neshaoct 9704 Posted January 19, 2024 Model Y u 2023. najprodavaniji novi automobil u Evropi, Sandero na drugom mestu Preliminarni podaci iz Dataforce-a pokazuju da je Teslin Model Y bio najprodavaniji novi automobil u Evropi prošle godine, dok je Dacia Sandero zauzeo drugo mesto. Tesla je plasirao 254.822 Modela Y, a Dacia 235.893 Sandera, pri čemu su oba automobila bila bolja nego 2022. godine. Treće mesto u tabeli sa 206.438 jedinica zauzima Volkswagen T-Toc, dok je Golf u 2023. na evropskom tržištu našao 184.279 novih vlasnika čime je zauzeo sedmo mesto po prodaji. U vezi prodaje po proizvođačima, Volkswagen grupa je prva sa 3.324.705 prodatih automobila i rastom od 18.5%. Drugi je Stellantis sa 2.128.625 vozila (rast 3.7%), a treće mesto drži Renault grupa sa 1.242.293 automobila (rast 16.9%). Lista 20 najprodavanijih modela u Evropi tokom 2023.godine: Tesla Model Y 254.822 (137.608 u 2022. godini) Dacia Sandero 235.893 (200.736) VW T-Roc 206.438 (180.909) Renault Clio 202.942 (143.293) Peugeot 208 194.376 (206.986) Opel Corsa 188.662 (163.861) VW Golf 184.279 (177.386) Toyota Yaris Cross 176.685 (136.959) VW Tiguan 174.267 (149.023) Škoda Octavia 161.784 (112.776) Ford Puma 159.778 (136.976) Toyota Yaris 158.838 (175.562) Hyundai Tucson 158.831 (150.728) Peugeot 2008 158.571 (140.826) Dacia Duster 156.556 (149,323) Kia Sportage 152.342 (137.378) Citroen C3 146.008 (143.467) Nissan Qashqai 145.476 (115.980) Renault Captur 145.078 (135.066) VW Polo 139.761 (113.567) preuzeto sa - Auto Blog 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted January 26, 2024 Tesla Model Y je 2023. bio naprodavaniji automobil na svetu Tesla Model Y je prvi električni automobil koji je postao najprodavaniji automobil na svetu, nakon što je 2023. prodat u 1.23 miliona primeraka širom sveta. Američki model je pretekao Toyotu RAV4, koja je na završila na drugom mestu uprkos rastu prodaje na 1.07 miliona u 2023. Treće mesto drži Toyota Corolla, i to sa 1.01 milion primeraka. ''Danas je najprodavanije vozilo na planeti EV'', navodi Tesla tokom svog izveštaja o zaradi u četvrtom kvartalu. ''Smanjenje cena tokom godine, u kombinaciji sa Teslinom reputacijom kao pouzdanog i konkurentnog proizvođača električnih vozila, pomoglo je da se podstakne već velika potražnja'', rekao je globalni analitičar Felipe Munjoz. Munjoz je ovaj rast globalne prodaje označio kao ''bez presedana'', dodajući: ''Ono što je Tesla uspeo da postigne sa Modelom Y za tako kratko vreme je jednostavno neverovatno.'' Da bi zadovoljio potražnju, Tesla je proširio proizvodnju u svojoj fabrici u Berlinu na 375.000. Proizvodnja je takođe porasla u fabrici u Šangaju, sa skoro milion Modela Y i Modela 3 koji su sišli sa proizvodnih linija u 2023. Iako će Tesla nastojati da nastavi ovu prodaju, proizvodnja u Evropi će biti pogođena od sledeće nedelje, sa problemima sa isporukom u Crvenom moru, a koji će primorati Teslu da obustavi ''većinu'' proizvodnje u Nemačkoj između 29. januara i 11. februara. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted January 27, 2024 Evropljani u 2023. kupili više Toyoti GR86 nego Priusa Toyota je 2023. u Evropi oborila rekord isporučivši 1.173.419 vozila, uključujući Lexus modele. Yaris Cross je bio najpopularniji model kompanije u Evropi sa 195.569 plasiranih jedinica, zatim sledi porodica Corolla sa 166.925 automobila i C-HR sa 117.552 vozila. Ipak, druge brojke o prodaji su privukle pažnju analitičara. GR86 je prošle godine pronašao 4.041 kupaca na Starom kontinentu, čime je nadmašio Priusa koji je ostvario samo 2.755 prodaja. Postoji nekoliko razloga. Prvo, Prius se u Evropi prodaje samo kao plug-in hibrid. Pored toga, isporuke novog modela kupcima su počele tek kasnije tokom godine. Što se tiče GR86, njemu su dani u Evropi odbrojani. Još 2021. Toyota je najavila da će prodavati ovu drugu generaciju sportskog automobila sa zadnjim pogonom samo do kraja 2024. Model će nastaviti da se nudi na drugim tržištima, ali će biti ukinut u Evropi od 2025. GR86 naime neće ispuniti strože bezbednosne propise koji će u Evropi stupiti na snagu sledeće godine. Toyota navodi da bi automobil morao da bude ''potpuno rekonstruisan'' kako bi ispunio stroži zakon. To ne samo da bi bio skup poduhvat, već bi i ''štetno uticao na dinamički karakter automobila.'' Imajući to na umu, možda su Evropljani žurili da kupe GR86 tokom 2023. godine, znajući da će automobil nestati iz evropske Toyotine ponude. Ako je to tačno, brojevi prodaje za ovu godinu bi takođe trebalo da budu jaki jer je preostalo manje od 12 meseci do odlaska u penziju. Toyota ''ohrabruje ljude da shvate da je prozor mogućnosti da poseduju i uživaju u novom GR86 striktno ograničen. Jer kada se taj prozor zatvori, zatvoren je zauvek.'' Prodajni brojevi Toyote u Evropi za 2023. takođe otkrivaju da GR Yaris sa 2.454 primerka nije mnogo zaostajao za Priusom. Skuplja Supra je privukla 939 kupaca u Evropi, dok je Mirai na vodonik sa gorivnim ćelijama plasiran u 135 primeraka. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 1, 2024 Ferrari u 2023. godini isporučio 13.663 automobila Neto prihod od 5.97 milijardi evra, veći za 17.2% u odnosu na 2022. godinu, sa ukupnim isporukama od 13.663 automobila, za 3.3% više u odnosu na 2022. Korigovana neto dobit iznosi 1.26 milijardi evra, što je rast od 34%. ''2023. je bila veoma uspešna godina, tokom koje smo ojačali naš brend kroz niz dostignuća koja se ogledaju u našim finansijskim rezultatima bez presedana. Po prvi put, naša neto dobit, koja je porasla za 34%, premašila je milijardu evra, a godišnja EBITDA marža je porasla na 38.2%'', rekao je Benedeto Vinja, izvršni direktor Ferrarija. ''Pred nama je veoma važna godina u realizaciji našeg poslovnog plana, koji se nastavlja pažljivo planiranom putanjom. Rekordni rezultati za 2023. godinu, ambicije koje imamo za 2024. omogućavaju nam da sa većim samopouzdanjem gledamo na visoke ciljeve za 2026.'' Isporuke su iznosile ukupno 13.663 jedinice u 2023. godini, što je povećanje od 442 jedinice ili 3,3% u odnosu na prethodnu godinu. Povećanje isporuka u toku godine podstakao je Purosangue, kao i veće isporuke porodica 296 i SF90. Prve isporuke Roma Spidera počele su u četvrtom kvartalu. Tokom godine, isporuke porodice F8 su završene i Portofino M se bližio kraju svog životnog ciklusa. U 2023. godini su se povećale isporuke Specijalne serije, predvođene porodicom 812 Competizione. Portfolio proizvoda u godini obuhvatao je jedanaest vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i četiri modela sa hibridnim pogonom, koji su predstavljali 56% odnosno 44% ukupnih isporuka. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 9, 2024 Nissan gotovo utrostručio dobit Nissan je u prvih devet meseci poslovne godine, koja će završiti krajem marta, zabeležio gotovo trostruki rast dobiti u odnosu na isti period prošle godine i rast prihoda od prodaje od 22.3%. Neto dobit je tako iznosila 325 milijardi jena (dve milijarde evra), a prodaja 9.170 milijardi jena (57.5 milijardi evra). ''Brojke odražavaju snagu našeg poslovanja, što je rezultat poslovnog plana Nissan Next Plan'', rekao je Stephen Ma, glavni finansijski direktor proizvođača automobila, prateći objavljivanje poslovnih rezultata. Prema njegovim rečima, kompanija nastavlja da posluje u okruženju punom izazova, uključujući nedavni zemljotres u Japanu i izazovne uslove u Crvenom moru i širem Bliskom istoku. Pritom je Nissan zadržao prognozu za celu poslovnu godinu. Kako očekuje, neto dobit će dostići 390 milijardi jena (2.4 milijarde evra), a prihod od prodaje 13.000 milijardi jena (81.6 milijardi evra). Istovremeno, kompanija je smanjila prognozu broja prodatih vozila, sa 3.7 miliona na 3.55 miliona jedinica. Na to su se odlučili zbog ''privremenih poremećaja u logistici i sve veće konkurencije.'' I Honda beleži dobre poslovne rezultate Honda u prvih devet meseci poslovne godine, koja će završiti krajem marta, beleži međugodišnji rast konsolidovane neto dobiti za gotovo 50% na 869.6 milijardi jena (5.5 milijardi evra), a prihod od prodaje za 19.% na 15.000 milijardi jena (94.1 milijarda evra). U proteklih devet meseci prodaja Honde u SAD-u je skočila za 43% na godišnjem nivou, a u Japanu za 8.6%. Dobro poslovanje u japanskoj automobilskoj kompaniji, u svetlu velike potražnje u SAD-u, pripisuju i jakom dolaru. Kako su objasnili prilikom objavljivanja poslovnih rezultata, u budućnosti očekuju oporavak tržišta automobila u Kini, što bi trebalo da nadoknadi pad prodaje na tržištima poput Tajlanda i Indonezije. Ujedno su poboljšali prognozu za celu poslovnu godinu. Sada očekuju da će neto dobit dostići 960 milijardi jena (6 milijardi evra), što je 30 milijardi jena (188.2 miliona evra) više od prethodne prognoze. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 22, 2024 Mercedesova dobit blago pala Mercedes-Benz je prošle godine ostvario 14.5 milijardi evra čiste dobiti, što je 1.5% manje nego godinu pre. Pad dobiti u kompaniji pripisuju visokoj inflaciji i problemima u lancu snabdevanja. Prihodi su porasli za dva posto na 153.2 milijarde evra. Deonice Mercedesa su porasle skoro 5% u Frankfurtu, a razlog tome jeste povećanje dividende. Proizvođač automobila namerava da usvoji politiku koja uključuje distribuciju celokupnog godišnjeg slobodnog novčanog toka (FCF) deoničarima. To će biti učinjeno putem isplate dividende od 40%, dok će preostali FCF biti alociran za otkup deonica. Ova strategija zavisi od dobijanja potrebnih odobrenja od uprave ili deoničara. Grupacija je objavila da je prošle godine prodala dobra dva miliona vozila, što je otprilike kao i godinu pre. Istovremeno su na godišnjem nivou zabeležili rast prodaje električnih vozila na baterije od 61%. Ova vozila sada čine 12% svih prodatih Mercedesovih automobila. Isporuke vozila u Kinu bi trebalo da padnu za 2% 2023. jer se Mercedes i drugi evropski proizvođači automobila suočavaju sa sve većom konkurencijom lokalnih kompanija i američkog proizvođača električnih automobila Tesla na najvećem svetskom automobilskom tržištu. Za ovu godinu grupa očekuje da će prihodi ostati na približno istom nivou. Prema grupi, automobilska tržišta i dalje karakteriše visok stepen neizvesnosti. Važan faktor rizika ostaju daljnji poremećaji u lancu snabdevanja. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20240 Posted May 10, 2024 (edited) Gde li su sad oni koji su napadali Akia Toyodu, kada je izjavio da je potpuni prelazak na struju apsolutno besmislen ? A dobar deo dobiti stize i upravo zbog sve veceg trenda pada potraznje za elektricnim vozilima. Jos jednom, svaka cast Toyoti na pristupu trzistu. Tj. nudjenju vise opcionala, za razlicite regione i ostavljanju mogucnosti da korisnici bar u nekoj meri sami izaberu ono sto im odgovara. A ne kao Evropljani, koji kao da svesno srljaju u sopstvenu propast ovakvim "silovanjem" strujasa. Gde em ne postoji infrastruktura za masovno koriscenje, em ce ih razliciti regioni razlicito prihvatati, em ce ih Kinezi sa svojim elektricnim vozilima svakako oduvati vec u skorijoj buducnosti. Toyota u prošloj poslovnoj godini udvostručila poslovnu dobit i u Japanu postala rekorder po tom pitanju Poslovna dobit japanskog proizvođača automobila po imenu Toyota, je u poslovnoj godini koja se u otadžbini konstruktora završava s poslednjim danom marta (2024. godine), je udvostručena u odnosu na lanjski komparativni period. Kompanija izveštava o dobiti iz poslovanja u tom periodu u iznosu od 34,5 milijardi američkih dolara, što je dovoljno za status prve firme iz zemlje izlazećeg Sunca, a koja je probila tu granicu. Govori se o tome da je ovakvom ishodu umnogome doprinela značajno postpandemijska tražnja, kao i gubitak vrednosti japanskog jena. O ovome su izveštavali Reuters i Kyodo. Logično, pored udvostručene poslovne dobiti, iskazan je i ukupan neto profit koji prati identičnu dinamiku u odnosu na prethodnu poslovnu godinu, pa je izneo 31,75 milijardi dolara, a zahvaljujući rastu prihoda od prodaje od 21,4%. Ta kategorija je za 2023/2024. godinu bila na nivou od 289,9 milijardi američkih dolara. Da su ljudi čudo i da malo mare za moral govori i podatak da su ovakva postignuća grupacije okupljene oko Toyote ostvareni, uprkos skandalima koji su pratili lošiji kvalitet vozila i prevaru koju je režirao Daihatsu Motor Co. Eksperti očekuju da će Toyota u dvanaestomesečnom periodu koji se završava s 31. martom 2025. godine, doživeti sniženje dobiti za 27,8%, a usled viših ulaganja u kadrove, tehnologije i lnace nabavke, i to sve uprkos rastu prihoda od prodaje za 2%. Obim prodaje vozila Toyote, uključujući i ćerka firme Daihatsu and Hino Motors Ltd, porasla je za 5% na nivo od 11,09 miliona jedinica. Na poslovne performanse proizvođača automobila je uticao i nedavno zabeležen pad tražnje za električnim vozilima, a koji je došao i kao rezultat nedovoljnog broja punjača, Prodaja hibridnih vozila (benzo-električnih), je u slučaju Toyote i Lexusa porasla za 32,1%, na 3,59 miliona jedinica. Kompanija je takođe imala koristi od gubitka vrednosti japanskog jena, što je povećalo poslovni profit za 685 milijardi jena. Baterijska električna vozila su predstavljala samo 1% Toyotine globalne prodaje, što je u apsolutnim pokazateljima oko 116.500 jedinica. Takav rezultat je ispod prvobitno objavljenog cilja od 202 hiljade plasiranih EV. Ove fiskalne godine Cilj u pogledu prodaje EV u ovoj godini je na nivou od 171 hiljade. Kompanija očakuje da u tekućoj poslovnoj godini proda 10,95 miliona automobila u svetskim razmerama, što bi bilo skromnije za 1,3% od prošlogodišnjih postignuća. Preuzeto sa: autorepublika.com Edited May 10, 2024 by Ivan 1 Elra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 267 Posted May 14, 2024 Francuzi guraju BEV u Evropi svim silama. Quote Share this post Link to post Share on other sites