Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Akcija kompanije Tesla skočila za skoro 20%

 

tesla s top.jpg

 

Akcija kompanije Tesla uzletela je na Volstritu 19.9% nakon što je analitička firma ''Argus Riserč'' podigla prognozu rasta cene sa 556 na 808 dolara, što je među berzanskim špekulantima izazvalo jagmu za hartijama ovog proizvođača električnih automobila. Ovo je najveći jednodnevni skok akcije Tesle od maja 2013. godine. Analitičari su se u svojoj prognozi pozvali na Tesline snažne finansijske pokazatelje za četvrto tromesečje objavljene prošle sedmice koji su premašili očekivanja na Volstritu. Takođe su podigli procenu zarade po akciji Tesle na 8.01 dolar sa 5.96 dolara, predvidevši da će se ona udvostručiti do 2021. godine.

 

Na otvaranju berze, akcijama Tesle se trgovalo na nivou neznatno iznad 717 dolara, da bi tokom dana dotakle svoj istorijski maksimum od 786.14 dolara. Od početka godine do danas, akcija Tesle je porasla za više od 85%, a tržišna kapitalizacija kompanije sad iznosi nešto više od 140 milijardi dolara. Iz Tesle su saopštili prošle srede da bi isporuka vozila u 2020. godini trebalo ''lagodno da premaši 500.000 komada'', nakon što su prethodno objavili da su u četvrtom kvartalu isporučili širom sveta 112.000 vozila, što je kompanijski rekord i znatno više od prognoza na Volstritu gde je tipovano da će isoruke iznositi 106.000 jedinica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Tesla je najveće sra*e koje sam ikada video''

 

151884-tesla pilot.jpg

 

Jedan od Fordovih inženjera je preko društvenih mreža kritikovao Teslu zbog lošeg kvaliteta vozila i manjka bezbednosti u istim, ali je kasnije svoje komentare obrisao. Čovek je prvo objasnio da radi za Ford na lansiranju električne verzije Mustanga i dodao da je to samo njegovo mišljenje, a ne mišljenje Forda.

 

''Kao prvo ja volim Teslu i sve što su uradili u EV svetu. Iskreno, njihovi inžinjeri su najgori na svetu, a automobili su najveće sra*e koje sam ikada video. Njihova baterija i elektronika je vrhunska i možda uskoro bude slala ljude u svemir, ali je logistika užasna. Ja sam rasklopio mnogo vozila i kada sam otvorio Model 3 imao je neke šrafove odvrnute i to blizu osetljivih komponenti, ne znam kako je to prošlo regulatorna ispitivanja'', počeo je svoje izlaganje. Potom je nastavio: ''Mislim da moraju da nastave da rade na razvijanju plaformi, pošto je to definitivno način kako će se raditi u budućnosti, ali prvo moraju da mnoge delove postave tamo gde im je i mesto. U ove platforme se ulaže na milijarde dolara i Tesla se svojski trudi da podigne barijeru svakim novim izumom. To je jedan od razloga zbog koga se kompanije udružuju, jer niko ne želi da 6 godina razvija platformu i da zbog toga izgubi na kompetitivnosti''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokalne vlasti u Šangaju pomažu Tesli

 

tesla 3 brisel.jpg

 

Američka fabrika proizvođača električnih automobila Tesla u kineskom finansijskom centru Šangaju će nastaviti proizvodnju 10. februara uz pomoć lokalnih vlasti kako bi se lakše nosila sa raširenom epidemijom koronavirusa, izjavio je u subotu vladin predstavnik u Šangaju. Mnoge fabrike u Kini su se zatvorile krajem januara za praznik kineske nove godine, koji je prvobitno trebalo da završi 30. januara, ali koji je produžen u nastojanju da spreči širenje koronavirusa koji je do sada ubio više od 700 ljudi. Tesla je 30. januara upozorio da će doći do kašnjenja od jedne do jedne i po nedelje u proizvodnji Modela 3 u šangajskom pogonu, kao posledica koronavirusa.

Teslin potpredsednik Tao Lin je ove nedelje rekao da će se proizvodnja ponovo pokrenuti 10. februara. ''S obzirom na praktične poteškoće sa kojima su se ključne proizvodne firme, uključujući Teslu, suočile u obnavljanju proizvodnje, mi ćemo se koordinisati kako bi pomogli kompanijama da nastave proizvodnju što je pre moguće'', rekao je portparol gradske vlade Šangaja Xu Wei. Šangajska fabrika u vrednosti dve milijarde dolara Teslina je prva van Sjedinjenih Država, a napravljena je uz podršku lokalnih vlasti. Počela je sa proizvodnjom u oktobru, a isporuke su počele prošlog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Tesla može da dobije nemačke subvencije

 

190376-tesla y 11.jpg

 

Tesla može da dobije subvencije za fabriku u Nemačkoj, kao i drugi proizvođači, naglasio je u intervjuu ministar privrede Peter Altmaier. ''U razgovorima sa (izvršnim direktorom Tesle) Elonom Muskom jasno sam isticao da niko neće biti u povlašćenom položaju i da niko neće biti ni diskriminisan'', izjavio je Altmaier u razgovoru za nedeljno izdanje dnevnika Die Welt. Nemačka vlada je pripremila podsticaje za proizvođače baterijskih ćelija za električne automobile kako bi osigurala radna mesta u sektoru kome se ljulja tlo pod nogama zbog strožih propisa o zaštiti okoline i slabije potražnje za automobilima baziranim na zastarelim tehnologijama.

