Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Yamaha predstavila jubilarnu seriju TMAX skutera

 

yamaha-tmax-20th-anniversary-edition 03.jpg

 

Yamaha je predstavila novo jubilarno izdanje TMAX modela, posvećeno 20. godišnjici ove japanske mašine. Serija će biti napravljena u ograničenom broju primeraka (560 jedinica), a donosi ugljenična vlakna, najprimetnija na panelima i prednjem blatobranu.

 

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-Edition 02.jpg

 

Kako navodi Yamaha, na dvotočkašu su žuti detalji, koji asociraju na jarke boje originalnog modela. Od svog predstavljanja, Yamaha TMAX je postala jedan od najprodavanijih skutera na svetu. Prva generacija skutera sa dvocilidnarskim agregatom od 500 kubika je imala maksimalnu brzinu od 160 km/h. Druga generacija je takođe bila hit, sa snažnijim agregatom sa ubrizgavanjem i dodatnim opcijama poput novog ogibljenja, prednjih dupli disk kočnica i opcionalnog ABS-a.

 

2008. je Yamaha predstavila novi aluminijumski ram koji je poboljšao manevarske sposobnosti. Četiri godine kasnije, naredna generacija je donela platformu od 530 kubika sa novim prenosom i aluminijumskom zadnjom viljuškom. Mootcikl je opet ažuriran 2015, dobivši nove radijalne kočione čeljusti. Yamaha je veliki korak napred napravila dve godine kasnije, uvođenjem novih sistema, poput YCC-T i TCS, tempomata, grejača ručica/sedišta i električnog vetrobranskog stakla. Inženjeri iz Šizuoke su prošle godine povećali zapreminu motora na 560 kubika.

 

Yamaha-TMAX-20th-Anniversary-Edition 01.jpg

 

Tokom dve decenije skoro 300.000 komada je prodato širom Evrope, čime je TMAX postao najuspešniji sportski skuter ikada napravljen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vespa obeležila 75. rođendan specijalnom serijom

 

vespa-75th-1.jpg

 

Vespa ove godine slavi važan jubilej - 75 godina postojanja. Od 1946. pa sve do danas, italijanska marka je osvojila svet, postavši vanvremenska ikona, simbol savremenog života, stila i tehnologije. U čast ovog jubileja, kompanija je spremila novi specijalnu seriju modela Primavera (50, 125 i 150 kubika) i GTS (125 i 300), nazvanu Vespa 75th.

 

vespa-75th-2.jpg

 

Vespa 75th će biti dostupna od ovog meseca. Radi se o unikatnoj ponudi, predstavljenoj na sajtu Vespe i društvenim kanalima renomiranog proizvođača. Modeli iz ovog izdanja dolaze u Giallo 75th žutoj boji, specijalno napravljenoj baš za ovu priliku. Pomenuta boja je savremena interpretacija boja iz četrdesetih godina prošlog veka, s ciljem evociranja uspomena na nasleđe, inovativni duh i stil Vespe.

 

vespa-75th-3.jpg

 

Na bočnim panelima, prednjem blatobranu prednjem delu skutera se nalazi broj 75, u nešto snažnijoj nijansi. Dvotočkaš dolazi sa posebnim kožnim sedištem i pregršt hromiranih ukrasnih detalja. I nosač kofera je hromiran, Kao i sva druga specijalna izdanja Vespe, i 75th dolazi sa pločicom koja to potvrđuje. Što se tehnologije tiče, rođendansko izdanje se i te kako ima čime pohvaliti. Tu je 4.3-inčni TFT ekran u boji, dok poptuno digitalna instrument tabla na najbolji način iskorišćava mogućnosti Vespa MIA sistema povezivanja s pametnim uređajima. Osim svega navedenog, svaki od budućih vlasnika Vespe 75th će dobiti ''paket dobrodošlice'', u kojem se nalaze elegantni svilena šav, retro Vespa tablica i još mnogo toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna sprema novi električni skuter za 2022.

 

husqvarna es.jpg

 

Husqvarna želi da se dodatno nametne kao igrač na tržištu električnih skutera i zato za narednu godinu sprema novi model na struku. Za razliku od aktuelne mašine, koja kombinuje savremeni i retro dizajn, najavljeni skuter će moći da se pohali futurističkim izgledom.

 

Nazvan E-01, skuter će izgledati kao da dolazi iz video igre Cyberpunk 2077. Ako je verovati dostupnim informacijama, skuter je inicijalno planiran za ovu godinu, ali je njegovo lansiranje pomereno za 2022. zbog dobro poznatih razloga. Ne znamo puno stvari o njemu, ali neki izvori sugerišu da će imati istu platformu kao Bajaj Chetak, električni model indijskog proizvođača. Imajući u vidu partnerstvo KTM-a sa ovom kompanijom, očekuje se da će se E-01 proizvoditi upravo u Indiji. Aktuelna verzija Bajaj Chetak skutera ima 15 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže Yamaha R7

 

yamaha-yzf-r7.jpg

 

Yamaha je najavila planove o oživljavanju imena R7, a evo šta nas očekuje. Pre svega, neće se raditi o nasledniku R6, niti će nastaviti tamo gde je prethodni R7 stao. Umesto toga, novi R7 će imati paralelni dvocilindarski agregat, zapremine 689 kubika. Radi se o istoj jednici koja se nalazi na MT-07. Tako će R7, u osnovi, postati MT-07 sa oklopom.

