Jump to content
Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Model Y u 2023. najprodavaniji novi automobil u Evropi, Sandero na drugom mestu

 

tesla model y2.jpg

 

Preliminarni podaci iz Dataforce-a pokazuju da je Teslin Model Y bio najprodavaniji novi automobil u Evropi prošle godine, dok je Dacia Sandero zauzeo drugo mesto. Tesla je plasirao 254.822 Modela Y, a Dacia 235.893 Sandera, pri čemu su oba automobila bila bolja nego 2022. godine. Treće mesto u tabeli sa 206.438 jedinica zauzima Volkswagen T-Toc, dok je Golf u 2023. na evropskom tržištu našao 184.279 novih vlasnika čime je zauzeo sedmo mesto po prodaji.

 

dacia sandero 01.jpg

 

U vezi prodaje po proizvođačima, Volkswagen grupa je prva sa 3.324.705 prodatih automobila i rastom od 18.5%. Drugi je Stellantis sa 2.128.625 vozila (rast 3.7%), a treće mesto drži Renault grupa sa 1.242.293 automobila (rast 16.9%).

Lista 20 najprodavanijih modela u Evropi tokom 2023.godine:

  1. Tesla Model Y     254.822   (137.608 u 2022. godini)
  2. Dacia Sandero     235.893   (200.736)
  3. VW T-Roc     206.438   (180.909)
  4. Renault Clio     202.942   (143.293)
  5. Peugeot 208     194.376   (206.986)
  6. Opel Corsa     188.662   (163.861)
  7. VW Golf     184.279   (177.386)
  8. Toyota Yaris Cross     176.685   (136.959)
  9. VW Tiguan     174.267   (149.023)
  10. Škoda Octavia     161.784   (112.776)
  11. Ford Puma     159.778   (136.976)
  12. Toyota Yaris     158.838   (175.562)
  13. Hyundai Tucson     158.831   (150.728)
  14. Peugeot 2008     158.571   (140.826)
  15. Dacia Duster     156.556   (149,323)
  16. Kia Sportage     152.342   (137.378)
  17. Citroen C3     146.008   (143.467)
  18. Nissan Qashqai     145.476   (115.980)
  19. Renault Captur     145.078   (135.066)
  20. VW Polo     139.761   (113.567)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model Y je 2023. bio naprodavaniji automobil na svetu

 

190375-tesla y 1.jpg

 

Tesla Model Y je prvi električni automobil koji je postao najprodavaniji automobil na svetu, nakon što je 2023. prodat u 1.23 miliona primeraka širom sveta. Američki model je pretekao Toyotu RAV4, koja je na završila na drugom mestu uprkos rastu prodaje na 1.07 miliona u 2023. Treće mesto drži Toyota Corolla, i to sa 1.01 milion primeraka.

 

prodaja 2023 tesla 01.jpg

 

''Danas je najprodavanije vozilo na planeti EV'', navodi Tesla tokom svog izveštaja o zaradi u četvrtom kvartalu. ''Smanjenje cena tokom godine, u kombinaciji sa Teslinom reputacijom kao pouzdanog i konkurentnog proizvođača električnih vozila, pomoglo je da se podstakne već velika potražnja'', rekao je globalni analitičar Felipe Munjoz. Munjoz je ovaj rast globalne prodaje označio kao ''bez presedana'', dodajući: ''Ono što je Tesla uspeo da postigne sa Modelom Y za tako kratko vreme je jednostavno neverovatno.''

 

Da bi zadovoljio potražnju, Tesla je proširio proizvodnju u svojoj fabrici u Berlinu na 375.000. Proizvodnja je takođe porasla u fabrici u Šangaju, sa skoro milion Modela Y i Modela 3 koji su sišli sa proizvodnih linija u 2023. Iako će Tesla nastojati da nastavi ovu prodaju, proizvodnja u Evropi će biti pogođena od sledeće nedelje, sa problemima sa isporukom u Crvenom moru, a koji će primorati Teslu da obustavi ''većinu'' proizvodnje u Nemačkoj između 29. januara i 11. februara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropljani u 2023. kupili više Toyoti GR86 nego Priusa

 

220620-toyota 86 01.jpg

 

Toyota je 2023. u Evropi oborila rekord isporučivši 1.173.419 vozila, uključujući Lexus modele. Yaris Cross je bio najpopularniji model kompanije u Evropi sa 195.569 plasiranih jedinica, zatim sledi porodica Corolla sa 166.925 automobila i C-HR sa 117.552 vozila. Ipak, druge brojke o prodaji su privukle pažnju analitičara. GR86 je prošle godine pronašao 4.041 kupaca na Starom kontinentu, čime je nadmašio Priusa koji je ostvario samo 2.755 prodaja. Postoji nekoliko razloga.

 

Prvo, Prius se u Evropi prodaje samo kao plug-in hibrid. Pored toga, isporuke novog modela kupcima su počele tek kasnije tokom godine. Što se tiče GR86, njemu su dani u Evropi odbrojani. Još 2021. Toyota je najavila da će prodavati ovu drugu generaciju sportskog automobila sa zadnjim pogonom samo do kraja 2024. Model će nastaviti da se nudi na drugim tržištima, ali će biti ukinut u Evropi od 2025. GR86 naime neće ispuniti strože bezbednosne propise koji će u Evropi stupiti na snagu sledeće godine. Toyota navodi da bi automobil morao da bude ''potpuno rekonstruisan'' kako bi ispunio stroži zakon. To ne samo da bi bio skup poduhvat, već bi i ''štetno uticao na dinamički karakter automobila.'' Imajući to na umu, možda su Evropljani žurili da kupe GR86 tokom 2023. godine, znajući da će automobil nestati iz evropske Toyotine ponude. Ako je to tačno, brojevi prodaje za ovu godinu bi takođe trebalo da budu jaki jer je preostalo manje od 12 meseci do odlaska u penziju.

