Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Top 10 najprodavanijih grupacija, brendova i modela u 2020.

 

toyota tg01.jpg

 

Završila se konačno po mnogo čemu nesrećna 2020. godina, pa je i vreme da pogledamo zanimljive činjenice i brojke vezane za autoindustriju. U ovoj zanimljivoj analizi, prema podacima dostupnim na sajtu analitičara tržišta Focus2move, ne samo da ćemo videti koja je grupacija proizvođača bila najbolja po prodajnim rezultatima u prošloj godini, već ćemo videti koje su to bile pojedinačne marke i modeli na svetu. Naravno, reč je o prodaji u segmentu laganih vozila, a ne o celokupnoj proizvodnoj gami pojedine svetske grupacije proizvođača vozila. Za početak ovog dela analize tržišta uzmimo u obzir podatak da je svetsko tržište lakih vozila ukupno u 2020. iznosilo 80.26 miliona vozila prodatih u celom svetu.

 

U 2020. Volkswagen Grupa je završila na vrhu tržišta dostigavši 11,6% tržišnog udela sa 9.31 miliona prodatih vozila (-14.5% u odnosu na 2019.).

Toyota Grupa zauzima drugo mesto sa 8.90 miliona prodatih prieraka u 2020. godini. Povećali su svoj udeo za 0.1% dostigavši tako 11.1%, dok su izgubili 12% prodaje u odnosu na godinu ranije.

Treću poziciju zauzela je Renault-Nissan Alijansa sa 7.95 miliona prodatih primeraka (-20.5%), a sledi Hyundai-Kia dospevši na četvrto mesto jer je njihova matična država Južna Koreja uspešno odgovorila na pandemiju koronavirusa, sa prodajom od 6.52 miliona (-10.4%), čime su zabeležili i najmanji pad u prodaji u prvih 10 grupacija proizvođača.

 

General Motors je u 2020. godini ostao na 5. mestu izgubivši 13.2% u odnosu na prošlu godinu, prodavši 6.26 miliona primeraka. 2010. godine ova američka grupacija je bila globalni lider nakon što je decenijama predvodila svet zahvaljujući svom velikom portfelju marki. Međutim, većina prodaje GM-a bila je neprofitabilna i radilo se o tzv. glinenom divu, na samoj ivici bankrota. U poslednjoj deceniji GM je smanjio pokrivena područja i marke (prodajući Opel PSA-u).

Japanski proizvođač Honda Motor je zauzeo 6. mesto sa 4.50 miliona prodaje (-14.1%). Iza njih sledi Ford Grupa na 7. mestu sa 4.15 miliona (-18.3%). Novooformljena grupacija Stellantis, nastala spajanjem grupa proizvođača FCA i PSA, kombinovaće trenutne 8. i 9. najveće proizvođače na svetu i trebalo bi da generišu četvrtu najveću grupaciju na globalnom nivou, sa kombinovanim tržišnim udelom od 8.5%. Otkako je spajanje postalo zvanično 16. januara 2021. njihovu prodaju razmatramo odvojeno u 2020. U stvari je njihova prodaja iznosila: FCA 3.90 miliona (-16.8%), odnosno PSA sa 2.91 miliona (-22%). Na kraju top 10 lestvice nalazimo Mercedes sa prodajom u 2020. od 2.55 miliona primeraka vozila (-12.2%).

 

Top lista svetskih grupa proizvođača automobila 2020.

  • Volkswagen Grupa: 9.31 miliona (-14.5%)
  • Toyota Grupa: 8.90 miliona (-12%)
  • Renault-Nissan Alijansa: 7.95 miliona (-20.5%)
  • Hyundai-Kia: 6.52 miliona (-10.4%)
  • General Motors: 6.26 miliona (-13.2%)
  • Honda Motor: 4.50 miliona (-14.1%)
  • Ford Grupa: 4.15 miliona (-18.3%)
  • Fiat-Chrysler Automobiles (FCA): 3.90 miliona (-16.8%)
  • PSA Grupa: 2.91 miliona (-22%)
  • Mercedes Daimler: 2.55 miliona (-12.2%)

Toyota predvodi najprodavanije marke automobila na svetu

 

U 2020. godini Toyota je kao zasebna marka automobila dostigla 10.1% udela sa prodajom od 8.06 miliona, nakon što je dodatno povećala razliku ispred svojih pratilaca tokom pandemije. Toyota - zajedno sa Kijom, Mercedesom i BMW-om je bila jedna od najmanje oštećenih top 10 marki u pandemiji koronavirusa - izgubivši 12.2% u odnosu na prethodnu godinu. Poslednjih godina se tržišni udeo kretao između najmanje 9.2% (u 2016. i 2017.) i najviše 10% (u 2019.) i sada iznosi 10.1%.

 

toyota tg02.jpg

 

Volkswagen je na 2. mestu, izgubio je vrh tokom pandemije zbog velike zavisnosti od kineskog tržišta, koje čini preko 40% njihove globalne prodaje. Prošle 2020. godine je nemačka marka imala 7.1% udela, padajući 0.4% i prodavši 5.73 miliona vozila (-16.8%). Honda je završila na 3. poziciji sa 4.33 miliona primeraka (-14.1%), prestigavši Ford (-18.3%) koji je zabeležio 4.18 miliona jedinica, a sledi Nissan sa 3.80 miliona jedinica (-19.5%). Hyundai je na 6. mestu zabeležio 3.71 miliona prodatih komada vozila (-15.22%), zatim sledi prema prošlogodišnjem padu na lestvici, Chevrolet, koji je pao 22.4% sa 2.96 miliona prodatih primeraka i Kia, koja je sa druge strane ušla na listu prvih 10 sa 2.69 miliona prodatih jedinica (-4.6%). Top 10 zaokružuju na 9. mestu Mercedes sa 2.43 miliona jedinica (-8.4%), a sledi novopridošlica na top 10 listi BMW, koji je prijavio 2.05 miliona prodatih jedinica (-8.4%).

Međutim, zvezda godine iako nije među top 10 marki automobila je sigurno Tesla. Američka marka isključivo potpuno električnih automobila skočila je na 39. poziciju sa 538.038 prodatih primeraka (+46.2%), nadmašivši cilj koji su si postavili od 500.000 prodatih vozila.

 

Top lista najprodavanijih svetskih marki automobila 2020.

  • Toyota: 8.06 miliona (-12.2%)
  • Volkswagen: 5.73 miliona (-16.8%)
  • Honda: 4.33 miliona (-14.1%)
  • Ford: 4.18 miliona (-18.3%)
  • Nissan: 3.80 miliona (-19.5%)
  • Hyundai: 3.71 miliona (-15.22%)
  • Chevrolet: 2.96 miliona (-22.4%)
  • Kia: 2.69 miliona (-4.6%)
  • Mercedes: 2.43 miliona (-8.4%)
  • BMW: 2.05 miliona (-8.4%)

Toyota Corolla predvodi listu najprodavanijih modela na svetu 2020.

