Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

Recommended Posts

Uzeo je Kum  novu Mazdu 6 2.0 benzinca sa 165ks.

Auto je dobar  ali i dalje nema ono sto imaju Premium brendovi jer sam se vozio u njoj i jednostavno kad naidje na rupu lupa odozdo,nazad glavom udaras u nebo, na dodavanje gasa sa nas troje  uzbrdo  osetio sam razocarenje  jer moras bas da je kidas da bi isla.

Prethodni auto mu je bila Honda Accord 2.0 2014 i generalno su to dva veoma slicna automobila s tim sto u Accordu bar nisam udarao glavom u krov kad sedim nazad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T

 

187042-mazda6 am.jpg

 

Mazda 6 zri kao dobro vino. Pred nama je treći facelift ovog kvalitetnog sedana, koji nove vlasnike osvaja atraktivnim i elegantnim dizajnom i dodatno unapređenom tehnikom. Aktuelna generacija Mazde 6 na tržištu je od 2012. godine. Od njenog predstavljanja prošlo je šest godina. Kada je 2016. godine dobila svoju drugu modernizaciju, mnogi od nas su pomislili da to vrhunac koji nam aktuelna "šestica" može ponuditi. Prevarili smo se. Pred nama je treći facelift, koji Mazdu 6 čini još lepšom, elegantnijom, komfornijom, bezbednijom...

Spoljašnje promene su diskretne, jer dobitnu formulu ne treba menjati. Redizajnirana je maska hladnjaka, kao i LED svetlosne grupe. Izgled prednjeg dela automobila inspirisan je crossoverom CX9, šta znači da je dobila veću masku hladnjaka sa izraženim motivom krila od hromiranih detalja. U svetlosne grupe su integrisana i svetla za maglu, tako da branik sada izgleda homogenije i elegantnije. Sve promene su usmerene ka optičkom povećanju širine.

 

20181211000737_photo_2.jpg

 

Izmene primećujemo i na zadnjem delu automobila, pre svega u oblasti svetlosnih grupa. Atraktivnom izgledu doprinose i novodizajnirane felne, koje mogu biti prečnika od 17 do 19 inča. Nije se štedelo ni u enterijeru, koji je temeljno unapređen, što nije uobičajeno za automobile koji iza sebe imaju minimalno dve trećine životnog ciklusa. Nova je armaturna tabla sa užim panelom klimatizacije, a tu je i veliki 8-inčni TFT displej multimedijalnog MZD Connect sistema, najveći displej koji je Mazda do sada koristila.

 

20181211000737_photo_3.jpg

 

''Posebno moram da pohvalim povećanje kvaliteta materijala. To se oseća na svakom detalju. Obloge na vratima i središnji naslon za ruke obložen je mekim materijalima, što odaje utisak premium automobila. Osećaj luksuza pojačava ambijentalno osvetljenje i novi ukrasni detalji, posebno obloge u samoj armaturnoj tabli. Takođe, sedišta su za svaku pohvalu, profilisana su i pružaju odličnu podršku u krivinama. Osećaju premium kvaliteta doprinosi i bolja zvučna izolacija. Premijerno u Mazdi 6 pojavaljuje se i vrhunski ataptivni tempomat sa funkcijom Stop & Go. Ako nešto moram da kritikujem u enterijeru, onda je to grafika multimedijalnog sistema, tačnije navigacionog sistema, koja bi definitivno trebala biti bolja'', objašnjava nam test vozač Vladan Petrović. 

 

20181211000737_photo_4.jpg

 

Grafika multimedijalnog sistema nije najbolja, ali zato njegova intuitivnost zaslužuje palac nagore. Reakcije sistema na komande su brze, kako preko displeja osetljivog na dodir, tako i preko komande na središnjem tunelu. Ovde postoji i jedna zanimljivost - kada vozite, ne možete koristiti touch screen, već komande možete zadavati samo putem HMI Commandera. Inženjeri nisu želeli, da vozač prilikom vožnje, pažnju usmerava na manipulaciju displejem. Dodatnu dozu bezbednosti daje i head-up displej, koji se emituje direktno na vetrobranskom staklu. Osvežena ''šestica'' opremljena je sistemom kamera sa prikazom od 360° za jednostavnije parkiranje. Nažalost, i ovoga puta upućujemo primedbu na kvalitet slike, zbog kojeg bi se izvinili i neki automobili niže kategorije.

 

20181211000737_photo_5.jpg

 

I pored novih benzinskih motora u ponudi, dobra vest je, da je dizelski 2.2 Skyactiv-D i dalje u ponudi. Naravno, prošao je reviziju, što je rezultiralo povećanim stepenom kompresije sa 14.0:1 na 14.4:1. Inženjeri su povećali pritisak ubrizgavanja goriva, a motor je dobio i nove klopove i ventile punjene natrijumom, kako bi se obezbedio najviši mogući stepen odvođenja toplote. Naravno, tu je i nezaobilazni sistem za ubrizgavanje AdBlue tečnosti, čiji rezervoar se nalazi ispod prtljažnika. Dizeski 4-cilindrični agregat zapremine 2.2 litra, razvija maksimalnu snagu od 135 kW pri 4.000 o/min, što je za 6 kW više od motora pre modernizacije. Maksimalni obrtni moment od 445 Nm dostupan je pri 2.000 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem, koji po rečima 4-strukog državnog reli šampiona zaslužuje sve pohvale.