 

Toyota ''ohrabruje ljude da shvate da je prozor mogućnosti da poseduju i uživaju u novom GR86 striktno ograničen. Jer kada se taj prozor zatvori, zatvoren je zauvek.'' Prodajni brojevi Toyote u Evropi za 2023. takođe otkrivaju da GR Yaris sa 2.454 primerka nije mnogo zaostajao za Priusom. Skuplja Supra je privukla 939 kupaca u Evropi, dok je Mirai na vodonik sa gorivnim ćelijama plasiran u 135 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u 2023. godini isporučio 13.663 automobila

 

239473-ferrari 29601.jpg

 

Neto prihod od 5.97 milijardi evra, veći za 17.2% u odnosu na 2022. godinu, sa ukupnim isporukama od 13.663 automobila, za 3.3% više u odnosu na 2022. Korigovana neto dobit iznosi 1.26 milijardi evra, što je rast od 34%.

 

''2023. je bila veoma uspešna godina, tokom koje smo ojačali naš brend kroz niz dostignuća koja se ogledaju u našim finansijskim rezultatima bez presedana. Po prvi put, naša neto dobit, koja je porasla za 34%, premašila je milijardu evra, a godišnja EBITDA marža je porasla na 38.2%'', rekao je Benedeto Vinja, izvršni direktor Ferrarija. ''Pred nama je veoma važna godina u realizaciji našeg poslovnog plana, koji se nastavlja pažljivo planiranom putanjom. Rekordni rezultati za 2023. godinu, ambicije koje imamo za 2024. omogućavaju nam da sa većim samopouzdanjem gledamo na visoke ciljeve za 2026.''


Isporuke su iznosile ukupno 13.663 jedinice u 2023. godini, što je povećanje od 442 jedinice ili 3,3% u odnosu na prethodnu godinu. Povećanje isporuka u toku godine podstakao je Purosangue, kao i veće isporuke porodica 296 i SF90. Prve isporuke Roma Spidera počele su u četvrtom kvartalu. Tokom godine, isporuke porodice F8 su završene i Portofino M se bližio kraju svog životnog ciklusa. U 2023. godini su se povećale isporuke Specijalne serije, predvođene porodicom 812 Competizione. Portfolio proizvoda u godini obuhvatao je jedanaest vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i četiri modela sa hibridnim pogonom, koji su predstavljali 56% odnosno 44% ukupnih isporuka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan gotovo utrostručio dobit

 

237884-nissan rogue02.jpg

 

Nissan je u prvih devet meseci poslovne godine, koja će završiti krajem marta, zabeležio gotovo trostruki rast dobiti u odnosu na isti period prošle godine i rast prihoda od prodaje od 22.3%. Neto dobit je tako iznosila 325 milijardi jena (dve milijarde evra), a prodaja 9.170 milijardi jena (57.5 milijardi evra).

''Brojke odražavaju snagu našeg poslovanja, što je rezultat poslovnog plana Nissan Next Plan'', rekao je Stephen Ma, glavni finansijski direktor proizvođača automobila, prateći objavljivanje poslovnih rezultata.

Prema njegovim rečima, kompanija nastavlja da posluje u okruženju punom izazova, uključujući nedavni zemljotres u Japanu i izazovne uslove u Crvenom moru i širem Bliskom istoku. Pritom je Nissan zadržao prognozu za celu poslovnu godinu. Kako očekuje, neto dobit će dostići 390 milijardi jena (2.4 milijarde evra), a prihod od prodaje 13.000 milijardi jena (81.6 milijardi evra). Istovremeno, kompanija je smanjila prognozu broja prodatih vozila, sa 3.7 miliona na 3.55 miliona jedinica. Na to su se odlučili zbog ''privremenih poremećaja u logistici i sve veće konkurencije.''

 

I Honda beleži dobre poslovne rezultate

 

Honda u prvih devet meseci poslovne godine, koja će završiti krajem marta, beleži međugodišnji rast konsolidovane neto dobiti za gotovo 50% na 869.6 milijardi jena (5.5 milijardi evra), a prihod od prodaje za 19.% na 15.000 milijardi jena (94.1 milijarda evra).

 

223418-honda c01.jpg

 

U proteklih devet meseci prodaja Honde u SAD-u je skočila za 43% na godišnjem nivou, a u Japanu za 8.6%. Dobro poslovanje u japanskoj automobilskoj kompaniji, u svetlu velike potražnje u SAD-u, pripisuju i jakom dolaru. Kako su objasnili prilikom objavljivanja poslovnih rezultata, u budućnosti očekuju oporavak tržišta automobila u Kini, što bi trebalo da nadoknadi pad prodaje na tržištima poput Tajlanda i Indonezije. Ujedno su poboljšali prognozu za celu poslovnu godinu. Sada očekuju da će neto dobit dostići 960 milijardi jena (6 milijardi evra), što je 30 milijardi jena (188.2 miliona evra) više od prethodne prognoze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesova dobit blago pala

 

236778-mercedes eqb01.jpg

 

Mercedes-Benz je prošle godine ostvario 14.5 milijardi evra čiste dobiti, što je 1.5% manje nego godinu pre. Pad dobiti u kompaniji pripisuju visokoj inflaciji i problemima u lancu snabdevanja. Prihodi su porasli za dva posto na 153.2 milijarde evra.