 

Na svetskoj lestvici najprodavanijih automobila u 2020. godini Toyota Corolla predvodi scenu sa prodajom od 1.134.262 primerka, što je 8.8% manje u odnosu na prethodnu godinu. Iza, na drugom mestu je Toyota RAV4, kao jedan od samo 2 modela koji su zabeležili rast na lestvici sa prodajom od 971.516 komada (+1.9%). Zaokružujući pobedničko podijum, nalazimo Hondu CR-V na 3. mestu (2 mesta više u odnosu na 2019.) sa 705.651 prodatih primeraka (-13.2%), prestižući Hondu Civic sa 697.945 komada (-16.3%), i ispred Volkswagen Tiguana sa 607.121 (-18.8%).

Šestu poziciju zauzima Toyota Camry sa 592.648 prodatih komada (-13.2%), a sledi rastući Nissan Sylphy koji se podigao za 7. mesta sa 544.376 komada, beležeći najveći rast na lestvici (+14.4%) i Volkswagen Golf na 8. mestu sa 492.262 komada (-28.6%). Na 9. mestu lestvice nalazi se kineski model Volkswagen Lavida sa 463.804 jedinica (-13%), a top 10 lestvicu zaokružuje Hyundai Tucson sa 462.110 jedinica (-14.6%). Zanimljivo, prošlogodišnji drugi na lestvici Ford F-Series pick-up (2019: 1.070.234 prodatih komada), kao i Dodge Ram (2019: 731.895 jedinica) ispali su u 2020. sa liste top 10.

 

Top lista najprodavanijih modela automobila 2020.

  • Toyota Corolla: 1.13 miliona (-8.8%)
  • Toyota RAV4: 971.516 (+1.9%)
  • Honda CR-V: 706.651 (-13.2%)
  • Honda Civic: 697.945 (-16.3%)
  • Volkswagen Tiguan: 607.121 (-18.8%)
  • Toyota Camry: 592.648 (-13.2%)
  • Nissan Sylphy: 544.376 (+14.4%)
  • Volkswagen Golf: 492.262 (-28.6%)
  • Volkswagen Lavida: 463.804 (-13%)
  • Hyundai Tucson: 462.110 (-14.6%)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 i Renault ZOE vode u Evropi

 

168650-tesla 3 1.jpg

 

Prošlog meseca je postalo jasno da su Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 i Renault Zoe najvažniji električni automobili u Evropi, modeli koji postavljaju standarde u svojim segmentima. Evo kako je to izgledalo u decembru 2020.:

  • Volkswagen ID.3: 28.108
  • Tesla Model 3: 24.664
  • Renault ZOE: 16.322
  • Hyundai Kona Electric: 11.340

U D segmentu kolo vodi Tesla Model 3, sada dostupan sa startnom cenom od 39.990 evra u Nemačkoj, zahvaljujući jeftinijoj proizvodnji u Kini i LFP baterijama bez kobalta, koje proizvodi CATL. U C segmentu je naravno na čelu Volkswagen ID.3, koji u ulaznoj (Pure) varijanti košta u Nemačkoj 31.495 evra.

 

199155-vw id3 01.jpg

 

Među gradskim mališanima iz B kategorije elektromobila, najprodavaniji je Renault Zoe, ali je i Hyundai Kona Electric ozbiljan izazivač, kojem nedostaje smanjenje cene i bolja dostupnost da bi se popeo na lestvici.

 

Renault-Zoe 2020.jpg

 

Ovo su automobili koji postavljaju standarde u svojim segmentima, kao što je to radio Nissan Leaf svojevremeno. Međutim, Tesla Model 3 je jedini elektromobil na listi koji trenutno koristi prednosti baterija bez kobalta. To znači da svi ostali i dalje imaju prostora za redukovanje cene u perspektivi. Nažalost, evropski proizvođači napuštaju A segment. Trenutno tu nema modela koje bismo mogli izdvojiti, a znamo koliko je ova kategorija automobila bila ne tako davno značajna na Starom kontinentu. Prošlog meseca Dacia Spring Electric je registrovala 1.721 jedinicu u Francuskoj za potrebe usluga podele prevoza. Bez bilo kakve istinske konkurencije, kasnije u toku godine kada bude dostupan i pojedinačnim kupcima, ovaj elektromobil bi trebalo da bude vodeći u klasi sa cenom od oko 15.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota svrgnula Volkswagen s trona

 

toyota rav4 black 02.jpg

 

Toyota je 2020. pretekla Volkswagen i nakon četiri godine ponovo zasela na vrh svetske lestvice uprkos padu prodaje u vreme pandemije koronavirusa, pokazali su u objavljeni rezultati.

Toyota grupa, koja uključuje Daihatsu Motor i Hino Motors, prodala je u pandemijskoj godini 9.5 miliona automobila, 11.3% manje nego u godini ranije. Time je japanska kompanija nadmašila Volkwagen grupu koja je u 2020. prodala 9.3 miliona automobila, 15.2% manje nego u godini ranije.

Pad prodaje Toyota grupe u stopu prati trend na njenom najvećem tržištu, SAD, gde su prodali 2.1 milion automobila. Prodaja u Severnoj Americi se ''postepeno oporavlja od maja, a od septembra je izjednačena sa nivoom iz godine ranije ili ju premašuje'', ističu u Toyoti. Prodaja Toyote u Kini je skočila 11% uz prodatih 1.8 miliona automobila. Japanska kompanija je prošle godine zbog pandemije proizvela 14.1% manje automobila nego u godini ranije, ukupno 9.2 miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolja januarska prodaja za Volvo ikada

 

Volvo-XC90 1.jpg

 

Volvo je saopštio da je u januaru 2021. širom sveta prodao ukupno 59.588 svojih automobila (71% od te brojke čine SUV modeli), što u odnosu na januar 2020. predstavlja rast od 30.2%. To je takođe i najbolji januarski prodajni rezulat u istoriji ove marke. Najviše zasluga za ovaj rezultat ide povaćanju prodaje u Kini gde je u januaru plasirano 19.160 Volvo automobila (rast od čak 91.3%). U Americi je prošlog meseca Volvo prodao 8.151 automobil (plus od 32.4%), u Evropi 24.857 (9% više)... Najprodavaniji model u januaru je bio Volvo XC40 (17.770 primeraka), a slede XC60 sa 17.053 i XC90 sa 7.564 primerka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj narudžbina za Bentley u januaru povećan za 50%

 

bentley v8.jpg

 

Bentley je u 2020. bio jedan od retkih proizvođača koji je zabeležio rast prodaje. Kupcima je prošle godine isporučeno rekordnih 11.206 vozila, uz povećanje prodaje od 2% u odnosu na 2019. To se dogodilo uprkos pandemiji i potpunom zatvaranju pogona Kru tokom sedam nedelja u periodu mart-april 2020. Čak i kada je fabrika ponovo počela da radi, njen kapacitet je bio prepolovljen tokom devet sedmica. Ipak, kada je podvučena crta na kraju prošle godine, ispostavilo se da je Bentley prodao nešto više automobila nego u 2019, a tome je najviše doprineo rast intersovanja kupaca u Kini gde je prodaja skočila za 48%, pre svega zahvaljujući novoj generaciji modela Flying Spur.

