Jump to content
alfini0507

Fiat Nuova Croma 1.9 MJet 150 - čangrljanje iz motornog prostora

Recommended Posts

Vec 2x u poslednjih mesec dana mi se desilo da se cuje neko čangrljanje relativno glasno rekao bih iz motornog prostora... Prvi put pre oko mesec dana u leru dok sam isao nizbrdo i trajalo je 10ak sec bez promene pritisnuto ili pusteno kvacilo uz neravnomeran rad motora kao na 2-3 cilindra i variranje gasa po zvuku ali i po kazaljci za obrtaje...

Veceras opet isto ali ne u leru nego po polasku prvom sa semafora... Po pritiskanju kvacila kao i prethodni put bez promene uz evidentno los odziv na papucicu gasa... Posle 15ak-20sec prestalo i auto normalno parkiran na parkingu uz normalni rad motora... Pola sata kasnije kako mi djavo ne da mira sednem u auto i opletem ga nekih 30ak km po okolini i samo u jednom trenutku pri prelasku iz 3 u 2 brzinu ucini mi se kao da krece da podrhtava na par sec i opet normalan rad i zvuk motora...

Oba puta nisam imao gde da stanem i da u leru podignem haubu kako bih bar donekle locirao zvuk koji lici na čangrljanje od prilike...

Najpriblizniji zvuk je ovaj koji nadjoh na YT...
 

 


Da napomenem da je kod Gorana u Zemunu odradjen vel servis po propisu i da su takodje odradjene klapnice na usisnoj grani... Zatvoren je i EGR kod njega...

Svaka pomoc dobrodosla iako na kraju ostaje da kontaktiram Gorana u vezi konacnog dijagnostikovanja problema...

Hvala

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi ti normalan...

PS salji mi br u inbox da se javnem kad dodjem dole... Ja dajem pivo
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posalji mi pivo da ti posaljem.broj. :D
A da proveris konektore na dizni? Navodi me na to posto kazes da radi na 3 klipa, inace ne bi :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palo i meni to na pamet al da li je moguce da se toliko cuje...? Ne rekoh kad sam stao na parkingu pogledah dizne i konektore malo promrdah izgleda sve OK mada je tad vec radio OK...

 

Evo piva

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam da li je moguce ali nista ne kosta. Uostalom videces kad se desi sledeci put, mozda je i nesto drugo. Fala za pivo :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, alfini0507 said:
Nisi ti normalan...

PS salji mi br u inbox da se javnem kad dodjem dole... Ja dajem pivo


Ovo ti je njemu normalno stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, alfini0507 said:
Vec 2x u poslednjih mesec dana mi se desilo da se cuje neko čangrljanje relativno glasno rekao bih iz motornog prostora... Prvi put pre oko mesec dana u leru dok sam isao nizbrdo i trajalo je 10ak sec bez promene pritisnuto ili pusteno kvacilo uz neravnomeran rad motora kao na 2-3 cilindra i variranje gasa po zvuku ali i po kazaljci za obrtaje...

Veceras opet isto ali ne u leru nego po polasku prvom sa semafora... Po pritiskanju kvacila kao i prethodni put bez promene uz evidentno los odziv na papucicu gasa... Posle 15ak-20sec prestalo i auto normalno parkiran na parkingu uz normalni rad motora... Pola sata kasnije kako mi djavo ne da mira sednem u auto i opletem ga nekih 30ak km po okolini i samo u jednom trenutku pri prelasku iz 3 u 2 brzinu ucini mi se kao da krece da podrhtava na par sec i opet normalan rad i zvuk motora...

Oba puta nisam imao gde da stanem i da u leru podignem haubu kako bih bar donekle locirao zvuk koji lici na čangrljanje od prilike...

Najpriblizniji zvuk je ovaj koji nadjoh na YT...

Da napomenem da je kod Gorana u Zemunu odradjen vel servis po propisu i da su takodje odradjene klapnice na usisnoj grani... Zatvoren je i EGR kod njega...

Svaka pomoc dobrodosla iako na kraju ostaje da kontaktiram Gorana u vezi konacnog dijagnostikovanja problema...

