Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Teslin prvi izbor za lokaciju giga-fabrike u Evropi je Nemačka

 

157643-tesla giga.jpg

 

Samo dve nedelje nakon što je potvrdio da će kompanija Tesla konstruisati svoju novu giga-fabriku u Šangaju, Ilon Mask je naveo i da će prva takva fabrika u Evropi najverovatnije biti locirana u Nemačkoj. Na svom profilu na Twitteru, Mask je napisao da bi Nemačka mogla biti najbolji izbor po pitanju lokacije za prvu giga-fabriku u Evropi. Naime, on je u svom ''tvitu'' napisao: ''Nemačka je prvi izbor lokacije za našu fabriku u Evropi. Granica između Nemačke i Francuske, pored zemalja Beneluksa zvuči logično''. Izbor Nemačke za lokaciju nove giga-fabrike kompanije Tesla zapravo ima smisla, s obzirom da ovaj tehnološki gigant već ima bazu operacija u gradu Prim, koji je na samo 30 kilometara udaljen od Belgije. Naime, tu je smešteno odeljenje za inženjering ''Tesla Grohham'', čija su specijalnost automatizovani sistemi proizvodnje, a u proteklih nekoliko meseci, ovo odeljenje je imalo veliku ulogu u povećanju kapaciteta proizvodnje automobila Model 3.

 

Međutim, Tesla nije jedina kompanija koja želi da konstruiše baterije za električne automobile u Nemačkoj. Sa vlastima te države trenutno pregovara i kineska kompanija Contemporary Amperex Technology (CATL), navodi agencija Rojters. CATL, kao i LG Chem i Samsung su nedavno dobili porudžbinu od Volkswagen grupacije da isporuče baterije za električna vozila u vrednosti od 25 milijardi dolara. U svakom slučaju, ambicije kompanija Tesla se ne zaustavljaju samo na Evropu i Aziju. Predstavnici ove kompanije su ranije naveli da je u planu izgradnja još jedne fabrike, čija lokacija još uvek nije poznata. Takođe, drugi veliki proizvođači baterija nameravaju da pođu stopama kompanije Tesla, te žele da konstruišu velika postrojenja. Prva od Teslinih giga-fabrika, ''Gigafactory 1'' je još uvek u fazi konstrukcije u Nevadi, a u nju je kompanija Panasonic investirala čak 3 milijarde dolara. Predstavnici Tesle, a naročito Mask, veruju da će to što će se baterije konstruisati na jednom mestu smanjiti troškove proizvodnje, te da će električna vozila u budućnosti biti jeftinija, upravo zahvaljujući tome.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optuženi Teslin radnik tvrdi da nije saboter, već uzbunjivač

 

tesla m3 11.jpg

 

Bivši radnik Tesle, kojeg je Ilon Mask optužio za sabotažu, tvrdi da je svojim postupcima samo želeo da ukaže na nepravilnosti u radu fabrike u kojoj je zaposlen. Direktor Tesle optužio je početkom sedmice jednog zaposlenog tehničara za obimnu sabotažu kompanije. Mask je naveo da je u pitanju velika zavera u kojoj je dotični radnik promenio kodove Teslinog operativnog sistema proizvodnje pod lažnim nalogom. On je takođe predao trećoj strani ogroman broj izuzetno osetljivih kompanijskih podataka, tvrdi Mask. Zaposleni je uhvaćen i ispitan, a navodno je sabotirao Teslu jer nije unapređen iako smatra da je to zaslužio.

 

U međuvremenu, oglasio se i ''optuženi'' Martin Trip trvdeći da on nije nikakav saboter, već da je uzbunjivač koji ukazuje na loše postupke u radu kompanije. Trip je od oktobra 2017. radio u Teslinoj Gigafabrici u Nevadi, u kojoj se proizvode pogonske baterije za elektroautomobile, a otpušten je ove nedelje. Mask je takođe najavio da je kompanija protiv Martina Tripa podnela tužbu pred federalnim sudom. U tužbi se navodi da je zaposleni tokom interne istrage priznao da je hakovao Teslin proizvodni operativni sistem i da je predao nekoliko gigabajta podataka trećoj strani. Trip je u izjavi za CNN to negirao, navodeći da je se kompanija okomila za njega zato što je bio uzbunjivač koji želi da obavesti javnost o nepravilnostima u Tesli. ''Nisam hakovao njihov sistem, a podaci koje sam prikupljao bili su takve prirode da sam morao sa njima da izađem u medije'', objašnjava Trip. On tvrdi da je Tesla u automobile Model 3 koji su već isporučeni kupcima instalirao oštećene pogonske baterije, da je iznosio netačne podatke o broju proizvedenih vozila i da je fabrika nepravilno odlagala potencijalno opasan otpadni materijal. Trip dalje navodi da on kao tehničar u fabrici nije imao pristup sistemima za koje u Tesli kažu da ih je sabotirao.

