Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Kompanija Tesla suočena sa sve više tužbi ogorčenih radnika

 

tesla model 3 p.jpg

 

U poslednjih nekoliko godina kompanija ekscentričnog milijardera Elona Muska je suočena sa sve većim brojem sudskih tužbi zbog neopravdanih otkaza, kršenja prava radnika, seksualnog uznemiravanja na radnom mestu ili rasne diskriminacije. Brojni sadašnji i bivši radnici tvrde da su upravo zbog korišćenja bolovanja ili porodiljskog snosili sankcije, a neretko bi zbog toga dobili i otkaz.

 

Žrtva jednog takvog slučaja je i Devon Beccera koja je u februaru 2018. godine počela da radi u Teslinoj fabrici u Nevadi. Nekoliko meseci kasnije dobila je i unapređenje, da bi u julu iste te godine otkrila da je trudna. O novonastaloj situaciji je obavestila svog nadređenog i tom prilikom rekla da će u februaru 2019. godine otići na porodiljsko. Prilikom razgovora nadređeni joj je rekao da je sve u redu i da bez ikakvih problema može otići na porodiljsko, piše ''The Guardian''. Ipak, ubrzo je saznala da njena odluka ipak nije odgovarala poslodavcu. Samo dve nedelje pre Božića, Devon je dobila otkaz. ''U saveznoj državi Nevadi poslodavac nije dužan da iznosi razlog raskida ugovora, ali meni je sve bilo jasno. Bez posla sam ostala dve nedelje pre Božića i 50-ak dana pre porođaja'', poručila je Devon.

 

U sličnoj situaciji kao i Devon, našla se još jedna radnica Tesle iz Las Vegasa, Jeniffer Peercy, majka četvoro dece koja je zbog ponovne trudnoće ostala bez posla. ''U 22. nedelji trudnoće sa još četiri devojčice ostala sam bez posla. Nadala sam se ponovnom povratku u firmu, ali to se nije dogodilo'', priseća se sada već bivša radnica.

 

Za razliku od svojih koleginica Maggie Aranda i njen suprug, otkaz su dobili zbog jedne potpuno bizarne stvari. Nakon godinu i po dana rada u fabrici, Maggie je od svojih nadređenih zatražila odobrenje za korišćenje mobilnog telefona kako bi uvek mogla da bude na raspolaganju svom tada bolesnom suprugu. ''Imala sam pisanu potvrdu od nadređenih u kojoj su naveli da mogu da koristim mobilni u hitnim slučajevima. Jednog dana jednostavno su mi rekli da pokupim svoje stvari i odem kući. Nedugo nakon toga poslali su mi i pisano rešenje u kome su naveli da sam bez posla ostala zbog korišćenja mobilnog'', objašnjava Aranda. Njen suprug koji takođe radi u Tesli i koji je u to vreme bio na bolovanju zbog povrede na radu, samo dva dana kasnije je primio isto pismo. U njegovom slučaju, razlog raskida ugovora je bila objava na Twitter profilu kojom je, kako su naveli iz kompanije, narušio ugledu kompanije.

 

Da, otkazi nisu jedine sankcije koje zaposleni trpe zbog korišćenja svojih zakonskih prava svedoči i slučaj jednog radnika koji je i nakon dve godine napornog rada nije mogao da dobije unapređenje. ''Rekli su mi da nikada neću napredovati jer sam svega par puta zakasnio na posao. To je tačno, nekoliko puta sam zakasnio, ali radilo se o nekoliko minuta jer sam tražio parking. To nije razlog za takvo ponašanje prema radniku'', objasnio je ogorčeni radnik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model X i Model S neće doživeti facelift

 

191987-tesla s.jpg

 

Da je američki proizvođač električnih automobila Tesla poseban znali smo i ranije, ali vlasnik i izvršni direktor Elon Musk je putem Twittera saopštio šta se dešava sa modelima X i S. Naime, već duže vreme se može pročitati da će njegovi modeli X i S doživeti facelift. Elon Musk je na te glasine odgovorio da neće biti nikakvog facelifta ova dva modela, već samo manjih promena. Napisao je sledeće: ''Ne dolazi osveženi Model X ili Model S, već niz manjih tekućih promena. Najznačajnija promena u proteklih nekoliko godina je bila upotreba visokoefikasne pogonske jedinice Modela 3 kao prednje pogonske jedinice S / X. To je ušlo u proizvodnju pre 3 meseca.''

Dakle, unutrašnjost ova dva električna automobila ne bi trebalo da bude revidirana. A govorilo se upravo da bi modeli mogli da dobiju minimalističke enterijere novijeg Modela 3. Model S je na tržištu od 2012. godine, a Model X od 2015. Svuda u svetu se modeli automobila nakon pet-šest godina menjaju, a naročito na tržištu SAD-a. Tehnički aspekt starijih modela, međutim, treba poboljšati. Do tri godine stara vozila Tesla biće opremljena čipom sa kojim bi trebalo da budu u mogućnosti da potpuno autonomno voze u budućnosti. Kompanija Tesla je sama razvila takav čip. Potrebni senzori su već ugrađeni u vozilima. Dugoročno gledano, Tesla želi da proizvodi samo autonomne automobile. Međutim, to bi bilo znatno skuplje od konvencionalnih automobila, upozorio je Musk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemac prešao Teslom 900.000 km

 

tesla 900k.jpg

 

