Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

6 hours ago, Ivan said:

1.9 16v Croma je (u onoj budjavoj saradnji sa GM) "zaradila" i Opelov M32 menjac (Fiatova oznaka C544).

Zna da bude problema sa lezajevima visih brzina u masi modela, zbog lose resenog podmazivanja i koriscenih materijala (zbog ucestalosti problema, cesto se moze pronaci naziv "Chocolate Bearings" za M20 i M32 menjace).

I ako te ne daj Boze strefi, resava se to sve danas daleko jeftinije nego pre 10-ak godina - ali u praksi su ljudi savetovali da se sipa cak malo vise ulja u menjac. A fabricka preporuka je 75-85 gradacija (malo redje na visim temperaturama), kolicina je 2.4 l (evo isecak iz eLearn za Cromu):

 

Untitled.thumb.png.97209d2b2deb7e49d47601c43065d109.png

 

Nije lose dodati i neki MoS2 aditiv, tipa Liqui Moly ili slicno:

 

LM-Getriebeoil-Aditiv-20.thumb.jpg.d88b5a222a5252d9fc0e05bbf3dcb317.jpg

:thumbup:

Obavezno 2.5 litre ulja i aditiv!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre za 2,7L

 

btw mislim da englezi cak guraju do 3L

 

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

 

 

 

PS Ne zaboraviti da kod klasicne zamene, bez rasturanja menjača, zaostane bar nekih 150-200ml u kućištu istog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može i 2.7, ali tri je već previše. 

 

PS - sipali mi majstori 1.9, zvečao diferencijal - na Youtube nađem informaciju da zuji zbog malo ulja - dolio pola litre i aditiv - sve bilo ok - posle tri godine, prozujao diferencijal.....

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima gde stane jos tih 0,5-0,7 lit ulja u menjac, kad je I ove 2litre krenulo da curi i to momacki kada je boca sa levkom sklonjena.

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greska koju je gospodja upalila je Egr ventil.
Kako je vec 2 ili 3 puta ciscen, treba mi savet starijih Fiatista.
Da li da ga opet cistim ili da kupujem polovan ili nov?
Da se razumemo, nisam za varijante skidanja, blokade itd, iz razloga sve poostrenijih kontrola na teh pregledima.

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nećeš imati problema na tehničkom ako blokiraš egr. Nemaju ni Britanci gde su rigorozniji nego kod nas.

 

Druga najbolja/najpovoljnija varijanta je ako možeš da nađeš par polovnih pa da probaš koji valja. Opet, novi je proverena varijanta. Ne znam kako se kreću cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, vlayco85 said:

Greska koju je gospodja upalila je Egr ventil.
Kako je vec 2 ili 3 puta ciscen, treba mi savet starijih Fiatista.
Da li da ga opet cistim ili da kupujem polovan ili nov?
Da se razumemo, nisam za varijante skidanja, blokade itd, iz razloga sve poostrenijih kontrola na teh pregledima.

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk
 

 

Uglavnom zakuca mehanički deo - pre nego elektronika. Nov EGR košta oko 100e, a polovan do 50e (elektronika+mehanički deo).

Kažeš čišćen 2-3 puta - kod tebe ili kod bivšeg vlasnika? Ja sam svoj čistio na svakih 10000km. Prošle godine sam čistio posle 4000, zbog lošeg goriva. Obrati pažnju prilikom vraćanja EGR ventila na usisnu granu. Osetljivi su navoji na usisnoj i nemoj pretezati. Čekićem malo i lagano poravnaš dihtung da lepo legne i nećeš imati problema.

 

Nisam pristalica gašenja EGR ventila. Jer od njega neće krenuti problemi. Problemi uvek kreću od lošeg goriva i loših dizni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Uglavnom zakuca mehanički deo - pre nego elektronika. Nov EGR košta oko 100e, a polovan do 50e (elektronika+mehanički deo).

 

Kažeš čišćen 2-3 puta - kod tebe ili kod bivšeg vlasnika? Ja sam svoj čistio na svakih 10000km. Prošle godine sam čistio posle 4000, zbog lošeg goriva. Obrati pažnju prilikom vraćanja EGR ventila na usisnu granu. Osetljivi su navoji na usisnoj i nemoj pretezati. Čekićem malo i lagano poravnaš dihtung da lepo legne i nećeš imati problema.

 

Nisam pristalica gašenja EGR ventila. Jer od njega neće krenuti problemi. Problemi uvek kreću od lošeg goriva i loših dizni. 

Nagadjam kod vlasnika, bar tako stoji u servisnoj knizici, ciscen pre par meseci.

Nista, skidanje u sredu i ribanje...

Moze li se taj metalni dihtung tanko namazati crnim Victor Reinz om?

 

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opran Egr danas.
Nije bilo mnogo naslaga, primetio sam da u stvari osovinica recirculacije malo glavi,posle ciscenja sve ok
E sad, da li se greska gasi sama ili preko dijagnostike?
Dalje sam opet video da je donji limeni dihtung isti kao ojacani dihtung auspuha za 2t skutere, ali za cilindre od 70ccm.IMG_20211020_111901.jpgIMG_20211020_103936.jpgIMG_20211020_103923.jpgIMG_20211020_103919.jpg

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greška ostaje memorisana u ECU i mora se brisati preko dijagnostike.

Greske jutros nema... Kako, nem pojma , a nisam isao na dijagnostiku.

Juce sam joj stavio akumulator od 85AH i 760a, primetio sam da vise se ne strese kod paljenja.

Kakve veze ima, ne znam, da li neko od clanova mozda ima neku ideju zasto je to tako?

 

Sent from my ELS-NX9 using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa neke glupe greske nestanu ( nestane lampica) posle nekoliko paljenja, dok skonta komp da je sve ok. Mozda je i ta za egr takva :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedina greška koju sam imao bila je EGR i morao sam na dijagnostiku. Moguće da greška nije bila prisutna dovoljno dugo da bi je ECU memorisao.

 

verovatno se ECU resetovao prilikom zamene akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...