Jump to content
FAS Goran
bijocanin

Fiat nuova Croma 1.9 MJet 120 - seckanje, trzanje pri ubrzavanju

Recommended Posts

Pozdrav svima.(Croma 1.9 mjtd 120hp 2006g) Hteo sam da se raspitam kod vas za jedan problem koji ne mogu da resim vec neko vreme(od pocetka vlasnistva :laughing: ), a na ovom forumu i na netu generalno nisam naisao na nekog ko ima istu manifestaciju problema sa trzanjem.

 

U toku kupovine Crome vozio sam oko petnestak minuta i nisam primetio bilo kakav problem sa trzanjem i kakav sarm maler posle pogodbe i kupovine krenem autom kuci i osetim da auto secka - gubi na trenutke snagu kad pritiskam gas. Mislio sam da je mozda do filtera goriva ili od duzeg stajanja, ali definitivno nije do toga Majstor koji je radio mali servis na dijagnostici nije uocio nikakav problem i izgleda nije hteo da se udubi u problem. Kad sam otisao kod drugog majstora i kad ga je on vozio ukljucila mu se greska EGR-a ui auto je prsao u Safe mod, (kaze dobro je sto se desilo dok je kod njega), on je onda stavio lim na egr-u  i rekao da moram da kupim novi egr. Ciscenje nije morao da radi obzirom da nije bio znacajno prljav.

 

Moram da priznam da nakon toga nije vise trzao, ali je potrosnja porasla na 9 litara (medjugradaska), do tad je bila 7,5 Pa sam ja resio da kupim novi egr. Kupio sam Pierburgov I jbg kad mi je majstor zamenio EGR ih predao mi auto opet sam provalio da trza secka kad dodajem gas. Da li je neko imao slicno iskustvo?

Generalno auto ide kao mecava, ali je seckanje precesto da bi mogao da ne obracam paznju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel na nekoj odredjenoj brzini secka, u kojoj brzini? Jel to konstantno ili s vremena na vreme? Nisi trebao da kupujes EGR, trebao si da odes dmo nekog krstenog servisa i da ti ga ugasi softverski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trza kad prebacujem u vecu brzinu, iz prve u drugu ili iz cetvrte u petu. 

Kad je konstantntna brzina sve je u redu.

Imam DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao isti problem i u pocetku sam cistio EGR svakih 10000 Km, onda sam ga zatvorio sa limenom plocicom. Tad se mi je nakon nekoliko Km upalilo svetlo za motor ali auto nije išao u Safe mode.

Odtad dalje nisam imao vise problema. Tako sam se vozio 20000Km, onda sam EGR softwerski zatvorio. Na slovenackom forumu su neki stavljali novi EGR i isto im se greska ponovila, zato sam zakljucio da ga je bolje zatvoriti.

Odkad je zatvoren nisam vise trebao cistiti MAP senzora i auto lepo vuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se zatvori?

Merio sam potosnju pre i posle zatvaranja.

Pre je bila 7,5 a do ke stajao lim bila je skoro 9.

Merio sam metodom punog rezervora , pa kad predjenm 100km ili jos bolje 200 sipam i vidim tano koliko trosi.

Dok je egr bio zatvoren nisam mogao da se nasipam goriva, jedina sreca je sto je tad pocela cena da pada. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao slican problem na Doblu sa tim motorom.Meni je katalizator bio zapusen.kad smo ga skinuli drugi auto.SVe mi nesto mirise da je nesto oko DPF/a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si ga fizicki zatvorio.a ne i softwerski, zato je i trosio vise.

Bas tako, zato sam i kupio novi misleci da ce da se resi problem, ustvari tako mi je i majstor predlagao, s tim sto je on spominjao polovan,

a ja sam uzeo nov Pierburgov.

 

 Nisam siguran da je proverao parametre na diznama, .

 

 

Pitam se da li turbina moze da izazivava ovakve stvare , obzirom da se desava kad ubrzavam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja potrosnja sa blokiranim klapnama na usisnoj grani (110KW motor) i blokiranim EGR sa plocicom (upaljeno svetlo za motor) je bila oko 7,5.

Kad sam zamenio usisnu granu i softwerski ugasio EGR se je smanjila na 6,4.

Mozda bi trebao ocisiti usisnu granu. Kad je ta vrlo prljava brzo ti uprlja i novi EGR. U nekom momentu se preko EGR smanjuje pritisak u usisnoj grani i tada ide zrak iz grane u izduvnu cev. Tad ti uljane pare ulaze u EGR i to ga jos brze uprlja.