 

Yamaha je prošle godine najavila prestanak proizvodnje R6 usled sve strožijih emisionih regulativa. Umesto toga, motocikl je nastavio da se prodaje kao nehomologovana mašina, isključivo za stazu. Nije trebalo dugo vremena da glasine ponovo krenu, a u njima se nalazio na MT-07 zasnovani supersport model, koji su u čuvenom japanskom magazinu već tada nazvali R7. Bilo je pre nego što je Yamaha zvanično saopštila da prestaje da proizvodi R6. Glasine i nagađanja su jedno, a zvanična potvrda je nešto drugo. Nju sada imamo, ostaje nam samo da vidimo kada će novi model stići na tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi SYM Jet X

 

sym-jet-x 03.jpg

 

Jet je jedna od najprestižnijih serija u liniji skutera kompanije SYM. Debitovala je pre više od jedne decenije, a Jet 14 je najprodavaniji model na evropskim tržištima. Evolucijom superiorne DNK Jet 14, SYM je napravio veliki korak napred, a rezultat toga je Jet X.

 

sym-jet-x-1 02.jpg

 

Kako se radi o vrhunskom modelu, Jet X dolazi sa velikom ponudom opreme. Dizajn skutera je inspirisan trkačkim modelima, čime se ističe od konkurencije. Visoke specifikacije nude udobno i luksuzno iskustvo u vožnji, dok napredne inženjerske karakteristike omogućuju savršene manevarske sposobnosti i ergonomiju.

Jet X donosi LED far, LED poziciona svetla, LED zadnje svetlo i LED indikatore promene pravca. Kompletno LED osvetljenje čini Jet X modernim i futurističkim ali doprinosi i poboljšanoj bezbednosti u vožnji. Jet X je posebno fokusiran na manevarske sposobnosti i ergonomiju. Vozači će nesumnjivo uživati u vrhunskoj vožnji. Nova LCD instrument tabla daje futuristički izgled skuteru, pružajući vozaču sve potrebne informacije, jasno prikazane. Tu je i opcija podešavanja osvetljenosti ekrana, čime se omogućuje optimalna vidljivost.

 

sym-jet-x-4 01.jpg

 

Svetlo za slučaj opasnosti se koristi radi blagovremenog upozoravanja vozača iza vas. Pokreće ga četvorotaktni jednocilindarski agregat, zapremine 124.6 kubika. Tečno hlađena jedinica na raspolaganju ima 9.3 kW na 8.000 obrtaja i 11 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.000 obrtaja. Ovaj agregat ispunjava Euro 5 standard i dolazi u kombinaciji sa CVT prenosom. Jet X će se uskoro pojaviti na evropskom tržištu pa se samim time očekuje i dolazak na naše tržište. Očekivana cena bi trebalo da bude oko 3.000 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi sprema novi jubilarni model

 

moto-guci-100-godina.jpg

 

Moto Guzzi ove godine slavi vek postojanja, a kao što to biva, italijanska kompanija se sprema da na prigodan način proslavi ovaj važan jubilej. Na slici vidite prošle i sadašnje Moto Guzzi modele, koji su tokom proteklih sto godina na sebi nosili oznaku renomiranog proizvođača. Međutim, ono što nam je privuklo pažnju na ovoj slici je nejasno prikazan motocikl u donjem desnom uglu.

 

Iako nije jasn o kakvom se motociklu radi, Roberto Kolijanino, izvršni direktor Piaggio grupe, potvrdio je u intervjuu za ''Gaceto delo Sport'' da Moto Guzzi sprema novo, jubilarno izdanje. Kolijanino nije želeo da otkriva previše detalja o novoj mašini, ali je otkrio da ćemo novi motocikl videti na EICMA sajmu, koji će se održati od 23. do 28. novembra ove godine. ''Biće to izuzetna mašina-kako u smislu tehnologije i dizajna, tako i kada su performanse u pitanju'', poručio je on. Rad na novom modelu će početi čim izgradnja fabrike u Mandelo del Lariju bude završena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

WSM predstavio novi električni krosover

 

wsm 03.jpg

 

Kompanija Walt Siegl Motorcycles (WSM) ima novu kreaciju, pravo malo remek delo. U pitanju je električni motocikl po imenu PACT.  Doduše, ''motocikl'' je možda pogrešna reč kojom se može opisati ovaj dvotočkaš. Radi se o mašini koja se nalazi između motocikla i mopeda, po čemu je slična brojnim električnim modelima ove kompanije.

 

WSM 02.jpg

 

Krase je moderan izgled i dizajn, po čemu se ne razlikuje od ostalih članova linije WSM. Agregat od 3 kW (oko 4 KS) je odličan za urbane uslove, dok 19-inčne felne izgledaju kao da bi se odlično snašle i van asfalta.

 

WSM 01.jpg

 

Projekat je urađen po narudžbini Has moto muzeja u Dalasu. Bobi Has, osnivač muzeja, bio je velika podrška izradi ovog modela, jer je i sam ljubitelj po meri sređenih motocikala. WSM je želeo da napravi mašinu koja izgleda kao da dolazi iz sveta većih dvotočkaša i da podseća na trkačke motocikle iz sedamdesetih godina prošlog veka, kakvi su bili Kreidler, Garelli i Derbi. WSM je želeo što snažniju, a što lakšu šasiju, pa je tako izabran monokok ram, koji dizajnerima daje veću mogućnost u radu. Incijalno je projekat trebalo da bude samo obična dizajnerska studija, ali se vrlo dopao svima u kompaniji, posebno zbog ''čistog'' dizajna. Ima određenih ograničenja u pogledu udobnosti i ergonomije, ali u slučaju serijske proizvodnje, lako bi mogla da se reše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super Soco i Horhe Lorenco spremaju novo specijalno izdanje

 

lorenco-super-soco-1.jpg

 