Deonice Mercedesa su porasle skoro 5% u Frankfurtu, a razlog tome jeste povećanje dividende. Proizvođač automobila namerava da usvoji politiku koja uključuje distribuciju celokupnog godišnjeg slobodnog novčanog toka (FCF) deoničarima. To će biti učinjeno putem isplate dividende od 40%, dok će preostali FCF biti alociran za otkup deonica. Ova strategija zavisi od dobijanja potrebnih odobrenja od uprave ili deoničara.

 

Grupacija je objavila da je prošle godine prodala dobra dva miliona vozila, što je otprilike kao i godinu pre. Istovremeno su na godišnjem nivou zabeležili rast prodaje električnih vozila na baterije od 61%. Ova vozila sada čine 12% svih prodatih Mercedesovih automobila. Isporuke vozila u Kinu bi trebalo da padnu za 2% 2023. jer se Mercedes i drugi evropski proizvođači automobila suočavaju sa sve većom konkurencijom lokalnih kompanija i američkog proizvođača električnih automobila Tesla na najvećem svetskom automobilskom tržištu. Za ovu godinu grupa očekuje da će prihodi ostati na približno istom nivou. Prema grupi, automobilska tržišta i dalje karakteriše visok stepen neizvesnosti. Važan faktor rizika ostaju daljnji poremećaji u lancu snabdevanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde li su sad oni koji su napadali Akia Toyodu, kada je izjavio da je potpuni prelazak na struju apsolutno besmislen :D ? A dobar deo dobiti stize i upravo zbog sve veceg trenda pada potraznje za elektricnim vozilima.

Jos jednom, svaka cast Toyoti na pristupu trzistu. Tj. nudjenju vise opcionala, za razlicite regione i ostavljanju mogucnosti da korisnici bar u nekoj meri sami izaberu ono sto im odgovara.

A ne kao Evropljani, koji kao da svesno srljaju u sopstvenu propast ovakvim "silovanjem" strujasa. Gde em ne postoji infrastruktura za masovno koriscenje, em ce ih razliciti regioni razlicito prihvatati, em ce ih Kinezi sa svojim elektricnim vozilima svakako oduvati vec u skorijoj buducnosti.

 

Toyota u prošloj poslovnoj godini udvostručila poslovnu dobit i u Japanu postala rekorder po tom pitanju

 

Toyota u prošloj poslovnoj godini udvostručila poslovnu dobit i u Japanu postala rekorder po tom pitanju

 

Poslovna dobit japanskog proizvođača automobila po imenu Toyota, je u poslovnoj godini koja se u otadžbini konstruktora završava s poslednjim danom marta (2024. godine), je udvostručena u odnosu na lanjski komparativni period.

 

Kompanija izveštava o dobiti iz poslovanja u tom periodu u iznosu od 34,5 milijardi američkih dolara, što je dovoljno za status prve firme iz zemlje izlazećeg Sunca, a koja je probila tu granicu. Govori se o tome da je ovakvom ishodu umnogome doprinela značajno postpandemijska tražnja, kao i gubitak vrednosti japanskog jena. O ovome su izveštavali Reuters i Kyodo.

Logično, pored udvostručene poslovne dobiti, iskazan je i ukupan neto profit koji prati identičnu dinamiku u odnosu na prethodnu poslovnu godinu, pa je izneo 31,75 milijardi dolara, a zahvaljujući rastu prihoda od prodaje od 21,4%. Ta kategorija je za 2023/2024. godinu bila na nivou od 289,9 milijardi američkih dolara.

Da su ljudi čudo i da malo mare za moral govori i podatak da su ovakva postignuća grupacije okupljene oko Toyote ostvareni, uprkos skandalima koji su pratili lošiji kvalitet vozila i prevaru koju je režirao Daihatsu Motor Co.

Eksperti očekuju da će Toyota u dvanaestomesečnom periodu koji se završava s 31. martom 2025. godine, doživeti sniženje dobiti za 27,8%, a usled viših ulaganja u kadrove, tehnologije i lnace nabavke, i to sve uprkos rastu prihoda od prodaje za 2%. Obim prodaje vozila Toyote, uključujući i ćerka firme Daihatsu and Hino Motors Ltd, porasla je za 5% na nivo od 11,09 miliona jedinica.

Na poslovne performanse proizvođača automobila je uticao i nedavno zabeležen pad tražnje za električnim vozilima, a koji je došao i kao rezultat nedovoljnog broja punjača,

Prodaja hibridnih vozila (benzo-električnih), je u slučaju Toyote i Lexusa porasla za 32,1%, na 3,59 miliona jedinica. Kompanija je takođe imala koristi od gubitka vrednosti japanskog jena, što je povećalo poslovni profit za 685 milijardi jena. Baterijska električna vozila su predstavljala samo 1% Toyotine globalne prodaje, što je u apsolutnim pokazateljima oko 116.500 jedinica. Takav rezultat je ispod prvobitno objavljenog cilja od 202 hiljade plasiranih EV. Ove fiskalne godine Cilj u pogledu prodaje EV u ovoj godini je na nivou od 171 hiljade.