 

20181211000737_photo_6.jpg

 

''Kompletan sklop motor-menjač funksioniše savršeno. Promene stepena prenosa su tečne, bez kašnjenja. Takođe, moram da pohvalim funksionisanje tehnike u gradskim uslovima ili prilikom parkiranja, kada je potrebno brzo prebaciti menjač iz D u R mod i obrtnuto. Menjač trenutno reaguje na komande vozača'', ističe Petrović. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos i laku konstrukciju. ''Moram da uputim pohvale i za izolaciju motorskog prostora i kabine, pa čak ni kada je potpuno hladan, motor se ne oglašava bučno. Takođe, motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min.'', ističe Petrović. Zahvaljujući elastičnom motoru, potrošnja nije velika, pa je prosečna potrošnja na našem testu iznosila oko 6.5 litara ''crnog zlata'' na 100 pređenih kilometara, najvećim delom u otvorenom saobraćaju. U gradskoj vožnji, treba računati na 2 litra više.

 

20181211000737_photo_7.jpg

 

''U vožnji se oseća visoka čvrstoća karoserije, što još jednom potvrđuje težnju Mazde da se umeša u borbu sa premium markama. Da se ne radi samo o kozmetičkim promenama, pokazuje nam i oslanjanje, koje je dobilo nove amortizere prečnika 35 milimetara. Automobil odlično filtrira neravnine, bez obzira na pneumatike dimenzija 225/45 R19. Mazdini inženjeri su podesili oslanjanje, tako da osvežena ''šestica'' veoma mekano prelazi preko neravnina, a čak i na udarne rupe ne reaguje nervozno, što je za mene bilo prijatno iznenađenje'', zaključuje Petrović. 

 

20181211000737_photo_8.jpg

 

Nakon trećeg facelifta, možemo reći da je Mazda 6 odrasla i sazrela u svakom pogledu. Automobil i dalje izgleda sveže i moderno, enterijer ima ''čistiji'' izgled sa kvalitetnijim materijalima, a značajno je unapređena i tehnika. Zato Mazda 6 stoji rame uz rame sa konkurentima kao što su VW Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo, ali i pojedinim premium modelima. Međutim, za razliku od nekih konkurenata, koji dele tehniku sa ''bratskim'' modelima iz pojedinih koncerna, treba istaći da Mazda 6 krči svoj vlastiti put na originalan i prepoznatljiv način, kako u dizajnerskom, tako i u tehničkom smislu.

 

Koliko košta nova Mazda 6? Ulazni model, benzinska Mazda 6 G145 Challenge, košta 26.590 evra. Najjeftiniju dizelka verziju, Mazda6 CD150 Challenge, u Srbiji ćete platiti 28.590 evra. Na testu smo imali vrhunski opremljenu Mazdu 6 CD184 AT TAKUMI Plus, za koju treba izdvojiti 37.390 evra. Vrhunska dizelska motorizacija može se upariti sa manuelnim ili automatskim menjačem, a prednost ovog motora je i mogućnost izbora verzije sa pogonom na sve točkove AWD, ali samo u kombinaciji sa karavanskom karoserijom.

 

20181211000737_photo_9.jpg

 

Tekst: Automagazin.rs

Foto: Milomir Bošković

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mASbuoV0tNBi7jyL7R-3PECIjseujN11LIV Automarket.hr video: Test Mazda 6

 

Pre nekoliko meseci nova Mazda 6 predstavljena je u Crnoj Gori, a sada je stigla na Hrvatske puteve. Mazda 6 sa testa opremljena je ''Takumi Plus'' paketom (najvećem mogućem) opreme i 2.2 SkyActive-D 184 ks snažnim dizel motorom.

Pogledajmo kako se snašla na testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBQZF0YgyOS9Uju_06k5Ff8dH1s6JPeNIhg CarWOW video: Test 2019. Mazda 6

 

Nema sumnje da je ova Mazda lep auto, da mu je cena povoljna u odnosu na konkurenciju, a da li je kvalitet unutrašnjosti i ponašanje u vožnji ok?

To nam otkriva Mat Watson u svom novom videu:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Mazda 6 CD184

 

mazda6 014.jpg

 

Još jedna revizija ''šestice'' je stigla i opet je, uprkos, relativno malim izmenama ukupni pomak u odnosu na prethodnu verziju daleko veći nego puki zbir taksativno navedenih izmena. Nova revizija je sada još bliža premiumu, dok je cena i dalje prilično daleko od onoga što traže nemački konkurenti iz premium segmenta. Ako je Tojota ustanovila ''kanban'' pristup planiranu, Mazda je sa druge strane apsolutno rešena da primeni agilni pristup razvoju proizvoda. Skraćen je period između revizija, dok je spisak novosti koje svaka od tih osveženih modela nešto manji nego što smo navikli.

