Jump to content
FAS Goran
GranTorino

Fiat Nuova Bravo 1.4 MultiAir - grub zvuk menjača / udarac prilikom ubacivanja u brzinu

Recommended Posts

Pozdrav svima

 

Imam Fiat Bravo Multiair Sport (2011., 50 000 km) i pokušavam u raznim servisima već dugo otkriti uzroke problema koje imam na autu pa ću ih ukratko opisati...

 

1. Kratki tupi udarac kod ubacivanja mjenjača u 1. ili 2. brzinu...ili u rikverc....stavljena nova poluga mjenjača jer su seleni bili potrošeni, nova šalt hebla i nova čahura ali i dalje udarac primjetan, osim povremeno kod laganog i pažljivog šaltanja iznad 2000 okretaja...druk ležaj, lamela ne odvaja dovoljno, križ kardana, hardy zglob, pentlager, luft na poluosovini (otkriven u servisu) ?

 

2. Reski zvuk frrrrrrrr oko katalizatora kad se naglo turira ili pusti gas u leru ili u vožnji....saće u katalizatoru, njegova limena zaštita, auspuh, turbina ?

 

3. Problem trzanja i cukanja pri malim brzinama npr. kod vožnje u koloni u 1. ili 2. brzini kad se malo doda ili oduzme gas....uz primjetan udarac.....luft na poluosovini (otkriven u servisu), nosači motora posebno donji (navodno ispravan), TPS senzor gasa, klapna gasa, sito rezervoara goriva.... ? 

 

4. Auto ne koči motorom kad se potpuno makne noga sa gasa u 1. ili 2. brzini....već nastavlja kretanje dalje kao da je pedala na minimum pritisnuta....TPS senzor gasa, klapna gasa,?

 

5. Grublji zvuk/huk motora pri ubrzavanju, posebno u 1. brzini iznad 2000 okretaja i nešto slabije ubrzavanje 1-2-3 brzina....usisno crijevo za hladni zrak prema kučištu filtera zraka (otkriveno da je popucalo), crijeva turbine, interkulera, faza motora ?

 

Na dijegnostici nisu otkrivene nikakve greške, lambda ok...pregledom je otkriven jedino luft na poluosovini kod vozača...nove svjećice stavljene i planiram svakako odraditi veliki servis, novo ulje u mjenjaču i kočionu tekučinu, odzračiti cilindre kvačila, napuknuto crijevo zamijeniti...

 

Hvala unaprijed na svim komentarima i savjetima 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,3,4 bi trebalo da budu nosaci motora...1,3 bi trebalo da je donji nosac motora takozvana koska.a 4 je popustio neki od ostala dva...Za pocetak promeni donji nosac motora i vidi dali ce nestati neki od simptoma.Ona ne bi trebala da je skupa.Za Punto je negde oko 1700 dinara ne znam kako se krecu cene za Bravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije bre, donji su jeftini, mislim da je mene kostalo tipa 4000 za oba, onaj kod aku je oko 15 000, a cetvrti je izmedju po ceni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena zavisi i iz kog ranga kvaliteta je deo, pisano je vec dosta na tu temu. Npr. centralni nosac iz originala za MultiAir je oko 70 EUR... Pored nosaca, u kakvom je stanju plivajuci zamajac, ima li ikakvih simptoma? Pominjes i otkriveni luft u poluosovini... Posle dugo godina voznje dizela, licno sam se iznenadio kako se tecno taj motor vozi upravo na malim obrtajima. Tj. upravo gde opisujes tvoje problemcice: kreni-stani, gradska voznja... I koliko je za benzinca odzivan i iz tih obrtaja, bez ikakvog cimanja.

14 hours ago, GranTorino said:

4. Auto ne koči motorom kad se potpuno makne noga sa gasa u 1. ili 2. brzini....već nastavlja kretanje dalje

Ovo mi se desava jedino kada su hladnija jutra i motor je nezagrejan, pa i dalje "vuce" npr. u drugoj, prvih par minuta dok se masina ne ugreje i obrtaji ne spuste u normalan opseg. U svim ostalim situacijama kada se noga skine sa gasa pri tako malim brzinama auto usporava i pocinje da mili bez ikakvog trzanja.

