Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Tesla zbog zmija i guštera prekida izgradnju fabrike u Nemačkoj

 

tesla m3 11.jpg

 

Po nalogu nemačkog suda i nakon uspešne tužbe ekoloških udruženja, Tesla mora da obustavi pripremne radove za izgradnju fabrike električnih automobila nedaleko od Berlina. Proizvođač električnih automobila je krčio šumu blizu nemačke prestonice za svoju prvu fabriku automobila i baterija u Evropi, ali protivnici su tvrdili da će to ugroziti staništa zmija i guštera. Sud u Frankfurtu je naredio obustavu krčenja šume, u iščekivanju novih studija o uticaju na okolinu. Sličan sudski nalog je Tesli izdat početkom godine kada je ta američka kompanija planirala tzv. gigafabriku u Grunheideu, u istočnoj saveznoj pokrajini Brandenburg. Kao razlog su tada navedeni ugroženost biljnog i životinjskog sveta i snabdevanje vodom. Kompanija Tesla nije javno komentarisala najnoviju sudsku odluku koja je rezultat sudskog postupka s Unijom za očuvanje prirode i bioraznolikosti (NABU) i Zelene lige. Konačna presuda se tek očekuje.

 

''Ni Tesla nije iznad zakona'', rekao je Heinz Herwig Mascher, predsednik Zelene lige. Elon Musk, šef Tesle, na sva zvona je prošle godine u novembru najavio plan izgradnje fabrike koja bi sa proizvodnjom počela 1. jula 2021. sa godišnjom proizvodnjom 500.000 automobila. Kompanija Tesla je dobila dozvolu nemačkog ministarstva za okolinu da započne radove na lokaciji, ali ''na vlastiti rizik''. Plan američke kompanije je bio da raskrči zemljište veličine 300 hektara na kome se prostire 92 hektara šume, ali konačno odobrenje daju lokalne vlasti koje su uvažile prigovore udruženja za zaštitu okoline.

 

Tesla će prodajom deonica prikupiti dodatnih pet milijardi dolara

 

Tesla planira da prodajom deonica prikupi dodatnih pet milijardi dolara svežeg kapitala. Time poznati proizvođač električnih automobila želi da izvuče korist od pozitivnog sentimenta investitora. U poslednjih godinu dana deonice Tesle porasle su, naime, neverovatnih 850%. To se dešava samo mesec dana pre nego što će Tesline deonice ući u sastav indeksa S&P 500. Analitičari očekuju da će ulazak u sastav indeksa dodatno podići deonice Tesle jer će pasivni investitori koji prate indeks S&P 500 tada biti upućeni i na kompaniju u većinskom vlasništvu Elona Muska.

 

Kompanija je na putu da postavi rekord od 500.000 proizvedenih automobila ove godine dok tradicionalni proizvođači automobila pojačavaju konkurenciju. Volkswagen, najveći svetski proizvođač automobila, uložiće 35 milijardi evra u električna vozila sa ciljem postizanja 20% globalne prodaje do 2025. godine. Podsetimo, pre nekoliko nedelja Elon Musk je pretekao osnivača Microsofta Billa Gates-a i postao druga najbogatija osoba na planeti sa bogatstvom od 127.9 milijardi dolara, prema Indeksu Bloomberg Billionaires. Od početka godine, bogatstvo 49. godišnjeg preduzetnika i inovatora već je naraslo za 100.3 milijarde dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla razmatra investiciju u Indoneziji

 

tesla fabrika indonezija.jpg

 

Tesla će početkom iduće godine poslati delegacije u Indoneziju kako bi razmotrili potencijalnu investiciju u delove za svoja električna vozila, objavila je tamošnja vlada. Predsednik Joko Widodo je nekoliko puta istakao važnost zaliha nikla u Indoneziji, rekavši za Reuters da je ''vrlo važno jer imamo sjajan plan da Indonezija postane najveći proizvođač litijumskih baterija''. Predsednik i Luhut Pandjaitan, ministar koji koordiniše pomorstvo i investicije, razgovarali su sa izvršnim direktorom Tesle Elonom Muskom o ''mogućnostima ulaganja od kompanije za električna vozila Tesla u Indoneziji'', saopštilo je ministarstvo.

 

Kompanija Tesla nije odmah odgovorila na Reutersov zahtev za komentar. Luhut je prošlog meseca za Reuters rekao da ''postoji stvarno dobra šansa'' da će kompanije želeti da ulažu u preradu indonezijskog nikla kako bi smanjile troškove. Musk je rekao da planira da ponudi ''divovski ugovor na duži vremenski period'' sve dok se nikl kopa ''efikasno i na ekološki osetljiv način''. Indonezija želi da razvije pun lanac snabdevanja niklom kod kuće, posebno za vađenje hemikalija iz baterija, proizvodnju baterija i na kraju proizvodnju električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skuplji modeli plaćaju ceh uspeha Tesle?

 

150627-tesla model x 1.jpg

 

Tesla će privremeno obustaviti proizvodnju Modela S i Modela X u svojoj kalifornijskoj fabrici, a radnici se ohrabruju da u tom periodu volontiraju u firmi.