Da bi kompanija dobila subvencije, mora da ispuni određene uslove o održivosti i efikasnosti baterija, objašnjava nemački ministar. ''Između ostalog, Nemačka ne sme biti svedena na običnu fabriku. Moramo imati i istraživanje i razvoj. Sve kompanije koje ispune te uslove imaju šanse da dobiju podsticaje - uključujući Teslu'', kaže Altmaier. Tesla je u novembru prošle godine objavio da je za lokaciju prve evropske fabrike odabrao Berlin gde namerava da izgradi i dizajnerski centar. Nova fabrika će proizvoditi i baterije, osovine i automobile, počevši sa Modelom Y.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije Tesle ponovo krenule uzlaznom linijom

 

tesla pesaci.jpg

 

Akcije Tesle ponovo su krenule uzlaznom linijom ojačavši za više od 7% na preko 800 dolara, koliko su dostizale početkom prošle nedelje. Jedan od razloga ovakvog rasta su, kako se čini, pozitivne vesti iz Kine o tome da su gradske vlasti Šangaja saopštile da će pomoć kompanijama poput Tesle koje pokušavaju da se izbore sa epidemijom koronavirusa, da ''što pre ponovo pokrenu proizvodnju''. Teslina fabrika u Šangaju je privremeno zatvorena pošto kineska vlada nastoji da suzbije epidemiju koja je odnela više od 900 ljudskih života.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugarska želi Teslu

 

191987-tesla s.jpg

 

Bugarska komunicira sa Teslom zbog potencijalnog ulaganja američkog proizvođača električnih automobila u fabriku u toj u zemlji, pišu lokalni mediji citirajući ministra ekonomije Emila Karanikolova.

''Imamo dve ambicije: prva je proizvodnja automobila, a druga proizvodnja baterija za električne automobile'', citiran je Karanikolov u intervjuu. Karanikolov je dodao da je Bugarska spremna da počne proizvodnju delova za automobile sa Teslom, ali će fabrika za proizvodnju automobila ili električnih akumulatora biti bolja opcija. Bugarska se takođe nada da će privući ulaganja južnokorejskog proizvođača automobila Hyundai Motor Company, rekao je Karanikolov. ''Poslali smo pismo njihovoj evropskoj kancelariji i očekujemo odgovor''. Prošlog meseca Tesla je saopštila da planira da otvori stanicu za punjenje u gradu Plovdivu, prvu u Bugarskoj, 2020. godine. ''Tačan vremenski okvir i specifična lokacija mogu da variraju'', navodi Tesla. 2017. godine bugarsko-korejska privredna i industrijska komora je saopštila da Hyundai Motor Company razmatra ulaganje u Bugarsku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački sud zaustavio gradnju Tesline fabrike

 

tesla y 111111.jpg

 

Izgradnja Tesline fabrike u Nemačkoj je dobila novi zaplet. Berlinski sud je odbacio odluku nižeg suda koji je prethodno odbio žalbu organizacije za zaštitu okoline. Potonji su pokušali da spreče krčenje šume jugoistočno od Berlina. Nova odluka znači da moraju odmah prestati sa sečom i da tako zaustave izgradnju fabrike. Prošlog novembra Teslin šef Elon Musk je najavio da će u Berlinu biti postavljena nova gigafabrika. Očekuje se da će postrojenje biti smešteno u blizini novog aerodroma u Berlinu, gde će takođe biti izgrađen inženjerski i dizajnerski centar. Jedan od glavnih razloga izbora Nemačke su inženjerska znanja po kojima je zemlja poznata, izjavio je Musk. Procenjuje se da će zemljište koštati 41 milion evra. Nemački ministar privrede Peter Altmaier je rekao da bi kompanija Tesla mogla da dobije državne subvencije za izgradnju postrojenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Političari i poslovni ljudi u Nemačkoj protiv privremene zabrane radova na Teslinoj fabrici

 

tesla y 1111.jpg

 