14 hours ago, GranTorino said:

2. Reski zvuk frrrrrrrr oko katalizatora kad se naglo turira ili pusti gas u leru ili u vožnji....saće u katalizatoru, njegova limena zaštita, auspuh, turbina ?

Pored banalnih stvari rezonancije metalnih oplata (a ima ih prilicno u tom delu) - proveri osovinu klapne za rasterecenje turbine, nalazi se na samom izlazu iz turba. Moze da bude opet banalna rezonancija spoljne osovine koja je otvara/zatvara, u tom slucaju nema uticaja na performanse. Meni je sumnjivo sto se dodatno zalis na problem u vuci (prvo sredi to crevo usisa na koje sumnjas) - moze da se desi da sama klapna za rasterecenje glavi u nekom polozaju, sto rezultira i zvukom nalik rezonanciji pri pustanju gasa, ali i mogucom slabom vucom u nekom opsegu. Posto je Sport u pitanju - na centralnom ekranu prebaci na digitalni prikaz pritisak turba - na ostrije ubrzavanje u svim uslovima treba vrlo lako da se dobaci do max pritiska, suprotno (ili drzanje na pocetnih par podeoka) moze da ukaze na problem. Temperatura izduva kod benzinaca je dosta veca nego kod dizela, samim tim i elementi turbine dosta vise trpe. Iz tog razloga, npr. turbo na MultiAir ima i dodatno vodeno hladjenje.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, isključivo imam opisane probleme u gradskoj vožnji, kreni-stani...pogotovo kad se auto zagrije na radnu temperaturu ili u kolonama, onda su posebno izraženi...

 

Provjerit ću svakako taj donji nosač ponovno...i pogledat kod velikog servisa tu klapnu za rasterećenje turbine...

 

Ne znam koji bi bili simptomi lošeg zamašnjaka...nisam primjetio kod gašenja i paljenja da ima nekakvih trzaja ili udaraca...

 

Što se tiče crijeva usisa koje ide prema kučištu filtera zraka, imam problem s detekcijom koje bi to bilo prema Eperu...ovako izgleda na autu

 

Jel to možda ovo pod brojem 3 ?

 

usis1.jpgusis2.jpgeper.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, GranTorino said:

Što se tiče crijeva usisa koje ide prema kučištu filtera zraka, imam problem s detekcijom koje bi to bilo prema Eperu...

Jel to možda ovo pod brojem 3 ?

Nije, u tom postu si okacio rashladni sistem (btw, na toj slici mozes da vidis liniju koja ide direktno na turbo, pominjao sam njegovo dodatno vodeno hladjenje).

Od ovih slika u drugom postu, obe su za turbo benzinjare. Prva je za MultiAir (CCA1.4+A/TTRB+PCC635, tj. 1.4 turbo sa C635 menjacem), a druga za klasican T-Jet od 120 i 150 KS (CCA1.4+A/TTRB+!PCC635, a i vidi se ulaz u filter sa desne strane gledajuci odnapred).

Evo ti validna slika koju sam izvadio iz ePer-a i po svom VIN, za MultiAir 140:

 

emaps.thumb.jpg.a75046312a425d779ce2ce0712a5c847.jpg

 

Crevo koje te interesuje je oznaceno brojem 7. Pogledao sam i kod sebe i slikao ti, zavrsava se gore pod samim suvozackim krilom:

 

031020185956.thumb.jpg.cfc5585a2686e088e82664e93769ed8c.jpg

 

Jesi li probao ono sto sam ti sugerisao - da na digitalnom prikazu na boardu proveris punjenje turbine u ostrijoj voznji (da vidimo ima li povezanosti sa pomenutim zvukom na oduzimanju gasa, tj. u radu same klapne za rasterecenje)?