Vlasnik Modela S koji je postavio ovaj rekord prethodno je već prešao Teslom Roadster 620.000 km. Kako piše B92, da su električni automobili i te kako izdržiljivi pokazuje primer jednog Modela S koji je do sada u svom životu prevalio 900 hiljada km. Vlasnik ovog automobila, Nemac Hansjorg Gemingen, podelio je nedavno na Tviteru informaciju o svom dostignuću, a očekuje se da će do kraja godine kilometražu svog Modela S zaokružiti na 1.000.000 km. Inače, reč je o verziji Model S P85, a kako se navodi, tokom pređenih 900.000 Gemingen je jednom zamenio paket pogonskih baterija i trenutno vozi na drugom setu. Interesantno je da je Gemingen ranije postigao izvanredan rezultat i sa drugim Teslinim modelom - Roadsterom prve generacije, kojim je prešao 620.000 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnici Tesle izašli u javnost sa teškim optužbama protiv šefova

 

tesla fabrika.jpg

 

Nekoliko radnika Tesle je ovih dana izašlo u javnost sa teškim optužbama protiv šefova te kompanije, tvrdeći da rade u veoma teškim uslovima i da ih šefovi teraju na ''riskantna i improvizovana rešenja''. Većina tvrdnji koje navode odnose se na Teslin proizvodni pogon GA4, veliki šator koji je podignut prošle godine u Fremontu u Kaliforniji, javlja CNBC. Četvorica radnika koji su radili na proizvodnoj traci kažu da su im šefovi rekli da koriste izolir-traku kako bi zakrpili pukotine na plastičnim nosačima i kućištima. Radnici takođe navode da u nekim slučajevima uopšte nisu izvedeni sigurnosni testovi, ali i da ponekad delovi automobila prolaze po proizvodnoj traci, iako na njih nisu stavljeni svi delovi. Dodaju i da rade u teškim uslovima, tokom ekstremnih vrućina i hladnoća, potpuno nezaštićeni. Tesla sve negira. ''Anegdote koje dolaze od nekoliko neimenovanih izvora navode na pogrešan trag i ne pokazuju naše proizvodne prakse'', saopštili su iz Tesle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katastrofalan gubitak Tesle u drugom kvartalu

 

tesla y 11111.jpg

 

Proizvođač električnih automobila Tesla je uznemirio investitore neočekivano velikim gubitkom u drugom tromesečju 2019. godine. Kompanija je zabeležila neto gubitak od 408 miliona dolara, uključujući 117 miliona dolara za restrukturiranje i druge troškove, a te novosti je saopštila deoničarima u sredu putem pisma. Tesline deonice su pale za više od 10 odsto u poslepodnevnom trgovanju. Iako su investitori očekivali gubitke, rezultati su bili puno gori od očekivanih, rekli su analitičari.

 

Proizvođač automobila kojim upravlja kontroverzni tehnološki preduzetnik Elon Musk, saopštio je da je u drugom tromesečju zabeležio rekordne isporuke od 95.356 vozila te rekordnu proizvodnju od 87.048 vozila, ocenivši to ''važnom prekretnicom koja predstavlja brz napredak u upravljanju globalnom logistikom i operacijama isporuka velikih količina''. Proizvođač automobila je potvrdio da je na dobrom putu da u Kini krajem godine pokrene proizvodnju svog električnog vozila Model 3, dok će do jeseni 2020. godine u kalifornijskom Fremontu pokrenuti proizvodnju vozila Model Y (na slici). Model 3 je prvi Teslin automobil koji je usmeren na masovno tržište i važan je u nastojanjima kompanije da ostvari prihode za otplatu investitora i podsticanje razvoja drugih električnih vozila. Kompanija je saopštila da je na putu ispunjenja svog ciljanog raspona od 360.000 do 400.000 isporučenih vozila u ovoj godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla će praviti preko 100.000 automobila kvartalno

 

191002-tesla semi.jpg

 

Da bi ispunila plan proizvodnje prema kome u 2019. godini treba da napravi 360.000-400.000 vozila, američka kompanija treba da u drugoj polovini godine izradi 200.000 električnih automobila. Kako prenosi B92, Tesla je u drugom tromesečju 2019. isporučio kupcima 95.356 vozila (rast od 134% na godišnjem nivou), a očekuje se da će to ujedno biti poslednji kvartal sa manje od 100.000 automobila. Trenutno, Model 3 čini preko 80% ukupne prodaje ovog proizvođača, dok je prodaja Modela S i Modela X u opadanju. Od 95.356 vozila koliko je prodato u periodu april-jun 2019, bilo je 77.634 primerka Modela 3 (uz rast od 321% na godišnjem nivou) i 17.722 automobila Modela S i X (pad od 21%).

 

Tesla se i dalje drži zacrtanih ciljeva koji za 2019. godinu iznose 360-400 hiljada prodatih automobila. Da bi dostigao donju granicu plana (360.000 vozila) potrebno je da u periodu jul-decembar sa fabričkih traka siđe preko 200.000 automobila, ili u proseku nešto više od 100.000 vozila kvartalno. U kompaniji kažu da je pogon Fremont spreman da na nedeljnom nivou izradi 7.000 primeraka Modela 3, a da će do kraja 2019. biti u stanju da nedeljno pravi 10.000 jedinica Modela 3, S i X zajedno. Model Y počeće da se proizvodi 2020. godine u Kaliforniji Tesla je potvrdio da će proizvodnja novog električnog SUV-a te kompanije početi na jesen 2020.

