Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

TopSpeed test: Mazda6 Wagon Skyactiv-G 194 2.5

 

184955-mazda6 ts.jpg

 

Još jedna ''restilizacija restilizacije'' tj. Mazda6 za 2019. godinu je definitivno taj model kojim japanski proizvođač ulazi u premium klasu automobilskih marki čemu je stremio već duže vreme. Danas bi svi da budu ''premi'um'' ili nešto posebno, na vrhu, al’ ne vredi… Ne može to tek tako! Potrebne su godine rada i truda, sticanja reputacije kroz vrhunski kvalitet proizvoda, u ovom slučaju vozila, zadovoljstvo kupaca, a naravno i vrhunska tehologija koja će sve to propratiti. Mazda je svoju kandidaturu za ovo visoko društvo najavila još prvim modelom nove ''šestice'', koji je debitovao 2012. godine. Tada sam taj model pri prvom susretu u Portugalu, okrakterisao kao karavelu. Međutim, karavele su bili relativno mali, brzi i okretni brodovi, mada ne previše komforni, koji su Portugalcima pomogli u otrkivanju jednog novog sveta.

 

20_ON_SITE__NEW_MAZDA6_STILL_WAGON.jpg

 

Mazda6 koja je došla kasnije, sa restilizacijom 2015. godine, već je nagovestila da proizvođač iz Hirošime ozbiljno namerava da svoj adut u D segmentu podigne na taj nivo, da se može smatrati automobilom iz premijum segmenta. To, nautičkim žargonom rečeno, više nije bila karavela, već više nešto kao luksuzna krstarica. Sada, sa najnovijim izmenama kod modela za 2019. godinu, to više nije ni krstarica, već pravi kruzer visoke klase. U celoj ovoj situaciji, svako bolje upućen u automobilsku industriju prvo će se zapitati - kako sada, opet, restilizacija Mazde6?! Zar nije već ovo druga, za tako kratko vreme, jer ako se zna da je tržišni vek jednog automobila danas obično šest ili sedam godina, onda je to već druga? Da, tako je… A biće, ako stručnjaci Mazde procene i treća!

 

P7209759.jpg

 

Odgovor na sve ovo glasi da tehnologija danas toliko napreduje i toliko se novih rešenja, unapređenja i poboljšanja, pa i novih sistema izbaci na tržište u toku samo jedne godine, da većina proizvođača nema vremena za čekanje. Pogotovo nemaju oni u premium segmentu, gde svaki novi savremeni sistem znači ostati u borbi sa rivalima ili ih, bar za tren, prestići. Zato, bez obzira na odlične rezultate prodaje Mazda se odlučila da sa ''šesticom'' još jednom, dodatno, podigne nivo igre i definitivno ''uplovi'' u visoko društvo. ''KODO'' dizajnerski pravac i onaj drevni japanski filozofski pristup Jinba Ittai, koji zapravo govori o jedinstvu jahača i konja, su i dalje zadržani, a vozač i automobil, sjedninjeni kroz ''Skyactiv'' tehnologiju.

 

P7209771.jpg

 

Promena na karoseriji, ipak, ima. Rešetka maske hladnjaka je potpuno drugačija, tj. povećana prema dole i nekako više trodimenzionalna, pa automobil izgleda moćnije. Svetlosne grupe, napred i nazad, su nove, naravavno, u LED tehnologiji, a drugačije je i to što su svetla za maglu sada njihov integralni deo. Time prednji deo izgleda još masivnije. Pozadi, kod limuzine, drugačiji su branik i poklopac prtljažnika, a završeci izduvnog sistema su nekako bliže ivici i većeg prečnika. To isto važi i za karavan, tj. Wagon verziju, s tim da vrata prtljažnika nisu menjana. Takođe, spoljašnji retrovizori imaju nešto drugačiji oblik, a tu su i naplaci od 17 i 19 cola, novog dizajna.

 

06_ON_SITE__NEW_MAZDA6_INTERIOR.jpg

 

I dalje mi je teško da se opredelim da li mi je lepša limuzina ili karavan. Do sada sam na obe vožnje birao verziju Wagon, pa nisam oklevao i novog puta. On ima međuosovinsko rastojanje kraće za 80 mm i što se tiče ukupne dužine, kraći je 65 mm, a opet i viši za 30 milimetara. Karavan je teži za 40 kilograma od limuzine, te ima nešto lošiji koeficijent otpora vazduha, ako tih 0.003 uopšte ikom išta znači?! No, ono što pravi značajniju razliku je zapremina prtljažnika koja je u ovom slučaju veća za 42 litre, plus mogućnost obaranja sedišta čime se dobija 1.664 litra, koje verzija sedan nema.