Američki proizvođač električnih automobila objavio je da će u periodu od 24. decembra do 11. januara zaustaviti pogon u kome se izrađuju Model S i Model X. Kompanija nije saopštila razlog za prekid proizvodnje, ali veruje se da privremena obustava rada ima veze sa slabijim prodajnim rezultatima ovih modela u poslednje vreme.

 

Tesla je u trećem kvartalu 2020. isporučio ukupno 15.200 primeraka Modela S i Modela X, dok je ukupno prodao 139.300 automobila. U tom periodu, ubedljivo najviše su se tražili jeftiniji modeli 3 i Y. Sajt Engadget takođe spekuliše da jedan deo potencijalnih kupaca Modela S čeka novu top verziju Plaid, koja će stići na tržište 2021. Ilon Mask ne krije da je cilj kompanije da u 2020. isporuči 500.000 vozila, ali se čini da je taj rezultat teško dostižan, jer bi prodaja u poslednjem, četvrtom kvartalu ove godine trebalo da dostigne 181.600 primeraka. Radnici koji su zaposleni na proizvodnji Modela S i Modela X zamoljeni su da tokom predstojećeg neradnog perioda, pored plaćenih dana za božićne i novogodišnje praznike, uzmu 5 neplaćenih slobodnih dana. Osim toga, ponuđena im je i opcija da, ukoliko žele, u tom periodu pokušaju da nađu privremeno zaposlenje u drugim odeljenjima fabrike u Frimontu. CNBC izveštava da su radnici čak ohrabrivani da u tom periodu volontiraju u Tesli i pomognu oko isporuke novih vozilima kupcima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla mora da obustavi seču drveća na kompleksu buduće fabrike u Nemačkoj

 

168651-tesla 3 11.jpg

 

Nemački sud je presudio da Tesla mora da obustavi seču drveća na nekim delovima kompleksa blizu Berlina, gde gradi svoju prvu fabriku električnih automobila u Evropi. Sud je podržao raniju privremenu zabranu krčenja šumskog predela nakon što su dve ekološke grupe uložile žalbu na presudu nižeg suda koji je odobrio seču drveća. U današnjoj presudi se navodi da oblasti na obodu kompleksa u kojima žive zaštićene vrste ne smeju da budu prokrčene. Sud je odlučio i da američka kompanija Tesla Ilona Maska nije u predviđenom roku dostavila tražene podatke o sredstvima za moguće projekte obnove životne sredine.

Tesla je planirala da sledećeg leta otvori fabriku kod Berlina. Za sada nije poznato da li će presuda uticati na odlaganje otvaranja fabrike. Ekološke grupe NABU i Gruene liga tvrdile su u žalbi da životinjski svet u šumi nije bezbedno preseljen pre početka njenog krčenja. Tesla, kompanija sa sedištem u Kaliforniji, očekuje da u novoj fabrici u početku proizvodi 150.000 električnih automobila godišnje, a plan je da taj broj poveća na pola miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk otkrio da je Teslu želeo da proda Apple-u

 

musk tesla.jpg

 

Osnivač Tesle Elon Musk je u raspravi na Twitteru otkrio da je želeo da proda Teslu tehnološkom divu Appleu. Appleov prvi čovek Tim Cook je odbio sastanak, otkriva Musk. Podsetimo, godine 2017. i 2018. kompanija Tesla se itekako borila da održi visok nivo proizvodnje Modela 3, a Musk je informisao investitore u to vreme da se nalaze u ''proizvodnom paklu''. Poslednjih dana Tesla je opet u fokusu, ovoga puta zbog Appleovih planova u auto industriji. Pomenuti planovi su loša vest za Teslu, piše analitičar Morgan Stanleya Adam Jonas (o tome više pogledajte klikom OVDE).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla snizila cene automobila u Kini

 

tesla y 111111.jpg

 

Tesla je smanjila cene svojih električnih vozila u Kini. Za osnovni model Y sada treba izdvojiti 339.000 kineskih juana (43.000 evra). Kompanija Tesla je 2020. redovno dolazila na vrh mesečnih lestvica prodaje električnih vozila, potpomognuti limuzinama koje su izlazile iz njihove fabrike vredne više milijardi dolara i koja je sa velikom pompom pokrenuta u Šangaju godinu ranije. Ipak, prošlu godinu su takođe obeležili rivali, a očekuje se da će 2021. kompaniji imati još jaču konkurenciju.

Teslinu konkurenciju čini trio lokalnih kompanija Nio, Xpeng, i Li Auto. Oni uživaju u podršci državnih tela ili internet divova, a tri startapa brzo osvajaju obožavatelje. Prodaja njihovih električnih SUV-ova, limuzina i crossovera raste 2020. godine. Nio-ov električni terenac, na primer, prodaje se po ceni od 368.000 juana ili više. Istovremeno, kompanija Tesla je objavila da je 2020. godine isporučila više vozila nego što se očekivalo usled sve veće potražnje za električnim vozilima širom sveta. Kompanija je isporučila 499.550 vozila prošle godine, što je iznad procena Wall Streeta od 481.261 vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla najavljuje ulazak na indijsko tržište

 

tesla indija.jpg

 

Izvršni direktor kompanije Tesla, Ilon Mask, potvrdio je da će se ove godine započeti sa prodajom Teslinih modela na tržištu Indije.