 

tesla y 111111.jpg

 

Model Y je prikazan javnosti u martu, a američki proizvođač saopštio je da će se drugi SUV u gami izrađivati u fabrici Fremont u Kaliforniji. Pripreme za proizvodnju novog automobila u ovom pogonu već su počele, a u Tesli očekuju da Model Y bude profitabilniji od Modela 3 s obzirom da novi SUV deli mnoge komponente sa Modelom 3, pa će njegov razvoj i pripreme za proizvodnju biti pojednostavljeni i manje će koštati kompaniju. Takođe, američki proizvođač veruje da će Model Y biti traženiji na tržištu koje je uvek gladno SUV modela. Osim u Sjedinjenim Državama, Tesla Y će se sklapati i Kini, u budućnoj fabrici u Šangaju, ali samo za lokalno tržište. Novi kompaktni SUV će se u prodaji naći krajem 2020. godine, po početnoj ceni od 39.000 dolara. Međutim, prvo će biti dostupna verzija sa većom autonomijom od 480 kilometara po ceni od 47.000$. Najjeftinija vartijanta čija će autononija biti 370 km u prodajne salone će stići 2021. godine. Najsnažnija verzija vredna 61.000$ će imati ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 3.5 sekundi. Model Y sa dva elektro-motora i pogonom na sva četiri točka će koštati 51.000$, a ova i najsnažnija verzija će takođe biti dostupne od 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ponovo na sudu zbog Autopilot funkcije

 

tesla ap.jpg

 

Porodica pedesetogodišnjeg muškarca koji je izgubio život u saobraćajnoj nesreći koja je, kako se tvrdi usledila nakon što je uključio Tesla Autopilot sistem, tuži kompaniju zbog nepravilnosti u okviru pomenutog sistema. Jeremy Beren Banner je četvrta osoba koja je izgubila život dok je koristila Autopilot sistem kompanije Tesla, a njegova porodica je druga koja je odlučila da tuži kompaniju zbog nezgode koja je uključivala i ovu tehnologiju. Banner je život izgubio u martu, kada se svojim Tesla Model 3 automobilom sudario sa prikolicom vozila koje je prelazilo put kojim se kretao, da bi se njegovo vozilo zaustavilo tek 500 metara od mesta sudara. U maju je utvrđeno da je Banner uključio Autopilot funkciju 10 sekundi pre sudara, te da ruke u vreme sudara nije držao na volanu. Iz kompanije ističu da je neophodno da vozači ruke drži na volanu i nakon što aktiviraju Autopilot funkciju, te da je potrebno da vožnju stalno nadziru, a uprkos tome što se Autopilot paket i dalje reklamira i prodaje kao način za ''potpuno autonomnu vožnju''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drama u Moskvi: Zakazala elektronika Tesle, automobil se zapalio i eksplodirao

 

tesla vatra.jpg

 

U subotu oko 21 sat na 40. kilometru Moskovske obilaznice došlo je do teške saobraćajne nesreće u kojoj su učestvovali električni automobil Tesla i šlep vozilo GAZ. Prethodno je na putu u kvaru ostala Lada Riva (AvtoVAZ 2107), čiji vozač je pozvao šlep vozilo. Kada je GAZ stigao na mesto kvara, na šlep vozilo je naleteo Tesla jer sistem automatskog kočenja električnog automobila nije prepoznao prepreku. Tesla se zapalio, a zatim i eksplodirao što je kamerom zabeležio jedan od vozača iz suprotnog smera. Električnim automobilom Tesla je upravljao 41-godišnji ruski biznismen Aleksej Tretjakov, a u vozilu je bilo i njegovo dvoje dece.

Muškarac je hospitalizovan u teškom stanju i nalazi se na intenzivnoj nezi sa slomljenom nogom i nagnječenim prsima. Deca su zadobila potres mozga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ostao bez velike narudžbine iz Nemačke

 

167128-tesla 3 11.jpg

 

Kompanija za iznajmljivanje električnih automobila Leipzig Nextmove je krajem prošle godine naručila 100 Tesla 3 automobila, ali upala je u probleme nakon što je na proleće isporučila prvih 15 automobila zbog nedostataka u kvalitetu. ''Samo jedno od četiri vozila bilo je ispravno, a u nekim slučajevima vozila nisu bila ni servisirana'', saopštio je Nextmove na sajtu ''Service Hell''. Na vozilima su pronašli nedostatke boje, nepravilno položene kablove, ogrebotine na armaturnoj ploči i kondenzaciju u farovima. Nextmove je izjavio da je ''zbog ozbiljnih nedostataka u kvalitetu i bezbednosti'' isporuka dodatnih automobila obustavljena. Ali, umesto da popravi automobile, Tesla je objavio 24-satni ultimatum i zatim otkazao narudžbinu za automobile koji još nisu isporučeni. Tesla je celu stvar predstavio drugačije. ''Verujemo da odluka kupca (...) nije u celosti povezana sa kvalitetom, već je uveliko uticala na frustraciju zbog nepovezanog spora početkom godine'', rekao je predstavnik Tesle, ne navodeći detalje ranijeg incidenta. Prema kompaniji, svaki Teslin kupac nezadovoljan svojim novim automobilom ima pravo da ga vrati u roku od sedam dana. On će tada dobiti otkupnu cenu. Većina nemačkih kupaca je zadovoljna svojim vozilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mediji: Volkswagen želi da kupi Teslu

