Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

MV Agusta Brutale 1000 RR u izdanju za 2021. godinu

 

MV-Agusta-Brutale-1000-RR-2021 04.jpg

 

MV Agusta je predstavila ažuriranu verziju svog ''hiper nejked'' Brutale 1000 RR motocikla u varijanti za 2021. godinu. Na prvi pogled je teško odrediti šta je tačno novo na jednom od najbizarnijih, ali i najekstremnijih motocikala na tržištu.

 

MV-Agusta-Brutale-1000-RR-2021 03.jpg

 

Osveženi Brutale 1000 RR izgleda gotovo identično kao prethodni model, uključujući i perfomanse. Tako je i dalje na raspolaganju 208 KS i 116.5 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

MV-Agusta-Brutale-1000-RR-2021 02.jpg

 

Najveća novina je da litarski agregat sada ispunjava Euro 5 standard, što znači je da uprkos istim brojkama sada čistiji. To je postignuto promenama na vođicama i izduvnom sistemu.

 

MV-Agusta-Brutale-1000-RR-2021 01.jpg

 

Poput nedavno lansiranog F3 Rosso i Brutale 1000 RR donosi Continental inercijalnu mernu jedinicu sa ABS-om. Rezultat toga je bolje upravljanje i poboljšano ukupno ponašanje u vožnji. Vozači će nesumnjivo ceniti 5.5-inčnu TFT instrument tablu sa mogućnošću Bluetooth povezivanja, navigacijom i Mobistat sistemom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta spremna za epsko putovanje preko Evrope

 

mv-agusta-turismo-veloce-2021 02.jpg

 

MV Agusta želi do mesta u Ginisovoj knjizi rekorda i to tako što će preći Evropu za svega 24 sata. Kako navodi italijanska kompanija, najnoviji poduhvat će zahtevati da pređu rutu od 1.931 kilometara preko kontinenta, od Švedske do Italije.

 

Turismo-Veloce-Europe-Endurance 01.jpg

 

Motocikl kojem će pripasti čast da krene na ovo putovanje je nedavno osveženi Turismo Veloce, a za njegovim upravljačem će biti italijanski novinar Valerio Boni. ''Ovo dugačko, epsko putovanje preko Evrope će nesumnjivo biti zahtevno kako za samu mašinu, tako i za vozača. Ipak, novo izdanje Turismo Veloce motocikla ima sve što je potrebno da u trenutnim uslovima stigne do postavljenog cilja. Zahvaljući tehnologiji koju donosi Turismo Veloce, bićemo u mogućnosti da čitavu avanturu preko sajta www.mvagusta.com podelimo sa svim ljubiteljima motocikala.''

 

Putovanje kreće iz Švedske, tačnije Malmea, a cilje je da stigne do sedišta kompanije MV Agusta u Varezeu. Boni će proći kroz Švedsku, Dansku, Nemačku, Holandiju, Belgiju, Luksemburg, Francusku, Švajcarsku, Austriju, Lihtenštajn i Italiju, a ako uspe da stigne do cilja za 24 sata postaviće novi rekord.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr: Honda SH 350i

 

Skuteri oznake SH već su decenijama prisutni na moto tržištu, i može se reći kako su postali sinonim za lagan i praktičan prevoz:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Suzuki GSX-S1000

 

Suzuki-GSX-S1000 04.jpg

 

Suzukijeva linija novih motocikala dobila je novog člana, a to je ažurirani GSX-S1000, koji donosi pregršt poboljšanja i neke jedinstvene stilske izbore. Za početak, Suzuki GSX-S1000 u izdanju za 2022. je zasnovan na istom agregatu i šasiji kao i GSX-R1000 superbajk, s tim što je prilagođen Euro5 homologaciji.

 

Suzuki-GSX-S1000 03.jpg

 

Na raspolaganju je 150 KS i 106 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Iako donosi nekoliko značajnih poboljšanja u odnosu na prethodnu verziju, u oči će vam prvo upasti nova karoserija. Sada Suzuki GSX-S1000 izgleda veoma agresivno, uz pojavu koja više odgovara jednom ''stritfajteru''.

 

Suzuki-GSX-S1000 02.jpg

 

I mada se ne može pohvaliti elektronikom kakvu bi očekivali u ovom segmentu, Suzuki je ipak spremio određena poboljšanja. Tu mislimo na razna podešavanja rada motora, kontrolu proklizavanja i ABS.