Indijsko tržište automobila trenutno je peto po veličini u svetu, a Vlada ove zemlje planira da nastavi sa ulaganjem u proizvodnju i promociju električnih vozila. Tesla će za početak ponuditi svoj najpristupačniji Model 3, ali se to za sada još neće dogoditi tokom januara 2021. kako je ranije najavljivano. Sporazum je prošle godine sklopljen sa indijskim Ministarstvom saobraćaja, a u zavisnosti od potražnje naknadno će se odlučivati i o montaži i proizvodnji Teslinih vozila u ovoj zemlji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je Tesla postala najvrednija automobilska kompanija, a Mask najbogatiji čovek na svetu?

 

200278-tesla model y 001.jpg

 

Akcije Tesle imale su neverovatnu 2020. godinu, a i u 2021. ne prestaju sa rastom. Vrtoglavi rast vrednosti akcija od skoro 800% omogućio je Tesli da postane najvrednija automobilska kompanija na svetu, a njenog izvršnog direktora Ilona Maska postavila na tron najbogatijih ljudi na svetu sa bogatstvom od 186 milijardi, čime je pretekao osnivača ''Amazona'' Džefa Bezosa. Od vrednosti od 90 dolara pre 12 meseci, akcije Tesle dostigle su neverovatnih 816 dolara. Procenjena tržišna vrednost američkog proizvođača električnih automobila sada iznosi više od 750 milijardi dolara. Tesla je time postala ubedljivo najvrednija automobilska kompanija, uprkos tome što proizvodi daleko manje vozila u odnosu na Toyotu, Volkswagen i General Motors.

 

tesla indija.jpg

 

Malo ko je toliko verovao u budućnost kompanije koliko i izvršni direktor Ilon Mask. Pre dve godine, američki preduzetnik odrekao se fiksne plate i bonusa umesto toga izabravši da mu primanja budu zasnovana isključivo na performansama kompanije. Svaki put kada bi vrednost kompanije prešla određenu ciljnu tačku, počevši od 100 milijardi dolara tržišne vrednosti, Mask bi dobijao opciju na akcije (stock option), što mu omogućava da kupi određeni broj deonica kompanije po unapred određenoj ceni.

 

Porast vrednosti akcija znači za Maska dve stvari - da njegov dotadašnji udeo u kompaniji vredi više i da stiče mogućnost da stekne dodatne deonice. Ukoliko kompaniji ide dobro (što je evidentno u Teslinom slučaju), Maskovo bogatstvo dobija efekat kotrljajuće grudve. Svaki naredni postavljeni cilj koji kompanija dostigne, za njenog izvršnog direktora znači stotine miliona, pa i milijarde, dolara. ''Kako je to čudno. Pa, nazad na posao'', ukratko je prokomentarisao Mask činjenicu da je postao najbogatiji čovek na svetu. Iako je svakako najveći faktor rasta Tesle ogromno poverenje investitora u budućnost preduzeća, koje se prošle godine uključilo u berzanski indeks S&P 500, postoje još neki razlozi zbog kojih je kompanija dospela tu gde jeste.

 

196611-tesla model 3.jpg

 

Tesla ulazi na tržište kompaktnih terenaca

Kompanija je početkom 2020. lansirala model Y, ulazeći time u jedan od najbrže rastućih segmenata auto-industrije. Uprkos tome što se tek postavljaju osnovi za masovnu proizvodnju, a prodaja je i dalje ograničena na tlo Amerike, Mask očekuje da će kompaktni terenac u budućnosti biti najprodavaniji Teslin model i premašiti prodaju ostala tri modela zajedno. Očekuje se da će ove godine prodaja modela Y zabeležiti znatan porast sa početkom proizvodnje u Kini.

 

Gigafabrika u Šangaju

Tesla je započela prizvodnju vozila u postrojenju kod Šangaja krajem 2019. godine, sa godišnjim kapacitetom proizvodnje od 200.000 model 3 vozila. Početak rada fabrike precizno je tempiran, kada je potražnja za vozilima ponovo porasla, jer je Kina vrlo brzo uspela da stavi pod kontrolu epidemiju kovida-19 unutar svojih granica. Jeftinija vozila proizvedena u domaćoj fabrici naišla su na odlične reakcije kineskih potrošača. Prihodi kompanije u Kini skočili su za 90% u prvih 9 meseci 2020. godine. Osim toga, brza gradnja fabrike (samo godinu dana je bilo potrebno od postavljanja temeljca do silaska prvih vozila sa traka) pokazala je investitorima da Tesla u dobrim uslovima može da veoma efikasno pokrene proizvodnju, što je pozitivan znak imajući u vidu predstojeće otvaranje novih Gigafabrika u Nemačkoj i Teksasu.

