Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Benelli TNT 600 kao BMW S 1000 RR

 

benelli-kao-bmw 02.jpg

 

Ako vam motocikl na slici izgleda kao BMW S 1000 RR, bojimo se da niste u pravu. Radi se o Benelli TNT 600 mašini, dobro prerušenoj da liči na nemački dvotočkaš. Nedavno se našao na prodaji, a njegov vlasnik traži oko 4.300 evra za njega. Oštro oko bi primetilo razliku, ali nas i dalje oduševljava s koliko pažnje su rađeni detalji, pogotovo imajući u vidu da Benelli i BMW imaju potpuno različite dizajnerske jezike.

 

benelli-kao-bmw 01.jpg

 

TNT 600 izgleda prilično lepo u prepoznatljivim oklopom S 1000 RR, ali i drugim prepoznatljivim elementima poput kultnog fara i zadnjih svetala. Iako izgleda kao S 1000 RR, njegove performanse su daleko od onih kojima se može podičiti bavarski motocikl. Pokreće ga redni četvorocilindarski DOHC agregat, zapremine 600 kubika, sa 80,46 KS na 11.000 obrtaja i 52 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 8.000 obrtaja. To se nikako ne može uporediti sa 199 KS na 13.500 obrtaja i 112,5 Nm na 10.500 obrtaja koje S 1000 RR donosi. Bez obzira na razlike u performansama, skidamo kapu na vremenu i novcu potrošenom na sređivanje ovog motocikla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad sprema dva velika R18 modela

 

212412-BMW-R18 t2.jpg

 

BMW-ova moto divizija ima velike planove, bukvalno. Naime, Nemci spremaju lansiranje velikih motocikala, zasnovanih na R18 kruzeru i spremnih da se uhvate u koštac sa najvećim mašinama iz linije Harley-Davidsona. Nedavno otkrivene patentne skice delimično otkrivaju pomenute modele. Nazvani R18 B i R 18 Transcontinental, u pitanju su dva turing motocikla razvijena na moćnoj 1.8 platformi, najsnažnijem BMW-ovom bokseru.

 

213020-bmw-r18 05.jpg

 

R 18 B će imati više oklopa na sebi od R18, kao i par bočnih kofera. Oni koji se odluče za Transcontinental će imati veće vetrobransko staklo i treći kofer, kao i pregršt drugih dodataka. Oba modela će biti značajnije veća od R18, koji sam po sebi nije mali motocikl.

 

bmw-r18-3 06.jpg

 

Na instrument tabli nas čeka ekran osetljiv na dodir i četiri zasebna pokazivača. Zvučnici ugrađeni na prednjem delu oklopa sugerišu da neće samo vazduhom hlađeni agregat praviti buku. Čini se da agregat neće pretrpeti nikakve promene, pa će dva nova modela imati 91 KS i 160 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Veći rezervoar za gorivo obećava bolju autonomiju, a čekaju nas i određene modifikacije šasije, koje će za posledicu imati bolju stabilnost pri većim brzinama. BMW Motorrad se, bar za sada, nije zvanično oglašavao po pitanju ova dva motocikla, ali njihov globalni debi očekujemo u narednim mesecima.

Što se cene tiče, zna se samo da će ona biti veća od one koji ima standardni R18.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia Tuono V4 i Tuono V4 Factory osveženi za 2021. godinu

 

Aprilia-Tuono-V4 04.jpg

 

Nakon što je za 2021. osvežen RSV4 superbajk, Aprilia je spremila sličan tretman i za Tuono V4 liniju. ''Stritfajter'' iz Noalea je imao fejslift, pretrpeo je određena poboljšanja, a možda najvažnije je da imamo jasnu razliku između Tuono V4 i Tuono V4 Factory modela.

 

Aprilia-Tuono-V4 03.jpg

 

Dovoljan je jedan pogled na novi Tuono V4 da se primeti poboljšanje oklopa.Tu je i nova aluminijumska viljuška, kakvu smo pre par meseci videli na RSV4.

 

213095-Aprilia-Tuono-V4 02.jpg

 

V4 agregat zapremine 1.077 kubika je nepromenjen od prethodne Euro5 homologacije, što znači da donosi 175 KS i 121 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

Aprilia-Tuono-V4 01.jpg

 

Aprilia Performance Ride Control (APRC) paket elektronike je takođe poboljšan i donosi novu Magneti Marelli jedinicu za kontrolu rada motora (ECU), kao i novu inercijalnu mernu jedinicu (IMU), uz dodatna poboljšanja softvera. Rezultat je odzivniji i pametniji paket, koji sada ima šest režima vožnje (tri za stazu i tri za ulicu). Aprilia se potrudila da napravi jasnu razliku između Tuono V4 i Tuono V4 Factory modela. Prvi je tako dobio više atributa fokusiranih na turing vožnju, dok je Tuono V4 Factory nastavio svojom sportskom stazom. Tuono V4 ima veće vetrobransko staklo i veće sedište. Ogibljenje je mehaničko (Sachs), dok Tuono V4 Factory dolazi sa Ohlins poluaktivnim ogibljenjem. Oba motocikla imaju livene aluminijumske felne.

