Jump to content
Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Model Y u 2023. najprodavaniji novi automobil u Evropi, Sandero na drugom mestu

 

tesla model y2.jpg

 

Preliminarni podaci iz Dataforce-a pokazuju da je Teslin Model Y bio najprodavaniji novi automobil u Evropi prošle godine, dok je Dacia Sandero zauzeo drugo mesto. Tesla je plasirao 254.822 Modela Y, a Dacia 235.893 Sandera, pri čemu su oba automobila bila bolja nego 2022. godine. Treće mesto u tabeli sa 206.438 jedinica zauzima Volkswagen T-Toc, dok je Golf u 2023. na evropskom tržištu našao 184.279 novih vlasnika čime je zauzeo sedmo mesto po prodaji.

 

dacia sandero 01.jpg

 

U vezi prodaje po proizvođačima, Volkswagen grupa je prva sa 3.324.705 prodatih automobila i rastom od 18.5%. Drugi je Stellantis sa 2.128.625 vozila (rast 3.7%), a treće mesto drži Renault grupa sa 1.242.293 automobila (rast 16.9%).

Lista 20 najprodavanijih modela u Evropi tokom 2023.godine:

  1. Tesla Model Y     254.822   (137.608 u 2022. godini)
  2. Dacia Sandero     235.893   (200.736)
  3. VW T-Roc     206.438   (180.909)
  4. Renault Clio     202.942   (143.293)
  5. Peugeot 208     194.376   (206.986)
  6. Opel Corsa     188.662   (163.861)
  7. VW Golf     184.279   (177.386)
  8. Toyota Yaris Cross     176.685   (136.959)
  9. VW Tiguan     174.267   (149.023)
  10. Škoda Octavia     161.784   (112.776)
  11. Ford Puma     159.778   (136.976)
  12. Toyota Yaris     158.838   (175.562)
  13. Hyundai Tucson     158.831   (150.728)
  14. Peugeot 2008     158.571   (140.826)
  15. Dacia Duster     156.556   (149,323)
  16. Kia Sportage     152.342   (137.378)
  17. Citroen C3     146.008   (143.467)
  18. Nissan Qashqai     145.476   (115.980)
  19. Renault Captur     145.078   (135.066)
  20. VW Polo     139.761   (113.567)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model Y je 2023. bio naprodavaniji automobil na svetu

 

190375-tesla y 1.jpg

 

Tesla Model Y je prvi električni automobil koji je postao najprodavaniji automobil na svetu, nakon što je 2023. prodat u 1.23 miliona primeraka širom sveta. Američki model je pretekao Toyotu RAV4, koja je na završila na drugom mestu uprkos rastu prodaje na 1.07 miliona u 2023. Treće mesto drži Toyota Corolla, i to sa 1.01 milion primeraka.

 

prodaja 2023 tesla 01.jpg

 

''Danas je najprodavanije vozilo na planeti EV'', navodi Tesla tokom svog izveštaja o zaradi u četvrtom kvartalu. ''Smanjenje cena tokom godine, u kombinaciji sa Teslinom reputacijom kao pouzdanog i konkurentnog proizvođača električnih vozila, pomoglo je da se podstakne već velika potražnja'', rekao je globalni analitičar Felipe Munjoz. Munjoz je ovaj rast globalne prodaje označio kao ''bez presedana'', dodajući: ''Ono što je Tesla uspeo da postigne sa Modelom Y za tako kratko vreme je jednostavno neverovatno.''

 

Da bi zadovoljio potražnju, Tesla je proširio proizvodnju u svojoj fabrici u Berlinu na 375.000. Proizvodnja je takođe porasla u fabrici u Šangaju, sa skoro milion Modela Y i Modela 3 koji su sišli sa proizvodnih linija u 2023. Iako će Tesla nastojati da nastavi ovu prodaju, proizvodnja u Evropi će biti pogođena od sledeće nedelje, sa problemima sa isporukom u Crvenom moru, a koji će primorati Teslu da obustavi ''većinu'' proizvodnje u Nemačkoj između 29. januara i 11. februara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropljani u 2023. kupili više Toyoti GR86 nego Priusa

 

220620-toyota 86 01.jpg

 

Toyota je 2023. u Evropi oborila rekord isporučivši 1.173.419 vozila, uključujući Lexus modele. Yaris Cross je bio najpopularniji model kompanije u Evropi sa 195.569 plasiranih jedinica, zatim sledi porodica Corolla sa 166.925 automobila i C-HR sa 117.552 vozila. Ipak, druge brojke o prodaji su privukle pažnju analitičara. GR86 je prošle godine pronašao 4.041 kupaca na Starom kontinentu, čime je nadmašio Priusa koji je ostvario samo 2.755 prodaja. Postoji nekoliko razloga.

 

Prvo, Prius se u Evropi prodaje samo kao plug-in hibrid. Pored toga, isporuke novog modela kupcima su počele tek kasnije tokom godine. Što se tiče GR86, njemu su dani u Evropi odbrojani. Još 2021. Toyota je najavila da će prodavati ovu drugu generaciju sportskog automobila sa zadnjim pogonom samo do kraja 2024. Model će nastaviti da se nudi na drugim tržištima, ali će biti ukinut u Evropi od 2025. GR86 naime neće ispuniti strože bezbednosne propise koji će u Evropi stupiti na snagu sledeće godine. Toyota navodi da bi automobil morao da bude ''potpuno rekonstruisan'' kako bi ispunio stroži zakon. To ne samo da bi bio skup poduhvat, već bi i ''štetno uticao na dinamički karakter automobila.'' Imajući to na umu, možda su Evropljani žurili da kupe GR86 tokom 2023. godine, znajući da će automobil nestati iz evropske Toyotine ponude. Ako je to tačno, brojevi prodaje za ovu godinu bi takođe trebalo da budu jaki jer je preostalo manje od 12 meseci do odlaska u penziju.

 

Toyota ''ohrabruje ljude da shvate da je prozor mogućnosti da poseduju i uživaju u novom GR86 striktno ograničen. Jer kada se taj prozor zatvori, zatvoren je zauvek.'' Prodajni brojevi Toyote u Evropi za 2023. takođe otkrivaju da GR Yaris sa 2.454 primerka nije mnogo zaostajao za Priusom. Skuplja Supra je privukla 939 kupaca u Evropi, dok je Mirai na vodonik sa gorivnim ćelijama plasiran u 135 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u 2023. godini isporučio 13.663 automobila

 

239473-ferrari 29601.jpg

 

Neto prihod od 5.97 milijardi evra, veći za 17.2% u odnosu na 2022. godinu, sa ukupnim isporukama od 13.663 automobila, za 3.3% više u odnosu na 2022. Korigovana neto dobit iznosi 1.26 milijardi evra, što je rast od 34%.

 

''2023. je bila veoma uspešna godina, tokom koje smo ojačali naš brend kroz niz dostignuća koja se ogledaju u našim finansijskim rezultatima bez presedana. Po prvi put, naša neto dobit, koja je porasla za 34%, premašila je milijardu evra, a godišnja EBITDA marža je porasla na 38.2%'', rekao je Benedeto Vinja, izvršni direktor Ferrarija. ''Pred nama je veoma važna godina u realizaciji našeg poslovnog plana, koji se nastavlja pažljivo planiranom putanjom. Rekordni rezultati za 2023. godinu, ambicije koje imamo za 2024. omogućavaju nam da sa većim samopouzdanjem gledamo na visoke ciljeve za 2026.''


Isporuke su iznosile ukupno 13.663 jedinice u 2023. godini, što je povećanje od 442 jedinice ili 3,3% u odnosu na prethodnu godinu. Povećanje isporuka u toku godine podstakao je Purosangue, kao i veće isporuke porodica 296 i SF90. Prve isporuke Roma Spidera počele su u četvrtom kvartalu. Tokom godine, isporuke porodice F8 su završene i Portofino M se bližio kraju svog životnog ciklusa. U 2023. godini su se povećale isporuke Specijalne serije, predvođene porodicom 812 Competizione. Portfolio proizvoda u godini obuhvatao je jedanaest vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i četiri modela sa hibridnim pogonom, koji su predstavljali 56% odnosno 44% ukupnih isporuka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan gotovo utrostručio dobit

 

237884-nissan rogue02.jpg

 

Nissan je u prvih devet meseci poslovne godine, koja će završiti krajem marta, zabeležio gotovo trostruki rast dobiti u odnosu na isti period prošle godine i rast prihoda od prodaje od 22.3%. Neto dobit je tako iznosila 325 milijardi jena (dve milijarde evra), a prodaja 9.170 milijardi jena (57.5 milijardi evra).