 

Softverska unapređenja auto-pilota

Tesla je jedan od pionira tehnologije samovozećih automobila. Kompanija je povećala cenu softvera sa 7.000 na 10.000 prošle godine zbog brojnih unapređenja.

 

t sport best002.jpg

 

U ovoj trci, kalifornijska kompanija je daleko ispred svih rivala. Sredinom prošle godine njena vozila prešla su skoro 5 milijardi kilometara u samovozećem režimu. Drugi na listi je Google sa skromnih 30 miliona.

 

Tehnološki napredak na polju baterija

Baterije su veliki faktor u ceni električnih automobila. Prema nekim procenama učestvuju sa oko 15 odsto. Zbog toga je snižavanje proizvodne cene i unapređenje performansi od ključnog značaja za konkurentnost na tržištu. Tokom svog velikog događaja koji je organizovala u septembru, kompanija je najavila nekoliko tehnoloških napredaka na polju dizajna, proivodnje i integracije baterija u vozila, ističući da bi sve to moglo da umanji troškove za 56% po kWh. Tesla je takođe najavila i planove za pokretanje proizvodnje sopstvenih baterija, kao u ulazak u posao eksploatacije litijuma, glavne sirovine za njihovu proizvodnju.

 

Balon od sapunice ili opravdana cena?

Mnogi berzanski analitičari upozoravaju da su, uprkos svim ovim razlozima, akcije Tesle veoma precenjene. Stručnjaci banke ''Morgan Stenli'' ističu da mnogi investitori greše i ignorišu rizike vođenja automobilske kompanije, već tretiraju Teslu kao brzorastuću tehnološku kompaniju.

 

198569-tesla best01.jpg

 

Iako u mnogim segmentima Tesla i dalje zaostaje za drugim auto džinovima, Mask kaže da se vrednost deonica vezuje za budućnost. ''Tesla je apsurdno precenjena ukoliko gledate prošlost. Vrednost akcija predstavlja upliv novca prilagođen rizicima u budućnosti'', rekao je Mask još pre više od dve godine u trenutku kada je vrednost kompanije bila procenjena na 37 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednim Maskovim tvitom skočile pogrešne deonice

 

musk.jpg

 

U prvoj nedelji ove godine deonice Tesle porasle su 23% nakon vesti da je kompanija prošle godine isporučila gotovo 500.000 električnih vozila, što je prinos kojim bi svaki investitor trebalo da bude zadovoljan. Pa, u Tesli su očekivanja veća nakon što im je vrednost prošle godine eksponencijalno porasla. Sa 830 milijardi dolara Tesla je već peta američka kompanija po toj meri, a njen osnivač Elon Mask je postao najbogatiji čovek na svetu sa imovinom od oko 200 milijardi dolara.

 

Njegov uticaj došao je do izražaja i u četvrtak kada je svojim pratiocima na Tviteru rekao da za komunikaciju koriste aplikaciju Signal. Deonice Signal Advancea iz Teksasa, koje nemaju nikakve veze sa aplikacijom Signal (osim sličnog naziva) jer nudi tehnološka rešenja u zdravstvu, uzletele su neverovatnih dvanaest puta, sa 0.6 na 7.19 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla traži stručnjaka koji će ''štititi'' Ilona Maska na društvenim mrežama

 

tesla strucnjak.jpg

 

Izvršni direktor ''Tesle'' milijarder Ilon Mask, očigledno teško izlazi na kraj sa neprijatnim i zluradim komentarima koji mu se upućuju na društvenim mrežama, pa je rešio da zaposli osobu koja će mu ublažiti taj problem. Nedavno je kompanija Tesla objavila oglas za popunjavanje radnog mesta. Naime, traži se stručnjak koji bi se bavio raznim vidovima podrške kupcima. Ipak, oglas je ubrzo malo izmenjen, pa je dodato da traženi stručnjak ''treba da rešava pitanja žalbi, odgovarajućim kanalima i kritičkim razmišljanjem, i da se bavi sadržajima sa društvenih mreža koje su usmerene na izvršnog direktora kompanije''.

 

Milijarderu Masku, koji ima više od 42 miliona pratilaca na Tviteru, možda je počelo da smeta komentarisanje, pa i vređanje na društvenim mrežama, posebno nakon što je kompanija prošle godine ukinula odeljenje za odnose s javnošću. Neki korisnici društvenih mreža negativno su reagovali na otvaranje takve radne pozicije. Većina ljudi na društvenim mrežama je, međutim, prepoznala činjenicu da, iako se Mask, kao i svaka javna ličnost, suočava sa određenom dozom kritika na mreži, on takođe ima i veoma vernu bazu obožavalaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restajling Model S i Model X

 

tesla s 2021 rst01.jpg

 

Tesla Motors je pokazao prve fotografije i objavio prve informacije osveženih Modela S i Modela X. Za razliku od prethodnih ažuriranja sada je enterijer potpuno izmenjen sa novim ekranima i kontrolama klime, dorađeni su i baterijski paketi i moduli, a predstavljene su i Plaid varijante.