Trostruki MotoGP šampion, Horhe Lorenco, biće novi glavni junak projekta kompanije Super Soco, jednog od lidera u proizvodnji električnih vozila namenjenih urbanim uslovima. Španac se kao specijalni gost pojavio na svetskoj premijeri novih Super Soco modela, gde je imao priliku da provoza novi TS Street Hunter. Lorenco je bio oduševljen njegovim dizajnom i dinamičkim osobinama ovog ''nejked''-a. Tokom događaja rodila se ideja o stvaranju specijalnog izdanja posvećenog MotoGP šampionu. Iako se prvobitno radilo o šali, na kraju se rodio projekat o kojem danas govorimo. To je JL99 X Super Soco, koji će u predstojećim sedmicama biti predstavljen, a upravo će nekadašnji as Yamahe, Ducatija i Honde otkriti ovu seriju modela CUmini, koja će biti dostupna u ograničenom broju primeraka i sa posebnom grafikom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad potvrdio novog člana R18 serije

 

212412-BMW-R18 t2.jpg

 

To da BMW Motorrad radi na novoj verziji svog R18 kruzera i nije neka nova vest, jer se motocikl više puta našao na špijunskim fotografijama. Međutim, ovo je prvi put da informacije o novoj mašini stižu direktno od bavarskog proizvođača, jer je BMW Motorrad u svom godišnjem izveštaju otkrio da će novi ''turing'' model uskoro videti svetlost dana. ''Uz R18 Classic, BMW Motorrad će proširiti svoju ponudu u segmentu kruzera novim modelom idealnim za turing vožnju'', stoji u izveštaju giganta iz Minhena.

 

BMW-R18 t1.jpg

 

Patentne skice pokazuju da je motocikl dizajnom sličaj R18, uz novi izgled prednjeg oklopa i vetrobranskog stakla, kao i sa integrisanim bočnim koferima pozadi. Motocikl smo imali priliku da vidimo na test vožnjama po javnim saobraćajnicama, što sugeriše da je rad na njoj pri kraju. Do kraja godine bi mogao da debitujemo, ili eventualno početkom naredne, u varijanti za 2022. Pretpostavljamo da će bokser tvin agregat zapremine 1.802 kubika zadržati 91 KS i 158 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Novi model će se od ostalih članova R18 linije razlikovati po robusnijoj instrument tabli, što više odgovara samom segmentu. A kako će ga prihvatiti kupci, to ćemo još videti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Benelli TNT600 stiže u toku ove godine

 

benelli-tnt600-2021.jpg

 

Jedan od ključnih modela kompanje Benelli, TNT600, se vraća u novom, osveženom izdanju, nakon što je usled strogih emisionih regulativa prestala njegova proizvodnja. Ako je verovati informacijama koje stižu iz Kine, italijansko-tajvanski brend planira da lansira novu mašinu ove godine. Prednji deo ima isti far kakav je viđen 2019, s tim što sad dolazi u LED varijanti. A tu je i TFT instrument tabla u boji. Od ostalih karakteristika vrednih pomena, tu su redizajnirani bočni paneli, potpuno novo sedište, dvokanalni ABS i Brembo kočione čeljusti. Novi model će zadržati svoj prepoznatljivi izduvni sistem sa dve izduvne cevi, ali će one biti okruglijeg oblika. Takvim izgledom podsećaju na izduv kakav ima Aprilia Shiver.

''Srce'' novog Benelli modela je ista jedinica kakvu možete naći na QJMotor SRK 600, što u prevodu znači da motocikl na raspolaganju ima 80 KS. Kao što smo već rekli, očekujemo da novi dvotočkaš svetlost dana ugleda u toku ove godine, mada nema preciznih informacija kada bi tačno to moglo da bude.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson počeo sa proizvodnjom modela Pan America

 

harley-davidson-pan-america.jpg

 

Početkom marta Harley-Davidson je počeo sa proizvodnjom modela Pan America, nove linije motocikala koja bi trebalo da otvori čitav jedan novi segment za renomiranog proizvođača. Od predstavljanja do početka proizvodnje je prošlo manje od mesec dana, a motocikl se sklapa u fabrici u Jorku, u Pensilvaniji. U video snimku u nastavku možete videti kako su zaposleni proslavili početak proizvodnje i kako sam proces funkcioniše.

 

Premijerno prikazana 22. februara, Pan America cilja ljubitelje avanturističkih modela, što je prvo takvo iskustvo Harley-Davidsona u ovom segmentu. Biće dostupne dve varijante motocikla, 1250 i 1250 Special, koje će deliti veći deo komponenti. Najznačajnija je agregat, vodom hlađena jedinica zapremina 1.250 kubika, deo Revolution Max V-Twin prodice. Agregat donosi 150 KS u obe verzije, uprkos činjenici da je Special varijanta teža 12 kg (254 kg naspram 242 kg). Porodica 1250 ima 19-inčnu prednju i 17-inčnu zadnju felnu, uz rezervoar zapremine 21 litar, LED osvetljenje, uz dodatne elemente poput Michelin Anakee Wild pneumatike, Brembo kočnice i podesivo prednje i zadnje ogibljenje.

 

Dolazak na tržište se očekuje tokom proleća, uz početnu cenu od 17.319 dolara (14.700 evra), koja će svakako ići na gore ukoliko se kupci odluče na dodatnu opremu i vizuelne elemente namenjene poboljšavanju celokupnog izgleda ove mašine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Triumph TE-1

 

Triumph-TE-1 02.jpg

 

Pre dve godine Triumph se udružio sa kompanijama Williams Advanced Engineering, Drive Divisio i WMG, sa jednim ciljem - razvoj električnog motocikla.

Grupa je dobila finansije od ministarstva za ekonomiju, energiju i industrijsku strategiju britanske vlade i kancelarije za vozila sa niskom emisijom (OLEV). Projekat je podeljen u četiri faze, a sada stiže vest da se stiglo do faze dva.

 

Triumph-TE-1 01.jpg

 

To znači da su Triumph i njegovi saradnici razvili električni pogonski paket za motocikl. Upravo zbog toga, odlučili su da sa nama podela dizajnerske skice za prototip, čija izgradnja je planirana za fazu tri.