Obe varijante su već počele da stižu u evropske prodajne salone. Tuono V4 košta 16.990 evra, dok je V4 Factory 3.000 evra skuplji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svih 500 primeraka KTM 1290 Super Duke RR rasprodato za manje od 60 minuta

 

KTM-1290-SUPER-DUKE-RR 04.jpg

 

KTM je nedavno lansirao ograničenu seriju svog 1290 Super Duke RR motocikla, a ako ste planirali da jedan parkirate u svoju garažu, imamo loše vesti za vas.

Naime, austrijskoj kompaniji je bilo potrebno svega 48 minuta da proda svih 500 primeraka nove mašine, a prema dostupnim informacijama, broj porudžbina je daleko premašio ovu cifru. Kao odgovor na veliku potražnju za novim 1290 Super Duke RR, KTM je otvorio listu čekanja u slučaju da neko od 500 potencijalnih kupaca koji su se već prijavili, odustane. Novi 1290 Super Duke RR pokreće isti agregat zapremine 1.301 kubik, koji na raspolaganju ima 180 KS i 140 Nm maksimalnog obrtnog momenta kao i standardni Super Duke R, motocikl donosi pregršt komponenti od ugljeničnih vlakana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta predstavila novu Brutale liniju za 2021. godinu

 

brutale-linija 03.jpg

 

MV Agusta nastavlja sa osvežavanjem svoje trocilindarske platforme od 800 kubika. Sada je na red došla Brutale linija, koju čine osnovni model Brutale Rosso, Brutale RR visokih specifikacija i Brutale RR SCS, sa ''pametnim'' kvačilom.

 

brutale-linija 02.jpg

 

Motocikli su dobili slična poboljšanja kakve smo videli na ostatku game. Tu pre svega mislimo na Euro5 homologaciju, uz određena mehanička i elektronska sređivanja radi ispunjavanja pomenutih standarda i poboljšanja iskustva u vožnji.

 

brutale-linija 01.jpg

 

Najveća novina je dodatak šestostepene inercijalne merne jedinice (IMU), italijanske firme e-Novia. Sa elektronikom poslednje generacije, MV Agusta je značajno poboljšala Brutale liniju, što će i te kako biti od koristi imajući u vidu nove modele proizvođača kakvi su Aprilia, Ducati i KTM. Za mnoge je Brutale najlepši motocikl u klasi, a podjednako je pouzdan na putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati ne razmišlja o električnom motociklu

 

ducati-elektricni-motocikl.jpg

 

Ducati je odlučio da, bar u ovom trenutku, odustane od proširenja aktuelne linije svojih modela novim električnim motociklom. Jedan od potpredsednika italijanske kompanije, Frančesko Milićija, otkrio nedavno stav koji kompanija iz Bolonje ima kada su dvotočkaši na struju u pitanju.

 

''Da li ćemo uskoro proizvesti električni Ducati motocikl? Ne. Razlog za to je jednostavan: smatramo da, makar za sada, ne možemo da naravimo motocikl na struju koji bi vozačima i ljubiteljima naše marke garantovao performanse na kakve su oni navikli od nas.'' Međutim, kada je reč o sve popularnijem trendu ''nule emisije'', Milićija je izjavio da Ducati isputuje i druge opcije. Tu je pre svega pomenuo ideju korišćenja sintetičkog goriva, kakvu je ranije izneo nemački proizvođač automobila Porsche. ''Sintetičko gorivo je jedna od opcija o kojoj pažljivo razmišljamo kao o rešenju za smanjenje emisije. Istu ideju razmatraju i drugi brendovi u našoj grupi, tako da ispitujemo mogućnosti takve opcije'', zaključio je Milićija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj specijalni Scrambler je posvećen slavnom glumcu

 

scrambler-steve-mcqueen m03.jpg

 

Triumph je lansirao ograničenu seriju svog novog Scrambler 1200 modela, koja nosi naziv po čuvenom glumcu Stivu Mekvinu. mU čemu se ogledaju razlike u odnosu na standardnu verziju? Male su, uglavnom se odnose na agregat, koji sad ispunjava Euro5 emisioni standard, a tu je i novi izduv.

 

Scrambler-Steve-McQueen 02.jpg

 

Novo specijalno izdanje slavi jednog od najpoznatijih holivudskih glumaca, ljubitelja motocikala i ikone svoga vremena. Punog imena Scrambler 1200 Steve McQueen Edition, motocikl je napravljen u saradnji sa porodicom čuvenog glumca.

 

Scrambler-Steve-McQueen 01.jpg

 

Inspirisan je originalnim TR6 takmičarskih specifikacije, kog je Mekvin proslavio u filmu ''Veliko bekstvo''. Sam Mekvin je bio veliki ljubitelj ovog motocikla, a po njegovoj želji je i korišćen u filmu. Upravo tu ljubav koju je slavni glumac imao prema britanskim mašinama je Triumph želeo da proslavi ovim izdanjem. Specijalna verzija je zasnovana na Scrambler 1200 XE, varijanti fokusiranoj na ofroud. Tuje Competition Green rezervoar za gorivo, ručno oslikani detalji, aluminijumski poklopac rezervoar i grafika sa Mekvinovim likom. Svaki od modela u seriji, a biće ih ukupno 1.000 imaće numeraciju, potvrdu autentičnosti i laserski ugravirani potpis Stiva Mekvina. U prodajne salone stiže u junu sa cenom od oko 15.700 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moxiao 500RR - izgleda kao Ducati Panigale, ali to nije

 

Moxiao 02.jpg

 

Nije tajna da se Ducati motocikli nalaze na listama želja mnogih ljubitela motocikala. Ne samo zato što izgledaju dobro, već i zato što su prave zveri na stazi. Najveća mana im je cena, pogotovo kada je u pitanju Panigale linija renomiranog italijanskog proizvođača. Vođen time da je Ducati Panigale izuzetno tražena mašina, kineska kompanija Moxiao Motor je lansirala svoj model Moxiao 500RR.

 

Moxiao 01.jpg

 

Uticaj koji je dvotočkaš iz Bolonje imao na Moxiao 500RR je očigledan, a izgleda da su u kompaniji namerno zaigrali na tu kartu. Iz daljine izgleda kao prava stvar, uz poznati dizajn fara i jednostranu viljušku. Kao što mu ime sugeriše, 500RR pokreće dvocilindarski vodom hlađeni agregat zapremine 471 kubika. Vozačima donosi 47 KS na 8.500 obrtaja i 43 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.000 obrtaja. Motocikl u standardnom paketu ima dvokanalni ABS, 320-milimetarsku prednju kočnicu sa radijalnim kočionim čeljustima, 260-milimetarski disk kočnicu i rezervoar zapremine 22 litra.

Uprkos tome što je očigledna kopija Panigale 959 modela, 500RR nudi pristojne specifikacije. Još samo da su dizajneri kompanije Moxiao bili dovoljno originalni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Homyak, ruski ATV za sve terene

 

hamyak 03.jpg

 

Često naletimo na unikatne mašine, delo kreativnih entuzijasta. Ponekad, takve kreacije samo krasi atraktivan izgled, ali se katkad ispostavi da su izuzetno praktične. Danas vam predstavljamo Hamyak ATV, delo ruskog inžinjera Eduarda Lužanjina.

 

HAMYAK 02.jpg

 

Hamyak (''hrčak'' na ruskom) je dobio ime po svojoj neverovatnoj pokretljivosti i činjenici da svaki teren lako savlada, pogotovo po snegu, pesku i blatu.

 

HAMYAK 01.jpg

 

Lužanjin je svoju kreaciju predstavio preko YT, a kao što vidite na snimku motocikl nema klasični upravljački sistem, već se njime upravlja pomeranjem tela, kao vožnja skejtbordom. Pokreće ga agregat od 150 kubika, a maksimalna brzina mu je 43 km/h. Doduše, ne preporučuje se vožnja brzinom većom od 20 km/h, usled nedostatka amortizera i ogibljenja. Sa težinom od 83 kg, Hamyak se lako može spakovati u prosečno vozilo.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio specijalni F 900 R Force

 

bmw-f-900-r-force 03.jpg

 

Francuska filijala kompanije BWM Motorrad predstavila je novi F 900 R Force, motocikl za kojeg su inspiracije našli u svetu aviona. Radi se o ograničenoj seriji od svega 300 primeraka, koja će biti dostupna isključivo kupcima u Francuskoj.

 

BMW-F-900-R-Force 02.jpg

 

Motocikl srednje kategorije dolazi sa paralelnim twin agregatom, zapremine 895 kubika, koji na raspolaganju ima 103 KS na 8.500 obrtaja i 92 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.500 obrtaja. Ono po čemu se izdvaja je unikatna kombinacija boja koju čine upečatljiva San Marino plava sa fluorescentno žutim ukranim detaljima.