 

I dok je prodaja novih automobila u januaru 2021. u Evropi smanjena za četvrtinu, Bentley se ponovo hvali dobrim rezultatom. Kako je izjavio direktor kompanije Adrian Holmark, broj narudžbina u prvom mesecu ove godine je povećan za čak 50% u odnosu na januar 2020. Holmark nije otkrio o kom broju vozila se radi, ali su zasluge za taj rast ponovo pripisane kupcima u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gubitnici i dobitnici na automobilskom tržištu u 2020.

 

211511-porsche 911 sales010.jpg

 

Pandemija je dominirala naslovnim stranama prošle godine, tako da haos koji je nastao na automobilskom tržištu nimalo ne iznenađuje. Na vodećih 10 svetskih tržišta prodato je 7.71 miliona automobila manje  2020. u odnosu na 2019. što je pad od 12.6%. Samo u jednoj zemlji je zabeležen porast, i to u Južnoj Koreji, dok je Velika Britanija sa minusom od 28% bila najlošija. U međuvremenu, Toyota je povratila svoju krunu kao najveći globalni proizvođač vozila, električni automobili su nastavili da obaraju prodajne rekorde, dok je premium segment ostao visoko da se kotira u Kini. Zapravo, globalni porast prodaje električnih vozila od 28% pokazuje da je ovaj sektor čvrsto podržan investicijama, politikom i visokom tehnologijom. Još jedan značajan trend predstavlja nastavak pada potražnje za luksuznim limuzinama, jer se kupci i dalje okreću SUV/krosoverima. Cadillac i Lincoln, primera radi, povuki su tri limuzine sa tržišta, dok je veliki BMW X7 već u prvoj godini prisustva na tržištu ostvario značajne prodajne rezultate.

 

sales011.jpeg

 

Sa druge strane, Mercedes je prodao više vozila od BMW-a kao i 2019. ali kada se u računicu ubace svi brendovi, BMW grupa je bila bolja od Daimlera. Porsche i dalje beleži uspehe sa 911, dok je Chevrolet takođe profitirao sa novom Corvettom sa centralno pozicioniranim motorom.

 

Značajan pad prodaje na vodećih 10 tržišta
Kina je bila prva zemlja koja je prijavila obolele od koronavirusa, tako da je ovo tržište na udaru bilo pre drugih, ali se i brže oporavilo. Naime, 2020. je završena sa padom prodaje od samo 2%. S obzirom da je prethodne godine zabeležen minus od 8%, prošlogodišnji rezultat je sasvim solidan. ''Virus, vanredne mere i inicijalna panika, u najvećoj meri objašnjavaju opšti pad prodaje na globalnom planu'', kaže analitičar iz Jato Dynamics-a, Felipe Munjoz. ''Međutim, moramo podsetiti da je globalno tržište već bilo na nizbrdici mesecima pre dolaska pandemije.''

Amerika (-15%), Japan (-12%) i Nemačka (-19%), mada su ostvarili dvocifreni deficit, ipak su prošli bolje od Francuske i Brazila, koji se bez obzira na minus popeo na sedmo mesto, zahvaljujući još lošijim rezultatima Velike Britanije.

 

sales09.jpg

 

Ako nešto ohrabruje to su dokazi koji ukazuju da dolazi do oporavka prodaje u 2021. ''Srećom, vidimo jasne znake oporavka tržišta kao što su kinesko i južnokorejsko, kao i neke manje vidne u Americi, Latinskoj Americi i Indiji'', kaže Munjoz.

 

Ofanziva elektromobila ne posustaje
Pre dve godine, velika vest je bila da su električni automobili probili brojku od milion prodatih primeraka. Prošle godine elektromobili su popravili rezultat na 1.8 miliona, što je porast od 28%, tako da očekujemo da barijera od dva miliona bude probijena u drugoj polovini 2021. Evropa je bila značajan pokretač ovog rasta nadmašivši Kinu u 2020. jer su u najmnogoljudnijoj zemlji sveta povučene subvencije tokom nekih meseci, što je usporilo prodaju. U Evropi, revidirani Renault Zoe je zauzeo prvo mesto ispred Teslinog Modela 3, što je sjajan rezultat ovog elektromobila iz B segmenta, koji uspeh između ostalog može da zahvali i novoj bateriji koja pruža širu autonomiju. Sveukupno, Model 3 će prebaciti brojku od 300.000 prodatih jedinica na tri glavna tržišta, mada Jato upozorava da će možda biti potrebno dodatnih par meseci da se to finalizuje.

 

sales08.jpg

 

Znaci oporavka u Kini
Poslednjih nekoliko meseci u 2020. sugerišu da bi ove godine moglo da dođe do rasta prodaje automobila u Kini, nakon dve godine minusa. Deo rasta će moći da se pripiše prodaji elektromobila, dok se Tesla, Toyota, nemački premijum brendovi i domaći proizvođači poput Changana i Hongqija nadaju da će nastaviti ''pobednički niz''. Sa druge strane, Volkswagen, Geely, Hyundai i General Motors će nastojati da poprave plasman.

 

Luksuzni automobili u padu, ali nisu otpisani
Mada je globalna prodaja luskuznih vozila pala za 6% u 2020. na ispod 10 miliona, ovaj pad je značajno manji od onog koje je zabeležilo ukupno tržište. Što se tiče prodaje premium automobila u Kini, ona je čak porasla u 2020. i to za 13%, što je sjajan rezultat. ''Zapravo, veliki porast u Kini je omogućio da ovo tržište nadmaši evropsko i postane najveće za proizvođače premijum vozila'', kaže Munjoz. Jedan od tri luksuzna automobila koji se prodaju u svetu, završi u Kini. Najveći dobitnici u globalnom smislu su bili Tesla, kineski Hongqi i Nio, i Hyundaijeva premium filijala Genesis. Najveći gubitnici, sa druge strane, bili su Land Rover, Acura, Infiniti, Jaguar i Alfa Romeo.

 

sales07.jpg

 

Električni SUV/krosoveri nastavljaju sa rastom - Audi kolo vodi
U 2019. električni SUV/krosoveri su bili jedna od omiljenih tema, jer su nakon pet godina razvoja i istraživanja premium marke popunile ovaj segment koji je svojevremeno začeo Tesla Model X. Prošle godine Audi e-tron se najbolje kotirao, nadmašivši po prodaji sve velike rivale, uključujući BMW i Mercedes. ''Obim prodaje e-trona je bio dvostruko veći od EQC-a'', kaže Munjoz ''što je izuzetno, budući da Mercedes ima jače pozicije gotovo svuda. Nio ES6 i EC6 su takođe zabeležili interesantne rezultate. Moramo imati na umu da ovi automobili nisu jeftini i mogli bi uskoro da igraju važnu ulogu van matičnog, kineskog tržišta.''

 

sales06.jpg

 

Toyota ponovo ispred VW-a, Hyunda i Kia na čvrstim pozicijama
Japanska kompanija je povratila vodeće mesto sa najviše prodatih automobila u 2020. Ovo pre svega može da zahvali ekspertizi u oblasti hibridnog pogona i snažnim tržišnim prisustvom u Japanu i Americi. Čak, razlika na kraju nije bila beznačajna, jer je Toyota sa 7.27 miliona prodatih automobila nadmašila Volkswagen za 1.86 miliona jedinica. ''Volkswagen je bio izloženiji uticaju pandemije zbog jakih pozicija u Kini i Evropi, gde je Kovid-19 udario najžešće u prvih šest meseci prošle godine'', kaže Munjoz. Međutim, Volkswagenova nedavna ekspanzija u SUV/krosover segmente je zaustavila pad prodaje. Globalna tranzicija ka električnim automobilima je nagradila investicione napore BMW-a, Kije, Hyundaija i Mercedesa, koji su ojačali pozicije u odnosu na direktne rivale.

 

Teška vremena za JLR
Prodaja Jaguar Land Rovera je pala u 2020. a obe marke su zabeležile minus veći od onog na globalnom planu (6%), kada je o premium segmentu reč. Land Rover je skliznuo na 311.000 prodatih primeraka (-18%), dok je Jaguar zabeležio neprijatan pad od 35% (104.000), došavši veoma blizu brojke od 100.000, gde se nalazio pre deset godina, pre nego što su milijarde evra ''upumpane'' od strane indijske Tate. ''JLR nastavlja da se bavi istim problemom: Jaguar ne može čvrsto da se pozicionira nakon što je prevelik broj godina izgubio na limuzine, dok se Land Rover suočava sa kanibalizacijom'', kaže Munjoz. Svetlu tačku je činio Jaguar I-Pace EV sa porastom od 3% (skoro 17.000 jedinica), ali su bestseleri pout F-Pace i E-Pace SUV/krosovera doživeli sunovrat zbog pandemije i ''Bregzita''. Uz privremeno zatvaranje fabrike u Kasl Bromviču zbog pandemije, Jaguar XE i XF limuzine su zajedničkim snagama ostvarile prodaju od jedva 30.000 primeraka, što je tromesečna proizvodnja BMW-a Serije 3. Sa dolaskom revidiranog Evoquea, zajednička prodaja Range Rovera i Range Rover Sporta od gotovo 100.000 jedinica, bila je blizu ukupnog plasmana Jaguara. Bez obzira na sve nedaće, kompanija je prodala oko 20.000 automobila više nego 2019.

 

Prodaja superautomobila slabija, ali su neki ostvarili uspeh
Za očekivati je bilo da prodaja supersportskih automobila bude slabija u 2020. a to se i desilo. U ovom segmentu je takođe prisutno više modela nego ikada ranije, najmanje 20, tako im je život dodatno otežan pandemijskim teškoćama. Zabeležen je pad od pet odsto (82.097), ali na Porsche 911 to očigledno nije uticalo. Novi Chevrolet Corvette je dominantno stupio na tržište nakon lansiranja, nadmašujući rezultate koje je postizao prethodnik, i za sada, čini se da su strahovi da bi promena pogonske postavke mogla da odbije tradicionalne kupce, bili neopravdani. Takođe novajlija, Bentley Continental GT, pokazao se otpornim na ''virus'', dok je Lexus LC isto tako profitirao, ostavivši iza sebe neke etabliranije modele, nakon što je lansirana kabriolet verzija. Aston Martinove nevolje su dobro dokumentovane tokom godine, ali možda nije bilo za očekivati da će i Ferrari Portofino doživeti značajan pad prodaje.

 

sales05.jpg

 

Nemačke premium marke neuništive poput ''pancera''
Mercedes predvodi nemačke premium gigante na globalnom planu, mada je BMW grupa bila najuspešnija kada se u računicu dodaju Mini i Rolls-Royce. BMW-u je snažan doprinos dala nova Serija 3, dok je Audi bio usporen vremešnim A4 i lansiranjem novog A3.

 

Novi Defender pristigao ''uz fanfare''
Značajan prodajni adut JLR-a je bio novi Land Rover Defender. Sa prodatih 26.500 primeraka, ovaj model se nametnuo kao dobar poslovni projekat, s obzirom na mnogo višu cenu u odnosu na prethodnika, mada se ruku na srce nije baš proslavio. Jatove preliminarne brojke pokazuju da se Defender 110 sa petoro vrata prodaje na američkom tržištu u odnosu dva prema jedan u poređenju sa britanskim. Ipak, prodaja Discoveryja je pala za gotovo 12.000 primeraka (-34%), tako da je pitanje ''kanibalizacije'' unutar game sasvim izvesno.

 

Rastuća prodaja i prvi profit za Teslu
Kalifornijski proizvođač je konačno profitirao na prodajnoj ekspanziji u 2020. što je ključni trenutak za kompaniju u njenoj dvanaestogodišnjoj istoriji. Prodaja u Kini, primera radi, doživela je spektakularan rast od 226%, uz početak lokalne proizvodnje, dok je Model 3 probio barijeru od 300.000 plasiranih jedinica.

 

sales04.jpg

 

''Ono što je najvažnije, kompanija je ostvarila profit na osnovu procesa širenja prodaje'', kaže Munjoz. Jato je takođe naglasio da će se Tesline brojke verovatno promeniti kada finalizovani podaci iz novembra i decembra budu zamenili sadašnje procene. Ipak, prošla godina se pokazala izazovnom za Teslu. Stariji i skuplji Model S i Model X su izgubili deo prodaje u rastućem segmentu. Model 3 je izgubio vodeću poziciju u Evropi od Renault Zoea, dok je marka počela da gubi tržišni udeo na Starom kontinentu, doduše neznatno. Gledajući unapred, konkurencija će samo biti oštrija, jer mnogi drugi proizvođači ulaze u elektrifikaciju svoje ponude, a ovaj proces je ubrzan u 2020., kada su PSA grupa i Volkswagen grupa započele električnu ofanzivu, a lansirani su i Mini Electric i Fiat 500e.

 

Luksuzne limuzine gube kupce od SUV/krosovera
Značajan pad prodaje premium limuzina posledica je i nekih dramatičnih odluka. Cadillac je prekinuo proizvodnju modela XTS i CT6, Lincoln je eutanazirao Continental, dok je Porsche lansirao Taycan, kao svojevrsni električni pandan Panamere. ''XTS se prodavao dobro u Kini, a Continental je žrtva Fordove strateške odluke da ukine limuzine u korist SUV/krosovera'', kaže Munjoz. Prodaja Lexusa LS, modela koji je ''star'' samo tri godine, takođe se smanjila. ''Lexus je gotovo nestao iz segmenta sa LS-om koji nije po ukusu Evropljana'', dodao je Munjoz.

 

sales03.jpg

 

Gradski i luksuzni modeli najprodavaniji među SUV/krosoverima
Jato tek treba da sakupi kompletne godišnje podatke SUV segmenta na globalnom planu, ali rani pokazatelji sugerišu da su se gradski i premium modeli najbolje kotirali po pitanju prodaje. U prvoj godini prisustva na tržištu, BMW X7 je bio izuzetno uspešan, našavši gotovo 48.000 vlasnika. Range Rover, rodonačelnik ove kategorije vozila, pao je na 49.000 prodatih jedinica.

 

sales02.jpg

 

Ford Mustang kolo vodi kod ''sportista''
Sportski automobili i kupei su dva odvojena segmenta, ali u oba je zabeležen značajan pad prodaje, budući da je diskreciono trošenje pogođeno pandemijom. Tržišni uslovi su se pokazali teškim za novi BMW Z4, dok je ikona u segmentu, Mazda MX-5, pala na manje od 17.000 prodatih jedinica, što je zabrinjavajuće. U međuvremenu, fabulozni Alpine A110 nastavlja da se muči. Prošle godine je prodato samo 1.529 primeraka ovog modela, što je pad od 68% u odnosu na 2019. dok je rival iz Porschea, 718 Boxster/Cayman zabeležio minus od 57%.

 

sales01.jpg

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošla godina najprofitabilnija u istoriji Lamborghinija, najavljena dva V12 modela

 

lamborghini 10k.jpg

 

Italijanski proizvođač sportskih automobila Lamborghini je saopštio danas da je protekla godina bila najprofitabilnija u njegovoj istoriji, uprkos dvomesečnoj blokadi fabrike tokom pandemije. ''Veoma smo iznenađeni podacima'', rekao je direktor Stefan Vinklman.

 

U 2020. godini prodaja je bila nešto manja u odnosu na prethodnu, ali je Lamborghini prodao mnogo više skupih superautomobila urađenih po narudžbini, što je uticalo na rast profita. Urus je ostvario veliki uspeh i kompaniji je prošle godine doneo oko 59% prihoda od prodaje širom sveta. Lamborghini je prošle godine prodao 7.430 automobila širom sveta. Kina bi trebalo da postane drugo po veličini tržište i prvi put će na tom mestu zameniti Nemačku. Amerika je najveće tržište za ''Lambo'' gde je prošle godine isporučeno 2.224 vozila. Pored toga, iz kompanije su najavili da će do kraja 2021. godine stići dva noviteta sa V12 motorom, ali zvanični detalji o tome nisu saopšteni. Ipak, jedan od njih bi trebalo da ima elektrifikovani pogonski sistem, a najverovatnije se radi o ograničenoij seriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast KIA globalne prodaje u februaru

 

212431-kia rio.jpg

 

Kia izveštava da su u februaru širom sveta ukupno prodali 210.177 vozila, što je povećanje od 7% u odnosu na jednak period prošle godine. Prošli mesec je bio najprodavaniji model Kije sportski terenac Sportage, koji je bio prodat u 26.790 primeraka, kom su najbliže bili još jedan SUV Seltos (ne prodaje se u Evropi) sa prodatih 26.619 primeraka, te Rio koji je kao hečbek i limuzina našao 18.417 kupaca.

 

Prodaja u Južnoj Koreji je zabeležila 37.583 vozila, što je 31% više nego u februaru 2020. godine. Ovaj izuzetan skok može se pripisati teškoćama u proizvodnji koje je lani prouzrokovala pandemija, ali i vrlo dobroj prodaji velikog monovolumena Carnival i limuzine K5. U odnosu na februar 2020. godine je prodaja van Južne Koreje zabeležila rast od 2.9% na ukupno 172.594 vozila, a najtraženiji su bili modeli Sportage, Seltos i Rio.  Kia će se fokusirati na osveženu strategiju ''Plan S'' i sa novim modelima obogatiti svoju ponudu, uključujući prvo isključivo električno vozilo EV6 i limuzinu K8.

Uprkos zahtevnoj globalnoj poslovnoj situaciji, koja je posledica godinu dana pandemije, Kia će i dalje biti fokusirana na implementaciju srednjoročne i dugoročne poslovne strategije ''Plan S'', osvežene u februaru ove godine. Pored toga Kia će se više posvetiti povećanju prodaje i profitabilnosti. To će joj omogućiti novi modeli, uključujući Kijin prvi isključivo baterijski električni model EV6 i limuzinu K8, koja će graditi na uspehu prethodnice K7.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u prvom kvartalu isporučio 184.800 automobila

 

190376-tesla y 11.jpg

 

Sa fabričkih traka američkog proizvođača električnih automobila Tesla u prvom kvartalu ove godine sišlo je 180.338 vozila, dok je u istom periodu kupcima isporučeno 184.800 automobila. To je znatno više nego što se očekivalo, s obzirom da su analitičari prognozirali da će Tesla u istom periodu isporučiti oko 168.000 vozila. Među automobilima koji su u protekla tri meseca stigli do svojih vlasnika ubedljivo najviše je primeraka modela 3 i Y, a isporučeno je i 2.020 jedinica modela S i X.

 

Uspeh ostvaren u prvom kvartalu još je veći ako se zna da su kompaniju u tom periodu zadesili problemi, kao što su požar u pogonu Frimont u Kaliforniji i nedostatak čipova na globalnom tržištu, uz sveprisutnu pandemiju koja pogađa celokupnu auto-industriju već više od godinu dana. Inače, u istom periodu prošle godine Tesla je proizveo svega 102.672 vozila, a isporučio 88.400 automobila. Ipak, treba napomenuti da je proizvodnja krosovera Model Y počela u januaru 2020, ali su isporuke krenule tek u martu.

 

Traže refundaciju novca: Kompanija Tesla dvostruko naplatila nekim kupcima

 

Stanovnici Kalifornije Tom Sloteri, Kristofer T. Li i Klark Piterson rekli su CNBC-u da su bili zaprepašćeni kada su otkrili da im je naplaćeno dvostruko za auto. Naime, prošle nedelje kupovali su električne automobile kompanije Tesla, i tom prilikom sa računa im je skinuto desetine hiljada dolara više bez njihovog odobrenja i bez upozorenja, a zatim su zapali u košmarno traženje refundacije novca. CNBC je proverio izveštaje uključujući ugovore o kupovini vozila, prepisku kupaca sa Teslom i podatke banaka koji potvrđuju njihove navode.

 

Druga dva kupca zahtevala su iz privatnih razloga da ostanu anonimni, a takođe su rekli da su doživeli da im Tesla naplati dvostruko. Jedan od njih se zbog toga suočava sa prekoračenjem po računu i mogućim finansijskim kaznama na kraju meseca. Cena novog Teslinog vozila nije sitnica. Za kupce sa kojima je razgovarano, iznosi koji su im skidani sa računa varirali su od 37.000 dolara koliko je cena osnovnog Teslinog Modela 3 iz 2021 (sedan), do oko 71.000 dolara koliko košta Teslin krosover SUV nakrcan opremom.

 

Tesla nije odgovorila na pitanje američkog medija da komentariše taj slučaj. CNBC je tražio podatke koliko se kupaca našlo u situaciji da im se naplati dvostruko, kako bi takvi problemi mogli da se odraze na isporuke vozila, kao za koje vreme će kupci povratiti svoj novac i šta da rade ako se nađu u takvoj situaciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Mercedesa i BMW-a u prvom kvartalu 2021.

 

201169-mercedes e 011.jpg

 

Mercedes je saopštio da je u prvom kvartalu širom sveta isporučio 590.999 putničkih vozila. Od tog broja 581.270 su putnička vozila iz Mercedesove game (rast od 21.8% u odnosu na prvi kvartal 2020. godine), dok je Smart prodao 9.729 (plus od 65.9%). Komercijalna vozila Mercedes-Benz su takođe zabeležila rast prodaje, i to 18.2% na 76.328 primeraka. U Kini je plasirano 222.520 vozila (rast 60.1%), a u Severnoj Americi 88.318 (plus od 12.5%). Treba napomenuti da je prodaja plug-in hibirdnih i potpuno električnih modela iznosila otprilike 10% od ukupne prodaje. Takođe, Mercedes navodi da je do sada već primio oko 20.000 narudžbina za novi električni model EQA i više od 50.000 nardužbina za novu S klasu.

 

I BMW Group je u prvom kvartalu zabeležio rekordnu prodaju, pa je tako za prva tri meseca 2021. širom sveta plasirao 636.606 vozila BMW, Mini i Rolls-Royce (rast od 33.5% u poređenju sa istim periodom 2020. godine). U Kini je kupce našlo oko 230.000 vozila (60.000 više nego 2020. u istom periodu), u Evropi 239.000 (+8%), a u Americi 78.000 (povećanje od 17%). U BMW-u ističu da je prodaju podstaklo veliko zanimanje za njihovim elektrifikovanim vozilima, budući da je sa 70.200 primeraka prodaja takvih vozila BMW Groupe duplirana u odnosu na prvi kvartal 2020.

 

bmw 5 2021 1.jpg

 

Sam BMW je inače u prva tri meseca 2021. prodao 560.543 automobila (rast 36.2%), čemu su najviše doprineli SUV modeli (njihovo učešće u ukupnoj BMW prodaji iznosi 36.5%), ali veliko interesovanje vlada i za Serijom 5 i Serijom 3 (rast od 43% odnosno 43.6%).

 

Rolls-Royce zabeležio rekordni prvi kvartal

 

212966-Rolls Ghost.jpg

 

Rolls-Royce saopštava da je imao snažan start u 2021. godini, budući da je prodaja u prvom kvartalu bila najbolja u njihovoj 116-godišnjoij istoriji. Ukratko, između 1. januara i 31. marta ove godine, kompanija je širom sveta isporučila 1.380 automobila, što je za 62% više nego u istom periodu 2020. Time je premašen i prethodni rekord iz prvog kvartala 2019. godine. Najveći rast prodaje je zabeležen u Kini, Americi i Azijsko-pacifičkom regionu. Posebno su bili popularni modeli Ghost (nova generacija predstavljena prošle godine) i superlukuzni SUV Cullinan. Popularni su i specijalni modeli, pa su tako već isporučeni svi specijalni Koa Phantom i Iridescent Opulence Phantom, a isporučeno je i svih 20 primeraka Phantoma Tempus Collection.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla prodala više od milion primeraka Modela 3 i Modela Y

 

tesla p 111.jpg

 

Tesla je zaključno sa martom ukupno prodao 1.074.046 primeraka svoja dva jeftinija modela. Tesla je postao šire poznat ljubiteljima automobila zahvaljujući Modelu S, koji mu je pomogao da se pozicionira na tržištu električnih vozila. Ipak, za masovnije prisustvo na automobilskom tržištu bilo mu je potrebno pristupačnije vozilo na struju.

 

Tako je 2017. lansiran Model 3, koji je do sada prodat u preko 950.000 primeraka. Početkom 2020. godine pridružio mu se krosover Model Y, koji je širom sveta već pronašao nešto više od 100.000 vlasnika. Ako se sabere i dosadašnja prodaja Modela S i Modela X, Tesla je kupcima isporučio oko 1.584.500 električnih automobila. Ilon Mask ima još ambiciozniji cilj - da početkom sledeće decenija godišnja proizvodnja kompanije dostigne milion vozila. Iako je američki proizvođač trenutno globalni lider na tržištu električnih automobila, konkurencija mu diše za vratom. Jedan od najozbiljnijih kandidata da ugrozi čelnu poziciju Tesle jeste Volkswagen koji je pokrenuo snažnu električnu ofanzivu zahvaljujući modelima iz serije ID, pre svega hečbeku VW ID.3 i krosoveru VW ID.4.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Porschea u značajnom porastu

 

199220-porsche gts 005.jpg

 

U prva tri meseca ove godine Porsche je širom sveta prodao 71.986 automobila, što je rast od čak 36% u odnosu na isti period 2020. Pritom je dvocifreni rast zabeležen u svim prodajnim regijama. Među modelima Macan je sa 22.458 isporučenih primeraka u prvom kvartalu bio najtraženiji model, a sledi ga Cayenne sa 19.533 prodata primerka.

 

porsche-macan-turbo 002.jpg

 

Najprepoznatljiviji Porsche, model 911, prodat je u 9.133 primerka. Neznatno manju prodaju je imao električni Taycan sa čak 9.072 prodata primerka. U donjem domu su najjeftiniji modeli, 718 Boxster i 718 Cayman sa 6.190 prodatih primeraka, a najlošiju prodaju imala je Panamera sa 5.600 primeraka isporučenih kupcima. Kina je i dalje najveće pojedinačno tržište Porschea sa 21.991 prodatim vozilom i rastom prodaje od 56%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska potražnja pomogla Daimleru u prvom kvartalu 2021.

 

208943-Mercedes-Maybach 2021 08.jpg

 

Rastuća kineska potražnja za automobilima Mercedes i više cene povećale su dobit nemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimlera u prvom tromesečju, pokazuje preliminarni izveštaj. Prilagođena dobit pre kamata i poreza je u prvom tromesečju skočila na 5 milijardi evra, sa 719 miliona evra u istom prošlogodišnjem periodu kada su rezultate pritisnula ograničenja uvedena zbog suzbijanja prvog talasa pandemije koronavirusa. U odgovarajućem periodu 2019. godine iznosila je 2.3 milijarde evra. Kompanija je u periodu od januara do marta u Kini prodala 220.529 vozila marke Mercedes, za 60% više nego u istom prošlogodišnjem periodu. U Evropi su ih prodali 192.302, tek 1.8% više nego u istom periodu 2020. godine.

 

''Povoljan zamah prodaje u Mercedesu su nosile sve vodeće regije, a posebno Kina, i snažno je podupro kombinaciju proizvoda i određivanje cena u prvom tromesečju'', objavio je Daimler. Prodaja u Kini odražava ubrzanje privrednog oporavka u azijskom divu u prvom kvartalu na 18.3% na godišnjem nivou. Budući da nisu mogli da putuju, bogatiji kineski potrošači su iskoristili raspoloživi dohodak za kupovinu luksuznih artikala. Kineski potrošači su pomogli u oporavku Daimlera već u 2020. podstakavši rast prodaje u drugoj polovini godine i nadomestivši slabiji rezultat u drugim regijama.

 

I Daimlerov nemački konkurent Volkswagen je izvestio o skoku prodaje u Kini za čak 65%. Automobilski sektor teško pogađa nestašica ključnih čipova, koja je prisilila nekoliko firmi, uključujući Ford, General Motors i VW, da smanje ili prilagode proizvodnju. Nestašica je uglavnom poštedela Daimler koji je nije komentarisao. Kompanija će objaviti detaljne kvartalne rezultate 23. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 je najprodavaniji novi automobil u Austriji

 

tesla pesaci.jpg

 

I dok na našem tržištu prodaja električnih automobila ima udeo na nivou statističke greške, sve više je evropskih zemalja u kojima se električni automobili visoko kotiraju, pa čak i stižu do titule najprodavanijih. Najnoviji rezultati govore da u odabrano društvo sada može i Austrija. Iako su Austrijanci tradicionalno naklonjeni VW koncernu, a tu uz Volkswagen i Škodu mislimo na Seat, u martu su podaci kudikamo drugačiji.

 

U martu je austrijsko tržište konačno izašlo iz velikog minusa. Prodato je 29.526 automobila, gotovo za trećinu više u odnosu na februaru i tek 7.6% manje u odnosu na isti period 2020. Međutim, ono što je značajnije je da je udeo automobila sa alternativnim pogonima skočio na čak 32.4%, a udeo električnih na neverovatnih 10.4%. U tom uspehu je najzaslužniji Teslin Model 3, najprodavaniji model u Austriji. Prodato ih je 1.127, čime je ostvaren udeo od 3.8%. Volkswagenov ID.4 je stigao do 12. mesta sa 429 prodatih primeraka.

 

Međutim, ono što iznenađuje još i više je drugo mesto Fiata 500, modela koji je prodat u 873 primerka, više čak i od trećeplasirane Octavie. Da stvari budu jasnije recimo da su u Top 10 jedini modeli van VW koncerna upravo Tesla, Fiat i Ford Puma na 10. mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini u prvom kvartalu isporučio 25% više vozila

 

lambo urus 03.jpg

 

Lamborghini je objavio da je u prvom kvartalu 2021. isporučio 2.422 vozila, uz rast od 25% u poređenju sa 2020. Međutim, s obzirom da su prošlogodišnji razultati već bili ''načeti'' pandemijom korona virusa, znatno merodavnije je posmatrati rast prodaje u odnosu na prvo tromesečje 2019. koji iznosi 22%. Ako se zna da je upravo taj prvi kvartal do sada bio rekordan u istoriji italijanskog proizvođača, rezultat iz 2021. dobija još više na težini.

 

Nije iznenađenje što je ubedljivo najprodavaniji model SUV Urus sa 1.382 isporučena automobila. Sledi Huracan sa 753 prodata primerka, a treći je Aventador koji je dobio 287 novih vlasnika. Podsećamo, Lamborghini je 2020. ukupno prodao 7.430 vozila širom sveta, što je tada predstavljalo pad od 9% u odnosu na 2019. Međutim, rezultat iz prošle godine uopšte nije loš kada se zna da fabrika italijanskog proizvođača nije radila čak 70 dana zbog situacije sa pandemijom, i da su mnoge velike svetske auto-kompanije imale znatno veći pad prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk zna koji auto će biti najprodavaniji sledeće godine

 

201604-tesla model y.jpg

 

Elon Musk je izjavio da će verovatno 2022. godine, a najkasnije 2023. najprodavaniji putnički automobil na svetu biti Tesla Model Y.

To je izjavio tokom službene konferencije vezane za kvartalne finansijske izveštaje. Mnogi se slažu da je to moguće, ali to znači da će prodaja morati da drastično poraste. Podsetimo, Toyota je prošle godine proizvela 1.1 milion primeraka Corolle, najprodavanijeg putničkog automobila na svetu, dok je Tesla Motors ostvario prodaju od ukupno 442.000 primeraka Modela 3 i Modela Y, a nije poznato koliko je bilo Modela Y.

 

Musk se izjasnio o tim brojevima pa je zaključio da za 2022. godinu misli na prihod, dok će po broju primeraka svetski broj 1 verovatno biti godinu kasnije. Tesla Motors prognozira 50-procentni godišnji rast za Model 3 i Model Y, što bi značilo da će ove godine proizvesti oko 663.000 primeraka, a sledeće oko milion. Recimo i da je tokom prva tri meseca ove godine prodato 184.800 primeraka Modela 3 i Y, ali nije proizveden niti jedan Model S ni Model X. Prodato je 2020 primeraka sa zaliha, a obnovljene verzije modela tek će startovati sa proizvodnjom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Golf je u martu bio najprodavaniji novi automobil u Evropi

 

202578-vw g8 klot 02.jpg

 

U martu je po podacima Jato Analytics-a u 27 zemalja EU prodato 1.374.313 novih automobila, pri čemu je udeo električnih vozila dostigao 16% (prošle godine je iznosio 9.7%). Što se tiče prodaje po modelima, na prvom mestu u martu se našao VW Golf (plasirano 26.265 komada, plus od 12% u poređenju sa martom 2020. godine), na drugom mestu je Peugeot 208 (25.429), a na trećem Opel Corsa sa 24.540.

Lista 10 najprodavanijih modela u martu 2021.:

  1. Volkswagen Golf 26.265  +12%
  2. Peugeot 208 25.429  +169%
  3. Opel Corsa 24.540  +106%
  4. Tesla Model 3 23.755  +55%
  5. Toyota Yaris 23.033  +91%
  6. Volkswagen T-Roc 21.772  +96%
  7. Citroen C3 21.426  +223%
  8. Renault Clio 21.219  +59%
  9. Peugeot 2008 20.960  +271%
  10. Fiat 500 20.832  +159%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis prvi u prodaji u prvom tromesečju 2021. godini u Evropi

 

Stellantis u prvom tromesečju 2021. zauzima prvo mesto među proizvođačima automobila sa tržišnim udelom od 23.6% u sektorima putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila.

 

203813-fiat 500 pismo.jpg

 

U uslovima umerenog razvoja evropskog tržišta od 3.8%, rezultati koje je postigla kompanija Stellantis su iznad proseka, sa povećanjem prodaje od 10.8% u odnosu na prethodnu godinu i 854.151 registrovanih vozila, na tržištu od ukupno 3.619.749 vozila u Evropi, i sa ukupno pozitivnim učinkom postignutim na nivou svih brendova.

 

Što se tiče proizvoda, u prvom tromesečju 2021. Peugeot 208 je bio na vrhu evropske top 10 liste, na kojoj su takođe i drugi modeli koji pripadaju kompaniji Stellantis, kao što su Citroen C3 i Peugeot 2008. U kategoriji gradskih automobila (segment A), Fiat Panda i Novi 500 imaju snažno vođstvo sa više od 38%. Nadalje, na putu ka elektrifikaciji evropskog tržišta, Peugeot 208 i Novi Fiat 500 bili su među top 3 elektrifikovanih vozila u svojim segmentima.

 

Peugeot 208 novi.jpg

 

Zabeležen je rast na tržištima skoro svih većih evropskih država, uključujući Austriju sa +22.1%, Francusku, +17.6%, Nemačku +4.3% i Italiju +27.2%, a Stellantis je bio lider na tržištima Belgije (25.2% udela), Francuske (37.7%), Grčke (28.8%), Mađarske (16.9%), Litvanije (40.7%), Italije (41.3%), Portugalije (34.3%), Španije (28.9%).

 

Stellantis takođe vodi na tržištu lakih komercijalna vozila u Evropi sa tržišnim udelom od 34.3%, što predstavlja više od 184.000 vozila registrovanih u prvom tromesečju 2021. godine. ''Glavni faktori koji su doprineli postizanju ovog odličnog rezultata kojim smo postali evropski proizvođač broj 1. u prvom tromesečju samo tri meseca nakon osnivanja kompanije Stellantis su - prvo - odličan timski rad i posvećenost svih zaposlenih kompanije Stellantis i - drugo - odličan portfolio brendova koji nudi kompletnu ponudu proizvoda radi ispunjenja očekivanja naših kupaca'', rekao je Maksim Pika (Maxime Picat), regionalni izvršni direktor za širi region Evrope (CEO Enlarged Europe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najtraženiji električni automobili u EU

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Tržišni udeo električnih vozila u EU nastavlja da raste i u 2021. godini. U 2019. automobili sa baterijskim pogonom činili su 3.4% svih novoregistrovanih putničkih vozila u Evropskoj uniji. Već 2020. njihov tržišni udeo porastao je na 9.7%, da bi u martu 2021. skočio na 16% ukupne prodaje u EU. Jedan od razloga za ovakav rast treba tražiti u većoj ponudi EV u odnosu na prethodne godine, a svakako je značajno i to što je Volkswagen grupacija izbacila na tržište nekoliko novih elektroautomobila, od kojih je najpristupačniji ID.3.

 

Ipak, ubedljivo najprodavaniji električni automobil u martu 2021. u EU (ne računajući tri baltičke zemlje i Luksemburg) bio je Teslin Model 3. Kupcima je u tom mesecu isporučeno 23.616 ovih vozila. Slede Hyundai Kona EV (5.650 primeraka) i Renault Zoe (5.373). U prvih pet su se našla i dva Volkswagena na struju - ID.3 i ID.4, a evo i kompletne liste top-10 najprodavanijih u Martu:

  1. Tesla Model 3   23.616
  2. Hyundai Kona Electric   5.650
  3. Renault Zoe   5.373
  4. VW ID.3   4.874
  5. VW ID.4   4.766
  6. Nissan Leaf   4.503
  7. VW e-Up!   4.159
  8. Kia e-Niro   4.037
  9. Peugeot e-208   4.024
  10. Fiat 500 Electric   3.415

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Škode u prvom kvartalu 2021.

 

SKODA_Octavia_Combi 1.jpg

 

U vesti se navodi da je njihova prodaja u prvom kvartalu 2021. iznosila 249.600 vozila, što je 7.2% više nego u istom periodu 2020. Pored toga, prihod od prodaje iznosi 5.049 milijardi evra (povećanje od 4.1%), dok je operativna dobit povećana za 46.1% na 448 miliona evra.

 

Što se tiče prodaje po tržištima, Škoda ističe da u Zapadnoj Evropi rast iznosi 4.6%  (plasirano 111.600 vozila), u Centralnoj Evropi je prodato 46.900 vozila (isto kao prošle godine), u Istočnoj Evropi (bez Rusije) je kupce našlo 10.200 novih Škoda (rast za 17.1%), a u Rusiji 22.800 (plus od 8.6%). U Kini je u prvom kvartalu prodato 26.300 Škoda, ali to je pad od 9.3%. Najprodavaniji model je Octavia koja je u prvom kvartalu prodata u 63.600 primeraka. U nastavku i tabela sa najprodavanijim Škoda modelima u prvom kvartalu 2021. godine:

 

skoda Q1 2021 tabela.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Porschea u prvom kvartalu 2021.

 

zyrus 02.jpg

 

Porsche je saopštio da je u prvom kvartalu ove godine širom sveta isporučio skoro 72.000 svojih automobila. U poređenju sa istim periodom 2020. godine to je povećanje od 36%. Takođe, njihov opretaivni profit je ovom periodu skoro dupliran na 1.2 milijarde evra.

Najprodavaniji model u prva tri meseca 2021. godine je bio Macan (plasirano je 22.458 primeraka), ali pažnju je ipak privukao podatak o odličnoj prodaji električnog Taycana. Porsche je naime u prvom kvartalu isporučio 9.072 Taycana, što je tek nešto manje od legendarne 911-ice koja u istom periodu pronašla 9.133 nova kupca. Osim toga, u Porscheu ističu da je Taycan ovoj kompaniji privukao i nove klijente, budući da je polovini kupaca Taycana to bio prvi Porsche.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast prodaje Lade

 

lada_granta 01.jpg

 

AvtoVAZ saopštava da je u aprilu ove godine u Rusiji prodao 37.931 automobil sa znakom Lade. To je za četiri puta više nego u aprilu 2020. kada je prodaja automobila u Rusiji bila veoma mala zbog mera protiv korona virusa. Zato je rezultate bolje porediti sa aprilom 2019. godine. Podaci kažu da je u aprilu 2021. prodaja Lade u Rusiji bila za 17.4% bolja nego u aprilu 2019. Najprodavaniji Ladin model u aprilu na ruskom tržištu je bila Granta (plasirano je 14.050 komada), a sledi Vesta (11.178). Ovde i podatak da je nedavno obnovljena Lada Largus u aprilu našla 4.347 novih vlasnika u Rusiji. Na kraju i informacija da je Lada u prva četiri meseca ove godine u Rusiji prodala 121.839 vozila (rast od 37%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda zaključuje fiskalnu godinu sa pozitivnom dobiti

 

210783-mazda cx5 2021 03.jpg

 

Mazda je objavila svoje celogodišnje finansijske i prodajne rezultate izvestivši o globalnoj prodaji 1.287.000 vozila tokom dvanaestomesečnog perioda koji se završio 31. marta 2021. godine. Dva najveća Mazdina tržišta Severna Amerika i Kina povećale su prodajni volumen u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu, prodavši 403.000 jedinica (+2%), odnosno 228.000 jedinica (+8%). Na Mazdinom domaćem tržištu u Japanu prodato je 176.000 primeraka (-13%).

 

Na Mazdine prodajne performanse u Evropi (uključujući Rusiju) i dalje utiče pandemija i produžena blokada na mnogim tržištima. Regija je zabeležila prodaju od 178.000 jedinica (-32%). Održavajući povećane napore na oporavku prodaje, smanjenju troškova i poboljšanju promenjive dobiti tokom druge polovine fiskalne godine, Mazdini rezultati prodaje su doneli neto prodaju od 23.2 milijarde evra, što je rezultiralo pozitivnom operativnom dobiti tokom cele godine od 71 miliona evra, i neto gubitkom od 255.6 miliona evra.

 

Iako poslovno okruženje ostaje neizvesno zbog problema poput nedostatka poluprovodnika i porasta cena sirovina, Mazda želi da oporavi prodaju tokom fiskalne godine koja se završava u martu 2022. prognozirajući globalnu prodaju od 1.410.000 jedinica. Očekuje se da će Severna Amerika i Kina i dalje voditi sa prodajnim volumenom. U Evropi se takođe predviđa rast prodaje tokom kvartala čime će dodatno ojačati svoju ulogu kao Mazdina treća najveća regija. Kontinuiranim praćenjem poslovnog okruženja, za celu fiskalnu godinu Mazda predviđa neto prodaju od 26.4 milijardi evra, operativnu dobit od 503.9 miliona evra.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...