milkobgd 43 Posted January 29, 2021 (edited) Da li neko može da potvrdi koji je metod praćenja pritiska u gumama, direktan (sa senzorima na ventilima) ili indirektan (brzina rotacije točka)? Očekujem za koji dan da mi stigne 500L CROSS. Vidim da u paketu ide "senzor pritiska u pneumaticima", 16" alu felne, a ostale su mi sa starog 500L dobre zimske 15", na čeličnim felnama. Sad me nervira ovo sa senzorom pritiska pa da vidim šta me očekuje... Kupovina novih zimskih 16" pa montaža 2x godišnje ne dolazi u obzir pa imam par pitanja: 1. da li je na autu direktno ili indirektno merenje? U drugoj varijanti nemam nikakav problem; 2. ako je direktno i stavim drugi set bez senzora u ventilima, može li da se deaktivira dojava ili ugasi lampica? 3. ako pod 2 ne može, ima li neke štete po auto da vozim set bez senzora i ignorišem lampicu? Edited March 14, 2021 by neshaoct split Topic 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted January 30, 2021 (edited) Mislim da mahom zavisi od opreme ali uglavnom je pasivan sistem, broj rotacija. Ako nemas nigde u multimediji pokazivac pritisaka (mislim jedino mesto sa ekranom da bi ista video od toga) onda je definitivno pasivan sistem. I nisi u problemu ako imas senzorsku detekciju a nemas senzore, samo bi dobio indikaciju koja malo bode oci i nista vise. Edited January 30, 2021 by ISV_01 2 shuxx and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
milkobgd 43 Posted January 30, 2021 Hvala na odgovoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted January 30, 2021 99% je ABS senzor u pitanju kao i kod mene. Ako imas opciju da podesis zeljeni pritisak, onda je ABS senzor u pitanju. Takodje, sto kaze kolega ako ne pokazuje iznose pritiska vec samo ok/nok Quote Share this post Link to post Share on other sites
milkobgd 43 Posted February 2, 2021 Napisaću baš kad stigne makina? Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted February 9, 2021 Ja imam taj sistem i indirektan je. Nema podesavanja kod vulkanizera, samo kalibracija jednom kad napumpas gume. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted February 13, 2021 Prica o Uconnect uredjaju prebacena je u odgovarajucu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60284-fiat-500l-fiat-500x-uconnect-multifunkcionalni-uređaj-iskustva-i-problematika/&do=findComment&comment=1594410 Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted February 13, 2021 Ivane, mislim da taj sistem vise nije uconnect. Uconnect je bio onaj u prvoj verziji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nebek 1418 Posted March 14, 2021 (edited) @milkobgd I ja sam veoma znatiželjan što se tiče 500L: da li je direktan ili indirektan TPMS? Edited March 14, 2021 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted March 14, 2021 500L ima indirektni TPMS. Ja sam pre oko pet godina za zimski set kupio sebi OEM alu felne ( identične kao što su mi i došle na kolima), kao i zimske gume (GY UG9), ali, mislim da mi je to bilo suvišno (zime su suviše blage) i da bi mi bilo pametnije, praktičnije i jednostavnije da sam odmah posle kupovine kola kupio i namontirao (dobre) AS gume i odmah prodao fabričke letnje gume. To sam posle uradio sa dvoje poslovnih kola, i jedna su na AS gumama za oko 3 godine prešla oko 90 kkm (na oko 75 kkm je kupljen novi set), a druga za oko 2 godine oko 45 kkm. Idu AS gume "samo tako". Za 500L ću svakako kao sledeće da kupim AS gume i izbacim iz upotrebe potpuno zimski set. 