Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Novi Harley-Davidson stiže 26. januara

 

harley-davidson-teaser.jpg

 

Harley-Davidson je spreman da započne novu godinu sa potpuno novim motociklom. Američka kompanija objavila je tizer video u kojem nam je poručila da nas nešto novo očekuje 26. januara naredne godine. Najava sadrži samo datum i uvid u ono što izgleda kao silueta rezervoara za gorivo, uključujući i slogan ''Dalje, brže''. Iako u ovom trenutku nemamo više detalja, imamo nekoliko tragova koji nam mogu pomoći da zaključimo šta nas očekuje.

 

Prvo, gledajući koliko je Harley-Davidson agresivan sa novim Revolution Max 1250 agregatu, koji je dostupan na Sportster S i Pan America motociklima, predstojeći model bi mogao da im istu jedinicu. Slogan ''Dalje, brže'' bi se takođe mogao odnositi na snažniju varijantu neke od ove dve mašine. S obzirom na to da su 150 KS i 127 Nm više nego dovoljni za Pan America 1250, logično je da bi se najavna grafika mogla odnositi na moćniji Sportster S. Sportster S razvija 121 KS na 7.500 obrtaja i 127 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što znači da ima prostora za još snage. Sa kapacitetom rezervoara od svega 11.8 litara, Sportster S modelu je  definitivno potreban veći. Ironično, pošto se ''S'' odnosi na ''Sport'', nadolazeći model bi mogao biti Sportster fokusiran na turing vožnju.

 

Međutim, ovakva najava bi mogla da znači potpuno drugačiji model, tako da bi bilo najbolje da sačekamo 26. januar kako bi videli šta gigant iz Milvokija sprema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi sprema V850 X... ali o čemu se radi?

 

moto-guzzi-v-850-x.jpg

 

Moto Guzzi je otkrio da će lansirati još jedan potpuno novi motocikl sredinom naredne godine, nakon što je procurela informacija o V850 X. Italijanski portal Moto.it je prošlog meseca objavio špijunske fotografije modela za koji se činilo da predstavlja novu generaciju V7, liniju modela koja je decenijama deo Moto Guzzi asortimana. Mnogi su se na osnovu fotografija zapitali pitali zašto bi Moto želeo da se udalji od svog nasleđa u korist kombinovanja modernih detalja sa klasičnim dizajnom koji je sinonim za brend.

 

Sada je jasno da je model na fotografijama prototip koji je iskombinovao ram V7 sa novim stilom za mašinu koja bi trebalo da se zove V850 X. Međutim, manji detalji o ovom modelu, koji su nam trenutno poznati, nas zbunjuju. Stoga smo mišljenja da možda ipak postoji šansa za savremenu verziju V7. Zbunjuje nas i samo ime V850 X.

 

Generalno, Moto Guzzi ima naviku da ukloni višak ''0'' iz naziva svojih modela - što smo videli kada su u pitanju V100 Mandello (1.000 kubika), V85 TT (850 kubika) i tako dalje. Ustvari, struktura imenovanja ima više veze sa V85 TT, modelom koji naginje avanturističkom segmentu, ali je više u turer i skrembler stilu. Kao takvi, pitamo se da li je ovaj novi model zapravo ofroud verzija V85 TT (otuda X) - ako jeste, to znači da imamo dva različita motocikla u pitanju. Iskreno, za Moto Guzzi bi izgledalo relativno lako da doda model kao što je ovaj. Segment je i dalje najpopularniji u Evropi i upravo je pojačan mašinama kakve su Benelli TRK 800, Ducati Desert X i MV Agusta Lucky Explorer 9.5.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royal Enfield osvojio Južni pol

 

Royal-Enfield-Himalayan-antarktik 02.jpg

 

Dva Royal Enfiled Himalayan motocikla su uspela da savladaju surovo vreme i teren i uspešno zauzeli Južni pol.

Santoš Vidžej Kumar i Din Kokson su dva vozača koja su uspela da izvedu ovaj izuzetno zahtevni poduhvat. Njih dvojica su svoje putovanje na dva modifikovana Himalaan modela počela sa istraživačke stanice Novolazarevskaja na Antarktiku. Njima je trebalo devet dana da pređu razdaljinu od 3.200 kilometara, a pre nego što su stigli do svog cilja, uspešno su se suočili se sa temperaturama od -30 do -25 stepeni Celzijusa.

 

royal-enfield-himalayan-antarktik 01.jpg

 

Osim niskih temperatura, bilo je potrebno uhvatiti se u koštac s brzinom vetra od 60 km/h. Dvojac je morao više puta da promeni kurs, ali je ipak uspeo da stigne do Južnog pola 16. decembra, zajedno sa posadom za podršku. Da bi vožnja bila moguća, dva Himalayan dvotočkaša su pretrpela određene modifikacije. Kumar i Kokson su takođe vozili po zbijenoj snežnoj stazi od Rosovog ledenog pojasa do Južnog pola, u nastojanju da se smanji otpor i ograniči emisija. Dva motocikla su u ovom trenutku i dalje na Antarktiku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha E01 i E02 spremni za proizvodnju

 

yamaha-e01 02.jpg

 

Yamaha je potvrdila da će E01 i E02 električni skuter koncepti otkriveni pre dve godine u Tokiju krenuti u proizvodnju. Renomirani proizvođač ih je premijerno predstavio javnosti na salonu održanom u japanskoj prestonici, 2019. godine. Dve godine su prošle bez ikakvih vesti, što je mnoge navelo da dovedu u pitanje posvećenost elektrifikaciji svog asortimana motocikala. Međutim, još u maju ove godine, slike patenta su otkrile verziju električnog skutera E01 spremnu za proizvodnju, a zatim smo isto dobili i za E02.