 

Tako nova verzija Tesle Model S Plaid sa tri elektromotora i kombinovanom snagom od 1.020 konja i osnovnom cenom u SAD od 114.490 dolara, uključujući potencijalne državne subvencije, raspolaže dometom od 627 kilometara. U Tesli kažu da je Model S Plaid najbrži serijski automobil na svetu sa ubrzanjem od 2 sekunde iz stajanja do 100 km/h, dok najveća brzina iznosi najmanje 322 km/h, ''sa adekvatnim gumama''. Tesla će ponuditi i Plaid+ varijantu Modela S, koja iz svoja tri elektromotora nudi kombinovanih 1.100+ konja, torque vectoring, ''najbrže ubrzanje do 100 km/h i najbrži prelazak četvrt milje na svetu'' sa cenama koje počinju od 134.490 dolara. U Tesli tvrde da je ubrzanje do 100 km/h ovog modela ispod dve sekunde i da četvrt milje prelazi za manje od 9 sekundi, dok je obećani domet vožnje 837 kilometara.

 

210867-tesla s 2021 rst02.jpg

 

Tesla takođe nudi verziju modela X sa 1.020 KS, koja do 100 km/h stiže za 2.5 sekundi, četvrt milje prevaljuje za 9.9 sekundi i ne staje sve do 262 km/h. Model X Plaid dolazi sa dometom vožnje od 547 km i cenom od 114.690 dolara.

 

210866-tesla s 2021 rst03.jpg

 

Ipak, najzanimljivije novosti kod Modela S i Modela X nalaze se u unutrašnjosti:

nadzorna ploča sada ima veliki pejzažno orijentisani 17 inčni infotainment ekran i manju 12.3 inčnu digitalnu tablu sa instrumentima ispred vozača. Treći 8 inčni ekran je dodat u zadnji deo konzole i okrenut je prema putnicima pozadi, gde se nalaze i kontrole za klimu i infotainment sisteme. Dolazimo i do najneobičnije nove karakteristike Modela S i Modela X, a to je futuristički volan koji više nema gornje deo, prvi put viđen u konceptu Roadster, sa tri kraka i ravnim donjim delom poput upravljača u avionima ili trkačkim automobilima. Takođe sada više nema ručica iza upravljača kao ni selektora brzina. Verovatno su ove kontrole preseljene na sam upravljač u obliku prekidača osetljivih na dodir.

 

210868-tesla x 2021 rst04.jpg

 

U Tesli takođe kažu da dva nova centralna ekrana ažuriranih Model S i Model X raspolažu kompjuterom za igre sa procesorskom snagom ''do 10 teraflopsa'', što je otprilike jednako kao kod igračke konzole najnovije generacije, što im omogućava pokretanje igara poput ''Witcher 3'' i ''Cyberpunk'' uz već dostupne arkadne igre putem bežičnog kontrolera.

 

210870-tesla x 2021 rst06.jpg

 

Tu je i vrhunski audio sistem sa 22 zvučnika i aktivnim prigušivanjem buke, grejanim sedištima napred i pozadi, trozonskim klimatskim sistemom sa HEPA filtracijom vazduha. i ultraljubičastom i infracrvenom zaštitom na svakoj staklenoj površini, dok je krov izveden od punog stakla.

 

210869-tesla x 2021 rst07.jpg

 

Osnovna verzija novog Tesla Model S je Long Range sa procenjenim dometom vožnje od 663 km, uz ubrzanje do 100 km/h za 3.2 sekunde uz najveću brzinu od 248 km/h. Cene u Americi startuju od 79.990 dolara što je za oko 10.000 više nego do sada. Prve isporuke uključujući i Plaid varijante kreću od marta, a autopilot se i dalje doplaćuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavljaju se odlaganja u priči oko Tesla ''Gigafabrike'' u Nemačkoj

 

tesla y 111111.jpg

 

Nemački magazin Automobilwoche javlja da postoje određeni problemi sa zgradama na lokaciji na kojoj će se nalaziti velika Tesla ''Gigafabrika'' i zbog toga stižu nova odlaganja. Konstrukcijski planovi neće biti ispoštovani, piše Autonews i to je, veruje se, veliki problem za američku kompaniju koja konstantno odlaže izgranju ''Gigafabrike'' u Nemačkoj. U toj nemačkoj fabrici će biti pravljeni svaki Model Y koji će se prodavati u Evropi, a takođe će se praviti i 4.680 tabli sa baterijskim ćelijama i to je prema planovima trebalo da počne sredinom 2021. godine, ali po svemu sudeći neće. Evropska unija je već odobrila pomoć Tesli i očekuje se da dobiju milijardu evra pomoći za izgradnju i početak proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi najjeftiniji Teslin model koštaće 25.000 dolara

 

tesla indija.jpg

 