Nazvan Triumph TE-1, motocikl izgleda kao da je deo Speed Triple linije britanskog proizvođača, a trebalo da ima slične performanse. Kako navode iz kompanije, električni agregat težak 10 kg bi trebalo da donese 180 KS (130 kW). Osim toga, nikakvih drugih detalja o performansama nema, a tu konkretno mislimo na težinu motocikla i snagu baterije koju će imati. Ali osim toga, sviđa nam se ono što vidimo. Triumph je napravio aluminijumski ram za svoju kreaciju, dok je Williams dizajnirao kontrolnu jedinicu vozila i integrisao je sa baterijom. Time, navode u kompaniji, je omogućena praktičnost kakvu dosad nismo videli u segmentu.

 

''Fokusirali smo se na pomeranje granica kako bi smanjili masu i optimizovali položaj rama, a sve radi boljih upravljačkih karakteristika. Želeli smo da podignemo nivo performansi baterija, istovremeno balansirajući između dizajna i autonomije. Želeli smo što agresivniju kreaciju'', izjavio je Dir Ardaš, viši komercijalni menadžer u kompaniji Williams. ''Nova baterija predstavlja korak napred u razvoju tehnologije, jer će vozaču dati više snage kojom će moći duže da upravlja. Williams je 'od nule' dizajnirao i kontrolnu jedinicu, kombinujući sistem upravljanja baterijom sa upravljačkim kontrolama kako bi stvorio jedan paket. Ovo je prvi ovakav proizvod na tržištu.''

 

Motor i inverter su spojeni u jednu integralnu jedinicu, što je pomoglo da se smanji njegova zapremina, uz smanjenje nepotrebnih delova. Još uvek ne znamo kada bi potpuno funkcionalni motocikl mogao da bude gotov, ili makar kada bismo mogli da vidimo prototip. Svakako izgleda intrigantno, a biće posebno zanimljivo videti kakve će performanse doneti i kako će sve ove tehničke novotarije snaći u pravom svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zontes sprema 350 GK, modernu verziju klasičnog skremblera

 

Zontes-350-GK-2.jpg

 

I dok ponuda kineskih motocikala na tržištu raste, njihov kvalitet je u konstantnom usponu. Kineski proizvođači nude sve kvalitetnije mašine, pa nije ni čudo što brendovi kakvi su CFMoto i Zontes postaju sve popularniji kako u Aziji, tako i na Starom kontinentu.

 

Uzmimo Zontes kao primer, jer je kompanija nedavno proširila svoju gamu novim modelom 350 GK, koji donosi značajnu promenu dizajna. Tako imamo retro inspirisan model čiji izgled odskače od ostatka linije ovog proizvođača. Prema dostupnim informacijama, ''srce'' ovog motocikla biće jednocilindarski DOHC agregat zapremine 350 kubika, koji bi trebalo da donese 43 KS. Kako navode u Zontesu, novi model će imati izvanredne upravljačke karakteristike, uz 20% manje vibracije motora tokom vožnje. Lansiranje Zontes 350 GK se očekuje u narednim mesecima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio nove skutere: C 400 X & C 400 GT

 

bmw-novi-skuteri 04.jpg

 

BMW Motorrad je lansiranjem C 400 X i C 400 GT, 2017. i 2018. godine, po prvi put predstavio dva premium modela u segmentu skutera srednje veličine. I oba modela su se odlično snašla na tržištu. Sada je bavarski proizvođač osvežio svoja dva skutera, a uz značajnu optimizaciju na tehničkom planu, tu su i nove boje i stilovi.

 

Snažni jednocilindarski agregat ispunjava Euro5 standard, a donosi novi sistem upravljanja jedinicom i optimizovano centrifugalno kvačilo. Na raspolaganju je 34 KS na 7.500 obrtaja, uz 35 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 5.750 obrtaja. Snaga se raspoređuje preko CVT prenos. Uz sve navedeno, novi C 400 X i C 400 GT predstavljaju idealne partnere za dinamičnu i bezbrižnu vožnju. Osim nove homologacije, tu je i revidirani pogonski sklop koji isporučuje još bolje upravljačke karakteristike i stabilnost. Tu je i automatska kontrola stabilnosti (ASC), sa automatskom kalibracijom i poboljšanim kvalitetom regulacije. Optimizovana ASC se i te kako primećuje u vožnji, većom odzivnošću i značajno povećanim kvalitetom regulacije, naročito u slučajevima kada je kolovoz vlažan i klizav.

 

Dosad, dva skutera su u izdanju za kinesko tržište imala maksimalnu brzinu od 129 km/h, a kako su tamošnje regulative promenile, tako je i maksimalna brzina homologovana na 139 km/h, kao i na drugim tržištima. Skladišni prostor ima optimizovano osvetljenje i USB ulaz. Kočioni sistemi na oba skutera su pretrpela određene promene. Zahvaljujući novim kočionim čeljustima, duple disk prednje kočnice su sada stabilnije i imaju bolje performanse. Sve u svemu, novi BMW C 400 X i C 400 GT donosi prepoznatljivi dizajnerski jezik nemačkog proizvođača. Moderan i futuristički izgled savršeno oslikava dizajnersku filozofiju BMW-a. Oba skutera su dostupna u tri različite boje:

C 400 X - osnovna Blackstorm metalik, opcionalna Granite Grey metalik siva, Style Sport

C 400 GT - osnovna Alpine White bela, opcionalna Kallisto Grey metalik siva, Style Triple Black

 

bmw-novi-skuteri 03.jpg bmw-novi-skuteri 01.jpg bmw-novi-skuteri 02.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni koncept koji prečišćava vazduh tokom vožnje

 

aether-1.jpg

 

Električni koncepti često donose futurističke elemente, koji bar na taj način pružaju uvid u ono što bi budućnost mogla da nam donese. Takav je slučaj i sa Aether konceptom, tajvanskog dizajnera Lin Ju Čenga, koji je dizajniran tako da u toku vožnje prečišćava vazduh.