A za zamajac sam te pitao delom nevezano za sve ovo - malo su mi cudni svi navedeni simptomi, za auto za koji je navedeno da je presao samo 50 000 km :question: .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, hvala puno na trudu sa slikama i pojašnjenju gdje se nalazi to crijevo usisa....:)

 

Prema ePeru-u, to bi trebao biti dio pod OEM brojem: 51964305 ?   cca 65 Eura :(

 

Probao sam više puta namjestiti taj digitalni prikaz na boardu da mi prikazuje punjenje turbine ali bezuspješno...SPORT je oprema...probat ću danas ponovo u "Menu" namjestit radio off i u "Homepage" Engine info...bar takva uputstva nalazim na netu...uz pritisak na TRIP tipku...

 

Da, auto je prešao ccca 50 000 km jer sam ga kupio novog ;) Do ovih simptoma bilo je samo toči i vozi, uz redovne servise svake godine....selenia KPE i svi filteri....jedino sam tek nedavno otkrio da postoji i multiair filter... pa ću i njega promijeniti ili očistiti...

 

"Zveckanje" pri oduzimanju gasa koje sam spominjao pri oduzimanju gasa u vožnji u 1. i 2. brzini ili turiranju na mjestu, dešava mi se i (u nešto blažem obliku) odmah nakon paljenja dok auto radi nezagrijan u leru...kao lagano metalno pucketanje...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, na gornjem delu ima zakacaljku koja ide u samo krilo.

SN je taj koji si naveo (51964305), a pitanje je koju verziju ePer gledas. Na ePer Polska (katalog je iz polovine 2014.) je cena od 46 EUR, a i to je sve okvirno.

Nisi napisao odakle si - moze se proveriti i kod partnera kluba, a i kod ovlascenih zna da bude povoljna cena za neke stvari iz originala.

Prikaz pritiska turba treba da ti se pokaze kao pocetni ekran (isti onaj na kome su recimo Bluetooth  ili Media Player kada se aktiviraju). U "Menu" desno od radija mozes da namestis "Repeat off" postavku (ako je aktivna), mislim da ce se tada pojaviti.

1 hour ago, GranTorino said:

jedino sam tek nedavno otkrio da postoji i multiair filter... pa ću i njega promijeniti ili očistiti...

Obavezno proveri kakva je situacija sa njim, uz neodgovarajuce ulje i preduge intervale servisa jedan od razloga za potencijalne probleme sa MultiAir jedinicom.

Izgled samog MA filtera:

 

fil4.thumb.jpg.bedf4f18751146940e1c5edef56e14ed.jpg

 

Pozicija je mu je, gledajuci odnapred, na levom boku MultiAir jedinice:

 

 filter.thumb.jpg.c40519c2044b7550d6ed5545aceedfef.jpg

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U user manualu sam uspio naći upute kako namjestiti prikaz pritiska turba, ali ni to nije pomoglo....pritiskom na MODE otvaraju se postavke DIMMER-a i ostalih....nigdje nema "First page"...uvijek mi prikazuje datum na prvoj stranici...repeat off je namješten odnosno vidim ga na displeyu radija...nije toliko ni bitno, htio sam samo provjeriti taj pritisak turba jel možda on uzrok opisanih problema....

 

First page (information displayed
in the main screen)


This function enables to select the type of
information displayed in the main screen.
It is possible to display the date or the
pressure of the turbo-compressor.


To select one of the two items, proceed
as follows:
– push the button MODE for a short
time, “First page” is displayed;
– press again the button MODE for a
short time to display the “Date” and “Engine
Info” options;
– press ▲ or ▼ to select the type of information
to be displayed in the main
screen;

 

Crijevo sam naručio pa se nadam da ću idući tjedan stići odraditi veliki servis i detaljno pregledati multiair filter, nosače motora, dio oko katalizatora i turbine....