Tesla je zahvaljujući modelima 3 i Y značajno omasovio proizvodnju i prodaju svojih električnih automobila, s obzirom da su oni znatno jeftiniji od modela S i X, ali pun pogodak bi bio ako bi američki proizvođač na tržište izbacio još pristupačniji, kompaktni električni auto, u klasi Volkswagena ID.3. Takvo jedno vozilo je zaista u pripremi i prema nekim najavama moglo bi da stigne u prodajne salone, barem one kineske, do kraja 2021. godine. Novi automobil, koji bi trebalo da nosi oznaku Model 2, biće najverovatnije kompaktni hečbek, mada je moguće da se Tesla odluči i za posebnu limuzinsku verziju za Kinu jer su sedani u toj zemlji veoma popularni. Kada je reč o ceni, Model 2 će koštati od 25.000 dolara, što je za 10.000 dolara niža početna cena u odnosu na trenutno najjeftiniji Model 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla od bitkoina zaradila više nego od automobila

 

tesla solarni-krov.jpg

 

Kompanija Tesla je izazvala potres na tržištu kada je objavila da kupuje bitkoine za 1.5 milijardi dolara. Taj potez je katapultirao cenu najpoznatije kriptovalute u neslućene visine, istovremeno donevši impresivan profit tom proizvođaču električnih vozila. Bitkoin je po prvi put premašio 50.000 dolara, nastavivši rast u 2021. jer je sve veća prihvaćenost te kriptovalute podstakla potražnju investitora koji se klade na njen rast u budućnosti.

 

Tesla je kupila bitkoine za 1.5 milijardi dolara u januaru, iako kompanija nije otkrila po kojoj ceni i koliko ih ukupno poseduje. Podsećanja radi, u januaru je bitkoinom trgovano između 29.333 i 37.020 dolara po komadu, što znači da je za 1.5 milijardi Tesla trebalo da dobije između 37.020 i 51.137 bitkoina. U zavisnosti od toga koja se vrednost uzme u obzir, vrednost bitkoina u posedu Tesle iznosi, pri aktuelnoj ceni od 51.259 dolara, najvišoj do sada, za 51.137 bitkoina - 2.621.231.483 dolara, tako da bi profit mogao biti veći nego u celoj poslovnoj 2020. godini.

 

Naime, Tesla je u fiskalnoj 2020. prijavila profit od 721 milion dolara, nakon gubitka od 862 miliona u 2019. godini. Čak se procenjuje da bi profit od te jedne kupovine bitkoina mogao nadmašiti celokupni profit Tesle od automobila u protekloj deceniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla snižava cene osnovnih varijanti Modela 3 i Modela Y

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Kompanija Tesla je odlučila da održi visok nivo prodaje svojih električnih automobila, a da bi to uspela odabrala je taktiku snižavanja cena jeftinijih modela. Njihov osnovni Model 3, Standard Range Plus verzija, koštaće 36.990 dolara (umesto 37.990 dolara, dok će Standard Range Model Y biti dostupan po ceni 39.990 dolara (umesto 41.990 dolara). Kompanija je Model Y učinila dostupnijim i time što je pomenuti Standard Range predstavila u januaru ove godine, pa se može reći i da ovo smanjenje cena predstavlja dodatno iznenađenje.

 

Istovremeno se pominje i da će Bajdenova administracija verovatno vratiti ''Green'' (Growing Renewable Energy and Efficency Now) Act, sa dotiranjem do 7.000 dolara za kupovinu električnih vozila, to može značajno da potpomogne porast potražnje za Tesla vozilima. Ipak, da bi nekako kompenzovali ''gubitke'' smanjenjem pomenutih cena, Performance varijante oba modela će poskupeti. Model 3 u ovoj varijanti će koštati 55.990 dolara (umesto 54.990 dolara), dok će Model Y takođe poskupeti 1.000 dolara (sa 59.990 dolara na 60.990 dolara).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Tesle potonule zbog Modela Y

 

201604-tesla model y.jpg

 

Deonice proizvođača električnih vozila Tesle pale su u ponedeljak skoro 5% jer je kompanija prestala da prima narudžbine za najjeftiniju verziju Modela Y. Kompanija Tesla je prvu verziju Modela Y Standard Range RWD uvela 2019. godine, a prošle nedelje je cenu spustila za 2.000 dolara, na 39.990 dolara. Deonice Tesle su skliznule 4.8%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije Tesle posrnule usled rasprodaje bitkoina

 

tesla s 2021 rst01.jpg

 

Akcije ''Tesle'' su posrnule i kako procenjuju tržišni akteri ušle su u ''crveno'' na godišnjem nivou, usled snažne rasprodaje deonica ove visoko kotirane tehnološke kompanije i pada bitkoina, u koji je taj proizvođač električnih automobila nedavno uložio 1.5 milijardi dolara. Na trgovanju pre zvaničnog otvaranja Njujorške berze, u 11:21 časova po srednjoevropskom vremenu, akcija Tesle je potonula za više od 6% nakon pada od 8.5% tokom prethodne trgovinske sesije.