Hvala

Komso, probaj da pojacas muziku...bar dok ne stignes da odes do Gorana

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako zvuci kad je sve OK... Mada i ovaj snimak kad ga preslusam malo cudno zvuci za razliku od toga kako je uzivo... Mozda je i do telefona jbga...



Od onog čangrljanja presao 50ak km u raznim režimima vožnje i nije se ponovilo... Ako se ne daj Bože ponovi probacu da usnimim...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfini0507

 

Kad se daje po gasu i auto uopšte ne reaguje na gas, a nakon što se upali/ugasi sve bude ok, tu može da bude problem i do same mape. Obično se dogodi nakon što je ugašen DPF.

Onaj koji je softverski gasio DPF nije to uradio kako treba, i eto opisanog problema, naročito ako auto istovremeno dok ne reaguje nas gas i ne izbacuje nikakvu grešku. To je zato što su pogašene i neke greške, tj. napravljeno je tako da auto ne pali lampicu kad bi inače trebao. Rešava se ''upucavanjem'' druge mape sa takođe ugašenim DPF-om, ali onako kako treba da se ugasi.

 

Kad je auto lenj, odnosno kasnije se oseti onaj udar snage, obično se prvo proba sa protokomerom (isključi se) i vidi kako onda auto radi.

A, može da bude i da je DPF fizički zapušen kao na temi koju si linkovao...pa to ustvari guši auto.

 

Kad krenu da variraju obrtaji, ili auto radi na jednom cilindru manje, treba videti konektore na diznama. Meni je tako bilo sa istim motorom na Alfi. Nije ništa zezao u vožnji, već samo jednog dana, nakon što sam startovao motor, obrtaji variraju u leru, zvuk je katastrofalan, ceo motor se trese, sija check engine lampica, plus mi je ludovala i lampica od nivoa goriva. Kako pipneš konektor na dizni koji je u problemu, sve proradi ok. :) 

Kod mene je bilo na trećoj dizni, a posle saznam da je problem sa konektorom na trećoj dizni uobičajen kod 1.9 16v JTDm/CDTI...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Gorana je ugasen samo EGR... DPF nije diran i i dalje je u f-ji osim sto nemam bar ELM da proverim u kakvom je stanju...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je dizna u pitanju (radi na 3 cilindra), nakon 5 minuta takve vožnje, ne možeš supu normalno da jedeš.
Kao da si ceo dan držao pneumatski čekić u rukama.
Drugo je nešto u pitanju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvuči mi kao remenica radilice ili alternatora. Nešto na razvodu zupčastog ili klinastog kaiša, možda španer PK kaiša.
Kad je rad na 3 cilindra, auto se ljulja napred-nazad, morsku bolest da dobiješ.
Uzmi dugačak šrafciger (ili ako možeš stetoskop-slušalice za uši) pa oslušni . Ovo nije dizna.

Послато са LG-G5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko zupcenja sve menjano... Odradje v. servis kod Gorana pre par meseci... Stetoskop od taste da pozajmim...

 

Btw New Update... Sprzih ga u 3oj na uzbrdici i na oko 3300-3500rpm upali Check Engine i nece preko tih navedenih obrataja... Ugasih posle par minuta i upalih ga ponovo Check Engine stoji i dalje... Moracu pod hitno da narucim ELM od kolege "Prijatelja"...

 

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si probao konektore od dizni malo pritisnut, ja sam nedavno imao problem sa neujednacenim radom motora i ispostavilo se da je konektor trece dizne. Nista te ne kosta, makni crnu plastiku i dok motor radi rukom stisci konektore, mala je sansa da je to ali kako rekoh nista ne kosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U veliki servis ne spadaju remenice radilice i alternatora, kao ni ležaj klime.
Stetoskop u uši i oslušni, a za chek engine ćeš videti i sam.

Послато са LG-G5

Share this post


Link to post
Share on other sites

To svakako@vicent a sto se konektora 3. dizne tice nisam mogao bezbedno da se zaustavim kako bih digao haubu i u tom trenutku probao...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi imao kocnice, sta?

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×