''Brojke odražavaju snagu našeg poslovanja, što je rezultat poslovnog plana Nissan Next Plan'', rekao je Stephen Ma, glavni finansijski direktor proizvođača automobila, prateći objavljivanje poslovnih rezultata.

Prema njegovim rečima, kompanija nastavlja da posluje u okruženju punom izazova, uključujući nedavni zemljotres u Japanu i izazovne uslove u Crvenom moru i širem Bliskom istoku. Pritom je Nissan zadržao prognozu za celu poslovnu godinu. Kako očekuje, neto dobit će dostići 390 milijardi jena (2.4 milijarde evra), a prihod od prodaje 13.000 milijardi jena (81.6 milijardi evra). Istovremeno, kompanija je smanjila prognozu broja prodatih vozila, sa 3.7 miliona na 3.55 miliona jedinica. Na to su se odlučili zbog ''privremenih poremećaja u logistici i sve veće konkurencije.''

 

I Honda beleži dobre poslovne rezultate

 

Honda u prvih devet meseci poslovne godine, koja će završiti krajem marta, beleži međugodišnji rast konsolidovane neto dobiti za gotovo 50% na 869.6 milijardi jena (5.5 milijardi evra), a prihod od prodaje za 19.% na 15.000 milijardi jena (94.1 milijarda evra).

 

223418-honda c01.jpg

 

U proteklih devet meseci prodaja Honde u SAD-u je skočila za 43% na godišnjem nivou, a u Japanu za 8.6%. Dobro poslovanje u japanskoj automobilskoj kompaniji, u svetlu velike potražnje u SAD-u, pripisuju i jakom dolaru. Kako su objasnili prilikom objavljivanja poslovnih rezultata, u budućnosti očekuju oporavak tržišta automobila u Kini, što bi trebalo da nadoknadi pad prodaje na tržištima poput Tajlanda i Indonezije. Ujedno su poboljšali prognozu za celu poslovnu godinu. Sada očekuju da će neto dobit dostići 960 milijardi jena (6 milijardi evra), što je 30 milijardi jena (188.2 miliona evra) više od prethodne prognoze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesova dobit blago pala

 

236778-mercedes eqb01.jpg

 

Mercedes-Benz je prošle godine ostvario 14.5 milijardi evra čiste dobiti, što je 1.5% manje nego godinu pre. Pad dobiti u kompaniji pripisuju visokoj inflaciji i problemima u lancu snabdevanja. Prihodi su porasli za dva posto na 153.2 milijarde evra.

Deonice Mercedesa su porasle skoro 5% u Frankfurtu, a razlog tome jeste povećanje dividende. Proizvođač automobila namerava da usvoji politiku koja uključuje distribuciju celokupnog godišnjeg slobodnog novčanog toka (FCF) deoničarima. To će biti učinjeno putem isplate dividende od 40%, dok će preostali FCF biti alociran za otkup deonica. Ova strategija zavisi od dobijanja potrebnih odobrenja od uprave ili deoničara.

 

Grupacija je objavila da je prošle godine prodala dobra dva miliona vozila, što je otprilike kao i godinu pre. Istovremeno su na godišnjem nivou zabeležili rast prodaje električnih vozila na baterije od 61%. Ova vozila sada čine 12% svih prodatih Mercedesovih automobila. Isporuke vozila u Kinu bi trebalo da padnu za 2% 2023. jer se Mercedes i drugi evropski proizvođači automobila suočavaju sa sve većom konkurencijom lokalnih kompanija i američkog proizvođača električnih automobila Tesla na najvećem svetskom automobilskom tržištu. Za ovu godinu grupa očekuje da će prihodi ostati na približno istom nivou. Prema grupi, automobilska tržišta i dalje karakteriše visok stepen neizvesnosti. Važan faktor rizika ostaju daljnji poremećaji u lancu snabdevanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde li su sad oni koji su napadali Akia Toyodu, kada je izjavio da je potpuni prelazak na struju apsolutno besmislen :D ? A dobar deo dobiti stize i upravo zbog sve veceg trenda pada potraznje za elektricnim vozilima.

Jos jednom, svaka cast Toyoti na pristupu trzistu. Tj. nudjenju vise opcionala, za razlicite regione i ostavljanju mogucnosti da korisnici bar u nekoj meri sami izaberu ono sto im odgovara.

A ne kao Evropljani, koji kao da svesno srljaju u sopstvenu propast ovakvim "silovanjem" strujasa. Gde em ne postoji infrastruktura za masovno koriscenje, em ce ih razliciti regioni razlicito prihvatati, em ce ih Kinezi sa svojim elektricnim vozilima svakako oduvati vec u skorijoj buducnosti.

 

Toyota u prošloj poslovnoj godini udvostručila poslovnu dobit i u Japanu postala rekorder po tom pitanju

 

Toyota u prošloj poslovnoj godini udvostručila poslovnu dobit i u Japanu postala rekorder po tom pitanju

 

Poslovna dobit japanskog proizvođača automobila po imenu Toyota, je u poslovnoj godini koja se u otadžbini konstruktora završava s poslednjim danom marta (2024. godine), je udvostručena u odnosu na lanjski komparativni period.

 

Kompanija izveštava o dobiti iz poslovanja u tom periodu u iznosu od 34,5 milijardi američkih dolara, što je dovoljno za status prve firme iz zemlje izlazećeg Sunca, a koja je probila tu granicu. Govori se o tome da je ovakvom ishodu umnogome doprinela značajno postpandemijska tražnja, kao i gubitak vrednosti japanskog jena. O ovome su izveštavali Reuters i Kyodo.

Logično, pored udvostručene poslovne dobiti, iskazan je i ukupan neto profit koji prati identičnu dinamiku u odnosu na prethodnu poslovnu godinu, pa je izneo 31,75 milijardi dolara, a zahvaljujući rastu prihoda od prodaje od 21,4%. Ta kategorija je za 2023/2024. godinu bila na nivou od 289,9 milijardi američkih dolara.

Da su ljudi čudo i da malo mare za moral govori i podatak da su ovakva postignuća grupacije okupljene oko Toyote ostvareni, uprkos skandalima koji su pratili lošiji kvalitet vozila i prevaru koju je režirao Daihatsu Motor Co.

Eksperti očekuju da će Toyota u dvanaestomesečnom periodu koji se završava s 31. martom 2025. godine, doživeti sniženje dobiti za 27,8%, a usled viših ulaganja u kadrove, tehnologije i lnace nabavke, i to sve uprkos rastu prihoda od prodaje za 2%. Obim prodaje vozila Toyote, uključujući i ćerka firme Daihatsu and Hino Motors Ltd, porasla je za 5% na nivo od 11,09 miliona jedinica.

Na poslovne performanse proizvođača automobila je uticao i nedavno zabeležen pad tražnje za električnim vozilima, a koji je došao i kao rezultat nedovoljnog broja punjača,

Prodaja hibridnih vozila (benzo-električnih), je u slučaju Toyote i Lexusa porasla za 32,1%, na 3,59 miliona jedinica. Kompanija je takođe imala koristi od gubitka vrednosti japanskog jena, što je povećalo poslovni profit za 685 milijardi jena. Baterijska električna vozila su predstavljala samo 1% Toyotine globalne prodaje, što je u apsolutnim pokazateljima oko 116.500 jedinica. Takav rezultat je ispod prvobitno objavljenog cilja od 202 hiljade plasiranih EV. Ove fiskalne godine Cilj u pogledu prodaje EV u ovoj godini je na nivou od 171 hiljade.

Kompanija očakuje da u tekućoj poslovnoj godini proda 10,95 miliona automobila u svetskim razmerama, što bi bilo skromnije za 1,3% od prošlogodišnjih postignuća.