 

BMW-F-900-R-Force 01.jpg

 

Kako navode iz BMW-a, cilj ove kombinacije je da podseti na dizajn lovačkog aviona. Uprkos tome što se radi o ograničenoj seriji, F 900 R Force donosi pregršt dodatne opreme, uključujući vetrobransko staklo i nove felne, a tu je i kvikšifter. Osim toga, tu ju LED osvetljenje kao standardno, 6.5-inčni TFT ekran i Brembo kočione čeljusti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM predstavio novu ograničenu seriju 890 Duke modela

 

kktm-890-duke 001.jpg

 

Uvek je interesantno videti kad se proizvođači odluče na nešto drugačiji pristup u promovisanju svojih aktuelnih linija motocikala. Tako je KTM lansirao posebno izdanje svog 890 Duke modela. Ova specijalna serija nosi naziv 890 Duke Tech 3 MotoGP Replica Edition, a biće proizvedeno svega 100 jedinica koje će biti dostupne isključivo na francuskom tržištu.

 

KTM-890-Duke 002.jpg

 

Kao što je to jasno iz naziva, ovaj posebni model je zasnovan na 890 Duke motocikla, ali donosi pregršt otmenih elemenata, poput MotoGP boje i Akrapovič izduvnog sistema. ''Srce'' motocikla je i dalje snažni LC8 paralelni tvin agregat zapremine 889 kubika, koji na raspolaganju ima 115 KS i 92 Nm obrtnog momenta, kao i na standardnom modelu. Zanimljiva činjenica je da uprkos tome što se radi o izuzetno ograničenoj seriji, njena cena je svega 1.300 evra veća od standardnog 890 Duke, što će je, nema sumnje, učiniti dodatno primamljivom. Kao što rekosmo, serija će biti dostupna isklljučivo u Francuskoj odakle dolazi Tech3 tim, koji se trenutno uz KTM-ovu podršku takmiči u MotoGP šampionatu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Hayabusa sa maksimalnom brzinom od 482 km/h

 

213653-martin.jpg

 

Nekadašnji TT trkač i televizijski voditelj, Gaj Martin, je tokom lokdauna u Velikoj Britaniji vredno radio na sređivanju Suzuki Hayabuse. Rad se bliži kraju, a cilj je dostići brzinu od 482 km/h i postaviti novi britanski brzinski rekord. U tu svrhu je potražio pomoć vojnih stručnjaka i trkačkih speciijalista.

 

Ispod oklopa ova Hayabusa je kilometrima daleko od fabričke verzije, a prema dostupnim navodima na raspolaganju ima fantastičnih 870 KS. Martin se nada da će mu odrađene modifikacije pomoći da postavi željeni rezultat. Do sada je već uspeo da dostigne brzinu od 441 km/h. Rekord koji on želi da postavi je iz starta, na pravcu dugom 1.6 km. Dakle, od nule do 482 km/h za 1.6 kilometara. Nije to ništa novo za Martina koji je dosad postavio gomilu brzinskih rekorda: na običnim sankama, na ''zidu smrti'', kao i brzinski rekord na traktoru (doduše modifikovanom). Vožnja će najverovatnije biti održana na vojnom aerodromu Elvington to toku ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki GSX-S1000 nova generacija japanske mašine

 

suzuki-gsx-s1000-2021 04.jpg

 

Šest godina nakon prve generacije, stiže novo izdanje Suzuki GSX-S1000 motocikla, donoseći najnoviji paket poboljšanja.

 

Suzuki-GSX-S1000-2021 03.jpg

 

Za 2021. godinu GSX-S1000 je pretrpeo veće stilske promene, promene paketa elektronike i brojna poboljšanja agregata.

 

Suzuki-GSX-S1000-2021 02.jpg

 

Izgled novog GSX-S1000 ističe heksagonalni LED far, futurističkog dizajna. Osim što lepše izgleda, novi far emituje širi i sjajniji snop svetlosti.

 

Suzuki-GSX-S1000-2021 01.jpg

 

Silueta motocikla je elegantnija, a od rezervoara za gorivo zapremine 19 litara pa sve do zadnjeg dela proteže se vitkija silueta. U standardnom paketu opereme je i ''kvikšifter''. Naobimnije novine donosi agregat zapremine 999 kubika. Sada ispunjava Euro5 standard i nudi 150 KS na 11.000 obrtaja (7 KS više od modela iz 2015.) Motocikl je dobio novi usisnik, kvačilo, airbox i novu bregastu osovinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi CFMOTO 800MT ugledao svetlost dana

 

cfmoto-800mt 02.jpg

 

Kineski CFMOTO je predstavio svoj najuzbudljiviji motocikl dosad, 800MT avanturistički turing model. Ono što 800MT izdvaja u moru novih modela koji stižu iz najmnogoljudnije zemlje sveta je činjenica da ima evropsko ''srce'', koje dolazi u formi agregata sa prethodne generacije KTM 790 Adventure.

 

CFMoto-800MT 01.jpg

 

Saradnja dve kompanije počinje 2011, kada je CFMOTO postao uvoznik KTM motocikala za Kinu. Najnoviji korak u odnosima dve strane predstavlja veliki korak napred, pogotovo zbog izvanrednog paralelnog tvin agregata koji je sada u igri.