 

U Tesli, sa druge strane, za bivšeg zaposlenog kažu da je imao loš radni učinak na poslu i da je bio besan zato što je raspoređen na drugu radnu poziciju, umesto da bude unapređen. Trip je sve ove tvrdnje negirao. Ko je u čitavoj ovoj priči u pravu i šta je od svega istina, trebalo bi da se rasvetli na predstojećem sudskom procesu. Podsećamo, Ilon Mask sumnja da je u pitanju mnogo veći problem nego što se na prvi pogled vidi, jer postoji ''duga lista organizacija koje žele da Tesla umre''. Među njima Mask je pre svega istakao trgovce akcijama na Vol Stritu koji se ''klade'' u pad vrednosti akcija kompanije Tesla na berzi. Osim optužbi za sabotažu, Maskova elektronska pošta koja je procurila u javnost ukazuje i na manji požar na jednoj od tri Tesline proizvodne linije, a koji je opisan kao ''čudan incident koji je teško objasniti''. Mask smatra da je incident mogao biti samo slučajan događaj, ali je citirao čuvenog biznismena i inženjera Endrua Grouva koji je izjavio da ''samo paranoični mogu da prežive''. Kompanija Tesla imala je i ranije razmirice sa pojedinim zaposlenima, pa je tako 2017. optuživana od strane bivših radnika za rasizam, a i taj spor je završio na sudu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupci bi mogli da ''pomognu'' u proizvodnji Tesla vozila

 

tesla 3 craig.jpg

 

Direktor kompanije Tesla, Ilon Mask, kaže da razmatra mogućnosti da u okviru proširene ture obilaska fabrike omogući klijentima da ''pomognu'' tako što će i sami ugraditi poneki deo u automobil. Zlobnici bi rekli da bi Masku dobro došla prava pomoć u nastojanju da ubrza proizvodnju Modela 3, kako bi što pre isporučio vozila kupcima koji su ih naručili još pre dve godine. Ipak, u ovom slučaju u pitanju je marketinški potez koji treba da učvrsti vezu između proizvođača automobila i lojalnih kupaca koji se prijave za turu obilaska fabrike u kojoj se izrađuju Tesla automobili. Mask je ideju da kupcima tokom obilaska proizvodnog pogona omogući da ugrade neki deo u vozilo - i tako steknu jedinstveno iskustvo - podelio na Twitteru, nakon što je od kluba vlasnika Modela 3 dobio pohvalu da je i sam spreman da ''uprlja ruke'' i prihvati se posla na fabričkoj traci.

 

''Kupci bi na taj način bolje razumeli kako nastaje automobil. Takva stvar bila bi veoma zabavna za mene u vreme kad sam bio dete, pa čak i sada'', objasnio je Mask. Ture obilaska fabrike postale su poslednjih godina vrlo popularne među proizvođačima automobila širom sveta. Mogućnost da budući kupac i vlasnik automobila vidi uživo kako nastaje njegovo vozilo, za mnoge predstvalja uzbudljivo iskustvo. Među kompanijama koje su otišle najdalje u ovoj praksi je Chevrolet koji je klijentima omogućio da učestvuju u proizvodnji motora za sportski model Corvette. Budući vlasnici modela Corvette Z06 i ZR1 plaćaju 5.000 dolara kompaniji da bi im priuštila iskustvo sklapanja V8 pogonske jedinice za svoje automobile, pod nadzorom iskusnih tehničara kojima je to posao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Tesli ostvarili cilj: proizveli 5.000 Modela 3 za nedelju dana

 

tesla model 3 5k.jpg

 

Već nekoliko meseci se govori o ubrzanju proizvodnje kao o ključnom faktoru za budućnost Tesle, a sada je to i sprovedeno u delo. Oko poslovanja Tesle u finansijskom smislu se poslednjih meseci mnogo govorilo, pa je došlo čak i do špekulacija da je kompanija pred bankrotom, koje je Elon Musk odlučno odbacio. Kao ključan faktor za generisanje prihoda i izvlačenje iz ''minusa'', slažu se mnogi, važno je isključivo povećanje proizvodnih kapaciteta, odnosno ubrzanje proizvodnje Modela 3, čiji kupci već mesecima čekaju na isporuku svojih vozila. Cilj koji je Musk postavio pred svoje zaposlene je proizvodnja 5.000 vozila nedeljno, i to tokom drugog kvartala (koji je upravo završio).

 

Nakon što je i sam spavao u frabrici i aktivno radio na optimizaciji proizvodnog procesa, protekle nedelje Musk je napokon uspeo u naumu - iz Teslinog pogona u Fremontu je za sedam dana izašlo 5.000 Modela 3, kao i dodatnih 2.000 komada zajedno Modela X i S. U medije su procurele fotografije sa proslave kojom su zaposleni proslavili ovaj važan događaj, kao i interni E-mail koji je Musk uputio svojim radnicima, da bi on sam kasnije i na Twitteru potvrdio da je cilj postignut. ''Mislim da smo sada postali pravi proizvođač automobila'', napisao je Musk. Za sledeći mesec je već postavljen cilj proizvodnje od 6.000 Modela 3 nedeljno. Kompanija će najverovatnije krajem ove nedelje objaviti i zvanične kvartalne podatke o proizvodnji, koji će biti izuzetno važni za procene njihovog finansijskog stanja u narednom periodu. Osim toga, sada je na proizvodnji da pokaže da se ovaj nivo proizvodnje automobila može kontinuirano ostvarivati svake nedelje i da će se vremenom povećavati. Jedino tako bi mogao da bude dostignut prvobitni plan Tesle o proizvodnji čak 300 hiljada električnih automobila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla gradi fabriku u Šangaju

 

tesla p 11.jpg

 

Američki proizvođač električnih vozila, kompanija Tesla, objavio je da će graditi prvu fabriku van Sjedinjenih Država u Šangaju. Iz Tesle navode da su potpisali sporazum s jednom agencijom gradskih vlasti Šangaja kojim se poziva na početak izgradnje fabrike u bliskoj budućnosti, i dodaju da će proizvodnja početi tri godine nakon toga i da će konačan rezultat biti povećanje proizvodnje na 500.000 vozila godišnje. Tesla ima kompaniju u Šangaju usmerenu na razvoj tehnologije u Kini koja je za njih ključno tržište a sprema se da ukine ograničenja inostranog vlasništva u automobilskom sektoru. U američkoj kompaniji se takođe nadaju da će do kraja godine odrediti i lokaciju ''gigafabrike'' u Evropi, navodi se u saopštenju, dodajući da očekuju da će ih na globalnom nivou imati 10 do 12.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkurencija će prestići Teslu u narednih par godina pokazuju studije

 

tesla s top.jpg

 

Pionir u svetu električnih automobila, Tesla, više ne drži konce u rukama u ovoj grani automobilske industrije. Nemački proizvođači, Daimler, BMW i VW grupa se ubrzano približavaju američkoj kompaniji i vrlo lako bi mogli da je preteknu do 2021. godine. Ovo mišljenje je bazirano na konsultantskom rangiranju proizvođača električnih vozila, a relevantni faktori uključuju strategiju, tehnologiju baterija, kulturu, snabdevačku mrežu, partnerstva i finansijske performanse. Tesla će ostati lider u sektoru i tokom 2019., po prognozi PA Consulting Group. Međutim, do 2021., kada tradicionalni proizvođači preplave tržište sa mnoštvom modela, kompanija Ilona Maska će pasti na sedmo mesto. Do tada, predviđa se da će Daimler biti vodeći, iza njega BMW, treća Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa a VW četvrti. Problemi sa proizvodnjom Modela 3 i nesigurni izgledi što se profita tiče, faktori su koji su u prognozi Teslu lansirali na sedmo mesto, kaže ''PA Consulting''. ''Ostvarivanje ciljeva vezanih za emisiju CO2 i unapređenje električnog prevoza idu ruku pod ruku'', rekao je Tomas Gotl, šef automobilske divizije PA Consultinga. ''Međutim, za proizvođače, to takođe uključuje i preku potrebu za preduzimanjem koraka u smislu organizacije i osoblja.''

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla prvi proizvođač koji će izgubiti poreske olakšice

 

tesla model 3 p.jpg

 

Tesla automobili će uskoro koštati do 7.500 dolara više u SAD, jer je američki proizvođač prvi dostigao taj famozni prag od 200.000 automobila sa poreskim olakšicama. To znači da će olakšice na Tesla automobile uskoro potpuno nestati, a ''Green Car Reports'' prenosi da je dobio potvrdu iz Tesle da je proizvođač električnih automobila prekoračio prag od 200.000 jedinica. Olakšice od 7.500 dolara će biti dostupne samo do 31. decembra, nakon čega će se smanjiti na 3.750 dolara u prvih šest meseci 2019. U drugoj polovini naredne godine, kupci Tesle će imati pravo na 1.875 dolara olakšica, nakon čega nestaju potpuno.

U SAD, olakšice na porez su napravljene tako da približe cenu električnog automobila konkurentnom automobilu sa pogonom na SUS motor, i svaki proizvođač ima pravo na njih dok ne proda 200.000 električnih automobila. Međutim, Tesla proizvodi ekskluzivno električne automobile, što ga je činilo odličnim kandidatnom da dostigne tih magičnih 200.000 jedinica prvi. Ipak, GM bi takođe mogao da dostigne limit ove godine, koji u ponudi ima Chevrolet Volt plug-in hibrid i potpuno električni Chevrolet Bolt EV. Sve dok se proizvođači budu okretali električnom pogonu, čitaćemo ovakve priče. Tesla i GM su rano prihvatili mejnstrim električne automobile, kao i Nissan sa svojim Leafom. Rast potražnje električnih vozila će staviti Teslu i mnoge druge u hendikep, dok će novodolazeći u segment proizvođači dobijati olakšice od 7.500 dolara. Vredno je spomenuti da nemački proizvođači tek od skoro pripremaju električni portfolio. Jaguar je lansirao I-Pace, Porsche sprema Taycan, dok će VW uskoro predstaviti električni crossover.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srozale se akcije Tesle, Mask opet pričao što nije smeo

 

181069-musk boring.jpg

 

Akcije američkog auto-proizvođača Tesle pale su snažno, i ovoga puta zbog komentara izvršnog direktora. Investitori u kompaniji nisu bili izgleda impresionirani time što je generalni direktor kompanije Ilon Mask nazvao britanskog spasioca koji je prošle nedelje spasao 12 tajlandskih dečaka ''pedo'' (aludirajući na reč ''pedofil''). Akcija Tesle pala je 4 odsto, ili dve milijarde dolara posle ovog Maskovog komentara. U maju su akcje Tesle pretprele sličan pad nakon Teslinog neuspešnog performansa, odnosno ponašanja na konferenciji za medije i investitore na čija pitanja je odgovarao sa ''dosadno, dosadno''.