 

02_ON_SITE__NEW_MAZDA6_INTERIOR.jpg

 

Enterijer je mesto gde se napredak Mazde u pravcu premium segmeta još bolje zapaža. Upotrebljeni materijali, napa koža i prirodno drvo, zaista deluju prefinjeno. Čak i nova vrsta veštačkog materijala nano-tehnologije, ''suede'' koji podražava utisak ''antilop-kože'' izuzetno je prijatna na dodir. Nivo završne obrade i preciznosti je na veoma visokom nivou, a intersantan je i izbor novih boja, poput ''orijentalno smeđe''.

 

09_ON_SITE__NEW_MAZDA6_INTERIOR.jpg

 

Što se tiče samih sedišta, ona su modifikovana i kao da su malo šira, tj. komotnija. Imaju grejanje, ali i hlađenje, što je prvi put kod Mazde. Tu je i MZD Connect multimedijalni sistem i TFT LCD ekran od 7 inča, kao i ostali sigurnosni sistemi, te novi aktivni displej koji projektuje informacije na vetrobransko staklo. Armaturna tabla ima nešto drugačije dizajnirane ventilacione otvore, pa uz izraženi centralni pojas kompletan izgled unutrašnosti je potpuno drugačiji.

 

08_NEW_MAZDA6_DETAILS_AUTOMATIC_TRANSMISSION_LHD.jpg

 

Mazda je za restilizovanu verziju ''šestice'' pripremila i dva unapređena benzinska motora od 2.0 i 2.5 litra, te novi čistiji dizel od 2.2 litre. U kombinaciji sa šestostepenom automatskom transmisijom, model Skyactiv-G 2.5 obezbeđuje ovom automobil ukupne mase od 1.446 kg sasvim dobre perfromanse. Iz 2.488 ccm radne zapremine izvučeno je 194 konjske snage, mada pri 5.700 obrtaja u minuti. Maksimalni obrtni moment iznosi 258 Nm pri 4.000 o/min. Sve to je dovoljno da Mazda6 Wagon do 100 km/h stigne za 8.1 sekundu i postigne maksimalnih 223 kilometra na čas.

 

VDV9577.jpg

 

Sama masa agregata, tj. njegovog bloka smanjena je u odnosu na prethodnu generaciju, budući da je više korišćen aluminijum za izradu bloka motora. Boljim performansama, ali i ekonomičnosti, gde ovaj karavan troši, kako je deklarisano 6.8 litara u kombinovanom ciklusu, doprioneo je i novi sistem deaktivacije ili gašenja cilindara u cilju uštede goriva ukoliko je brzina ispod 80 km/h.

 

VDV9689.jpg

 

Ovaj karavan je i dalje zadržao okretnost i agilnost ''velike karavele'', ali je sada ''plovidba'' nekako komfornija. Sistem oslanjanja je redizanijan, pa je i prigušenje neravnina bolje iako su inženjeri ubacili dodatna ''ukrućenja'' na šasiji. Novi amortizeri napred, povećanog prečnika sa 32 na 35 mm bolje filtriraju neravnine, ali i omogućavaju mirnije upravljanje i veću preciznost. Na sve to treba dodati i odličnu saradnju Mazde i japanskog proizvođača pneumatika Bridgestone, koji je redizajnirao bokove svojih guma, ušvrstivši ih dodatno, što se pozitivno odrazilo na upravljivost, posebno pri velikim brzinama.

 

47_NEW_MAZDA6_DETAILS_CENTER_DISPLAY_02.jpg

 

Ulazak u premijum segment svakako podrazumeva i mnošto eletronike u automobilu, pogotovo one koja utiče na bezbednost. Mazda sa tim nema problema, jer godinama unazad se pažljivo pripremala i razvijala najrazličitije, veoma sofisticirane, tehnologije. One su objedinjene pod nazivom i-Activsense.

 

10_ON_SITE__NEW_MAZDA6_INTERIOR.jpg

 

Tu su i adaptivni tempomat sa radarom, koji radi i pri brzinama od 30 do 0 km/h, inteligentni sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivna LED svetla sa 20 bokova, koja osvetljavaju 80 metara više prostora ispred nego kod prethodnog modela, bolje grejanje vetrobrana, brisača stakala, nova električna parkirna kočnica, te novi sistem 360o View Monitor… Doduše četiri kamere koje koristi prilikom ''osmatranja'' okoline daju sliku prilično loše rezolucije na centralnom displeju. E sad, budući da je automobil koji sam vozio iz tzv. ''pretproizvodnje'', japanski proizvođač još uvek ima vremena za otklanjanje ovoga.