Vodeći nemački političari i predstavnici privrede su izrazili zabrinutost zbog sudske odluke koja je po nalogu zaštitnika okoline privremeno zaustavila radove na izgradnji nove fabrike električnih automobila Tesla pored Berlina. ''Izgradnja ove fabrike je od velikog značaja za zaštitu klime i jedna od najvažnijih industrijskih postrojenja poslednjih godina na teritoriji bivšeg DDR-a'', rekao je savezni ministar privrede Peter Altmeier. On je rekao da projekat Tesla pokazuje da ''ekologija i ekonomija'' nisu suprotni pojmovi te da je i u Nemačkoj, kao i u nekim drugim zemljama, moguće u kratkom roku ostvariti ovako velike projekte kao što je izgradnja tzv. Gigafactory. Predsednik Liberalno-demokratske stranke (FDP) Christian Lindner je zaključio da se stranim ulagačima u Nemačkoj uvek iznova postavljaju prepreke. ''Sa zabrinutošću posmatram kako često kod velikih projekata moramo stati na kočnicu'', rekao je Lindner.

 

Odluku Višeg upravnog suda Berlin-Brandenburg, koji je po nalogu nekoliko udruženja za zaštitu okoline, doneo odluku o privremenoj zabrani krčenja šume i obustavi radova na budućoj Teslinoj fabrici u mestu Gruenheide, jugoistočno od Berlina, negativno su komentarisali i predstavnici privrede. ''Ako ovaj projekat propadne zbog birokratije i preterane regulacije, biće to katastrofalni signal Nemačke potencijalnim ulagačima'', rekao je za dnevnik Handelsblatt predsednik Udruženja nemačkih srednjih preduzetnika Mario Ohoven. Iako je sud najavio da će odluku o nastavku radova doneti ''u najkraćem mogućem roku'', postoji bojazan da bi Teslin plan da već od leta 2021. u novom pogonu počne sa proizvodnjom električnih automobila, mogao pasti u vodu. Od marta do leta se u ovom području gnezde neke vrste zaštićenih ptica pa za to vreme krčenje šume ne bi bilo moguće.

 

Konačna dozvola o krčenju šume, po mišljenju pravnika, nije pod znakom pitanja jer je ista šuma već jednom pre dvadesetak godina trebalo da bude iskrčena jer je ovde BMW planirao fabriku. Osim toga se, kako javljaju nemački mediji, radi o šumi nižeg kvaliteta koja za vreme Istočne Nemačke posađena za potrebe papirne industrije. Zelena udruženja smatraju da je kompanija Tesla ''počela prebrzo'' sa radovima pre nego što su doneste konačne odluke u vezi sa ispunjavanjem ekoloških uslova. Strani mediji, poput belgijskog dnevnika ''De Standard'', javljaju o Teslinim problemima ističući posebno apsurdnost slučaja u kojem ''zeleni u Nemačkoj koče gradnju fabrike ekoloških električnih automobila''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gigafabrika će se ipak graditi u Nemačkoj

 

tesla nemacka.jpg

 

Tesla dobio je zeleno svetlo od Višeg upravnog suda Berlin-Brandenburga da nastavi krčenje šume u Grinhajdu. Sud je javio da je odluka konačna i da Tesla može da nastavi da krči šumu radi izgradnje svoje gigafabrike u blizini Berlina. Sud je na taj način odbacio zahteve ekoloških aktivista da se definitvno zabrani seča šume. Aktivisti za zaštitu životne sredine su prethodno 18. februara uspeli da isposluju sudsko rešenje o privremenoj obustavi radova na gradilištu. Sud je, međutim, tada upozorio da eko-aktivisti ne treba da shvate njegovo rešenje o privremenoj zabrani Teslinog projekta kao svoju pobedu.

 

Tesla je pre toga od državne agencije za zaštitu životne sredine dobio rok od tri dana da raskrči šumu radi pripreme zemljišta za izgradnju fabrike, ali su radovi zaustavljeni već drugog dana. Lokalni aktivisti iz dve organizacije - Zelene lige Brandenburga i Asocijacije za prostorno planiranje i zaštitu vrsta u Bavarskoj - navode da će gigafabrika 4 (GF4), koja će proizvoditi električne baterije i automobile, uticati na lokalnu floru i faunu i snabdevanje vodom. Ilon Mask, osnivač i glavni izvršni direktor kompanije Tesla, tvrdi međutim da će GF4 trošiti daleko manje vode od uobičajene dnevne potrošnje i manje nego što tvrde aktivisti, dodajući da šuma koja se krči ''nije prirodna - već posađena za potrebe kartonske industrije i samo mali deo će biti iskorišćen za GF4''.

Tesla planira da započne izgradnju objekta ove godine i da počne proizvodnju vozila 2021. Kompanija je najavila da ima za cilj proizvodnju 500.000 automobila godišnje. To će biti četvrta gigafabrika ove kompanije. Ostale su bile u Nevadi, Njujorku i odnedavno u Šangaju, u Kini.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto motociklisti udaraju Teslu tokom preticanja?