 

Yamaha-E02 01.jpg

 

Kako navode poslednje vesti, Yamaha je objavila svoje proizvodne planove za evropska i azijska tržišta za narednu godinu, koji uključuju E01 i E02.

E01 je električni skuter ekvivalentan motociklu od 125 kubika, dok je E02 sličan skuteru od 50 kubika. Detaljne informacije su i dalje nepoznate, ali E01 i E02 će verovatno imati izlaznu snagu od 15 KS, tj. 5.3 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha se oprašta od FJR1300 posebnim jubilarnim izdanjem

 

Yamaha-FJR1300-20th-Anniversary 02.jpg

 

Yamaha FJR1300 će svoje poslednje pojavljivanje na tržištu imati u posebnom izdanju, posvećenom dvadesetoj godišnjici ovog modela. Kako navodi japanski magazin Young Machine, specijalno izdanje FJR1300 trebalo bi da stigne u prodajne salone u Japanu početkom februara naredne godine.

 

Yamaha-FJR1300-20th-Anniversary 01.jpg

 

Evropsko tržište se već oprostilo od kultnog sportskog turera 2019. godine i to posebnim izdanjem po imenu Ultimate. Specijalno izdanje FJR1300 dolazi u crnoj boji sa zlatnim ukrasnim detaljima, uključujući specijalni zlatni FJR 20th Anniversary Edition amblem na vrhu rezervoara za gorivo, kao i zlatni FJR logo naslikan na karoseriji pored sedišta. Kao i 2019 Ultimate Edition, jubilarni specijal sadrži samo kozmetičke promene, dok su mehanički aspekti ostali nepromenjeni.

 

Kao i obično, FJR1300 dolazi u dve varijante, A i AS, pri čemu ova druga dolazi opremljena elektronskim ogibljenjem. Jubilarno izdanje FJR1300 i dalje proizvodi 144 KS na 8.000 obrtaja i 134.4 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.000 obrtaja. ''Srce'' motocikla je poprečno postavljeni redni četvorocilindarski agregat, zapremine 1.298 kubika. Za A verziju će biti potrebno izdvojiti 1.65 miliona jena (oko 12.700 evra), dok će AS biti nešto skuplja i koštati 1.98 miliona (oko 15.200 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio i Zongshen rade na agregatu od 150 kubika

 

Piaggio-Zongshen.jpg

 

Saradnja između kompanija Piaggio i Zongshen pokazala se izuzetno uspešnom.

Zongshen je trenutno najveći partner italijanskog proizvođača u Kini i od početka zajedničke saradnje je pomogao širenje renomiranog brenda u Aziji sklapanjem asortimana motocikala kompanije uključujući Apriliju. Prema dostupnim navodima iz najmnogoljudnije zemlje na svetu, Piaggio i Zongshen zajedno rad na razvoju novog agregata za skuter od 150 kubika koji bi uskoro mogao da stigne do Azije i Evrope. Nova pogonska jedinica je označena kao G150S i razvija 15 KS i 14.9 Nm. Zanimljivo je da je G150S kompatibilan sa mnoštvom modernih funkcija uključujući paljenje bez ključa, tiho pokretanje i zaustavljanje u praznom hodu, slično jedinici dostupnoj na Yamaha NMax i Honda Vari modelima. Novi motor će verovatno biti predstavljen na skuterima čije lansiranje je planirano za narednu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Multistrada V4 S je evropski motocikl godine

 

ducati-multistrada-v4-2.jpg

 

2021. je bila uzbudljiva godina jer smo imali priliku da vidimo veliki broj novih modela različitih proizvođača. Kako se godina približavala kraju, bilo je vreme odrediti koji je od motocikala lansiranih tokom 2021. bio najbolji. Deset najuglednijih evropskih motociklističkih publikacija okupilo da izabere najbolju mašinu proteklih dvanaest meseci i dodeli nagradu ''Evropski motocikl godine''. Nakon prebrojavanja glasova, ovo prestižno priznanje je osvojila Ducati Multistrada V4. Novi avanturistički motocikl iz fabrike u Borgo Panigaleu je tako poneo naziv ''evropskog motocikla 2021. godine''. Ovakav uspeh je ostvaren nakon što je u izboru ostavila Harley-Davidson Panamerica i Yamaha Tracer 9 modele. Zanimljivo je da je osveeni Ducati Monster osvojio četvrto mesto, dok je Aprilia RS 660 zauzeka peto mesto. Na šestom se našao Trident 660.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta sprema još modela od 950 kubika

 

221362-MV-Agusta-Lucky-Explorer-2.jpg

 

Izvršni direktor MV Aguste, Timur Sardarov, potvrdio je da je na putu potpuno nova serija motocikala od 950 kubika. Sardarov je otkrio predstojeće planove nakon ekskluzivnog intervjua za britanski portal MCN. Prema dostupnim informacijama, nova serija 950 će koristiti trocilindarski agregat od 931 kubik, koji se nalazi u avanturističkom motociklu Lucky Explorer 9.5.

 

''Serija 950 na kojoj radimo biće najmodernija. 950 će kao agregat naći svoje mesto i na drugim platformama, u drugačijim specifikacijama. Ovo je jedinica za avanturističke specifikacije, a videćete i druge - sportskije i za nejked mašine'', naglasio je Rus. Sardarov je takođe otkrio da će trenutni asortiman od 800 kubika takođe dobiti nove jedinice. ''Superveloce, F3 i Turismo Veloce, svi će preći na 950. Imaćemo varijante od 800 i 950 kubika'', dodao je on.

 

MV Agusta je ranije navela da 950 razvija 121 KS na 10.000 obrtaja i 102 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 7.000 obrtaja, kao i da može da dostigne maksimalnu brzinu od 250 km/h. Zanimljivo je da je migracija omogućena jer novi motor deli istu ukupnu dimenziju kao i postojeći trostruki motor od 798 kubika, što omogućava da novi motor bude opremljen istim rešetkastim okvirom i tačkama za montažu. Tokom intervjua, Sardarov je potvrdio da će novi 9.5 avanturistički motocikl na tržište stići tek nakon aprila 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni motocikl od 105.000 evra je najzad spreman

 

Arc-Vector 03.jpg

 

Zamislite da ste platili više od 105.000 evra za električni motocikl, a da proizvođač završi u stečaju. Upravo je bio slučaj s kompanijom Arc, proizvođačem električnih motocikala koja je u stečaju završila još u septembru 2019. nakon što nije ispunila svoja obećanja. U međuvremenu, Arc je uložio sav novac uložen u projekat Arc Vector, ali pomenuti stečaj je stavio njegovu realizaciju na čekanje.

 

Arc-Vector 02.jpg

 

Posle dve godine, kompanija se vratila u igru zahvaljujući izvršnom direktoru i dizajneru Marku Trumanu. Truman je takođe otkrio da će isporuke novog Arc Vector motocikla uskoro krenuti. ''Imamo veoma zdravu knjigu porudžbina i kupci već prolaze kroz program kako bi pojedinačno prilagodili svaki primerak. Tako će svaki Vector biti unikatan'', rekao je on.

 

Arc-Vector 01.jpg

 

Uprkos neizvesnosti, Arc Vector je izvanredna mašina, ne samo zbog toga kako izgleda, već i zbog svojih mehaničkih elemenata. Motocikl je u potpunosti napravljen od ugljeničnih vlakana, a njegova baterija od 16.8 kW funkcioniše kao strukturni deo mašine. Ispod oklopa se nalazi električni motor od 127 KS koji bi pomaže da se dostigne maksimalna brzina od 200 km/h (doduše, elektronski ograničena). Kako navodi Arc, Vector ima autonomiju od 320 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kymco Like 125 EV nudi 199 km na jednom punjenju

 

kymco-like-125-ev 03.jpg

 

Zamislite da imate skuter u koji nikada više nećete morati da sipate gorivo. Sve što traži je da ga napunite kad god je potrebno i onda će vas odvesti gde god želite u urbanom okruženju. Govorimo o novom Kymco Like 125 EV. Sa skoro retro dizajnom, ovaj električni skuter donosi autonomiju od 199 km sa jednim punjenjem. Pokreće ga motor od 3.200 W, koji vozaču daje oko 4.3 KS.

 

Kymco-Like-125-EV 02.jpg

 

Ispod sedišta ima skladišni prostor zapremine 27 l, što je dovoljno za skladištenje tri baterije. Kada se to iskombinuje, vozači 125 EV na raspolaganju imaju pomenutu autonomiju. Baterije koriste Ionex tehnologiju, razvijenu od strane same kompanije, sa koju Kycom navodi da se potpuno puni za svega sat vremena. Što se njenog životnog veka tiče, proizvođač navodi da je on 1.000 punjenja.

 

Kymco-Like-125-EV 01.jpg

 

Kymco je razvio Ionex baterija kao odgovor na dominaciju Gogoro električnih skutera na tajvanskom tržištu. Kako su mediji objavili prošle godine, Gogoro je prodao 345.190 električnih skutera, naspam 19.215 koje je Kymco prodao. Odgovor je bio Ionex. Jedan od ključnih faktora uspeha oba pomenuta brenda je upotreba zamenljivih baterijskih stanica. Ovakvo rešenje omogućava vozačima da jednostavno zamene baterije i ponovo krenu na put. Ionex je uveo sopstvene baterije sa zamenljivim stanicama i planira da napravi 4.000 stanica širom Tajvana do kraja ove godine. Ionex je potpisao i partnerstva s brojnim lokalnim kompanijama, s ciljem postavljanja svojih stanica na što više lokacija.

 

Da se vratimo na Kymco Like 125 EV. Kymco očekuje dobre rezultate kako na domaćem tržištu, tako i širom sveta. Van Tajvana, na raspolaganju nema Ionex baterije, ali ima atraktivan izgled skutera. Like 125 EV težak je samo 94 kilograma i može se povezati sa pametnim telefonima preko aplikacije za pristup informacijama kao što su brzina i stanje baterije. Ekran je naravno potpuno digitalan. Što se tiče cene, Kymco Like 125 EV košta oko 1.200 evra, što ga čini savršenim rešenjem za prevoz u urbanim sredinama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022. Honda CRF1100L Africa Twin

 

Honda najavljuje povratak nekoliko popularnih modela motocikala. Na čelu ove grupe je platforma za avanturističke putovanja Africa Twin, uključujući sportsku verziju i Adventure Sports SE - obe se nude ili sa manuelnim menjačem ili Hondinim naprednim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Od svog ponovnog uvođenja 2016. godine, legendarna platforma za avanturističke turneje Africa Twin je podvrgnuta stalnim poboljšanjima u cilju ostvarivanja ''Prave avanture'', a to je još jednom slučaj za modelsku godinu 2022.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati rekordnom prodajom završio 2021.

 

ducati 7.jpg

 

Ducati je 2021. godinu završio snažnim prodajnim rezultatima na globalnom nivou. Naime, italijanska kompanija je ostvarila rekordni rezultat od 59.447 prodatih motocikala. Broj prodatih jedinica predstavlja rast od 24% u odnosu na 2020. (48.042) i 12% u odnosu na 2019. godinu (53.183). Sjedinjene Države su se pojavile kao vodeće tržište za italijanski brend sa 9.007 prodatih motocikala. Slede Italija sa 8.707 jedinica i Nemačka sa 6.107 jedinica. U međuvremenu, Ducati pokazuje snažan rast u Kini, sa 4.901 prodatih motocijala. To predstavlja rast od 21% u odnosu na prethodnu godinu. Prema rečima generalnog direktora kompanije, Klaudija Domenikalija, ovakav izvanredan prodajni rezultat nikada nije postignut u dosadašnjoj istoriji brenda, dugoj 95 godina.

 

''2021. je bila magična godina za Ducati. Osvojili smo i MotoGP titulu u konkurenciji proizvođača i to drugu godinu zaredom, a električnu eru naše kompanije smo započeli sa prototipom V21L, koji predstavlja uvod u motocikl koji će se takmičiti u MotoE šampionatu od 2023. godine. Pandemija, koja je još uvek u toku, osim što je izazvala toliko patnje, takođe je učinila aktivnosti složenijim, primoravajući nas da sprovodimo kontinuiranu unutrašnju reorganizaciju'', rekao je Klaudio Domenikali.

 

Takav uspeh postignut je zahvaljujući novoj Multistradi V4, koja je u prošloj godini izbila na prvo mesto popularnosti među ljubiteljima Ducati motocikal, ostvarivši prodaju od preko 9.957 jedinica. Na drugom mestu je Ducati Scrambler 800 sa 9.059 prodatih primeraka, a sledi potpuno novi Monster sa 8.734 prodatih modela. U međuvremenu, Ducati očekuje još bolje rezultate u 2022. godini, pošto se dosta očekuje od novog DesertX modela. ''Sa DesertX modelom ćemo od ove godine imati izuzetno atraktivnu mašinu za ljubitelje avantura, a trenutno su u razvoju i drugi ambiciozni projekti. Osnovne vrednosti brenda - stil, sofisticiranost, performanse i poverenje - aktuelnije su nego ikad'', naglasio je Domenikali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki lansira četiri specijalna modela u čast rođendana Z serije

 

kawasaki-50th-anniversary 04.jpg

 

Kawasaki ove godine slavi važan jubilej: pola veka svoje kultne Z serije. U čast toga, čekaju nas čak četiri specijalna modela. U čast rođendana svoje popularne serije, japanska kompanija će lansirati Z900RS i Z650RS osveženog izgleda, dok će Z900 i Z650 nejkedi dobiti nove fantastične boje.

 

Kawasaki-50th-Anniversary 03.jpg

 

Kawasaki je razvio poseban proces farbanja za Z900RS i Z650RS kako bi što verodostojnije napravio kombinaciju boja originalnog Z1. To je postignuto kombinovanjem tamnijih varijanti smeđe i narandžaste. Pored toga, RS će takođe dobiti felne u zlatnoj boji. Renomirana marka će na rezervoar za gorivo i kućište motora staviti jubilarni, kao bi se na prvi pogled videlo da se radi o specijanom izdanju. Dok su Z900RS i Z650RS skoro savršene varijante originalne Z serije, Z900 i Z650 donose Firecracker Red grafiku sa Z1100GP.

 

Kawasaki-50th-Anniversary 02.jpg

 

Moderni Z900 i Z650 su takođe dobili jubilarne logotipe, postavljene na rezervoaru za gorivo i blatobranu.

 

Kawasaki-50th-Anniversary 01.jpg

 

Prema dostupnim informacijama, 50th Anniversary Z serija će u Japanu biti dostupna od 1. februara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže novi Kawasaki ZX-4R

 

kawasaki-zx4r.jpg

 

Kawasaki ZX-25R je izuzetno atraktivna mašina, koja nas vraća u slavna vremena četvorocilindarskih modela iz osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka. Ali, kako stvari stoje, uskoro nas čeka nova primamljiva mašina japanske kompanije. U pitanju je verzija s agregatom od 400 kubika, koja bi trebalo da sadrži privlačnost originalnog ZXR400 iz 1990. godine. Glasine o pomenutom modelu su se prvi put pojavile tokom globalnog predstavljanja samog ZX-25R. Ali ne radi se o praznoj priči, jer navodi iz Japana potvrđuju da je ZX-4R zaista u planovima renomiranog proizvođača.

 

Štaviše, Kawasaki je još 2019. godine podneo patent na kojem se vidi dizajn u kojem se navodi da se ''po mogućstvu primenjuje na motocikl koji ima četvorocilindarski motor od 400 kubika''. Na osnovu rendera koji ovde vidite, očekuje se da će predstojeći ZX-4R imati iste komponente kao i postojeći ZX-25R, uključujući cevasti čelični ram i tzv. ''banana'' zadnju viljušku. Prema izveštajima medija, ZX-4R će imati preuređeni prednji deo i farove, u mnogome inspirisane najnovijim ZX-10R superbajkom, zajedno sa kombinacijom boja originalnog ZXR400. Pošto ZX-25R donosi 50 KS na 15.500 obrtaja, od ZX-4R bi mogli da dobijemo blizu 80 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro stiže novi Harley-Davidson Low Rider S?

 

harley-low-rider-s.jpg

 

Kada je Harley-Davidson najavio svoje nove modele za 2022. godine, bilo je primetno da iz ponude nedostaje Low Rider S. Neku su pretpostavili da je Low Rider S žrtva Hardwire inicijative proizvođača iz Milvokija, bilo je pretpostavki da postoji i druga strana te priče. Ako je verovati renomiranom portalu Motorcycle.com, koji je ''povezao tačkice'' i došao do toga da je Low Rider S još uvek živ.

 

Prema dostupnim navodima, Low Rider S bi mogao da dobije agregat veće zapremine. U pitanju je Milwaukee-Eight 117 jedinica, koja na raspolaganju ima 1.923 kubika. Iz Nemačke čak stižu i (navodne) specifikacije novog Low Rider S. Ono što jeste istina je da se motocikla zaista vraća u ponudu američke kompanije ove godine. Imaće dve opcije boja, Vivid Black crnu i Gunship Gray sivu. Uzimajući u obzir da je Harley-Davidson već odredio datum za lansiranje novog modela, velika je verovatnoća da ćemo 26. januara videti novi Low Rider S. Štaviše, slogan ''Dalje. Brže'' podržava pretpostavku povećanja zapremine agregata sa prethodnih 1.870 na 1.923 kubika. Sve odgovore ćemo dobiti uskoro...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM prodao 332.881 motocikala u 2021. godini

 

KTM-1290-Super-Duke-R-EVO 1.jpg

 

Brendovi pod upravom KTM-a su imali veoma, veoma dobru godinu, što pokazuju rezultati za 2021. Matična kompanija, Pierer Mobility, prijavila je povećanje prodaje motocikala od 23% u odnosu na turobne brojke iz 2020. godine. Preliminarni izveštaj ne prikazuje prodaju svakog pojedinačnog brenda (KTM, Husqvarna i GasGas), ali izdvaja podatke o motociklima i električnim motociklima kompanije. Dobra stvar je da možemo biti sigurni da je ovaj najava i pozitivan napredak stvaran, a ne spin koji smo imali tokom 2020. godine, kada je austrijska kompanija imala pad prodaje po prvi put za čitavu deceniju.

 

Naravno, brojke su za očekivati. Sve indicije ukazuju na činjenicu da je prodaja u SAD i Evropi bila jaka prošle godine, posebno u offroad segmentu. Pretpostavljam da će kada budemo videli zvanični godišnji izveštaj kompanije (koji će biti objavljen 1. februara), on pokazati snažan skok KTM-a (koji je preuzeo najveći teret loših vesti 2020. godine), zajedno sa razumnim rezultatima brendova Husqvarna i GasGas. Pre nego što vidimo konkretnije brojke, znamo da je otprilike jedna trećina motocikala prodata u Evropi, dok su Severna Amerika, Indija i Australija preuzele većinu preostale dve trećine. Ukupno, 2021. je donela oko 2 milijarde evra za Pierer Mobility, što je za 32% više u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Kompanija predviđa EBIT maržu koja će biti negde između 9% i 9.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad završio godinu rekordnom prodajom

 

bmw-k1600-4.jpg

 

BMW Motorrad je objavio prodajne rezultate za 2021, iz kojih se lako da zaključiti da bavarski proizvođač može da bude zadovoljan godinom iza nas. Na kraju krajeva, na dvotočkaše se gledalo kao na najbolju opciju da se pobegne od svega, od ludnice prouzrokovane globalnom pandemijom virusa korona. Zbog toga nije iznenađenje da je 2021. deonela odlične rezultate za BMW.

 

Nemačka firma je uspela da isporuči ukupno 194.261 dvotočkaš širom sveta, nadmašivši svoj dosadašnji prodajni rekord, postavljen 2019. Tada je firma iz Minhena prodala 175.162 modela. BMW R 1250 GS i dalje je najtraženiji model pošto je ukupno 60.000 jedinica uspelo da se nađe u rukama kupaca. Kako navode u BMW-u, prodaja R 1250 RT, R 18 i S 1000 R takođe je prošla izuzetno dobro. Dobre vesti su da se očekuje još veći obim prodaje u ovoj godini, a kao razlozi za to je navedeno lansiranje električnog motocikla nemačke kompanije, koji nosi naziv CE-04. Iako CE-04 izgleda obećavajuće, čvrsto verujemo da će Gelande Strasse linija ostati najpopularnija i ove godine. Prema dostupnim informacijama, BMW bi mogao da predstavi još novih modela tokom narednih dvanaest meseci. Još uvek je rano govoriti o njima, a više ćemo znati kako godina bude odmicala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia RSV4 Factory dobila novu boju za 2022. godinu

 

Aprilia-RSV4-Factory 02.jpg

 

Aprilijina linija za 2022. uključuje i osveženi RSV4 Factory model, koji sada dolazi u novoj boji. Nova Ultra Dark boja je tu da zadovolji širu publiku koja traži mračniji izgled dok pojačava uzbuđenje tokom vožnje ovog dvotočkaša visokih performansi. Međutim, nisu napravljene nikakve promene u samoj mehanici, jer je proizvođač iz Noalea već ažurirao svoj sportski motocikl prošle godine.

 

Aprilia-RSV4-Factory 01.jpg

 

RSV4 Factory sada ima veću zapreminu agregata, koja je sa 1.077 povećana na 1.099 kubika. Uz to, tu je i više maksimalne snage - 217 KS na 13.200 obrtaja. Istovremeno, smanjena je emisija ugljen-dioksida kada bi se zadovoljili Euro 5 standardi. Aprilia je takođe integrisala RSV4 zakrilca u dvostruki zid oklopa, koji povećava mogućnosti hlađenja motora dok u isto vreme optimizuje njegovu stabilnost pri velikim brzinama. RSV4 sada ima zadnju viljušku inspiisanu onom koju koristi Aprilijina MotoGP mašina. Ona je manje težine i ima ojačani donji nosač koji pomaže u poboljšanju stabilnosti i ubrzanja. Od ostalih nadogradnji predstavljenih prošle godine, pomenućemo i Ohlins Smart EC 2.0, nova LED prednja svetla, istaknutiji TFT ekran i ažurirani ride-by-wire sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha Tenere 700 Raid spreman za serijsku proizvodnju

 

yamaha-tenere-700-raid-patenti 02.jpg

 

Yamaha Tenere 700 Raid prototip je bio jedna od nekoliko smelih premijera EICMA sajma u Milanu. Međutim, avanturistički motocikl visokih specifikacija je ostavio dosta neodgovorenih pitanja. Da li je njime Yamaha testirala novu ADV mašinu više cene? Da li je u pitanju model za GYTR? Možda kombinacija oba? Teško je dati odgovore na to.

 

Yamaha-Tenere-700-RAID-patenti 01.jpg

 

Zato nam je bila izuzetno interesantna vest da se Yamaha Tenere 700 Raid našla među patentima registrovanim u odgovarajućoj agenciji Evropske unije. To opet otvara nova pitanja, pritom ne dajući odgovore na prethodna. Raid prototip je doneo komponente kakve su Akrapovič izduv, ogibljenje dužeg hoda, ažurirana jedinica za kontrolu rada motora (ECU), novo kvačilo, poboljšano hlađenje, kao i još toga. Ostaje da se vidi koliko će iz milanskog paketa ostati na proizvodnoj mašini, ali je očigledno da će japanskoj kompaniji biti potreban ozbiljniji predstavnik da se uhvati u koštac s rivalima kakvi su Aprilia Tuareg 660 i KTM 890 Adventure R. Iz patenata se vidi da je Yamaha zadržala neke od karakteristika prototipa, ali je odradila i određene promene. Zbog toga se pitamo kako japanski brend planira da pozicionira ovaj motocikl. Rezervoar za gorivo na patentima sugeriše veću zapreminu (i stoga veću autonomiju), dok suptilne promene na karoseriji bi za posledicu trebalo da imaju bolju zaštitu od vetra, udobnost i izdržljivost u slučaju sudara. Čini se da nema promena na ogibljenju, a nedostaju još neke opcije s prototipa. Možda se one nađu među GYTR opcijama. Izgleda da na instrument tabli imamo novi TFT ekran, što je promena u odnosu na LCD jedinicu koju smo videli u Milanu.

 

Prave vrednosti svega pomenutog videćemo kada cena bude poznata. Uz skromno povećanje cene, Tenere 700 Raid bi mogao da bude odlična platforma. Ali nadamo se da je Yamaha odradila sve što treba kako bi ova mašina bila dostojan takmac svojim tržišnim rivalima. Za sve ostalo ćemo morati da sačekamo dolazak Yamaha Tenere 700 Raid motocikla u prodajne salone, što bi moglo da se dogodi u drugoj polovini godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad radi na sedištu podesive širine

 

bmw-podesivo-sediste 03.jpg

 

Većina sedišta na motociklima se može podešavati po visini, ali BMW Motorrad ima nešto drugačiju ideju na umu. Najnoviji patenti potvrđuju da nemačka firma radi na sedištu podesive širine. Ovakvo rešenje bi moglo da donese revoluciju u moto industriji i postane izuzetno interesantno za brojne vozače. Patenti sugerišu da se mogućnost podešavanja ne odnosi na uski deo sedište, već na njegov zadnji deo, na kojem zadnjica vozača provodi dosta vremena.

 

bmw-podesivo-sediste 02.jpg

 

Prema dostupnim navodima, sedište dolazi sa dva okretna dela koja se mogu proširiti (bilo ručno ili elektronski), što povećava širinu sedišta. Biće zanimljivo videti kako BMW planira da primeni podesivo sedište, kao i koji će model biti prvi da dobije jedan. Mislimo da bi takva inovacija mogla odlično da se primeni na R18, pogotovo jer mnogi smatraju da mu je potrebno bolje sedište. Više detalja još uvek nema, a mogu proći godine pre nego što se ovakva kreacija nađe na nekom proizvodnom modelu.

Bez obzira na sve, ideja je zanimljiva i radujemo se da je vidimo u stvarnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati proglašen za ''najboljeg poslodavca''

 

211934-ducati-monster 1.jpg

 

Ducati je ispunio najviše standarde kvaliteta i osmu godinu zaredom dobio sertifikat za najboljeg poslodavca u Italiji. Uprkos teškim izazovima koje je postavila globalna pandemija virusa korona, proizvođač motocikala iz Bolonje bio je u mogućnosti da svojim zaposlenima ponudi bezbedne i odlične uslove za rad. To je, s jedne strane, omogućilo funkcionalnu strategiju upravljanja ljudskim resursima, ali i efikasno upravljanje kriznom situacijom prouzrokovanom pandemijom. U čitav proces su bili uključeni sindikati, koji su pružili izuzetno dragocenu pomoć u ostvarivanju ovih ciljeva. Sertifikat ''Najbolji poslodavac'' je zvanično priznanje koje dodeljuje nakon dugog i temeljnog procesa evaluacije u kojem se analiziraju prakse i strategije upravljanja ljudskim resursima. Poseban akcenat je stavljen na uslove rada, obuku i rast kadrova, porodičnih i društvenih potreba zaposlenih. Ducati je stalno posvećen poboljšanju i optimizaciji svojih najboljih praksi u oblasti ljudskih resursa. Tu mislimo na ''pametnu'' organizacionog modela rada, unapređenje sve heterogenijeg i inkluzivnijeg radnog okruženja, učešće u inicijativama i projektima ekološke održivosti i ulaganja u digitalnu obuku zaposlenih, kao i održavanju visokih rezultata kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpccars.jpg DPCcars: 2022. Honda CB300R

 

Kada se nauči vožnja motora, ova klasa motocikala predstavlja glavnu odskočnu dasku za svakog mladog ili novog vozača - CB300R u velikoj meri može biti prvi ''veliki'' motocikl posle neke mašine od 125 kubika:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko vredi Vespa...

 

vespa-75th-1.jpg

 

Kultni brend Vespa možda nudi samo male skutere, ali je i te kako značajan za svoju matičnu kompaniju Piaggio, nakon što njegova vrednost nedavno procenjena na blizu milijardu evra. Osnovana neposredno posle Drugog svetskog rata, 1946. godine, Vespa je obeležila svoje italijansko poreklo suštinski jednostavnim, ali elegantnim dizajnom, postavši momentalno hit na svom domaćem tržištu pre nego što je stekla kultni status u svetu. Iako je dizajn evoluirao tokom godina, nije mnogo odstupio od svojih početaka. Izgled je postao sinonim za brend da ima 3D zaštitni znak, dok autoska prava sprečavaju rivale da ga kopiraju. Upravo ova ekskluzivnost i status ikone mode i životnog stila su omogućili da Vespa stekne izuzetnu vrednost tokom godina, a jačina samog brenda Piaggio je procenjena na 906 miliona evra!

 

''Vespa je mnogo više od običnog prevoznog sredstva; simbolizuje umetnost, dizajn, tehnologiju i zabavu'', objasnio je Mikele Kolanino, član upravnog odbora kompanije Piaggio, zadužen za strategiju, proizvode i inovacije. ''Vespa je ikona stila: njena jedinstvenost čini je jednim od najcenjenijih i najpoželjnijih brendova na svetu. Zato smo zamolili Interbrand, vodeću svetsku konsultantsku firmu za, da utvrdi i analizira finansijsku vrednost Vespe. Izraz ''kultni'' se previše koristi, ali zaista ne postoji drugi način da se definiše ovaj brend'', dodao je Manfredi Rika iz firme Interbrand. ''Vespa je brend koji postoji više od 75 godina, a ipak se stalno razvija; ima duboke italijanske korene, a opet je globalno popularan. Naš rad na procenjivanju ne samo da u brojke postavlja želju i potražnju za ovim brendom - on takođe pokazuje da je Vespa u suštini posebna kategorija i više od običnog prevoznog sredstva.'' U skladu sa politikom zaštite intelektualne svojine, Vespa je pokrenula određen broj tužbi protiv azijskih proizvođača radi sprečavanja izvoza imitacija u Evropu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki hibrid sve bliže proizvodnji

 

kawasaki-hibrid 2.jpg

 

Najnoviji patenti kompanije Kawasaki potvrdili su da se rad na njenom prvom hibridnom projektu približava proizvodnji. Kawasaki je najavio svoje planove da do 2025. u ponudi ima više od deset električnih ili hibridnih motocikala. Gledajući kako stvari napreduju, a japanska firma je definitivno na pravom putu da uskoro otkrije svoj prvi motocikl. Renomirani proizvođač je već pokazao prototip hibrida sa dvocilindarskim motorom uparenim sa 48V lektričnom jedinicom, sposbnom da ponudi različite režime rada. Motocikl bi radio na konvencionalnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem tokom vožnje na otvorenom putu, ali bi se prebacio na električni motor tokom gradske vožnje.

 

kawasaki-hibrid 1.jpg

 

Međutim, motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni motor će raditi zajedno ako vozač želi najbolje performanse. Kako otkrivaju najnoviji patenti, hibridni motor bi mogao da se koristi na više postojećih Kawasaki modela. To i te kako ima više smisla nego razvijati deset potpuno novih motocikala ''od nule''. Uvođenje hibridne verzije postojećih modela je uobičajena praksa među automobilskim kompanijama; stoga je logično i da Kawasaki ide istim putem. Nedavno objavljeni patenti ukazuju na to da bi prvi hibridni model mogao biti baziran na Kawasaki Ninja 400/Z400 liniji, jer je koristio isti paralelni-tvin motor pozajmljen od ovog motocikla. Dostupna je i vizuelno identična verzija od 250 kubika, montirana u čelični okvir, dok litijum-jonska baterija od 48V zauzima samo veličinu malog konvencionalnog automobilskog akumulatora i postavljena je ispod sedišta. Hlađenje baterije se obavlja preko vazduha, kako bi se obezbedila niža cena i jednostavnija konstrukcija od dizajna sa vodenim hlađenjem koji zauzima više prostora i znatno je složeniji.

 

U međuvremenu, patenti su otkrili da je električni motor postavljen iznad šestostepenog prenosa. Menjač će omogućiti dvotočkašu da radi kao konvencionalni motocikl sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Motocikl će takođe imati prekidače za promenu stepena prenosa, verovatno slično Hondinom DCT prenosu. Jedan drugi patent pokazuje da je Kawasaki ojačao električni motor, omogućavajući mu da se koristi kao nosač zadnjeg amortizera, zahvaljujući ploči od livene legure koja povezuje okvir. Zamršeni detalji najnovijeg patenta kompanije pokazuju da se Kawasaki kreće u pravom smeru u razvoju hibridnog motocikla spremnog za proizvodnju do 2025. Gledajući kako stvari napreduju, 2025. bi mogla biti uzbudljivo vreme za celokupnu moto industriju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi pogled na novi Harley-Davidson Low Rider ST

 

harley-prvi-pogled 03.jpg

 

Harley-Davidson je ozbiljno krenuo u novoj godini, novom ST linijom za 2022, koja uključuje novi Low Rider ST.

 

harley-prvi-pogled 02.jpg

 

Uprkos tome što deli nacrt s novim izdanjem LoW Rider S modela, uključujući Softail šasiju i povezane komponente, Low Rider ST ima drugačiji oklop i prtljažnik.

 

harley-prvi-pogled 01.jpg

 

Tri ST modela (uključujući Street Glide ST i Road Glide ST) takođe su postali prvi masovno proizvedeni Harley motocikl koji je usvojio Milwaukee-Eight v-tvin agregat, ranije rezervisan za vodeću CVO liniju. Pored toga, ST linija u izdanju za 2022. nudi samo jednosed. Da bi osigurao uzbudljivo iskustvo vožnje, ST je takođe dobio duže zadnje amortizere za bolje performanse u krivinama. Low Rider ST je zasnovan na poprilično ažuriranom Low Rider S, dok Milwaukee-Eight agregat razvija 103 KS na 4.750 obrtaja i 170 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 3.500 obrtaja. Uprkos većem motoru, Low Rider S je težak koliko i njegov prethodnik, dok je ST verzija teška 327 kilograma. Kako navodi američki proizvođač, Low Rider S i ST takođe dobijaju duže zadnje amortizere koji omogućavaju bolje ponašanje u krivinama u poređenju sa svojim prethodnicima. Bez obzira na to, ST se razlikuje po dodatnim bočnim koferima preuzetih od Sport Glide modela.

 

Sa druge strane, novi oklop je inspirisan FXRT modelom iz osamdesetih godina prošlog veka, koji je i sam pratio isti stil s Nova V-4 prototipa, razvijenog deceniju pre. Međutim, dok je vazdušni kanal sa strane farova na Nova dovodio vazduh do hladnjaka ispod sedišta, onaj na Low Rider ST je dizajniran da potpomogne protok vazduha oko vozača. Harley-Davidson je takođe instrument tablu na Low Rider, a novo rešenje kombinuje analogni tahometar sa digitalnim brzinomerom. Sa druge strane, Harley je liniji dodao Street Glide ST i Road Glide ST modele, uz već lansirane Street Glide i Street Glide Special i Road Glide and Road Glide Special mašine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...