Firma, na čijem je čelu milijarder Ilon Mask, beležila je zvezdani uspon od 2020. godine, koju je započela na cenovnom nivou od oko 85 dolara po akciji da bi 25. januara ove godine dostigla kotu od 900 dolara po akciji. Akcijama Tesle se trenutno trguje za oko 673 dolara, odnosno po ceni za 25% nižoj u odnosu na rekordnu, što premašuje pad od 20% koji po definiciji tehnički označava tržište medveda, napominje britanska agencija. Bitkoin je takođe ''uleteo'' na tržište medveda, srozavši se sa vrhunca od 58.354 dolara, koliko je vredeo 21. februara, na 45.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask pao na treće mesto liste najbogatijih ljudi

 

elon musk.jpg

 

Osnivač kompanije Tesla i SpaceX Ilon Mask pao je na treće mesto na Forbsovoj listi najbogatijih ljudi.

Na prvom mestu i dalje je Džef Bezos, osnivač Amazona, sa bogatstvom vrednim 175 milijardi dolara, a Maska je na drugom mestu po bogatstvu pretekao Bernar Arno, direktor kompanije za proizvodnju luksuzne robe Luj Viton Moe Henesi, čije se bogatstvo procenjuje na 154 milijardi dolara. Mask je u sredu izgubio više od šest milijardi dolara i sada je neto vrednost njegovog imetka procenjena na 150 milijardi dolara. Na četvrtom mestu Forbsove liste je osnivač Microsofta Bil Gejts sa 122 milijarde dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki pad vrednosti Tesle

 

210869-tesla x 2021 rst07.jpg

 

Tržišna kapitalizacija kompanije Tesla u poslednjih mesec dana potonula je za neverovatnih 244 milijarde dolara. ''Kako su agresivno rasle, tako sada oštro i padaju'', kažu analitičari.

''Investitori su ušli u ovu deonicu super agresivno i lansirali je sa 40 na 900 dolara, a to obično znači da će i izlaziti jednako brzo'', rekao je analitičar Roth Capital Partnersa Kreg Irvin. Očigledno je cena bila preterana već na nivou od 200 dolara, a kamoli na 900 dolara. Maloprodajni investitori ne prodaju tako brzo kao institucionalni, pa bi korekcija mogla trajati duže nego za ostale tehnološke deonice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto su Tesla automobili toliko skupi?

 

210868-tesla x 2021 rst04.jpg

 

Električni automobili nazvani po srpskom naučniku jedni su od najpopularnijih na svetu. Tesla automobili su potpuno električni ili kako neki kažu najzdraviji za okolinu i izuzetno su popularni u svetu.

Tesla Model 3, recimo, košta oko 33.000 evra, dok je Model Y vredan oko 34.500 evra, a onda prelazimo na malo luksuznije modele: X, S i Roadster. Tesla Model S je prema mišljenju Ilona Maska promenio svet automobilizma i njegova cena je oko 70.000 evra, dok je njegov ''rođak'' X vredan oko 77.000 evra. Što se tiče Roadstera, ovo je najskuplji model u ponudi i košta oko 170.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk se prozvao tehnološkim kraljem

 

181069-musk boring.jpg

 

Ekscentrični šef Tesle, Elon Musk, ima novu titulu. Proglasio se službeno ''tehnološkim kraljem'', a pozicija njegovog direktora finansija Zacha Kirkhorna sada ima službeni naziv ''gospodar novca''. Kako ne bi pomislili da je sve na nivou vica, iz Tesle su Muskovu novu titulu najavili u izveštaju koje su predali Američkoj komisiji za regulisanje i trgovinu vrednosnim papirima (SEC), naglašavaju da će Musk i Kirkhorn zadržati svoje postojeće pozicije glavnog izvršnog direktora i direktora finansija.

 

Najnoviji Muskov potez je samo nastavak prakse ekscentričnog preduzetnika koji ne prestaju da zabavljaju javnost svojim čudnim i šokatnim potezima i tvitovima. Međutim, čini se da Muska previše ne zabrinjavaju reakcije koje stižu sa svih strana. Ionako je trenutno zabavljen promovisanjem bitcoina i ostalih kripto valuta, a nedavno je naglasio u popularnoj emisiji ''60 minutes'' da nimalo ne respektuje SEC te da ga ne zanima njihovo mišljenje.

 

Elon Musk izgubio 27 milijardi dolara prošle nedelje

 

Neto vrednost bogatstva Elona Muska pala je prošle nedelje kada se Teslin zapanjujući rast brzo ugasio. Wall Street postaje sve nervozniji zbog povećanja prinosa na obveznice, što bi moglo poskupiti zaduživanje. To bi moglo da jede korporativnu dobit, zbog čega su investitori počeli da preokreću neke od pozicija koje su zauzeli protekle godine u visokim, ali rizičnim tehnološkim zalihama poput Tesle. Tesline akcije su prošle nedelje pale za 11.5%. Musk, koji poseduje skoro 18% Teslinih akcija, snosio je najveći deo teške rasprodaje. Muskovo bogatstvo je prošle nedelje opalo za 27 milijardi dolara.