 

Aether-2.jpg

 

Ovo je drugi Čengov koncept zasnovan na takvoj ideji. Naime, na bočnim stranama se nalaze veliki otvori za vazduh sa setom keramičkih filtera koji sakupljaju zagađivae iz vazduha. I to do veličine od svega 2.5 mikrona. Sama ideja o vozilu koje prečišćava vazduh nije nova. Holandski dizajner Dan Rozegarde je razvio sličan bicikl, predstavljen na svetskom ekonomskom forumu u kineskom Dalijanu.

Možda je teško zamisliti kako bi kreacija poput Čengove mogla da doprinese smanjenju zagađenjima na tržištima u Evropi ili Americi, ali u zemljama gde je taj stepen mnogo veći i gde je broj vozača motocikala veoma veliki, i te kako bi mogla napravi razliku. Vizuelno, motocikl je izuzetno interesantan, iako izuzetno futurističkog izgleda. Prednji deo nas podseća na Confederate Wraith kruzer, dok veliki usisnici za vazduh kao da su skinuti s Buell 1125 modela. Osvežavajuće je videti ovakav pristup, iako je teško zamisliti da bi uskoro mogli da vidimo ovakve kreacije na drumovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson Fat Boy by American Eagle

 

harley-davidson-fat-boy 3.jpg

 

Ako imate interesantne i kreativne ideje, dovoljno je naći pravi ekipi i imati dovoljno novca da se sve zamisli ostvare. Upravo je to uradio i vlasnik ovog Harley-Davidson Fat Boy modela kog vidimo na slikama. Radi se o deset godina staroj mašini, koja svakako tako ne izgleda, pre svega jer je na njeno sređivanje potrošeno blizu 8.000 evra. Radove je obavila radionica American Eagle iz Teksasa, a kako vidimo po fotografijama, definitivno su odradili svoj deo posla.

 

harley-davidson-fat-boy 2.jpg

 

Ono što nam je najviše privuklo pažnju u vezi sa ovom kreacijom jesu felne. Originalne su zamenjene, a na njihovo mesto su došle žbičane DNA Mammoth felne. Na svakoj od dve 18-inčne felne nalazi se po 52 žbice u crnoj boji, koja stvara izvanredan kontrast za belom bojom samih felni. Naravno, to nije jedina promena odrađena na motociklu. Napred imamo tanji blatobran, nov upravljač sa belim ručicama, a pozadi novo kožno sedište.

 

harley-davidson-fat-boy 1.jpg

 

Kada je reč o snazi, American Eagle nije ništa menjao, već se trudio da poboljša postojeću jedinicu. Fabrički agregat od 1.573 kubika je dobio Screamin’ Eagle izduv, uz još neke sitnije dodatke. Motocikl je na prodaju preko aukcijske kuće Hemmings. Prešao je 10.600 kilometara, a uprkos izgledu nije privukao mnogo pažnje. Uz nekih sedam dana do kraja aukcije, dostigao je cenu od tek nešto preko 6.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha možda sprema čitavu liniju YZF sportskih motocikala

 

yamaha yzf.jpg

 

Prošlog meseca smo saznali da Yamaha sprema novi YZF-R7 model za 2022, a prema dostupnim informacijama, pokretaće ga jedinica zapremine 689 kubika, najverovatnije ista CP2 jedinica kakva se nalazi sa MT-07. Zbog toga su mnogi debatovali da li novi motocikl uopšte treba da ponese YZF-R7 ime, pa čak i da li bi mogao da se nazove naslednikom R6. Ista vest je podstakla glasine da se sprema i R9, koji vi koristio trocilindarsku jedinicu od 890 kubika sa MT-09. Gde ima dima, ima i vatre.

 

Naime, iz pouzdanih izvora stižu informacije da je Yamaha podnela zahtev za registrovanje određenih naziva, koji sugeriše čitavu novu liniju YZF modela, od R1 do R9, a uz YZF-R15, YZF-R20 i YZF-R25. R1, R3 i R6 već postoje, ako i modeli R15 i R25. Znamo da se sprema novi R7, ali informacije navode da su u planu i R2, R4, R5, R8 i R9, kao i R20 model male kubikaže. Ipak, registracija određenih naziva ne mora nužno da znači da će svi biti iskorišćeni, a često se može čuti da se pojedini nazivi registruju samo kako drugi proizvođači ne bi mogli da ih upotrebe. Međutim, takvu praksu obeshrabruje japanski zakon i traži neki dokaz da će se ime zaista upotrebiti i to u vremenskom periodu od najviše tri godine nakon registracije. Zato je logično pretpostaviti da Yamaha namerava da iskoristi bar većinu ovih naziva (ako ne i sve).

 

Kao što smo već pomenuli, agregat za R9 već postoji, dok je R7 već uveliko deo planova. R6 se ne proizvodi, osim u ograničenoj seriji dostupnoj za stazu i to isključivo u Evropi. Što se ostalih zapremina tiče, Yamaha u ovom trenutku nema odgovorajuće jedinice. S tim u vezi, postavlja se pitanje ima li smisla ponuditi  čitavu liniju R modela u trenutku dok se tržište udaljava od sportskih motocikala visokih performansi. Tu je i strah od preklapanja. Da li je stvarno potreban R8, ako već R7 i R9 postoje? Doduše, moguće je da se radi o modelima namenjenim pojedinačnim tržištima. Na primer, Honda u Japanu nudi verziju svog CB500 sa agregatom od 400 kubika, a možda Yamaha isto želi da uradi sa R4 i R5. Jedino se dolazak R7 očekuje u narednoj godini, uz mogućnost da posle njega na tržište stigne i R9.

