Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Honda osvežila svoju liniju modela od 500 kubika

 

honda cb500f 03.jpg

 

Honda je ažurirala svoju ponudu mašina srednje klase, koje su za proizvodnu 2022. dobile snažni agregat i određena poboljšanja šasije.

 

honda cb500x 02.jpg

 

Svi Honda motocikli od 500 kubika su dobili nove Showa 41-milimetarske SFF-BP USD viljuške, u paketu sa aluminijumskih felnama male težine i novim 296-milimetarskim prednjim kočionim diskovima na CB500F i CBR500R modelima.

 

honda cbr500r 01.jpg

 

CB500X je pretrpeo poboljšanja kočionog sistema i ogibljenja, uz veći hod prednjeg vešanja. Tako je napravljeno više mesta za novu prednju 19-inčnu felnu, koja bi trebalo da pomogne ovom motociklu da ga ozbiljnije shvate kao ofroud sposoban ADV dvotočkaš. Sva tri motocikla imaju novu zadnju viljušku manje težine, koja je rotaciono čvršća, ali felksibilnija bočno. Iz Honde navode da će se to i te kako odraziti na upravljačke karakteristike. Snaga je i dalje na 47 KS, dok nova podešavanja dovoda goriva povećavaju obrtni moment i, kako navode u kompaniji, ''ukupni karakter'' ove mašine.

 

Honda ima i nekoliko novih grafika, dok je klasična gran pri crvena i dalje deo dodatnog paketa opreme. Honda je takođe navela da je od njihovih debija 2013. godine prodala 106.000 primeraka polulitarskih CB i CBR motocikala. Negde blizu polovinu tog broja čini CB500F, dok CBR500R čini 18%, a CB500X oko 35%. Podaci pokazuju da 45% vlasnika CB500F i 37% vlasnika CBR500R čine novi vozači, dok preko 75% vlasnika CB500X čine iskusni ljubitelji dva točka. Honda kaže da ove brojke dokazuju koliko su mašine od 500 kubika bili važni u dovođenju novih vozača u svet motocikala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo testiranje novog motocikla radikalnog dizajna

 

wmc 1.jpg

 

Britanska kompanija White Motorcycle Concepts je počela da testira svoj motocikl radikalnog dizajna od kojeg se očekuje obaranje brzinskog rekorda. Radi se o motociklu WMC250EV koji odlikuje radikalan dizajn zadužen za drastično smanjenje koeficijenta otpora vazduha. Nakon višemesečnog razvoja, koncept je sada u testnoj fazi na stazi. Direktor kompanije i glavni motociklista Robert White je potvrdio da su neki od prvih testova obavljeni.

 

Kada je reč o dizajnu, motocikl napred ima centralnu šupljinu koja dozvoljava prolazak vazduha, a ovakav dizajn do sada nije viđen u svetu motocikala. Pored ove dizajnerske promene, tim iz pomenute kompanije se odlučio na potpuno električni pogon. Cilj je oboriti svetski rekord koji iznosi 402 km/h, a tim trenutno testira karbonski prototip. Međutim, razvoj još uvek traje pa ljubitelji brzine moraju da znaju da motocikl trenutno nije posebno brz jer je glavni cilj prvih testiranja prikupiti podatke u realnim uslovima. Prototip pokreće 60V sistem koji isporučuje samo 136 konja.

 

''Izabrali smo odmereni i kontrolisani pristup našem test programu da bismo se uverili da ni jedan kamen ne ostane neprvertnut. S obzirom na do sada prikupljenje podatke, moje samopouzdanje konstantno raste'', izjavio je White. Finalna verzija motocikla će imati 800V sistem koji bi trebalo da proizvede dovoljno snage za obaranje brzinskog rekorda. Testiranja će se nastaviti do kraja ove godine, a pokušaj obaranja rekorda je planiran za sledeće leto u Boliviji. Osim obaranja rekorda, kompanija sarađuje sa partnerima iz industrije kako bi se koristile njihove patentirane tehnologije za buduće drumske motocikle.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta Brutale 1000 RS

 

mv-agusta-brutale-1000-rs 03.jpg

 

Kada je MV Agusta lansirala Brutale 1000 RR, novi model je pozdravljen kao smela i brza ulična mašina. Sa 205 KS od rednog četvorocilindarskog agregata zapremine 998 kubika, jedino žešće od njega (osim Brutale 1000 Serie Oro izdanja) bila je njegova cena.

 

MV-Agusta-Brutale-1000-RS 02.jpg

 

Tako je MV Agusta Brutale 1000 RR ostao van domašaja brojnih vozača. Upravo to je naterlao italijansku kompaniju da proširi bazu kupaca predstavljanjem ekonomski pristupačnije varijante. Tako se rodila MV Agusta Brutale 1000 RS - najnoviji motocikl iz Varezea koji stiže u izdanju za 2022. Cena za evropsko tržište je 25.500 evra, a to nije jedino novo na njemu.

 

MV-Agusta-Brutale-1000-RS 01.jpg

 

Glavni fokus nije samo na ceni, već i na stvaranju motocikla zamišljenog kao svakodnevno prevozno sredstvo. Shodno tome, sedište je udobnije, a clip-on ručice su podignute. Neme elektronskog Ohlins ogibljenja, već su tu potpuno podesive Marzocchi prednje viljuške i Sachs zadnji amortizer. ''RS'' model ispunjava Euro5 emisione standarde, a dolazi sa 5.5-inčnim TFT ekranom u boji, Continental MK100 ASB paketom, inercijalnom mernom jedinicom i kontrolom proklizavanja. Nema sumnje da će paket kao celina privući poglede koji bi inače bili uprti u Ducati Streetfighter V4S, pogotovo zbog nove cene. Ali pod uslovom da u vašoj blizini postoji prodajni salon MV Aguste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro stiže nova Honda Transalp?

