neshaoct 9592 Posted March 29, 2015 Hamiltonu pol, Verštapen najuspešniji tinejdžer u poslednjih pola veka Aktuelni šampion Formule 1 Luis Hamilton startovaće sa pol pozicije i na drugoj trci ovogodišnjeg šampionata, Velikoj nagradi Malezije. Vozač Mercedesa je do druge pol pozicije ove sezone, a 40. u karijeri, došao sjajnim krugom u kišovitim uslovima na stazi Sepang od 1:49.834 minuta. Drugo mesto, sa 74 hiljaditinke zaostatka, zauzeo je Sebastijan Fetel u Ferariju, dok će treći na startu trke, u nedelju u 9 časova, biti drugi vozač Mercedesa Niko Rozberg. Kvalifikacije u Maleziji su trajale pola sata duže nego što je planirano zbog jakog pljuska. Na stazi je u jednom trenutku bio i sejfti kar, ali su ipak nekako privedene kraju. Ostali vozači bili su daleko iza najbolje trojice, čemu u prilog ide i to da je vozač Red Bula Danijel Rikardo, koji će se pridružiti Rozbergu u drugom startnom redu, bio više od sekunde iza Nemca. Njegov timski kolega Danil Kvjat imao je peto vreme, za tri stotinke bolje od onog koje je postavio Maks Ferstapen u bolidu ekipe Toro Roso. 17-godišnji Holanđanin je oduševio svojim izdanjem u kvalifikacijama, posebno zbog činjenice koga je sve ostavio iza sebe. Felipe Masa u Vilijamsu je bio prvi iza Ferstapena, a prvu desetoricu kompletirali su vozač Lotusa Roman Grožan, Valteri Botas u Vilijamsu i vozač Zaubera Markus Erikson. Trka će se održati u nedelju, naravno, uz direktan prenos na Sport Klubu i ako bude ovakvo vreme ponovo, nema sumnje da nas čeka spektal. Rezulltati kvalifikacija za Veliku nagradu Malezije: 1. Luis Hamilton (Velika Britanija) Mercedes 1:49.8342. Sebastijan Fetel (Nemačka) Ferari 1:49.9083. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes 1:50.2994. Danijel Rikardo (Australija) Red Bul 1:51.5415. Danil Kvjat (Rusija) Red Bul 1:51.9516. Maks Ferstapen (Holandija) Toro Roso 1:51.9817. Felipe Masa (Brazil) Vilijams 1:52.4738. Roman Grožan (Francuska) Lotus 1:52.9819. Valteri Botas (Finska) Vilijams 1:53.17910. Markus Erikson (Švedska) Zauber 1:53.026 Maks Verštapen najuspešniji tinejdžer u poslednjih pola veka Maks Verštapen, 17-godišnji vozač ekipe Toro Roso, startovaće sa šeste pozicije na Velikoj Nagradi Malezije, što je najbolji rezultat jednog tinejdžera u kvalifikacijama u poslednje 54 godine. Mladi Holanđanin se odlično snašao u kišnim uslovima u Sepangu, i startovaće iz trećeg reda zajedno sa svojim kolegom iz tima, Rusom Danilom Kvjatom. Maks je takođe izjednačio najbolji kvalifikacioni rezultat svog oca, Josa, koji je na Velikoj Nagradi Belgije 1994. startovao sa šestog mesta. Hamilton: Odradili smo dobar posao ''Mislim da je prvi krug bio veoma dobar, ali uvek je teško kada izađete, jer na samom startu ne znate šta možete da očekujete i koliko treba da rizikujete. Uz to smo bili i oprezni, zato što niko od nas nije tokom nedelje vozio na vlažnoj stazi. Generalno mislim da smo uradili dobar posao, jer smo obojica ovde.'' Fetel: Očekujem mnogo Sebastijan Fetel ubacio se između Mercedesa na kvalifikacijama za VN Malezije i pokazao ko će im biti najveća pretnja. ''Mislim da smo veoma inteligentno odradili ove kvalifikacije. Uvek je interesantno kada se smenjuju kiša i sunce. Druga pozicija je veoma dobra, vidi se da smo konkurentni.'' Četvorostruki šampion očekuje mnogo od svog Ferarija i na trci. ''Očekujem borbu za pobedu. Zato ja dolazim na trku. Zato Ferari dolazi na trku. Mnogo će zavisiti od guma i od vremenskih uslova, ali veoma sam optimističan'', najavio je Nemac. Marusiji dozvoljeno učešće na trci Bolidima Marusije dozvoljeno je učešće na VN Malezije iako nijedan od bolida nije ispunio kvalifikacionu normu. Kao što verovatno znate, svaki bolid mora da ima vreme koje je u okviru 107% vremena od pol pozicije, a to nisu imali ni Vil Stivens ni Roberto Merhi. Ipak, organizatori trke su im progledali kroz prste, jer su ''vremenski uslovi bili izuzetno teški, a obojica su postigli zadovoljavajuće rezultate na slobodnim treninzima''. Merhi će tako debitovati u F1 karavanu, a on je bio četiri desetinke iza tih čuvenih 107%. Stivens nije ni izlazio na stazu, ali ipak će mu biti dozvoljeno da započne trku. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 29, 2015 Bravo Sebastijan Koliko mi se nije sviđalo da Fetel vozi za Ferari toliko me je radovalo. Fantastična trka (kao i uvek) za njega , odlična taktika.Definitivno Ferariju treba još jedan Fetel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted March 29, 2015 Čoveka uglavnom ne vole jer je . Ja ga gotivim i drago mi je zbog njega.A najdraže mi je jer se ponovo svirala Fratelli d'Italia, najlepša himna Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted March 29, 2015 svaka cast ferarriju i vetelu na pobedi,nisam ljubitelj vetela,al bravo za njega,doneo je ferariju pobedu,sjajnom voznjom,al i taktikom,koju je koristio i u redbulu i tako rasrafio dominaciju mercedesa.bravo i za raikonena,koji je zavrsio 4ti,iako je na pocetku trke imao defekat za gumom,mislim da je najvise obilazio u ovoj trcihttp://www.f1-serbia.com/najnovije/vettel-posteno-smo-pobedili-mercedes Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pelemasca 0 Posted March 29, 2015 odlicna trka,jos je falilo da kisa padne u zadnjih 10 krugova i da nastane opsti haos.... Veliki podstrek za Ferrari,culi smo i videli Hamiltona nervoznog kada ne ide sve po pravilu... Steta za Hondu ,cekam njihovu prvu celu trku,valjda odustaju iz predostroznosti,pohvale za Verstapena,najmladjeg vozaca u bodovima u istoriji (ili kad vec) ,sta reci za novajlije koju su sa 3 kruga zaostatka ipak zavrsile trku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted March 29, 2015 Istorija se ponavlja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 29, 2015 Ali, McLaren...ooooovoliko slaaaaab... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 29, 2015 ....zajedno sa Hondom. Honda nikad slabija, McLaren nikad sporiji.Kada bi se ponovila istorija 1988/89, mada sigurno ove godine neće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted March 29, 2015 Negde sam pročitao (zaboravih da stavim link),da je pritisak nadpunjenja kod svih vodećih proizvođača motora F1, neverovatnih 500 bara. Hondin motor je u Melburnu bio uštroje na 250 bara,a za Maleziju su planirali oko 300bara, jer još uvek testiraju motore u odnosu na staze. U Australiji je vazduh ne toliko vruć,ali zato izuzetno suv, dok je u Maleziji izuzetno vlažan. Honda nije početnik,već je samo oprezna,a prave rezultate će početi da pokazuje tek oko polovine trkačke sezone !Mercedes i Ferari se nalaze pod lupom tehničkih komisija FIA,jer se sumnja da su nešto radili sa protokom goriva (100 kg/1h). Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 29, 2015 Maximalni dozvoljen pritisak goriva do dizni je 500 bara. Tako Fia kaže.Turbo je ograničen na 3,5 bara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted March 29, 2015 Onda su pogrešno napisali, i meni je zvučalo neverovatno. Čini mi se da je "F 1 Srbija". Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 29, 2015 (edited) Zamisli 500 bara da uguraš u cilindar pa još to sabiješ. I ako se ništa ne odvali rokneš gorivo i pustiš varnicu. Ludilo.Navodno najači motor u istoriji F1 je bio BMW M12/13, taj četvrtak sa 1,5 l i sa max. boost-om od 5,5 bar razvijao te 1986. godine na kvalifikacijam oko 1350-1400 ks.Na trkama je naravno max. pritisak bio manji priča je da sa 3,8 bara izvučeno 1987. oko 900 ks. Edited March 29, 2015 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted March 29, 2015 I ovi danas kažu da motor bez problema može da razvije 1000ks, ograničavajuća okolnost su samo 4 motora za celu sezonu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 29, 2015 i maximalni protok goriva. Ipak koliko goriva toliko i snage (+ finese). Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 30, 2015 Plus ovi stari motor ima je**** turbo rupu. Ali F1 ko F1 već godinama sport za zaspati tokom trke. Ali ko je jučer gledao MotoGP taj je uživao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted March 30, 2015 motoGP je za gledanje trenutno kud i kamo zanimljivije takmicenje od F1, minimum taktike, maksimum voznje...sustina moto sporta Quote Share this post Link to post Share on other sites