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nebek 1418 Posted March 14, 2021 (edited) Da li neko može da objasni princip rada indirektnog TPMS sistema: gde se nalazi senzor, kog tipa je senzor na pr. da li je optički ili nešto slično, ako ima i neka slika, da li se može isključiti, da li baguje, kakva su iskustva, i sl.? Edited March 14, 2021 by Nebek optički umesto oprički Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted March 14, 2021 Indirektni sistem prati broj obrtaja točka (što se inače prati zbog ESP-a). Padom pritiska u gumi (pa i zbog probijanja gume) raste njena deformacija u dodiru sa podlogom, smanjuje se poluprečnik, a samim time povećava joj se broj obrtaja u odnosu na ostale toćkove (sa normalnim pristiskom). Tako sistem "provali" defekt. Indirektno. Teoretski, kada bi svim točkovima istovremeno podjednako umanjio prtisak, pa da izmedju njih nema razlike u stepenu deformacije, a ni razlike u broju obrtaja, sistem ne bi detektovao pad pritiska. Bar je to moje razumevanje. 2 neshaoct and Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nebek 1418 Posted March 14, 2021 (edited) @moron OK...zaanima me baš gde se nalazi ili nalaze taj ili ti senzori... da li se može videti kako izgleda/ju, da li je pristup lak, kako se popravljaju ili menjaju... Edited March 14, 2021 by Nebek zanima umesto zaanima Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted March 14, 2021 Pojma nemam Znam da mi se davno žalio jedan vlasnik Astre da je morao da menja komplet ležaj točka, jer mu je otišao "senzor ABS-a" ( koji je "u ležaju" točka ). Možda je u tome odgovor na tvoje pitanje ( "gde je" ). Da li se taj senzor može zameniti nezavisno od ležaja - ne znam (ne verujem). A možda i nije tako. Pojma nemam 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 14, 2021 (edited) 23 minutes ago, Nebek said: OK...zaanima me baš gde se nalazi ili nalaze taj ili ti senzori... da li se može videti kako izgleda/ju, da li je pristup lak, kako se popravljaju ili menjaju... Nema posebnih senzora kad je u pitanju indirektna kontrola pritiska u gumama, kao što je @moron već objasnio. Ako ikada budeš imao problem sa pritiskom u gumama (da ne pokazuje kako treba), neće ti automatski raditi ni ABS, ni ESP, ni Hill Holder jer je to sve isti senzor. Nemaju održavanje. Riknjavaju takoreći nikada, a tebe to naročito ne treba da brine jer imaš fabričku garanciju, koju za male pare možeš i da produžiš. Potpuno je to različita priča od posebnih TPMS koji služe samo i jedino za kontrolu pritiska u gumama. Edited March 14, 2021 by neshaoct dopuna 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
milkobgd 43 Posted March 15, 2021 Da, nema senzora u ventilima već se promena pritiska u gumi detektuje različitom brzinom rotacije točka na ABS senzorima (koji imaju potpuno drugi svrhu), pošto različit pritisak u gumama uzrokuje različit prečnik a samim tim i brzinu rotacije. Obrnuto, isti pritisak u svim gumama, isti prečnik, ista brzina rotacije, nema prijave greške... Quote Share this post Link to post Share on other sites
IlkeSD 0 Posted November 3, 2021 (edited) Da li ima neko slicno iskustvo sa TPMS na 500l Cross-u iz ove godine? Kod prve i druge zamene guma(auto je stigao u februaru sa letnjim gumama) pojavljivala se ista notifikacija samo je sistem na sebi pokazivao sva 4 pneumatika u zutoj boji i nakon reseta se sve vracalo u normalu. Kod trece zamene sada u novembru iste godine, izlazi notifikacija ne pokazuje nijedan problem kod odredjenog pneumatika, vec samo uopsteno kao na fotografiji: Promena pritiska ne pomaze, kao i reset. Svaki predlog je dobrodosao samo da ne idem za Beograd, izgubicu ceo dan u servisu. Hvala. Edited November 3, 2021 by Ivan Spojeno, slika prebacena na FLCS server, sredjen format Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted November 3, 2021 @IlkeSD Dobrodosao na FLCS forum, nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom o TPMS senzorima na 500L. Quote Share this post Link to post Share on other sites