bestprice 0 Posted November 10, 2014 (edited) Pozdrav svima, Od skoro sam vlasnik Alfe 159 16v JTDm, pravo je zadovoljstvo i uzivanje voziti je ali imam par problema Primetio sam da kada ga poteram u sestoj brzini (mozda i petoj, moram ponovo da proverim), i kada kazaljka pokazivaca pritiska turbine dodje do maksimuma, za trenutak padne i malo se spusti (ne ispod polovine), pa se opet podigne na maksimum. Ovo moze da se desi i par puta u toku jednog ubrzanja. Zna li neko u cemu je problem? Edited November 13, 2014 by neshaoct skinut višak koji od teme pravi ''kupusaru'' Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted November 10, 2014 Kada kazaljka padne da liauto izgubi vucu ponasa se cudno? Ako ne onda je nesto oko kazaljke ili davaca.Prvo moguce da te zeza regulator pritiska goriva ili nesto oko sistema za napajanje. Da se prvo prikaci na dijagnostiku pa da se vidi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bestprice 0 Posted November 11, 2014 (edited) Pa u pitanju je i prilicna brzina, nisam siguran da li izgubi vucu jer i dalje nastavlja da ide brzo, moracu ponovo da ga poteram pa da primetim da li opadaju i obrtaji motora... Edited November 13, 2014 by neshaoct skinut višak koji od teme pravi ''kupusaru'' Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 11, 2014 Oko pada pritiska turbine nadam se da će se javiti neko sa istom mašinom, pa će ti dati precizniji komentar. Tu može biti više stvari problem ovo su samo nagađanja. Na dijagnostiku svrati kod nekoga, 5 minuta posla, a znaćeš mnogo više na čemu si. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted November 11, 2014 Kako ne znas jel izgubi snagu, pa valjda osetis da cimne ili tako nesto. Da od onoga da vuce imas osecaj u tom periodu kada padne kazaljka kao da si pustio gas ili ne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bestprice 0 Posted November 11, 2014 (edited) Nisam bio siguran, sada sam ga probao, vozio u cetvrtoj 140 i nije bilo nikakvih problema, nisam stigao do 6. zbog uslova u saobracaju.. Elem, mislim da sam preduhitrio sa pitanjima ali videcemo.Auto ne gubi snagu, vuce sve vreme, slucaj je sledeci, kada se ustali na odredjenoj brzini kazaljka se spusti, opet dodavanjem gasa podize se na maksimum i zadrzavanjem papucice gasa na novom polozaju ona se opet malo spusti.Pre neki dan kada sam i posumnjao u nepravilan rad cini mi se da naglim pritiskom papucice do kraja u sestoj ona je skakala do maksimuma i zatim se malo spusti pa opet dodje do maksimuma (sve vreme drzim papucicu do kraja), sve vreme auto ubrzava, mislim da je to normalno za ovaj auto, vase misljenje? Edited November 11, 2014 by bestprice Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted November 11, 2014 Pa ako ne zeza to je i normalno da ce na konstantnoj brzini pritisak da bude manji nego na punom gasu i ubrzanju kada puni do maksimuma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bestprice 0 Posted November 11, 2014 Da to mi se cini da je ok, samo moram da proverim da li pri patos gasu u sestoj, a vuce od na primer 2000 obrtaja, da li se desava ono sto sam opisao gore. Po meni izgleda da je to ok ukoliko kazaljka obrtaja u isto vreme napreduje konstantno ka vecim vrednostima.Inace zvao sam Ivana - Kicu, rece mi da ne vredi samo dijagnostika jer ona moze da odredi jedino pravac u kom da gleda, a za dalje mora auto da se ostavi na proveru kako bi se videlo da li i sta nije u redu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted November 11, 2014 Pa na dijagnostiku moze da se vidi rad regulatora koliko i da liotvara-zatvara,a i pritisak goriva nebi bilo lose da se izmeri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 13, 2014 Ne trpamo sve što nas zanima u jednu temu jer time pravimo sadržaj foruma koji nije pregledan. Od sadržaja foruma koji nije pregledan niko nema koristi.Svako pitanje - nova (posebna) tema. Nisam bio siguran, sada sam ga probao, vozio u cetvrtoj 140 i nije bilo nikakvih problema, nisam stigao do 6. zbog uslova u saobracaju.. Šestom slobodno možeš da voziš i 80 na sat, pa i manje. 