 

LC8 agregat je na 790 Adventure donosio 95 KS i 88 Nm, dok na novom CFMOTO modelu isporučuje 94 KS i 78 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što 800MT čini ozbiljnim igračem u segmentu avanturističkih turing mašina. I mada je agregat strani, CFMOTO koristi sopstveni ram i šasiju, uz vrlo pristojne komponente, kakve su KYB ogibljenje i J.Juan kočnice. Elektronika nije skupa kao na KTM-ovim modelim, ali svakako nije za potcenjivanje. U paketu se nalaze ABS, kontrola proklizavanja, ride-by-wire i različiti režimi vožnje. Cena još uvek nije poznata, kao ni detalji o njegovoj dostupnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson prodajni rezultati konačno u plusu

 

harley-davidson-fat-boy 01.jpg

 

Američki gigant konačno može da bude zadovoljan jer najnoviji prodaji rezultati pokazuju da je ostvaren dugo očekivani rast. Naime, Harley-Davidson je u prvom tromesečju 2021. zabeležio porast prodaje svojih motocikala za 9%. Od posebnog značaja su podaci vezani za matično tržište kompanije iz Milvokija, na kojem Harli proda oko 75% svojih motocikala. U SAD, renomirani proizvođač je ostvario rast od 30% u poređenju sa istim periodom prošle godine.

 

Ipak, treba biti oprezan kada je slavlje u pitanju jer je prvo tromesečje 2020. obeležio početak pandemije i strogi karantin na mnogim tržištima. Zato taj period i ne može da služi kao neki poseban reper. Međutim, trend rasta je tu, a kompaniji će i te kako značiti pozitivne brojke, makar kao podsticaj za naredni period. Na nekim tržištima je, ipak, došlo do pada. U Evropskoj uniji kompanija je prodala 36% manje motocikala nego u istom periodu 2020. Slične cifre dolaze i iz Latinske Amerike. Za deoničare je možda najvažniji bilans stanja. Kompanija je ostvarila rast prihoda od 10% (ukupno 1.4 milijarde dolara), dok je neto prihod uvećan za 272% na 259 miliona dolara. Brend dobre rezultate pripisuje novoj Hardwire strategiji, dok same vesti dolaze u trenutku kada se od modela Pan America 1250 očekuju fantastični prodajni rezultati.

 

''Izuzetno sam zadovoljan oporavkom koji je ostvaren, a koji naročito pokazuju snažni finansijski rezultati'', izjavio je Johen Cajc, predsednik i izvršni direktor kompanije. ''Koraci koje smo preduzeli najzad daju pozitivne rezultate, naročito kada je reč o Severnoj Americi. Konačno vidimo znake optimizma i siguran sam da će 2021. biti mnogo bolja godina za nas u svakom pogledu. Harley-Davidson je spreman da ispuni ciljeve naše petogodišnje Hardwire strategije.''

 

Prodajni rezultati po regionima:

Severna Amerika: 32.800 (+30%)

Evropa, Bliski istok, Afrika: 4.900 (-36%)

Azija-Pacifik: 5.800 (+1)

Latinska Amerika: 700 (-59%)

 

Ukupno: 44.200 (+9%)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Honda električni motocikli stižu do 2024. godine

 

honda 2024.jpg

 

Honda je otkrila ambiciozne planove vezane za elektrifikaciju svoje linije motocikala. I mada je automobilska divizija najavila da će prodaja benzinskih četvorotočkaša prestati 2030. godine, još uvek nema takvih informacija kada su motocikli u pitanju. Ipak, to ne znači da se sedi skrštenih ruku.

 

Izvršni direktor kompanije, Tošihiro Mibe, je saopštio da će Honda do 2024. lansirati tri električna motocikla male kubikaže, dok bi veći model mogao da stigne na tržište nedugo nakon toga. Najavljeni motocikle će izgledati kao njihovi ekvivalenti od 125 kubika, dok se tek od snažnijeg modela očekuje da bude primamljivije spoljašnjosti. Kako navode iz Honde, akcenat nije na urbanom prevozu, već na zabavnoj strani vožnje. Uz rad na novim motociklima, Honda će se fokusirati na ostvarivanje cilja karbonske neutralnosti do 2050. U tu svrhu, kompanija će promovisati istraživanja o recikliranju materijala, ponovnom korišćenju baterija i reciklaži uopšte. U japanskom gigantu se nadaju da će uspeti da razviju proizvode od 100% održivih materijala. Istovremeno, tu je i rad na novom sistemu pomoći vozačima, nazvanom ADAS. Cilj je smanjiti broj smrtnih ishoda u nesrećama u kojima učestvuju vozači Hondinih automobila i motocikala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Untitled Motorcycles predstavlja električni motocikl novog doba

 

Untitled Motorcycles 03.jpg

 

Tehnologija elektrifikacije širom je otvorila nova vrata za dizajnere, a Ugo Ekles definitivno nije gubio vreme i odmah je zgrabio svoju priliku. Su-osnivač i direktor dizajna Untitled Motorcycles, Ekles je pre izvesnog vremena sarađivao sa kalifornijskim brendom električnih motora, Zero. Baziran na Zero SR/F modelu, UMC XP Zero, pri čemu je Ekles od najranije faze dizajna bio deo njegovog projekta, zadržao je sve neverovatne osobine originala, iako izgleda sasvim drugačije.