 

218106-honda-transalp.jpg

 

Iz Japana stižu glasine da Honda konačno radi na novom izdanju Transalp motocikla. Prema dostupnim informacijama, Transalp će koristiti novorazvijeni paralelni tvin agregat zapremine 755 kubika, koji će ovom motociklu srednje kategorije omogućiti da bude mašina pravih offroad mogućnosti. Priča se da bi još jedan model mogao da dobije pomenutu jedinicu, a nosio bi naziv CB750S.

 

Glasine često ne treba uzimati ozbiljno, ali kako je njihov izvor čuveni magazin Young Machine, one i te kako imaju kredibiliteta. Japanska marka je već registrovala ime Transalp za upotrebu na mnogim svetskim tržištima, što dodatno podgrejava maštu ljubitelja dva točka. Raniji navodi su sugerisali da bi Transalp mogao da ima isto paralelni tvin agregat kao postojeći NC750. Međutim, najnovije informacije demantuje ova pisanja. Umesto toga, zvezda bi trebalo da bude potpuno drugačija jedinica, od koje ne treba očekivati samo performanse već i solidne ofround mogućnosti. Nepoznanica je kada bi Honda mogla da predstavi novi Transalp, ali imajući u vidu da je EICMA sajma na programu krajem novembra, možda nećemo morati dugo da čekamo da vidimo novi model. Najpoznatiji i najprestižniji godišnji događaj u moto industriji je svakako najbolje mesto za debi novog Transalpa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi V100 Mandello otkriven u čast jubileja italijanske marke

 

moto-guzzi-v100-mandello.jpg

 

Moto Guzzi je predstavio svoj novi V100 Mandello model, napravljen u čast stogodišnjice renomirang proizvođača. Nakon što je motocikl delimično otkriven na špijunskim fotografijama, Moto Guzzi je sada predstavio celokupan paket. Dobili smo novi GT sportski turer. Iako je Moto Guzzi stekao reputaciju svojim kruzer modelima, lansiranje V85 TT avanturističkog turera 2018. je pokazalo želju kompanije da uđe u nove segmente, a V100 Mandello je najnoviji korak u toj strategiji i donosi estetiku koja predstavlja spoj modernog i nasleđa renomirane marke.

 

Za sada, Moto Guzzi nije otkrio previše detalja, ali poruka ''vidimo se na EICMA sajmu'' govori da na to nećemo previše čekati. Ne morate biti neki ekspert da shvatite da 100 u imenu označava litarski agregat, koji će doneti između 110 i 120 konja. Pomenuta jedinica biće najveća u evropskoj liniji kompanije Moto Guzzi, a novu mašinu će učiniti rivalom dvotočkaša kakvi su Kawasaki Ninja 1000SX i Yamaha Tracer 9 GT. Jedna od interesantnijih stvari je količina pažnje posvećena aerodinamici, što pokazuju linije V1000, ali i njegovo podesivo vetrobransko staklo koje stvara utisak da se radi o sportskom motociklu. Pažljivo pogledajte video, ali pazite da vam se ne zavrti u glavi, jer su dronovi koji su ga snimali imali zadatak da oponašaju orla, pa može biti malo nezgodno:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph Speed Triple 1200 RR

 

triumph 120003.jpg

 

Triumph Motorcycles je otkrio novi Speed Triple 1200 RR motocikl.

 

triumph 1200 02.jpg

 

Novi Speed Triple 1200 RR nije tipičan sportski motocikl. Umesto toga, britanski proizvođač je u izradi svog modela imao unikatan pristup, pogotovo kada je reč od okruglom LED faru, koji se odlično uklapa u izgled prednjeg dela, a podseća na jedinice kakve se nalaze na kafe rejser dvotočkašima.

 

triumph 1200 01.jpg

 

Speed Triple 1200 RR ima trocilindarski agregat od 1160 kubika zapremine, sa 177,6KS pri 10.750 obrtaja. i 125 Nm pri 9.000 obrtaja.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Kawasaki Z650RS

 

kawasaki-z650rs 03.jpg

 

Kawasaki je najzad predstavio svoj novi retro motocikl srednje kategorije, poznat po imenu Z650RS. Japanska kompanija donosi istu retro DNK kakvu smo 2018. videli na Z900RS, s tim to novi model donosi pouzdani paralelni tvin agregat zapremine 649 kubika, kakav već pokreće Z650 i Ninja 650. Agregat je sređen da bude odzivniji na nižem i srednjem broju obrtaja, ali i dalje donosi 67 KS na 8.000 obrtaja i 65.7 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.500 obrtaja.

 

Kawasaki-Z650RS 02.jpg

 

Kao i Z650 i Ninja 650, novi Z659RS donosi 41-milimetarsku viljušku i zadnji amortizer sa mogućnošću podešavanja.

 

Kawasaki-Z650RS 01.jpg

 

Za kočenje se brinu prednje čeljusti sa 300-milimetarskim disk kočnicama, a tu je dvokanalni Bosch ABS. Od ostalih karakteristika izdvajamo:

  • potapajuće kvačilo
  • visina sedišta od 820 mm
  • kompletno LED osvetljenje
  • klasični analogni instrumenti u kombinaciji sa digitalnim ekranom

Kako navodi Kawasaki, novi Z650RS bi trebalo da košta oko 9.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio dobio sudski spor protiv kompanije Peugeot Motorcycles

 

peugeot-metropolis 2021 02.jpg

 

Peugeot Motorcycles mora da prestane sa prodajom svog Metropolis skutera u Francuskoj i Italiji, nakon sudske presude u korist Piaggio Grupe. Italijanski gigant je tužio francusku kompaniju zbog povrede prava intelektualne svojine, a osim prestanka prodaje na pomenutim tržištima, Peugeot Motorcycles će platiti kaznu od 1.5 miliona evra.

 

Sam slučaj se vrti oko popularnog Piaggio MP3 skutera sa tri točka - dva napred i jednim pozadi. Lansiran 2006. godine, u međuvremenu je postao jedan od najprodavanijih modela ovog brenda, a poslužio je kao inspiracija modele poput pomenutog Metropolisa i Yamahe Tricity. Međutim, kako je bio prvi na tržištu, Piaggio je zaštitio patente neobične konfiguracije ovog modela, a prema presudi Peugeot je iskoristio previše elemenata koji su intelektualna svojna italijanske kompanije. Tako da će proizvođač, inače u vlasništvu indijske Mahindre, morati da plati pomenutu kaznu, ali i celokupne troškove sudskog spora.

 

Peugeot Motorcycle neće smeti da u Italiji i Francuskoj proizvodi, promoviše, reklamira, izvozi, uvozi i poseduje niti jedan Metropolis koji poseduje spornu tehnologiju. Svi primerci ovog modela moraju da budu povučeni sa tržišta u narednih 90 dana. Za 30 dana od presude mora da prestane i njegova prodaja, a za svaki prodati model nakon tog perioda, Peugeout Motorcycles će platiti dodatnih 6.000 evra.

 

Ovo je izuzetno važna presuda. Piaggio trenutno vodi nekoliko sporova protiv više različitih proizvođača, upravo zbog MP3.

2011. je čak Yiben YB 250 SKT uklonjen sa EICMA sajma nakon sudske odluke o kršenju intelektualne svojine. Dosad, sudski sporovi koje Piaggio vodi su uglavnom bili fokusirani na kineske proizvođače koji su previše kopirali Vespe, a presude uglavnom zabranjuju njihovu prodaju u Evropi. Ovoga puta, Piaggio je tužio renomiranu kompaniju sa kojom se bori za deo tržišnog kolaga na Starom kontinentu. Ostaje da se vidi hoće li se Peugeot Motorcycle žaliti na presudu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njegovo ime je Bond, Tiger Triumph 900 Bond

 

triumph-tiger-900-bond-edition-1.jpg

 

Da je Jan Fleming danas živ, nema sumnje da bi Triumph Tiger 900 izabrao za agenta 007. Motocikl je male težine, lak za manevrisanje kroz gradsku vrevu, a odlično se snalazi i u ofroud uslovima, što ga čini odličnim za jurnjavu sa Spektrinim siledžijama. U čast novog filma ''Nije vreme za umiranje'', u kojem će Danijel Krejg po peti i poslednji put glumiti Džejmsa Bonda, Triumph je lansirao specijalnu seriju Tiger 900 motocikla. Punog naziva Triumph Tiger 900 Bond Edition, ovo izdanje će biti ograničeno na svega 250 primeraka. Zasnovan na Tiger 900 Rally Pro varijanti, ova specijalna serija donosi inovativni T-Plane trocilindarski agregat zapremine 900 kubika, koji na raspolaganju ima 94 KS i 86.8 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

Triumph-Tiger-900-Bond-Edition-2.jpg

 

Glavne karakteristike su Matt Sapphire Black crna boja sa zlatnim ukranim elementima i grafika koja stvari misteriozan i agresivni izgled. Na rezervoaru za gorivo je prepoznatljiv 007 log, koji se pojavljuje i na TFT instrument tabli u boji, prilikom njenog uključivanja. Ram, far, bočni paneli, suvozačevo odmorište za noge, štitnici agregata, ali i još drugih delova su ofarbani u crnu boju. Tu je, naravno, i individualna numeracija, da podseti vlasnike da se radi o ograničenoj verziji. Na veliku žalost ljubitelja Džejmsa Bonda, motocikl nije opremao Kju, pa tako na njemu nećete naći bacače plamena ili automatske puške. Oni su prodaju odvojeno i potrebno je posebno odobrenje koje lično M mora da potpiše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Suzuki GSX-S1000GT

 

suzuki-gsx-s1000gt 03.jpg

 

Imamo novog igrača u sportskom turing segmentu, a njegovo ime je Suzuki GSX-S1000GT. Novi motocikl ima sve što vam treba na jednom velikom tureru, uključujući udobno sedište i vrhunsku elektroniku.

 

Suzuki-GSX-S1000GT 02.jpg

 

Što se dizajna tiče, GSX-S1000GT donosi rešenje potpuno drugačije od onog koji trenutno imamo u liniju iz Hamamacua. Na oklopu imamo šiljasti nos i nepodesivo vetrobransko staklo, LED farove i dnevna svetla. Iako je zasnovan na poprilično sređenom ramu i agregatu GSX-S1000, turer model donosi potpuno drugačije vibracije. Sa opcionalnim bočnim koferima, udobnom ergonomijom i novom elektronikom, GSX-S1000GT bi mogao da bude ultimativni sportski turer japanske kompanije.