 

 

Prljanje EGR mozes smanjiti sa limenom plocicom sa cetiri rupe:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-Valve-Blanking-Plate-For-Fiat-Lancia-Opel-Alfa-Romeo-1-9-16V-2-4-20V-JTD-/321147939417

Edited by Bostjan66

Share this post


Link to post
Share on other sites

A imas li neki zvuk u tom trenutku kad zatrza? Mene zeza egr na cromi od 110kw, i ja dobijam i zvuk prilikom trzanja, neko kao zvizdanje, skripa.
Inace, sto se tice plocice, meni je deki87 napravio ovakvu plocicu:
http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-valve-blanking-plate-VAUXHALL-CDTi-FIAT-ALFA-1-9-2-4-JTD-JTDM-SAAB-1-9-CDTI-/110902313955

trebalo bi da je montiram ovih dana da vidim da li resava problem, tako da ne znam jos koja je bolja, da li ova sto sam ja uzeo sa jednom rupom od 9mm ili ta od 4 rupe, u svakom slucaju, montiraju se na razlictim mestima.
Svakako, ako si u mogucnosti, daj nekom da ti ugasi egr softverski i fizicki ga blokira, to je provereno resenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A imas li neki zvuk u tom trenutku kad zatrza? Mene zeza egr na cromi od 110kw, i ja dobijam i zvuk prilikom trzanja, neko kao zvizdanje, skripa.

Inace, sto se tice plocice, meni je deki87 napravio ovakvu plocicu:

http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-valve-blanking-plate-VAUXHALL-CDTi-FIAT-ALFA-1-9-2-4-JTD-JTDM-SAAB-1-9-CDTI-/110902313955

trebalo bi da je montiram ovih dana da vidim da li resava problem, tako da ne znam jos koja je bolja, da li ova sto sam ja uzeo sa jednom rupom od 9mm ili ta od 4 rupe, u svakom slucaju, montiraju se na razlictim mestima.

Svakako, ako si u mogucnosti, daj nekom da ti ugasi egr softverski i fizicki ga blokira, to je provereno resenje.

Nisam cuo neki specifican zvuk, osim sto ceo auto poskakuje u tim trenucima.

 

Da li to znaci da sam bezveze kupio novi egr, kad moram da ga blokiram i softverski iskljucim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je 100% problem do njega, onda jeste nažalost kupljen bespotrebno.. Bio je još jedan takav slučaj sa cromom, mislim da je nick Nikola1978, kupio nov egr pa imao problema i sa njim :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moja malenkost je imala problem sa novim EGR-om, elem kupio sam novi EGR, zamenili mi ljudi, ono jos gore, onda sam ga vratio u radnju kao neispravnog, napravili su mi plocicu u servisu i ocistili su mi i vratili stari EGR nazad, i od tada nikakvih problema, mislim vec 2 godine.

Edited by barcode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se plocica za EGR tice mislim da je bolje da se stavi na stranu gde dodze EGR montiran na usisnu granu. Na toj strani plocica sprecava ulaz prljavstina iz grane u EGR.

Zvizdanje u skripanje se i kod mene nekad cuje u malim obrtajima i mislim da je problem u plivajucem zamajcu. Znate da li je moguce za Cromu dobiti normalni (ne plivajuci) zamajac i kakva je voznja sa normalnim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi kolega,

shvati da ti je jeftinije uzeti nov plivajuci zamajac, nego da trazis neki koji nije plivajuci (a usput i ne postoji).

Zasto je jeftinije? Narodski, jel ti lepo kad potopis gas, a bubrezi ti se lepe za sediste? Jeste? Kad ne bi imao plivajuci, prilikom potapanja gasa, vrlo brzo bi ti se nasao menjac u krilu, koliko bi ga otkinuo. Plivajuci zamajac je tu da bi ublazio enormno velike udarce radilice, linearno s povecanjem obrtnog momenta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni pločice sa rupom od 9mm,kao i ona sa tri rupe od 6mm,nisu rešile problem. Tek kad sam ga skroz blokirao, auto je prodisao, neprepoznatljivo bolje vuce do 2000rpm. Naravno, posle nekog vremena se upalila greška zbog blokiranog egr-a, ali to je sve. Videću i to da rešim, ne volim da gledam bilo kakvu grešku :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...