Edited by GranTorino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naterao si me da proverim da li sam demencija sa nepune 4 banke :) . Znam da sam podesavao i sklonio apsolutno nepotreban datum. Upravo tako kako je i receno iznad, evo probah da izmenjam opet:

 

Menu->First Page (opcija je izmedju Set Date i See Radio):

061020185973.thumb.jpg.cc95a0a95abab5f859335afafe55c946.jpg

 

Izbor Date/Engine Info:

061020185974.thumb.jpg.075628740a59a8570dd71cbd17ae5d68.jpg

 

Digitalni prikaz pritiska turba:

061020185977.thumb.jpg.33f260d3326be92b8743e7e5b6cd04c6.jpg

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema toga "First Page" kod mene....provjereno al trenutno imam većih problema :angry:

 

Odrađen veliki servis, nova remenica radilice, pročišćen multiair filter, nove svjećice, svi filteri, zamijenjeno ulje u mjenjaču i motoru, kočiona tekućina, reparirana šalica na poluosovini, crijevo usisa koje je bilo raspadnuto i napuklo :o

 

E sad ono najgore....mehaničar je pokušao otkriti odakle dolazi metalni zvuk (pucketanje) kod turiranja u leru iznad 2000 okretaja i naglog puštanja gasa u mjestu ili u vožnji prva druga brzina...mislili smo da je nešto oko katalizatora ili kako je Ivan ovdje spominjao, rezonancije metalnih oplata u tom dijelu...kaže mehaničar da je sve rastavio i da je problem u samoj turbini koja treba reparaciju...navodno turbina ima lufta negdje i da je to sve povezano s tim što auto nešto slabije vuče...nisam siguran jel to uzrok i onoga da kad pustim gas u drugoj brzini pri 30-50 km na sat okretaji skroz padnu ispod 1000 a auto nastavlja dalje s vožnjom....

 

Preporuka je to reparirati pa je na meni odluka...naravno da sam ostao paf, jer sam uvijek pazio na redovne izmjene ulja, zagrijavanje motora prije nekakve brže vožnje ili hlađenje turbine nakon vožnje po autocesti...a pogotovo što je u pitanju kilometraža od cca 50.000 km :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisah vec da su turbine kod benzinaca na mnogo vecem udaru zbog visoke temeprature izduva, na MultiAir imaju i dodatno vodeno hladjenje. Slazem se sa tobom da ovih 50 000 km deluje razocaravajuce, ako je sve tako kako navodis. Uz nadu da je nesto banalno (citaj jeftino) u pitanju, u prvom postu sam ti napisao da ako nije do rezonancije - proveris bas ventil rasterecenja turbine. Prilicno sam siguran da ti je majstor upravo to dijagnostikovao, proveri tacno sa njim:

On 02/10/2018 at 1:26 PM, Ivan said:

Pored banalnih stvari rezonancije metalnih oplata (a ima ih prilicno u tom delu) - proveri osovinu klapne za rasterecenje turbine, nalazi se na samom izlazu iz turba. Moze da bude opet banalna rezonancija spoljne osovine koja je otvara/zatvara, u tom slucaju nema uticaja na performanse. Meni je sumnjivo sto se dodatno zalis na problem u vuci - moze da se desi da sama klapna za rasterecenje glavi u nekom polozaju, sto rezultira i zvukom nalik rezonanciji pri pustanju gasa, ali i mogucom slabom vucom u nekom opsegu.

Licno bih svakako bez razmisljanja sredio to, pogotovo ako imas pad performansi. Propustio sam ili nisi napisao odakle si - kod nas postoji par servisa koji se bave servisom turbina. Svakako ce je otvoriti i pogledati u cemu je problem. Ako zele da problem sa osovinom ventila srede parcijalno, verujem da ce to biti par desetina EUR. Ako se radi komplet reparacija (u zavisnosti od stanja), kod nas je najcesce 250, redje do 350 EUR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovno si bio u pravu što se tiče detekcije mjesta problema :)

 

Evo ovdje je snimka sa identičnim problemom kao kod mene

 

Nakon što je mehaničar odnio turbinu u servis turbina, odgovorili su kako reparacija tog dijela turbine nije moguća i da pokušamo nabaviti taj dio turbine ili ide cijela nova/reparirana...

 

E sad, preko telefona mi je mehaničar rekao kako je taj dio "izlazni dio turbine prema ispušnoj grani, koji je vezan ili blizu ventila za rasterećenje turbine"... osovinu nekakvu nije spominjao...i sad pokušavam naći negdje o kojoj je turbini i dijelu riječ i jel se uopće taj dio može nabaviti zasebno od turbine...