 

Musk i Bezos zamenjuju mesta na vrhu Bloombergove liste najbogatijih ljudi na svetu od januara. Ali, Musk je sada na dalekom drugom mestu: 157 milijardi dolara, u poređenju sa Bezosovom neto vrednošću od 177 milijardi dolara. Musk ostaje 21 milijardu dolara ispred osnivača Microsofta Billa Gatesa, koji je i dalje treća najbogatija osoba na planeti. Tesline akcije stekle su 743% dobiti u 2020. godini, potisnuvši ga na 5. mesto na listi najvrednijih kompanija na berzi. Ali, akcije su od tada izgubile skoro trećinu vrednosti postavljajući ih čvrsto na teritoriju ''medveđeg tržišta''. Pad je poslao Teslinu tržišnu vrednost na 7. mesto, iza Facebook-a, ali ispred JPMorgan Chase-a. U petak se prvi put od početka decembra zatvorila ispod 600 dolara po akciji. Akcije su pale za dodatnih 3% u pretprodaji u ponedeljak. Čak i ako Teslina zaliha i dalje tone, Musk će i dalje postati mnogo bogatiji 2021. i kasnije. Dobio je četiri bespovratna kredita za kupovinu po 8.4 miliona Teslinih akcija 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u fabriku kod Berlina uložio skoro 6 milijardi evra

 

tesla model 3 5k.jpg

 

Kompanija Tesla uložila je oko 5.8 milijardi evra u prvu fabriku u Evropi, nedaleko Berlina. Američki proizvođač nije objavio iznos investicije, ali je predstavnica ministarstva privrede nemačke savezne pokrajine Brandenburg, gde se fabrika gradi, potvrdila da je vrednost investicije koju je objavio ZDF tačna. Početak proizvodnje u fabrici nedaleko Berlina se očekuje u junu, a godišnje bi trebalo da proizvodi do 500.000 vozila. Glavni izvršni direktor Tesle Elon Musk takođe planira da u okolini nemačkog glavnog grada pokrene i masovnu proizvodnju baterijskih ćelija. Fabrika bi trebalo da proizvodi novu vrstu baterija koja će imati šest puta veću snagu, a zauzima manje prostora i troši manje energije, kažu izvori u industriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina uvodi ograničenje na upotrebu Teslinih vozila za državne i vojne službenike

 

tesla gama.jpg

 

Njujorški Vol Strit Žurnal (WSJ) piše da Kina, pozivajući se na zabrinutost za nacionalnu bezbednost, uvodi ograničenje na upotrebu Teslinih električnih vozila za državne i vojne službenike. Sličnu informaciju je plasirala i agencija Blumberg, navodeći u svom izveštaju da su Teslini automobili zabranjeni u određenim oblastima. Ova ograničenja stižu nakon što je država sprovela bezbednosni pregled vozila i, kako navode ovi američki mediji, navodno utvrdila da Teslini senzori u automobilima mogu da snime fotografije okruženja na lokacijama na kojima se vozila nalaze.

 

WSJ dodaje, pozivajući se na dobro obaveštene izvore, da bi Tesla tako mogao da dođe do važnih informacija, kao što su, na primer, podaci o tome kada i gde se automobili koriste. Takođe, mogao bi da prati i veći broj ličnih podataka, poput listinga kontakata mobilnim telefonom ako je povezan sa automobilom, navodi se u tekstu njujorškog lista i dodaje da Kinu zabrinjava da bi te informacije mogle da budu prosleđivane Sjedinjenim Državama. Iz Tesle nisu odmah odgovorili na zahtev za komentarom.

 

Kinesko tržište ima sve značajniju ulogu u Teslinim ukupnim isporukama i proizvodnji. Prihod kompanije od prodaje u Kini je više nego udvostručen na 5.5 milijardi evra, što čini 21% od ukupnih prihoda od 26.5 milijardi evra. To je značajan skok u odnosu na 2019. godinu kada je Teslina prodaja u Kini dostigla 2.5 milijardi evra, odnosno 12% ukupnih prihoda od 20.6 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reakcija Ilona Maska na vesti iz Kine

 

199494-tesla china.jpg

 

Nakon vesti da je kineska vojska zabranila da kompanija Tesla radi u njenim objektima, oglasio se i prvi čovek te kompanije Ilon Mask. On je izjavio da će njegova kompanija biti zatvorena ako su se njegovi automobili koristili za špijuniranje.

 

''Postoji vrlo snažan podsticaj da budemo veoma pažljivi sa svim informacijama. Ako bi Tesla koristio automobile da špijunira u Kini ili bilo gde drugde, mi bismo bili zatvoreni'', rekao je Mask tokom virtuelne diskusije. Dobro upućeni izvori su potvrdili Rojtersu da je kineska vojska zabranila ulazak automobila Tesla u vojne komplekse, pozivajući se na zabrinutost zbog kamera instaliranih na vozilima. Mask je pozvao na veće međusobno poverenje između Amerike i Kine tokom video diskusije sa jednim kinskim kvantnim fizičarom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...