Mi smo imali prilku da svaku od tih revizija treće generacije Mazde 6 isprobamo u bar jednoj varijanti, tako da smo kroz nekolicinu tekstova mogli jasno da primetimo kako Mazda sistematski rešava probleme na koje su novinari i kupci ukazivali. Čitanjem tih tekstova možete i sami zaključiti da smo prilično dobro procenjivali šta su mane jer su neke, ako ne sve, već sa narednom revizijom bile otklonjene. Da podsetimo, treća generacija Mazde 6 smo imali prilike da vozimo odmah nakon domaće promocije, 2014. godine, da bi smo je zatim detaljno ''propitivali'' u raznim varijantama - Wagon karoseriju sa CD177 AT AWD pogonom, pa zatim istu verziju, ali sa poreski vrlo povoljnim G165 agregatom, da bi smo restilizaciju iz 2017. sa novim G Vectoring sistemom isprobali ponovo u kombinaciji sa CD177 dizel agregatom.

 

mazda6 013.jpg

 

Sada, kada smo sumirali šta je sve voženo, vreme je da se okrenemo modelu koji je vožen ovom prilikom. Restilizacija za 2018. donosi nekoliko novosti, a Mazda Srbija je ovim test automobilom na raspolaganje stavila sve novitete koji su se našli na spisku novosti. Novi model ima nekoliko značajnih noviteta, a zbog toga da mi ovde na NK uvek favorizujemo performanse - disekciju započinjemo sa novim 2.2 litarskim dizel agregatom Skyactiv-D generacije. Mazda i dalje koristi izuzetno nizak stepen kompresije kod svojih dizelaša što u kombinaciji sa novim sistemom raspršivanja goriva u cilindru poboljšava efikasnot i smanjuje štetne emisije.

 

mazda6 012.jpg

 

Dosadašnji twin turbo sistem je sada dobio varijabilnu geometriju, pa je tako povećana vršna snaga za 7KS, dok je obrtni momenat povećan za 25Nm na ukupno 445Nm. Ostatak game pogonskih agregata je nepromenjen - u ponudi je poreski najpovoljnji izbor u Mazda 6 ponudi - 2.0 litarski benzinac koji proizvodi 145/165KS, dok je snažnija varijanta 2.5 litarski četvorocilindraš sa deaktivacijom cilindara, a kojeg smo relativno skoro imali u CX-5 modelu. Mazda, kada je u pitanju šestica, nudi izbor između šestostepenog manuelnog i automatskog menjača, dok je u ovoj karoseriji AWD pogon rezervisan samo za karavan varijante.

Nova, moćnija, elektronika u vozilu je preneta iz nove generacije CX-5 modela, tako da je sada info zabavni sistem sa nešto užim ekranom više rezolucije, kao i sa novom generacijom prikaza informacija na vetrobranu (HUD) koji sada to zaista i radi, umesto prethodne generacije koja je svoje informacije prikazivala na malom plastičnom panelu koji se nalazio na pola puta od upravljača do vetrobrana. Baterija sigurnosnih sistema deo svojih informacija prikazuje na HUD tako da pored trenutne brzine, trenutnog ograničenja brzine na putu i informacija sa navigacionog sistema sada dobijate informacije o prisustvu vozila u ''slepom uglu'', podešavanju aktivnog tempomata, kao i o tome da li sistem za praćenje kolovozne trake detektuje da ''gazite'' neku od linija i reaguje na tu situaciju.

 

mazda6 011.jpg

 

Novost je i 360 pogled sistema za pomoć pri parkiranju/manevrianju, što će značajno olakšati posao vozačima. Bilo je samo pitanje vremena kada će neka druga kompanija preuzeti vrlo korisno rešenje koje se u Nissan vozilima nudi već duže vremena, tako da od sada će ovaj korisni sistem sada pomagati i vozačima Mazda vozila. Elektronika ne samo što je moćnija, već je i daleko lepše uklopljena u enterijer, tako da ekran info-zabavnog ekrana više ne izgleda kao nešto što je zaboravljeno, pa naknadno dodato već je sada homogeni deo celine. Kompletno digitalna tabla uz pomoć hromiranih prstenova nudi sjajan efekat, a visoka rezolucija prikaza čini prikaz vrlo upečatljvim i efektnim.

 

mazda6 010.jpg

 

Izmene karoserije nisu brojne, ali su prilično upadljive - pre svega mislimo na još agresivniju prednju masku. Nova prednja svetlosna grupa je nešto pljosnatija i bolje integrisana u dugačku haubu kako bi se automobil učinio vizuelno još mišićavijim. Tome pomažu i nova svetla za maglu koja su sada intergrisana u okviru standardnog kućišta svetala te je donji deo vozila sada estetski ''čistiji''. U Takumi Plus paketu ta prednja maska je u tamno sivoj, ''gunmetal'', boji čime se nova oprema jasnije odvaja od ostalih paketa opreme. Zanatlijski, odnosno Takumi, paket opreme je do sada nuđen tek povremeno i taj paket je obično za relativno malu doplatu donosio dosta opreme kod modela koji su bili pred kraj ciklusa. Sada je u stalnu ponudu uveden Takumi Plus koji je preuzeo ulogu najbogatijeg raspoloživog paketa opreme od Revolution Top opreme. Ovaj paket je za 1.500€ skuplji od, do sada najskupljeg, Revolution Top paketa opreme i za tu razliku donosi novi kožni enterijer, pomerivi stakleni krov, posebne elemente karoserije,…