 

moto tesla.jpg

 

Neprijatne scene postaju svakodnevica na američkim putevima. Kamera je snimila bajkera kako pretiče Tesla Model 3 i tokom obilaženja nogom udara u vrata električnog automobila. Reč je o kažnjivom i opasnom postupku, ali na američkim putevima ovakvi prizori se mogu videti gotovo svaki dan. Korisnici interneta još ne mogu da shvate zašto se motociklisti izlažu opasnosti tokom vožnje izvodeći nepristojan i kažnjiv potez. Nije prvi, a ni poslednji put da se na društvenim mrežama objavljuje ovakav snimak.

 

Ipak, postoji objašnjenje za naizgled neshvatljivo ponašanje bajkera.

Odgovor se krije u radu Teslinog autopilota. Naime, u modalitetu automatskog upravljanja vozilom, sistem usmerava auto prema jednoj strani približavajući se horizontalnoj signalizaciji vozne trake. Motociklisti zato imaju loš pregled i otežano im je obilaženje automobila pa misle da ih vozači namerno blokiraju i sprečavaju preticanje. Ipak, to im ne daje pravo da tokom vožnje udaraju vozila drugih učesnika u saobraćaju. Stručnjaci širom SAD-a upozoravaju vozače Tesle da isključe autopilot na putevima koje koriste motociklisti kako bi se izbegle neprijatnosti. Jedan vozač Tesle je rekao da ne poznaje bajkera. Kamera nije uspela da snimi tablice, a vozač sumnja da je uzrok njegove reakcije Teslin autopilot. Jedan drugi vozač Tesle je doživeo još veću nepeijatnost jer mu je bajker tokom preticanja slomio retrovizor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panasonic napušta partnerstvo sa Teslom

 

164870-tesla punjac.jpg

 

Panasonic najavljuje da će napustiti proizvodnju solarnih ćelija u njujorškoj fabrici Tesla Inc, što je najnoviji znak problema u partnerstvu u kojem prestaje Panasonicov status ekskluzivnog dobavljača akumulatora američkog proizvođača električnih vozila. Taj potez povećava neizvesnost u vezi sa Teslinim solarnim poslovanjem koje je već pod nadzorom, nakon što se drastično smanjila otkad ga je američka kompanija kupila za 2.6 milijardi USD u 2016. godini. Tesla je obavestio Njujork da Panasonicovo povlačenje ''nema uticaja na Tesline trenutne operacije'', navodi se u saopštenju ove američke savezne države.

 

Kompanija ima preko 1.500 radnih mesta u gradu Bafalo, čime je rešila svojih 1.460 obaveza pre aprila - i na taj način izbegla kaznu od 41 miliona dolara - saopštila je država. Panasonic je u izjavi naveo da će prekinuti proizvodnju do kraja maja i izaći iz fabrike do kraja septembra. Povlačenje dolazi nakon što se Panasonic bori za uklanjanje neprofitabilnih preduzeća jer se njegov strateški prelazak na delove potrošačke elektronike bori za rast dobiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla predstavila opciju za pametno parkiranje

 

201336-tesla ap.jpg

 

Tesla Smart Summon funkcija služi da korisnici što lakše svoj automobil dozovu sa parkinga, pa iako ima određene probleme, iz kompanije tvrde da je korisna za one koji imaju poteškoće u kretanju, te u slučaju snažnog pljuska. Elon Musk je nedavno najavio još jednu opciju, koja je, kako se tvrdi još korisnija, te korisnike vozi na željenu lokaciju, i nakon toga parkira vozilo.

 

Funkcija pametnog parkiranja

Radi se o funkciji koja bi vozačima mogla da uštedi puno vremena, a najviše zbog toga što potragu za parkingom preuzima automobil. Opcija Smart Summon još uvek zahteva da se vozilo nadzire, pa je potrebno da vozač konstantno potvrđuje da se automobil bezbedno kreće, a preko tastera na Tesla aplikaciji. Tako potreba da se operacija nadgleda još uvek ne štedi vreme vozačima. Musk tvrdi da bi to uskoro moglo da se promeni, budući da Tesla vozila postaju pametnija i brža, a zahvaljujući sistemima veštačke inteligencije i boljem Autopilot softveru. Kako sistemi budu napredovali, tako će se poboljšavati i sigurnost tokom vožnje, pa će u budućnosti vozila svoje ''vozače'' moći da samostalno odvezu na neku lokaciju, te ih po završenom poslu vrate natrag. Takva situacija u saobraćaju je ipak još uvek daleko.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla proizvela milioniti električni automobil

 

U pitanju je crveni Tesla Model Y, napravljen u Freemont fabrici u Kaliforniji:

 

tesla 1M.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su Teslina vozila proizvedena u Kini jednaka onima koja se proizvode u drugim fabrikama?