 

Srce motocikla je redni četvorocilindarski agregat, zapremine 999 kubika sa GSX-R1000 (koji ispunjava Euro 5 standard). Sa novim komponentama i novim izduvom, donosio bi 152 KS na 11.000 obrtaja i 106 Nm obrtnog momenta na 9.250 obrtaja.

 

Suzuki-GSX-S1000GT 01.jpg

 

Od elektronike izdvajamo Suzukijev Intelligetn Ride sistem, koji uključuje režime vožnje, kontrolu proklizavanja i najvažnije, tempomat. Iako deli aluminijumski ram sa GSX-S1000, japanska kompanija je prilično redizajnirala podram koji je sada čvršći i omogućuje GT da ponese dodatni teret, uključujući suvozača i bočne kofere. Instrument tablom dominira 6.5-inčni TFT ekran sa navigacijom, mogućnošću primanja poziva, izborom poziva. Dodatne opcije donosi Suzuki mySPIN aplikacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova MV Agusta F3 RR

 

MV-Agusta-F3-RR 03.jpg

 

MV Agusta je podigla F3 na viši nivo, donoseći novi sistem elektronike, novi oklop i dosta poboljšanja. Novi oklop sada uključuje i integrisana zakrilca, uprečatljivu komponentu koju ste mogli da vidite na najnovijem izdanju Honde CBR1000RR-R. Kako navode iz italijanske kompanije, ovaj element za posledicu ima dodatnih 8 kg aerodinamičkog potiska pri brzini od 241 km/h.

 

MV-Agusta-F3-RR 02.jpg

 

Vetrobransko staklo je veće visine nego na prethodnoj generaciji F3, a rezultat toga je poboljšani protok vazduha preko i oko samog vozača.

 

MV-Agusta-F3-RR 01.jpg

 

Iako je tricilindarski DOHC agregat zapremine 789 kubika bio dovoljno pouzdan sa 147 KS na 13.000 obrtaja i 88 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 10.000 obrtaja, MV Agusta se odlučila sa sređivanje, iskoristivši svoje iskustvo iz Moto2 šampionata. Novi F3 RR sada ima ubrizgivač visokog pritiska, izduvni sistem visokih performansi, kako i novi dvosmerni hladnjak smešten iza aerodinamičkog oklopa. Međutim, MV Agusta je spremila i trkački paket, kog čine po meri urađeni Akrapovič izduv, komponente napravljena na CNC mašini, kao i nova jedinica za kontrolu rada motora (ECU), koja snagu povećava na 155 KS. Osim poboljšanja performansi, trkački paket smanjuje težinu za 8 kg na svega 165 kg, što ovaj motocikl čini savršenim oružjem za stazu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GS tretman za BMW K1600GT

 

bmw-k1600gs 02.jpg

 

Viljem Hejbur je sanjao da svoj BMW K1600GT pretvori u GS i krenuo je sam u taj posao. Međutim, brzo je shvatio da to neće moći da uradi bez ičije pomoći. Obratio se Niku Bakeru, poznatom holandskom ljubitelju prerađenih motocikala, rekavši mu želi da njegova mašina dobije iste upravljačke karakteristike, lakoću i izgled kako GS, ali i da nova kreacija zadrži snagu rednog šestocilindarskog agregata K1600.

Baker je uzeo K1600GT kao osnovu. Po Hajburovoj želji je zadržao agregat, 320-milimetarske disk kočnice, Brembo kočione čeljusti, Bosch ABS i elektroniku, uključujuči i ESA sistem. Međutim, određene prepravke su bile neophoden. Baker je sredio ram, a izmenjena verzija je imala veće međuosovinsko rastojanje. Ono je sa 1.618 mm povećano na 1.635 mm. Morao je da sredi i upravljačku geometriju, pa je umesto Telelever viljuški napred stavio potpuno podesivu 48-milimetarsku WP jedinicu.

 

BMW-K1600GS 01.jpg

 

Kao tačka na ''i'', stavio je prednju 19-inčnu i zadnju 17-inčnu felnu. Baker je promenio izduv. Sada se na motociklu našao 6-u-2 sistem, sa po meri urađena dva prigušivača od ugljeničnih vlakana. Hejbur je odlučio da svoju novu mašinu testira na jednoj dužoj turing vožnji, a čak je izdvojio vremena za dan na stazi. Kako sam kaže, prezadovoljan je upravljačkim karakteristika svog ljubimca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Multistrada 950 je sada Multistrada V2

 

ducati-multistrada-v2 03.jpg

 

Počela je sezona svetskih premijera kompanije Ducati, a prvi model koji je otkriven je nova Multistrada V2, spremna za 2022. godinu. Prvi u nizu noviteta koji će se javnosti predstaviti u naredna dva meseca, donosi novo ime, pre svega kako bi ovaj avanturistički motocikl srednje kategorije prilagodio nomenklaturi ostatka linije italijanskog proizvođača.

 

Ducati-Multistrada-V2 02.jpg

 

Sa novim imenom imamo i poboljšanja na Multistrada 950 platformi, a možda najznačajnija je činjenica da nova Multistrada V2 dolazi u dve varijante.