 

Suzuki-GSX-S1000 01.jpg

 

Tu je i potapajuće kvačilo upareno sa kvikšifterom. Međutim, nema inercijalne merne jedinice (IMU). Težina sa punim rezervoarom od 19 litara je 212 kg, što novi GSX-S1000 čini nešto težim. Za zaustavljanje se brinu duple 310-milimetarske kočnice na prednjem točku, koje dolaze sa Brembo čeljustima. KYB ogibljenje je potpuno podesivo i napred i pozadi. Cena još uvek nije poznata, mada se očekuje da ona bude konkurentna kako bi se model što bolje pozicionirao na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki sprema rivala za Yamahu R7

 

suzuki-sv650x.jpg

 

Yamaha YZF-R7 je svojim dolaskom na tržište privukla dosta pažnje, ne samo ljubitelja motocikala, već i svojih rivala. Novi R7 se u segmentu sportskih motocikala srednje klase pridružio modelima kakvi su Aprilia RS660 i Honda CBR650R. Mašinu pokreće isti CP2 agregat koji se nalazi na MT-07. Sa 73 KS i 67 Nm maksimalnog obrtnog momenta na raspolaganju, R7 je brzo privukao mlade i nove vozače širom sveta.

 

Suzuki je nekad žario i palio svojim SV650, kojem su najveći prodajni aduti bili pristupačna cena i lakoća održavanja - faktori koji su se podjednako dopali i novim i iskusnim vozačima. Sa dolaskom R7 se situacija polako zakuvava, pa tako stižu vesti da kompanija iz Hamamacua planira svog novog predstavnika u segmentu, čiji bi glavni konkuretn bila upravo Yamahina mašina. Ako je verovati dostupnim informacijama, Suzuki sprema oklop za SV650 s ciljem da od njega napravi ekonomski pristupačno sportski fokusiranu mašinu. Još uvek nema informacija koliko će kompaniji biti potrebno da spremi ovaj projekat za serijsku proizvodnju, ali imajući u vidu da nas 2022. godine čeka nova linija modela (koju će činiti novi GSX-S1000, GSX-S950, GSX-R1000 i GSX-S1000T), možda se tu nađe mesta i za SV650.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha NMAX skuter u Stars Wars izdanju

 

yamaha-nmax 03.jpg

 

Yamaha i franšiza ''Ratovi zvezda'' su se udružili da ljubiteljima dva točka donesu specijalno izdanje NMAX skutera. Budući vlasnici mogu da biraju da li će se prikloniti pobunjenicima ili Galaktičkoj imperiji, a šta god da izaberu, čeka ih specijalno izdanje izuzetnog izgleda koje će svakako privući poglede na ulici.

 

yamaha-nmax 02.jpg

 

Inspiracija za skuter Pobunjeničke alijanse je X-Wing Luka Skajvokera. Na njemu su amblemi Alijanse, sa crvenim i zlatnim ukrasnim elementima, što skuteru daje poseban ''vajb''.

 

yamaha-nmax 01.jpg

 

Što se ''tamne strane'' tiče, NMAX u ovom izdanju ima mnogo mračniji izgled, sa ukrasnim elementima u crvenoj boji. Tu je i amblem Galaktične imperije. Izbor je na vama.

Motor je nepromenjen, što zači da nas čeka jedinica zapremine 155 kubika, što možda nije dovoljno za međugalaktični obračun, ali svakako jeste za svakodnevnu vožnju. Jedina mana ovog specijalnog izdanja je što će biti dostupno isključivo kupcima u Brazilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson 1250 Custom stiže 13. jula

 

harley-davidson-1250 01.jpg

 

Harley-Davidson golica maštu najavom lansiranja svog novog dvotočkaša, a zahvaljujući jednoj fotografiji imamo dobar uvid u to šta nas čeka. Američka kompanija navodi da nas 13. jula čeka prelazak ''iz evolucije u revoluciju'', a iz toga možemo zaključiti da nas čeka novo izdanje sa Revolution Max agregatom.

 

Tu je i najavna fotografija koju je gigant iz Milvokija uključio u saopštenje za medije, a koja prilično podseća na 1250 Custom model, prikazan prošle godine. Pomenuta mašina je kruzer sportskog izgleda, koji predstavlja nešto moderniju varijantu onoga na šta smo inače navikli kada je brend u pitanju. Agregat Revolution Max 1250 se odlično pokazao na modelu Pan America 1250, tako da bi trebalo odlično da se uklopi u liniju kruzera renomiranog proizvođača. Kako je naveo Johen Cajc, predsednik i izvršni direktor Harley-Davidsona, ''novi model će doneti dosad neviđenu tehnologiju, stil i performanse''. Koliko su ove najave tačne videćemo za nešto manje od tri nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta postavila novi svetski rekord

 

mv agusta r 02.jpg

 

Prošle sedmice, preneli smo vest da će MV Agusta pokušati da postavi novi rekord. Namera je bila da se na Turismo Veloce motociklu prođe kroz 11 zemalja i to za svega 24 sata. Ove nedelje, Valerio Boni je uspeo da ostvari ovaj težak poduhvat i svoje ime, ali i ime MV Aguste u knjige rekorda.

 

mv agusta r 01.jpg

 

Put je počeo u Švedskoj, a Boni je prošao kroz Dansku, Nemačku, Holandiju, Belgiju, Luksemburg, Francusku, Švajcarsku, Lihtenštajn i Austriju, da bi finiš bio na kapiji MV Aguste na obali jezera Vareze u Italiji. Poduhvat je zvanično počeo u 17:38, kada je Boni sipao gorivo na benzinskoj stanici u Malmeu. Vozio je nekoliko kilometara i potom prešao u Dansku. Zatim je krenuo na jug, kako bi testirao performanse Turismo Veloce. Nakon lakog starta, jaka kiša je pratila vozača tokom većeg dela centralne Evrope. U Holandiji je morao znatno da uspori, što je dovelo u pitanje postavljanje rekorda. Na kraju, Boni je uspeo da stigne do cilja u Širanu, prešavši ukupno 2.003 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 450 Rally Factory Replica za 29.500 evra

 

KTM-450-Rally-Factory-Replica03.jpg

 

Svake godine KTM nekolicini srećnih trkača nudi priliku da postanu vlasnici reli motocikla koji je po specifikacijama najbliži fabričkoj mašini. Ova godina nije izuzetak. KTM 450 Rally Factory Replica u izdanju za 2022. je napravljena sa direktnim povratnim reakcijama Tobija Prajsa, Matijasa Valknera i Sema Sanderlenda, KTM-ovih vozača na Dakar relija.

 

KTM-450-Rally-Factory-Replica02.jpg

 

Od tehničkih karakteristika izdvajamo WP ogibljenje sa XACT PRO 48-milimetarskim viljuškama i XACT PRO potpuno podesivim amortizerima, Akrapović trkačkim izduvom i PANKL prenosom, sa identičnih odnosom brzina kao i na mašinama fabričkog tima.

 

KTM-450-Rally-Factory-Replica01.jpg

 

''Srce'' ovog motocikla je moćni jednocilindarski agregat zapremine 450 kubika, sa sistemom ubrizgavanja goriva. Svega 80 primeraka će biti napravljeno za 2022, uz fiksnu cenu od 25.900 evra. Isporuke počinju od septembra. Za određeni broj kupaca biće dostupan servisni i paket podrške za predstojeći Dakar reli, uz dodatne troškove za sve KTM Rally modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najbrži električni motocikl na svetu

 

wmc250 02.jpg

 

Britanska kompanija White Motorcycle Concepts (WMC) odlučila je da na probu stavi brzinski rekord za motocikle sa WMC250EV, električnim motociklom sa hidraulički podesivom karoserijom koji može da postigne brzinu do 402 km/h. Motocikl je dizajnirao Rob White koji se 25 godina nalazi u moto sportu i radio je u timovima Formule 1, Le Man prototipova, V8 supercar i World Endurance Championshipa, a dizajn ovog motocikla je bazirao upravo na trkačkim automobilima.

 

wmc250 01.jpg

 

Još jedna od zanimljivosti je što je WMC250EV specifično dizajniran prema telu vozača, odnosno Robu Whiteu. Inženjeri su ga laserski skenirali obučenog u kožno odelo sa kacigom u ekstremnom trkačkom čučnju, a karoseriju motocikla su dizajnirali tako da se poklapa s njegovim ličnim konturama gotovo do milimetra. Dizajn koji uključuje veliku ''rupu'' ispod vozača, odnosno Venturijevu cev kakva se može videti u high-end hiperautomobilima, dovodi do koeficijenta otpora od samo 0.118, što je manje i od najbržeg serijskog auta na svetu SSC Tuatare koji može do 455.4 km/h uz koeficijent otpora od 0.279. WMC kaže da je upravo smanjenje otpora zaslužno za brzinu koju postiže motocikl, ali sigurno uticaj imaju i dva električna motora od po 30 kilovata koje napaja baterijski paket od 15 kWh. White tvrdi da su proizveli aerodinamički najefikasniji motocikl na svetu i sada se spremaju da obore svetski rekord sa 402 km/h, a prvi pokušaj će biti 2022. godine na lokaciji u Boliviji. Nakon postizanja svetskog rekorda White planira da uđe na tržište električnih motocikla pa je već patentirao V-Air tehnologiju koja će se naći u njegovim budućim serijskim motociklima.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW S 1000 RR u specijalnom Isle of Man izdanju

 

bmw-s1000rr-isle-of-man 02.jpg

 

Ni ove godine nećemo gledati Isle of Man TT, što nije sprečilo BMW da podseti na svoje uspehe na ovoj trci lansiranjem specijalnog izdanja S 1000 RR sportskog motocikla. Uprkos tome što je posvećena čuvenoj trci, ovo specijalno izdanje će biti dostupno samo u Francuskoj, a BMW je spremio ukupno 50 primeraka. BMW S 1000 RR Isle of Man izdanje dolazi u M Isle of Man zelenoj boji, koja ga čini još atraktivnijim.

 

bmw-s1000rr-isle-of-man 01.jpg

 

Da se trka održala ove godine, bilo bi to u junu mesecu, a BMW bi sigurno bio jedan od favorita, pogotovo jer je Peter Hikman u odličnoj formi, ali i brzinski rekorder na Snaefell stazi sa 217.99 km/h. Ukupno, BMW je ostvario tri pobede u Senior TT kategoriji od svog debija sa prvom generacijom S 1000 RR. Dva trijumfa je doneo Majkl Danlop, a jedan pomenuti Hikman. Do novog izdanja trka, koje bi trebalo da se održi naredne godine, makar će francuski ljubitelji dva točka moći da uživaju u ovoj ograničenoj seriji vrhunskih specifikacija. Uz njih, tu je M poluaktivno ogibljenje, grejači ručica, tempomat i M Endurance lanac. Zatamnjeno vetrobransko staklo i farovi pomalo podsećaju na Endurance svetski šampionat. Kao što možete da primetite na slikama, tu je i odgovarajuća varijanta bavarskog četvorotočkaša koja nosi naziv M3 Berline.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bimota KB4 na prvoj pravoj fotografiji

 

bimota-kb4.jpg

 

U Riminiju su nešto tihi u poslednje vreme, verovatno jer privode kraju rad na novom Bimota Tesi H2 modelu, čiji dolazak na tržište je odložen zbog pandemije. Turbo mašina je privukla dosta pažnje i o njoj se naširoko pisalo, a pažnju nam sada privlači drugi model kompanije nakon njenog ponovnog lansiranja. U pitanju je KB4. Konačno uhvaćena u finalnoj formi, sada možemo da vidimo kako će ovaj retro motocikl izgledati.

 

Pošto Kawasaki ima manjinski vlasnički udeo u italijanskom brendu, ne čudi što je KB4 zasnovan na Kawasaki Ninja 1000 SX modelu, mada se Bimota nije previše držala originalnih linija. Iako smo dosad imali priliku da vidimo rendere i špijunske fotografije novog motocikla, ovo je prva prava slika predstojeće mašine. I mada nam pruža uvid u izgled KB4, sama slika ne rešava jednu od najvećih misterija vezanih za ovaj dvotočkaš, a to veliki vazdušni kanal ispod oklopa. Nejasno je da li Bimota koristi kanala za rashladi na repu postavljeni hladnjak, ili on ima aerodinamičku svrhu, ali svakako je privukao dosta pažnje. Detaljne informacije o novom KB4 možemo očekivati tek na zvaničnom debiju, koje očekujemo krajem godine, možda čak i na EICMA sajmu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laurus, unikatno sređena Honda CB750 iz 1996. godine

 

honda-unik-edition 03.jpg

 

Unik Edition je radionica iz Portugala, tačnije Lisabona, glavnog grada ove zemlje, a osnovana je pre samo nekoliko godina. Svoj status je brzo stekla zahvaljujući izvanrednim kreacijama jedinstvenog dizajna. Ovoga puta, radionica je uzela Hondu CB750 iz 1996. godine, stvorivši jednu potpuno drugačiju mašinu. Imamo tu dosta dodatne opreme. Za početak, CB750 je dobio vrhunski Koso far, kao i Motogadget analogni brzinomer.

 

honda-Unik-Edition 02.jpg

 

Prednja viljuška je sa Suzuki GSX-R, pa je bilo potrebno malo dorađivanja kao bi pristala na Hondinu mašinu. Uz to, tu su i Ohlins zadnji amortizeri vrhunskih specifikacija. Interesantno je da je i redni četvorocilindarski agregat zapremine 747 kubika prošao temeljna sređivanja, a zahvaljući novim glavama cilindra, na raspolaganju sada ima 73 KS i 62 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

honda-Unik-Edition 01.jpg

 

Vredni majstori radionice Unik Edition su modifikovali i podram, kako bi moglo da se stavi jedno sedište. Tačka na ''i'' je unikatna zlatno-žuta boja. Sve u svemu, čista desetka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022. BMW S1000RR

 

215958-BMW-S1000RR 03.jpg

 

BMW S1000RR je skromno osvežen za proizvodnu 2022. godinu, ali novine nisu estetke prirode i ne uključuju samo novu crnu grafiku. Najveća promena je činjenica da je BMW Motorrad odlučio da M Chassis paketa bude deo standardne opreme za novi model, što znači da nas čekaju osovina zadnje viljuške i podesivi podizač repa.

 

215956-BMW-S1000RR 02.jpg

 

Među brojnim opcijama koje su dostupne za S1000RR je i ''Sport'' paket, mada je ''Dynamic'' onaj koji će vozači najviše želeti, jer od donosi sve ono što se i traži od motocikla ove klase.

 

BMW-S1000RR 01.jpg

 

Nemački ''superbajk'' izgleda izvanredno u crnoj boji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Africa Twin dobija turbo varijantu?

 

honda-africa-turbo.jpg

 

Novi patenti sugerišu da Honda razvija snažnu verziju svog CRF1100L Africa Twin modela. Ako je verovati dostupnim dokumentima, japanska kompanija je sredila ''tvin'' agregat, koji sada može da se pohvali turbinom. Sam koncept je sličan onome koji smo već videli na Kawasaki H2 i Z H2 modelima. Međutim, Hondin turbo je nešto drugačiji i nudi više obrtnog momenta na nižem broju obrtaja. To bi trebalo da poboljša turing mogućnosti ove mašine.

 

Patenti pokazuju da je kompresor postavljen iznad prenosa i da će koristiti dva ubrizgivača za svaki od cilindara. Sa sigurnošću možemo da pretpostavimo da će Africa Twin imati bolje performanse od aktuelnih 98 KS na 7.500 obrtaja i 103 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.000 obrtaja - koje trenutno donosi jedinica zapremine 1.083 kubika. Ma koliko ovi patenti bili uzbudljivi, moraćemo malo da sačekamo. U planovima japanske kompanije trenutno je manja verzija Africa Twin motocikla koja će oživeti Transalp ime. Prema dostupnim informacijama, ovaj dvotočkaš bi trebalo da debituje na EICMA sajmu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW planira A2 verziju svog R18 kruzera?

 

bmw-r18-2.jpg

 

Segment motocikala koji se mogu voziti sa A2 kategorijom je izuzetno konkurentan, pa zato ne čudi što BMW Motorrad želi deo tog tržišnog kolača. Međutim, Bavarci žele da vozačima ponude varijantu svog kruzera, koji u originalnom izdanju donosi agregat zapremine od gotovo 2.000 kubika. Ako su navodi tačni, a mislimo da jesu, Nemci spremaju A2 varijantu R18 kruzera!

 

Sama vest da BMW želi u A2 segment nije iznenađujuća, jer su Bavarci to još ranije najavili. Ali to da žele da R18 spakuju u pomenutu kategoriju i te kako jeste. Iako je ideja o otvaranju sveta R18 novim, manje iskusnim vozačima dobra, postoji nekoliko problematičnih aspekata. Pre svega, to je cena. Standardni R18 nije nimalo jeftina mašina, a pitanje je koliko se cena može prilagoditi pomenutoj kategoriji. Ovu vest je preneo ugledni francuski portal Le Repaire Des Motards, koji navodi da će motocikl biti predstavljen u oktobru, pretpostavljamo, ove godine. Ostaje nam da vidimo šta tačno Nemci planiraju i kako će sve to izvesti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW CE 04

 

216042-bmw ce 02.jpg

 

BMW CE 04 ima bateriju od 8.9 kWh i elektromotor sa 42KS, ubrzanje od 0 do 50 km/h traje 2.6 sekundi, dok je najveća brzina 120 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem iznosi 130 km, a punjenje na standardnom 2.3 kW punjaču traje 4 sata i 20 minuta. Na brzom 6.9 kW punjaču do 80% kapaciteta može da se napuni za 45 minuta.

 

bmw ce 01.jpg

 

Tu su i 10.25-inčni TFT kolor ekran, traction control dynamic sistem, tri standardna moda vožnje (Eco, Road i Rain) i opcioni Dynamic mod. Gume su 120/70 R15 67H i 160/60 R15 56H.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia GPR250R ne stiže u Evropu

 

aprilia-gpr250r 02.jpg

 

Aprilia je predstavila svoj sportski motocikl sa jednocilindarskim agregatom zapremine 250 kubika. Pozdravite novi GPR250R. Motocikl je napravljen za azijsko tržište i namenjen novim vozačima koji traže sportski stilski izgled i dinamičke perfomanse. Izgleda veoma slično aktuelnom RS 125 jednocilindarskom sportskom modelu, sa identičnim ramom, zadnjom viljuškom, kočnicom i ogibljenjem. Najprimetnija razlika između dva modela je to što karoserija GPR250R podseća na prethodne generacije Aprilijinih sportskih motocikala. Na prednjem oklopu su primetno drugačiji farovi, dok zakrilca deluju agresivnije od onih na postojećoj generaciji motocikala male kubikaže. Kako šasija izgleda gotovo isto kao i manjem RS 125, pretpostavljamo da je agregat uvećana verzija jedinice od 125 kubika. Prema dostupnim informacijama ima nešto preko 26 KS, što ga čini konkurentnim na azijskom tržištu modela kubikaže od 250 do 400 kubika.

 

aprilia-GPR250R 01.jpg

 

Novi motocikl može da se pohvali TFT instrument tablom u boji, LED osvetljenjem, 41-milimetarskim USD viljuškama i podesivim zadnjim amortizerom. Ima običan dvokanalni ABS, radijalno postavljene kočione čeljusti, 300-milimetarsku prednju disk kočnicu i 218-milimetarsku zadnju. Italijanska kompanija nema planove da motocikl učini dostupnim u Evropi, jer u A2 segmentu ne bi naročito bio konkurentan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen novi LiveWire ONE

 

livewire-one 03.jpg

 

U okviru restrukturiranja poslovanja kompanije Harley-Davidson je lansirao svoj LiveWire električni brend, koji će nuditi buduće modele na struju proizvedene u Milvokiju. Brend je lansirao svoj prvi motocikl. U pitanju je LiveWire ONE, neznano osvežena varijanta Harley-Davidson Livewire motocikla. ''Naš cilj je da Harley-Davidson bude vodeće ime u segmentu električnih dvotočkaša'', izjavio je direktor i predsednik kompanije, Johen Cajc.

 

Livewire-One 02.jpg

 

''Zato smo uzeli originalni LiveWire motocikl i od njega napravili zasebni brend, a sve u želji da negujemo njegov pionirski duh. Lansiranjem LiveWire ONE modela dajemo električni fokus i ambiciju Harlijevog DNK. Izuzetno smo uzbuđeni zbog otvaranja novog poglavlja u našoj istoriji.''

 

Livewire-One 01.jpg

 

LiveWire ONE je znatno jeftiniji od svog prethodnika i konkurentan sa sličnim modelima konkurentskih proizvođača. Niža cena ne znači i slabije performanse, pa tako LiveWire ONE donosi 105 KS i 116.9 Nm maksimalnog obtnog momenta. Baterija je takođe ostala na 13.6 kWh, sa gradskom autonomijom od oko 235 km, odnosno oko 150 km u kombinovanom režimu. Dostupna je i opcija brzog punjenja, čime se ONE izdvaja od svojih rivala u kategoriji.

U osnovi, ljudi iz Milvokija su iz ponude izbacili narandžastu boju (jer više nije Harley-Davidson), i cenu poprilično snizili (jer više nije Harley-Davidson). LiveWire ONE je model kakav je odavno trebalo da vidimo u ponudi američkog brenda. Ovoga puta su stvari odrađene kako treba i zato sada imamo možda i najsnažnijeg predstavnika u kategoriji uličnih motocikala na struju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad ostvario odličnu prodaju u prvih šest meseci 2021.

 

bmw-r-1250-gs-adventure 04.jpg

 

BMW Motorrad je sa ponosom objavio najnovije prodajne rezultate, a razloga za zadovoljstvo i te kako ima. Naime, nemački brend je u prvih šest meseci ove godine zabeležio najbolju prodaju u svojoj istoriji! Od početka 2021. BMW je prodao 107.610 motocikala i skutera, što je za 40% bolji rezultat u poređenju sa istim periodom prošle godine (76.707 jedinica). Međutim, 2020. i nije neka godina za poređenje imajući u vidu veliki pad usled pandemije virusa korona. Ali, ako uporedimo ove brojke sa prvom polovinom 2019, vidimo da je BMW Motorrad uvećao prodaju za 15% (93.545).

 

bmw-s1000r-1 01.jpg

 

Izuzetno snažno drugo tromesečje je uticalo na konačne brojke, a tokom ovog perioda je prodato 65.018 jedinica, čak 55% više nego lani. Imajući u vidu da je 2019. bila najbolja prodajna godina za Bavarce i da se će se trend rasta prodaje nastaviti, gotovo je izvesno da će Nemci imati razloga za slavlje kada se završi fiskalna godina. Sa brojnim novim modelima spremnim da pojačaju gamu, očekujemo žestok finiš godine za BMW. Ipak, ključno će biti dostaviti motocikle novim vlasnicima, što nimalo nije lako imajući u vidu sve probleme u globalnom lancu snabdevanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastični prodajni rezultati za Ducati u prvoj polovini godine

 

ducati-diavel-1260-s-black-and-steel-1.jpg

 

Veliki rast očekuje moto industriju ove godine, u jeku oporavka od prošlogodišnjih gubitaka prouzrokovanih pandemijom. Nakon BMW-a, i Ducati je objavio prodajne rezultate za prvu polovinu 2021, u kojoj je ostvaren rast od 43% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Iako to zvuči veoma impresivno, treba napomenuti da brojke iz 2020. i nije bilo teško nadmašiti. Sa sigurnošću možemo reći da svaki proizvođač koji je ostvari dvocifren rast u poređenju sa prošlom godinom i te kako ima razloga za zabrinutost.

 

Ali, svakako Ducati ima razlog za slavlje. Prodajni rezultati iz juna su najbolji u istoriji kompanije, a prva polovina ove godine je za 9% bolja od prvih šest meseci 2019. Možda je poređenje sa 2019. najbolji pokazatelj napretka brenda, a u slučaju proizvođača iz Bolonje, posao ide kako treba. Ducati je ukupno prodao 34.485 motocikala u prvoj polovini godine, a gotovo četvrtina od tog broja, tj. 8.598 je prodato u junu.

 

Najpopularniji model iz game italijanske marke je Multistrada V4. Scrambler 800 se takođe odlično prodaje, pogotovo jer je dostupan u više varijanti, a među tri najprodavanija modela je i Streetfighter V4.

Što se pojedinačnih tržišta tiče, u Australiji je zabeležen rast prodaje od 82%, dok je najviše motocikala prodato u Italiji - 6.071, čak 55% više nego lani. U Japanu je ostvaren rast od 53%, a u Severnoj Americi 51%. ''Uprkos složenoj situaciji u lansu snabdevanja i transportu, zastoju u isporukama i nestašici sirovog materijala, Ducati je u prvih šest meseci ostvario značajan rast. Posebno raduje to što su cifre iz perioda pre pandemije nadmašene za gotovo 10%'', izjavio je Frančesko Milićija, potpredsednika sektora globalne prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha želi karbonsku neutralnost do 2050. godine

 

yamaha ps.jpg

 

Mnogi proizvođači su fokusirani na električnu budućnost, a EU i Velika Britanija su najavile planove da do 2035. zabrane prodaju motocikala sa benzinskim motorima. Yamaha je nedavno analizirala ciljeve svog fokusa na proizvodnju električnih modela, pa se u japanskom proizvođaču nadaju da će do 2050. uspeti da ostvare karbonsku neutralnost u svojoj celokupnoj ponudi.

Put ka karbonskoj neutralnosti ima više etapa, a to su smanjenje emisija do 2030. i potom do 2035, što su, slučajno ili ne, datumi koje su već odredile EU i Velika Britanija. Cilj je smanjiti emisiju CO2 po osobi i to promovisanjem korišćenjem ličnih prevoznih sredstava sa niskim emisijama CO2 ili energetski-efikasnim izvorima. Osim kreiranja vozila sa niskom emisijom, postizanje karbonske neutralnosti će se ostvariti kroz optimizaciju nabavke sirovih materijala, proizvodnje, korišćenja i kasnijeg odlaganja.

 

Da li to znači da nas čeka još novih Yamaha motocikala?

Odgovor je kratak i jasan: da. Japanski gigant navodi da će raditi na novim, inovativnim formama prevoza, uz postojeću ponudu. Naravno, u pitanju će biti električne mašine, koje bi trebalo da daju svoj doprinos ostvarivanju ambicioznog cilja. Yamaha je već prilično vredna po ovom pitanju. Prošle godine je postigla dogovor sa ostalim proizvođačima o izradi standardizovanih zamenjivih električnih baterija, napravila električni motocikl od 480 KS, a registrovani su patenti za E01 i EC-05 električne skutere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati sprema specijalnu verziju posvećenu Troju Bejlisu

 

Ducati-Panigale-bejlis.jpg

 

Ducati sprema nešto posebno i golica nam maštu brojem 21. Za one koji su upućeni u istoriju brenda iz Bolonje, broj 21 i te kako ima značaj. To je trkački broj Troja Bejlisa, a ono što nas najverovatnije čeka je specijalna verzija Panigale V4 S motocikla, posvećena čuvenom vozaču. Ograničene serije poznatih modela su popularne među ljubiteljima Ducati marke, pogotovo kada su posvećene trkačkim ikonama poput Bejlisa. I mada se Panigale V4 bliži kraju svog proizvodnog ciklusa, nikada nije kasno za ovakva specijalna izdanja. Svakako se radi o pravom načinu da se oda počast trostrukom osvajaču WSBK šampionata. Uskoro bi trebalo i da vidimo o čemu se radi, ali svakako počnite da štedite novac jer ovaj Panigale V4 neće biti jeftin. Motocikl koji vidite na slici je na aukciji dostigao cenu od skoro 100.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastičan rast prodaje za KTM u prvoj polovini godine

 

ktm-890-duke-1.jpg

 

Ovo je dobar period za KTM. Austrijska kompanija je nedavno lansirala novi RC8C, a Dani Pedrosa je najavio da će u Štajerskoj voziti za fabričku ekipu. Među važnim vestima su i najnoviji prodajni rezultati za Pierer grupu, čiji je KTM deo, a koji otkrivaju veliki rast prodaje u poređenju sa prošlom godinom.

Naime, grupa je u prvih šest meseci 2021. ostvarila rast prodaje od 95% u poređenju sa istim periodom 2020. Naravno, treba naglasiti da je prvu polovinu prošle godine obeležila pandemija virusa korona i brojna zaključavanja širom sveta, što za posledicu ima ovakve brojke. Još jedna stvar. U finansijskom izveštaju se po prvi put našla i kompanija GasGas, španski proizvođač koji je od 2019. deo grupe, ali svejedno brojke su zaista impresivne.

 

Na globalnom nivou, Pierer grupa (KTM, Husqvarna i GasGas) je prodala 176.045 motocikla, uz 53.378 električnih motocikala (Husqvarna, GasGas i Raymon). Evropa je i dalje najveće tržište za Pierer, gde je prodato 73.224 jedinica. Međutim, najveći rast je ostvaren u Sjedinjenim Državama, gde 30.419 prodatih dvotočkaša predstavlja rast od čak 160%. Odlični prodajni rezultati su ostvareni u Indiji i australijsko-azijskom regionu, gde je zabeležen rast od 52% tj. 25%. Iako ove brojke treba posmatrati sa određenom dozom skepse, svakako su odlične.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Panigale V2 posvećen WSBK šampionu

 

Ducati-Panigale-V4-Troy-Bayliss 03.jpg

 

Kao što smo i očekivali, Ducati je predstavio ograničenu seriju posvećenu Troju Bejlisu, mada je pomalo iznenađenje što je motocikl u pitanju Panigale V2. Zvanično nazvana Ducati Panigale V2 Bayliss 1st Champion 20th Anniversary, ova mašina dolazi sa grafikom upečatljivog izgleda, ukrašenju trkačkim brojem trostukog osvajača WSBK šampionata.

 

Ducati-Panigale-V4-Troy-Bayliss 02.jpg

 

U paketu su Ohlins prednje i zadnje ogibljenje, NX30 prednje viljuške i TTX36 zadnji amortizer. Ducati Panigale V2 u Bejlis izdanju nema suvozačevo sedište, ali dolazi sa litijum-jonskom baterijom. To za posledicu ima 3 kilograma manju težinu u poređenju sa osnovnim modelom. Ducati je već ranije najavio da će u pitanju biti ograničena serija, ali u ovom trenutku nemamo informacija koliko će primeraka biti napravljeno. Ono što znamo je da će svaki primerak biti numerisan.

 

Ducati-Panigale-V4-Troy-Bayliss 01.jpg

 

Ducati Panigale V2 je za mnoge savršen motocikl za stazu, pogotovo ako ne traže kompletan superbajk paket. Bilo je primedbi da fali verzija viših performansi, koja bi bila pozicionirana između Panigale V2 i V4 modela, ali čini se da ova serija upravo popunjava tu prazninu. Kako je Troj Bejlis izuzetno popularan među Dukatistima, sumnjamo da će italijanski brend imati problema s prodajom ovog izdanja posvećenog australijskom vozaču. Ducati Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary će u prodajnim salonima biti dostupan od septembra, sa cenom od 20.990 evra (za italijansko tržište).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...