Jump to content
FAS Euroauto Goran
deki87

Dihtovanje klapne za gašenje na JTD motorima

Recommended Posts

Uglavnom kod vecine jtd motora klapna za gasenje pored osovine pusta ulje i onda masti aktuator,a dalje se ulje sliva na termostat pa na creva koja vremenom nagriza i koja hoce da puknu i da naprave nevolju....uglavnom se semering unutar kucista gde ide osovina stvrdne i prosiri i otuda ulje usled pritiska i ulja iz turbine.

Prvo sto treba uraditi je skinuti klapnu sa usisne grane, zatim odsrafiti aktuator koji drze 2 torex srafa i skinuti ga,zatim ima 2 nacina skidanja osovine.

Prvi je ubaciti deblji srafciger izmedju isovine i kucista i udarati dok ne ispadne ili skinuti cep sa druge strane i onda odkaciti zeger koji drzi osovinu.

 

Kad se izvuce osovina sve lepo oprati nekim sprejem ili benzinom zatim izvuci semering, pre izvlacenja osovine treba skinutu klapnu koja zatvara usis. Kad skinete sve onda izvucete semering i videcete koliko ima lufta, ono sto vam treba je oring gumica odgovarajucih dumenzija koja ce knap da se navuce na osovinu kada nadjete to prvo staviti sajbnu na osovinicu pazite da vam ne ispadne kad skidate.

Onda navuci semerin a iza njega oring gumicu ,zatim gurnuti sve tako u leziste osovine u kucistu. Onda sa druge strane gde ste izbili cep morate da vratite zeger, ako nemate odgovarajuci alat bice tesko vratiti ga,kad vratite zeger onda vracate cep i nabijete ga lepo.

Kad sve to odradite onda vratite aktuator i sve ostalo kako ste skinuli....evo jedna slika kako izgleda kad se rasturi.

IMG_20150425_095821.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično objašnjeno, samo stavi neke dimenzije gumica i semeringa.

Čisto da ima spremljeno kad krene da rastura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za semering sledeci put kad rasturam drugu,a za gumicu kad izmerim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazi mi za sta sluzi zeleni dzek tacno ispod ove klapne.juce sam malo brisao tuda i otkacim ga iz njega curi ulje.sve se slivalo unutra.ali dzabe sam brisao jer moram to nekako resiti tu klapnu mislim da vise nekapa dole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko sto rece ivan davac temperature vode...pa predihtuj spoj izmedju creva i klapne i stavi gumicu kao gore sto je objasnjeno i nebi trebalo da pusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa odvoji jedan dan...imbus 8 rasrafi crevo i klapnu i sve ko sto je objasnjeno uradi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam vozio do zrenjanina i nazad nisam spustao ispod 120 jedino kada sam morao kociti.dosao kuci klapna suva.da napomenem da sam navukao onu gumicu sto je na klapni i sada ne curi nigde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima kao neka gumena kapica da je nazovemo.slikacu pa cu okaciti.ona je bila spala odnosno izdigla se i nije nalegla lepo.ja sam je nekako uz pomoc srafcigera tankog vratio nazad pazeci da je ne probusim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to zastita na aktuatoru i to si nema veze sa ovim....kad operes klapnu nece to od jednu voznju da pokaze treba mu 2-3 dana bas dobro gazenje da izbaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi izmerio gumicu i semering? 

Jel ista mera kao na MJET 8V?

Spremam se za ciscenje klapne, gasenje je malo nemirnije nego sto ja ocekujem, pa kad vec cistim da i to odradim.

 

Ako sam dobro razumeo, zapravo predlazes samo da se na ceo sklop jos doda jedna gumica koja tu ni ne postoji sada. Gumica koja ce bolje dihtovati da se ne sliva ulje u aktuator i ona ide poslednja u sendvicu koju si naveo? Ona zapravo dihtuje sa kucistem?

 

Da li gumica otezava okretanje klapne nekim slucajem, posto je nakon toga pretpostavljam sve knap kad se osovina postavi na svoje mesto i ta gumica se verovatno mora malo pritisnuti?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce smo skidali moju klapnu, ocistili je, ali nisam stavljao gumicu. A trebao bih.

E sad, ja nisam siguran kako ta klapna treba da radi, nazalost nisam snimio svoju.

Kad nema kontakta klapna je otvorena, kad dam kontakt pomeri se malcice i stoji i dalje potpuno otvorena.

Kad iskljucim kontakt ona pocne da se zatvara, ali to zatvaranje nije tecno vec radi zub po zub, i desi se da ne stigne skroz do kraja sa zatvaranjem i onda samo otpusti motoric i klapna se opet otvori.

Da li tako treba? Malo mi je nemirnije gasenje. Sad je bolje, ali treba jos mirnije po meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo da osvezimo,nisam ulazio pa nisam video pitanje,to sto se kod tebe desava nije dobro ne treba tako da radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako treba da radi. Kad dam kontakt klapna samo odreaguje, pretpostavljam proveri poziciju. Kad ugasim, ona se zatvara ali bukvalno korak po korak. Kad smo rasklopilo deo gde su zupcanici tu se vide kontakti kao lepeza rasporedjeni, kad zatvara klapnu bukvalno ife korak po korak preko svakog kontakta. Nekad ne stigne skroz do kraja da zatvori i samo otpusti da se otvori.

Gasenje je mirnije kad ga gasim cim stanem, ako malo izblejim u mestu onda je nemirnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

u vezi motora 1.9 jtd 81kw imam pitanje. NAime, u zadnje vrijeme počelo mi je curiti ulje na jednom dijelu. Ništa strašno. Idem majstoru radi velikog servisa tek na ljeto, ali bih želio da znam kako se zove dio na koji mi pušta ulje. Tako ću se moći raspitati oko cijene novog dijela. Ne ide mi se u servis samo zbog toga da pitam kako se zove dio, a i servis u koji idem je u susjednom gradu.

 

NA SLICI SAM ZAOKRUŽIO MJESTO gdje se nalazi taj dio. Kada se skine ovaj zaštitni plastični poklopac, ispod se nalazi taj dio koji liči na plovak za ribolov i na njemu pušta ulje, koje se sljeva niz žicu koja je prikopčana na njega i vodi negdje u motor.

 

Hvala puno

12.jpg

gledao sam onaj priručnik ali nisam siguran koji je dio u pitanju. Liči mi na ovaj  Pneumatic actuator on throttle body

Takođe, i kod prijatelja sam primjetio da pušta ulje na istom dijelu. DAkle, izgleda da je uobičajeno da tu curi.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je to masno...kako sam uzeo auto, a to je već 7 godina ili nešto preko 125000 km.

Postoji neki dihtung, koji drži par meseci pa ista priča. :yes

 

Uglavnom, nije ništa strašno, ali opet ne bi trebalo da se "masti".

 

A kako reštiti to - ne znam. Samo pun gas. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko dugo klapna treba ostati u zatvorenom polozaju? Kod mene ostane samo djelic sekunde...

Probao sam dvije klapne i jednako rade tako da pretpostavljam da je to ok?

Edited by Zafree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...