VW: Nije tačno

 

vw promo.jpg

 

Pojedini mediji su preneli da je direktor VW Grupe Herbert Dies pokazao interesovanje jer veruje da bi VW tako mogao da profitira od ekspertize američke kompanije u proizvodnji baterija i softvera za električna vozila. ''Spekulacije o kupovini akcija Tesle su neosnovane'', oglasila je medijska služba Volkswagena. Mediji su preneli da se Dies redovno sreće sa direktorom Tesle Ilonom Maksom, ali da su Amerikanci do sada odbijali namere VW da naprave alijansu. Volkswagen ima dovoljno novca da kupi udeo u vlasništvu Tesle, ali je glavna prepreka za Diesa pristanak suvlasnika VW grupe, poput porodica Pieč i Porše. Osobe bliske Diesu tvrde da je on svestan da je nemoguće da opravda investiciju od 30 milijardi evra u celu kompaniju samo kako bi se domogao Teslinog softvera.

U međuvremenu, Tesla planira gradnju prve evropske ''Gigafabrike'', upravo u Nemačkoj. Proizvodnja Tesla automobila u Evropi bi trebalo da počne od 2021. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla stigla u još četiri zemlje istočne Evrope

 

192126-tesla model 3.jpg

 

Tesla nastavlja da širi svoju prodajnu mrežu u istočnoj Evropi. Vozila tog proizvođača od sada je moguće kupiti u još četiri zemlje tog regiona - Mađarskoj, Poljskoj, Rumuniji i Sloveniji. Kompanija Tesla je još krajem prošle nedelje potvrdila na Tviteru da otvara mogućnost naručivanja vozila u još četiri zemlje istočne Evrope. Iako se tvit isključivo odnosio na Model 3, kompanija Tesla je takođe počela da prima porudžbine u tim zemljama i za Model S i za Model X. Tesla za sada ima samo servisni centar u Poljskoj, ali planira da u dogledno vreme izgradi još jedan u Budimpešti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla podigla cene pojedinih svojih vozila u Kini

 

tesla p 11.jpg

 

kompanija Tesla podigla je cene pojedinih svojih modela u Kini u uslovima kada je juan na najnižem nivou u više od jedne decenije. Početna cena sportskog terenskog vozila Model X je sada 809.900 juana (114.186 dolara), što je više u odnosu na raniju cenu od 790.900 juana, navodi se na zvaničnom sajtu Tesle u Kini. Cena Modela 3 sa dva motora je sada 439.900 juana, što je povećanje u odnosu na prethodnih 429.000 juana. Najnovije poskupljenje je usledilo jer je Kina dozvolila da juan oslabi prema dolaru ranije ovog meseca, što je povećalo troškove uvoza i podstaklo zvanični Vašington da oznaci Kinu kao valutnog manipulatora. Zvanični Peking se oštro suprotstavio takvoj etiketi.

Trgovinska trvenja između SAD i Kine i međusobni tarifni rat naveli su kompaniju Tesla, koja trenutno uvozi sve automobile koje prodaje u Kini da tokom prošle godine više puta prilagodi svoje cene. Kompanija Tesla trenutno svoju prvu fabriku u inostranstvu gradi u Šangaju, koja bi, kako se očekuje, trebalo da minimizira uticaj trgovinskog rata. Postrojenje bi trebalo da počne sa proizvodnjom do kraja ove godine, a iz Tesle navode da bi trebalo da proizvodi 3.000 vozila Model 3 nedeljno u svojim početnim fazama.

 

Kina oslobađa Teslina vozila od 10-procentnog poreza

Kina će izuzeti električna vozila Tesla od poreza na prodaju automobila, objavilo je danas kinesko Ministarstvo industrije i informacionih tehnologija na svom veb sajtu. To je prouzrokovalo da akcije Tesle skoče za više od 4 odsto u ranom trgovanju. Kina trenutno naplaćuje porez od 10 odsto na prodaju svakog vozila, a najnoviji potez bi mogao da smanji troškove kupovine Teslinog automobila za do 99.000 juana (13.957 dolara), navodi se u postu objavljenom na Teslinom nalogu na ''WeĆat''-u. Šesnaest varijanti, odnosno svi Teslini modeli koji se prodaju u Kini, navedeni su u dokumentu koje je izdalo kinesko Ministarstvo, uključujući Model S, Model X i Model 3. Nije, međutim, naveden razlog za odluku o izuzumanju ovih automobila od poreza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina baterija od milion milja

 

tesla v3.jpg

 

Predviđanja Elona Muska se obično ostvaruju, ali mu ''timeline'' često nije tačan, pa je njegovim automobilima, raketama i drugim tehnologijama trebalo puno više vremena od najave do dolaska na tržište nego što je predvideo. Ipak, jedno od njegovih predviđanja moglo bi da se ostvari, jer u aprilu ove godine je rekao da će Tesla uskoro proizvoditi automobile čija baterija će izdržati milion milja vožnje (oko 1.6 miliona km) bez značajnijeg servisiranja.

 

To predviđanje bi moglo da se ostvari, jer je u naučnom radu koji je objavio naučnik Jeff Dahn sa kanadskog Univerziteta u Dalhouseiu, predstavljen novi tip baterija koje bi mogle da traju decenijama bez gubitka kapaciteta. Obzirom da Jeff Dahn ujedno vodi Teslin tim za istraživanje baterija, Muskovo proročanstvo bi zaista moglo da se ostvari. ''Zaključili smo da bi ćelije ovog tipa mogle da pokreću električni auto više od 1.6 miliona kilometara i da se koriste najmanje 2 decenije za skladištenje energije u kućnim sistemima'', pišu Dahn i koautori studije. Takve baterije bi bile od posebne koristi u kamionima i taksijima, odnosno vozilima koja se voze značajno više od putničkih automobila. Dahn i njegov tim su razvili novi tip litijum-jonske ''pouch'' baterije koja sadrži grafit. Studija je otkrila da baterija na temperaturi od 20 C gubi samo 4% svog kapaciteta nakon što se do kraja napuni 3.400 puta tokom više od 2.25 godina. Pored toga baterija napunjena do kraja nije izgubila ništa od svog kapaciteta duže od 1.3 godine. Na višim temperaturama takođe nije došlo do značajne degradacije, jer je baterija na 40 C izgubila samo 3 odsto kapaciteta. Kada će ova tehnologija svoju primenu dobiti u Teslinim automobilima za sada još nije poznato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask najavio proširenje ''Tesle'' na Srbiju i Hrvatsku

 

tesla 3 3.jpg

 

Ilon Mask, izvršni direktor kompanije ''Tesla'', najavio je da će se Tesla uskoro naći u Srbiji, Slovačkoj i Hrvatskoj. Mask je ovu informaciju podelio sa svojim pratiocima na društvenoj mreži Tviter. ''Nadamo se otvaranju u Slovačkoj, Hrvatskoj, Srbiji i većini zemalja istočne Evrope početkom sledeće godine. Napokon, učinićemo da Nikola Tesla bude ponosan što će imati svoje automobile u zemlji iz koje je potekao'', napisao je Mask na Tviteru. Iako nije precizirao, pretpostavlja se da je Mask mislio na otvaranje predstavništava kompanije koja proizvodi ove električne automobile.

 

U Srbiji, prema podacima iz 2018. godine, bilo svega 148 električnih vozila, a više od polovine su automobili. Na mnogim lokacijama u našoj zemlji postavljeni su punjači za ova vozila, a 15 brzih punjača nalazi se na trasi Koridora 10. Punjači su postavljeni na auto-putevima, u javnim garažama, u blizini naplatnih rampi, a na brzim punjačima automobili se mogu napuniti za oko 30 minuta. Podsetimo, automobil kompanije ''Tesla'' poznat kao Model 3 je početkom godine dobio ''zeleno svetlo'' za početak prodaje u Evropi. Od avgusta svoju prodajnu mrežu ''Tesla'' je počela da širi u istočnoj Evropi i kupovina njihovih vozila moguća je odnedavno u Mađarskoj, Poljskoj, Rumuniji i Sloveniji. Ova kompanija za sada ima servisni centar samo u Poljskoj, ali je najavljeno otvaranje još jednog centra u Budimpešti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla uveo opciju koja omogućava da se automobil sam isparkira i dođe po vas

 

196569-tesla auto.jpg

 

Tesla je u okviru najnovijeg apdejta softvera uveo opciju koja omogućava da se automobil sam isparkira i dođe po vas tamo gde se trenutno nalazite. Opcija ''Come To Me'' je nova funkcija Tesline aplikacije koja vlasnicima ovih električnih automobila omogućava luksuz da ne pešače čak do vozila, ukoliko se ono naprimer nalazi na udaljenom delu parkinga. Kako se navodi, vlasnik automobila pre aktiviranja ove opcije treba da se uveri da ima nesmetan pogled na svoje parkirano vozilo i njegovo okruženje. Tesla će se zatim samostalno isparkirati i krenuti ka vlasniku, vodeći naravno računa da usput zaobiđe eventualne prepreke i da se po potrebi zaustavi, ukoliko se nešto ispreči ispred njega. Kada se automobil približi vozaču, on samo treba da ga zaustavi pomoću iste aplikacije, uskoči u sedište i nastavi da vozi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Tesla auto u Srbiji, samo za dase''

 

196611-tesla model 3.jpg

 

Tesla bi imao kupce ako ikada dođe u Srbiju, kažu sagovornici Radio Slobodna Evropa(RSE).

 

Elon Mask, vlasnik tog američkog brenda, ''zapalio'' je javnost regiona kratkom objavom na društvenoj mreži da se nada da Tesla uskoro stiže u Slovačku, Hrvatsku i Srbiju. ''Najskuplji modeli najpre se prodaju na beogradskom Sajmu automobila. Ako za njih ima kupaca, sigurno bi bilo i za Teslu. To je kod nas i deo imidža jer glavni si dasa ako imaš Tesla automobil'', kaže Nebojša Atanacković, počasni predsednik Unije poslodavaca i višestruki prvak Jugoslavije u automobilizmu. Kako tvrde poznavaoci iz automobilskih krugova, mada o tome nema zvaničnih podataka, u Srbiji se danas voze samo dva automobila Tesla. Jedan primerak od 700 konjskih snaga i ubrzanjem od 0 do 100 kilometara na sat za 3.3 sekunde, na ulicama Beograda prvi put je viđen 2017. godine na auto-testu u državi koja na svojim putevima danas ima samo 30 punjača za takve automobile i 148 registrovanih električnih vozila u celoj zemlji. Nezvanično, cena tih supermodernih četvorotočkaša u Evropi je od 40.000 evra pa naviše.

 

Male su šanse, smatra Darko Gigić, urednik automobilskog magazina SAT Plus, da Tesla dođe u Srbiju u kojoj je prodaja električnih automobila počela tek pre godinu i po dana. ''Još uvek je naše tržište, kada su u pitanju luksuzna vozila, okrenuto dizelašima. Mislim da Elon Mask ne zna kakve su mogućnosti da ovde pokrene biznis. Koliko sam razumeo, on je u tvitu govorio da bi otvorio prodavnicu tamo gde je Nikola Tesla rođen i odakle je potekao. Znači da je Srbiju stavio u kontekst zajedno sa Hrvatskom'', kaže Gigić.

 

Elon Mask, izvršni direktor kompanije Tesla, u par objavljenih rečenica na svom profilu o otvaranju prodavnica te kompanije u Istočnoj Evropi od 2020. zajedno je pomenuo zemlje Evropske unije (EU) Slovačku i Hrvatsku u kojima, za razliku od Srbije, postoje subvencije za kupovinu električnih automobila. Hrvatska, naprimer, kao članica EU ima obavezu da instalira 2.000 punjača za elektroautomobile, za sada je postavila skoro trećinu, među kojima i jedan broj Tesla superpunjača. Zbog toga sagovornici RSE smatraju da je najveća mogućnost da se baš u Hrvatskoj otvori sledeći Tesla salon. Nebojša Atanacković ipak veruje da Srbija ima šansu za dolazak Tesle, kompanije koja nosi ime jednog od najvećih svetskih naučnika poreklom sa ovog prostora, jer poseduje sirovinu od koje se prave baterije za njene moćne motore. ''Priča se kako ćemo proizvoditi litijum, tako da bi i tu možda mogao da bude njihov interes. Ali, sa druge strane, sigurno je da je jedan od motiva te kompanije da bude prisutna u zemlji Nikole Tesle'', konstatuje Atanacković.

 

Generalno, budućnost električnih automobila u Srbiji, gde se retko sreću na putevima, nije baš svetla najpre zbog nedostatka infrastukture, državnih subvencija i beneficija za vlasnike kao što su jeftinija registracija, besplatan parking u centru grada ili dozvola za vožnju žutom trakom, kako je to u razvijenim zemljama. Beograđani bi voleli da vide Tesla predstavništvo u Srbiji, ali taksisti Aleksandar i Miroslav ne veruju da će moći da kupe te automobile. ''Pa vozio bih ga, naravno. Ali ne znam koliko je njegovo punjenje, nisam razmišljao o tome'', kaže Aleksandar, dok kolega Miroslav dodaje: ''Ma, skupo je to za nas. Možda će ga imati 10 odsto vozača ako je taj auto 30.000 ili 50.000 evra''.

 

Prema podacima više auto-udruženja, prosečna starost vozila u Srbiji je 17 godina, koja se nakon tako duge eksploatacije u vozačkom svetu karakterišu kao krševi. Uz prosečnu platu od 450 evra najverovatnije će, ako i budu prodavani u Srbiji, Tesla superautomobili za najveći deo stanovništva biti nedostupni. A kako ih je voziti, ispričao nam je novinar Darko Gigić, koji je Teslu probao na promociji u Španiji: ''Zvuk je sličan tramvaju, ali je ubrzanje fenomenalno. Ta brzina i uzbuđenje idu u paketu sa ogromnom masom automobila koja se u krivinama itekako oseća. Na pravcu je to tiha raketa, a u krivinama je kamionče''. Kompanija Tesla do zaključenja ovog teksta nije odgovorila na pitanja RSE u vezi sa mogućim dolaskom u Srbiju i njenim planovima za poslovanje u regionu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Edit,

 

Izvinjenje odgovor na stari naslov

 

 

Šta ima da traže, baterije explodiraju, ni jedan proizvodni sistem nije savršen, niti je tehnologija proizvodnje, to će da se dešava.

Kao moj poznanik koji je imao flotu kamiona, kupio tri nova volva, ima tome desetak godina, na dva nakon 1500 km otpao Kardan, nisu bili dobro ušrafljeni, i to gde u sred Ukrajine...

Epilog

Mesec dana van pogona.

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina nova "igračka" već pravi probleme u saobraćaju

 

5d950956eeac8_teslacometome.jpg.e280d8c9b706ed4bb0311c4fcea4c3ab.jpg

 

Nova funkcija koja omogućava vozaču da pomoću aplikacije "pozove" svoj Tesla automobil da se isparkira i dođe do njega, pokazala se nedovoljno pouzdanom. Tesla je protekle sedmice u okviru softverskog apdejta Version 10.0 kupcima ponudio i pomenutu "Come To Me" opciju, koja možda izgleda zabavno i korisno na ogromnim parkinzima, poput onih u blizini velikih aerodroma ili tržnih centara. Međutim, kako se već pokazalo u praksi "Come To Me" je daleko od savršene. Naime, na društvenim mrežama su se pojavili prvi video snimci incidentnih situacija koje su doživeli vlasnici Tesla automobila tokom isprobavanja ove opcije. Pojedini vlasnici Tesla automobila takođe su objavili fotografije oštećenja na svom vozilu za koja tvrde da su nastala usled pogreške koju je auto napravio dok je bio u režimu "Come To Me".

 

Inače, kompanija Tesla objavila je prilikom lansiranja ove opcije da vlasnik automobila pre aktiviranja funkcije "Come To Me" treba da se uveri da ima nesmetan pogled na svoje parkirano vozilo i njegovo okruženje, što je jedan od preduslova za bezbedno korišćenje. Da ova opcija u praksi ipak funkcioniše, pokazuje sledeći video koji je snimio jedan vlasnik Tesle:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Teslama bi moglo da se nađe vodeno hlađenje i grejanje sedišta

 

tesla sedista.jpg

 

U patentnoj prijavi predatoj u februaru ove godine navodi se da bi vodeno hlađenje i grejanje automobilskih sedišta bilo u svakom pogledu bolje od vazdušnog. Teslini inženjeri su u februaru ove godine predali patentni zahtev u kome se opisuje njihova inovacija vezana za kontrolu temperature automobilskih sedišta. U Tesli predlažu da se umesto dosadašnjih načina grejanja i hlađenja sedišta putem vazduha počne koristiti sistem baziran na vodi. Ventilacija kroz sunđer i više slojeva tkanine u sedištima nije efikasna, ne može dobro da odvodi toplotu, a sistemi koji je pokreću su nezgrapni i zbog njih sedišta moraju da budu debela.

 

Nasuprot tome, patent koji se ovde opisuje doveo bi vodeno grejanje i hlađenje samo na one delove sedišta sa kojima putnik dolazi u kontakt. Teslini stručnjaci su zamislili da to ostvare tako što će materijal za sedišta izvesti u dva sloja, pri čemu će kroz donji sloj moći da prolazi tečnost. Sve što ovaj sistem za daljnje funkcionisanje treba jeste element koji će grejati tečnost u njemu, te pumpu. U slučaju kada je potrebno grejati sedište pumpa će kroz njega terati podgrejanu vodu, a kada se putnici zažele hlađenja ista ta voda će moći da odvodi toplotu iz sedišta. ''Ovaj sistem kontrolisanja temperature pruža niske troškove, nizak nivo buke i energetski efikasnu i efikasnu metodu za hlađenje ili grejanje sedišta'', navode u patentnoj prijavi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trik ili istina: Kad policija zaustavi Tesla automobil bez vozača

 

196832-tesla police.jpg

 

Jedan vlasnik Tesla automobila postavio je na YouTube snimak na kojem se vidi kako policajac zaustavlja Model 3 koji se kretao bez vozača, a navodno uz pomoć Smart Summon opcije. Internet ''građani'' su brzo pokrenuli raspravu koja dovodi u pitanje istinitost snimka, te postavili pitanje da li je snimak najobičnija laž. Naime, Smart Summon može da posluži da se automobil pokrene bez vozača, a tvrdi se da sa novim dodatkom vozači svoje Tesla automobile mogu da ''dozovu'' i sa udaljenosti, a zahvaljujući tome što nova opcija omogućava lakšu navigaciju kroz kompleksna okruženja. Kompanija je novu opciju počela da isporučuje u septembru, pa je sve više korisnika koji je testiraju, te se tvrdi da je već upotrebljena više od 550 hiljada puta i da je postala najviralnija Tesla opcija do sada. Summon funkcija je zabeležila i određene probleme, pa je nekoliko korisnika postavilo i snimke sudara koji su nastali usled korišćenja novog ažuriranja za ovu funkciju.

 

Poslednji video je ipak nešto veseliji, i prikazuje Model 3 bez vozača i zbunjenog saobraćajca, a mnogo je onih koji tvrde da je video snimljen u dogovoru sa policajcem. Istina je da ne postoji način da se utvrdi verodostojnost snimka, pa je moguće da se radi o montiranoj situaciji, ali je činjenica da video skreće pažnju na V10 update za Summon opciju, te na to da je kompanija više puta upozorila da je novi update još uvek u beta fazi testiranja i da zahteva prisustvo vozača u automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla kupuje Hibar, kompaniju za proizvodnju baterija

 

tesla hibar.jpg

 

Tesla želi da sve aspekte proizvodnje električnog automobila stavi pod jedan krov. S tim ciljem planira da kupi Hibar Systems, kanadsku kompaniju koja se specijalizovala za proizvodnju baterija za električne automobile, ali i za ostale visoko-tehnološke uređaje. Oni su nedavno otvorili i nov proizvodni sistem za sklapanje litijum-jonskih baterija koje se pune veoma brzo. Za sada još uvek nije poznato kada će se desiti preuzimanje, ali Tesla je na listu svojih kompanija dodao Hibar od 2. oktobra, a Hibar je od 16. septembra ''smanjio'' svoj sajt na jednu stranicu na kojoj se nalaze samo kontakt informacije.