 

Preuzeto sa: autorepublika.com

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili u Evropi – jedan je pobednik čak u 42 zemlje

 

Dacia Sandero 2024

 

Uprkos rastu cena automobila, jedan pristupačan model je osvojio evropsko tržište i postao najprodavaniji u 2024. godini.

 

Nova studija je otkrila najprodavanije nove automobile širom Evrope tokom 2024. godine, pri čemu je najpopularniji model na kontinentu bio posebno pristupačan.

Uprkos rastu cena novih automobila, vođenih povećanim troškovima rada i problemima u lancu snabdevanja, 2024. je bila jaka godina za prodaju vozila, sa mnogim vozačima u 42 zemlje koji su birali isti model.

Prema analizi automobilske industrije, najprodavaniji novi automobil u Evropi u 2024. godini bio je Dacia Sandero, sa 286.663 prodatih jedinica širom kontinenta u periodu od 12 meseci.

Kompaktni hečbek sa petoro vrata, Sandero je jedan od jeftinijih modela sa cenama koje počinju od 5.000 evra niže od većine konkurentskih automobila tradicionalnih brendova.

 

Uprkos tome što nemaju isti nivo prefinjenosti i standardne opreme kao skuplji konkurenti, mnogi vlasnici Dacia Sandero pohvalili su iznenađujući nivo unutrašnjeg prostora i udobnosti u vožnji rumunskog hečbeka.

Još jedan posebno jak prodavac širom Evrope 2024. godine bio je Renault Clio, sa 269.436 prodatih jedinica u 42 zemlje na kontinentu. Koristeći istu platformu kao Sandero, Clio nudi tipičan francuski stil i ime koje je poznato većini učesnika u saobraćaju skoro 35 godina.

 

Renault Clio 2024 supermini

 

Najnovija verzija ovog superminija je svakako veća od originala iz 1990. godine i nudi posebno prostranu unutrašnjost i praktičan prtljažnik od 391 litar — jedan od najvećih u klasi.

Na kraju, neverovatan broj vozača širom Evrope takođe je kupio novi Volksvagen Golf tokom 2024. godine, sa 225.256 prodatih primeraka ove nemačke porodice.

Još jedno dugogodišnje ime modela, prvi put predstavljeno 1974. godine, Volksvagen Golf se i dalje smatra jednim od najboljih porodičnih automobila, delimično zahvaljujući svom stilu vožnje i štedljivim motorima., prenosi Večernji.hr.

Iako je svakako skuplji od nekih rivala, sa početnim modelom po ceni od 32.300 evra, Golf asortiman nudi iznenađujuće širok spektar varijanti — od ekonomičnog 1.5 Life do izuzetno sportskog R, koji može da ubrza od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi.

 

Najprodavaniji automobili u Evropi u 2024. – broj prodaje:

 

Dacia Sandero – 286.663

Renault Clio – 269.436

Volksvagen Golf – 225.256

Tesla model I – 221.503

Volksvagen T-Roc – 215.191

Peugeot 208 – 202.111

Toyota Yaris Cross – 199.784

Škoda Octavia – 199.273

Dacia Duster – 194.129

Peugeot 2008 – 182.185

 

Preuzeto sa: https://n1info.rs/magazin/auto/najprodavaniji-automobili-u-evropi-jedan-je-pobednik-cak-u-42-zemlje/

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU i Kina počele pregovore o ukidanju carina na kineske električne automobile

 

BYD Sealion 07

 

Evropska unija i Kina su počele pregovore o ukidanju carina na uvoz kineskih električnih automobila, piše nemački list Handelsblatt, a prenosi Reuters.


Evropski poverenik za trgovinu Maroš Šefčovič se sastao s kineskim ministrom trgovine Wang Wentaom tokom posete Pekingu krajem marta, a obe strane su se složile da će spor u vezi s carinama EU rešiti pregovorima, piše Handelsblatt.

Evropska unija je uvela carine na kineske električne automobile (EV) krajem prošle godine objašnjavajući da su neophodne da bi se suprotstavile jeftinim kreditima, zemljištima i sirovinama te drugim subvencijama. Cilj nije bio isključiti kineske proizvođače automobila, već stvoriti ravnotežu na tržištu.

Evropska komisija je izjavila da je voljna da nastavi pregovore s Kinom o alternativama carinama.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 208 je najprodavaniji novi automobil u Evropi u martu

 

Peugeot 208

 

Nakon pada u januaru i februaru, tržište novih automobila u Evropi u martu je odahnulo. Prošlog meseca je registrovano 1,42 miliona automobila, što je povećanje od 3,2 posto u odnosu na mart 2024. godine. Malo iznenađenje je povratak Peugeota 208 na vrh ispred Dacije Sandero, koja je i dalje ukupni lider tržišta.
Prvi kvartal (3,83 miliona prodatih jedinica) je završen s rezultatom sličnom prošlogodišnjem (3,84 miliona jedinica), a Velika Britanija je bila tržište s najboljim efektom rasta (+13%).

Italija i Španija su takođe zabeležile rast, dok su Nemačka (-3,9%) i Francuska (-15%) registrovale pad.

Dacia Sandero je u martu izgubio titulu najprodavanijeg novog automobila u Evropi od rivala iz grupe Stellantis, Peugeota 208. Ali je "Rumun" i dalje čvrsti lider ako se pogledaju rezultati prvog kvartala (ukupan broj registracija - 67.235 primeraka).

 

Evropa mart 2025.

 

Kineski automobili u usponu

Među deset najprodavanijih automobila u martu u Evropi, zanimljivo je da je Volkswagen Tiguan zabeležio rast registracija od čak 42 posto. Peugeot 2008 i Opel Corsa su se takođe dobro pokazali. U suštini, sve su to modeli kojih nije bilo na prošlogodišnjoj rang listi.

Ostali modeli koji su takođe zabeležili značajan rast su: Peugeot 3008 (+60%), Seat/Cupra Leon (+28%), Jeep Avenger (+56%), Škoda Kodiaq (+34%) i Suzuki Swift (+54%). Na kraju, treba napomenuti da se Ford Puma vratila među prvih deset.

Kineski automobili su u usponu, zahvaljujući širokoj ponudi hibrida i plug-in hibridnih modela. Među modelima koji su se istakli bio je i MG ZS, čiji uspeh je podstaknut lansiranjem nove generacije, koja više nije dostupna u električnoj verziji, već kao hibrid i odnedavno kao benzinac. Treba istaći da je MG u prvom kvartalu prodao više od 37.000 ZS-ova u Evropi čime je podigao prodaju za 43 posto u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Istovremeno, kupci su registrovali više od 7.100 modela marke BYD, od čega više od 6.500 plug-in hibrida.

 

Električni automobili u porastu, VW lider nakon prvog kvartala

Podaci JATO Dynamics-a za 28 evropskih tržišta pokazuju ukupno 240.891 registraciju BEV automobila u martu, što je drugi najveći broj ikada za ovaj pogonski sklop, koji je bio rekordan u decembru 2022. godine, kada je registrovano 275.108 jedinica. Uprkos ukupnom rastu električnih vozila u Evropi, Tesla je zabeležio pad registracija od 30 posto. Ovo je bio jedan od najvećih padova među 30 najprodavanijih marki, a američku marku "nadmašili" su samo Jaguar (-82%), Lancia (-73%), Smart (-65%), Mitsubishi (-43%) i Maserati (-39%).

Međutim, Teslin pad u martu bio je manje izražen nego u januaru (-47%) i februaru (-44%), a Model Y (-49%) i Model 3 (-14%) i dalje su na vrhu deset najprodavanijih električnih vozila. Volkswagen ID.4 je došao na treće mesto, s rastom od 115%, ali i dalje 2.000 jedinica iza Modela 3.

Međutim, Volkswagen je novi lider u Q1 na rang listi električnih automobila zahvaljujući padu Tesle. Naime, nemačka marka je u prvom kvartalu prodala više od 65.000 automobila, dok je američka marka druga s nešto više od 53.000 isporuka. Treći je BMW s 46.550 registracija.

 

Rang po markama/grupacijama

Volkswagen grupa (360.070 registracija), Stellantis (214.834) i Renault grupa (137.437) i dalje dominiraju evropskim tržištem. Na četvrtom mestu je Hyundai-Kia sa 107.648 prodatih automobila i blagim padom od tri posto, a slede Toyota (-5%) i BMW (-1%), oba s nešto manje od 100.000 prodatih jedinica. Mercedes je pretrpeo značajniji pad od osam posto, zaustavivši se na 73.063 jedinice. Ford je, s druge strane, porastao za 12 posto, a reč je o ukupno 58.324 prodata vozila.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Peugeot 208 je najprodavaniji novi automobil u Evropi u martu..."

 

Ocigledno da nikome ne smeta 1.2 Puretech motor, ili nemaju pojma sta su kupili?:sofa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo drugo je valjda i cilj moderne autoindustrije - isfušeri i masno naplati.

Ali zato verovatno kupci znaju da imaju tablet od XX inch, da podrzava AA/AC, da imaju ambijentalno LED svetlo koje moze da menja boje... I sve ostale "bitne" stvari.

 

PS: Evo i ovde na forumu, ljudi su poceli da predstavljaju nova kola - a da ne znaju/imaju pogresnu informaciju/zaborave da napisu, sta su tacno kupili pod haubom.

Sta onda reci za nekog koga to zanima kao lanjski sneg, a znamo ko su procentualno najcesci kupci B, a pogotovo danas B-SUV segmenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se Toyotinih vozila kreće na svetskim putevima?

 

Toyota Corolla

 

Toyota je obelodanila broj svojih vozila koja su još uvek u voznom stanju, i on je naravno impresivan.


Japanska kompanija je prošle godine prodala 10.159.336 vozila, uključujući i one s Lexusovim bedžom. Ukoliko dodamo automobile koje su isporučile podružnice Daihatsu i Hino, ukupan broj se penje na 10.821.480.

Iako je broj isporuka pao za 3,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu, Toyota je i dalje na samom vrhu, nadmašivši VW grupaciju petu godinu zaredom, na taj način učvršćujući svoju dominaciju u automobilskom sektoru.

Međutim, da li ste se ikada zapitali koliko trenutno ima Toyotinih vozila koja su u voznom stanju? Sada imamo procenu direktno od samog proizvođača, a ona glasi: približno 150 miliona vozila u upotrebi!

Ovde treba istaći da postoji i finansijski motiv iza odluke kompanije da iznenada podeli ovaj podatak. U osnovi, Toyota želi da generiše više prihoda od svoje postojeće flote poboljšanjem korisničke podrške vezane za delove i dodatnu opremu.

Japanski proizvođač takođe ima za cilj da poveća prihod kroz povećanje prodaje polovnih vozila i da podstakne vlasnike da se pretplate na „digitalno povezane usluge“, što je uglađen način da se kaže „pretplata“. Primera radi, Drive Connect košta 15 dolara mesečno (u SAD) i korisnicima pruža pristup „ažuriranoj navigaciji, asistenciju agenata uživo i besprekornom virtuelnom asistentu“. Integrisani striming, koji takođe košta 15 dolara mesečno, omogućava reprodukciju muzike putem Apple Music i Amazon Music funkcija, dok Wi-Fi Connect preko AT&T-a košta 25 dolara mesečno.

Toyota je takođe više fokusirana na usluge osiguranja i finansiranja, kako bi ojačala svoj bilans. Finansijski direktor, Joiči Mijazaki, čak tvrdi da kompanija može ostvariti veću dobit iz poslovanja iz ovih izvora nego od prodaje novih automobila, koja i dalje dobro posluje uprkos turbulencijama širom automobilske industrije. Procena se odnosi na fiskalnu 2026. godinu u Japanu, koja je počela 1. aprila i traje do 31. marta 2026.

Da se vratimo na zapanjujući broj Toyotinih vozila na putevima i na to kako se on odnosi s ukupnim globalnim brojem. Automobilska istraživačka firma Hedges & Company procenjuje da se širom sveta koristi oko 1,64 milijarde vozila. Pod pretpostavkom da je taj broj relativno tačan, iako je to teško precizno odrediti, oko 9,15 odsto svih vozila koja su trenutno na putevima su Toyote.

Prema poslednjim podacima koje je japanska kompanija objavila, ukupna globalna proizvodnja dostigla je 300 miliona vozila do septembra 2023., oko 88 godina nakon što je firma proizvela svoj prvi automobil. Tehnički, to je bio kamionet Model G1, koji je proizvela divizija za proizvodnju automobila kompanije Toyoda Automatic Loom Works u avgustu 1935. Te godine, kompanija je proizvela samo 20 jedinica. Zapravo, 1968. je bila prva godina kada je proizvedeno više od milion vozila, a 2012., Toyota je postala prvi proizvođač automobila koji je sklopio preko 10 miliona automobila u periodu od godinu dana.

Od septembra 2023., u Japanu je proizvedeno 180,52 miliona automobila, dok je 119,6 miliona sklopljeno u inostranstvu. Nije iznenađujuće da Corolla ostaje Toyotin bestseler, s kumulativnom godišnjom proizvodnjom koja je dostigla 53,4 miliona jedinica do kraja septembra 2023.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapadni proizvođači automobila opasno zaostaju za azijskom konkurencijom

 

BYD izvoz

 

Veliki zapadni proizvođači automobila, uključujući i nemačke automobilske divove, opasno zaostaju za azijskom konkurencijom, a neki bi na duž rok mogli da budu prisiljeni da stave ključ u bravu, pokazalo je istraživanje konsultantske firme EY.


- Proizvođači automobila su zapali su krizu koja bi ove godine trebalo da se produbi i mogla bi da dovede u pitanje kompletan poslovni model pojedinih kompanija. Konkurencija u industriji je trenutno brutalna, rekao je stručnjak EY-a za automobilsku industriju Konstantin Gal.

Poslovni rezultati 20 vodećih svetskih proizvođača automobila u prvom tromesečju pokazuju slabiji prihod i dobit nemačkih i američkih proizvođača automobila, pokazala je EY-ova analiza.

Azijske firme, pogotovo kineske, zabeležile su gromno poboljšanje, utvrdili su u EY-u, ističući da čak pet od šest najprofitabilnijih proizvođača automobila ima sedište u Aziji.

Nemačkim firmama probleme zadaju slaba potražnja, visoki troškovi i spor prelaz na električna vozila. Njihov udeo na kineskom tržištu se istovremeno smanjuje budući da ih istiskuju domaći proizvođači.

- Situacija se dodatno zaoštrila zbog napetosti na američkom tržištu. Vašington je u aprilu uveo 25-procentne carine na uvoz automobila koje bi mogle da izazovu milijarde gubitaka na obe strane Atlantika, napominje Gal.

U takvim uslovima zaostatak za kineskom konkurencijom će se još više povećati budući da kineske kompanije nisu prisutne na američkom tržištu.

- Nekoliko proizvođača automobila i dobavljača delova je već skiciralo mere smanjenja troškova, ali one neće biti dovoljne. Zapadni proizvođači automobila moraju iz temelja da promene poslovni model, smatra stručnjak EY-a.

Dodao je da su kineske firme pokazale da "brzina, fleksibilnost i ciljana ulaganja mogu doneti bolje rezultate od pukog povećanja kapitalne potrošnje."

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia prkosi tržištu na kojem su cene poludele

 

Dacia Sandero

 

Poskupeli su čak 48 posto i ipak prodali više automobila.

 

U vremenu kad cene automobila divljaju, inflacija seče kupovnu moć, a elektrifikacija podiže troškove proizvodnje, jedno ime u Nemačkoj se ističe kao prava tržišna anomalija: Dacia.

Prema podacima JATO Dynamicsa, rumunski proizvođač je povećao cene svojih modela za čak 48 posto između 2019. i 2024., ali istovremeno je zabeležio rast prodaje od 19 posto. U državi gde je ukupna prodaja novih automobila pala za 22 posto, to je vrhunski rezultat.

 

Dacia Jogger

 

Uprkos poskupljenju, Dacia je ostala najpristupačnija opcija u gotovo svim segmentima. Cene njenih modela su još uvek osetno niže od proseka: Sandero u Nemačkoj počinje od 12.490 evra, električni Spring od 16.900, Jogger od 17.990, Duster od 18.990, a Bigster SUV kreće od 23.990 evra.

 

Dacia Spring

 

U svetu u kojem osnovni modeli često nadmašuju 30.000 evra, ta ponuda deluje gotovo kao relikt prošlih vremena, ali u pozitivnom smislu.

 

Dacia Duster

 

Kupcima kojima nisu potrebni veliki ekrani, skupi asistenti i digitalni ključevi, već jednostavan i pouzdan auto, Dacia nudi tačno ono što žele. Bez buke, bez glamura, ali i bez preplaćenih dodataka.

Dacijin uspeh je tim impresivniji kad se uzme u obzir šira slika. Cene novih automobila u Nemačkoj su u pet godina skočile za 40 posto, dok su neto plate porasle "samo" 24 posto. Rezultat je pad "ukupne pristupačnosti automobila" za 11 posto. Za mnoge su nova vozila postala luksuz i nešto što više ne mogu da si priušte.

Najveći udar je pretrpeo segment ispod 30.000 evra, koji se ubrzano prazni. Elektrifikacija je svakako jedan od razloga. Baterijski i plug-in hibridni modeli su poskupeli celu ponudu, a i "obični hibridi" dolaze uz dodatnu cenu. Ipak, samo trećina ukupnog poskupljenja novih auta se direktno može povezati s električnim pogonima, ostatak se odnosi na opštu inflaciju, strože regulative i više proizvodne troškove.

U takvom kontekstu sve više ljudi se okreće lizingu, kreditima ili prelazi na polovna vozila. Tržište novih automobila još uvek postoji, ali sve je manji broj onih koji u njemu mogu da učestvuju. Ako se ovakav trend nastavi, proizvođači će se sve više oslanjati na manji broj imućnih kupaca, što dugoročno može ugroziti stabilnost i rast industrije.

Analitičari upozoravaju. Ako automobilski sektor nastavi s politikom „manje auta, ali skupljih“, rizikuje da si sam sruši temelje. Tržište se ne može večno oslanjati na premium segmente i poslovne kupce. Vreme je za preispitivanje strategije. Dok ostali gube tlo pod nogama, Dacia se drži stare filozofije. Poskupela jeste, ali ne do mere koja bi je izbacila iz realnih budžeta prosečnog kupca. Sigurno se ne radi o "automobilima snova", ali za sve veći broj evropskih vozača, Dacijini modeli sve više, nažalost, postaju jedini novi automobili koje još mogu da priušte.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo lepo receno:

"Poređenja radi, Evropa ne samo da pojedinačno kažnjava svaki automobil koji odstupa, već nameće i dodatne zahteve za bezbednosne i digitalne sisteme, što gotovo onemogućava isplativu proizvodnju "analognog automobila" za užitak. U tom kontekstu, pitanje nije samo "gde idemo", već i ko će još moći ili želeti da vozi."

 

Evropska unija ubija zabavne automobile

 

Honda Civic Type R

 

Nema više modela za entuzijaste bez debelog novčanika.

 

Evropa je kolevka automobilskog užitka, ali poslednjih godina njeni putevi postaju sve tiši i sterilniji. Auto više nije stvar dizajna ili brzine već regulatorne neumoljivosti. Zakoni o emisijama i bezbednosti sistematski uklanjaju sportske automobile s naših puteva, a da je šteta ogromna potvrđuje i nedavna odluka Honde da u Evropi ukine Civic Type R, pod izgovorom „usklađenosti s evropskim zakonodavstvom“. Takođe, Ford je ovih dana prestao da prima narudžbine za zabavni Focus ST, koji neće dobiti naslednika.

 

Ford Focus ST

 

U opasnosti su i manji zabavni automobili poput Toyote GR Yaris. Regulacije ne gledaju relativnu štetnost unutar uporedive mase vozila, već stavljaju sve pod jedinstveni kišobran, pa po njima ispada da je ovaj mali automobil veći ekološki problem od električne G-klase, monstruma koji ima više od tri tone te troši ogromne količine resursa i proizvodi ogromne količine CO2 prilikom proizvodnje.

 

Toyota GR Yaris

 

I brojne druge legende su takođe ugrožene ili izbrisane. Mazda MX‐5 je izgubila dvolitarski motor, Golf GTI je preko noći ostao bez ručnog menjača, Porsche 718 Cayman i Boxster su povučeni zbog novih zakona o kibernetskoj bezbednosti. Toyotin GR86 i Subaru BRZ su ukinuti zbog standarda GSR2...

 

Subaru BRZ

 

Zakonodavci su zamenili „zabavu u vožnji“ s CO2 tablicama. Zbog toga proizvođači sve više razvijaju ono što kupce zabavnih auta ne zanima, plug‐in hibride ili isključivo električne verzije sportskih modela. Kako to može završiti pokazuje primer Mercedes‐AMG C63 koji je dobio moćni hibridni sistem zbog kompromisa, a ne vozačke filozofije. I potpuno podbacio, jer je interes kupaca izuzetno loš.

Nisu svi sportski automobili ekološki monstrumi. Ali zakoni ne prave razliku. Oni gledaju snagu, masu i generički parametar CO2, ne uzimajući u obzir užitak koji takav automobil može doneti.

U zakonskom smislu, EU za proizvođače postavlja rigidan cilj flote od 93,6 g/km do 2027. godine i 49,5 g/km do 2030. godine. Kazne su drakonske, 95 evra po svakom gramu prekoračenja, po automobilu. Globalni mediji procenjuju da bi evropski proizvođači mogli zbog toga da plate do 15 milijardi evra kazni godišnje. Rešenje proizvođača za taj problem je ono što sada imamo: digitalizacija, elektrifikacija i unifikacija linija.

Za razliku od Evropske unije, gde strogi propisi nemilosrdno gase sportske automobile, zakonodavci u Sjedinjenim Američkim Državama i Aziji su pokazali više razuma i fleksibilnosti. U SAD-u se i dalje mogu kupiti V8 monstrumi poput Dodge Challengera Hellcat ili Ford Mustanga GT, jer su njihovi propisi daleko manje rigorozni. Japan, iako poznat po malim i štedljivim Kei autima, ne sputava specijalizovane sportske modele poput GR86 ili Nissana Z, dok Južna Koreja podstiče elektrifikaciju bez represije nad niskoseriijskim sportskim vozilima. Poređenja radi, Evropa ne samo da pojedinačno kažnjava svaki automobil koji odstupa, već nameće i dodatne zahteve za bezbednosne i digitalne sisteme, što gotovo onemogućava isplativu proizvodnju "analognog automobila" za užitak. U tom kontekstu, pitanje nije samo "gde idemo", već i ko će još moći ili želeti da vozi.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia zabrinuta da bi prodaja previše SUS automobila ili električnih vozila mogla da naškodi poslovanju

 

Kia Sportage

 

Prodaja automobila u Evropi danas zahteva delikatno balansiranje. S jedne strane, vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ostaju preferirani izbor među kupcima. U Evropskoj uniji, električni automobili su imali samo 15,3% tržišnog udela u prva četiri meseca godine, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).


S druge strane, strože zakonodavstvo primorava proizvođače automobila da ubrzaju uvođenje električnih vozila. A tu leži problem, piše Motor1.

Kia kaže da mora da deluje oprezno jer bi favorizovanje bilo koje strane moglo da se obije o glavu. Karlos Lahoz, potpredsednik kompanije za prodaju u Evropi, objasnio je za Automotive News Europe zašto treba izbegavati davanje prednosti motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u odnosu na električna vozila, ili obrnuto: „Ako se previše oslanjamo na automobile sa unutrašnjim sagorevanjem, rizikujemo da ne dostignemo ciljeve za emisiju CO₂ i da moramo da plaćamo kazne. Ali ako previše pojačamo prodaju električnih vozila, na kraju ćemo smanjiti naše profitne marže.“

Nije tajna da EU diše za vratom automobilskoj industriji strožim propisima o emisiji. Neki proizvođači automobila, poput Volkswagena i Renaulta, izrazili su zabrinutost zbog potencijalnog plaćanja milijardi evra kazni samo u 2025. godini zbog prekoračenja novouvedenih ograničenja. EU je proizvođačima automobila dala dodatne dve godine da ispune ove ciljeve tako što je izračunala emisije voznog parka kao prosek tokom perioda 2025–2027, umesto da zahteva usklađenost samo u 2025. godini.

Ipak, proizvođači automobila se suočavaju sa značajnim teškoćama. Predsednik kompanije Stellantis je nedavno izjavio da inženjeri troše preko 25% svog radnog vremena isključivo na osiguravanje da automobili ispunjavaju sve strože zakonske propise. Logično je pretpostaviti da ispunjavanje strožih standarda emisije čini lavovski deo. Posebno sa 2035. godinom koja se približava, kada će proizvođači automobila morati da prodaju samo električna vozila u zemljama koje se pridržavaju zakonodavstva EU.

Ali ni danas potpuno usmeravanje na električna vozila nije održivo rešenje. Lahoz priznaje da električni automobili i dalje ne mogu da se nose sa profitabilnošću modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Troškovi baterija su i dalje previsoki da bi električna vozila bila finansijski konkurentna, pa Kia mora da pronađe pravu ravnotežu između SUS i električnih vozila da bi imala održivo poslovanje.

 

Kia EV3

 

Kako ističe Motor1, problem koji je Lahoz pokrenuo nije jedinstven za Kiju, jer se praktično svi veliki proizvođači automobila suočavaju sa istom dilemom. Razvoj električnih vozila sutrašnjice se finansira profitom od današnjih SUS automobila. Paritet cena među njima još uvek nije postignut, uz nekoliko izuzetaka, prvenstveno ograničenih na kineske proizvođače koji koriste prednosti nižih troškova proizvodnje.

Što se tiče prodaje, Kia se danas izuzetno dobro snalazi u Evropi, čak nadmašuje neka od najistaknutijih imena na kontinentu. Podaci ACEA za prva četiri meseca godine pokazuju da je Kia imala 4,1% tržišnog udela u regionu EU+EFTA+UK, pobedivši Ford (3,4%), Opel/Vauxhall (2,9%), Citroen (2,8%), Fiat (2,3%) i SEAT (1,7%). U stvari, čak je nadmašila i svog većeg brata, Hyundai (3,9%).

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda niže uspehe na nemačkom tržištu

 

Škoda niže uspehe na nemačkom tržištu

 

Škoda je uspela da nastavi priču o uspehu i u prvoj polovini godine, postavivši nove rekorde: od januara do juna ove godine, prema podacima nemačkog Saveznog ureda za motorna vozila (KBA), u Nemačkoj je registrovano ukupno 108.996 novih Škoda. Time je češki brend iz Volkswagenove grupacije nadmašio sopstveni dosadašnji rekord iz 2019. godine (107.386 novih registracija), a prvi put je dostigao i tržišni udeo od 7,8 procenata na polovini godine. To je za 0,7 procentnih poena više nego prethodni rekord u 2024. godini, navodi proizvođač u saopštenju.

 

Značajan doprinos ovom rezultatu dali su elektrifikovani modeli. Novi Škoda Elroq i nova porodica Enyaq zabeležili su ukupno 22.370 novih registracija, što predstavlja rast od 132 odsto. Time je Škoda, sa tržišnim udelom od 9,0% u segmentu baterijskih električnih vozila, prvi put zauzela treće mesto u Nemačkoj, ispred više domaćih brendova i svih proizvođača isključivo električnih automobila. Kada se posmatra samo mesec jun, Elroq je bio drugi najprodavaniji električni automobil. Ukupan tržišni udeo Škode u junu iznosi 7,9%, dok je u segmentu isključivo električnih modela dostigao 9,2%.

„Uspešno smo nastavili svoj put rasta u prvoj polovini 2025. godine i postigli rekordne brojke u pogledu registracija i tržišnog udela za brend Škoda. Sa 7,8% tržišnog udela do kraja juna, ponovo smo značajno ojačali (+0,7 procentnih poena) i učvrstili četvrto mesto u poretku brendova“, izjavio je Jan-Hendrik Hilzman, portparol uprave kompanije Škoda Auto Nemačka.

Posebno ponosan proizvođač je na rezultat u segmentu baterijskih električnih vozila, dodaje Hilzman:

„Ovi izvanredni rezultati su plod atraktivne ponude modela, uspešnog lansiranja Elroqa i prodajne strategije koja je posebno fokusirana na pridobijanje novih kupaca u segmentu električnih vozila. Ključ za uspešnu realizaciju ove strategije bila je velika posvećenost naših zaposlenih i prodajnih partnera, kojima se ovom prilikom iskreno zahvaljujem“.

 

Preuzeto sa: autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregled tržišta novih vozila u Srbiji – Prvih šest meseci

 

Škoda sajam

 

Tržište novih putničkih automobila u Srbiji nastavilo je rast i tokom prvog polugodišta 2025. godine, potvrđujući da interesovanje kupaca za savremena, bezbedna, ekološki prihvatljivija i tehnološki naprednija vozila i dalje ne jenjava. Istovremeno, u istom periodu zabeležen je i ozbiljan pad prodaje lakih komercijalnih vozila, što može biti jedan od indikatora pada privredne aktivnosti.
Kod "L" kategorije tržište ostvarien je zavidan rast u svim pod-kategorijama (motocikli, skuteri, mopedi).

 

Prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u periodu januar–jun 2025. godine registrovano je ukupno 18.902 nova vozila (putnička i laka komercijalna), što predstavlja rast od 3,54% u odnosu na isti period prošle godine, kada je prodato 18.256 jedinica – odnosno 646 manje.

Za poređenje, tokom prvih šest meseci 2023. godine prodato je 15.065 vozila, pa je rast u prvom polugodištu 2024-te iznosio 21,18% u odnosu na 2023.

 

BG sajam

 

Putnička vozila (kategorija M1)

U prvih šest meseci 2025. godine prodato je 16.473 novih putničkih vozila, što je za 1.315 jedinica više nego u istom periodu 2024. (15.158 vozila), odnosno rast od 8,68%.

Podsećanja radi, u prvoj polovini 2023. godine prodato je 12.664 putnička vozila, što je označavalo rast u prvom polugodištu 2024 od 19,69%.

 

Laka komercijalna vozila (kategorija N1)

Za razliku od putničkog segmenta, tržište lakih komercijalnih vozila beleži pad. U prvom polugodištu 2025. godine prodato je 2.429 LKV, dok je u istom periodu 2024. prodato 3.098 vozila, što je pad od 669 jedinica ili 21,59%.

U 2023. godini, u istom periodu, prodato je 2.401 LKV, pa je rast u prvom polugodištu 2024. iznosio visokih 29,03%.

 

"L" Kategorija

U prvih šest meseci 2025. godine prodato je 2.395 novih motocikala, što je za 350 jedinica više nego u istom periodu 2024. godine (2.045), odnosno rast od 17,11%. Takođe, prodato je 2.926 skutera i u odnosu na 1.983 iz prvog polugodišta 2024.godine ostvaren rast od 48%. 

 

Mesečni trendovi prodaje

Kod putničkih vozila, najuspešniji mesec u oba posmatrana perioda (2024. i 2025.) bio je april – u 2025. godini prodato je 3.786 automobila a u 2024.godini – 3.748. Najslabiji mesec u prvom polugodištu 2025. je bio januar – 1.492 a u istom periodu 2024. takođe januar  – 1.519. Ovo potvrđuje da martovski Sajam automobila u Beogradu i dalje snažno utiče na sezonski skok prodaje.

Kod lakih komercijalnih vozila, najbolji mesec u prvom polugodištu 2025. bio je jun (587 isporučenih vozila), dok je februar bio najslabiji (267 jedinica). Prošle godine, u istom posmatranom periodu, najjači mesec bio je april (603), a najslabiji februar (390).

 

Analiza po vrsti pogona – Putnička vozila (M1)

U prvoj polovini 2025. godine:

    Benzin: 7.836 vozila (47,57%)

    Dizel: 2.105 vozila (12,78%) – pad udela od gotovo trećinu

    Hibridi (sve vrste): 6.039 vozila (36,66%) – značajan porast

    Električni: 161 vozilo (0,98%) – blagi rast, i dalje ispod 1%

    Ostali:  332 vozila (2,01%)

U prvoj polovini 2024. godine:

    Benzin: 7.326 vozila (48,31%)

    Dizel: 2.960 vozila (19,46%)

    Hibridi (sve vrste): 4.438 vozila (29,36%)

    Električni: 116 vozila (0,77%)

    Ostali: 318 vozila (2,10%)

 

Analiza po vrsti pogona – Laka komercijalna vozila (N1)

U 2025. godini (januar–jun):

    Benzin: 299 vozila (12,31%) – pad od 51,33% u odnosu na 614 iz 2024.

    Dizel: 1.814 vozila (74,68%) – blagi rast u odnosu na 1.784 iz 2024.

    Ostalo: 207 vozila (8,52%) – pad u odnosu na 494 iz 2024. (15,95%)

    Hibridi: 61 vozilo (2,51%) – pad u odnosu na 97 iz 2024.

    Električni: 48 vozila (1,98%) – pad u odnosu na 102 iz 2024.

 

Mopedi, skuteri i motocikli (L)

U segmentu mopeda, skutera i motocikala, pogon na benzin dominira sa preko 99% tržišnog udela (4.333 prodatih jedinica).

U prvih šest meseci 2025. godine prodato je i 8 električnih, 5 dizel motocikala i 3 sa pogonom na mešavinu.

Situacija je gotovo identična kao u istom periodu prethodne godine.

 

Najprodavaniji brendovi (putnička i LKV vozila)

Top 10 brendova u prvom polugodištu 2025.:

    Škoda – 3.837

    Toyota – 1.908

    Volkswagen – 1.315

    Renault – 1.312

    FIAT – 976

    Dacia – 975

    Hyundai – 946

    BMW – 921

    Citroën – 823

    Audi – 583

Uporedno – Top 10 u prvoj polovini 2024.:

    Škoda – 3.573

    Toyota – 1.667

    Volkswagen – 1.333

    Citroën – 1.170

    Renault – 1.119

    FIAT – 1.007

    Hyundai – 867

    KIA – 822

    BMW – 798

    Dacia – 798

 

Zanimljivosti:

Tokom prvog polugodišta 2025. godine prodato je i 86 Porschea, 12 Maseratija, 3 Ferrarija, 3 Bentleya, 3 Tesle i jedan Lamborghini.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

" ... tržište lakih komercijalnih vozila beleži pad. U prvom polugodištu 2025. godine prodato je 2.429 LKV, dok je u istom periodu 2024. prodato 3.098 vozila, što je pad od 669 jedinica ili 21,59% ..."

 

Baš loš znak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li raste prodaja električnih automobila u Evropi?

 

Peugeot E-208

 

Statistike ne ukazuju u tom smeru - nisu ni među prvih 30.

 

Jednom su se proizvođači previše nadali i doživeli pad, i na dobrom su putu da to učine ponovo. Brendovi se muče da nauče lekcije s tržišta električnih automobila. Kažu da se prodaja oporavlja, ali rang lestvice ne pokazuju u tom smeru. Možemo da se zapitamo ‘Zašto mute vodu?‘ Ne može se živeti od iluzija, ili barem tako kažu.

 

Barem ne velika većina građana, ali čini se da automobilske marke žive u paralelnom svemiru. Jer, od stagnacije prodaje električnih automobila, prešli smo na izuzetan nivo euforije. Situacija koju treba tretirati s oprezom.

Problem je što smo to već prošli. Ta preterana euforija, to slavlje budućnosti, završilo je pravom katastrofom. Zato je sada, kada neki brendovi i industrijski konsultanti sugerišu da prodaja električnih automobila počinje da se oporavlja, najbolje to uzeti s rezervom, jer to čini se - jednostavno nije istina.

U Evropi se električni automobili moraju pomiriti sa surovom stvarnošću. Rezultati u prva četiri meseca ove godine nagovestili su kako će se tržište ponašati u narednim mesecima, baš kao što ćemo tek u oktobru imati pravu predstavu o tome kako će godina završiti. Imajući to na umu, podaci konsultantske firme poput JATO Dynamicsa pokazuju da "tržište električnih modela značajno raste", dostigavši 28 posto u aprilu.

Međutim, ovaj rašireni rast kod nekih marki je zavaravajući i ne znači da se prodaja oporavlja jer se odnosi na određeni model koji je upravo pušten u prodaju, ali osvojio je javnost i uživa u trenutku slave. Zato pogledajte sledeću tablicu koja prikazuje 30 najprodavanijih automobila na Starom kontinentu od januara do aprila. Situacija za električne nije bolje ni prema polovini godine u junu su uglavnom najprodavaniji promenili mesta.

 

Pozicija Model Prodato Rast/pad

1. Dacia Sandero 87.565 -10,5 %

2. Peugeot 208 75.108 -1 %

3. Renault Clio 74.659 +2,7 %

4. VW Golf 70.833 -17,8 %

5. VW Tiguan 70.785 +20,1 %

6. Citroën C3 67.414 -3 %

7. VW T-Roc 67.364 -2,6 %

8. Dacia Duster 63.957 +13 %

9. Toyota Yaris Cross 63.601 -3,7 %

10. Peugeot 2008 62.752 +3,7 %

11. Opel Corsa 61.046 +10,2 %

12. Toyota Yaris 59.011 -5,1 %

13. Nissan Qashqai 55.348 -7,5 %

14. Škoda Octavia 54.716 -22,4 %

15. KIA Sportage 52.065 -9,9 %

16. FIAT Panda 51.879 -1,2 %

17. Ford Puma 50.931 -13,9 %

18. Renault Captur 50.571 +1,6 %

19. Hyundai Tucson 49.736 -7,8 %

20. MG ZS 47.034 +38,8 %

21. Peugeot 3008 46.076 -52,3 %

22. Toyota C-HR 41.925 +9,6 %

23. BMW X1 40.222 +12,9 %

24. VW T-Cross 39.377 +1,5 %

25. Audi A3 37.818 -20,9 %

26. Toyota Corolla 37.731 +24 %

27. Nissan JUKE 37.440 +2,4 %

28. Jeep Avenger 37.297 +44,5 %

29. Ford Kuga 36.728 +1 %

30. Škoda Fabia 36.414 + 7,8 %

 

Kao što vidite, među trideset najpoželjnijih u prva četiri meseca 2025. nema električnih automobila, tako da rast prodaje električnih automobila o kojem neki brendovi govore nije dovoljan da bi bili među najprodavanijima.

U stvari, najprodavaniji električni automobil u ova prva četiri meseca se pojavljuje na 33. mestu, a to je Tesla Model Y.

Sledeći u redu je novitet Škoda Elroq (od maja) bolji od Volkswagen ID.4, koji zauzima 44. mesto, a ne mnogo iza njega nije ni Model 3, na 49. mestu u prva četiri meseca. Ipak, proizvođači se takođe igraju s nečim što obično izaziva zbunjenost. Modeli poput Peugeota 208 imaju električne verzije - E-208 - ali one nisu prikazane na lestvici, jer nema podele po verzijama. To jest, kada određeni automobil, poput francuskog, ima različite motore, računaju se samo najprodavaniji, a to su, u pravilu, motori s unutrašnjim sagorevanjem.

Brendovi žele da tvrde da se prodaja električnih automobila oporavlja da bi privukli širu javnost i podstakli ih na prelazak na e-mobilnost. Zato smanjuju prodaju automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem da bi izbegli kompenzaciju za novu formulu za emisije koju je predložila Evropa i izbegli kazne za prekomerne emisije. Još jedan marketinški trik...

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Renault 5 je hit

 

Renault 5 E-Tech

 

Novi električni Renault 5 je postao pravi tržišni fenomen, pogotovo u privlačenju kupaca koji do sada nisu vozili automobile ove francuske marke. Popularni supermini je postao najprodavaniji električni automobil među privatnim kupcima u Velikoj Britaniji, čime je Renault dospeo na drugo mesto ukupne prodajne lestvice.

 

Renault 5 E-Tech

 

Podaci su impresivni: čak 84% kupaca novog Renaulta 5 po prvi su put su odabrali ovu marku, što predstavlja jednu od najviših stopa osvajanja novih kupaca u istoriji kompanije. Nedavno istraživanje na skoro 1900 kupaca u Velikoj Britaniji je pokazalo da je većina njih prešla s konkurentskih modela. Tako je 4,4% bivših vlasnika Fiata 500, 3,8% Ford Fieste i 3,4% Mini Coopera odlučilo da svoj stari automobil zameni za novu 'peticu'.

 

Renault 5 E-Tech

 

Iako su najčešće zamene dolazile iz iste klase superminija, Adam Vud, direktor Renaulta za Veliku Britaniju, ističe da ne postoji jasan trend ko su kupci. "Dolaze iz premium SUV-ova, manjih automobila i raznih drugih marki. Nekima je 'petica' drugi automobil u porodici, a drugima primarni", objašnjava Vud.

 

Renault 5 E-Tech

 

Kao ključni faktor privlačnosti navodi retro-futuristički dizajn. "Ključna stvar kod 'petice' je povratak magiji. Ljudi vide automobil i, bez obzira da li sećaju originala, prepoznaju sjajan dizajn koji im izmami osmeh na lice. Emocije su ogroman deo odluke o kupovini i zato beležimo ovakav uspeh", dodao je Vud.

Do kraja juna u Velikoj Britaniji je isporučeno 2400 primeraka, a u aprilu i maju je bio najprodavaniji električni automobil privatnim kupcima. To je Renault pozicioniralo kao drugu najjaču marku u maloprodaji električnih vozila, odmah iza Tesle.

 

Renault 5 E-Tech

 

Uspeh 'petice' je pomogao Renaultu da poveća svoj tržišni udeo na 3,7%, uz rast registracija od 16% u prvoj polovini 2025. godine. Prodaja Renaultovih električnih vozila je porasla za neverovatnih 887%, a dolazak modela Renault 4 ove jeseni bi trebalo da donese daljnji rast.

 

Renault 5 E-Tech

 

Vud ističe da početna cena od oko 23.000 funti i niski troškovi vožnje čine ukupno vlasništvo vrlo sličnim uporedivim benzinskim modelima. Ipak, naglašava da uspeh nije baziran isključivo na pristupačnosti. "Pristupačna cena je važan faktor, ali industrija često zaboravlja na emocionalnu privlačnost. Mislim da su upravo dizajn i zabava ono što privlači pojedince koji ranije možda nisu ni razmišljali o električnom vozilu", ističe Vud.

"Na mnogo načina, 'petica' je poput trojanskog konja koji će podstaknuti sve više ljudi da pređu na struju."

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropsko tržište: Kineski divovi prestižu evropske legende, Dacia Sandero i dalje najprodavaniji model

 

Dacia Sandero Stepway

 

Evropsko tržište automobila doživljava tektonske promene. Iako najnoviji podaci za prvu polovinu 2025. godine pokazuju blagi pad ukupnih registracija novih vozila, prava vest leži u neverovatnom usponu kineskih proizvođača koji su već pretekli neke od najpoznatijih zapadnih marki.


U prvoj polovini godine, prodaja kineskih marki porasla je za čak 91 posto, dostigavši 347.100 prodatih vozila. Time su zauzeli značajnih 5,1 posto evropskog tržišta, smestivši se tik iza Mercedesa (5,2%) i ispred Forda (3,8%). Štaviše, u junu su kineski brendovi po prvi put prodali više automobila od Mercedesa, što jasno pokazuje smer u kojem se tržište kreće.

Na čelu kineskog talasa je BYD, čija prodaja električnih vozila je skočila za 143 posto u prvih šest meseci, sa 41.300 isporučenih jedinica. Time su nadmašili marke poput Cupre i Forda u segmentu električnih vozila. Međutim, uspeh ne leži samo u potpuno električnim modelima. Plug-in hibridi marki kao što su BYD, Jaecoo i Omoda su se pokazali izuzetno popularnima, a BYD-ov model Seal U se u junu borio s Volkswagen Tiguanom za titulu najprodavanijeg PHEV modela u Evropi.

 

BYD Atto 2

 

Dok kineski proizvođači slave, slika među evropskim i američkim markama je šarolika. VW Grupa je zabeležila rast od 3 posto, Renault 6 posto, a BMW i Ford takođe beleže pozitivne rezultate. S druge strane, najveći gubitnici su Stellantis s padom od 9 posto i Tesla, čija prodaja je potonula za čak 33 posto u prvoj polovini godine.

 

Dacia Sandero na vrhu, Tesla Model Y u slobodnom padu

Najprodavaniji automobil u Evropi je i dalje Dacia Sandero sa 128.800 registracija, ali prodaja mu je pala za 11 posto, dok mu se opasno približava Renault Clio s rastom od 7 posto. Peugeot 208 je treći, a slede ga Volkswagenovi modeli T-Roc, Golf i Tiguan. Najveće iznenađenje je potpuni izostanak Teslinog Modela Y iz top 10. Nekadašnji bestseler je pao za 33 posto, na samo 68.800 primeraka. Iako je prolećni redizajn ublažio pad, to nije bilo dovoljno da zadrži vodeću poziciju.

Uprkos Teslinom padu, ukupno tržište električnih vozila je doživelo procvat s rastom od 25 posto. U prvih šest meseci 2025. po prvi put u istoriji je registrovano više od milion električnih automobila. Na vrhu liste najprodavanijih električnih marki u tom periodu je sada Volkswagen, koji je s rastom od 78% pretekao Teslu.

 

Top 15 najprodavanijih marki električnih automobila u Evropi u 2025.
Volkswagen – 135.427 (+78%)
Tesla – 109.262 (−33%)
BMW – 94.658 (+15%)
Audi – 74.561 (+53%)
Škoda – 71.789 (+147%)
Renault – 64.402 (+58%)
Kia – 55.915 (+60%)
Mercedes – 55.428 (+5%)
Volvo – 49.219 (−32%)
Hyundai – 46.380 (+33%)
Peugeot – 43.679 (−2%)
BYD – 41.270 (+143%)
Cupra – 37.372 (+109%)
Ford – 35.239 (+223%)
Citroen – 33.557 (+185%)


Top 15 najprodavanijih EV modela u Evropi u 2025.
Tesla Model Y – 68.801 (−33%)
VW ID.4 – 40.335 (+38%)
Tesla Model 3 – 39.864 (−33%)
VW ID.7 – 38.113 (+573%)
VW ID.3 – 37.421 (+29%)
Kia EV3 – 35.023 (novi model)
Renault 5 – 34.206 (novi model)
Škoda Elroq – 34.076 (novi model)
Škoda Enyaq – 32.806 (+38%)
BMW iX1 – 31.337 (+27%)
Audi Q6 e-tron – 25.802 (novi model)
Volvo EX30 – 23.927 (−40%)
BMW i4 – 23.712 (−1%)
Citroen C3 – 22.664 (novi model)
Cupra Born – 22.024 (+24%)


Top 10 najprodavanijih automobilskih marki u Evropi u prvoj polovini 2025.
Volkswagen Grupa – 1.800.504 jedinica (+3%)
Stellantis – 1.044.983 jedinica (−9%)
Renault Grupa – 704.023 jedinica (+6%)
Hyundai-Kia – 540.917 jedinica (−3%)
BMW Grupa – 485.299 jedinica (+4%)
Toyota – 478.686 jedinica (−8%)
Mercedes-Benz Cars – 355.162 jedinica (−2%)
Ford – 257.337 jedinica (+6%)
Geely Grupa – 202.230 jedinica (−5%)
Nissan – 165.645 jedinica (−5%)


Top 10 najprodavanijih modela automobila u Evropi u prvoj polovini 2025.
Dacia Sandero – 128.842 jedinica (−11%)
Renault Clio – 122.489 jedinica (+7%)
Peugeot 208 – 109.146 jedinica (+2%)
Volkswagen T-Roc – 106.118 jedinica (−5%)
Volkswagen Golf – 104.162 jedinica (−17%)
Volkswagen Tiguan – 97.508 jedinica (+28%)
Dacia Duster – 97.188 jedinica (+9%)
Peugeot 2008 – 96.378 jedinica (+3%)
Citroen C3 – 95.891 jedinica (−9%)
Toyota Yaris Cross – 95.513 jedinica (−5%)

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Top 10:

1. Tesla Model Y,

2. Toyota RAV-4

3. Honda CR-V

4. Toyota Levin

5. Toyota Corolla

6. Toyota Camry

7. Ford F-150

8. Toyota Hilux

9. Nissan Sentra

10. Tesla model 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...