Videćemo šta japanska kompanija sprema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retka MV Agusta konačno kod kuće

 

mv-agusta-hailwood 02.jpg

 

MV Agusta je nadavno došla u posed CSS 175/204 trkačkog modela italijanske kompanija, a njegova restauracija je trenutno u toku. Kupovina ovog izuzetnog modela je odrađena zahvaljujući sajtu za online aukcije, Catawiki, specijalizovanom za prodaju retkih i unikatnih primeraka.

 

Motocikl je prvobitno kupio britanski vozač i kolekcionar, Kris Njuport i to davne 1958. Prodavac je bio Stenli Hejvud, otac legendarnog Majka Hejlvuda, devetostrukog svetskog šampiona i jednog od najpoznatijih vozača u istoriji MV Aguste. Njuport ga je nekoliko godina vozio na amaterskim trkama, da bi ga na kraju prodao. 2012. se pojavio u Holandiji, a nedavno je u potragu za novim vlasnikom krenuo preko sajta Catawiki. Primetio ga je jedan od članova mendžmenta MV Aguste, koji se pobrinuo da upravo kompanija postane njegov novi vlasnik.

 

MV Agusta Hailwood 01.jpg

 

Originalno je imao agregat zapremine 175 kubika, koji je kasnije modifikovan na 204. U svakom slučaju, predstavlja važan komad moto istorije. Kako bi se očuvala njegova autentičnost, zadržana je većina originalnih delova (uključujući i agregat), pneumatici, kao i njegov izduv.

 

''Izuzetno smo uzbuđeni zbog činjenice da se ova izuzetna mašina vraća kući, na mesto gde je pre oko 70 godina napravljena'', izjavio je Timur Sardarov, direktor MV Aguste. ''Biće to jedan fantastičan projekan za nedavno osnovanu diviziju za restauraciju, gde ćemo od sada moći da vraćamo vredne stare motocikle u originalno stanje i to kroz strast majstora koji su na njima radili. Drago nam je što smo pomogli da se ovaj motocikl vrati svom proizvođaču. Radi se o izuzetno retkom, kolekcionarskom primerku, a nema boljeg mesta na kojem bi mogao da bude od sopstvenog doma'', poručio je Davide Marli, ekspert za motocikle i mopede sajta Catawiki.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delta Auto Grupa je novi uvoznik i distributer za KTM motocikle

 

KTM press 02.jpg

 

Delta Auto grupa je od 2021. godine zvanično postala novi uvoznik i distributer motocikala Austrijskog proizvođača KTM za tržište Srbije, a otvoren je i novi prodajno-servisni centar čime je otpočelo novo poglavlje za ovaj popularni moto brend. Prepoznatljiv dizajn dominantno narandžaste boje, neukrotiva snaga, velike mogućnosti personalizacije motocikala i uspesi u svetu moto sporta, govore o karakteru KTM motocikala i njihovih vlasnika, njihovoj međusobnoj povezanosti i strasti. Avantura i neograničene mogućnosti su prve asocijacije na ovaj brend.

 

KTM press 01.jpg

 

U centru Novog Beograda, na adresi Omladinskih Brigada 33a, svoje premijere će imati najnoviji KTM modeli za 2021. godinu, kao što su 1290 Super Adventure S, 890 Adventure R, 1290 Super Duke R, 890 Duke R, 450 EXC-F Six Days, zajedno sa popularnom KTM dodatnom opremom, dok se uskoro očekuje i online prodaja. Na istoj lokaciji otvoren je i najsavremeniji servisni centar za motocikle.

 

''Planovi za novi brend su veliki i uključuju mnogo benefita za buduće i postojeće vlasnike od kojih se izdvajaju, test motocikli najpopularnijih modela, posebni uslovi, finansiranja uz kreditnog savetnika, otvoren koncept-kafić u kome će motociklisti moći da se druže, uživaju tokom sezone i posmatraju servisiranje svog motocikla, kao i organizacija vožnji i moto druženja'', Istakla je Aleksandra Đurđević, generalni direktor Delta Auto Grupe. Uskoro se očekuje i otvaranje prodajno-servisnog centra u Novom Sadu, Novosadski put 67, Veternik, čime se nastavlja širenje ''narandžaste'' mreže na teritoriji Srbije.

 

KTM je 1951. godine razvio svoj prvi motocikl R100 u Austriji, a prvi serijski modeli su se pojavili 1953. Od samog starta KTM modeli su se uspešno takmičili na lokalnim trkama, a tokom sedamdesetih i osamdesetih postignut je značajan uspeh, pobede i titule kako na evropskim, tako i svetskim šampionatima u motokros i enduro trkama. Do devedesetih, ovaj uspeh je značajno porastao i obuhvatio zadivljujuću zbirku svetskih titula, i to pre ulaska u ekstremni svet relija Dakar. Trka nikada ne prestaje, svaka je samo priprema za narednu, tako nije iznenađujuće da se KTM ponosi sa preko 270 titula na različitim šampionatima. Nakon samo 4 godine od ulaska u MotoGP, KTM postiže značajnije uspehe i u ovom šampionatu.

 

Danas KTM proizvodi motocikle različitih namena, najpopularniji su hard enduro (EXC modeli), dirt trail (SX modeli), travel (Adventure i Super adventure modeli), naked bike (Duke modeli), a pored još nekoliko kategorija motocikala, KTM se pozicionirao u automobilizmu sa sve popularnijim X-BOW modelom. Sa KTM brendom Delta Auto Grupa je uvećala svoj portfolio moto brendova i pored već dugogodišnjeg zastupništva za BMW Motorrad i Honda Motorcycles učvrstila je lidersku poziciju u moto segmentu preko 125ccm. Više o KTM motociklima možete saznati na sajtu uvoznika.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW C 04 sve bliži proizvodnji

 

bmw-c-04 2.jpg

 

BMW-ov CE 04 električni skuter je sve bliže serijskoj proizvodnji, nakon što je bavarski proizvođač nedavno registrovao dizajn ovog modela kod Evropske agencije za intelektualnu svojinu. Skuter smo u formi koncepta videli u novembru prošle godine, a od tada je privukao dosta pažnje, naročito zbog svog futurističkog dizajna.

 

bmw-c-04 1.jpg

 

I dok ostali proizvođači proizvodne varijante svojih koncepata svode na realističnija rešenja, BMW Motorrad se odlučio za dizajn koji je gotovo identičan originalnoj studiji. Najočiglednija promena jesu retrovizori, kao i zadnji blatobran gde je nosač tablice i zadnje LED svetlo. Prema navodima, CE 04 će doneti isti 10,25-inčni TFT ekran kakav se nalazi na najnovijem R 1250 RT. Međutim, ono što nije navedeno jesu detalji vezani za električni motor koji će pokretati CE 04, kao ni informacije o tome kada ga možemo očekivati na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda X-ADV i Forza 750 stigli u Srbiju

 

HONDA FORZA 750 i X-ADV 02.jpg

 

Nova Honda X-ADV i Forza 750 stigli su u salon Delta Automoto u Beogradu. Oba modela su donela značajna poboljšanja i nove tehnologije i ponovo našla u svetskom vrhu najboljih maxi skutera.

 

HONDA FORZA 750 01.jpg

 

Jedan od najpopularnijih Honda maxi skutera: X-ADV izgleda agresivnije i oštrije od svog prethodnika, ima novi LED dvostruki far sa svetlima za dnevnu vožnju, novi vetrobran za zaštitu od vetra i lošeg vremena, a njegov veći skladišni prostor od 22L sadrži i USB punjač. Nova Honda X-ADV se odlikuje maksimalnim obrtnim momentom od 69 Nm pri 4.750 obrtaja u minutu i isporučuje 43.1 kW pri 6.750 obrtaja. Ima SOHC agregat sa paralelnim cilindrima i 8 ventila koji obezbeđuje žustre performanse. Prednji nagib dovodi težište motocikla do optimalne stabilnosti, a dodatno je nova verzija motora za 1.4 kg lakša od prethodne. Ovaj lak, pouzdan i veoma efikasan agregat, omogućava autonomiju od 366 km sa rezervoarom za gorivo od 13.2 l. Vozač može da bira između različitih modova koji pokrivaju sve uslove vožnje: Standard, Sport, Gravel. Novi XAD-V će biti dostupan za poručivanje u potpuno novoj Grand Prix crvenoj boji, Graphite crnoj, Matt Beta metalik srebrnoj i Pearl Mud sivoj.

 

Najnoviji model Forza porodice - Honda Forza 750 kombinuje oštru, zategnutu formu sa pravim GT komforom i praktičnošću, sa izvanrednim performansama dvocilindričnog motora od 745cc i ogibljenjem visokog kvaliteta. Možete birati između tri podrazumevana moda vožnje, sa opcijom podešavanja i neosetnog šestobrzinskog menjača sa dvostrukim kvačilom (DCT). U svakom trenutku, Honda kontrola obrtnog momenta (HSTC) upravlja vučom zadnje gume. Dodata je funkcija Signala hitnog zaustavljanja (ESS) što znači da kada naglo ukočite, zadnji pokazivači pravca svetle kako bi upozorili one iza vas. Sva svetla su LED, pa ćete na putu biti upadljivi i imati odličnu vidljivost. Honda Forza 750 ima snagu od 43.1kW sa obrtnim momentom od 69Nm, a potencijalna autonomija od 370km sa rezervoarom od 13.2L goriva. Dostupna je i konverzija na 35kW za dozvolu kategorije A2.

Oba modela su dostupna za test i poručivanje.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Suzuki GSX-S1000 stiže krajem meseca

 

suzuki-gsx-s1000.jpg

 

Nakon predstavljanja nove Hayabuse i nedavnog lansiranja Burgman 400 modela, Suzuki nastavlja na radi na drugim motocklima za ovu godinu. Tako sada stiže najavni video, čiji glavni akter je novi GSX-S1000. Na video snimku od 17 sekundi vidimo samo obrise nove nejked mašine, ali klip otkriva novi LED far koji bi trebalo da dodatno poboljša izgled Japanca.

 

 

Očekuje se da će novi GSX-S1000 zadržati postojeći redni četvorocilindarski agregat zapremine 999 kubika, dok će najveća novina biti Euro5 homologacija, kako bi mogao da se prodaje u Evropi.

Prethodna generacija ovog modela, lansirana pre šest godina, donela je 145 KS na 10.000 obrtaja i 106 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 9.500 obrtaja. Ono što sa sigurnošću možemo reći, iako ne znamo sve detalje, je da nas čeka neznatno poboljšanje ovih brojki. Novi Suzuki GSX-S1000 će zvanično biti lansiran preko onlajn platforme kompanije iz Hamamacua, 26. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rizoma Stealth - retrovizor kakav dosad niste videli

 

stealth 032.jpg

 

Rizoma je brend koji nam je podario neke od najinovativnijih komada opreme. Sada je proizvođač inspiraciju našao u svetu aeronautike, spojivši to sa svojim ogromnim trkačkim iskustvom. Rezultat je retrovizor kakav dosad niste videli. Upoznajte Stealth.

 

stealth 02.jpg

 

U pitanju je proizvod namenski dizajniran za supersport motocikle. Stealth ima minimalistički izgled, koji se slaže sa celokupnim dizajnom motocikla, ali koji pruža izuzetnu preglednost. Ima dva dela: fiksni držač, koji se postavlja na oklop, i pokretni stakleni element koji služi kao retrovizor.