 

Ducati-Multistrada-V2 01.jpg

 

Multistrada V2 S model viših specifikacija donosi dosta toga, uključujući Skyhook poluaktivno ogibljenje, 5-inčnu TFT instrument tablu, kvikšifter i tempomat. Oba motocikla imaju nižu visinu sedišta (10 mm nižu nego pre), uz nešto uže sedište. To bi vožnju trebalo da učini lakšom za niže vozače, dok je u opciji i još niže sedište. I viši vozači će osetiti poboljšanja. Odmorište za noge je spušteno za 10 mm, dok je prostor ostao isti kao i na Multistrada 950 modelu. Novi retrovizori kompletiraju paket, mada treba pomenuti da je Ducati uspeo da smanji težinu Testastretta agregata zapremine 937 kubika i sa 111 KS, za oko 5 kg u poređenju sa Multistradom 950. Osnovna varijanta Multistrade V2 je sa punim rezervoarom teška nešto oko 222 kg, dok je ''S'' varijanta spremna za vožnju teška 224 kg.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki otkrio svoj hibridni prototip

 

kawasaki-hyrbrid 02.jpg

 

Još od prošle godine Kawasaki nam golica maštu mnoštvom patenata vezanih za novi hibridni motocikl. Sada je japanski gigant i zvanično otkrio novi prototip, koji je svetlost dana ugledao tokom prezentacije održane u Tokiju.

 

Kawasaki-Hyrbrid 01.jpg

 

Uprkos tome što je nekoliko brendova predstavilo hibridne modele tokom poslednjih nekoliko godina (uzmimo samo Hondin PCX Hybrid kao primer), tehnologija još uvek nije postala mejnstrim na tržištu.

Štaviše, dodavanje još jednog pogonskog sklopa na već postojeći benzinski motor nema nikakvog smisla, pogotovo jer i te kako ima uticaja na težinu motocikla. Ovo nije slučaj s Kawasakijem, jer je kompanija uspela da konstruiše kompaktni benzinski agregat i da ga iskombinuje sa malim pogonom na struju, čime je dobijem izuzetno složen sistem.

 

Ovakvo rešenje dozvoljava novom motociklu da zadrži performanse i autonomiju kao i konvencionalna mašina, ali sa boljom emisijom naročito pri manjim brzinama. Kako navodi Kawasaki, hibridna platforma donosi mali motor od 48V i paralelni tvin agregat. Takođe će moći da se pohvali novim cevastim čeličnim ramom, dok je pomenuti električni agregat postavljen iznad prenosa. Japanci navode da će i motocikl imati u automatizovani prenos, koji je Kawasaki podneo patente ranije ove godine. To bi trebalo da celokupno vozačko iskustvo učini što jednostavnijim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta sprema moderni redizajn modela Brutale

 

mv agusta brutale.jpg

 

Ako volite motocikle agresivnog izgleda, onda ste sigurno ljubitelj MV Agusta Brutale modela, jer se malo koji dvotočkaš može s njim meriti kada je estetika u pitanju. Za mnoge, Brutale je jedan od vizuelno najupečatljivijih kreacija pokojnog Masima Tamburinija, a tokom godina je evoluirao u pravo sportsko i dinamično umetničko delo.

 

Iako će Tamburinijevo nasleđe biti teško nadmašiti, njegova inspiracija je i dalje tu. Zato je njegov sin, Andrea, dobio zadatak da u čast 20. godišnjice ovog modela uradi njegov redizajn. Brutale je prešao ogroman put od debija originalnog modela, koji je za svojim agregatom od 798 kubika i 140 KS zamišljen kao rival Ducati Monsteru. Danas, motocikl je postao upečatljiv hipernejked, koji je sa 208 KS jedna od najsnažnijih mašina u svojoj klasi. I mada će aktuelni model ostati nedirnut, Andrea Tamburini će spremiti novi izgled za Brutale 1090, 990 i 920. Oni će dobiti novi redizajn sa retro elementima kao omaž originalnoj kreaciji velikog italijanskog dizajnera. Tu je i najavni video pod nazivom T01 Project by Tamburini Corse, što je takođe i referenca na Tamburini T12 Massimo, specijanu seriju lansiranu 2016. Jedna od najčuvenijih kreacija Masima Tamburinija, novi sportski motocikl je dizajnirao Horacio Pagani:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi patenti otkrivaju predstojeći Benelli avanturistički motocikl

 

benelli-650-adventure 02.jpg

 

Italijanski proizvođač motocikala, Benelli, spreman je da otkrije novi avanturistički dvotočkaš zapremine 650 kubika. To otkrivaju novi patenti matične kompanije Qianjiang Motorcycle. I dok kineski proizvođač ima svoj QJMotor brend, patenti sugerišu da se radi o rešenju koje će biti dostupno za oba. Zanimljivo je da slike otkrivaju jedan drugi pristup avanturističkom motociklu srednje klase, sa kraćim vetrobranskim staklom, LED farom sa dvostrukim dnevnim svetlima, gabaritnom bočnom oklopu u štitnicima za ruke.

 

Benelli-650-Adventure 01.jpg

 

Odsustvo prepoznatljivog prednjeg ''kljuna'', sličnog onome što imaju Aprilia Tuareg 660 i Yamaha Tenere 700, dizajnerski diferencira ovaj model od drugih modernih ADV mašina. Dizajnersko rešenje sedišta je slično onome što se može naći na velikim avanturističkim motociklima poput BMW-ove kultne GS linije. Tu su novi cevasti čelični ram, kao i V-tvin agregat zapremine 650 kubika. Očekuje se da će pomenuta jedinica doneti oko 70 KS, što će novi Benelli staviti u istu klasu kao Suzuki V-Strom 650XT. Motocikl će imati 19-inčnu prednju i 17-inčnu zadnju, što bi trebalo da mu omogući da se bez problema snalazi i drumskim i u offroad uslovima. Uprkos tome što nemamo više detalja o ovoj mašini, velika je verovatnoća da će je Benelli (ili QJMotor) predstaviti krajem novembra na EICMA sajmu u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki predstavio novo izdanje svog Fantoma

 

Suzuki-GSX-R1000R-Phantom 02.jpg

 

Inspirisan kultnim GSX-R1000 K6 iz 2006. godine, proizvođač motocikala iz Hamamacua je režio da oživi nasleđe ''Fantoma'', specijalnim izdanjem GSX-R1000R. ''Fantom'' nije običan GSX-R1000R sa drugačijim imenom i bojom. Radi se o posebno izdanju, koje dolazi sa istim sistemom varijabilnog otvaranja ventila (VVT) kakav se nalazi na Suzukijevoj GSX-RR MotoGP mašini.

 

Suzuki-GSX-R1000R-Phantom 01.jpg

 

Redni četvorocilindarski agregat sa 199 KS dolazi sa dvosmernim ''kvikšifterom'', kontrolom paljenje, kontrolom proklizavanja, tri moda vožnje i Yoshimura izduvnim sistemom. Suzuki se potrudio da poboljša celokupno vozačko iskustvo sa kočnicama trkačkim specifikacija, kao i brojnim drugim elementima. Felne i Showa Balance Free viljuška u zlatnoj boji stvaraju odličan kontrast sa mat crnom grafikom novog ''Fantoma''. Kako navode u japanskoj kompaniji, najnovije specijalno izdanje GSX-R ikada napravljeno. Od ostalih karakteristika navešćemo LED osvetljenje i digitalnu LCD instrument tablu. Prema informacijama koje stižu iz Velike Britanije, ovo specijalno izdanje GSX-R1000R će koštati 17.499 funti, tj. oko 20.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki predstavio novi logo

 

kawasaki logo.jpg

 

Kawasaki Heavy Industries je nedavno predstavila novog poslovnog subjekta. To je Kawasaki Motors Limited, koji će biti zadužen za sve poslove koji imaju veze sa motociklima. KHI se odlučio na ovakav potez nakon što je od 2017. godine do danas ostvaren rast prodaje od čak 80% u segmentu motocikala.

 

Demografija kupaca se takođe promenila i postala sve mlađa. Kako navodi japanska firma, broj vozača motocikala u dvadesetim godinama je tokom pomenutog perioda porastao za čak 60%. I pre nego što je stvaranje Kawasaki Motors Limited divizije najavljeno, Kawasaki je imao planove o povećanju proizvodnih kapaciteta u Americi, dok je u projekte proširenja na globalnom nivou potrošio preko 265 miliona dolara. Kako bi proslavio stvaranje novog korporativnog identiteta, Kawasaki Motors Limited je predstavio novi logo. Doduše, u pitanju je već viđeno dizajnersko rešenje prethodno iskorišćeno na H2 liniji.

 

Logotip ima svoju istoriju. Njegov centralni deo zauzima reč ''kanji'', što znači ''reka'', a nekada se nalazio na zastavama brodova koji su bili u vlasništvu brodogradilišta Kawasaki Tsukiji. Ta kompanija će kasnije dobiti ime Kawasaki Heavy Industries. Novi logo je jasna poruka o budućim planovima giganta iz zemlje izlazećeg sunca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW sprema dugo očekivano osveženje za K1600 liniju

 

bmw-k1600.jpg

 

R18 Transcontinental i R18 Bagger modeli u poslednje vreme dobijaju puno pažnje usled BMW-ovog pojačanog prisustva u segmentu kruzera velike kubikaže. Međutim, u svemu tome smo pomalo izgubili postojeću K1600 liniju sa radara. A upravo je ona dugo vremena branila boje bavarske kompanije u turing kategoriji.

 

Iako još uvek deo BMW-ove game, šestocilindarski modeli nisu osveženi još od 2017, tako da ne ispunjavaju Euro 5 standarde koji su na snagu stupili prošle godine. BMW bi mogao da ispravi tu nepravdu, jer nas za 2022. čekaju novi K1600GTL, K1600GT i K1600B. Informacije o ovome stižu iz Nemačke, a prema dostupnim ciframa, pomenuti modeli će imati manju emisiju (podaci za K1600 Grand America još uvek nisu poznati). Isti izvor otkriva da će K1600 mdoeli imati istu snagu (oko 158 KS), ali znatno manje emisije štetnih gasova.

 

Nažalost, nemamo informacija o drugim novinama, koji će neminovno biti, ali se ne treba iznenaditi ako osvežena linija K1600 bude dobila najnoviju tehnologiju, uključujući i radarski-zasnovani tempomat i 10.25-inčni TFT ekran. Takođe nije poznato kada će BMW otkriti osvežene K1600 modele. Bavarci su još ranije saopštili da ih neće biti na dva najveća događaja u moto industriji, EICMA sajmu u Milanu i Intermot salonu u Kelnu, odnosno da će se fokusirati na onlajn prezentacije i pojavljivanja na regionalnim izložbama. Zanimljivo je da su BMW-ove zvanične internet stranice za Belgiju, Grčku, Luksemburg, Portugal i Švajcarsku suptilno promenile URL-ove za stranicu koja vodi ka K1600 modelima. To takođe sugeriše da će nova linija zadržati isto ime, kao i da će agregati ostati blizu sadašnje zapremine od 1.649 kubika. Očekujemo da će se i BMW uskoro oglasiti...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta Brutale 1000 Nürburgring Edition

 

mv-agusta-brutale-1000-nurburgring 03.jpg

 

MV Agusta je predstavila specijalnu verziju svog Butale 1000 motocikla, napravljenu u čast čuvene nemačke staze Nirburgring. Punog imena Brutale 1000 Nürburgring Edition, ovaj model donosi komponente visokih specifikacija, što se inače i očekuje od ovakvih izdanja.

 

MV-Agusta-Brutale-1000-Nurburgring 02.jpg

 

Ograničeno na svega 150 primeraka, ovo izdanje Brutale 1000 donosi komponente od ugljeničnih vlakana poput BST felni. Njihov novi, inovativni dizajn omogućuje dodatno smanjenje težine i veću čvrstinu, što se i te kako odražava na ubrzanje i upravljačke karakteristike.

 

MV-Agusta-Brutale-1000-Nurburgring 01.jpg

 

Motocikl takođe dolazi sa titanijumskim Arrow 4-u-2-u-1 izduvnim sistemom i dužim razvodnikom motora koji za posledicu ima viši maksimalni obrtni moment. Italijanska firma je redizajnirala poklopac fara, a kako navode u MV Agusti, novo rešenje povećava aerodinamiku, pogotovo pre većim brzinama. Naravno, komponenti od karbona nimalo ne manjka. Sa već pomenutih 150 primeraka koji će biti dostupni kupcima širom sveta male su šanse da ga uživo vidimo u akciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki do 2035. u potpunosti prelazi na struju

 

218924-kawasaki-ninja-zx-25r.jpg

 

Kawasaki je saopštio da planira da sve svoje benzinske motocikle do 2035. godine transformiše u mašine na struju. Uprkos posledicama koje je na globalno tržište ostavila pandemija virusa korona, ponovo se javlja velika potražnja za dvotočkašima. Razlog za to je i činjenica da motocikli predstavljaju prevozno sredstvo koje nosi najniži rizik od infekcije. Kako je saopštio Jasuhiko Hašimoto, predsednik kompanije Kawasaki Heavy Industries, japanska firma je otvorena za poslovnu saradnju sa svima koji su zainteresovani za osnaživanje ''zelene'' politike.

 

''Želimo da se dugoročno posvetimo naporima za očuvanjem životne sredine, a posebno smo fokusirani na nove trendove koje je uspostavila globalna pandemija. Otvoreni smo za saradnju sa svim zainteresovanim stranama'', naglasio je on. Jedan od glavnih ciljeva Kawasaki Heavy Industries i nedavno osnovane moto divizije, Kawasaki Motors Limited, jeste lansiranje linije električnih motocikala. I mada u ovom trenutku nema električnih mašina sa znakom japanske kompanije, Kawasaki planira da do 2025. lansira čak deset novih motocikala na struju. Glavni cilj je da ponudu motocikala u Japanu, Evropi, Americi, Kanadi i Australiji do 2035. u celosti čine električni modeli. Zanimljivo je pomenuti da je Kawasaki jedna od retkih kompanija koja u ovom trenutku radi na razvoju hidrogenskog agregata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW K1100 ''kafe rejser'' za oproštaj od custom sveta

 

custom-bmw-k1100 03.jpg

 

Kažu da ako volite ono što radite, nećete raditi nijedan dan u svom životu. Takođe kažu da ne treba mešati posao i zadovoljstvo. Nakon nekoliko godina vrednog rada u industriji izrade motocikala po meri, litvanski Two Wheels Empire prelazi na električne motocikle. Upravo je ovaj BMW K1100 kafe rejser njihova ''labudova pesma''.

''Čast nam je što smo bili deo ovog sveta'', izjavio je osnivač radionice, Met. ''Tokom godina smo napravili nekoliko upečatljivih kreacija, a ova poslednja je samo za nas.''

 

custom-bmw-k1100 02.jpg

 

Nazvan Casino Royale, ovaj BMW K1100 RS iz 1991. godine je treća kreacija u Flying Brick seriji kafe rejsera ove radionice. Generalno gledano, ima isti stilski izgled kao i prethodna dva motocikla, s tim što su oni zasnovani na K100 i što Casino Royale ima najskuplje delove. U pravom smislu te reči predstavlja evoluciju pomenute serije.

 

custom-bmw-k1100 01.jpg

 

''Još uvek je daleko od savršenstva'', kaže Met, ''ali je blizu. U ovom trenutku, vrlo malo stvari mogu da se poboljšaju.'' K1100 RS predstavlja vrhunac BMW-ovog dizajna iz devedesetih. Reč je o motociklu sa velikim turing oklopom i žbičanim felnama. Ništa od toga nije odgovaralo radionici, pa su odlučili da mašinu prilagode svojim zamislima.

 

Umesto fabričkih felni, stavljene su oktagon jedinice sa starijeg K100. Zadnja felna je proširena kako bi na nju mogao da se stavi i širi pneumatik. Izbor je pao na Pirelli Angel GT. Napred su obrnute Ohlins viljuške i Brembo kočnice sa Aprilije Tuono 1000 R iz 2017. godine, uz Powerbrick Performance kočione čeljusti. Pozadi je Ohlins amortizer, a i zadnja kočnica je urađena po meri. Instaliran je zadnji deo of fiberglasa, kožno sedište delo litvanske Twisted Brothers radionice, novi podram. „Tačka na i“ na zadnjem delu je malo LED zadnje svetlo, uz nešto spušteni nosač tablice. Rezervoar je pretrpeo određeno redizajniranje, a tu je i prednji blatobran od ugljeničnih vlakana. Rezervoar i zadnji deo su ofarbani u Selenite Magno Grey sivu, boju koju inače možete videti na Mercedesovim modelima. Na rezervoaru je naslikana i originalna naslovna strane knjige Casino Royale Ijana Fleminga, po kojoj je i nazvan.

 

Napred su nove ručice, Brembo glavni kočioni cilindar, Motogadget brzinomer, ovi dugmići, retrovizori i indikatori promene pravca. Casino Royal je dobio i litijum-jonsku bateriju, kako Motogadget kontrolnu jedinicu. Fabrički airbox je zamenjen K&N filterom, a instaliran je i 4-u-1 izduvni sistem. Pomenućemo još i po meri urađene štitnike hladnjaka, poklopac rezervoara i Powerbrick nožne kontrole. ''Želeo bih da se zahvalim Fredriku Nistronu iz Švedske na pomoći pri izradi dizajnerskih rešenja, ali i na investicijama. Takođe veliko hvala Vidasu Mokusu, Juozasu Pranskaitisu i svima u Two Wheels Empire timu na vrednom radu i trudu. Posebno se zahvaljujem svojoj supruzi na strpljenju. Okrećem se novom poslu, radu u industriji električnih motocikala i radujem se novim kreacijama koje slede'', dodao je Met.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zero Motorcycle potvrdio dolazak u Milano

 

Zero-Motorcycles-eicma 02.jpg

 

Proizvođač električnih motocikala, kompanija Zero Motorcycles, potvrdio je svoje učešće na EICMA sajmu u Milanu. Američki brend će na najvećem godišnjem događaju moto industrije predstaviti celokupnu svoju liniju za 2022. godinu, uključujući i nedavno lansirani model FXE.

 

Zero-Motorcycles-eicma 01.jpg

 

To nije sve, jer je proizvođač iz Kalifornije najavio i nekoliko iznenađenja za ovogodišnji događaj. Zero Motorcycles će se naći društvo drugih velikih imena koja su već potvrdila učešće na salonu. To su Royal Enfield, Fantic, Motori Minarelli, Kymco, Yamaha, MV Agusta, Suzuki, Honda, SYM, Aprilia, Moto Guzzi, Vespa i Piaggio. Nakon prošlogodišnjeg otkazivanja zbog virusa korona, EICMA će se ove godine održati od 25. do 28. novembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mono koncept kao savremena varijanta Ducati Supermono

 

pierre-terblanche-mono-koncept 02.jpg

 

Pre skoro 30 godina je stvoren Ducati Supermono, koji je vrlo brzo postao sastavni deo moto enciklopedija i to zahvaljujući svom kultnom dizajnu, zanimljivim inženjerskim rešenjima i ekskluzivnošću. Upravo je ovaj model poslužio čuvenog dizajneru Pjeru Terblanšu, koji je imao težak zadataka da osmisli njegovu modernu varijantu. Sada imamo priliku da vidimo kako njegova kreacija izgleda. Nema sumnje da će Terblanšov rad na Mono konceptu privući dosta pažnje i zaitrigirati ljubitelje dva točka.

 

Pierre-Terblanche-Mono-koncept 01.jpg

 

Pre svega, moramo napomenuti da se na slikama ne nalazi funkcionalna mašina, niti je Mono njena konačna forma. Za neke elemente će biti potrebno i malo mašte, kao na primer za izduv. Pretpostavljamo da se ta jedinica ne bi puno razlikovala od onoga što je Terblanš svojevremeno osmislio za Ducati 999 superbajk. Ogibljenje takođe privlači dosta pažnje, pogotovo jer prednje viljuške koriste veoma neobičan raspored. Njen glavni cilj je dodatna čvrstina za dizajnersko rešenje. Kočiona čeljusti je postavljena i aksijalno i radijalno. E sad, kako dve cevi viljuške funkcionišu je možda najbolje videti uživo, jer je to zaista teško objasniti. Felne su male težine, zadnji amortizer se ne vidi, ali dizajn zadnje viljuške sugeriše da je predviđen. Što se karoserije tiče, vidimo mesta predviđena za zakrilca. To ne čudi, imajući u vidu njihovu popularnost.

Sam koncept ima dovoljno elemenata da se pretvori u funkcionalnu verziju Terblanšove kreacije. I bilo bi zaista interesantno videti tako nešto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husqvarna TE 300i Rockstar Edition 2022

 

Husqvarna-TE-300i-Rockstar-Edition 02.jpg

 

Čak i ako nemate interesovanja da se zabavljate poput rok zvezde, možete voziti enduro motocikl poput rok zvezde zahvaljujući Husqvarni TE 300i Rockstar Edition za 2022. godinu. Ova posebna verzija između ostalog poseduje Galfer diskove koji se koriste za kočenje napred i pozadi takođe tu je i prednja zaštita za diskove.

 

husqvarna-te-300i-rockstar-edition 01.jpg

 

Brembo je zadužen za hidrauliku kao i za čeljusti koje hvataju Galfer diskove. D.I.D DirtStar felne su ovog puta uparene sa Michelin Enduro Medium gumama. Crna presvlaka sedišta je rebrasta što obezbeđuje posebnu udobnost u vožnji. Za vaše uživanje pri vožnji tu su sive mekane ODI ručice. Tu je i Twin Air vazdušni filter vrhunskog kvaliteta i performansi, a do njega možete doći bez alata. Rockstar Edition pored vrhunskih performansi dobija ekskluzivnu fabričku grafiku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...