Kompanija očakuje da u tekućoj poslovnoj godini proda 10,95 miliona automobila u svetskim razmerama, što bi bilo skromnije za 1,3% od prošlogodišnjih postignuća.

 

Preuzeto sa: autorepublika.com

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili u Evropi – jedan je pobednik čak u 42 zemlje

 

Dacia Sandero 2024

 

Uprkos rastu cena automobila, jedan pristupačan model je osvojio evropsko tržište i postao najprodavaniji u 2024. godini.

 

Nova studija je otkrila najprodavanije nove automobile širom Evrope tokom 2024. godine, pri čemu je najpopularniji model na kontinentu bio posebno pristupačan.

Uprkos rastu cena novih automobila, vođenih povećanim troškovima rada i problemima u lancu snabdevanja, 2024. je bila jaka godina za prodaju vozila, sa mnogim vozačima u 42 zemlje koji su birali isti model.

Prema analizi automobilske industrije, najprodavaniji novi automobil u Evropi u 2024. godini bio je Dacia Sandero, sa 286.663 prodatih jedinica širom kontinenta u periodu od 12 meseci.

Kompaktni hečbek sa petoro vrata, Sandero je jedan od jeftinijih modela sa cenama koje počinju od 5.000 evra niže od većine konkurentskih automobila tradicionalnih brendova.

 

Uprkos tome što nemaju isti nivo prefinjenosti i standardne opreme kao skuplji konkurenti, mnogi vlasnici Dacia Sandero pohvalili su iznenađujući nivo unutrašnjeg prostora i udobnosti u vožnji rumunskog hečbeka.

Još jedan posebno jak prodavac širom Evrope 2024. godine bio je Renault Clio, sa 269.436 prodatih jedinica u 42 zemlje na kontinentu. Koristeći istu platformu kao Sandero, Clio nudi tipičan francuski stil i ime koje je poznato većini učesnika u saobraćaju skoro 35 godina.

 

Renault Clio 2024 supermini

 

Najnovija verzija ovog superminija je svakako veća od originala iz 1990. godine i nudi posebno prostranu unutrašnjost i praktičan prtljažnik od 391 litar — jedan od najvećih u klasi.

Na kraju, neverovatan broj vozača širom Evrope takođe je kupio novi Volksvagen Golf tokom 2024. godine, sa 225.256 prodatih primeraka ove nemačke porodice.

Još jedno dugogodišnje ime modela, prvi put predstavljeno 1974. godine, Volksvagen Golf se i dalje smatra jednim od najboljih porodičnih automobila, delimično zahvaljujući svom stilu vožnje i štedljivim motorima., prenosi Večernji.hr.

Iako je svakako skuplji od nekih rivala, sa početnim modelom po ceni od 32.300 evra, Golf asortiman nudi iznenađujuće širok spektar varijanti — od ekonomičnog 1.5 Life do izuzetno sportskog R, koji može da ubrza od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi.

 

Najprodavaniji automobili u Evropi u 2024. – broj prodaje:

 

Dacia Sandero – 286.663

Renault Clio – 269.436

Volksvagen Golf – 225.256

Tesla model I – 221.503

Volksvagen T-Roc – 215.191

Peugeot 208 – 202.111

Toyota Yaris Cross – 199.784

Škoda Octavia – 199.273

Dacia Duster – 194.129

Peugeot 2008 – 182.185

 

Preuzeto sa: https://n1info.rs/magazin/auto/najprodavaniji-automobili-u-evropi-jedan-je-pobednik-cak-u-42-zemlje/

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU i Kina počele pregovore o ukidanju carina na kineske električne automobile

 

BYD Sealion 07

 

Evropska unija i Kina su počele pregovore o ukidanju carina na uvoz kineskih električnih automobila, piše nemački list Handelsblatt, a prenosi Reuters.


Evropski poverenik za trgovinu Maroš Šefčovič se sastao s kineskim ministrom trgovine Wang Wentaom tokom posete Pekingu krajem marta, a obe strane su se složile da će spor u vezi s carinama EU rešiti pregovorima, piše Handelsblatt.

Evropska unija je uvela carine na kineske električne automobile (EV) krajem prošle godine objašnjavajući da su neophodne da bi se suprotstavile jeftinim kreditima, zemljištima i sirovinama te drugim subvencijama. Cilj nije bio isključiti kineske proizvođače automobila, već stvoriti ravnotežu na tržištu.

Evropska komisija je izjavila da je voljna da nastavi pregovore s Kinom o alternativama carinama.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 208 je najprodavaniji novi automobil u Evropi u martu

 

Peugeot 208

 

Nakon pada u januaru i februaru, tržište novih automobila u Evropi u martu je odahnulo. Prošlog meseca je registrovano 1,42 miliona automobila, što je povećanje od 3,2 posto u odnosu na mart 2024. godine. Malo iznenađenje je povratak Peugeota 208 na vrh ispred Dacije Sandero, koja je i dalje ukupni lider tržišta.
Prvi kvartal (3,83 miliona prodatih jedinica) je završen s rezultatom sličnom prošlogodišnjem (3,84 miliona jedinica), a Velika Britanija je bila tržište s najboljim efektom rasta (+13%).

Italija i Španija su takođe zabeležile rast, dok su Nemačka (-3,9%) i Francuska (-15%) registrovale pad.

