Jump to content
FAS Euroauto Goran
etibor

Fiat 500L - ključ za točkove

Recommended Posts

Da li je neko ima slično iskustvo?

 

zza800.jpgzza801.jpg

 

Prosto nemam komentar na kvalitet. Odvrtao sam točak da bi namontirao letnje gume i stao nogom na ključ kao i svaki put u poslednjih 20 godina. Odjedanput samo puče. Sreća kod poslednjeg točka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i do kvaliteta ali ima i do krvničkog stezanja točkova.

Ne znam da li si ih ti stezao sam prethodni put ili vulkanizer.... Neretka pojava je da ga vulkanizeri stegnu kao da nikada više ne treba da se odvrne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam iskustvo da se kljuc uvrne oko svoje ose (onaj klasican + ), vulkanizeri su toliko stezali da smo jednom prilikom stavili na kljuc 2m sipku ja sam visio sa nje a cale je skakao na njoj da bi popustili. To nije normalno ali vecina preteze tockove, za vecinu vozila koja sam ja video ide nesto tipa izmedju 80 i 120Nm, a takve sto gaze po kljucu ja sam moment kljucem izmerio i po 160Nm i to pri popustanju, a tako ce manje da pokaze za 10-20%...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam stezao toškove pri prethodnoj montaži.

Slažem se sa vama, kao što YUgisa kaže, i ja sam viđao da se ključ uvrne, ali da pukne, to nisam video. Ali ta šipka nema 2m pa da mogu da toliko napregnem da pukne. Pa to mora da izdrži mnooogo veće naprezanje od mojih 81kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam to je 1000Nm ;) Tj mislim da je preciznije nesto tipa 980... Pa teoretski sa 80kg na 25cm kljucu bi bilo negde oko 200Nm ako sam ja dobro sad na brzaka sracunao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno veliš YUgisa. Proverio sam :)

Pa mora da izdrži barem duplo više od toga.

Ja sam ustvari iznenađen pucanjem šipke, to nikada nisam video ni čuo. Znači loš kvalitet... Da se savila još i da kažem da sam preterao, ali ovako mislim da je neko napravio veliku grešku u proračunu izdržljivosti materijala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to je dobro proracunato, izdrzava nesto vise nego sto je fabricki predvidjeno da se stegne :D Verovatno su mislili da je bolje da pukne kljuc nego da se sjebe navoj :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je jedan vulkanizer na Ivecu zategao toliko da je brezon zarezao felnu,nije pomagla ni poluga nista,na kraju je radio brener i morali da kupujemo novu felnu i brezone.

 

Jos smo imali neki krst koji je dosao uz komplet onaj iz metroa,sajla,trokut,krst i PP aparat.Kad sam proda da odvijem vidim neće,stanem naspram ključa i povučem na sebe kad se ono govance savilo kao da je od plastelina.Čak je toliko bilo zavijeno da ni stari Uniorov nije mogao ništa sem da se iskrivi.

A komšija je polomio dva prsta,kad mu je pukao original Fordov ključ,koji je isto tako mek ko g*vno. 

Ja od tad kovani okasti 19 i poluga i ne razmisljam dal je pretago vulkanizer ili nije.Ćale zimski set montirao kod Bakija,sad kad smo vraćali letnji odvila se sva 4 kao od šale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta da dodam ?

Pametniji popušta. :D:D:D

Inače dosta pomaže podmazivanje brezona grafitnom ili tovatnom mašću.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reklamacija odbijena...

Objašnjenje: ne može se prihvatiti reklamacija jer je mehaničko oštećenje...

Ma ne,crko software na ključu 😁😂😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da nadjem podatak na koliko Nm se zatezu srafovi na celicnim 15' i 16' felnama na fiat 500l. 

Zna neko? 