 

mazda6 009.jpg

 

Sa aktuelnom restilizacijom, u Revolution i Revolution Top pakete opreme uvodeno je i hlađenje tj. ventilacija prednjih sedišta, dok je grejanje prisutno i na prednjim i na zadnjim sedištima. Po pitanju sedenja, Takumi Plus donosi još kvalitetniji kožni, Napa, enterijer koji je primetno kvalitetniji od dosadašnjeg kožnog enterijera dostupnog u Revolution paketu opreme (a koji je, da podsetimo, u jednoj od prethodnih restilizacija takođe postao kvalitetniji nego što je bio kada je aktuelna šestica predstavljena).

 

mazda6 008.jpg

 

U prethodnom tekstu smo bili izuzetno zadovoljni brojnim izmenama koje je Mazda isporučila u modelu za 2017 te smo zaključili da je tadašnja ''šestica'' bila čista desetka. Sa novim nizom unapređenja, nema druge nego da pooštrimo standarde jer je i onako vrlo mali broj realističnih zamerki sada još manji. Ili da ocenu pojačamo na...deset plus?

Iako možda slogan Jinbai Ittai (sklad jahača i konja) zvuči malo pretenciozno, kroz evoluciju Mazda modela se zaista može sve jasnije uočiti da je cilj velikog broja izmena koje su teško opisive kroz čiste brojke, a koje u zbiru daju vrlo jasan i opipljiv kvalitet vožnje. Kupci koji vole da sortiraju eksel kolone u potrazi za najboljim izborom će vrlo verovatno biti potpuno nesvesni šta propuštaju, ali posmatranje stvari kroz šture brojke uvek sa sobom nosi mogućnost da ste potpuno promašili temu.

 

mazda6 007.jpg

 

Sa novim Napa kožnim enterijerom, subjektivni osećaj u odnosu na nemačku premijum ponudu se praktično izjendačio posebno kada imate u vidu da oprema koja se isporučuje u Takumi plus paketu sa sobom, kada su u pitanju nemački premiumi često zahteva štikliranje veoma skupih opcija, ako su one uopšte i dostupne u takvim karoserijama.

 

mazda6 006.jpg

 

U odnosu na nemačke konkurente, Mazda je na našem tržištu i dalje hendikepirana činjenicom da jedina dizel opcija ima preko 2l što ga automatski pomera u dosta nepovoljniju poresku grupu. Jasno, kupci novih automobila možda neće sa istom težinom uzimati u obzir ovaj trošak, ali bi uvođenje novog 1.8 litarskog dizelaša u ponudu za ovu karoseriju možda moglo da promeni situaciju na bolje - posebno kada su u pitanju flotni kupci koji ove troškove prilično cene. Kad smo kod motora, treba reći da iako snaga na papiru nije posebno veća, u praksi CD184 sada konačno može da parira nemačkim 2.0 dizel mašinama po pitanju eksplozivnosti i performansi, a reska izduvna nota je nešto na šta nismo navikli kada su u pitanju dizel motori. Motor, pored nešto boljih objaktivnih i subjektivnih performansi, sada nudi i nešto nižu potrošnju, što je ponovo doprinosi još boljem celokupnom utisku nove Mazde 6.

 

Prostor na zadnjoj klupi i prtljažnik su i dalje argumenti koji kupcima koji sortiraju eksel po ovim kolonama mogu promeniti izbor, ali kako to svaki put kažemo - Mazda 6 nudi sasvim dovoljno prostora za transport odraslih putnika na srednjim relacijama, baš kao što je i prtljažni prostor više nego dovoljan za većinu uobičajenih privatnih i poslovnih potreba. Ukoliko vam je potreban automobil koji će biti u rukama šofera, a pozadi putnici koji će provoditi dosta vremena u putu - u tom slučaju verovatno da možete i bolje da izaberete.

 

mazda6 005.jpg

 

Sa druge strane, ukoliko ste vi ti koji će biti za volanom, dok su na zadnjoj klupi mahom mlađi članovi porodice, Mazda 6 će ponuditi sjajan komfor, a da pri tome vozač zaista može da kaže da je vožnja bila uživanje što se od automobila dugačkih skoro 5m teško kada može očekivati.

 

mazda6 004.jpg

 

Ogibljenje je, već od pretprošle revizije, odlično izbalansirano tako da uprkos 19'' točkovima automobil sa dosta autoriteta upija skoro sve iz asortimana domaćih srpskih rupa, dok je prelazak preko ležećih policajaca prilično bezbolan proces iako niste usporili na manje od 20kmč. Dinamika je sa uvođenjem G-Vectoring sistema poboljšana, mada mi ostajemo pri tezi da je rad ovog sistema praktično nemoguće osetiti već se naprosto Mazda 6 čini agilnim automobilom koji daleko spremnije reaguje na komandu upraljača nego što bi se to moglo pomisliti od automobila ovih gabarita.

 

Elektronika je unapređena, tako da je sada prikaz informacija na vetrobranu jako dobar i nudi sve što vam je potrebno od podataka u svakom trenutku, dok je sistem za održavanje vozila unutar kolovozne trake malo bolje podešen tako da korekcije putanje ne izazivaju osetne promene pravca i ''ping-pong'' efekat koji je ranije bio prisutniji. Adaptivni/aktivni tempomat vrlo postepeno dodaje i oduzima gas, tako da je vožnja autoputem prilično neopterećujuća po vozača koji nema mnogo posla osim toga što je u obavezi da drži obe ruke na upravljaču (na šta ga upozorava jedan od sistema u vozilu), kao i da obrati pažnju na stanje goriva u rezervoaru. Sve ostalo će sistemi u vozilu vrlo savesno obavljati bez mnogo zvučnih ili svetlosnih signala. Naravno, u situacijama koje su malo ''napetije'' sistem će blagovremeno upozoriti vozača kako bi mogao blagovremeno da reaguje.

 

mazda6 003.jpg

 

Gradska vožnja je prilično lak posao, sada kada se u opremi nalazi kamera sa pogledom od 360 stepeni, što svaku vrstu manevrisanja čini neuporedivo jednostavnijom. Potrošnja u gradskim uslovima je bila u okvirima koje očekujemo od dizela automtika - oko 8l. Iz dosadašnjeg iskustva znamo da je kod Mazde AWD pogon taj koji unosi primetno veću potrošnju nego automatski menjač. Ukoliko se odlučite za karavan karoseriju, koja je jedina koja omogućava odabir AWD pogona treba očekivati gradsku potrošnju za bar 1l više.

 

mazda6 002.jpg

 

Šestica sa mnogo lakoće savladava magistralne puteve, što zbog obilja snage novog CD184 agregata, što zbog činjenice da niže putne brzine na ovim putevima ne ističu lošu stranu toga što menjački sklop ima ''samo'' šest brzina. Na autoputu je upravo menjač taj koji sprečava da se potrošnja spusti na vrlo niske brojke koje nude nemački konkurenti naružani menjačima sa 7 ili 8 stepeni prenosa - kada su u pitanju autoban brzine. Za vožnju po domaćim ograničenjima, potrošnja je uporediva sa konkurentima i ona iznosi oko 6l.

 

mazda6 001.jpg

 

Kao što smo već nekoliko puta rekli, Mazda nam iz restilizacije u restilizaciju smanjuje manevarski prostor za pronalaženje zamerki. Novi pogonski agregat, pored toga što je snažniji i ekonomičniji, nudi prilično resku zvučnu notu, što je opet jedan od detalja kojima se Mazda nameće kao vrlo zanimljiv izbor kupcima koji cene takve osobine. Nova elektronika je ne samo moćnija, već je i vrlo elegantno upakovana pa tako info-zabavni ekran sada daleko više odaje utisak sastavnog elementa dizajna nego što je to ranije bio slučaj.

Sa cenom od blizu 40.000€, Mazda ne želi da bude jeftin i pristupačan automobil za svakoga, ali je zato kvalitet i oprema koji se nude za ovu količinu novca vrlo teško ostvariv ukoliko tražite neku opciju iz asortimana prestižnih marki. Mi smo i sa prethodnim modelom bili vrlo zadovoljni, ali je sada sa novim dizel motorom, luksuznijom i bogatijom opremom Mazda 6 jedan od najlakših izbora ukoliko razmatrate vozilo iz ovog segmenta.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mazda6 CD 184 AT

 

mazda011.jpg

 

Kako bi održala korak sa nemačkom ''velikom trojkom'', ali i odmakla ostalim konkurentima iz klase, Mazda gotovo svake godine predstavlja određena poboljšanja na ''Šestici''. Nakon karavana u Portugalu, gde smo testirali najsnažniju benzinsku verziju, sada nam je pažnju privukla limuzina sa unapređenim dizel motorom od 184 KS. Odnos snaga među proizvođačima i njihova orijentacija prema kupcima je ništa drugo do promenljiva u složenoj jednačini koju postavlja savremena automobilska matematika. Danas imamo sve veću grupu proizvođača i modela sa željom da se priključe premium segmentu, među njima i Mazdu koja je promenu kursa nagovestila još 2012. godine i to upravo lansiranjem treće generacije Mazde6.

 

mazda010.jpg

 

No, osim što predstavlja lokomotivu koja vuče čitav brend ka tom novom, višem koloseku, za ovu limuzinu D segmenta je specifično i to da svaki malo skreće pažnju time što dobija naizgled sitna, ali ipak primetna i značajna unapređenja. Ovakva strategija je u direktnoj korelaciji sa ambicijom Japanaca da ponude proizvod koji će biti interesantan onom soju kupaca koji želi više od proseka i za to je spreman da plati, ali ipak ne toliko da bi u razmatranje uzeo starosedeoce u premium segmentu kao što su BMW Serije 3, Mercedes C-klase ili Audi A4.

