnje strane motora i nije bas pristupacan za rad.

Jednom prilikom sam ga skidao kako bih promenio cetkice i klizni prsten, a posto ga nije moguce izvaditi sa donje strane bez skidanja jos nekih delova trapa ili cega vec, morao  sam ga provlaciti izmedju motora i kabine. Secam se kao da je juce bilo, napatio sam se kao nikada u zivotu i na kraju sam jedva uspeo da ga provucem, a pritom sam morao skinuti filter goriva i jos svasta nesto kako bi ga provukao. 

Jesam, procitao sam to sto si napisao za tvoju Alfu 155, ali kao sto sam vec spomenuo, ja sam ostavio prikljucen multimetar punih 10 sati i na svakih sat vremena sam proveravao da li je neki od potrosaca poceo da vuce struju u nekom momentu, ali vrednost je ostala ista 0.02 - 0.03V. 

Stvarno ne znam sta da radim...verovatno cu skinuti alternator, pa cu ga detaljno ispitati i proveriti kontakte.
 

Edited by FOXARA23

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, werp690 said:

Brt na kraju krajeva probaj da pojacas masu. SLagao bi te kako se to radi, kazem ti, nisam vica autoelektrici ali kapiram da ce ti neki auto eletricar to odraditi bez problema. Mislim da ide kabal 25mm2 i stopice na njega..Jedan kraj na neki sraf sasije Ismirglas do metala  , a drugi da me @ebes, verovatno na minus klemu ( ali ce se javiti vec neko ko se raazume u struju ) 

Jesam, vec sam pojacao masu na taj nacin, direktno sa "-" kleme akumulatora na sasiju. Posto nisam primetio nikakvu promenu, hteo sam da pojacam i masu direktno na alternatoru...mada nakon danasnjeg merenja pada napona, ne vidim svrhu pojacavanja mase na alternatoru.

Edited by FOXARA23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brt ja ne znam sta bi ti rekao. Riknule mi one pipalice na multimetru, pa da ti slikam da vidis. Meni puni 13.7-13.8v godinama. Jednom godisnje pred zimu stavim aku na punjac i to je to sto se mene tice. Ni ne razmisljam dalje. Ti nemas vucenje struje, nemas slabije punjenje od mog, Imas pojacanu masu i opet ti se prazni aku rapidno, a da kazemo da je godinu radio kako treba, pa aj sada budi pametan. Jedino ako problem nije krenuo u zadnjih osam dana, mislim problem praznjenja.

 I sta znaci ama bas svim potrosacima, tippa i maglenke? Recimo kakvo je punjenje bez njih? ( Mislim pada mi napamet posto ih ono i ne koristim ) 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mislim da je radio normalno u toku ove godine, jer nisam primetio nikakve simptome loseg akumulatora/punjenja. Stvarno ne znam kada je pocelo, samo znam da sam pre manje-vise osam dana po prvi put primetio da auto drugacije vergla...nakon cega sam izmerio voltazu akumulatora, a nakon toga sam je merio svakog narednog dana i primetio sam da voltaza opada.

Da, bukvalno svi potrosaci: prednje i zadnje maglenke ( odnosno zadnja maglenka, posto koliko ja znam, Lybra ima samo jednu maglenku pozadi ), muzika, osvetljenje u kabini i vratima, grejanje, grejac zadnjeg stakla, duga i kratka svetla.

Ne znam kakvo je punjenje kada iskljucim maglenke, samo sam merio punjenje bez potrosaca i sa svim potrosacima...i ja retko koristim maglenke.

Edited by FOXARA23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je dobro kada iskuljucis maglenke ( mislim karikiram ) ali brt sve si pregledao, ne bi ni elektricar bolje.

Ja ne mogu da kazem da li bi sada servisiranjem alternatora dobio bolje punjenje, mozda i bi....

Samo i dalje mislim da 13.7 - 13.8 nije lose punjenje ( mozda i gresim ) ali evo vec godinu i jace tako puni kod mene i jos nije riknuo aku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da to nema prevelikog uticaja, i da alternator pojacava punjenje shodno tome koliko je veca potrosnja i shodno tome koliko si potrosaca ukljucio, kako bi akumulator imao konstanto punjenje od recimo 14.2V. Primetio da prilikom paljenja jednog potrosaca, voltaza punjenja padne na sekundu sa 14.2V na 14.1V i onda se vrati na recimo 14.18V. 

Na osnovu svega toga, smatram da bi ispravan alternator trebao da ima manje-vise podjednako punjenje, bez obzira na to koliko je potrosaca upaljeno...mislim, razlika moze biti minimalna, ali ne bi trebala da bude drasticna kao kod mene. Spomenuo sam da kada merim punjenje direktno na kalumulatoru, voltaza sa 14,15V spadne na 13,68V i ja samtram da je to prevelika razlika izmdju punjenja sa iskljucenim potrosacima i punjanja sa ukljucenim potrosacima, jer kada merim punjenje direktno na alternatoru, voltaza punjenja bez potrosaca iznosi 14,24V, a sa svim potrosacima spadne za svega 0.06V i punjenje bude 14,18V. 

 

Edited by FOXARA23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleme sigurno dobre? Ona plus cesto zna da ne obuhvati stubic dobro, cak i da kada je stegnuta ne bude stegnuta kako treba,.. Meni se desavalo, pa cisto pitam jer mi vise nista ne pada na pamet.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi da sam sve proverio vise puta, cak sam i onu kutiju na plus klemi dobro ocistio, bukvalno se sve sija...kao da je ispolirano. Stvarno ne znam sta da radim, sutra cu skinuti alternator da proverim te kontakte i da ispitam sam alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javljaj sta si uradio.. Eno i ja svoju muku mucim ( zavrsicu valjda sutra) , imas kod mene u temi.. Ne zavrsih posao. 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaziii, javljam sta sam uradio i sta sam novo naucio :lol: Samo zelim da ti se zahvalim na pomoci i izdvojenom vremenu, zaista to cenim!

Posto ne znam kako da pronadjem tu tvoju temu :whistle: bilo bi dobro da me tagujes :D

 

Edited by FOXARA23

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, FOXARA23 said:

Vaziii, javljam sta sam uradio i sta sam novo naucio :lol: Samo zelim da ti se zahvalim na pomoci i izdvojenom vremenu, zaista to cenim!

Posto ne znam kako da pronadjem tu tvoju temu :whistle: bilo bi dobro da me tagujes :D

 

 "sednes" kursorom na coveka :) , sacekas sekund-dva, otvori se prozorcic, dole desno "find content" sa lupicom - kliknes to tipa otvoris novi tab, kad ti to otvori -imas sve sto je clan pisao na forumu, a levo u koloni imas "topics", kliknes to, i tu su ti teme koje je clan pokrenuo.
ps. procitao sam sve sto ste napisali - posto kazes da je mirna struja konstantna, i relativno mala, meni se javlja da ipak u toku voznje imas problem sa punjenjem - i da ili tada zapravo alternator ne isporucuje dovoljnu kolicinu energije za potrosace, pa se eventualno deo odliva iz akumulatora, ili da su te relacije koje prelazis ipak prekratke, i da se akumulator ne dopuni dovoljno u smislu koliko potrosi pri startovanju, a da se to manje primecivalo jer je bila vrucina ove godine da pre jedno dve nedelje - pa sad, kada je hladnije to je izrazenije.
 Konkretno, iscupao sam prekjuce akumulator iz mog stilacha i stavio ga na punjac, posto sam primetio da kad stoji par dana iako pali na keca, ne pali "kao bomba", a i stvarno vozim u poslednje vreme i retko, i vrlo kratke relacije. Kad sam ga zabo na punjac, punjac je pokazivao da je kapacitet ispod 50 posto. Mislim, punjac je priglup, kapiram da on to pokazuje na osnovu struje punjenja, ali definitivno je evidentno bio malo kalirao kapacitet.
 No, sta god da god - sto'no bi rekao mik dzeger iz rolingstonsa - good luck :)
edit: i naravno, jedan od srafova koji drzi akumulator mi se lepo otkotrljao i kling-klang-klong, i kapiram da je negde dole na shuspleh/plastici... :)

Edited by Bouz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bouz uspeo da se snadjem u medjuvremenu, ali svakako hvala na pomoci! :thumbup:

Nisam proveravao punjenje u toku voznje, ali mogu i to odraditi nije mi problem...mada cisto sumnjam da je punjenje u toku voznje losije, nego kada auto radi u leru. Kao sto sam vec spomenuo, prilikom jednog od mnogobrojnih merenja napona punjenja, merio sam i sa nogom na gasu na otprilike +/- 2000rpm i tada se punjenje cak malcice poboljsa, nista znacajno, ali vidi se neka mizerna razlika.

Posto je danas bas lose vreme i ceo dan pada kisa, nije mi se dalo da bilo sta petljam, pa sam sam skoknuo da kupim pametni punjac za akumulator...bolje da ga on odrzava u zivotu, dok ne ulovim tog gremlina koji je odgovoran za praznjenje ili lose punjenje akumulatora. 

Jos da napomenem da sam danas presao nekih 25-30 kilometara u cugu, i cim sam se vratio kuci prikljucio sam punjac na akumulator, a isti je prikazao trenutnu napunjenost akumulatora od 80%, tako da nesto zasigurno nije u redu.

Edited by FOXARA23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno sam kupio auto punjač za telefon sa voltmetrom. Veoma korisna stvar. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Zvezdo said:

punjač za telefon sa voltmetrom

Prava stvar. Srecom pa mi ne stize racun za struju kad upalim grejace sedista, ambijentalno osvetljenje i odledjivanje stakala. Mislim da mi voltaza padne na 10 :lol:

 

Ali konstantno pokazuje napon punjenja akumulatora ili telefona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...