Kupio bih kilo kljuc i sam menjao letnji / zimski set. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L -    16"STEEL / POP    2014 - 2016    65 ft-lbs
500L -    16"ALUM. / EASY    2014 - 2016    90 ft-lbs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To je to :thumbup: , podaci iz eLearn koje ja imam (doduse za Bravo benzinac) su 77-95 Nm za celicne i 110-132 Nm za alu felne.

Te vrednosti se vrte za vecinu modela, a vrednosti iznad u ft-lbs su otprilike sredina navedenog opsega iz eLearn:

 

Untitled.thumb.png.d58159ad1e99c6e2b755258827d3c645.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Extra, hvala. Trazio sam i nailazio na nekoliko razlicitih podataka. Npr znam da za Ceed ide u nekom opsegu sve do 110Nm pa mi se ovih 90ak ucinilo malo. 

A pozeleo sam da sve ovo pocnem sam da radim jer sam gledajuci i citajuci po netu saznao da vulkanizeri uglavnom preteruju sa zatezanjem pa ljudi upadaju u razne nevolje zbog toga. 

Ne zelim da mi se tako nesto desi.. Nikada. 

Edited by dvla

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, dvla said:

jer sam gledajuci i citajuci po netu saznao da vulkanizeri uglavnom preteruju sa zatezanjem

Pored pretezanja srafova - redovan "hobi" im je takodje i prepumpavanje guma. I to uglavnom drasticno, tako da je najbolje da covek i o tome povede racuna. Izuzetno precizan manometar digitalac je imao da se naruci vec za par $ kod brace. Izuzetno korisna stvar i za redovne provere, kontrole pritiska na nagle promene spoljne temperature, dopumpavanje pred duzi put/opterecenje, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pre 7 godina sam kupio moment ključ u Lidlu u Slovackoj za 5.99 €, koristim ga za sad samo za dotezanje točkova. Imam po dva kompleta za svako auto, pa sezonski to menjam sam. Prvo zatezanje na 100kn, drugo za nedelju dana na 120 kn i to je to. Inače to radim sam jer mi je vulkanizer ukrivo zavrnuo jedan šraf točka na autu tada starom 2 godine, pojeo sam se kao lebac... Od tad isključivo sam svoj majstor, treba još da je lep dan, i to je to

 

b9588cb3662c93f5934853336a5f7dd7.thumb.jpg.cf214061ad3c5e027364727f2e1e14d0.jpg 5e021b1c9da6e578fb7f917d8138bdd7.thumb.jpg.a2cf387f821985fe7e4bd702e7b191f8.jpg
 

Edited by Ivan
Sredjene slike, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali kilo kljuc 5.99:D

Kako radi biloxxi dizalica? Vidim da ih ima u metrou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 4/1/2016 at 8:40 AM, etibor said:
Da li je neko ima slično iskustvo?
 
zza800.thumb.jpg.fa975fe8a9fe4a766bd5c70ac3152843.jpgzza801.thumb.jpg.5797b5f94fc94f514cd2517857e7fe3f.jpg
 
Prosto nemam komentar na kvalitet. Odvrtao sam točak da bi namontirao letnje gume i stao nogom na ključ kao i svaki put u poslednjih 20 godina. Odjedanput samo puče. Sreća kod poslednjeg točka...

Kolegi isto ovako pukao ključ za točkove na službenom 500l. Pošto imamo zavarivače u firmi probali smo da zavarimo to, neka je legura i ne ide sa co2. Rešenje - kupili smo "pravoslavni" + ključ za taj auto, ovaj slomljen ubacili u gepek i tako je i prodat...

2 hours ago, dvla said:
Ali kilo kljuc 5.99€
Kako radi biloxxi dizalica? Vidim da ih ima u metrou?

Biloxi radi pa ubija. Pre mesec dana sam joj zamenio ulje i podmazao zglobove, diže kao velika. I ova je uzeta u metrou ima sigurno 10 god
 

Edited by Ivan
Skinuti visestruki TT potpisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...