 

mazda009.jpg

 

Tako je nedavno sprovedena već druga modernizacija u aktuelnoj generaciji, a ovo je ujedno naš drugi susret sa restillizovaniom modelom. Podsećanja radi, prvi se dogodio lani na međunarodnoj prezentaciji u Portugalu, gde smo testirali karavan verziju sa najsnažnijim benzinskim motorom od 2.5 litra, a sada smo usmerili pažnju na limuzinu sa najsnažnijim dizel agregatom od 2.2 litra i 184 KS koja snagu na prednje točkove prenosi posredstvom šestostepenog automatskog menjača.

 

mazda008.jpg

 

Kao po običaju, ''fejslift'' nije promenio ovaj model iz temelja, ali je učinio da postane moderniji spolja i unutra, da ponudi bolju aktivnu sigurnost, više dinamičkih sposobnosti, ali i manju emisiju štetnih gasova. Najglasniji vesnik estetskih korekcija definitivno je nova maska hladnjaka. Ovaj element je preoblikovan i što je još važnije dobio je saćastu strukturu koju dodatno ističe glazura visokog sjaja. Blago su modifikovani i odbojnici mada se to ne primećuje na prvu loptu, baš kao ni nešto veći promer na izduvnim cevima pozadi.

 

mazda007.jpg

 

Dakle, jasno je da se Mazda još više oslanja na sportski potpis, uostalom još od predstavljanja aktuelne generacije uspela je da se izbori za status jedne od najdinamičnijih limuzina. U tome je uspela ne zbog snažnih motora i dominantnih performansi, koliko zbog oštrog upravljanja te sigurnog ležanja u kombinaciji sa udobnom vožnjom. Sada su te karakteristike dodatno oplemenjene ojačanjima na šasiji i izmenama na oslanjanju gde je hod amortizera produžen zarad udobnosti.

 

mazda006.jpg

 

I to nije sve, budući da je rad G-vectoring sistema prekalibrisan kako bi se obrtni moment još preciznije dozirao na pogonske točkove. Kako bi automobil u krivinama bio još stabilniji, višak obrtnog momenta se redukuje kod točka koji ima manji stepen priananja čime se postiže veći stepen preciznosti vođenja kroz krivine i brži izlasci iz njih. Naravno ovo nije neki sportista namenjen reli deonicama već pre svega automobil koji treba da se dokaže kao tiha i udobna krstarica.

 

mazda005.jpg

 

Za tu ulogu dovoljno je i 184 KS uz 445 Nm, koliko oslobađa 2.2-litarski biturbo dizel. Osim što je za desetak konja snažniji, ujedno je i čistiji od prethodne verzije, a omogućava lako dostizanje ozbiljnih putnih brzina. Maksimalna je 220 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9 sekundi i ne može se okarakterisati kao svetla tačka, baš kao ni rad automatskog menjača koji pokazuje slabosti ukoliko ''prečicom'' želite do punog ubrzanja. Bez obzira na mogućnost ručnog menjanja brzina preko tastera iza upravljača, biranje stepena prenosa odvija se uz primetnu zadršku. Ako to ostavimo po strani, automatika odrađuje svoj posao sasvim korektno, prilično meko i komforno.

 

mazda004.jpg

 

Sa međuosovinskim rastojanjem od čak 2.830 mm stiže i komforna kabina sa reprezentativnom ponudom prostora, kako napred tako i pozadi. Sedi se nisko, ali veoma udobno. A jednako bezbrižno se prelazi i preko neravnina, a komfor putnika ne uspevaju da osujete ni veliki točkovi od 19 inča, kao ni odsustvo elektronski kontrolisanog oslanjanja.

 

mazda003.jpg

 

Za premium doživljaj pobrinuće se odlična zvučna izolacija i kvalitetni materijali u kombinaciji sa gotovo pa savršenom završnom obradom. Koliko su u Mazdi posvetili pažnje i truda vidi se i po novim detaljima kao što su meke površine od imitacije prevrnute kože koje su upotrebljene ne samo za sedišta već i za deo prednjeg panela. A novost kod sedišta predstavlja i funkcija ventilacije koja dobro dođe u vrelim letnjim danima. Nama su na ovom zimskom testu bili dovoljni i trostepeni grejači.

 

mazda002.jpg

 

Neke od stvari koje su nam se dopale u vožnji su novi head-up displej, moderniji LED farovi sa ''produženim'' svetlosnim snopom, kao i sposobniji MRRC sistem odnosno radar u kombinaciji sa ''kruz kontrol'' uređajem. Ovaj deo tzv. i-Active Sense sistema aktivne sigurnosti ne samo da vodi računa o bezbednoj udaljenosti od vozila ispred kada uključite tempomat na auto-putu, već je u stanju i da koristi funkciju automatskog kočenja sve do potpunog zaustavljanja. To može biti veoma svrsishodno u gradskoj vožnji, baš kao što je sistem kamera sa pogledom 360 stepeni koji olakšava parkiranje i manevrisanje u tesnacima kakvim obiluje svako urbano jezgro, pa i ono u Beogradu. Inače, ovaj sistem kamera je još jedan u nizu dodataka na restilizovanoj Mazdi6.

 

mazda001.jpg

 

I ako želite da uživate u ama baš svim plodovima rada japanskih dizajnera i konstruktora, onda je vaš izbor verzija u ful opremi Mazda6 Takumi Plus po ceni od 37.390 evra. Ako vam se čini da je to mnogo, kao opasku za kraj dodaćemo da otprilike na toj koti počinje cenovnik za novi BMW Serije 3. Ako se zna koliko papreno se doplaćuju dodatne opcije kod nemačkih premijum marki, onda je jasno da Mazda6 svime što pruža opravdava svoju cenu. Mazda 6 je sa najnovijim unapređenjima poprimila još više premijum obeležja

 

▲ Komforan i luksuzan enterijer, balans između udobnosti i agilnosti, odlična zvučna izolacija
▼ Nešto sporiji automatski menjač
 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

parkers.jpg Parkers video: Test Mazda 6

 

Veliki, komforan auto sa razumnom cenom - jedan od najsposobnijih modela u Mazdinoj ponudi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 6 CD184 AT Takumi Plus na testu Auto magazina

 

mazda6 s 119.jpg

 

Opremljenija u startu, sa kvalitetnijim materijalima i motorima veće zapremine: da li je Mazda već pretekla nemačku konkurenciju?

Treća generacija Mazde 6 je već sedam godina na tržištu. Za to vreme Mazda je postala pravi autoritet ne samo po pitanju izuzetno uspelog dizajna već i u pogledu inženjeringa, tačnije motora. Umesto da smanjuje radnu zapreminu Mazda je povećava, pa dvolitarski benzinci troše kao dizelaši i usput mogu da se pohvale takvom krivom obrtnog momenta i snage da im turbo i ne treba. Pokazalo se da su i dizelaši sjajni, baš kao i benzinci. I ovde Mazda povećava zapreminu; iako je relativno skoro predstavljen 1.5 sada ima zapreminu od 1.8 litara, ali o tome ćemo nekom drugom prilikom.

 

mazda6 s 118.jpg

 

Ovaj put, predstavljamo vam najnovije izdanje limuzine Mazda 6 i 2.2 dizelaš u najjačoj verziji od 184 konjske snage. Pokazalo se da na našem tržištu ''šesticu'' vrlo često kupuju ljudi koji jednostavno ne žele da se ističu nekim od nemačkih premium brendova, pa se radije opredeljuju za Mazdu 6 u najvišem paketu opreme.

 

mazda6 s 117.jpg

 

U tom smislu nije problematična ni zapremina 2.2 dizelaša. Drugi po redu redizajn doneo je velike izmene u percepciji doživljenog kvaliteta. Desilo se to da razlike između Mazde i premium proizvođača gotovo da i nema. Bar se na test primerku ne vidi.

 

mazda6 s 116.jpg

 

Ok, kod Mazde i dalje nema šta da se doplati, za razliku od ovih drugih kod kojih ne bi trebalo da ulazite u salon ako nemate da dodate bar još 20% od cene za dodatnu opremu. Ovde su paketi opreme fiksni, a jedino što možete da doplatite jeste posebna metalik boja.

 

mazda6 s 115.jpg

 

Znali smo da je Mazda u redizajnu ''šestice'' napravila velike izmene, ali ovo što smo doživeli na prvo otvaranje vrata zaista nismo očekivali. Kao prvo, kompletan enterijer je u specifičnoj elegantnoj braon boji koja je vrlo unikatna na tržištu. Drugo, materijali su potpuno neočekivano dobro uklopljeni sa aplikacijama od ''zen'' drveta. Verovali ili ne, ovo je pravo drvo!

 

mazda6 s 114.jpg

 

Na komandnoj tabli celom širinom postavljena je specifična vrsta alkantare sa štepom, baš kao i u tapacirunzima prednjih i zadnjih vrata. Izgleda kao brušena koža i po atmosferi koju stvara unutrašnjost Mazde 6 deluje čak otmenije i sofisticiranije od modela čuvene nemačke trojke.

 

mazda6 s 113.jpg

 

Nije lako reći ovako nešto, međutim opšti utisak je zaista iznenađujući. Tome u prilog idu i pažljivo odabrani detalji od mat aluminijuma. Naprimer, nalaze se u vratima razdvajajući površine pod alkantarom od drvenih lajsni; ručice za otvaranje vrata su takođe od ovog materijala, kao i luksuzne lajsne postavljene neposredno iznad džepova u naslonima sedišta.  Ista je priča i sa prekidačima za električno pomeranje sedišta. Aluminijumom su obloženi i svi okrugli prekidači, odnosno potenciometri. Sve navedeno je deo Takumi Plus paketa opreme koji je pozicioniran iznad doskorašnjeg maksimuma - Revolution Top.

 

mazda6 s 112.jpg

 

Standard su kožna sedišta sa elektro-podešavanjem, s tim što vozačevo ima i memorije. Ono što je velika novina jeste uvođenje opcije hlađenja u prednja sedišta. Grejanje se podrazumeva, kao i grejač volana.

 

mazda6 s 111.jpg

 

Drugim rečima, uz stakleni krovni otvor, sa Mazdom 6 ste spremni za sve sezone. Još jedna velika novina je promena koncepta hed-ap displeja. Više se ne projektuje na komad pleksiglasa već direktno na vetrobransko staklo. Na taj način je pozicija projekcije dosta viša, pa je samim tim i bezbednost veća jer gledate baš tamo gde treba - na put.

 

mazda6 s 110.jpg

 

Mazda je na dobrom putu da uvede poluautonomnu vožnju, koja u nekom obliku već postoji. Asistencija za prevenciju nenamernog napuštanja saobraćajne trake interveniše tako što se volan sam koriguje u slučaju približavanja liniji i vraća auto u sredinu. Adaptivni radarski tempomat je dobio još jednu funkciju; ako se vaša Mazda automatski zaustavi u koloni, od sada će sama i krenuti iz stanja mirovanja kada se auto ispred pomeri. Prilično zgodno u stani-kreni vožnji...

 

mazda6 s 109.jpg

 

Motor je u potpunosti prilagođen novim Euro 6d-Temp standardima. Po WLTP realnijim ciklusima merenja potrošnje fabrika je deklarisala 5.9 l/100 km po gradu. Nismo uspeli da postignemo tu cifru, iako nije bio nikakav problem da prosek spustimo čak ispod sedam litara. Doduše, ovde se pre radi o čvrstini karaktera.

 

mazda6 s 108.jpg

 

Jer, nije lako biti nežan sa papučicom gasa. Jednom kada osetite kako motor reaguje, povratka na laganu vožnju nema. Potpuno neočekivano, Mazda 6 se ponaša kao da ima mnogo više snage i to u situacijama u kojima se to od nje ne očekuje.

 

mazda6 s 107.jpg

 

Naprimer, vozite konstantnom brzinom od 80 km/h naglo dodate gas i auto toliko silovito povuče da bukvalno osetite kako se devetnaestice muče da prenesu toliku snagu na podlogu. U odnosu na prethodne serije pre redizajna motor je očigledno dobio mnogo više od pukih devet konja razlike.

 

mazda6 s 106.jpg

 

Za ''čitanje misli'' vozaču ''kriv'' je i fantastični automatski menjač. Bez obzira na to što ima šest brzina, Japanci su tačno znali šta rade, pa motor momentalno daje svoj maksimum u kom god da ste režimu obrtaja. Što na umu, to na drumu: nema problem ni sa 1000 rpm, kao ni sa izuzetno velikim putnim brzinama. Jednostavno, nema nikakvog ''razmišljanja'' i odugovlačenja sa reakcijom.

 

mazda6 s 105.jpg

 

Ovakva isporuka obrtnog momenta i brzina reakcije je nešto čime vrlo malo modernih dizelaša može da se pohvali. Mazda je tiho ali zasluženo ušla u sam premium rang automobila, do sada rezervisan pre svega za nemačke marke.

 

mazda6 s 104.jpg

 

Sigurni smo da po kvalitetu ni malo ne zaostaje za daleko skupljim, ponekad bezrazložno prepotentnim konkurentima. Jednostavno, nova Mazda 6 je udobna, kvalitetna i ubedljiva, što je čini jednim od najboljih automobila uopšte koji smo testirali ove godine.

 

mazda6 s 103.jpg

 

Mazda nije odolela trendu da ubaci digitalne instrumente. Priređena je lepa kombinacija digitalnog i analognog, tako da ne izgleda preterano jednostavno i hladno kao kod nekih skupih limuzina, već je sve vrlo elegantno rešeno i na prvom mestu funkcionalno.

 

mazda6 s 102.jpg

 

Velika pomoć vozaču su radarski senzori koji upozoravaju na nadolazeći saobraćaj ili pešake sa zadnje strane vozila. To je posebno važno kada se isparkiravate unazad i nemate dobru preglednost puta. Ovako, Mazda vas zvučnim signalom i trouglovima na kameri upozorava ako neko nailazi.

 

mazda6 s 101.jpg

 

U centračnom naslonu zadnjih sedišta nalaze se vrlo korisni komadi opreme. Pre svega, tu su prekidači grejača sedišta ali i dva USB priključka velike struje od 2.1 amper. Tako bez problema brzo možete da punite i najnovije mobilne uređaje. Cena: 37.390 evra sa PDV-om

 

mazda6 s 100.jpg

 

mazda6 s 01.jpgmazda6 s 06.jpg

mazda6 s 05.jpgmazda6 s 04.jpgmazda6 s 02.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupost. 
Vozio sam se u kumovoj Mazdi 6 2019 i taj motor sa 165 ks kao da ima 100ks kako povlaci i ide. Prethodna Honda Accrod 2.0 2014 koju je imao isla je identicno. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to su benzinci, accord 2.0 ima samo atmo benzinca, a i mazda ima 165 ks samo u atmo benzincu. A ovde je rec o dizelu.... 

 

Vozio sam Accord VII 2.2 ictdi, ono ide ko blesavo bukvalno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...