 

VDV9741.jpg

 

I tako… ''Kapetan'' ili ostali članovi ''posade'' sigurno će uživati u ''krstarenju'' ovim luksuznim kruzerom, koji uz sav komfor nudi i dosta agilnosti. Mazda je na domak cilja i ostvarivanja težnje da sa ''šesticom'' uđe u premium segment, ali kada se tu nađe, to nikako nije sigurna luka, jer prava tržištna bitka tek predstoji. Mazda6 za 2019. inspirisana je iskustvima najboljih u premium segmentu, pa zato i ne čudi što je tu gde je.

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Mazde 6 CD184 AT Takumi Plus

 

mazda6 test.jpg

 

Mazda6 nakon poslednjeg redizajna i dalje pleni, što retko kojoj limuzini iz Japana polazi za rukom. Tek što je u tip-top izdanju stigla u Srbiju, morali smo da je izvedemo na neko lepo mesto i prenesemo vam utiske.

Kakva pojava. Kakvo lice. Kakav struk i kakva pozadina. Poslednja generacija Mazde6 koja se još 2013. godine odenula u dizajniranu Kodo odeću i dalje je za većinu poznavaoca prosto neodoljiva. Ovogodišnji redizajn (poslednji za ovu generaciju) učinio je ovu limuzinu još šarmantnijom, pametnijom i još više fit. Sa koje god strane da je posmatrate ona se kreće i prosto pleni. Ipak, najupečatljivije joj je lice. Ukroćeni futurizam u umetničkoj formi koju retko koji dizajneri mogu da prikažu toliko jasno. Upadljiva je, a nenametljiva. To je ono što je njena suština. Ali o tome ćemo posle. Dimenzije su ostale iste, ali se dizajner poigrao sa prednjim i zadnjim delom, pa je taj lepi nos dodatno istakla nova i veća maska hladnjaka koja ostavlja 3D utisak, kao i novi dizajn LED farova. Pozadi su takođe primetne sitnije izmene koje čine da ''šestica'' deluje elegantnije nego pre. 

 

703151_mazda1_f.jpg

 

Zadnja svetla su LED, redizajniran je branik i poklopac prtljažnika, a završeci izduvnih cevi su sada veći. Ali, ono na čemu se najviše radilo jeste unutrašnjost. Glavni zadatak je bio učiniti «šesticu» zrelom damom koja se neće postideti na kakvom prijemu okružena premium modelima. Veći deo ovog, za Japance ozbiljnog izazova je izveden u pravoj meri. Dok su neki delovi ostali da čekaju bolje dane, odnosno potpuno novu, četvrtu generaciju Mazde6. Tako su svuda korišćeni za klasu bolji materijali nego ranije i glavni utisak je da je unutra sada prostranije, što je vešti i uspeli trik dizajnera. Tome doprinosi minimalistički stil u kabini i eliminisanje viška tastera. A oni su se preselili u novi infotejment sistem. I tu se krije jedini Mazdin, uslovno rečeno problem.

 

703152_mazda2_ff.jpg

 

Grafika nije na nivou onoga što evropski proizvođači nude čak i u nižim segmentima. To opet ne utiče na lakoću komandovanja jer je sve zaista maksimalno uprošćeno, dok opet ništa ne nedostaje, bilo da govorimo o podacima u vezi vozila, navigaciji ili o povezanosti. Dok, sa druge strane, nova instrument tabla je urađena sa mnogo više pažnje. Sada je digitalna, ali prikazuje analogne instrumente. Ništa ne šljašti, već je vrlo sofisticirana i elegantna. Žao nam je što isti stil nije zahvatio i multimediju, ali opet razumemo da nešto mora da se sačuva na novu generaciju. Ergonomija je sada sjajna, a nova sedišta lepša, kvalitetnija i udobnija. Vozač i suvozač će provesti lepe trenutke u Mazdi6, dok provod možda i nije neki termin za putnike pozadi. Pitate se kako je to moguće kada je ''šestica'' dugačka skoro pet metara? Problema za kolena odraslih putnika nema, koliko za glave jer će im usled opadajuće linije krova, nebo biti frizer. Sa vama na duži put rado će ići svi koji su niži od 180 cm. Iako je prtljažnik spreman da primi prtljaga koliko četiri modne blogerke ili manekenke mogu da ponesu za vikend, možda njegov pun kapacitet nećete iskoristiti. Vratimo se na početak i povod za test nove Mazde6. 