 

Untitled Motorcycles 02.jpg

 

Eklesova prva vožnja Zero SR/F modela asocirala ga je na upravljanje avionom, što je dovelo do inspiracije za XP dizajn. Razmišljajući u smeru kontrolnih površina aviona, XP je dobio telo iz jednog dela sa nežnim oblinama, koje se na savršen način spaja sa centralnim ramom.

 

Untitled Motorcycles 01.jpg

 

Tema avio-sveta širi se i u domenu materijala korišćenih za njegovu izradu, sa aluminijumom koji predstavlja glavnu sirovinu. Finalni detalj je radikalno LED trakasto osvetljenje, koje na veličanstveni način akcentuje linije motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna E-Pilen električni koncept

 

Husqvarna-E-Pilen 02.jpg

 

Husqvarna ozbiljno razmišlja o električnoj budućnost, a dokaz toga je novi koncept koji nosi naziv E-Pilen. Zasnovan na estetici koju smo videli na Vitpilen liniji, E-Pilen donosi bateriju čija autonomija iznosi oko 100 km. Motor koji ide u paketu ima 11 KS, dok iz kompanije navode da se baterija može menjati, što bi moglo da E-Pilen učini praktičnijim.

 

Husqvarna-E-Pilen 01.jpg

 

Ove brojke čine Husqvarna E-Pilen koncept rivalom u kategoriji modela male kubikaže, tako da bi mogao odlično da se slaže sa 401 linijom švedskog brenda i da privuče pažnju vozača koji traže praktično prevozno sredstvo u urbanim uslovima. Za sada nema indicija da će Husqvarnin koncept imati proizvodnu budućnosti, mada mnogi smatraju da bi upravo ovako mogla da izgleda kompanijina buduća električna linija.

 

''Razvoj E-Mobility linije je već uznapredovao, a detaljne informacije će uskoro biti dostupne'', poručuju iz švedskog brenda. I dok električni segment postaje sve popularniji među proizvođačima, možemo se nadati još nekoj ovakvoj kreaciji. Da li je ovo pravac kojim će Husqvarna, ali ostale kompanije Pierer grupe (KTM i GasGas) krenuti kada je elektrifikacija ponude u pitanju? Odgovore na to ćemo tek dobiti.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia SXR 50

 

aprilia-sxr-50 04.jpg

 

Aprilia je lansirala novi SXR 50, model koji donosi novi trend u segment skutera do 50 kubika. Osim mlađim vozačima, sada se cilja znatno šira i raznovrsna publika. Ustvari, Aprilia SXR je prvi urbani skuter sa ovako malim agregatom koji nudi udobnost, funkcionalnost i sadržaje koji su uglavnom namenjenima skuterima viših perfomansi. Agilan i sa smanjenim troškovima održavanja, SXR 50 je idealno svakodnevno prevozno sredstvo u urbanim sredinama, garantujući vozačima udobnost i praktičnost kakvu smo dosad mogli da vidimo samo u višim kategorijama.

 

aprilia-sxr-50 03.jpg

 

Pokreće ga izuzetno moderni četvorotaktni jednocilindarski agregat zapremine 50 kubika, koji ispunjava Euro 5 standard i odlično se snalazi u gradskoj vožnji i u ''kreni-stani'' saobraćaju, a da ne pominjemo da je izuzetno ekonomičan.

 

aprilia-sxr-50 02.jpg

 

Dizajn Aprilije SXR 50 je savremen i izuzetno prepoznatljiv. Tu je dualni LED far, koji izgledom podseća na jedinice kakve možemo da vidimo da sportskim modelima italijanskog proizvođača. Uz dnevna svetla, imamo i LED indikatore promene pravca. Celokupna pojava podseća na veći GT skuter, a glavna odlika je udobnost u vožnji. Digitalna LCD instrument tabla ima brzinomer i obrtomer, kilometar-sat, a nudi i informacije o temperaturi, vremenu, nivou goriva u rezervoaru, ali i pregršt drugih informacija kojima se može pristupiti preko Mode dugmeta.

 

U paketu dodatne opreme je Aprilijin MIA sistem povezivanje, pre kog možete svoj pametni telefon povezati s skuterom. Ovakva opcija je nešto potpuno novo u ovom segmentu, čime je italijanski proizvođač dodatno naglasio tehničke karakteristike nove mašine. Dugačak je 850 mm, uz visinu od 775 mm, što omogućuje izvanredne manevarske sposobnosti. Moderni profil LED zadnjih svetala naglašava izgled zadnjeg dela, a 12-inčne felne pojačavaju sportski karakter novog skutera. Skladišni prostor ispod sedišta je zapremine 20 litara i njega se može smestiti jet kaciga.

 

Aprilia SXR 50 je dostupna u četiri boje. Dve su klasičnijeg izgleda, Essence bela i Instinctive siva, dok Power crvena i Enigma mat crna imaju sportskiji karakter. Pomenućemo još i ram od cevastog čelika, izuzetne čvrstine, koji nudi bolje upravljanje i stabilnost u vožnji kakvu nude modeli više kategorije, pritom dajući vozaču osećanje potpune kontrole nad vozilom. Napred je teleskopska hidraulična viljuška, dok pozadi imamo amortizer podesiv u pet pozicija. Napred su 120/70 pneumatici koji obezbeđuju prijanjanje i stabilnost bez kompromitovanja agilnosti i manevarskih sposobnosti. Kočioni sistem čine 220-milimetarska prednja disk kočnica i pouzdani 140-milimetarski zadnja bubanj kočnica.

 

Lista dodataka za SXR 50 je napravljena tako da dodatno pojača udobnost i funkcionalnost vozila. Dostupan je gornji kofer, zapremine 32 litra, u koji možete smestiti flip-up kacigu, kao i naslon za leđa, u istoj boji i od istog materijala kao i sedište. Drugi praktični dodaci, izuzetno korisni za svakodnevnu upotrebu su veće vetrobransko staklo, bočni štender, sistem zaštite od krađe, kao i vodootporni pokrivač za sedište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Honda Forza 350

 

Osim modela Forza 750 i 125, Honda je ove sezone predstavila i pojačanu Forzu 350, koja zamenjuje stari model oznake 300. Već na prvi pogled uočavaju se promene na izgledu, tako da Forza 350 sada ima glatke i modernije linije koje dodatno naglašavaju sportski karakter:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Benelli Dong električni skuter

 

benelli-dong 03.jpg

 

Razumejući potrebu za dvotočkašem sa nula emisijom, Benelli je predstavio model po imenu Dong, električni skuter pre svega namenjen azijskim tržištima. Uprkos znaku italijanske kompanije, radi se o kreaciji Qianjiang Motorcycle, kineskog proizvođača koji je vlasik poznatog brenda još od 2005. godine. Ono što izdvaja Dong je njegov unikatni dizajn, pogotov kada je reč o zadnjem delu.

 

Benelli-Dong 02.jpg

 

Skuter ima LED osvetljenje, napred i pozadi, kao i digitalnu LCD instrument tablu.

 

Benelli-Dong 01.jpg

 

Kako navodi Benelli, Dong pokreće motor sa 1.6KS, koji donosi maksimalnu brzinu od 45 km/h i autonomiju od 60 km. Još jedna ''kul'' karakteristika Donga je veštački zvuk izduvnog sistema, koji će bar vašem uhu dati osećaj da vozite mašinu koja ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Još nije poznato na kojim tržištima će se još naći, ali bi tu informaciju trebalo uskoro da imamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki električna budućnosti ima ime: E-Boost

 

kawasaki endeavor.jpg

 

Kawasaki je zaštitio naziv E-Boost, koji će koristiti kada su u pitanju budući hibridni i električni motocikli. Najnoviji patent je u uskoj vezi sa električnim motociklima japanske kompanije, poput električnog Endeavor modela, ali i sa hibridnim projektima o kojima smo mogli da slušamo tokom proteklih meseci. Prethodni električni patenti su prikazivali zanimljivu funkciju, nazvanz Boost dugme, a video prezentacija projekta je prikazala motocikl sa više režima rada i različitim podešavanjima snage, od kojih su neka zasnovana na vrsti kolovoza po kojem vozite.

 

Najvažnija stvar u vezi novih patenata jeste činjenica da je u pitanju još jedna indicija da je Kawasakijeva električna (ili makar, hibridna) budućnost iza ugla. U ovom trenutku je teško reći koliko je odmakao rad na hibridnom motociklu japanske kompanije. Prototip je predstavljen u novembru 2019. godine, a od tada smo imali pregršt vesti o njemu, patenata i slika pomenute kreacije. Ovakav potez, tj. registracija samog imena, je jedan od finalnih koraka u samom procesu. Ipak, ne treba se začuditi ako naredno saopštenje u vezi E-Boost ne bude da je motocikl 100% spreman za tržište.