140 u četvrtoj je mučenje za taj auto i njegov motor. Nema potrebe za tim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 13, 2014 Pa to ga je isprobao sa maksimalnim ubrzanjem, da vidi kako se ponaša. Ne vozi ga sigurno tako stalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bestprice 0 Posted November 13, 2014 (edited) Ne trpamo sve što nas zanima u jednu temu jer time pravimo sadržaj foruma koji nije pregledan. Od sadržaja foruma koji nije pregledan niko nema koristi.Svako pitanje - nova (posebna) tema. Nisam bio siguran, sada sam ga probao, vozio u cetvrtoj 140 i nije bilo nikakvih problema, nisam stigao do 6. zbog uslova u saobracaju.. Šestom slobodno možeš da voziš i 80 na sat, pa i manje. 140 u četvrtoj je mučenje za taj auto i njegov motor. Nema potrebe za tim. Sigurno da znam kako se voze automobili, pogotovo ovaj vozim ekonomicno, sa povremenim izletom u visoke obrtaje.Elem, danas sam isprobao ponovo sestu brzinu, od 2000 obrtaja patos gas i desavanja su sledeca:Pritisak turbine skace na maximum pa se malo spusta, obrtaji rastu ali prate pritisak pa i oni padaju sa pritiskom, ne mnogo za 200 obrtaja na primer, ali auto sve vreme ubrzava. Kao da se turbina puni sve vise. To se desava par puta, 2-3, a za to vreme skala brzinometra dodje do 160 km/h.E sad, ako neko ima iskustva sa ovim autom i motorom (1.9 jtdm, 150ks, 6 brzina) neka prenese svoja zapazanja. Edited November 13, 2014 by bestprice Quote Share this post Link to post Share on other sites
zrnke 41 Posted November 13, 2014 Imam taj motor i nema tog ptekida. Niti bilo kakvog variranja obrtaja, ksda mu potopis gas, vuce i vuce Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 13, 2014 Ja sad nisam najbolje razumeo, znači ipak imaš blagi pad obrtaja sa padom pritiska? U tim trenucima moraš imati i zastoj u ubrzanju sigurno... U suprotnom, sve se kosi sa normalnom logikom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zunto 517 Posted November 13, 2014 ovako stanje turbine se najboljevideti na osnovu kazaljke,u mirovanju tj.leru kazaljka mora da bude na 0 ( nuli ),znaci ne sme da ima bilo kakva odstupanja.Prilikom naglih ubrzanja prutisak u turbini treba daraste i da se smanjuje bez ikakvih trzanja u voznji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 738 Posted November 13, 2014 Ja bas nisam razumeo, "obrtaji rastu ali prate pritisak pa i oni padaju sa pritiskom, ne mnogo za 200 obrtaja na primer" Cini mi se da hoces da kazes da prilikom inicijalnog ubrzanja sa 2000 obrtaja, pritisak turbine dostize maksimum. Obrtaji se povecavaju odredjenom brzinom i kasnije je ta brzina povecanja obrtaja manja. (brze stigne od 2000 do 3000, nego od 3000 do 4000 obrtaja) Za to vreme, kako se podizanje obrtaja usporava, tako opada i pritisak turbine. Auto nema prekide prilikom ubrzavanja, tj nisam procitao da si ti to negde osetio, vec da ti samo vidis da pritisak turbine opada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bestprice 0 Posted November 14, 2014 ovako stanje turbine se najboljevideti na osnovu kazaljke,u mirovanju tj.leru kazaljka mora da bude na 0 ( nuli ),znaci ne sme da ima bilo kakva odstupanja.Prilikom naglih ubrzanja prutisak u turbini treba daraste i da se smanjuje bez ikakvih trzanja u voznji.Upravo tako, na leru je kazaljka pritiska turbine UVEK na nuli, ni jednom nisam primetio da je odstupila ni za milimetar. U voznji nema nikakvih trzaja, auto konstantno ubrzava, odnosno kada se desi da pritisak u turbini malo padne, kao i obrtaji, auto ne gubi na brzini. U pitanju je velika brzina, mozda on u toj sekundi prestane da vuce. To se desava kada dam patos gas i drzim ga tu, ukoliko ravnomerno konstantnom brzinom pritiskam papucicu gasa do kraja, ravnomerno ubrzava, to se ne desava.Ja bas nisam razumeo, "obrtaji rastu ali prate pritisak pa i oni padaju sa pritiskom, ne mnogo za 200 obrtaja na primer" Cini mi se da hoces da kazes da prilikom inicijalnog ubrzanja sa 2000 obrtaja, pritisak turbine dostize maksimum.Obrtaji se povecavaju odredjenom brzinom i kasnije je ta brzina povecanja obrtaja manja. (brze stigne od 2000 