 

Ovo je samo još jedna u nizu kupovina koju je Tesla obavila, ili planira da obavi u narednom periodu. Nedavno su preuzeli Maxwell, kompaniju koja razvija litijum-jonske elektrode nove generacije. Potpisali su i petogodišnji ugovor sa vodećim kanadskim istraživačem Džefom Danom na polju baterija, koji je nedavno objavio istraživanje u kome sugeriše da je moguće napraviti bateriju sa autonomijom od milion milja. Tesla već neko vreme najavljuje ''in-house'' proizvodnju baterija, ali sada njihove namere postaju izraženije. Kupovinom Hibar-a, pokušaće da se oslobodi zavisnosti od Panasonic-a i LG Chem-a, od kojih trenutno nabavlja baterije, a obezbediće i punu kontrolu nad njihovom proizvodnjom. To je razumljiv, ali i donekle iznuđen potez, jer za razliku od pre nekoliko godina, kompanija se sada suočava sa sve izraženijom konkurencijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesli odobren početak proizvodnje u Kini

 

191987-tesla s.jpg

 

kompanija Tesla je dodata na listu kineske vlade sertifikovanih proizvođača automobila, saopštilo je danas Ministarstvo industrije, pošto je tom proizvođaču električnih vozila izdalo sertifikat neophodan za pokretanje proizvodnje u zemlji. Listu je objavilo kinesko Ministarstvo industrije i informacionih tehnologija. To znači da je ''Tesli u potpunosti dato zeleno svetlo za proizvodnju u Kini'', rekao je Jale DŽang, šef konsultantske kompanije ''Automotiv forsajt'' sa sedištem u Šangaju, i dodao da Tesla može da započne proizvodnju u bilo kojem trenutku.

 

Fabrika u vrednosti od dve milijarde dolara koju Tesla trenutno gradi u Šangaju, prvo je postrojenje te kompanije u inostranstvu. ''Rojters'' je nedavno objavio da Tesla planira da pokrene proizvodnju u svojoj fabrici u Kini ovog meseca. Kompanija namerava da proizvodi najmanje 1.000 komada Modela 3 nedeljno u fabrici u Šangaju do kraja ove godine, jer nastoji da poveća prodaju na najvećem svetskom automobilskom tržištu i izbegne veće uvozne tarife na automobile iz SAD. Šangajske vlasti ponudile su Tesli pomoć radi ubrzanja izgradnje pogona, a Kina je 30. avgusta Tesline modele izuzela od 10-procentnog poreza na prodaju automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzletele akcije Tesle zbog rekordnih isporuka

 

196611-tesla model 3.jpg

 

Tesla je iznenadila investitore svojim tromesečnim profitom, koji je doprineo skoku deonica tog američkog proizvođača automobila. Izvršni direktor kompanije Ilon Mask je, takođe, obećao da će 2020. godine biti predstavljen jeftiniji SUV i više autonomnih tehnologija, kako bi kompanija Tesla zadržala prednost nad većim rivalima koji žure da uđu na tržište premijum električnih vozila. Nakon što je objavljeno da su rekordne isporuke i smanjenje troškova obezbedili profitabilan treći kvartal, akcije kompanije porasle su za gotovo 21 odsto na 307.12 dolara, premašivši prvi put od 1. marta nivo od 300 dolara.

 

Tesla je objavio da je u trećem kvartalu povećao gotovinski saldo na 5.3 milijarde dolara i prijavio profit od 1.86 dolara po akciji, što je značajno bolje u odnosu na očekivanja analitičara koji su predviđali gubitak od 42 centa po akciji. Prihodi su, međutim, pali za skoro osam odsto na 6.30 milijardi dolara u kvartalu zaključno sa 30. septembrom. Analitičari su očekivali prihode od 6.33 milijarde dolara, prema podacima IBES-a koje je objavio Refinitiv. U periodu jun-septembar, kompanija je isporučila oko 97.000 vozila klijentima, što je novi rekord za Teslu. Saopšteno je i da se proizvodnja u Šangaju, kao i proizvodnja Modela Y odvija brže od plana i da bi Model Y trebalo da bude lansiran do leta 2020. godine. Troškovi kompanije su, kako je objavljeno, smanjeni za 16 odsto na godišnjem nivou, a Mask je izjavio da su operativni troškovi trenutno na najnižem nivou od početka proizvodnje Modela 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prihodi Tesle u SAD pali za 39 odsto

 

tesla s 33.jpg

 

Prihodi kompanije ''Tesla'' pali su u SAD-u za 39 odsto u trećem kvartalu, sudeći prema finansijskim dokumentima koje je kompanija dostavila regulatornim organima. Prodaja u SAD-u, najvećem tržištu za kompaniju Tesla pala je na 3.13 milijardi dolara u odnosu na 5.13 milijardi dolara u istom kvartalu prošle godine. Ranije ovog meseca, iz ''Tesle'' je saopšteno da su ukupni prihodi kompanije pali za gotovo osam odsto na 6.3 milijardi dolara u kvartalu završenom 30. septembra, dok su analitičari predviđali da će iznositi 6.33 milijarde dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši šef GM-a opet napao Teslu: ''Izuzetno je ružan, pa ko bi ga kupio''

 

Tesla Model Y

 

Jedan je od najžešćih kritičara Tesle sada se dotakao dizajna električnih modela. Naravno, govorimo o Bobu Lutzu, nekadašnjem šefu General Motorsa i jednom od retkih koji su skloni da kritikuju Muska i njegov Tesla Motors. Najnovija kritika na račun Tesle je stigla u intervjuu za Autoline Network, a tiče se Teslinog noviteta, Modela Y. Lutz je za ovaj model rekao:

''Model Y, pa on je izuzetno ružan. Ne znam ko bi ga kupio. Još jedan sa onom grbom kakvu ima Model X.'' Dodao je da nije ni SUV ni limuzina pa misli da će tržišno ostati u debeloj senci Modela 3. A dotakao se i Roadstera, za kojeg je rekao: ''Mislim da taj sportski auto neće napraviti tako brzo kao što su najavljivali. A sasvim sigurno neće napraviti ni Semi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...