Konflikt između Maska i spasilačkog tima iz Britanije počeo je prošle nedelje kada su oni odbili Maskovu ponudu da da urone mini podmornice kako bi pomogao akciji spasavanja. Šef Tima je rekao da Maskova podmornica nije imala nikakvu šansu zbog nezgodnog terena. Palo je još uvredljivih komentara na koje Mask očigledno nije ostao imun. Odgovorio im je na Tviteru ''Izvini pedofile, tražio si to'', napisao je ali je ubrzo obrisao tvit. Šef tima rekao je da razmišlja o tužbi: ''Verujem da me nazvao pedofilom. Mislim da ljudi shvataju kakv je on tip''. Samo dva dana pre tvita u kome je napisao ''pedo'', Mask je u intervjuu obećao da će pokušati da bude manje agresivan na Tviteru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupci Tesle u Nemačkoj moraju da vrate po 4.000 evra

 

tesla s 60.jpg

 

800-injak vlasnika Teslinog Modela S u Nemačkoj će morati da vrati 4.000 evra podsticaja za kupovinu električnog automobila nakon što je državna agencija ustanovila da su njihovi automobili preskupi da bi se kvalifikovali za subvencije. U ovu kategoriju spadaju vlasnici koji su kupili svoju Teslu pre 6. aprila ove godine, a podsticaj neće dobiti ni 250 vlasnika koji tek čekaju isporuku vozila. Naime, najpristupačniji Model S u Teslinoj ponudi košta 72.000 evra, dok je program za podsticaje bio ograničen na električna i plug-in vozila do cene od 60.000 evra, pa je u novembru prošle godine Tesla uklonjena s liste vozila koja zadovoljavaju kriterijume za olakšice. Amerikanci su u međuvremenu uspeli da ogole osnovni Model S 75D kako bi upao u željenu kategoriju, ali ostaje da se vidi šta će biti s vlasnicima koji su automobil kupili pre 6. aprila. Tesla se žalila na odluku, a kompanija je objavila da će do rešenja ovog slučaja umesto vlasnika vratiti 4.000 evra po vozilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u lovu na profit traži od dobavljača povraćaj novca od 2016.

 

tesla posl.jpg

 

Najpopularniji proizvođač električnih automobila na svetu bi trebao da do kraja 2018. ostvari profit po prvi put od osnivanja kompanije pre 15 godina. Prvi čovek Tesle, Elon Musk, više puta je potvrdio da kompanija neće morati dodatno da se zadužuje, već će povećanjem proizvodnje Modela 3 stati na svoje noge, kao i da će raspolagati tokom novca za podmirivanje tekućih obaveza bez spoljašnjih finansijskih injekcija. ''Wall Street Journal'' sada piše da je jedna od nekonvencionalnih metoda za ostvarivanje ovog cilja Teslino traženje povraćaja novca od dobavljača za delove koji su im isporučeni još 2016! Američki finansijski dnevnik u posedu ima dopis koji je navodno poslat Teslinim dobavljačima krajem prošle nedelje.

U njemu se nesvakidašnji zahtev Tesline uprave opisuje kao ''neophodan'', pa se traži od dobavljača da na njega gledaju kao na investiciju u kompaniju s ciljem nastavka dugoročnog rasta na obostrano zadovoljstvo. Automobilske kompanije neretko traže modifikovanje postojećih ugovora sa budućim datumom, ali WSJ-ovi konsultanti se slažu da je Teslin zahtev bizaran jer traži povraćaj novca za već uspešno obavljen posao. Kompanija iz Palo Alta se za sada nije zvanično oglasila, dok je deonica Tesle na američkoj berzi kliznula za nešto više od 3 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira izgradnju prve fabrike u Evropi

 

137995-tesla fabrika.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla planira izgradnju fabrike u Evropi, piše ''Wall Street Jorunal''. Reč je o tzv. ''Gigafactory'', fabrici u kojoj će električni automobili i baterije biti pod jednim krovom. Tesla je navodno u pregovorima s lokalnim vlastima u Nemačkoj i Holandiji za osiguranje lokacije za ''Gigafactory 4'' za proizvodnju baterija i električnih vozila. Proizvođač električnih automobila već ima pogon u Evropi koja se nalazi u Tilburgu u Holandiji, ali se koristi samo za ''konačnu montažu'' Teslinih modela Model S i Model X. Prvi čovek Tesle Elon Musk već neko vreme govori o punoj fabrici baterija i vozila u Evropi. Nekoliko evropskih zemalja je pokrenulo kampanje kako bi privukle Teslu na svoje tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira da investira pet milijardi dolara u izgradnju fabrike u Kini

 

tesla p.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, ''Tesla'' planira da investira pet milijardi dolara u izgradnju fabrike u Kini. Kompanija ''Tesla'' razmatra prikupljanje sredstava u Kini za finansiranje bar jednog dela ulaganja u fabriku, navodi njujorška agencija ''Blumberg'' pozivajući se na jedan neimenovani izvor. Ta kompanija je prošlog meseca dogovorila izgradnju fabrike u blizini Šangaja, gde bi proizvodnja novog vozila ''Model 3'' trebalo da počne do 2020. godine. Iz ''Tesle'' su saopštili u prvoj dekadi jula da su potpisali sporazum sa gradskim vlastima Šangaja o početku gradnje fabrike u bliskoj budućnosti. Kompanija je tada najavila da će proizvodnja početi za tri godine i da će konačan rezultat biti povećanje proizvodnje na 500.000 vozila godišnje. Sporazum je sklopljen nakon što je ''Tesla'', zbog uzajamnih američko-kineskih uvoznih tarifa, bio prinuđen da poveća cene vozila koje proizvodi u Americi, a prodaje u Kini. Zbog carina koje je američki predsednik Donald Tramp uveo na uvozni čelik i aluminijum, ''Teslin'' model S je ''preko noći'' poskupeo u Kini između 20.000 i 38.000 dolara. Agencije ocenjuju da je na ovaj način ''Tesla'' vrlo mudro doskočio Trampovim carinama i da će se izgradnjom fabrike u Kini donekle zaštititi od negativnih efekata trgovinskog rata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla u drugom kvartalu zabeležila rekordni gubitak od 717 miliona dolara

 

musk tesla.jpg

 

Kompanija Tesla je saopštila da u drugom tromesečju ostvarila prihode od 4 milijarde dolara, što je 43 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Takvi rezultati su zabeleženi zahvaljujući rastu prodaje Modela 3, ali sa druge strane gubitak te kompanije dostigao je rekordne nivoe. Tesla je u drugom tromesečju isporučio više od 40.000 vozila, uključujući i oko 18.000 Modela 3, navodi se u poslovnom izveštaju te kompanije. Uprkos tome, kompanija je u tom kvartalu zabeležila rekordni gubitak od 717 miliona dolara, gotovo dvostruko veći nego u istom periodu prošle godine. Troškovi poslovanja porasli su, navodi se u izveštaju, zbog predstavljanja i dostave kupcima modela 3, njihovog novog modela. Iz kompanije upozoravaju i da će veće kineske carine na američke automobile verovatno pogoditi tamošnju prodaju.

 

Gde će Tesla graditi svoju ''giga'' fabriku u Evropi?

Američka kompanija Tesla radi na sprovođenju plana da svoju četvrtu ''Gigafabriku'' napravi u Evropi. Kako prenosi ''Vol strit džurnal'' (Wall Street Journal), čelnici Tesle su razgovarali sa vlastima Nemačke i Holandije o mogućoj izgradnji pogona u jednoj od ove dve zemlje. U Tesli su prvobitno obavili preliminarne razgovore sa predstanicima dve nemačke savezne države, kako bi pronašli lokaciju za fabriku u kojoj bi se pravili automobili i baterije. Mediji prenose da su pregovori tek počeli pa nije sigurno da će dovesti do dogovora. Izvršni direktor Tesle Elon Mask je u junu na Tviteru napisao da je primarni cilj kompanije da evropsku fabriku napravi u Nemačkoj, blizu zemalja Beneluksa. Ako bi se Tesla odlučila za takvu lokaciju, pogon bi se dopunjvao sa svojim inženjerskim odeljenjem u nemačkom graduću Pruemu. Tesla hrabro ulazi u planove o izgradnji nove fabrike iako još uvek nije završena prva u SAD. Uprkos tome, kompanija je prošlog meseca postigla i dogovor sa vladom Kine o izgradnji treće ''Gigafabrike'' u Šangaju. Tesla planira da pomoću novih fabrika poveća proizvodnju Modela 3 i sledeće godine počne da pravi i mali krosover Model Y. Osim toga, kompanija radi na razvoju i električnog šlepera Semi, kamioneta i električnog hiperautomobila. Prema tvrdnjama Maska Tesla je na putu da ima pozitivan priliv keša ove godine, iako je pre samo nekoliko meseci pretilo da upadne u velike probleme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos gubicima vrednost Tesline deonice skočila za 16 odsto

 

tesla air.jpg

 

Proizvođač električnih automobila iz Palo Alta je objavio finansijske rezultate za prvu polovinu godine. Kompanija je u prvih šest meseci zabeležila gubitak veći od 700 miliona dolara. Uprkos gubitku, vrednost Tesline deonice je skočila za 16 posto, pa je završila dan s cenom od 349.5 dolara. Razlog za optimizam leži i u činjenici da je gubitak manji nego što su analitičari očekivali. Naime, procenjivalo se da će Tesla izgubiti 900 miliona dolara u prvoj polovini 2018, ali kompanija je u posmatranom periodu ostala bez ''svega'' 740 miliona dolara. U Tesli i dalje veruju da će do kraja godine po prvi put uspeti da posluju sa profitom i da neće morati da idu u dodatno prikupljanje kapitala kako bi ostvarili ovaj cilj. Kompanija trenutno na raspolaganju ima 2.2 milijarde dolara u novcu, pa u predstojećem periodu imaju za cilj da podignu proizvodnju Modela 3 sa trenutnih 6.000 na 10.000 automobila nedeljno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će postati privatna kompanija?

 

tesla r 1111.jpg

 

Prvi čovek Tesle, Elon Musk, već neko vreme je nezadovoljan preteranom pažnjom koju javnost i mediji posvećuju kompaniji koju vodi. Musk je pre svega nezadovoljan fokusom investitora na kratkoročne rezultate jer to onemogućava efikasnost kompanije. Harizmatični milijarder veruje da je jedino rešenje za budućnost Tesle prelazak iz javne u privatnu kompaniju i to pri vrednosti deonice od 420 dolara, odnosno valuaciji kompanije od 70-ak milijardi dolara. Navodno Musk već ima ponude zainteresovanih investitora, a sam bi zadržao postojeće učešće od 20 odsto u kompaniji. Da bi se ova ideja sprovela u delo, Musk će morati da dobije odobrenje Teslinih deoničara, pa je pred nama u svakom slučaju zanimljiv period. Ko bi mogao da kupi Teslu? Analitičari nagađaju da je pre svega reč o fondovima, ali nije isključeno da su za kompaniju iz Palo Alta zainteresovani i Apple ili Alphabet (Google).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla i Ilon Mask tuženi i pod istragom zbog ''Twitter privatizacije''

 

158074-tesla s.jpg

 

Dve vrste pravne akcije protiv kompanije Tesla i njenog izvršnog direktora Ilona Maska su pokrenute, kao posedica objave plasirane u sredu, u kojoj se navodi da je kompanija obezbedila dovoljno sredstava kako bi mogla biti skinuta sa berze, odnosno kako bi prešla u privatne ruke. Pored toga, stižu vesti da je Tesla pod istragom upravo zbog ovih tvrdnji. Prema vestima koje prenosi ''Reuters'', odvojene tužbe su podneli Kalman Ajaks i Vilijam Čemberlejn, u kojima optužuju kompaniju i Ilona Maska da su povredili odredbe Zakona o hartijama od vrednosti, veštački naduvavajući vrednost akcija, a zatim profitirajući na osnovu ove poznate i zabranjene manipulacije finansijskim instrumentima.

 

Ajzaks tvrdi da su Maskove tvrdnje čista laž i da navode na pogrešne zaključke, pa ih je uporedio sa ''nuklearnim napadom'' osmišljenim da ''potpuno uništi'' ljude koji su izgubili ušteđevinu zbog ulaganja u akcije kompanije Tesla. Podsetimo, u sredu je Mask objavio sledeći tvit: ''Razmatram da Teslu vratim u privatno vlasništvo. Fondovi obezbeđeni.'' Za one koji ne razumeju način funkcionisanja javnih društava i berzi, treba reći da su vlasnici akcionarskih društava (čije akcije se kotiraju na berzi, to jest čijim akcijama se trguje na berzi) akcionari, odnosno imaoci akcija. Njih je najčešće puno, a ono što je Mask svojom objavom poručio znači da je obezbedio sredstva za otkup akcija od manjinskih akcionara, čime bi broj vlasnika sveo na dovoljno nisku cifru, koja bi mu omogućila da Teslu registruje kao društvo sa ograničenom odgovornošću, naprimer, i čime bi za nju prestali da važe restriktivni zakoni koji regulišu rad akcionarskih društava. Manjinski akcionari bi bili praktično prinuđeni da svoje akcije prodaju, uz gubitke, Ilonu Masku i ekipi oko njega.

 

Iz Tesle je kasnije stiglo javno elektronsko pismo koje je poslao izvršni direktor svim zaposlenima u kojem se navodi da bi kompanija uskoro mogla biti skinuta sa berze, a u kojoj bi vlasništvo bilo nekako podeljeno između većeg broja suvlasnika. Ukoliko bi se ovaj plan realizovao, odnosno ukoliko bi ga odobrila američka Komisija za hartije od vrednosti (SEC) i Skupština akcionara, sredstva koja bi bila neophodna za otkup akcija bi iznosila 72 milijarde američkih dolara, po ''tvitovanoj'' ceni od 420 dolara za jednu akciju. Nikakvi detalji u pogledu toga ko bi finansirao operaciju vrednu silne milijarde dolara, nisu objavljeni. Mask je izjavio da bi ovaj potez zapravo zaštitio kompaniju i poboljšao mogućnosti Tesle za dugoročni razvoj, što nije u skladu sa proklamovanim ciljevima. Ove vesti su dovele do rasta vrednosti akcija kompanije Tesla za oko 12%, što je na stabilnim tržištima ekstreman procenat, iako su cene akcija pale nakon izveštaja, koje su objavili ''The Wall Street Journal'' i ''Bloomberg'', a čiju vam suštinu upravo prenosimo kroz ove redove. Iako do sada pokretnute pravne akcije ne znače automatski i krivicu, ipak je naravno moguće da kompanija Tesla i Mask budu osuđeni. Potencijalne kazne se mere stotinama miliona dolara, uz plaćeni smeštaj i ishranu u državnim hotelima koji se u narodu zovu zatvor.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik Tramp bi mogao da uništi Maskov plan da privatizuje Teslu

 

tesla p 11.jpg

 

Vlada Donalda Trampa se bori protiv stranih ulaganja u kompanije, i to bi mogao da bude problem za Ilona Maska. Mediji već predviđaju da bi Tramp mogao da uništi Maskov plan da privatizuje Teslu. Podsetimo, Mask je rekao da Fond Saudijske Arabije želi da pomogne u finansiranju kako bi sklonili Teslu iz javne ponude. A baš te nedelje je Tramp potpisao zakon kojim se ograničava stranim kompanijama da ulažu u američka preduzeća. A sama Tesla motors ima kapacitete i tehnologiju koju vlada želi da zaštiti. Po novom zakonu, vlada će imati pravo da se mešta i ispituje poslove čak i da kada strani investitor kupuje manjinski udeo. To se posebno odnosi na kineska ulganja. ''Teško je sada znati koliko će eventalna kupovina Saudijaca biti pretnja po SAD, ali ovo je vrsta transakcije okojoj mora biti upoznata Trampova administracija'', rekla je Lavrence Vard, stručnjak za zakon o nacionalnoj sigurnosti i partner u advokatskoj kancelariji D&V.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk: Najteža i najbolnija godina u mojoj karijeri

 

181069-musk boring.jpg

 

Direktor američke kompanije Tesla Elon Musk izjavio je da je pod stresom i da je protekla godina bila ''najteža i najbolnija godina'' njegove karijere. Posle izjave impulsivnog lidera kompanije Tesla za ''New York Times'' deonice Tesle su pale za više od šest posto, navela je agencija AP. U jednosatnom telefonskom intervjuu za ''New York Times'', Mask je govorio o poslu menjajući raspoloženje ''od smeha do suza''. Kompanija Tesla je pod pritiskom da poveća proizvodnju Modela 3, a Musk je, pored ostalog, izjavio da je radio i do 120 sati nedeljno i da je ponekad uzimao lekove zbog nesanice, dodajući da je iscrpljenost uticala na njegovo zdravlje. Ipak, Musk ne želi da se povuče, navodi AP.

 

''Ako poznajete nekoga ko bi mogao bolje da radi, recite mi'', izjavio je direktor kompanije Tesla. Upravni odbor Tesle je naveo u saopštenju za NYT da je ''Elonova posvećenost i privrženost Tesli očigledna''. Prema tržišnoj vrednosti, Tesla je najvredniji američki proizođač automobila, premašivši divove kao što su General Motors i Ford, iako ima značajno manju proizvodnju i stalno posluje sa gubicima. Musk je nedavno objavio na svom blogu da će državni investicioni fond Saudijske Arabije verovatno biti glavni izvor novca za njegov plan o povlačenju te kompanije sa berze, odnosno za otkup svih njenih deonica, ali da dogovor još nije sklopljen. Sredstva za povlačenje Tesle sa berze bi došla od državnog fonda konzervativne kraljevine, jednog od najvećih takvih fondova na svetu. Fond osnovan 1971. godine uložio je oko 250 milijardi dolara u investicije širom sveta, prema podacima Instituta za državne fondove iz Las Vegasa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla bi mogla da proizvodi električne automobile za 25.000 dolara

 

tesla city.jpg

 

Prvi čovek Tesle, Elon Musk, trenutno je u problemima zbog tvita kojim je najavio privatizovanje kompanije, pa je posredno lansirao vrednost deonice na američkoj berzi u nebo. Dok SEC istražuje okolnosti oko ovog saopštenja, koje je trebalo da ide službenim kanalima a ne putem javne mreže, Musk je nastavio da privlači pažnju tamošnjih medija. Tokom intervjua za YouTube kanal Marquesa Brownleeja, Musk je izjavio da bi Tesla za tri godine mogla da proizvede električni automobil jeftiniji od 25.000 dolara. Harizmatični milijarder priznaje da bi pre ovog čina Tesla kao kompanija morala da dostigne viši nivo tehnološkog razvoja. Najjeftiniji Teslin automobil trenutno košta 50.000 dolara, a kompanija tek planira da tržištu ponudi osnovni Model 3 po ceni od obećanih 35.000 dolara. Prema određenim analizama, proizvodnja Modela 3 Teslu košta oko 28.000 dolara, od čega 10.000 dolara otpada na trošak rada i proizvodnje. Da li neki drugi proizvođač može da napravi pristupačni električni automobil za mase do kraja decenije? Teško, ali ne i nemoguće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask najavio da će odustati od ideje da se Tesla privatizuje

 

174837-tesla roadster.jpg

 

Ilon Mask rekao je, da će, slušajući upravni odbor, odustati od ideje da se Tesla privatizuje. Naveo je da su na odluku uticale povratne informacije od investitora, od kojih ga većina navodno, moli da to ne radi.

''S obzirom na povratne informacije koje sam primio, očigledno je da većina Teslinih postojećih akcionara veruje da smo bolji kao javna kompanija'', rekao je Mask posle sastanka sa Teslinim bordom direktora. Posle haosa koji je izazvao svojim tvitom da želi da privatizuje Teslu i da je za to obezbedio sredstva, nekoliko investitora je optužilo Maska da manipiliše akcijama što je suprotno zakonu, pa je pokrenuta i istraga. Mask se ogradio od bilo kakve odgovornosti u vezi dešavanja na tržištu i ponovio da i dalje misli da postoji više nego dovoljno sredstava da se otkupi Tesla, a u međuvremenu, komisija i dalje proverava da li je namerno špekulisao. ''Tesla, Inc.'' ima rekordan minus od 717.5 miliona dolara u poslednjem kvartalu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen je navodno trebao da pomogne u privatizaciji Tesle

 

tesla p.jpg

 

Postoji mogućnost da je Volkswagen ponudio pomoć Elonu Musku, ali da je CEO Tesle odbio sredstva nemačkog proizvođača i drugih koji bi privatizovali njegovu kompaniju, prenosi ''The Wall Street Journal''. Elon Musk je započeo ceo cirkus 7. avgusta kada je tvitovao o privatizaciji Tesle sa 420 dolara po akciji, kao i da su sredstva obezbeđena. Musk je kasnije dodao da se njegova izjava ''sredstva obezbeđena'' odnosila na pregovore sa javnim investicionim fondom Saudijske Arabije da se privatizuje Tesla, iako nije došlo do formalne ponude. Postoji mogućnost i da su obe strane bile skeptične po pitanju sklapanja dogovora, navodi Journal. U izveštaju se navodi da su zvaničnici iz Saudijske Arabije bili podeljeni po pitanju dodatnog investiranja u Teslu sa Muskom za kormilom, ali da je i Musk možda bio skeptičan oko percepcije javnosti oko električne kompanije u vlasništvu države nafte. Nakon toga je formiran specijalni komitet za pribavljanje sredstava iz drugih izvora. Grupa investitora sa dubokim džepovima, među kojima su Volkswagen AG i Silver Lake, je htela i mogla da doprinese do 30 milijardi dolara za privatizaciju Tesle, rekli su bliski izvori Journalu. Musk je navodno odustao od dogovora, koji bi značio da bi on morao da prepusti deo kontrole kompanije nekom drugom. Musk je bio obazriv i po pitanju ponuda drugih proizvođača, i smatrao je da oni žele deo nečega što je nazvao ''Tesla halo''. Prošlog petka, Musk u blogu proizvođača najavio da će Tesla ostati javna kompanija. Volkswagen ne bi bio prvi veliki proizvođač sa udelom u Tesli. Daimler i Toyota su investirali u ranim danima Tesle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Tesle tonu nakon loše prognoze Goldman Sachsa

 

t sportline tesla 11.jpg

 

Deonice Tesle su juče potonule četiri posto nakon što je jedan analitičar investicione banke ''Goldman Sachs'' rekao da očekuje da će se kompanija suočiti sa rastućom konkurencijom, dok će se njeni troškovi verovatno povećavati. Analitičar Goldmana, David Tamberino, smatra da će deonice Tesle pasti za šest meseci na nivo od 210 dolara. Na jučerašnjem zatvaranju berze, deonice ove kompanije su zaključene na nivou od 288.95 dolara. Tamberinova preporuka za Tesline deonice i je dalje ''prodati''. Dodajmo ovome da je Mercedes juče predstavio potpuno električni SUV automobil EQC, čiju proizvodnju planira da počne sledeće godine u Nemačkoj. To je najnoviji izazov za Teslu na tržištu luksuznih električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Tesle potonule posle videa u kome Mask puši marihuanu

 

183922-musk.jpg

 

Deonice proizvođača električnih automobila Tesla pale su juče sedam posto pošto se pojavio snimak intervjua s njenim direktorom Ilonom Maskom u kome on puši marihuanu. Tokom podcasta prikazanom na Youtubeu Mask je pušio džoint sa marihuanom i duvanom koji mu je dao voditelj Joe Rogan. Mask je posle pušenja džointa, za koji je Rogan rekao da je legalan, rekao da ''skoro nikada'' ne puši. ''Ne pušim redovno travu... Zapravo ne primećujem nikakav efekat... Ne smatram da je to veoma dobro za produktivnost'', rekao je on. Juče je takođe je objavljeno da je finansijski direktor Tesle Dave Morton podneo ostavku posle mesec dana na poslu, navodeći kao razlog pažnju javnosti i brz ritam posla. Tesla je objavila da Morton nije imao neslaganja sa rukovodstvom kompanije ili u vezi sa finansijskim izveštajima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saudijski fond stvarno ulaže preko milijardu dolara u električne automobile....ali u Lucid Motors

 

lucid 3.jpg

 

Saudijski fond je danas investirao više od milijardu dolara u američkog proizvodjača električnih automobila, nekoliko nedelja pošto je direktor Tesle Elon Musk rekao da će Saudijska Arabija pomoći njegovoj kompaniji da se povuče sa berze.

Akcije Tesle su danas pale pošto je ''Saudi Public Investment Fund'' objavio da će uložiti preko milijardu dolara u Lucid Motors iz Kalifornije. Saudijski investicioni fond je najavio da će uzeti svoj prvi zajam, od 11 milijardi dolara od svetskih banaka kako bi proširio svoje investicije. Investicija u Lucid Motors bi trebalo da obezbedi pokretanje proizvodnje prvog elektrilčnog automobila kompanije Lucid Air do 2020. godine. Lucid Air bi trebalo da može da predje 640 kilometara sa jednim punjenjem. Kompanija je već počela da prima uplate za taj auto koji košta 52.500 dolara. Kompanija planira da od 2022. pravi 130.000 automobila godišnje. Analitičari procenjuju da saudijski fond ima imovinu u vrednosti od 250 milijardi dolara, medju kojima je 3.5 milijardi dolara udela u Uberu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...