Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Tesla otvara firmu za tjuning/styling automobila

 

tesla tuning.jpg

 

Vlasnici Tesla modela će sada mnoći da ih oblepe folijama, da ih zatamne i da urade još mnogo toga. Elon Mask kaže da je shvatio da vlasnici njegovih automobila moraju da imaju opciju da svoja vozila učine unikatnim i da ih urede kako oni to žele. Zato je odlučio da pokrene novu granu Tesla kompanije koja će se baviti samo ''sređivanjem'' postojećih Tesla modela.

Za sada, ova  kompanija najavljena je samo u Kini i biće u aktivnosti od sledeće godine,a ako se bude dobro pokazala na kineskom tržištu onda sledeću možemo očekivati u Americi. Ova kompanija će prvenstveno pružati usluge oblepljivanja folijom, gde će svi vlasnici Tesla modela moći da promene boju i izlged svog vozila. Tu će takođe moći da prelepe felne, da izaberu nove modele felni i da zatamne stakla, a takođe će se raditi i karoserijske promene. Ovo deluje jako zanimljivo, tako da jedva čekamo da vidimo kako će Tesla vozila izgledati u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže prvi Tesla automobil iz Kine za globalno tržište

 

199494-tesla china.jpg

 

Prvi čovek Tesle Elon Musk je nedavno objavio da kompanija planira dva nova električna automobila. Sada je postalo jasno da se proizvođač već priprema za razvoj jednog od njih.

''Tesla China'' je objavio listu novih slobodnih radnih mesta na kineskom Weibu, uključujući menadžera dizajna, kreativnog direktora, dizajnera automobila, CMF menadžera, stručnjaka za kvalitet CMF-a, stručnjaka za kvalitet dizajna i još mnogo toga. Sve ove pozicije zauzeće ljudi koji će razviti Teslin novi model za globalno tržište u Kini. Do sada su Tesline kineske fabrike proizvodile automobile isključivo za domaće tržište, ali od sada će biti drugačije, kaže Musk Nažalost, još nema detalja o automobilu. Poznato je samo da će biti završen oko 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla traži dozvolu za prodaju radarskog sigurnosnog uređaja za automobile

 

tesla gama.jpg

 

Tesla je od vlasti u Americi zatražio dozvolu za prodaju interaktivnog uređaja za detektovanje pokreta na malim udaljenostima, koji bi poboljšao sigurnosni sistem u vozilima. Senzor nema licencu, a koristi milimetarske talase veće snage nego što važeći propisi dozvoljavaju. Koristio bi četiri odašiljača i tri prijemnika a bazirao bi se na radarskoj tehnologiji. U Tesli smatraju da radarska tehnologija milimetarskih talasa ima prednosti u odnosu na druge senzorske sistem, poput onih baziranih na kamerama odnosno onih ugrađenih u sedišta.

 

Radarski sistemi prodiru duboko u predmete, vide ''kroz'' meke materijale, poput ćebenceta kojom je dete pokriveno na posebnom sedištu, objašnjavaju. Mogu takođe da procene veličinu tela kako bi optimizovali aktiviranje vazdušnih jastuka u slučaju sudara, u zavisnosti od toga da li na mestu sedi odrasla osoba ili dete, naglašavaju u Tesli. Takav sistem bi bio efikasnijih od postojećih sistema senzora koji su ugrađeni u sedišta i bazirani su na težini, tvrde. Savezna komisija za komunikacije (FCC) odobrila je 2018. sličan zahtev Google-a, dok je Valeo North America u martu podneo zahtev za sigurnosni uređaj koji bi takođe otkrivao decu u automobilima. Postupak još nije završen. FCC je pokrenuo postupak javnog savetovanja o Teslinom zahtevu koji će biti zaključen 21. septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla vredi blizu 400 milijardi dolara

 

tesla super 111.jpg

 

Uprkos neizvesnoj ekonomskoj situaciji, mnoge deonice, a time i indeksi, i dalje rastu budući da su investitori spremni da rizikuju sa nižim kamatnim stopama. Centralne banke su na njihovoj strani sa fantastičnim iznosima novoštampanog novca, a favoriti na tržištu i dalje su Tesline deonice. Nakon što je kompanija 11. avgusta objavila da je krajem ovog meseca planirala da podeli svoje deonice u odnosu 1:5, cena im je skočila za gotovo 50% i dostigla 2.100 dolara, a tržišna kapitalizacija vrlo blizu 400 milijardi dolara, što je 4 puta više ukupne vrednosti tri automobilska giganta u Detroitu (GM, Ford, FCA). Većina analitičara na ''Vol Stritu'' veruje da su deonice precenjene i predviđaju pad cene, ali u prošlosti se uvek pokazalo da su ulagači koji su se kladili na pad Teslinih deonica kasnije razbijali glavu zbog tog poteza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira kompaktni hatchback kao rivala Volkswagenovom ID.3

 

tesla model 3 hatch.jpg

 

Kompanija Tesla nastavlja svoj put ka osvajanju tržišta i namerava da ponudi pristupačni kompaktni hatchback. Osnivač i direktor Tesle Elon Musk je najavio novi automobil koji će verovatno biti redizajnirana i adaptirana verzija postojećeg Modela 3, a koja će biti primarno namenjena evropskom tržištu. Novi automobil bi mogao da se proizvodi uz limuzinu u novom postrojenju koje se nalazi u Nemačkoj.