 

199491-tesla fabrika.jpg

 

Među proizvođačima električnih vozila trenutno prednjači Tesla, čvrsto držeći vodeću poziciju s dobrim šansama da i ubuduće tako ostane, dok sa druge strane etablirani proizvođači automobila, poput GM-a i Forda nastoje da sustignu Teslu u ovom segmentu tržišta. Iako se stvari uvek mogu promeniti, Teslino novo postrojenje otvoreno u Šangaju, pod nazivom ''Gigafactory 3'', u kojem se proizvodnja već odvija, govori u prilog tome da će kompanija nastaviti da širi svoje domete i daleko van američkih granica. Nova šangajska fabrika je izgrađena kako bi se u njoj proizvodio postojeći Tesla Model 3, kao i Tesla Model Y, čija bi proizvodnja uskoro trebalo da počne. I dok bi oba modela trebalo da budu identična onima proizvedenim za severnoameričko i evropsko tržište, sudeći po reakcijama kineskih kupaca, čini se da među njima ipak postoje značajne razlike.

 

Naime, kineski ministar za industriju, reagujući na pritužbe nezadovoljnih kupaca, zatražio je od kompanije Tesla uverenje da su njihova vozila proizvedena u Kini jednaka onima koja se proizvode u drugim postrojenjima. Pritužbe se odnose na kompjuterske čipove koji su, prema tvrdnjama kupaca, manje napredni u odnosu na iste takve čipove ugrađene u vozila za druga tržišta. Budući da su kupci ove kategorije vozila po pravilu dobro edukovani u vezi sa proizvodom koji kupuju, njihova očekivanja su samim tim velika, te unapred znaju za šta bi sve njihov Tesla mogao da bude sposoban, pa je bilo kakvo nepodudaranje dovoljan razlog za nezadovoljstvo.

 

Na društvenim mrežama u Kini kupci su u komentarima isticali da kontrolne jedinice u njihovim vozilima ne pokreće čip HW 3.0, već manje napredna verzija HW 2.5. U okviru sistema za asistiranu vožnju, čip HW 3.0 je veoma važan za opcioni Full Self-Driving mode, odnosno komandu uz pomoć koje vozilo može da samostalno upravlja. Kineski kupci su primetili nepodudaranja u vezi s čipom detaljnim proučavanjem specifikacija koje se dobijaju uz vozilo. Budući da vlada u Kini budno nadgleda dešavanja na društvenim mrežama, nije im trebalo mnogo vremena da primete raspravu koja se ovim povodom razvila i da reaguju zahtevajući od proizvođača da ''dokaže konzistentnost proizvoda u pogledu kvaliteta i sigurnosti''.

 

Iz kompanije Tesla, u odgovoru na bes koji se raširio društvenim mrežama, naveli su da je do zamene čipa došlo zbog toga što im njihov dobavljač nije isporučio napredniji čip, te su zbog toga bili primorani da ugrade stariju verziju, a da će svim kupcima kod kojih je došlo do ovih neslaganja stariji čip biti zamenjen novim. Ostaje otvoreno pitanje da bi li kompanija preduzela ovaj korak da se kupci nisu žalili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina gigafabrika mora da stane sa radom

 

201643-tesla giga.jpg

 

Lokalne vlasti su reagovale na saopštenje Ilona Maska da će Tesla nastaviti s proizvodnjom. Okrug Alameda je reagovao na nedavno saopštenje prvog čoveka Tesle i razjasnio da Tesla ne pripada esencijalnoj delatnosti te da zato mora da stane. Fabrici u Frimontu se dozvoljavaju samo minimalna bazna delovanja na nivou pogona. Podsetimo, Tesla i Ilon Mask su objavili da se uprkos nalozima okruga nastavlja normalan rad u fabrici, uz dodatak da oni koji se ne osećaju prijatno dolazeći na posao mogu da ostanu kod kuće. U skladu sa odlukom okruga fabrika mora da pošalje kući više od 10.000 radnika, a proizvodnja električnih automobila mora da se obustavi. I to baš u vreme priprema za start proizvodnje novog Modela Y, za koji se očekuje veća potražnja nego za sve ostale modele u gami.

Podsetimo, druga fabrika, ona u Šangaju, zatvorena je na 10 dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni Tesla automobili nisu dobra ideja?

 

tesla pilot.jpg

 

Kupovina dodatne opreme i opcija na automobilu nije nikakva novost, ali jeste način na koji se to čini. Sve veći broj proizvođača uvodi opciju da ćete mnogo toga moći da doplatite nakon što ste već kupili auto. I to ne tako što ćete otići u servis gde će vam ugraditi odgovarajući deo ili sklop. Ne. Od sada ćete dosta toga moći da doplatite odabirom u meniju automobila. Koliko god da sve to zvuči apstraktno, Tesla uveliko koristi takve mogućnosti i ne samo to. Kako stvari stoje, proizvođač će moći i da zloupotrebi ovakav sistem doplate za razne opcije, što se, po svoj prilici, nekim vlasnicima automobila već desilo.