do 3000, nego od 3000 do 4000 obrtaja)Za to vreme, kako se podizanje obrtaja usporava, tako opada i pritisak turbine. Auto nema prekide prilikom ubrzavanja, tj nisam procitao da si ti to negde osetio, vec da ti samo vidis da pritisak turbine opada.Dakle prilikom naglog pritiska na papucicu gasa do kraja, pritisak turbine dostize jako brzo maksimum, obrtaji brzo skacu, a takodje i naglo ubrzava. Medjutim kazaljka pritiska ne stoji zakucana na maksimumu vec malo padne, kao da udahne vazduh i nakon toga vuce jos jace do maksimuma i to se ponovi vise puta. U subotu idem na put, malo duza deonica autoputa pa cu da ga bolje testiram.Imam taj motor i nema tog ptekida. Niti bilo kakvog variranja obrtaja, ksda mu potopis gas, vuce i vuceNe bih ni ja to primetio da nemam manometar za pritisak turbine. Kao sto rekoh auto vuce mnogo dobro. Probaj da naglo stisnes patos gas u sestoj brzini od 2000 obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 738 Posted November 14, 2014 Ovo podseca na privremeno povecanje pritiska turbine od recimo 10s kad se iznenada stisne gas do kraja, ali nisam bas siguran da to postoji na jtd motorima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted November 14, 2014 Sve ti je ok sa turbinom. Ona radi nezavisno, tj ima svoju mapu i održava pritisak u sistemu kakav treba da bude.Kod mene takođe stalno šeta. Najviši je pritisak kad lagano ubrzavam iz niskih obrtaja zapravo. U višim obrtajima je pritisak niži, jer očigledno motoru nije potrebno toliko natpunjenje kao pri nižim.To što se spusti na trenutak, verovatno ispusti višak vazduha napolje.Da bilo šta ne valja itekako bi se osetilo i auto bi gubio snagu poprilično primetno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
genca 2 Posted November 14, 2014 Meni pri naglom ubrzanju turbina po satu postize pritisak od1,6 bari ali na otprilike 2 sec pa ga obori na 1,4 bari.Ja mislim da je to normalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bestprice 0 Posted November 14, 2014 Upravo se to desava, i meni se cini da je normalno. Ispusta vazduh i cini se kao da dishe.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
selim026 0 Posted August 11, 2021 (edited) Pozz, mislim da imam problema sa turbinom jer mi ona kazaljka za bar varira npr: Drzim mu gas(povuce ide na 1.4/1.6bara) pa se odjednom spusti na 1.0 , 0.8 i izgubi malo vucu pa se opet tako cimne pa opet izgubi i tako ... Zna neko do cega je to , koji kvarovi mogu da budu ? Dal moram turbinu da remontujem/menjam ili moze da bude neki jeftiniji kvar? p.s Desava se na skoro na svakoj brzini testirano... U petoj digne pa spusti i ko da vozim u prazno dajem gas mada ostaje pa samo cimne kakda digne na 1.2/1.4 bara Inace radi se o motoru 1.9JTDm 110kw 150hp, takodje i da napomenem turbina mi se pali na 2200 sto mislim da je sasvim ok. Edited August 12, 2021 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4033 Posted August 11, 2021 (edited) Pozdrav, evo nekih imputa oko odgovora> 159 mjet pritisak turba 159 mjet pritisak turba na leru Da li si kačio dijagnostiku ? U kakvom je stanju filter vazduha ? Možeš i protokomer da isključiš i da probaš da provozaš sa njim, moguće je da je zaprljan. Ako bolje ide posle otkačivanja velika je verovatnoća da je on u pitanju. Da li imaš neke simptome u vožnji, nezavisno od variranja pokazivača turba, konkretno neki zvukovi, pištanja i sl ? (falš vazduh itd). Za 1,9 16V mujtijet znam da imaju klapne, za JTDm ne znam, al čisto da pitam, da li su vađene ? Edited August 11, 2021 by ISV_01 2 neshaoct and vagenovac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
selim026 0 Posted August 11, 2021 (edited) Klapne nisu vadnjene , nema nikakvih variranja , zvukova turbina se bukvalno ni ne cuje, Ne znam za filter vazduha videt cu danas , probacu i to sa protokomerom , ali pre svega na diagnozu.... Samo se plasim da nije neki problem sa turbinom mada mislim da nije , drug je imao problem sa turbinom mada oono je odzvanjallo pistilo kad god mu nabije gas.... Edited August 12, 2021 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites