Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Ford ulaže 250 miliona evra u proizvodnju novog komercijalnog vozila u Rumuniji

 

204068-Ford Transit 1.jpg

 

Ford ulaže 250 miliona evra u projekat za proizvodnju novog lakog komercijalnog vozila u fabrici u Krajovi u Rumuniji, počevši od 2023. godine, uključujući potpuno električnu verziju godinu dana kasnije. Ovo će biti prvo Fordovo potpuno električno vozilo napravljeno u Rumuniji, rekao je proizvođač automobila.

 

'';Naš plan za proizvodnju ovog novog lakog komercijalnog vozila odražava naše plodno i kontinuirano partnerstvo s lokalnim dobavljačima i zajednicom, kao i uspeh celog tima Forda u Krajovi'', rekao je predsednik Ford of Europe Stuart Rowley. ''Uvođenjem potpuno električne verzije 2024. godine Krajova će postati naša treća fabrika u Evropi u kojoj se proizvode potpuno električna vozila. Ulaganje u Krajovu dolazi u kontekstu ostalih investicija koje su već najavljene za Fordov centar za električna vozila u Kelnu (Nemačka) i za fabriku Kocaeli u Ford Otosanu u Turskoj i šalje jasan signal o našem obećanju da ćemo evropskim kupcima ponuditi komercijalna vozila sa nula emisija.''

 

Novo lako komercijalno vozilo koje će se proizvoditi 2023. godine biće opremljeno nekim od najnaprednijih Fordovih konvencionalnih benzinskih, kao i dizelskih motora proizvedenih u fabrici motora Ford Dagenham u Velikoj Britaniji. Menjači će se proizvoditi u Ford Halewood Transmissions Limited, takođe u Velikoj Britaniji. Tačan datum početka proizvodnje novog vozila, kao i dodatni detalji biće objavljeni kada se približi lansiranje, dodao je Ford.      

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u martu postavila mesečni rekord globalne prodaje

 

toyota sienna 30 m.jpg

 

Toyota je u martu postavila mesečni rekord u globalnoj prodaji svojih automobila, pokazuju podaci koje je kompanija objavila. Prošlog meseca Toyota je širom sveta prodala 982.912 automobila, što je 44.2% više u odnosu na treći mesec prošle godine. Jasno je da je tako veliki rast u odnosu na prošlu godinu plod strmoglavog pada prodaje u proleće 2020. zbog zatvaranja usled pandemije koronavirusa.

 

Toyotina globalna prodaja raste već sedmi mesec zaredom. Kompanija je u martu proizvela 843.393 vozila, što je 31.6% više u odnosu na mart 2020. godine. Tokom poslednja tri meseca globalna Toyotina prodaja je porasla za 19.1%, uglavnom zbog rastuće potražnje za automobilima u Americi i Kini. U finansijskoj 2020. godini, koja je završila 31. marta 2021. Toyotina prodaja u svetu je smanjena za 4% u odnosu na prošlu poslovnu godinu, na 9.09 miliona vozila. Proizvodnja je u netom okončanoj fiskalnoj godini smanjena za 6.4% na 8.18 miliona vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen, Tesla, General Motors i BYD među 100 najuticajnijih kompanija na svetu

 

vw id4 proizvodnja.jpg

 

Time, jedan od najuticajnijih magazina na svetu, objavio je najnoviji broj u kojem su, između ostalog, tema najuticajnije kompanije na svetu, tačnije njih 100. Ovo je prvi put da je ova publikacija objavila takvu listu kao proširenje TIME100 franšize. Reč je o firmama koje imaju izuzetno velik uticaj na globalnom planu, a na listi su se našle četiri automobilske kompanije: nemački Volkswagen, američki General Motors i Tesla i kineski BYD.

 

Kako prenose Vrele Gume, GM se našao u kategoriji zvanoj Titans, a šefica kompanije Meri Bara našla se na naslovnoj stranici. Američka kompanija je uključena u listu zbog svog doprinosa u inženjeringu zelenije budućnosti, uz jasno poređenje sa Teslom. Tesla, sa druge strane, uvršćen je u kategoriju Disruptors. Budući da uživa u statusu relativno mlade kompanije i lidera u sektoru obnovljive električne energije, njegovo mesto na ovoj listi je zacementirano. Volkswagen se našao u kategoriji Leaders, i to zbog svojih napora i stremljenja da postane vodeća sila u EV segmentu. Treba napomenuti da nemački proizvođač planira da do  2025. prestigne GM, Teslu i druge kompanije koje proizvode automobile sa nultom emisijom. BYD ide u kategoriji Innovators. Ova kineska kompanija, čiji naziv zapravo znači ''Build Your Dreams'', podržana je od strane američkog tajkuna Vorena Bafeta i među svetskim je liderima u obezbeđivanju električnog prevoza u različitim veličinama.

 

Time kaže da je sastavljanje liste iskoristio nominacije u različitim sektorima, u najvećoj meri iz svoje globalne uredničke i dopisničke mreže, kao i stručnjaka iz industrije. Zatim se na osnovu njihove relevantnosti, uticaja, inovativnosti, liderstva, ambicija i uspeha vrši procena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen prestigao Teslu u Evropi

 

Deutsche Welle News se pozabavio okolnostima u kojim se nalazi Tesla Motors u trenutku njihove rekordne proizvodnje i isporuka električnih automobila za poslednje tromesečje. Dobit kompanije je porasla sa 16 miliona dolara pre godinu dana na 438 miliona. Međutim, zabrinutost za bezbednost i sticanje konkurencije mogu da znače da kompanija možda više nije u tako dobrom položaju. Napravili su i analizu u kom smeru bi mogla da ide kompanija.

 

 

''Analitičari pažljivo posmatraju da li će uspešno napraviti skok. Brojke izgledaju dobro, Tesla je nadmašio očekivanja sa 180.000 prodatih vozila u prvom tromesečju te i dalje ostaje zvezda na berzi''. Vrednost je procenjena na preko 700 milijardi američkih dolara, po čemu vredi više od svih tradicionalnih proizvođača automobila zajedno. Ali, trka je tek počela. Uz veliku strategiju širenja Tesla sada pokušava da poveća svoje prodajne brojke. Novoizgrađeni pogon u Šangaju se već isplatio, s obzirom na to da je svaki treći prodati Tesla automobil, prodat u Kini.

 

Uprkos tome, etablirani proizvođači automobila počinju da sustižu američkog proizvođača. U Evropi se Volkswagen izborio za prvo mesto na listi najviše prodatih EV-ova prošle godine. Zatim sledi grupa Renault-Nissan-Mitsubishi, dok je Tesla Motors bio tek treći. Istovremeno, ostali tradicionalni proizvođači automobila uvode nove modele i takođe se pridružuju igri. Međutim, neke kontroverze nikako ne utiču na imidž Tesle poput saobraćajnih nesreća. Okolnosti oko nedavne nesreće sa smrtnim posledicama u Teksasu tek će biti do kraja razjašnjene. Uticajni magazin za zastupanje potrošača kaže da ''izveštaji sugerišu da je Autopilot manjkav'', dok u Tesli smatraju da to nije istina. Kineske vlasti optužuju kompaniju za loš kvalitet, a treba pomenuti i nedavni protest kupca koji je postao globalno viralan na svim društvenim mrežama, u kome Teslu optužuju da su neispravne kočnice iazvale jednu nesreću. Uz to, tu su i drugi manji problemi koji prate električnog proizvođača automobila.

 

''Mislimo da ovo ilustruje da je Tesla trenutno možda u škakljivom položaju. Njihove zalihe su prošle godine porasle, vrede više od tri velika nemačka proizvođača automobila [Volkswagen, Daimler, BMW]. Dakle, imaju zaista ogromna očekivanja od njih, ali to pokazuje da u stvari ne udovoljavaju zahtevima tržišta'', rekla je Chelsey Dulaney, analitičarka biznis odeljenja DW-a. Međutim, s obzirom na to da konkurencija znatno jača, pravo pitanje je da li se Tesla može nadmašiti? Jasno je da raste zabrinutost investitora jer je kompanija Tesla Motors dugo vremena bila jedino ime u igri, te tako držala monopol. Ali sada se situacija vrlo brzo menja. U Evropi, Volkswagen i Daimler ulažu stotine milijardi u razvoj električnih vozila. U Severnoj Americi to su Ford i GM, pa Tesla počinje da zaostaje na tržištu, posebno u Evropi.

 

Teslini budući planovi umnogome zavise od dva nova postrojenja u Nemačkoj i Sjedinjenim Državama. U Americi očekuju da se fabrika u Teksasu otvori do sledeće godine, ali u Nemačkoj još uvek ima puno neizvesnosti oko nove fabrike kod Berlina, jer još uvek nije dobila konačno odobrenje nemačkih vlasti zbog ekoloških pitanja. U svakom slučaju, činjenica je da Tesline deonice padaju uprkos rekordnom tromesečju i pred kompanijom je očigledno veoma izazovan period kako bi ostali na vrhu u trenutku kad su tradicionalni najveći igrači uhvatili priključak u elektrifikaciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate da su kupci zazirali od automobila koji su proizvedeni u ponedeljak?

 

203318-ford fabrika.jpg

 

Automobili koji često pate od kvarova se ponekad nazivaju i automobilima proizvedenim u ponedeljak ujutro. To se događalo prilično često, posebno u 20. veku. Manje je poznato da su u Americi bili posebno cenjeni automobili proizvedeni sredom koji su se prodavali u velikim količinama, piše francuski magazin L'Argus.

 

U prošlom veku automobil u ponedeljak ujutro je bio sinonim za automobil pun nedostataka, koji su zaposleni još uvek umorni od vikenda nevoljko sastavili početkom nedelje. Često bi otkazali brisači vetrobranskog stakla, motor je trošio previše ulja, zveckalo bi iz svih uglova vozila dok polovina dugmića na tabli sa instrumentima nije radila. Automobil proizveden u ponedeljak ujutro se bazira na činjenicama. Još jedan dan je bio problematičan, a to je petak ujutro. Proizvođači poput Forda, GM-a i Chryslera su uvek isplaćivali bonuse četvrtkom. To su dogovorili moćni sindikati. Radnici su sa svežom isplatom često posećivali kafiće i pabove četvrtkom uveče. Kao rezultat toga problemi u završnoj obradi bi se pojavljivali i četvrtkom.

 

Automobili za rukovodioce fabrika su montirani u sredu. Jednostavno zato što bi mogućnosti za nedostatke bile manje. Trgovci su to iskoristili nateravši svoje kupce da veruju da imaju u ponudi automobile proizvedene sredom. Navodno su mnogi Amerikanci bili namamljeni da tako kupuju automobil. O tom fenomenu je čak pevao i legendarni Johnny Cash. Pesma se zove ''Wednesday Car'':

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ubrzava dekarbonizaciju

 

vw zero.jpg

 

Volkswagen je pružio uvid u detalje kako planira da ostvari nultu emisiju do 2050. uključujući kapitalnu investiciju u održive tehnologije i posvećivanje smanjenju emisije CO2 po automobilu za 40% do kraja ove dekade. VW je istakao plan dekarbonizacije tokom ''Way to Zero'' konvencije. Kako pišu Vrele Gume, nemačka kompanija je fokusirana na razvoj novog portfolija ID električnih vozila, a šef marke, Ralf Brandšteter, rekao je da će od sada težiti redukovanju emisije ugljenika u okviru proizvodnih procesa.

 

''Naša velika električna ofanziva je tek početak'', rekao je Brandšteter. ''Mi preuzimamo holistički pristup dekarbonizaciji, od proizvodnje, preko životnog veka do reciklaže. Sa veličinom i uspehom dolazi odgovornost. Tokom 2020. globalni karbonski otisak VW grupe je iznosio 369 miliona tona. Da je kojim slučajem naša kompanija država, bila bi rame uz rame sa Velikom Britanijom kao 10. po veličini emiter.'' VW je postavio sebi cilj koji podrazumeva ostvarivanje smanjenja emisije CO2 za 40% po vozilu u Evropi do 2040. u poređenju sa nivoom iz 2018. što je ekvivalentno 17 tona manje ugljen-dioksida. Da bi bili ispunjeni ciljevi koje je uveo Evropski zeleni sporazum, Brandšeteter kaže da Volkswagen mora da poveća udeo elektromobila u prodaji sa 35% na 55% do 2030. što u prevodu znači 300.000 jedinica više godišnje. Međutim, kompanija je sebi postavila cilj da se 70% prodaje u Evropi odnosi na električna vozila do tada, uz više od 50% u Americi i Kini.

 

Da bi poboljšao prodaju baterijski pogonjenih vozila, VW će lansirati najmanje po jedan novi električni ID model godišnje. Brandšteter je dodao da je električni prevoz pobedio i da nema povratka, što su su sjajne vesti za planetu. Volkswagen kaže da radi na dekarbonizaciji svojih proizvoda i lancima snabdevanja, tako da se obavezao da će do 2030. sve njegove fabrike sem onih u Kini biti snabdevane ''zelenom'' električnom energijom. Takođe se uvode održive komponente u konstrukciju ID modela, a emisija CO2 će biti ključni kriterijum pri kreiranju ugovora sa snabdevačima. Kompanija takođe nastoji da razvije sopstveni proces reciklaže baterija, rekavši da namerava da u budućnosti reciklira više od 90% sirovina koje se koriste u baterijama.

 

Da bi osigurao da njegova vozila budu karbon-neutralna u što većoj mogućoj meri, VW će finansirati izgradnju nekoliko projekata vezanih za obnovljivu energiju, uključujući vetroparkove i solarne farme u nekoliko evropskih regiona. Prvi projekat je solarno postrojenje u Tram-Getenu u Nemačkoj, kapaciteta 170 miliona kWh godišnje. Do 2025. kaže nemačka kompanija, pogoni koje finansira će generisati sedam teravat-časova ''zelene'' električne energije, uz to što će povećavati kapacitete kako bude rastao broj ID vozila na putevima. Brandšteter je rekao da je VW ''ispunjava svoju odgovornost postavljajući sebi obavezujuće ciljeve'', dodavši da Volkswagen ne može sam da podnese dekarbonizaciju prevoza, jer se radi o zajedničkom naporu vlasti, industrije i društva, koji treba da se udruže kako bi razgovarali o inovativnim idejama, pronašli nova rešenja i hrabro investirali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota obustavlja proizvodnju u tri fabrike u Kanadi

 

toyota-rav4 003.jpg

 

Toyota obustavlja proizvodnju modela RAV4, RAV4 Hybrid, Lexus RX 350 i RX 450h Hybrid u tri fabrike u Ontariju u Kanadi. Razlog je izbijanje širenja Covid-19 kod jednog od snabdevača. Naime, u Tojotinoj fabrici u Simkou (Ontario) zabeleženo je osam pozitivnih slučajeva u poslednih par nedelja. Lokalni Simcoe Reformer je izvestio da postoji oko ''10 aktivnih slučajeva''.

 

Kompanija je saopštila da većina slučajeva nije povezana sa prenošenjem infekcije u fabrici, ali bez obzira na to slede se smernice zdravstvenih zvaničnika. Iz tog razloga i zbog bezbednosti, Toyota je odlučila da privremeno zaustavi rad. Još uvek nema tačnog datuma ponovnog stavljanja u pogon, ali u kompaniji sugerišu da će se to desiti posle 1. maja. Sa nedostupnim vitalnim komponentama, Toyota je pauzirala proizvodnju u kanadskim fabrikama.

 

Japanska kompanija takođe proizvodi RAV4 Hybrid za servernoameričko tržište u fabrici u Džordžtaunu u Kentakiju. Od marta 2021. RAV4 Prime je drugo najbolje prodavano vozilo u Americi, neznatno iza Chevrolet Corvette-a. Toyotin krosover se zadržava u prodajnim salonima 10.2 dana u proseku, a Chevyjev sportista 9.4 dana, RAV4 Hybrid je u martu bio 17. sa 22 dana, Lexus RX450h 19 sa 22.9 dana čekanja na prodaju. Prosek za nova vozila je u tom mesecu iznosio 47.4 dana. RAV4 je bio Toyotin najbolje prodavani proizvod u Americi 2020. Kompanija je plasirala 430.387 jedinica, što je 3.9% manje u odnosu na prethodnu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslovanje nemačkih proizvođača automobila znatno bolje u aprilu

 

185931-bmw 8 11.jpg

 

Poslovanje nemačkih proizvođača automobila i njihovih dobavljača znatno se poboljšalo u aprilu u odnosu na prethodni mesec. To potvrđuje podatak da je pokazatelj aktuelne poslovne situacije u toj industriji skočio na 21.6 poena sa martovskih 10.7 bodova, dostižući najviši nivo od aprila 2019. godine.

 

''Proizvođači automobila su prevazišli pad koji su pretrpeli zbog koronavirusa'', kaže Klaus Folrabe, šef anketnog sektora u IFO institutu. Direktori u automobilskoj industriji takođe su povećali očekivanja u pogledu budućeg poslovanja, pri čemu se taj pokazatelj povećao na 24.9 poena u aprilu sa 18.6 poena u martu, navodi se u saopštenju instituta dostavljenom Tanjug-u. ''Proizvođači automobila su zadovoljni i porastom tražnje'', dodaje Folrabe, i napominje da je tu indeks skočio sa martovskih 14.4 poena na 36.9 bodova prošlog meseca. Porasle su, međutim, i neizvršene porudžbine na 43.9 poena u odnosu na 17.5 poena u martu. Shodno tome, u planu je dodatno povećanje proizvodnje, pri čemu je taj indikator napredovao na 47.1 poen sa ranijih 44.6 bodova.

 

Akteri u nemačkoj industriji automobila takođe očekuju rast izvoznih poslova. Indeks izvoznih očekivanja u aprilu iznosi 30.9 poena naspram 26.9 poena u martu. Kada je reč o iskorišćenosti proizvodnih kapaciteta, ona se povećala sa 84.2% u januaru na 91.1% odsto u aprilu. Na pitanje koji su uzroci ograničene proizvodnje samo 13.7% menadžera je u aprilu navelo kao razlog nedostatak porudžbina, u poređenju sa 59.8% u istom mesecu 2020. godine.

 

Sada čak 60.4% kompanija kao glavni problem navodi snabdevanje repromaterijalom u odnosu na samo 5.8% u julu 2020. Nekoliko fabrika elektičnih vozila najavljuje da će uvesti skraćeno radno vreme zbog nedostatka silicijumskih čipova. Uprkos dobrom poslovanju, automobilske kompanije planiraju manje zapošljavanje, pa čak i smanjenje radne snage. To je posledica restrukturiranja kroz koje prolazi cela ova industrija. Ambiciozni ciljevi EU u pogledu emisija, primoravaju kompanije u ovom sektoru da ulažu velika sredstva u proizvodnju električnih vozila, koja je, dugoročno, manje radno intenzivna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profit Volkswagen grupe je u prvom kvartalu iznosio 3.4 milijarde evra

 

206662-vw golf 8 karavan02.jpg

 

Profit Volkswagen Grupe nakon oporezivanja iznosi 3.4 milijarde evra u prva tri meseca 2021. godine, što se dugujue najviše skoku prodaje u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu ove kompanije, i opredeljenju kupaca za skuplje modele iz ponude nemačkog proizvođača. Prodaja elektrificiranih automobila VW-a se više nego udvostručila. Dobit ostvarena u prvom kvartalu je gotovo sedam puta veća nego u istom periodu 2020. godine, kada je iznosila 517 miliona evra, usled pandemije koja je dovela do zatvaranja prodajnih mesta i fabrika. Prihodi od prodaje VW-a su od januara do kraja marta porasli za 13% na 62.3 milijarde evra, podstaknuti snažnim uzletom prodaje u Kini od 61.4%, čije se tržište ponovo otvorilo nakon teškog udara pandemije u prva tri meseca 2020. godine.

 

Nemačka automobilska grupacija sa sedištem u Volfsburgu povećala je projekcije profitabilnost za ovu godinu, navodeći da će profitna marža od prodaje iznositi između 5.5 i 7.0 procenata. Glavni izvršni direktor Herbert Dis je rekao na video konferenciji za novinare da kompanija ograničava negativan uticaj nestašice čipova na zaradu tako što usmerava skromne količine nabavki poluprovodnika na aitomobile koji donose veću dobit po vozilu. Finansijski direktor VW-a Arno Antlic saopštio je na konferenciji da će predviđeno jako drugo polugodište pomoći da se nadoknadi ranije izgubljena proizvodnja.

 

Kompanija je takođe objavila da se njeno stanje gotovine poboljšalo na 29.6 milijardi evra, što je novac koji može da koristi za ulaganje u nove tehnologije i električna vozila. Prodaja električnih automobila, kako onih sa pogonom samo na baterije tako i hibrida sa pogon na baterije i unutrašnje sagorevanje, više se nego udvostručila u prva tri meseca u odnosu na prethodnu godinu na 133.000 jedinica. Sveukupno, Volkswagen je u prvom kvartalu prodao 2.4 miliona vozila, što je za 21% više nego lani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordni prvi kvartal za Bentley

 

bentley 200k.jpg

 

Bentley je saopštio da je prvi kvartal ove godine završio sa rekordnom prodajom. Tačnije, u prva tri meseca 2021. godine Bentley je povećao prodaju za 40% u poređenju sa istim periodom prošle godine, što je povećalo njihov profit na 78 miliona dolara. Najveći rast je zabeležen u Kini, i to za čak 187%, pri čemu je tamo posebno bila popularna nova generacija Flying Spura. U Americi je rast iznosio 17%. Najprodavaniji model u prvom kvartalu je luksuzni SUV Bentayga koji je u tom periodu činio oko 40% ukupne prodaje ove marke.

 

Treba podsetiti da je krajem marta ove godine Bentley proizveo jubilarni, i to 200.000-ti automobil u svojoj istoriji (osnovan je inače u januaru 1919. godine). Volkswagen je potpuno vlasništvo nad Bentleyem preuzeo 2003. godine, u poslednjih 18 godina je napravljeno 155.582 vozila, dok je u 84 godine pre toga Bentley proizveo samo 44.418 automobila. Najviše je proizvedeno Continentala GT (80.000 primeraka), a slede Flying Spur (40.000) i Bentayga (25.000).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin povećao prodaju u prvom kvartalu

 

aston dbx 010.jpg

 

Aston Martin je u prvom kvartalu 2021. zabeležio prodaju od 1.353 vozila. Od tog broja čak 746 primeraka čini lukuzni SUV model DBX, čiji udeo je tako u ukupnoj prodaji ove marke iznosio 55%. To takođe znači da je prodaja Aston Martina više nego udvostručena u poređenju sa istim periodom prošle godine, iako je prodaja tada pogođena raznim lokdaunima povezanim sa koronavirusom, posebno u Kini. Prihodi Aston Martina su porasli za 153% na godišnjem nivou na 257 miliona evra, što je premašilo očekivanja tržišnih analitičara. Kompanija je prijavila gubitak od 44 miliona evra za prvi kvartal, mada je to poboljšanje, s obzirom na nedavne probleme kompanije. U Aston Martinu navode da njihovi planovi za 2021. ostaju nepromenjeni, sa ciljem da se proda oko 6.000 autombila, a očekuje se da će se povećati i zarada. Srednjoročni planovi kompanije uključuju cilj da se godišnje proda oko 10.000 automobila do 2024/25.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snažan rast dobiti BMW-a, ali i upozorenje za ostatak godine

 

196756-bmw x6 1.jpg

 

BMW je u prvom tromesečju zabeležio neto dobit od 2.8 milijardi evra, nakon što se zaustavio na 574 miliona evra u istom prošlogodišnjem periodu. Prihod od prodaje porastao je za 15% na 26.8 milijardi evra. Bavarski div je ipak upozorio da očekuje da će ostatak godine ostati nestabilan i da će rast troškova sirovina naškoditi zaradi. Marža pre oporezivanja za glavne operacije proizvodnje automobila će se verovatno pojaviti na gornjem kraju prethodne prognoze između 6% i 8%, objavila je kompanija. Automobilska marža je porasla na 9.8% u prvom tromesečju.

 

BMW je u aprilu zabeležio 370% skok dobiti pre oporezivanja u ovom tromesečju, jer se vratio snažnije nego što se očekivalo u prvom tromesečju poharanom pandemijom prošle godine. Prodaja vozila tokom prvog tromesečja je porasla više od trećine na skoro 637.000 automobila, jer su se isporuke u Kini gotovo udvostručile. Tromesečni rezultati su takođe podstaknuti prodajom prethodno unajmljenih vozila, posebno na američkom tržištu. Prodaja vozila u Severnoj Americi porasla je za 17%. Prodaja njegovih elektrifikovanih modela vozila se više nego udvostručila u tromesečju, kada je kompanija imala koristi i od veće prodaje svojih unosnih SUV modela X5 i X6. BMW je uglavnom izbegao probleme zbog nedostatka čipova. Proizvođač automobila je poznat po svojim snažnim odnosima sa dobavljačima i sarađuje s njima kako bi izbegao smetnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u prvom kvartalu 2021.

 

Ferrari sivo.jpg

Fotografija od xandar sa Pexels

 

U Ferrariju navode da su u prvom kvartalu 2021. godine zabeležili globalu prodaju od 2.771 automobila. To je tek malo više od rezultata u istom periodu 2020. godine kada su prodali 2.738 automobila. U vesti se ističe da je prodaja modela sa V8 motorom porasla za 8.1%, dok je prodaja modela sa V12 motorom pala za 19.6%. Ferrarijev EBITDA (zarada pre kamata, poreza, amortizacije...) je povećana na 376 miliona evra u prvom kvartalu, što je 19% više nego u prvom kvartalu 2020. godine. Neto profit je povećan za 23% na 206 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelaz na električna vozila ugasiće u Nemačkoj 200.000 radnih mesta

 

mercedes eqc 1.jpg

 

Prelaz s motora sa unutrašnjim sagorevanjem na one sa baterijom smanjiće broj radnih mesta u ključnom nemačkom automobilskom sektoru za trećinu, izračunao je institut Ifo. Nemačka vlada je prošle godine produžila program subvencija za kupovinu električnih vozila do 2025. godine kako bi podstakla građane na kupovinu i smanjila emisiju štetnih gasova. Nemačka automobilska industrija je već krenula u istraživanje i razvoj, gradi nove kapacitete za elektrifikaciju, zajedno sa digitalizacijom, što je pomoglo da se sačuva zaposlenost. Sektor trenutno zapošljava oko 613.000 radnika.

 

''Na kocki je između 29% i 36% radnih mesta'', pokazalo je istraživanje instituta, koje je naručilo Udruženje automobilske industrije (VDA). Čak i ako se do 2025. i uvođenja ''elektromobilnosti'' penzioniše oko 86.000 radnika, broj radnih mesta koja bi mogla da budu izgubljena ostaje velik, upozoravaju u institutu. Prekvalifikacija bi trebalo da počne odmah da se ublaže posledice, rekao je šef istraživanja Oliver Falck. Proizvođači automobila mogli bi takođe da vrate u svoje pogone proizvodne procese prepuštene podizvođačima, ali to bi pogodilo dobavljače komponenti, primetio je Falck.

 

''Prelaz na elektromobilnost je veliki izazov, posebno za srednje kompanije u sektoru sanbdevanja'', potvrdio je predsednik Ifoa Clemens Fuest. U 2019. proizvodi vezani za motore sa unutrašnjim sagorevanjem su vredeli 149 milijardi evra, naveo je Fuest. Električni automobili ne trebaju ni glave cilindra, ni pumpe za gorivo, ni svećice ni auspuhe...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan očekuje godišnji gubitak od pola milijarde dolara zbog nestašice čipova

 

nissan-micra 01.jpg

 

Nissan je saopštio da u tekućoj poslovnoj godini očekuje neto gubitak od 60 milijardi jena (455 miliona evra) zbog nestašice poluprovodnika i viših cena sirovina. Prihodi bi u finansijskoj godini koja završava u martu 2022. godine trebalo da mu porastu 15.7%. U godini koja je završila u martu 2021. Nissan je poslovao sa neto gubitkom od 3.4 milijardi evra. U godini ranije gubitak je iznosio 5.1 milijardu evra. Prihodi su mu pali za 20.4%.

 

U tromesečnom periodu koje je završilo u martu neto gubitak je iznosio 612 miliona evra i gotovo se istopio u poređenju sa istim prošlogodišnjim periodom kada je iznosio 5.4 milijardi evra. Prihodi su mu porasli 7%. ''Uspešnost kompanije je tokom cele godine bila pod pritiskom globalne pandemije i to je izazvalo pad prodaje'', naveo je Nissan u saopštenju. Kompanija je zapala u ozbiljne probleme, beležeći pad dobiti i prihoda nakon hapšenja smenjenog predsednika Carlosa Ghosna u novembru 2018. Ghosn je optužen za zloupotrebu poverenja i falsifikovanje finansijskih dokumenata kako bi svoju platu i naknade prikazao manjima. On demantuje te optužbe i krajem 2019. je pobegao iz Japana u Liban, budući da te dve zemlje nisu sklopile sporazum o izručenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota očekuje veću godišnju dobit uprkos nestašici čipova

 

toyota h 5.jpg

 

Toyota je objavila da u novoj finansijskoj godini očekuje 2.4% veću neto dobit uprkos kontinuiranom širenju covida 19 i globalnoj nestašici poluprovodnika. Operativna dobit će skočiti 13.8% procenjuju u Toyoti. Prihod bi trebalo da bude 10.2% veći nego u prošloj finansijskoj godini. Očekuju da će grupa, koja uključuje i Daihatsu i Hino Motor, u finansijskoj godini 2021/2022. prodati ukupno 10.55 miliona vozila, za 6.4% više nego u 2020/2021.

U finansijskoj godini koja je završila u martu neto dobit Toyote je porasla 10.3%, operativna dobit se smanjila 8.4%. Godišnji prihod je pao 8.9%, ali je u poslednjem tromesečju skočio 11.5%. Neto dobit je više nego udvostručena u prva tri ovogodišnja meseca, poslednjem tromesečju Toyotine finansijske godine, na 777 milijardi jena (5.8 milijardi evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova bi mogla da potraje dve godine

 

vw id3 5.jpg

 

Nestašica kompjuterskih čipova širom sveta mogla bi da potraje i pune dve godine, upozorio je šef IBM-a Džim Vajtherst. Zbog manjka čipova procenjuje se da će samo automobilska industrija ove godine izgubiti oko 110 milijardi dolara, a Vajtherst kaže za BBC da tehnološka industrija na sve načine pokušava da isprati ogromnu potražnju nastalu otvaranjem svetske ekonomije. Neke fabrike bile su prinuđene da zatvore svoje pogone sa početkom pandemije 2020. Zastoj u proizvodnji dodatno je pogoršao situaciju u kojoj je tražnja za čipovima otišla u nebo zbog velikog rasta prodaje laptopova, gejming konzola i mobilnih telefona kada su ljudi primorani da ostanu u svojim domovima.

 

''Veliki je period od trenutka kada se tehnologija razvije, počnu da se grade pogoni za proizvodnju do onoga kada čipovi počinju da silaze proizvodnih traka. Iskreno, trebaće nam par godina pre nego što steknemo dovoljno kapaciteta da rešimo problem manjka čipova'', istakao je Vajtherst. Osim toga, napomenuo je da čitava privreda mora da razmotri najbolji način korišćenja čipova. ''Moraćemo da razmislimo i o korišćenju polovnih čipova ili produživanju životnog veka određenih kompjuterskih tehnologija, kao i ubrzanju investicija u gradnju proizvodnih postrojenja'', dodao je šef IBM-a.

 

Mnogi proizvođači automobila otkazali su porudžbine čipova 2020. godine kada su zatvorili svoje fabrike zbog pandemije, ali su sada uhvaćeni u raskoraku jer nisu predvideli da će potražnja za vozilima tako brzo da se vrati. Zbog toga stručnjaci procenjuju da će samo automobilski sektor, usled manjka čipova, biti na gubitku od 90 milijardi evra ove godine.

 

Nestašica delova će blokirati proizvodnju 3.9 miliona vozila u 2021.

 

Automobilska industrija neće moći da završi proizvodnju oko 3.9 miliona vozila planiranih za ovu godinu zbog uskih grla u snabdevanju ključnim elektronskim delovima, utvrdila je nemačka konsultantska kuća Alix Partners. Tih 3.9 miliona vozila je vredno oko 90 milijardi evra, a iznos je gotovo dvostruko veći nego što je procenjeno u januaru. Značajan broj neproizvedenih vozila odraziće se i na prodaji kompanija, rekao je menadžer Alix Partnersa Marcus Kleinfeld, iako će one smanjiti zalihe i time delimično ublažiti taj efekat.

 

U Volkswagenu procenjuju da u prvom tromesečju zbog nestašica nisu uspeli da sklope oko 100.000 vozila. Posledice bi mogle da budu još očiglednije u drugom tromesečju, objavili su nedavno. Ford ove godine zbog zastoja predviđa dodatnih oko 2 milijarde evra troškova. Većina kompanija, uključujući VW i Daimler, očekuje ipak poboljšanje u drugoj polovini godine. Nestašica poluprovodnika već mesecima koči globalnu automobilsku industriju, budući da su se veliki proizvođači u koronakrizi preusmerili na proizvodnju poluprovodnika za potrošačku elektroniku kako bi udovoljili velikoj potražnji. Veliki proizvođači su najavili proširenje kapaciteta, ali to je dugotrajni proces i košta milijarde evra...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...