 

Naime, jedan od kupaca polovnog Tesla Modela S bio ne malo izenenađen kada je shvatio da mu je proizvođač ukinuo vrlo skupu opciju autopilota, za koji je prvi vlasnik doplatio osam hiljada američkih dolara. Autopilot je, između ostalog, bio reklamiran od strane dilera kod koga je kupio dve godine star auto. Tokom redovnog apdejta softvera proizvođač je odlučio da opciju autonomne vožnje u potpunosti deaktivira. Da se sve to desilo vlasnik Modela S je saznao u ovlašćenom servisu, gde je auto odvežen na intervenciju. Rečeno mu je da nije doplatio za Autopilot i da samim tim ne može da ga koristi. U zvaničnom saopštenju Tesle se navodi i da može da doplati za tu opciju ukoliko je želi.

 

Slično se desilo još jednom kupcu polovnog Modela X. Auto je već imao opciju za Ludicrous mod koji je prvi vlasnik platio 20.000 dolara, pa je novi vlasnik poželeo da doplati dodatnih 5.000 dolara kako bi imao potpuno autonomnu vožnju. Kada je sve ubačeno u sistem, Tesla mu je oduzeo sve ove opcije jer nije platio prvobitnih 20.000. Isto se dogodilo i kupcu polovnog Modela X P90D kome su ove opcije isključene dva meseca nakon što je kupio auto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast deonica Tesle

 

tesla solarni-krov.jpg

 

Kompanija Tesla je objavila da je isporučila oko 88.400 automobila u prvom tromesečju 2020. Deonice Tesle su nakon ove informacije uzletele više od 10%. Analitičari su očekivali oko 79.900 isporučenih automobila, pokazalo je istraživanje agencije FactSet. Prema modelima, Tesla je saopštio o kombinovanoj isporuci 76.200 Modela 3 i Modela Y te kombinovanoj isporuci 12.200 starijih i skupljih modela S i X. Obe brojke su premašile procene: Analitičari su od srede očekivali kombinovane isporuke 68.674 vozila Model 3 i Model Y, te kombinovane isporuke 11.234 vozila Model S i X. Procene su uzele u obzir pandemiju COVID-19, koja je bila uzrok da Tesla u poslednjoj nedelji marta obustavi proizvodnju automobila u svojoj glavnoj fabrici automobila u Fremontu u Kaliforniji, a takođe je obustavila proizvodnju u Šangaju u januaru i februaru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otpušta radnike na određeno vreme

 

tesla charger.jpg

 

Tesla otpušta radnike na određeno vreme iz svojih američkih postrojenja za automobile i baterije, kažu tri radnika i dopisi koji su delili sa CNBC-om. Kompanija reže tu kategoriju radnika kako u svojoj fabrici vozila u Fremontu, u Kaliforniji, i na Gigafactory van Rinoa, Nevada. Rezanje utiče na stotine, prema procenama ljudi upoznatih sa tim potezom, koji su zatražili anonimnost, jer nisu ovlašćeni da razgovaraju novinarima o internim stvarima.

 

Radnici na određeno - od kojih su mnogi radili godinama u Tesli, a neki u nadi da će uskočiti u uloge s punim radnim vremenom - bili su o ovome obavešteni ovih dana. Dopis iz Balance Staffinga za otpuštene radnike kaže: ''Sa mojim najdubljim žaljenjem moram da vas obavestim da je obustava fabrike Tesla produžena zbog pandemije COVID-19, i kao rezultat toga, Tesla je zatražio da raskine ugovor, a zadaci stupaju na snagu odmah.'' Kadrovska agencija rekla je radnicima da će ostati zaposleni ''Balance Staffinga'' i da mogu naći drugi posao putem svog poslovanja. Kompanija Balance je takođe obećala da će biti naporno vratiti radnike u Teslu ako to ikada bude moguće, te je uveravala radnike da otkazi iz Tesle nisu odraz kvaliteta njihovog rada, već prilično teški uslovi poslovanja. Radnici na određeno angažovani putem drugih agencija su dobijali slična saopštenja u četvrtak i petak, kažu radnici koji su razgovarali sa CNBC-om.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla pokazuje prototip ventilatora sastavljenog od delova Model 3

 

tesla v.jpg

 

Teslina EV postrojenja su zatvorena zbog koronavirusa, ali kao i drugi proizvođači automobila, kompanija se prebacuje na kreiranje ventilatora. Sada je kompanija objavila YouTube video snimak koji prikazuje prototip izgrađen od EV delova, uključujući displej Model 3, i infotainment sistem, kako je piše TechCrunch. Kiseonik u bolnici ulazi u Teslinu komoru za mešanje (automobilski deo koji se koristi u Teslinim vozilima). Zatim se pumpa kroz Teslin prilagođeni dizajnirani razvodnik, koji pokreću računari vozila i koji kontroliše infotainment sistem. Svi parametri pacijenta se prikazuju na glavnom ekranu Model 3.