 

703155_mazda4_ff.jpg

 

Tek što je stigla na domaće tržište odmah smo poželeli da provedemo sa njom što više vremena zajedno i da saznamo kakva je u stvari ova lepotica sa Dalekog Istoka. Šta voli, šta ne voli, šta ume, šta zna i kako se ophodi prema vozaču i putnicima. I eto je, na parkingu. Deluje moćno, toliko da su je klinci iz kraja prozvali Tesla. Lepa Mazda se vozi isto tako. Pod haubom je ovoga puta bio dizel od 2.2 litre i 184 KS, uparen sa 6-stepenom automatikom koja radi sasvim korektno. Sva poboljšanja na šasiji, ogibljenju i upravljanju su doprinela tome da se u bilo kojoj ulozi odlično snalazi. Na auto-putu je tiha i udobna, na otvorenom putu troši ispod sedam litara, a kroz krivine...to je posebna priča. Sklop gore navedenih poboljšanja je učinio da kroz zavoje nećete osetiti da vozite limuzinu dugačku 4.805 mm. To je ono što je na mene ostavilo najjači utisak. Upravljač reaguje pravovremeno, dok dugačka Mazda prati vašu zamisao tako odlučno, a tako uglađeno. Ovo je dama koja svačije želje može da ispuni.

 

Tekst: Tina Vujanović

Fotografije: Luka Banda

 

preuzeto sa - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi utisci: Mazda 6 CD184 AT

 

18blog_mazda6_1.jpg

 

Nova ''šestica'' je konačno stigla u naše ruke i, kako stoje stvari, imali smo pune ruke - u najboljem mogućem smislu. Restilizacija treće generacije je vrlo brzo nakon ulaska u domaće prodajne salone stigla i u našu test flotu. Noviteta ima dosta - neki su jasno uočljivi, neki veoma suptilni, ali u zbiru Mazda je opet napravila primetan pomak u odnosu na prethodnika, iako je treća generacija ovog modela već u startu nudila mnogo i ostavljala malo prostora za kritiku.

 

18blog_mazda6_4.jpg

 

Svakako da je udarni novitet osveženi dizelaš koji sada iz 2.2 litra zapremine izvlači za 9KS više tako da je konačni saldo uvećan na 184KS, dok je obrtni moment porastao na ukupno 445Nm raspoloživih pri 2000 obrtaja. Nova motor pored nešto više snage nudi i nešto reskiji zvuk, netipičan za ovu vrstu goriva, što mi, redakcijski, smatramo jako lepom i pozitivnom promenom. 

 

18blog_mazda6_3.jpg

 

Restilizovani model donosi nešto više hrom elemenata na karoseriji, kao i agresivniju prednju masku u skladu sa novom verzijom Mazda dizajnerskog jezika. Izmene jesu suptilne, ali u kombinaciji sa već vrlo atraktivnim dizajnom daju sjajan efekat čime se vizuelno Mazda 6 još više udaljava od ostalih konkurenata i bez mnogo dvoumljenja može poneti titulu najatraktivnijeg automobila u segmentu, čak kada u ovu konkurenciju ubacimo i (poneki) model iz premium segmenta. 

 

18blog_mazda6_2.jpg

 

U unutrašnjosti su takođe prisutni noviteti, posebno kada je u pitanju top oprema, kakvu smo upravo i imali na testu. Centralna konzola je presvučena Alkantara kožom, a primetne su i manje intervencije na obliku i kvalitetu plastike prekidača, kao i obliku ventilacionih otvora. Po pitanju elektronike, novi model se sada u top opremi isporučuje sa kompletno digitalnom komandnom tablom, a već od srednjeg paketa opreme na raspolaganju je sistem za pomoć pri parkiranju/manevrisanju koji pokriva 360 stepeni oko vozila. 

 

18blog_mazda6_5.jpg

 

Kao i obično, najbolje ostavljamo za kraj - novi model je ponovo revidiran po pitanju ogibljenja, koje je sada još udobnije i još manje prenosi vibracije na putnički prostor, a sve to na 19'' točkovima! Novo ogibljenje, jasno, nudi nešto malo više hoda, ali je to izuzeno malo uticalo na realne vozne karakteristike tako da se novi model sada, čak i kada su u pitanju vrlo krivudave deonice isprepletane serpentinama, ponaša podjednako kompetentno dok u gradskoj vožnji daleko veći procenat utonulih šahtova, raznih vrsta rupa i loših zakrpa možete preći, a da toga niste ni svesni. 

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...