 

Prema Eperu, OEM broj turbine je 55228036....stoji da se više ne proizvodi pod tim brojem...

 

Na Garrett-ovim stranicama (https://installerconnect.garrettmotion.com/InstallerConnect/jsp/index.jsp#/findbyVehicle?vMfg=FIAT&vModel=Bravo 1.4 MultiAir 140) dobijem za taj OEM Garrettovu turbinu 793996-5003S  (auto je iz 2011. godine). 

 

p.s. Jel uopće Garrett originalni proizvođač turbine koja dolazi u Bravu Multiair ?

 

Jel taj dio turbine ima nekakav naziv da ga mogu potražiti ? vidim po internetu da se spominju aktuatori, cartridge, turbine housing, compressor housing, ...

 

https://www.turbosbytm.com/download/Drawing MGT1238Z.pdf

 

https://www.turbo-total.com/en/mounting-parts/?p=1

 

 

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garrett jesu isle fabricki na MultiAir. Ako je ovo o cemu pricam, to je deo koji sam ti oznacio strelicom, a koji je naravno vecim delom u samom kucistu:

 

c.thumb.jpg.a7f474f8bd4545266bcaa24596571fc9.jpg

 

Mislim da se moze odvojiti ceo taj deo turba, ali bi mi to bila poslednja opcija, kao polovan. Em je opet macka u dzaku (a na udaru je zbog visoke temperature izduva), em nemas nikakvu garanciju, em je pitanje da li ce ti to negde rastaviti i dati odvojeno.

Ocigledno da onda nece da ti repariraju samo taj deo, vec ceo turbo. Dva puta te pitam odakle si, cisto iz razloga ako ti odgovara opcija Turbo servisa u Uzicu, nista te ne kosta da pozoves i pitas koja je njihova solucija: https://www.turboservis.rs/ .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, zaboravih napisati...iz Zagreba sam...čuo sam za taj servis u Užicama pa sam im poslao mail, čisto da vidim koji je njihov prijedlog ili mišljenje...i cijena cijele reparirane turbine

 

Svi servisi turbina kojima sam u okolici slao upite odgovorili su kako se taj dio turbine ne može posebno nabaviti kao novi...tako da izgleda slijedi kupnja cijele reparirane turbine i slanje svoje (bar je tako kod većine trgovaca na internetu)....:ermm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, taj izlazni deo "iz komada".

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04/10/2018 at 2:53 PM, GranTorino said:

jer sam ga kupio novog ;)

Taman da iskoristim priliku da te pitam, posto si isterao Sporta iz salona - da slucajno kod tebe ne postoji suspleh (donja zastita motora)?

Gledah u ePer, suspleh je "disabled" opcija :) , ne postoji za moj VIN kao opcija za MultiAir. Po kupovini sam se zanosio da ga "instaliram" sa nekog drugog modela Brava, ali mi je vec posle par dana voznje postalo prilicno logicno zasto ga nema. Konsultovao sam se i sa par poznatih majstora ovde kod nas, kazu da se ne bi igrali sa necim sto nije fabricki konstruisano.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Ivan said:

ali mi je vec posle par dana voznje postalo prilicno logicno zasto ga nema.

Znam da je offtopic, ali zasto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako nekako :)... Valjalo bi da suspleh standardno malo zastiti motorni prostor od vode sa puta, prasine, sigurno je bolje i opstrujavanje vazduha... Ali opet, greje se primetno, verujem da je to osnovni razlog. Vozikam svasta novije od benzinaca (od atmo klasike, preko turbaka, do SkyActiv), uglavnom svuda vidjam slicno.

Bas primetna razlika u odnosu na dizel, koji je uostalom i poznat kao energetski efikasnija masina. U toj prici mi je interesantno da ne primecujem potrosnju ulja koju sam ocekivao kod benzinjare (trenutno Helix HX7 ECT, 5-40). Sigurno udela ima i to sto zbog maltene dizelskog obrtnog na niskim rpm apsolutno nema potrebe da se "przi" u visoke obrtaje, sem radi gusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...