 

Tesla je zajedno sa Fordom i GM-om obećao da će donirati ili napraviti ventilatore, a CEO Elon Musk rekao je nedavno da bi njujorška fabrika uskoro mogla ponovo da se otvori da bi pravila ventilatore. Kompanija je nedavno donirala 1.000 ventilatora, iako su kritičari rekli da su neinvazivni modeli bili pogrešne vrste. To je zato što kritičnim pacijentima COVID-19 trebaju invazivni ventilatori koji putem intubacije mogu da ispune pluća pacijenta vazduhom. Međutim, guverner Njujorka, Andrew Cuomo, rekao je da se takozvani BiPAP neinvazivni ventilatori mogu pretvoriti u pravi tip kako bi se nadoknadilo nedostatak kritičnih invazivnih ventilatora. Elon Musk je nakon toga napisao da su ''svim bolnicama date tačne specifikacije (doniranih modela) i svi su potvrđeni da će biti kritične''. Dodao je da je Tesla sada počeo da isporučuje kritične intratrahealne ventilatore kompanije Medtronic za ''najgore slučajeve''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će proći kroz krizu elegantnije nego General Motors i Toyota

 

161411-tesla s 1.jpg

 

Investitori imaju više poverenja u Teslu tokom pandemije koronavirusa. Tvrde da je Muskova kompanija bolje pozicionirana za rukovodstvo u novim tehnologijama poput potpuno električnih i autonomnih nego što to čine tradicionalni proizvođači automobila, kao što su General Motors i Toyota. Tako bar pokazuje anketa sprovedena među 25 ulagača koju je objavio Morgan Stanley.

 

Većina, ili 56%, ulagača takođe veruje da je ''vrlo malo verovatno'' ili ''pomalo malo verovatno'' da tradicionalna autoindustrija može ''zaraditi svoj trošak kapitala'' u proizvodnji takvih vozila. Poverenje u Teslu se bazira na pitanju Morgan Stanleya koja bi od tri kompanije dala pet milijardi dolara za pet godina da ulože u razvoj i proizvodnju potpuno električnih i autonomnih vozila. Samo 20% ispitanih je odabralo GM; 24% odabranih Toyotu; i 56% je odabralo Teslu.

 

Uprkos poverenju koje su ulagači ukazali u anketi Morgan Stanleya, analitičari Bank of America su u sredu spustili preporuke za deonice Tesle. Rezultati ankete nisu iznenađujući s obzirom na to da je Wall Street podržao Teslu pre Covid-19, ali oni ponovo naglašavaju rastući jaz između Tesle i tradicionalnih proizvođača automobila koji se pokušavaju probiti u Teslin fokus na potpuno električna vozila. Deonice Tesle su ove godine porasle 67% na više od 700 dolara. To je značajno bolje u poređenju sa GM-om koji je kliznuo 42% ove godine na 21.39 USD, a Toyota sa 14% na manje od 122 USD. Ford, koji nije bio uključen u anketu, ove godine je pao za oko 49% na manje od 5 USD. Morgan Stanley očekuje da će Tesla ove godine potrošiti milijardu ili više dolara besplatnog novčanog toka, ali i dalje očekuje rast volumena od oko 5% do 10% ili više. To je u poređenju sa prosečnim proizvođačem automobila za koje se predviđa da će pasti od 20% do 25%, a slobodni novčani tok će pasti u vrednosti između 10% i 30% tržišne kapitalizacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treća uzastopna kvartalna dobit Tesle

 

168650-tesla 3 1.jpg

 

Kompanija Tesla je nadmašila procene analitičara za prihod u prvom tromesečju. Tesla je objavila svoju treću uzastopnu kvartalnu dobit, budući da je proizvođač električnih automobila zabeležio solidan broj isporuka tokom ovog perioda uprkos poremećajima zbog izbijanja koronavirusa. Deonice kompanje su porasle gotovo 2%, na 813.77 dolara u produženoj trgovini. Pandemija koronavirusa je poremetila potražnju automobila, a proizvođači automobila su bili prisiljeni da zatvore fabrike, što podstiče neizvesnost oko toga kada će se lanci snabdevanja vratiti u normalu nakon što se zaustave blokade.