 

stealth 01.jpg

 

Taj pokretni element može da se zarotira u zatvorenom položaju, čime se savršeno spaja sa držačem u aerodinamičko krilo. Stealth je više od retrovizora atraktivnog izgleda, on je funkcionalno krilo. U zatvorenom položaju, postaje krilo s uklop od 25 stepeni, koji ne samo što daje novi, agresivniji i elegantiji izgled, već dodaje aerodinamički potisak za bolju stabilnost i upravljačke karakteristike, pogotovo pri velikim brzinama. Pri brzini od 300 km/h, Stealht daje 4 kilograma potisne sile.

 

Dosta je rada uloženo u dizajn držača. U ovom trenutku, Stealth je dostupan samo za određeni broj motocikala. To su Honda CBR1000RR, BMW S 1000 RR, Kawasaki ZX-10R, Suzuki GSXR-1000, Yamaha YZF-R1, Ducati Panigale V2 i Ducati Panigale V4. Fiksirani deo Stealth retrovizora odgovara samo ovim modelima i samo na njima može da se integriše na način da doprinosi pomenutom aerodinamičkom potisku. Rizoma je dala sve od sebe da osigura da Stealth podjednako ima dobre performanse kao krilo i kao retrovizor. Kada je u položaju kao retrovizor, pruža odličnu preglednost u sportskom položaju vozača. Napravljen od aluminijuma, Stealth ima konveksnu površinu, pružajući odličan ugao pregleda uprkos svojoj maloj veličini. Dostupan je u tri boje: crnoj, srebrnoj i sivoj. O tome kakav je proizvod u pitanju dovoljno govori činjenica da je dobitnik Red Dot dizajnerske nagrade za ovu godinu i to u kategoriji ''Najbolji među najboljima''.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 1290 Super Duke RR

 

KTM-1290-SUPER-DUKE-RR 04.jpg

 

KTM je predstavio novo, lakše i ograničeno izdanje 1290 Super Duke RR modela. Sam motocikl nije potpuno iznenađenje za poznavaoce prilika na tržištu motocikala, jer je razvojni put dokumentovan serijom patenata i insajderskih informacija. Ono što nije bilo poznato jesu specifikacije.

 

ktm-1290-super-duke-rr 03.jpg

 

Glavna ideja iza ovog motocikla je fokus na performanse, a kako iz KTM-a tvrde, kompanijin istraživačko-razvojni tim je ima potpunu slobodu u pravljenju ovog modela. Novi RR je tako 9 kg lakši od standardnog Super Duke R (ukupno 180 kg), dok agregat donosi 180 KS i 140 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

KTM-1290-SUPER-DUKE-RR 02.jpg

 

Smanjenje težine je postignuto korišćenjem ugljeničnih vlakana, a zadnji deo je samo jedan od brojnih delova male težine na novoj mašini. Felne su 1.5 kg lakše i dolaze sa Michelin Power Cup2 pneumaticima za poboljšano prijanjanje.

 

KTM-1290-SUPER-DUKE-RR 01.jpg

 

Šasija je takođe revidirana, uz WP Apex Pro 7548 viljuške, podesiv WP Apex Pro 7117 prigušivač upravljača i Apex Pro 7746 zadnji amortizer. I elektronika je revidirana, uz dodatak Track i Performance režima vožnje. Pre nego što krenete kod lokalnog KTM dilera za uplatite depozit za ovu mašinu, imajte na umu da je u pitanju ograničena serija, dok se naručivanje - koje počinje od sutra - vrši isključivo onlajn. Ukupno će biti napravljeno 500 komada, a KTM još uvek nije saopštio koliki broj će biti namenjen Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta predstavila novu Veloce liniju

 

mv-agusta-superveloce 004.jpg

 

MV Agusta je predstavila Superveloce liniju za 2021, koju čine standardna i nova ''S'' verzija. Obe varijante imaju isti agregat, s tim što se ''S'' može pohvaliti brojnim drugim detaljima, poput nove bele grafike, kožnog sedišta od alkantare i žbičanih felni. Velika novina za 2021. je ispod oklopa. U pitanju je vodom hlađeni DOHC agregat, zapremine 798 kubika, koji sada ima Euro5 homologaciju, ali i dalje donosi 147 KS na 13.000 obrtaja.

 

MV-Agusta-Superveloce 003.jpg

 

Tu su novi ventili, čaure ventila u vođice, koji pomažu da se smanji trenje i poveća efikasnost potrošnje.

 

MV-Agusta-Superveloce 002.jpg

 

Inžinjeri u Varezeu su potpuno redizajnirali izduvni sistem, a poseban fokus je bio na ispunjavanju novih emisionih regulativa. Promene je pretrpela i kontrolna jedinica, čiji sistem upravljanja sada isporučuje preciznije informacije.

 

MV-Agusta-Superveloce 001.jpg

 

Veloce linija za 2021. ima i novu inercijalnu mernu jedinicu (IMU), koja koristi veliki broj informacija kako bi pružila preciznu i optimalnu kontrolu nad motociklom. Celokupne promene na IMU platformi za posledicu imaju više uživanja i veću lakoću upravljanja. Za kočenje se brine Continental sistem, sa ABS-om, i podešavanjima prilagođenim italijanskom motociklu. Tu je i kontrola proklizavanja. Superveloce, u obe verzije, dolazi sa trećom generacijom dvosmernog kvikšiftera, koji zahvaljujući novom senzoru sistemu kontrole poboljšava promenu stepena prenosa.

Od ostalih većih promena izdvajamo 5.5-inčni TFT ekran, mogućnost povezivanja preko MV Ride aplikacije i navigaciju. Za sada nema informacija o ceni, ali ma kakva ona bila, sigurno je da će se ovakva mašina brzo rasprodati.  

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...