 

Inženjeri kompanija u ovom trenutku rade na dve platforme, jednoj potpuno električnoj i drugoj hibrdinoj, o kojoj jedine informacije imamo preko patenata. I mada je istina da je električni Endeavor prototip jedna vrsta poligona za testiranje, velika je verovatnoća da će se dobar deo njegove tehnologije naći na hibridnom motociklu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Yamaha R7 na prvom ''tizeru''

 

yamaha-r7.jpg

 

Ranije ove godine smo doneli vest da Yamaha sprema MT-07 u verziji sa oklopom, a cilj ovog modela biće da se uhvati u koštac sa motociklima poput Aprilije RS 660. Još interesantnije je postalo kada je japanska kompanija registrovala naziv R7 sa dvoclindarski sportski motocikl. Originalna mašina ovog imena je bila jedinstvena kreacija, dizajnirana da se snađe na stazi u vremenu kada trkački uslovi nisu išli na ruku brendovima iz zemlje izlazećeg sunca.

 

Za mnoge je pomisao da bi YZF-R7 oznaka mogla da se upotrebi za mašinu koja predstavlja MT-07 sa oklopom, uz minimalne promene van toga, bila pravo svetogrđe. Kada su ovakve informacije stigle u martu, sugerisale su da bi R7 mogao vrlo brzo da stigne na tržište. To nas dovodi do današnje vesti. Brend iz Ivate sada donosi prvi tizer novog R modela, za koji s velikom sigurnošću možemo reći da je nova Yamaha YZF-R7. Sam video počinje na trkačkoj stazi, ali se, interesantno, završava na krivudavim drumovima. ''Tizer'' donosi neke interesantne izbore, pogotovo imajući u vidu trkačko nasleđe koje ima R oznaka. Ono što bi trebalo da bude najveći prodajni adut novog R7 je njegova cena. Iako se ne zna koliko će tačno biti, navodi se da će i te kako privući ljubitelje dva točka. Budite u pripravnosti u narednim nedeljama, jer su šanse velike da vidimo novi R7.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha E01 električni skuter stiže 2022. godine

 

Yamaha-EO1-3.jpg

 

Najnoviji Yamaha patenti otkrivaju planove o serijskoj proizvodnji električnog E01 koncepta. Ovo su značajne vesti za kompaniju iz Ivate, imajući u vidu da linijom japanskog proizvođača dominiraju mašine sa tradicionalnim agregatima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Yamaha-EO1-2.jpg

 

Yamaha je E01 predstavila na sajmu motocikala u Tokiju, 2019. godine. Već tada su postojale indicije da bi koncept mogao da se nađe u serijskoj proizvodnji, ali je realizaciju planova pomerila pandemija virusa korona. Prema dostupnim informacijama, E01 treba da posluži kao zamena za skuter sa agregatom zapremine 125 kubika, što znači da nas očekuje oko 15 KS na raspolaganju. Ipak, najnovije informacije sugerišu da bi proizvodna verzija mogla da ponudi i više od toga, čineći E01 savršenim za svakodnevnu upotrebu.

 

Interesantno je da Yamaha planira da nastavi da koristi radni naziv E01 i za proizvodnu verziju, koja će zadržati većinu elemenata s koncepta, uz određena podešavanja kako bi što više prilagodio svakodnevnoj upotrebi. Farovi podsećaju na ovaj sa YZF-R1, sa dve LED jedinica postavljenje ispod ''nosa'', dok gornji deo krije utičnicu za punjač. Moramo da naglasimo da je ovo odlično rešenje, jer sam proces punjenja čini lakšim. Kako je srednji deo skutera dizajniran za smeštanje velike litijum-jonske baterije, očekuje se da će E01 imati manje skladišnog prostora od konvencionalnog skutera. Iako više detalja nemamo, sa sigurnošću možemo reći da nas njegov debi očekuje tokom naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Aprilia RS125 i Tuono 125 za 2021. godinu

 

aprilia-rs-125 03.jpg

 

Uprkos globalnoj pandemiji, Aprilia je bila dosta zauzeta i tokom prošle i tokom ove godine. Nakon prošlogodišnjeg lansiranja RS660, usledili su debiji modela Tuono 660, a nedavno i osveženi RSV4 1100 i Tuono 1100.

 

Aprilia-RS-125 02.jpg

 

Međutim, italijanski proizvođač nije ignorisao i segment modela manje kubikaže, što pokazuje predstavljanje novih izdanja RS125 i Tuono 125 za ovu godinu.

 

Aprilia-RS-125 01.jpg

 

U varijanti za ovu godiu, dva motocikla donose prednji deo oštrijeg izgleda i elegantniji završni rad na oklopu. Oba motocikla, zapremine agregata 125 kubika, pozajmljuju dizajnerske elemente sa SXR160 skutera, poput LED farova i digitalne instrument table. Ono čega nema na ovim modelima, a što se nalazi na njihovim većim rođacima RSV4 1100 i Tuono 1100, jesu dnevna svetla. Kako navode iz Aprilije, najznačajnije promene donosi jednocilindarski vodom hlađeni agregat, koji sada ispunjava Euro5 standard i proizvodi 14.75 KS na 10.000 obrtaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...