 

''Zbog širokog spektra potencijalnih ishoda, kratkoročna usmeravanja neto dohotka i slobodnog novčanog toka bi verovatno bila netačna. Ponovo ćemo preispitati smernice za 2020. godinu u našem ažuriranju Q2'', saopštili su iz Tesle. Proizvođač električnih automobila takođe očekuje da će proizvodnju Modela Y u Fremontu, Kalifornija i Model 3 u Šangaju nastaviti da postepeno povećava tokom drugog tromesečja. Prihod je porastao na 5.99 milijardi dolara sa 4.54 milijarde dolara tokom istog tromesečja prošle godine. Analitičari su očekivali prihod od 5.9 milijardi dolara u poslednjem tromesečju, pokazuju podaci IBES-a iz Refinitiva. Izuzevši jednokratnne stavke, Tesla je ostvario dobit od 1.24 dolara po deonici. Analitičari su očekivali gubitak od 36 centi po deonici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask tvitovima ''obrisao'' 14 milijardi dolara vrednosti Tesle

 

tesla solarni-krov.jpg

 

Ilon Mask ''obrisao'' je 14 milijardi dolara vrednosti preduzeća nakon što je tvitovao da je njegova cena previsoka. Maskov tvit je takođe smanjio tri milijarde dolara njegovog udela u Tesli pošto su se investitori odmah povukli iz kompanije.

 

''Teslina cena akcija je previsoka po mom mišljenju'', napisao je u jednom od nekoliko tvitova, među kojima su i oni u kojima se zavetuje da će prodati svoj imetak. U drugom tvitu objavio je da je njegova devojka ljuta na njega, dok je jedan tvit jednostavno glasio: ''Bes, bes protiv umiranja svetlosti svesti.'' ''Volstrit žurnal'' objavio je da je milijarder negirao da je tvit o ceni akcija Tesle bio šala. Cena Teslinih akcija porasla je ove godine podižući vrednost proizvođača električnih automobila na blizu 100 milijardi dolara, što bi Masku moglo da donese bonus isplatu od nekoliko stotina miliona dolara.

Maskovi ironični komentari svakako zadaju glavobolje investitorima i utiču na cene deonica, a ovo nije prvi put da se milijarder ''igra'' na ovaj način. Zbog jednog tvita iz 2018. godine o budućnosti Tesle na njujorškoj berzi regulatorni organi kaznili su ga sa 20 miliona dolara, nakon čega se složio da sve naredne postove na ovoj platformi prethodno pregledaju advokati. Prošlog meseca Savezni sud izrekao je da se Tesla i Mask zbog njegovog privatnog tvita moraju suočiti sa tužbom akcionara, koji su tvrdili da je Mask nameravao da ih prevari.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla produžila prinudne odmore

 

201643-tesla giga.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla poručio je zaposlenima koji se zbog pandemije korona virusa nalaze na prinudnim odmorima da će tako ostati još najmanje nedelju dana, pa će povratak Tesline fabrike u San Francisku na normalan režim rada, predviđen za 4. maj, biti odložen.

 

U elektronskoj poruci, zaposlenima je u petak rečeno da, ukoliko od svojih poslovođa nisu dobili obaveštenje sa datumom povratka na posao, računaju na to da do daljeg, odnosno barem još jednu sedmicu ostaju na prinudnom odmoru. Usled pandemije, Teslini proizvodni pogoni na tlu Sjedinjenih Američkih Država obustavili su rad, a prošlog meseca, svi zaposleni čiji angažman nije neophodan poslati su na prinudne odmore, uz umanjenje zarade. Do produženja prinudnih odmora u kompaniji dolazi nekoliko dana pošto su zvaničnici okruga San Francisko i još pet obližnjih okruga najavili ponovno razmatranje restriktivnih mera, čije važenje ističe sutra. Novim merama postojeće restrikcije će biti produžene do kraja ovog meseca, a ublažavanje mera važiće samo za mali broj aktivnosti u kojima ne postoji veliki rizik od zaraze korona virusom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi proizvodjači imaju isti/zajednički najveći problem za nastavak proizvodnje. Pad tražnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla želi da Britaniju snabdeva električnom energijom

 

tesla model s kina.jpg

 

Tesla je podnela prijavu telu zaduženom za tržište gasa i električne energije u Velikoj Britaniji u nameri da u toj zemlji postane licencirani snabdevač električnom energijom. Prijava je podneta u utorak i potpisao ju je Evan Rajs, Teslin direktor prodaje za proizvode u sektoru energetike, a kompanija nije dala zvanično obrazloženje ovog poslovnog poteza. Međutim, odranije se zna da Tesla takođe proizvodi litijumsko-jonske akumulatore, solarne panele i solarni crep. Teslini pogoni za proizvodnju električnih automobila u Sjedinjenim Američkim Državama trenutno ne rade zbog restriktivnih mera uvedenih zbog sprečavanja širenja korona virusa, a generalni direktor kompanije, milijarder Ilon Mask, ove nedelje je te mere nazvao fašističkim, kao i ozbiljnim rizikom u poslovnom smislu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...