Obraćajući se investitorima i analitičarima putem konferencijskog poziva, Musk je rekao da njegova kompanija ''neće uspeti u svojoj misiji ako ne bude proizvodila pristupačne automobile''. Dodao je da Teslini automobili trenutno nisu dovoljno pristupačni i da to treba rešiti. Novi model verovatno nećemo videti uskoro jer Tesla tek treba da počne proizvodnju kamiona Semi, superautomobila Roadster i pickupa Cybertruck. Ipak, taj pristupačniji model će omogućiti Tesli da ima rivala Volkswagenovom modelu ID.3. Nemačko postrojenje će biti spremno za proizvodnju u julu 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla prodajom akcija planira da prikupi do 5 milijardi dolara

 

161411-tesla s 1.jpg

 

Proizvođač električnih automobila Tesla je saopštio da planira da prikupi do 5 milijardi dolara putem programa prodaje akcija, kojim će upravljati vodeće brokerske kuće sa Vol Strita. Među agentima koji će voditi prodaju Teslinih akcija su velike banke poput Goldman Sachs, Bank of America Securities, Citigroup Global Markets i Morgan Stanley, navodi se u saopštenju kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poruka Nemaca Ilonu Masku

 

musk.jpg

 

Šef Tesle bio je u Berlinu. Bez pompe. Nemcima je sumnjiv, a možda i vladi. Poruka glasi: prvo sagradi fabriku, poštuj eko-standarde i pristojno plati ljude, a onda ćemo da vidimo da li nam se sviđaš, sumira Jens Turau. Koga su Nemci očekivali u Berlinu ove srede? Papu, Vladimira Putina, Donalda Trumpa ili kraljicu? Takav utisak ste mogli steći kada je, recimo jedna radio-stanica u Berlinu i Brandenburgu rekonstruisala rutu leta istaknutog posetioca i uzbuđeno izvestila: Da, prepodne će osoba oko koje se sve vrti da sleti u Berlin. Ta osoba je Ilon Mask, multimilijarder iz Amerike. On je osnivač Tesle. Preduzetnik čiji je glavni proizvod nada u budućnost. Električni automobili, vakcine, Peypal, putovanja u svemir. Kontroverzan, bizaran, nečuveno uspešan i glasan. Ženio se nekoliko puta, dva puta sa istom ženom. Za jedne je on spasitelj, koji ima sve što Nemci nemaju: nepokolebljivu veru u sebe i spremnost na rizik. Za druge je je jednostavno žongler.

 

Šta vlada u Berlinu misli o Masku?

Nemačka vlada očigledno nije odlučila kojoj se od te dve grupe da se prikloni. Uzrok je možda i Maskova notorna i ozloglašena spontanost. Ove srede čak nije bilo moguće saznati ni gde se, kada i s kim on sastaje. Portparolka Ministarstva privrede u Berlinu juče u podne škrtim rečima je novinarima stavila do znanja da ne postoje nikakve informacije o nezvaničnim susretima nemačkog ministra i Ilona Maska. Može li Mask možda da pomogne da se vakcine protiv korone proizvedu u Nemačkoj? Bez komentara. Čule su se glasine da je zapelo čak i u najtiražnijem nemačkom listu, tabloidu ''Bild'', jer njegovi novinari nisu mogli da dođu doći do informacija o poseti šefa Tesle. Mask će učestvovati na jednom skupu CDU/CSU u Bundestagu, na kojem će se pojaviti i kancelarka. A onda se kod okupljenih pojavio nemir da bi Mask mogao ponovo da otkaže. Sve je pod velom tajnosti. Na kraju, dolazi do ''razgovora na marginama skupa'' sa ministrom ekonomskih poslova Peterom Altmajerom i ministrom zdravlja Jensom Španom.

 

Uzbuđenje radijskih voditelja u Brandenburgu je razumljivo: Maskove aktivnosti već mesecima su jedna od glavnih tema u toj nemačkoj pokrajini. Ne prođe dan bez novih izveštaja o fabrici: Mask želi da do sledećeg leta završi svoju novu ogromnu fabriku u Grinhajdeu blizu Berlina sa 12.000 radnih mesta. Tamo će se proizvoditi 500.000 električnih automobila godišnje. Odobrenje nemačkih vlasti još uvek nedostaje, ali gradnja je u toku. Tipično američki.

 

Skeptični Brandenburžani

Mnogi ljudi u Brandenburgu ne veruju da tamo niče nešto za šta bi moglo da se kaže da je ''blagosloveno'', nešto što će toj nemačkoj pokrajini da bude od koristi. Mnogi se još uvek sećaju navodnog trkališta Formule 1 u Lauzicu ili one najmodernije fabrike cepelina. Sve je to bilo planirano i obećano da će se graditi nakon pada Berlinskog zida 1990. godine kako bi se to područje i okolina istočnog Berlina ekonomski unapredili. I sve je propalo. Samo se aerodrom ne spominje, iako to što se još uvek ne pušta u rad ljude ostavlja zapanjenim. On bi trebalo da bude gotov ove godine. Sasvim sigurno. No, to ostaje da se vidi.

 

Nemačke rezerve prema poduzetnicima

Ova čudna nezvanična poseta Ilona Maska, bez informacija u javnosti, dolazi u trenutku kada se kod Nemaca ponovo povećava broj onih koji odbacuju velike preduzetnike. To je posledica neverovatnog skandala u vezi sa propašću Wirecard - pružaoca usluga u platnom prometu. To je skandal u kojem su menadžeri u bekstvu, u kojem je reč o falsifikovanju finansijskih izveštaja u milijardama. Nemci su više za one velike firme na čijem su čelu porodice - poput Deichmann-a (trgovina cipelama) ili prehrambenog giganta Dr Oetker. I još nešto: Nemci vole kad ti preduzetnici ne ističu javno te svoje milijarde. U stvari mnogi od njih gotovo da ne mogu da se vide u javnosti. Osoba kao što je Mask, koja restrikcije zbog pandemije korone u svojoj Kaliforniji glasno naziva ''fašističkim'', Nemcima je sumnjiva. A očigledno i vladi u Berlinu. Njihova poruka je sledeća: prvo lepo sagradi fabriku, poštuj ekološke standarde i pristojno plati svoje ljude, a onda ćemo mi da vidimo da li nam se sviđaš. Onda bismo, sledeći put, mogli da organizujemo pravi prijem. I molimo te da na vreme zakažeš dolazak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otvara predstavništvo u Hrvatskoj

 

158984-tesla s 1.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla otvara svoje predstavništvo u Hrvatskoj. U opisima poslova su napisali da se ''pripremaju za uzbudljiv dolazak u Hrvatsku''. Trenutno traže dvoje radnika koji bi se priključili njihovom novom timu u Zagrebu. Traže se Tesla Advisor i Sales & Delivery Manager. Još uvek nije poznat konkretan datum otvaranja Tesline filijale u Zagrebu. Prošle godine u septembru je osnivač Tesle Elon Musk na Twitteru potvrdio da će Teslina predstavništva stići u Hrvatsku, Srbiju, Slovačku i veliki deo istočne Evrope početkom 2020., ali to se zbog pandemije koronavirusa nije desilo kada je bilo planirano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snažan pad Teslinih deonica

 

t sport 001.jpg

 

Tržišna kapitalizacija proizvođača električnih automobila Tesla je smanjena u utorak za oko 80 milijardi dolara budući da njegove deonice ipak nisu uključene u berzovni indeks S&P 500. Iznos odgovara zbiru tržišne kapitalizacije General Motorsa i Forda. Tesline deonice su zabeležile u utorak najveći dnevni pad otkada su uvrštene u berzovnu kotaciju i nadovezale su se na talas prodaje tehnoloških deonica, koje su dominirale oporavkom Wall Streeta od sunovrata koji je izazvalo širenje koronavirusa.

 

U vreme jučerašnjeg zatvaranja tržišta Tesline deonice su bile u minusu 21.6%, dok su deonice konkurentskog proizvođača električnih automobila Nikola Corpa skočile više od 40% nakon što je General Motors najavio kupovinu udela od 11%. Analitičari i investitori na Wall Streetu su se nadali da će Tesla biti uključen u indeks S&P 500 nakon što je kompanija u julu saopštila da je četvrto tromesečje zaredom poslovala u plusu. S&P Dow Jones je iznenadio sve odlukom da će umesto Tesle u indeks S&P 500 uvrstiti internet trgovinu alata Etsy, proizvođača opreme Teradyne i farmaceutsko-tehnološku kompaniju Catalent. ''Uzrok pada cene (Tesline) deonice je činjenica da nije uvrštena u S&P 500, ali se njime ujedno normalizuje i vrednost kompanije'', zaključio je analitičar Nord/LB-a Frank Schwope.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Tesla na evropskom tržištu prodavati vozila koja pravi u Kini?

 

199494-tesla china.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila trebalo bi da u narednim mesecima počne da izvozi na evropsko tržište vozila koja pravi u Kini. Tesla je do sada u svojoj fabrici u Šangaju proizvodio Model 3 za kupce u Kini, ali kako piše Autonews Europe, to bi uskoro moglo da se promeni. Neimenovani izvor koji je upoznat sa planovima kompanije otkrio je da Tesla namerava da od četvrtog kvartala ove godine Model 3 koji pravi u kineskom pogonu počne da izvozi na evropsko tržište, ali i u Singapur, Australiju i Novi Zeland.

Prema istom izvoru, prvi kontigenti sa ''kineskim'' Modelom 3 na ova tržišta krenuće do kraja 2020, ili početkom 2021. U Tesli za sada nisu zvanično potvrdili ove navode. Američka kompanija u Kini trenutno proizvodi oko 11.000 automobila mesečno i sva vozila se isporučuju kupcima na domaćem tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Tesle tonu nakon razočaravajućih najava oko baterije

 

tesla cybertruck musk.jpg

 

Deonice Tesle su u utorak potonule 5.6% jer su investitori negativno reagovali na suzdržane najave u pogledu nove baterije. Očekivalo se da će Muskova kompanija u utorak popodne objaviti detalje o novoj vrsti baterijskih ćelija koju je razvila. Analitičari su se nadali da bi ta tehnologija mogla pomoći Tesli da održi prednost nad rivalima u prostoru električnih vozila, ali Musk je još u ponedeljak prigušio takve nade kada je upozorio na prepreke za postizanje masovne proizvodnje.

''Važna napomena o Teslinom danu baterija koji je na rasporedu sutra'', tvitovao je Musk. ''To utiče na dugoročnu proizvodnju, posebno na Semi, Cybertruck & Roadster, ali ono što najavljujemo doći će u fazu ozbiljne proizvodnje tek 2022.'' Musk je rekao da će Tesla povećati kupovinu baterijskih ćelija od dobavljača Panasonic, LG i CATL, ali upozorio je da ''i dalje predviđamo značajne nestašice u 2022. i nakon toga ako i sami ne preduzmemo mere''. Tesla je napravio prototip linije za proizvodnju baterijskih ćelija u laboratoriji u Fremontu u Kaliforniji, u blizini svoje američke fabrike automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftiniji model Tesle za oko tri godine

 

tesla musk.jpg

 

Na prezentaciji uživo, koju je nazvao ''Battery Day'', Ilon Mask je naveo da računa da će njegov električni model ''za oko tri godine'' znatno pojeftiniti zbog radikalnog povećanja efikasnosti baterija ovog automobila. ''San nam je uvek bio električni automobil koji ljudi mogu da priušte'', kazao je pred 240 deoničara kompanije, čiji je on osnivač. Kao ciljanu cenu je naveo 25.000 dolara. BBC prenosi zanimljivost da je svaki od deoničara, pred kojima je Mask govorio, sedeo u jednom Teslinom Modelu 3. Tesla je inače kompanija koja je nakon četiri godine stalnog rasta, danas najvrednija automobilska kompanija na svetu.

 

Tesla podnela tužbu protih Trampovih tarifa na uvoz iz Kine

 

Kompanija Tesla podnela je tužbu kako bi blokirala primenu tarifa Trampove administracije na delove za električna vozila koje uvozi iz Kine. Tesla je u ponedeljak podnela tužbu pre američkim sudom za međunarodnu trgovinu u Njujorku, zatraživši odluku kojom bi se ti nameti proglasili nezakonitim i da bi dobila refundaciju, sa kamatom, za iznos koji je dosada platila. Kompanija je dovela u pitanje odluku Roberta Lajtizera, trgovinskog predstavnika SAD, koji je u ovom slučaju optuženi. Naime, Lajtizerova kancelarija je lane odbila zahtev Tesle da bude izuzeta od carine od 25% na displeje i kompjuterske ekrane kineskog porekla koje koristi u svom električnom modelu automobila Tesla 3. Tada se Tesla žalila da joj povećani troškovi, usled tarifa Kini, nanose ekonomsku štetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla preuzima nemački ATW Automation

 

tesla v3.jpg

 

Tesla će preuzeti nemačku firmu ATW Automation, koja montira akumulatorske module za automobilsku industriju,. ATW je filijala kanadske firme ATS Automation Tooling Systems. Pomenuta kanadska kompanija se već neko vreme nalazi na ivici bankrota zbog oštrog pada narudžbina. ATS je pre nedelju dana najavio da će prodati deo svoje imovine u Nemačkoj, ali nije naveo ko je kupac. Nemačka filijala kanadske kompanije ima oko 120 zaposlenih i do sada je izradila preko dvadeset baterijskih kompleta za međunarodne proizvođače automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla raspustio PR - ne želi da ima posla sa medijima

 

tesla 2019.jpg

 

Postoje publikacije za koje se čini da su na Teslinom platnom spisku (mada nisu), i one koje bi zatvorile firmu Ilona Maska u sekundi da se one pitaju. Zatim, tu imamo i većinu medija koji pokušavaju da ostanu neutralni i kreiraju objektivnu sliku, ostavljajući čitaocu/gledaocu da sam donese zaključke. To zapravo i jeste definicija onoga što mediji treba da rade, ali sa kompanijom poput Tesle izgleda da to nije nimalo lako. Kako pišu Vrele Gume, razlog je prilično jednostavan, a njegovo ime je Ilon Mask. Pokušajmo da zamislimo bilo kojeg drugog šefa neke kompanije iz automobilske industrije koji je je tako usko povezan sa firmom koju vodi, i na kraju ćemo zaljučiti da takav ne postoji. Neki čak dele svoje prezime sa imenom firme, poput Koenigsegga, ali se i dalje ne ponašaju ni približno ''posesivno'' kao Mask sa Teslom.

 

Možda je razlog taj što Mask duboko veruje u misiju kompanije i verovatno smatra da ona stoji usamljeno naspram ostatka automobilske industrije, o naftnoj da ne govorimo. Problem je što Mask bilo kakvu vrstu kritike doživljava lično i zapravo je spušta na lični nivo. Tesla je, možemo tako reći njegovo čedo, a svi znamo, ili bar možemo da zamislimo, kako to izgleda kada nam neko kritikuje dete koje je naravno savršeno i lepo vaspitano. Međutim, možda baš i nije tako savršeno, tako da kritike mogu biti sasvim validne. Realan problem nastaje iz načina na koji Teslin šef to interpretira, a do sada većina onih koji možda nisu imali posebno pozitivne reči za Tesline proizvode, nazvao je ''short sellerima'', ''EV skepticima'', a znao je da upotrebi i gore izraze. Umesto da primeni izbalansiran pristup, Mask je počeo te ljude da etiketira kao neprijatelje, a ispostavilo se da veći deo njih dolazi iz medija.

 

Poslednji primer predstavljaju dešavanja nakon prošlomesečnog ''Battery Day-a'', događaja koji je bio u žiži interesovanja medija i publike već duže vreme, a koji je na kraju izneverio očekivanja. Pored toga, pruženo je vrlo malo informacija o opipljivom napretku, umesto toga je predstavljena gomila planova i obećanja, gde se neka odnose na period i do tri godine. Logično, posledica svega je bila ta da mediji nisu bili oduševljeni. Vesti o novoj bateriji zvuče sjajno, i naravno, proizvodnja ćelija je veoma važna, ali je teško uzbuditi se zbog nečega što se nije (još uvek) ni desilo. Par dana nakon događaja, verovatno nezadovoljan zbog načina na koji su mediji sve predstavili, Mask ih je nazvao ''glupim'', rekavši da ne vidi važnost toga što je objavljeno.

 

To je čini se bila kap koja je prelila čašu za Maska, jer su ubrzo usledile informacije da je Tesla raspustio svoj PR sektor, bez planova da ga ponovo formira. Ruku na srce, Teslin PR je i tako već izvesno vreme radio ''na rezervi'', ali sada više ne postoji. Ovo je svojevrstan presedan u automobilskoj industriji, ali Tesla je kompanija poznata po tome što stvari radi drugačije. Primera radi, čuvena je po tome što odbija da plaća oglašavanje, što je nešto protiv čega je glasano ponovo tokom mitinga akcionara, koji je prethodio ''Battery Day-u''. Ipak, prekidanje svih veza sa medijima se čini pomalo ekstremnim, čak i za Teslu.

 

Kakve zaključke možemo izvući? Po svemu sudeći, kompanija će nastaviti informacijama da snabdeva medije koji su joj bespogovorno naklonjeni, dok će odbaciti ostale. Sadruge strane, ovo bi za posledicu moglo da ima da taj ''ostatak'' bude prilično iziritiran tom odlukom, i to sa pravom, tako da bi budući prilozi o Tesli mogli biti negativniji što bi na kraju krajeva u neku ruku pokazalo da je Mask u pravu, mada u većini slučajeva definitivno - nije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask tvrdi da će Tesla ove godine napraviti 500.000 vozila

 

161411-tesla s 1.jpg

 

Početak 2020. je obećavao da će Tesla bez problema nadmašiti godišnju proizvodnju od pola miliona automobila, ali te projekcije su objavljene pre nego što je svet zahvatila pandemija koronavirusa. Uprkos tome, Mask smatra da njegova kompanija može da završi godinu sa 500.000 napravljenih vozila i svoje mišljenje je podelio u mejlu sa radnicima Tesle, kako bi ih ohrabrio da pruže svoj maksimum u ostvarivanju cilja.

 

''Sve se na kraju svodi na rezultat u poslednjem kvartalu. Molim vas da preduzmete sve korake koji vam padnu na pamet da biste povećali proizvodnju (uz istovremeno podizanje nivoa kvaliteta)'', napisao je Musk, a preneo Tesmanian. ''Kada smo osnovali kompaniju Tesla pre nešto više od 16 godina, nisam mislio da ćemo stići tako daleko, ali, zahvaljujući vašem trudu i domišljatosti, imamo šanse da napravimo pola miliona automobila u jednoj godini, što je zaista neverovatno!''

Tesla je u trećem kvartalu 2020. napravio 145.036 automobila i isporučio kupcima 139.300 vozila, što je najbolji rezultat ove kompanije u jednom tromesečju. Međutim, da bi zaista uspeo da ostvari zacrtani cilj od pola miliona automobila, potrebno je da u poslednja tri meseca proizvede skoro 182.000 vozila, što neće biti lak zadatak. Teslina gigafabrika u Šangaju ključna je za rast proizvodnje u 2020. Planirano je da ove godine iz kineskog pogona izađe 150.000 automobila. Ukoliko se Maskove najave ostvare, Tesla će po prvi put u jednoj kalendarskoj godini proizvesti preko 500.000 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio da zaključa mobilni, pa zabunom putem aplikacije kupio autopilot za Teslu

 

tesla model 3 k.jpg

 

Koliko vam se puta dogodilo da ste mobilni ostavili u pantalonama a da ga niste zaključali, pa ste nakon toga morali da objašnjavate polovini imenika da ste ih slučajno nazvali? Verujemo da su mnogi od vas doživeli tako nešto. Ali Vaziri, vlasnik Tesle Model 3 u Americi je doživeo nešto mnogo neprijatnije.

 

Nakon što je nepažnjom mobilni ostavio nezaključan u pantalonama, uskoro mu je stigla poruka u kojoj mu se čestita na kupovini Tesla Autopilota. Ostao je u šoku budući da nikad nije koristio Teslinu aplikaciju putem koje je moguće nabaviti i nadograditi automobil određenim uslugama poput ove koja košta 4.280 dolara! Naravno, usledila je poruka njegove banke u kojoj se obaveštava o kupovini, a tada je došlo vreme da kontaktira Teslinu službu za korisnike. Iz iste su mu odgovorili da je potrebno samo pritisnuti ''refund'' opciju koja se nalazi u mejlu koji je dobio prilikom potvrde kupovine i da će na taj način dobiti povraćaj sredstava, a autopilot neće biti nadograđen. Ipak, istog nije bilo, pa je Vaziri nazvao banku i zamolio da storniraju njegovu uplatu.

 

Ovo nije prvi takav slučaj jer su se mnogi klijenti već žalili na kupovine koje nisu namerno odradili, budući da Teslina aplikacija ne zahteva šifru kako bi se odradile kupovine, pa se u ovakvim situacijama lagano dogode propusti. O svemu je obavešten i Elon Musk koji se javio na Twitteru gde je napisao da će istražiti šta je pošlo po zlu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla smanjuje garanciju

 

tesla m3 11.jpg

 

Kompanija Tesla je odlučila da ukine garanciju za polovna vozila koja je važila četiri godine, i objavili su da će garancija od sada važiti samo godinu dana ili 16.000 kilometara.

''Teslina vozila koja su već kupljena više neće biti u sklopu prethodnog dogovora o četvorogodišnjoj garanciji, a ukoliko je automobil naručen posle ove odluke, garancija će važiti godinu dana ili 16.000 kilometara od datuma porudžbine'', rečeno je iz Tesle. Prošle nedelje, kompanija je otkazala polisu koja je garantovala da možete da vratite automobil 7 dana nakon kupovine i da nazad dobijete pun iznos, i za takvu odluku nisu dali objašnjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

=====

 

Ali, stvari su ipak malo drugačije - originalni tekst uslova različitih nivoa garancije koje daje Tesla su OVDE.

Garancija o kojoj je reč u novinskom tekstu je ona koja se tiče kupovine polovnjaka (Used Vehicle Limited Warranty). Dakle, npr. neki Majk je kupio Teslu novu direktno od fabrike i dobio garanciju. Prošle su godine/kilometri i ona je istekla. Nakon što je istekla, Majk prodaje taj auto nekom Džonu. Po novim pravilima, Džon će imati garaciju na taj polovni auto Tesla godinu dana ili 10.000 milja, iako je već istekla fabrička garancija koju je imao Majk kad je kupio nov auto. Čak i ako Majk proda Teslu pre nego je istekla fabrička garancija, kupac te polovne Tesle npr. neki Džon će imati fabričku garanciju (onoliko koliko je preostalo od 4 godina/50.000 milja), plus posle toga opet još dodatnih godinu dana ili 10.000 milja.

 

Tesla inače daje garanciju od 4 godine/50.000 milja, osim na bateriju i pogon gde je garancija 8 godina i 100-150k milja u zavisnosti od Tesla modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će automobile proizvedene u Kini izvoziti u Evropu

 

199494-tesla china.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla je najavio da će do kraja oktobra automobile Model 3 proizvedene u Kini, početi da izvozi u više od deset evropskih zemalja. Kompanija je vozila proizvedena u fabrici u Šangaju počela da isporučuje u decembru prošle godine a do kraja oktobra će početi da ih izvozi, između ostalog, u Nemačku, Francusku, Italiju i Švajcarsku, stoji u saopštenju, objavljenom početkom nedelje. Tesla trenutno gradi fabriku na periferiji Berlina, a nemačka vlada je najavila više od 9.000 evra subvencija za kupce električnih automobila uključujući Teslin Model 3, podseća Reuters.

 

Američka kompanija širi poslovanje u Kini upkos eskalaciji napetosti između Vašingtona i Pekinga. Fabrika u Šangaju, prva Teslina van SAD-a, trebalo bi da ove godine proizvede 150 hiljada vozila. ''Podrška kineske vlade industriji, inovativnim lokalnim firmama i kupcima koji prihvataju nove tehnologije, čine Kinu najboljim tržištem pametnih električnih vozila'', saopštava Tesla, dodajući da planira povećanje proizvodnje i proširenje prodajne i mrežu stanica za punjenje u Kini. U septembru je Tesla prodao više od 11 hiljada automobila Model 3 u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, a paralelno gradi nove proizvodne kapacitete u Šangaju za proizvodnju Modela Y. I nemački BMW planira da u Evropi prodaje električni model iX3, koji proizvodi u kineskom Shenyangu, dok Damiler seli proizvodnju Smarta u zaliv Hangzhou, navodi Reuters.

 

Rezultati Tesle nadmašili očekivanja, deonice lete u nebo

 

Tesla je prijatno iznenadila rezultatima za treći kvartal koji su nadmašili očekivanja analitičara. Proizvođač električnih automobila ostvaruje profit već peti uzastopni kvartal. Deonice su nakon saopštenja rezultata uzletele 4.3% na 440.81 dolara. Tesla je objavila da ima instalirane kapacitete za proizvodnju i isporuku 500.000 vozila ove godine. Prihod je porastao na rekordnih 8.77 milijardi dolara, sa 6.30 milijardi dolara godinu ranije. Prema podacima IBES-a iz Refinitiva, analitičari su očekivali prihod od 8.36 milijardi dolara. Ne računajući jednokratke stavke, Tesla je zabeležila dobit od 76 centi po deonici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla (ponovo) podiže cenu za ''Full Self-Driving'' opciju

 

tesla sd.jpg

 

Tesla ''Full Self-Driving'' opcija, koja aktivira Autopilot za menjanje traka na autoputu, ili za automatsko parkiranje, sada košta 10.000 dolara, odnosno 2.000 dolara više nego što je to bilo ranije. Cena se odnosi na američko tržište, gde je ''Full Self-Driving'' funkcionalnost puštena u limitiranoj beta verziji, gde Autopilot može da se koristi i na lokalnim putevima.

Ilon Mask, je u svom tvitu od prošle nedelje najavio ovo povećanje cena, a naveo je i da će cena biti podignuta i na drugim tržištima kad se tamo otvori beta testiranje. Bez obzira na ime ''Full Self-Driving'' opcija zahteva konstantan monitoring od strane putnika u kolima i držanje ruke na volanu svo vreme. Inače, tokom poslednjih nekoliko godina, od kada je prvi put predstavljena, cena ove opcije konstantno raste. Počelo se sa cenom od 5.000 dolara, nakon čega je u maju prošle godine ona podignuta na 6.000 dolara, u novembru na 7.000 dolara, da bi u junu ove godine dostigla iznos od 8.000 dolara. Povećanje cene, Mask opravdava time što će, kada Tesla vozila budu potpuno autonomna, moći da zarađuju novac svojim vlasnicima u trenucima kada im automobil nije potreban, kao deo flote robotizovanih taksija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla razmatra širenje u Evropi

 

tesla model 3 hatch.jpg

 

Tesla razmatra širenje poslovanja u Evropi modelom kompaktnog automobila koji bi bio namenjen masovnom tržištu, rekao je izvršni direktor Elon Musk. ''Verovatno bi u Evropi imalo smisla praviti kompaktni automobil, možda hatchback ili nešto slično'', rekao je Musk u utorak na evropskoj internetskoj konferenciji o baterijama kojoj je domaćin bila nemačka vlada. U SAD-u su automobili uglavnom veći jer Amerikanci vole velike automobile, dok su u Evropi obično manji, istakao je Musk, dodavši da je u Berlinu imao problema s parkiranjem svog pet metara dugog Modela X. ''Vozio sam Model X po Berlinu i imali smo popriličnih problema sa pronalaženjem parking mesta.''

Američki proizvođač automobila trenutno u ponudi ima četiri modela automobila, uključujući srednju limuzinu Model 3 i srednje veliki SUV Model Y. Za dve godine kompanija namerava da na globalno tržište plasira i električni kamionet Cybertruck.

     

Nova Teslina fabrika baterija u Nemačkoj biće najveća na svetu    

 

Nova Teslina fabrika, koja se gradi na periferiji Berlina, biće najverovatnije najveća fabrika za proizvodnju baterija na svetu, najavio je izvršni direktor Tesle Elon Musk. Kompanija planira da tamo proizvodi oko 500.000 automobila godišnje. Musk je govorio na internetskoj video konferenciji o baterijama koju je pripremilo nemačko Ministarstvo ekonomije u sklopu nemačkog predsedavanja EU. Kako je objasnio, proizvodnja ćelija baterija u novoj fabrici u Nemačkoj, gde će uglavnom proizvoditi Modele 3 i modele Y, počinje s kapacitetom od oko 100 gigavat-sati godišnje, a zatim će se ubrzati do 250 gigavat-sati godišnje. Kada to postignu, Musk ''sa priličnom sigurnošću'' tvrdi da će to biti najveća fabrika ćelija na svetu.

 

Fabrika nedaleko od Grüneheidea biće prva Teslina fabrika koja proizvodi baterije i automobile. Kompanija proizvodi baterije u Nevadi u SAD-u, a automobile sklapa u Frimontu i Kaliforniji. Govoreći na konferenciji, Musk je najavio i nove, kompaktnije modele dužeg dometa, koji će biti posebno ciljani na evropsko tržište. Nije predvideo kada bi novi modeli mogli da stignu na tržište. U septembru je Musk najavio da će se razvoj u sledeće tri godine fokusirati na značajno jeftinije baterije i električne automobile za 25.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene Teslinih Modela S i X u Evropi sve veće

 

187650-Tesla Model X.jpg

 

Cene automobila Tesla Model S i Model X sve su veće u Evropi, a recimo u Nemačkoj trenutno možete kupiti Teslu Model S za 81.990 evra iliti 97.700 dolara, dok je stara cena bila 76.990 evra. Kada pogledate, to je rast od 5 do 6 hiljada dolara što nije mnogo, ali realno gledano, nije ni malo. U Sjedinjenim Američkim Državama Tesla Model S košta 67.920 dolara. U Španiji su Teslini automobili skuplji za oko 2.000 evra, a zanimljivo da do marta 2021. godine kupljeni automobili ne mogu biti isporučeni. Model 3 je širom Evrope skuplji za oko 1.000 evra, što je takođe interesantno. Reuters kao razlog za ovo navodi nedovoljnu potražnju evropskih korisnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk je otvoren za spajanje Tesle sa nekim od konkurenata

 

tesla 3 3.jpg

 

Elon Musk je izjavio da je otvoren za ideju spajanja sa nekim od rivala u segmentu električnih automobila. Govoreći na jednoj konferenciji u organizaciji Axel Spingera, Musk je upitan da bi li razmotrio ideju o kupovini nekog od rivala. S obzirom na tržišnu vrednost Tesle koja je veća od 500 milijardi dolara, ponuda za preuzimanje bila bi relativno lako izvediva. ''Definitivno se ne bismo upuštali u neprijateljsku ponudu. Međutim, ako neko misli da bi bila dobra ideja spojiti se sa Teslom, porazgovaraćemo'', rekao je Musk. Dodao je i kako veruje da će se za deset godina većina automobila voziti samostalno. ''Postaće sve ređe da neko sam vozi svoj automobil'', rekao je Musk kome je u Berlinu dodeljena nagrada Axel Springer.

 

Američki proizvođač automobila trenutno u ponudi ima četiri modela automobila, uključujući srednju limuzinu Model 3 i srednje veliki Model Y. Za dve godine kompanija namerava da na globalno tržište plasira i električni kamionet Cybertruck.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask poručio radnicima da kontrolišu troškove u proizvodnji

 

199491-tesla fabrika.jpg

 

Izvršni direktor kompanije Tesla Elon Musk poručio je radnicima da moraju kontrolisati troškove u proizvodnji. On je poslao mejl radnicima, u vreme kada Tesla gradi fabrike u blizini Ostina u Teksasu i u blizini Berlina. ''Investitori nam daju velike zaloge za profit u budućnosti, ali ako u bilo kojem trenutku zaključe da se to neće desiti, vrednost naših deonica će pasti'', napisao je Musk u poruci. Početkom ove godine u Tesli su smanjene plate radnicima zbog pada prodaje automobila širom sveta. Smanjen je broj ugovora na određeno vreme i deo zaposlenih je otpušten. Musk nije naveo kako planira da se troškovi drže pod kontrolom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manji domet Tesle Model 3 iz Kine ruši cenu deonica

 

tesla model 3 j.jpg

 

Deonice Tesle su ove godine do sada skočile neverovatnih 427%, međutim sada je moguće da bi najnovija zbivanja oko Teslinog Modela 3 koji se proizvodi u Kini mogla dovesti do meteorskog pada cena deonica kompanije. Naime, prema izveštajima koji dolaze iz Kine, u Tesli su, čini se, izveli krucijalnu grešku jer nisu dovoljno testirali baterije za Model 3 koji se proizvodi u kineskom pogonu Giga Shanghai.

 

U početku se sve činilo sjajno kad su iz londonske agencije Benchmark Mineral Intelligence rekli da će Tesla Model 3 iz kineske proizvodnje stizati sa LFP ćelijama baterija (litijum-gvožđe-fosfat). Takve baterije su jeftinije i otpornije od litijum-jonskih, a kada je Tesla Model 3 iz Kine sa LFP ćelijama baterija bio predstavljen nudio je 468 kilometara dometa u okviru NEDC ciklusa - više nego što je mogao sa litijum-jonskim. Sada se pokazuje da taj domet dramatično opada na pola po hladnom vremenu.

 

Jedan kineski portal je objavio članak o vlasniku Modela 3 u kome tvrdi da mu je domet pao sa 420 na 241 kilometar sa 5% preostale napunjenosti baterije. Prema istom članku, razlog tome je što Tesla nije dovoljno dugo testirao model 3 sa LFP baterijama. Umesto toga, oslanjali su se na informacije kupaca za evaluaciju i poboljšanje baterija. Dok su testiranja paketa baterija 2170 trajala 23 meseca, Tesla Motors je LFP baterije pustio u prodaju za samo 12 meseci, prema izvoru iz Sina Financea, inače Teslinog zaposlenog koji je nedavno napustio kompaniju. CATL (globalni lider u razvoju i proizvodnji litijum-jonskih baterija) je potvrdio da je prošlo samo devet meseci između najave Modela 3 sa tim baterijama i početka isporuke LFP ćelija Tesli.

 

Osim manjeg dometa, u članku se govori i o barem jednom slučaju ozbiljnog propadanja baterije. Klijent iz Šangaja koji je kupio Model 3 sa LFP baterijama krajem oktobra počeo je da primećuje da mu je domet opao sa 413 km koliko je prvo imao, na 353 km nakon nešto više od dve nedelje. Kad je automobil odvezao nazad u Teslin servisni centar kako bi proverio SOC (stanje napunjenosti) svoje baterije, prikazao je samo 46.2 kWh sa potpuno napunjenim baterijama - puno manje od 55 kWh koliko bi trebalo. Rešenje koje su naveli iz Tesle jeste da vlasnici barem jednom nedeljno napune bateriju na 100%. I ne samo to, preporučuje se da se uvek napuni do 100% kad god bi automobil bio na punjaču što posredno dovodi do dužih redova na Supercharger punjačima.

 

Međutim, inženjer sa kojim su razgovarali iz Sina Finance rekao je da bi to na kraju moglo da ošteti baterije. Ova priča koja se za sada tiče Kine bi mogla da poprimi puno veće razmere iz jednog razloga - prvi Teslini Modeli 3 koje su stigli 26. novembra za prodaju u Evropi imaju upravo LFP baterije. S obzirom na to da će dobar deo njih otići u zemlje poput Norveške, Finske i Švedske verovatno ćemo još čuti o tom problemu i na Starom kontinentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sukob sa vlastima eskalira: Mask se seli iz Kalifornije

 

181069-musk boring.jpg

 

Prema pisanju medija, izvršni direktor kompanije Tesla Ilon Mask zatvorio je poslovanje svoje privatne fondacije u Kaliforniji i preselio je u Teksas. Ovi navodi dodatno potvrđuju spekulacije da ekscentrični milijarder planira da se preseli u Teksas nakon sukoba sa kalifornijskim zvaničnicima zbog strogih mera za sprečavanje širenja virusa korona u toj državi.

 

CNBC je prošle nedelje izvestio da su bliski prijatelji i poslovni saradnici otkrili da Mask planira da se preseli u Teksas iz Los Anđelesa, gde živi oko 20 godina. Mask se ove godine sukobio sa zakonodavcima iz Kalifornije zbog mera za suzbijanja koronavirusa, na osnovu kojih je privremeno zatvorena njegova fabrika. Musku država Teksas nije strana. On često posećuje dve lokacije sa postrojenjima kompanije SpaceX koje ima u Teksasu, u novembru je počeo da zapošljava u Ostinu za svoju kompaniju Boring Company, a u julu je najavio da će sledeća Teslina gigafabrika biti izgrađena u blizini Ostina.

 

Ubrzo nakon tog guverner Teksasa Greg Abot rekao je da se Mask odrekao kalifornijske vozačke dozvole u korist teksaške. Mask je svoju fondaciju osnovao je 2001. godine, a posvećena istraživanju i zalaganju za obnovljivu energiju, pedijatrijskim istraživanjima, naučnom i inženjerskom obrazovanju i razvoju ''veštačke inteligencije u korist čovečanstva''. Budući da Teksas nema državni porez na dohodak, Mask bi mogao da uštedi bogatstvo preselivši se tamo iz Kalifornije, američke države sa najvećim porezom na dohodak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...