Dacia Sandero je u martu izgubio titulu najprodavanijeg novog automobila u Evropi od rivala iz grupe Stellantis, Peugeota 208. Ali je "Rumun" i dalje čvrsti lider ako se pogledaju rezultati prvog kvartala (ukupan broj registracija - 67.235 primeraka).

 

Evropa mart 2025.

 

Kineski automobili u usponu

Među deset najprodavanijih automobila u martu u Evropi, zanimljivo je da je Volkswagen Tiguan zabeležio rast registracija od čak 42 posto. Peugeot 2008 i Opel Corsa su se takođe dobro pokazali. U suštini, sve su to modeli kojih nije bilo na prošlogodišnjoj rang listi.

Ostali modeli koji su takođe zabeležili značajan rast su: Peugeot 3008 (+60%), Seat/Cupra Leon (+28%), Jeep Avenger (+56%), Škoda Kodiaq (+34%) i Suzuki Swift (+54%). Na kraju, treba napomenuti da se Ford Puma vratila među prvih deset.

Kineski automobili su u usponu, zahvaljujući širokoj ponudi hibrida i plug-in hibridnih modela. Među modelima koji su se istakli bio je i MG ZS, čiji uspeh je podstaknut lansiranjem nove generacije, koja više nije dostupna u električnoj verziji, već kao hibrid i odnedavno kao benzinac. Treba istaći da je MG u prvom kvartalu prodao više od 37.000 ZS-ova u Evropi čime je podigao prodaju za 43 posto u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Istovremeno, kupci su registrovali više od 7.100 modela marke BYD, od čega više od 6.500 plug-in hibrida.

 

Električni automobili u porastu, VW lider nakon prvog kvartala

Podaci JATO Dynamics-a za 28 evropskih tržišta pokazuju ukupno 240.891 registraciju BEV automobila u martu, što je drugi najveći broj ikada za ovaj pogonski sklop, koji je bio rekordan u decembru 2022. godine, kada je registrovano 275.108 jedinica. Uprkos ukupnom rastu električnih vozila u Evropi, Tesla je zabeležio pad registracija od 30 posto. Ovo je bio jedan od najvećih padova među 30 najprodavanijih marki, a američku marku "nadmašili" su samo Jaguar (-82%), Lancia (-73%), Smart (-65%), Mitsubishi (-43%) i Maserati (-39%).

Međutim, Teslin pad u martu bio je manje izražen nego u januaru (-47%) i februaru (-44%), a Model Y (-49%) i Model 3 (-14%) i dalje su na vrhu deset najprodavanijih električnih vozila. Volkswagen ID.4 je došao na treće mesto, s rastom od 115%, ali i dalje 2.000 jedinica iza Modela 3.

Međutim, Volkswagen je novi lider u Q1 na rang listi električnih automobila zahvaljujući padu Tesle. Naime, nemačka marka je u prvom kvartalu prodala više od 65.000 automobila, dok je američka marka druga s nešto više od 53.000 isporuka. Treći je BMW s 46.550 registracija.

 

Rang po markama/grupacijama

Volkswagen grupa (360.070 registracija), Stellantis (214.834) i Renault grupa (137.437) i dalje dominiraju evropskim tržištem. Na četvrtom mestu je Hyundai-Kia sa 107.648 prodatih automobila i blagim padom od tri posto, a slede Toyota (-5%) i BMW (-1%), oba s nešto manje od 100.000 prodatih jedinica. Mercedes je pretrpeo značajniji pad od osam posto, zaustavivši se na 73.063 jedinice. Ford je, s druge strane, porastao za 12 posto, a reč je o ukupno 58.324 prodata vozila.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Peugeot 208 je najprodavaniji novi automobil u Evropi u martu..."

 

Ocigledno da nikome ne smeta 1.2 Puretech motor, ili nemaju pojma sta su kupili?:sofa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo drugo je valjda i cilj moderne autoindustrije - isfušeri i masno naplati.

Ali zato verovatno kupci znaju da imaju tablet od XX inch, da podrzava AA/AC, da imaju ambijentalno LED svetlo koje moze da menja boje... I sve ostale "bitne" stvari.

 

PS: Evo i ovde na forumu, ljudi su poceli da predstavljaju nova kola - a da ne znaju/imaju pogresnu informaciju/zaborave da napisu, sta su tacno kupili pod haubom.

Sta onda reci za nekog koga to zanima kao lanjski sneg, a znamo ko su procentualno najcesci kupci B, a pogotovo danas B-SUV segmenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se Toyotinih vozila kreće na svetskim putevima?

 

Toyota Corolla

 

Toyota je obelodanila broj svojih vozila koja su još uvek u voznom stanju, i on je naravno impresivan.


Japanska kompanija je prošle godine prodala 10.159.336 vozila, uključujući i one s Lexusovim bedžom. Ukoliko dodamo automobile koje su isporučile podružnice Daihatsu i Hino, ukupan broj se penje na 10.821.480.

Iako je broj isporuka pao za 3,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu, Toyota je i dalje na samom vrhu, nadmašivši VW grupaciju petu godinu zaredom, na taj način učvršćujući svoju dominaciju u automobilskom sektoru.

Međutim, da li ste se ikada zapitali koliko trenutno ima Toyotinih vozila koja su u voznom stanju? Sada imamo procenu direktno od samog proizvođača, a ona glasi: približno 150 miliona vozila u upotrebi!

Ovde treba istaći da postoji i finansijski motiv iza odluke kompanije da iznenada podeli ovaj podatak. U osnovi, Toyota želi da generiše više prihoda od svoje postojeće flote poboljšanjem korisničke podrške vezane za delove i dodatnu opremu.

Japanski proizvođač takođe ima za cilj da poveća prihod kroz povećanje prodaje polovnih vozila i da podstakne vlasnike da se pretplate na „digitalno povezane usluge“, što je uglađen način da se kaže „pretplata“. Primera radi, Drive Connect košta 15 dolara mesečno (u SAD) i korisnicima pruža pristup „ažuriranoj navigaciji, asistenciju agenata uživo i besprekornom virtuelnom asistentu“. Integrisani striming, koji takođe košta 15 dolara mesečno, omogućava reprodukciju muzike putem Apple Music i Amazon Music funkcija, dok Wi-Fi Connect preko AT&T-a košta 25 dolara mesečno.

Toyota je takođe više fokusirana na usluge osiguranja i finansiranja, kako bi ojačala svoj bilans. Finansijski direktor, Joiči Mijazaki, čak tvrdi da kompanija može ostvariti veću dobit iz poslovanja iz ovih izvora nego od prodaje novih automobila, koja i dalje dobro posluje uprkos turbulencijama širom automobilske industrije. Procena se odnosi na fiskalnu 2026. godinu u Japanu, koja je počela 1. aprila i traje do 31. marta 2026.

Da se vratimo na zapanjujući broj Toyotinih vozila na putevima i na to kako se on odnosi s ukupnim globalnim brojem. Automobilska istraživačka firma Hedges & Company procenjuje da se širom sveta koristi oko 1,64 milijarde vozila. Pod pretpostavkom da je taj broj relativno tačan, iako je to teško precizno odrediti, oko 9,15 odsto svih vozila koja su trenutno na putevima su Toyote.

Prema poslednjim podacima koje je japanska kompanija objavila, ukupna globalna proizvodnja dostigla je 300 miliona vozila do septembra 2023., oko 88 godina nakon što je firma proizvela svoj prvi automobil. Tehnički, to je bio kamionet Model G1, koji je proizvela divizija za proizvodnju automobila kompanije Toyoda Automatic Loom Works u avgustu 1935. Te godine, kompanija je proizvela samo 20 jedinica. Zapravo, 1968. je bila prva godina kada je proizvedeno više od milion vozila, a 2012., Toyota je postala prvi proizvođač automobila koji je sklopio preko 10 miliona automobila u periodu od godinu dana.

Od septembra 2023., u Japanu je proizvedeno 180,52 miliona automobila, dok je 119,6 miliona sklopljeno u inostranstvu. Nije iznenađujuće da Corolla ostaje Toyotin bestseler, s kumulativnom godišnjom proizvodnjom koja je dostigla 53,4 miliona jedinica do kraja septembra 2023.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapadni proizvođači automobila opasno zaostaju za azijskom konkurencijom

 

BYD izvoz

 

Veliki zapadni proizvođači automobila, uključujući i nemačke automobilske divove, opasno zaostaju za azijskom konkurencijom, a neki bi na duž rok mogli da budu prisiljeni da stave ključ u bravu, pokazalo je istraživanje konsultantske firme EY.


- Proizvođači automobila su zapali su krizu koja bi ove godine trebalo da se produbi i mogla bi da dovede u pitanje kompletan poslovni model pojedinih kompanija. Konkurencija u industriji je trenutno brutalna, rekao je stručnjak EY-a za automobilsku industriju Konstantin Gal.

Poslovni rezultati 20 vodećih svetskih proizvođača automobila u prvom tromesečju pokazuju slabiji prihod i dobit nemačkih i američkih proizvođača automobila, pokazala je EY-ova analiza.

Azijske firme, pogotovo kineske, zabeležile su gromno poboljšanje, utvrdili su u EY-u, ističući da čak pet od šest najprofitabilnijih proizvođača automobila ima sedište u Aziji.

Nemačkim firmama probleme zadaju slaba potražnja, visoki troškovi i spor prelaz na električna vozila. Njihov udeo na kineskom tržištu se istovremeno smanjuje budući da ih istiskuju domaći proizvođači.

- Situacija se dodatno zaoštrila zbog napetosti na američkom tržištu. Vašington je u aprilu uveo 25-procentne carine na uvoz automobila koje bi mogle da izazovu milijarde gubitaka na obe strane Atlantika, napominje Gal.

U takvim uslovima zaostatak za kineskom konkurencijom će se još više povećati budući da kineske kompanije nisu prisutne na američkom tržištu.

- Nekoliko proizvođača automobila i dobavljača delova je već skiciralo mere smanjenja troškova, ali one neće biti dovoljne. Zapadni proizvođači automobila moraju iz temelja da promene poslovni model, smatra stručnjak EY-a.

Dodao je da su kineske firme pokazale da "brzina, fleksibilnost i ciljana ulaganja mogu doneti bolje rezultate od pukog povećanja kapitalne potrošnje."

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia prkosi tržištu na kojem su cene poludele

 

Dacia Sandero

 

Poskupeli su čak 48 posto i ipak prodali više automobila.

 

U vremenu kad cene automobila divljaju, inflacija seče kupovnu moć, a elektrifikacija podiže troškove proizvodnje, jedno ime u Nemačkoj se ističe kao prava tržišna anomalija: Dacia.

Prema podacima JATO Dynamicsa, rumunski proizvođač je povećao cene svojih modela za čak 48 posto između 2019. i 2024., ali istovremeno je zabeležio rast prodaje od 19 posto. U državi gde je ukupna prodaja novih automobila pala za 22 posto, to je vrhunski rezultat.

 

Dacia Jogger

 

Uprkos poskupljenju, Dacia je ostala najpristupačnija opcija u gotovo svim segmentima. Cene njenih modela su još uvek osetno niže od proseka: Sandero u Nemačkoj počinje od 12.490 evra, električni Spring od 16.900, Jogger od 17.990, Duster od 18.990, a Bigster SUV kreće od 23.990 evra.

 

Dacia Spring

 

U svetu u kojem osnovni modeli često nadmašuju 30.000 evra, ta ponuda deluje gotovo kao relikt prošlih vremena, ali u pozitivnom smislu.

 

Dacia Duster

 

Kupcima kojima nisu potrebni veliki ekrani, skupi asistenti i digitalni ključevi, već jednostavan i pouzdan auto, Dacia nudi tačno ono što žele. Bez buke, bez glamura, ali i bez preplaćenih dodataka.

Dacijin uspeh je tim impresivniji kad se uzme u obzir šira slika. Cene novih automobila u Nemačkoj su u pet godina skočile za 40 posto, dok su neto plate porasle "samo" 24 posto. Rezultat je pad "ukupne pristupačnosti automobila" za 11 posto. Za mnoge su nova vozila postala luksuz i nešto što više ne mogu da si priušte.

Najveći udar je pretrpeo segment ispod 30.000 evra, koji se ubrzano prazni. Elektrifikacija je svakako jedan od razloga. Baterijski i plug-in hibridni modeli su poskupeli celu ponudu, a i "obični hibridi" dolaze uz dodatnu cenu. Ipak, samo trećina ukupnog poskupljenja novih auta se direktno može povezati s električnim pogonima, ostatak se odnosi na opštu inflaciju, strože regulative i više proizvodne troškove.

U takvom kontekstu sve više ljudi se okreće lizingu, kreditima ili prelazi na polovna vozila. Tržište novih automobila još uvek postoji, ali sve je manji broj onih koji u njemu mogu da učestvuju. Ako se ovakav trend nastavi, proizvođači će se sve više oslanjati na manji broj imućnih kupaca, što dugoročno može ugroziti stabilnost i rast industrije.

Analitičari upozoravaju. Ako automobilski sektor nastavi s politikom „manje auta, ali skupljih“, rizikuje da si sam sruši temelje. Tržište se ne može večno oslanjati na premium segmente i poslovne kupce. Vreme je za preispitivanje strategije. Dok ostali gube tlo pod nogama, Dacia se drži stare filozofije. Poskupela jeste, ali ne do mere koja bi je izbacila iz realnih budžeta prosečnog kupca. Sigurno se ne radi o "automobilima snova", ali za sve veći broj evropskih vozača, Dacijini modeli sve više, nažalost, postaju jedini novi automobili koje još mogu da priušte.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo lepo receno:

"Poređenja radi, Evropa ne samo da pojedinačno kažnjava svaki automobil koji odstupa, već nameće i dodatne zahteve za bezbednosne i digitalne sisteme, što gotovo onemogućava isplativu proizvodnju "analognog automobila" za užitak. U tom kontekstu, pitanje nije samo "gde idemo", već i ko će još moći ili želeti da vozi."

 

Evropska unija ubija zabavne automobile

 

Honda Civic Type R

 

Nema više modela za entuzijaste bez debelog novčanika.

 

Evropa je kolevka automobilskog užitka, ali poslednjih godina njeni putevi postaju sve tiši i sterilniji. Auto više nije stvar dizajna ili brzine već regulatorne neumoljivosti. Zakoni o emisijama i bezbednosti sistematski uklanjaju sportske automobile s naših puteva, a da je šteta ogromna potvrđuje i nedavna odluka Honde da u Evropi ukine Civic Type R, pod izgovorom „usklađenosti s evropskim zakonodavstvom“. Takođe, Ford je ovih dana prestao da prima narudžbine za zabavni Focus ST, koji neće dobiti naslednika.

 

Ford Focus ST

 

U opasnosti su i manji zabavni automobili poput Toyote GR Yaris. Regulacije ne gledaju relativnu štetnost unutar uporedive mase vozila, već stavljaju sve pod jedinstveni kišobran, pa po njima ispada da je ovaj mali automobil veći ekološki problem od električne G-klase, monstruma koji ima više od tri tone te troši ogromne količine resursa i proizvodi ogromne količine CO2 prilikom proizvodnje.

 

Toyota GR Yaris

 

I brojne druge legende su takođe ugrožene ili izbrisane. Mazda MX‐5 je izgubila dvolitarski motor, Golf GTI je preko noći ostao bez ručnog menjača, Porsche 718 Cayman i Boxster su povučeni zbog novih zakona o kibernetskoj bezbednosti. Toyotin GR86 i Subaru BRZ su ukinuti zbog standarda GSR2...

 

Subaru BRZ

 

Zakonodavci su zamenili „zabavu u vožnji“ s CO2 tablicama. Zbog toga proizvođači sve više razvijaju ono što kupce zabavnih auta ne zanima, plug‐in hibride ili isključivo električne verzije sportskih modela. Kako to može završiti pokazuje primer Mercedes‐AMG C63 koji je dobio moćni hibridni sistem zbog kompromisa, a ne vozačke filozofije. I potpuno podbacio, jer je interes kupaca izuzetno loš.

Nisu svi sportski automobili ekološki monstrumi. Ali zakoni ne prave razliku. Oni gledaju snagu, masu i generički parametar CO2, ne uzimajući u obzir užitak koji takav automobil može doneti.

U zakonskom smislu, EU za proizvođače postavlja rigidan cilj flote od 93,6 g/km do 2027. godine i 49,5 g/km do 2030. godine. Kazne su drakonske, 95 evra po svakom gramu prekoračenja, po automobilu. Globalni mediji procenjuju da bi evropski proizvođači mogli zbog toga da plate do 15 milijardi evra kazni godišnje. Rešenje proizvođača za taj problem je ono što sada imamo: digitalizacija, elektrifikacija i unifikacija linija.

Za razliku od Evropske unije, gde strogi propisi nemilosrdno gase sportske automobile, zakonodavci u Sjedinjenim Američkim Državama i Aziji su pokazali više razuma i fleksibilnosti. U SAD-u se i dalje mogu kupiti V8 monstrumi poput Dodge Challengera Hellcat ili Ford Mustanga GT, jer su njihovi propisi daleko manje rigorozni. Japan, iako poznat po malim i štedljivim Kei autima, ne sputava specijalizovane sportske modele poput GR86 ili Nissana Z, dok Južna Koreja podstiče elektrifikaciju bez represije nad niskoseriijskim sportskim vozilima. Poređenja radi, Evropa ne samo da pojedinačno kažnjava svaki automobil koji odstupa, već nameće i dodatne zahteve za bezbednosne i digitalne sisteme, što gotovo onemogućava isplativu proizvodnju "analognog automobila" za užitak. U tom kontekstu, pitanje nije samo "gde idemo", već i ko će još moći ili želeti da vozi.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia zabrinuta da bi prodaja previše SUS automobila ili električnih vozila mogla da naškodi poslovanju

 

Kia Sportage

 

Prodaja automobila u Evropi danas zahteva delikatno balansiranje. S jedne strane, vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ostaju preferirani izbor među kupcima. U Evropskoj uniji, električni automobili su imali samo 15,3% tržišnog udela u prva četiri meseca godine, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).


S druge strane, strože zakonodavstvo primorava proizvođače automobila da ubrzaju uvođenje električnih vozila. A tu leži problem, piše Motor1.

Kia kaže da mora da deluje oprezno jer bi favorizovanje bilo koje strane moglo da se obije o glavu. Karlos Lahoz, potpredsednik kompanije za prodaju u Evropi, objasnio je za Automotive News Europe zašto treba izbegavati davanje prednosti motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u odnosu na električna vozila, ili obrnuto: „Ako se previše oslanjamo na automobile sa unutrašnjim sagorevanjem, rizikujemo da ne dostignemo ciljeve za emisiju CO₂ i da moramo da plaćamo kazne. Ali ako previše pojačamo prodaju električnih vozila, na kraju ćemo smanjiti naše profitne marže.“

Nije tajna da EU diše za vratom automobilskoj industriji strožim propisima o emisiji. Neki proizvođači automobila, poput Volkswagena i Renaulta, izrazili su zabrinutost zbog potencijalnog plaćanja milijardi evra kazni samo u 2025. godini zbog prekoračenja novouvedenih ograničenja. EU je proizvođačima automobila dala dodatne dve godine da ispune ove ciljeve tako što je izračunala emisije voznog parka kao prosek tokom perioda 2025–2027, umesto da zahteva usklađenost samo u 2025. godini.

Ipak, proizvođači automobila se suočavaju sa značajnim teškoćama. Predsednik kompanije Stellantis je nedavno izjavio da inženjeri troše preko 25% svog radnog vremena isključivo na osiguravanje da automobili ispunjavaju sve strože zakonske propise. Logično je pretpostaviti da ispunjavanje strožih standarda emisije čini lavovski deo. Posebno sa 2035. godinom koja se približava, kada će proizvođači automobila morati da prodaju samo električna vozila u zemljama koje se pridržavaju zakonodavstva EU.

Ali ni danas potpuno usmeravanje na električna vozila nije održivo rešenje. Lahoz priznaje da električni automobili i dalje ne mogu da se nose sa profitabilnošću modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Troškovi baterija su i dalje previsoki da bi električna vozila bila finansijski konkurentna, pa Kia mora da pronađe pravu ravnotežu između SUS i električnih vozila da bi imala održivo poslovanje.

 

Kia EV3

 

Kako ističe Motor1, problem koji je Lahoz pokrenuo nije jedinstven za Kiju, jer se praktično svi veliki proizvođači automobila suočavaju sa istom dilemom. Razvoj električnih vozila sutrašnjice se finansira profitom od današnjih SUS automobila. Paritet cena među njima još uvek nije postignut, uz nekoliko izuzetaka, prvenstveno ograničenih na kineske proizvođače koji koriste prednosti nižih troškova proizvodnje.

Što se tiče prodaje, Kia se danas izuzetno dobro snalazi u Evropi, čak nadmašuje neka od najistaknutijih imena na kontinentu. Podaci ACEA za prva četiri meseca godine pokazuju da je Kia imala 4,1% tržišnog udela u regionu EU+EFTA+UK, pobedivši Ford (3,4%), Opel/Vauxhall (2,9%), Citroen (2,8%), Fiat (2,3%) i SEAT (1,7%). U stvari, čak je nadmašila i svog većeg brata, Hyundai (3,9%).

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...