Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Hladnjače su za oba vozila


Kako se generalno pokazao Stralis ?

I u poređenju sa drugim kamionima ?

Ne videh pitanje, Ja sam zadovoljan, kupio sam ga novog 10.2005 i kamion je ok. Radi u prilično teškim uslovima, radim istok Rusija, Sibir, Baltik. Nema problema na putu i taj kamion je prilično pouzdan. Jednom sam ostao na putu u kvaru i to iz razloga što su mi ovde prodali falš filter sušača vazduha. Imao sam mnogo sreće te mi se to dogodilo u naseljenom mestu u Rusiji. Sve ostalo sam ovde radio i to uglavnom delovi koji se moraju menjati nakon odredjene kilometraže, španeri neki ležajevi, kaiševi, jedan injektor, visko ventilator, jastuci uglavnom ono što se troši. Kamion u kome ima mnogo opreme. Ima i nekih manjkavosti ali se zbog toga ne ostaje na putu. Malo lošije su plastike unutra, elektro instalacija za rasvetu nazad i bočno ali to sam rešio tako da nemam tih problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Actros u pobednik u Fuel Duelu

 

MB-Actros.jpg

 

Tržišnim udelom od 23 odsto, Mercedes-Benz Actros je trenutno vodeći na evropskom tržištu teških kamiona bruto mase 16t i više. U Nemačkoj je takođe vodeći sa oko 40 odsto udela na tržištu. Razlozi njegove velike popularnosti među vlasnicima transportnih kompanija su njegova izvanredna ekonomičnost i efikasnost, kao i visok stepen bezbednosti.

Samo pokazatelji potrošnje dovoljni su da to argumentuju: Actros sa motorom Euro VI troši do pet odsto manje goriva nego njegov prethodnik sa Euro V agregatom. U kombinaciji sa sistemom za kontrolu brzine Predictive Powertrain Control (PPC) koji se prilagođava konfiguraciji terena, ušteda goriva može da se poveća za dodatnih pet odsto. Actros je ovde još ubedljiviji u odnosu na svoje rivale. U oko 750 uporednih testova potrošnje goriva sprovedenih u okviru raznih voznih parkova i u ''svakodnevnom radu'' na putu – nazvanih Fuel Duel – Actros je ostvario prednost u pogledu potrošnje u proseku 11 odsto. Uz to, Mercedes-Benz Actros je pobednik u više od 90 odsto svih duela.

 

Najsvežija potvrda ovih podataka dolazi nam iz Zesta, kod Dortmunda: u firmi Majberg Transport, Actros 1845 LS (Euro VI) stavljen je na probu nasuprot konkurentskom vozilu sa sistemom Euro V i preuzeo je transportne poslove ovog drugog na dve nedelje. Vlasnik kompanije Dirk Majberg pojašnjava: “Nisu nas zanimale brojke koje se mogu naći u raznim brošurama – hteli smo da testiramo Mercedes-Benz u svakodnevnom radu i da saznamo šta on može da postigne u poređenju sa našim postojećim tegljačima, koji beleže ukupnu prosečnu potrošnju od 29,5 l/100 km." No, to nije bio jednostavan izazov za Actros, budući da je potrošnja goriva kod najboljeg kamiona u voznom parku kompanije bila znatno niža od proseka – zahvaljujući delom njegovoj ekonomičnoj Euro V tehnologiji – i iznosila je 26,9 l/100 km. Upravo to bila je vrednost koju je Actros morao da pobedi u dvonedeljnom duelu.

 

U okviru Fuel Duela, Actros 1845 LS koji je prešao 4972,7 km tokom testiranja, ostvario je prosečnu potrošnju od 25,0 l na 100 km. To znači uštedu u potrošnji goriva u poređenju sa konkurentskim kamionom sa Euro V motorom od 1,9 l/100 km ili sedam odsto. Na godišnju kilometražu od 120.000 km, ovaj rezultat omogućava uštedu od 2.280 l goriva i šest tona CO2.

Ista pravila uvek važe za organizovanje duela: vozač iz određene flote kamiona dobija detaljne instrukcije i u početku ga prati profesionalni instruktor ili iskusan član iz sektora prodaje u Mercedes-Benzu. Vozač zatim obavlja uobičajene poslove, vozeći Actros u trajanju od dve nedelje uz podršku FleetBoard telematike. Sva vozila Mercedes-Benza koja učestvuju u Fuel Duelu imaju identičnu konfiguraciju: vozila uglavnom imaju StreamSpace kabinu, PPC i FleetBoard. Samolepljivi materijal koji upućuje na ovu kampanju jasno ukazuje koje vozilo učestvuje u njoj. Danas imamo 90 Actros kamiona na putevima u 22 države koje učestvuju u Fuel Duelu – inicijativi koju je pokrenuo ogranak Mercedes-Benza u Holandiji pre dve godine.

 

Actros 1845 LS bio je u akciji tokom dve nedelje kampanje u transportnoj kompaniji, vukući poluprikolicu hladnjaču sa 33 palete svežeg mesa svakodnevno od Hajligenštata do Dortmunda. Prvog dana vozač je temeljno obučen za upravljanje vozilom i upoznat sa Ekonomičnom opcijom Mercedesovog automatskog sistema prenosa PowerShift 3, koji je deo standardne opreme. Intuitivni sistem za kontrolu brzine Predictive Powertrain Control (PPC) takođe je bio novina za vozača. Pošto PPC ne samo da poznaje topografiju maršrute, već i zna tačnu masu vozila i raspon brzine podešen u sistemu za kontrolu brzine, može da izračuna koji je stepen prenosa optimalan mnogo brže nego što bi to mogao da učini bilo koji vozač i shodno tome vrši promenu stepena prenosa baš u pravom trenutku. FleetBoard telematika vrlo brzo je utvrdila koliko je ekonomično vozač iz Majberga vozio Actros 1845 LS. U tom cilju, beleženi su najrazličitiji podaci, počev od podataka u fazi ubrzanja ili kočenja, preko onih o rasponu brzine i promenama stepena prenosa, pa sve do zahtevane snage u različitim okolnostima.

 

Svakoga dana u Mercredes-Benz pogonu u Vertu, konsultant Fabijan Ajzenhauer iz Tima za profesionalnu obuku i savetovanje za teritoriju Nemačke procenjivao je prikupljene podatke. Prema njegovim proračunima urađenim na osnovu informacija o korišćenju određenog stepena prenosa pokazalo se da su promene stepena prenosa bile ekonomične u 96,6 odsto slučajeva. Ajzenhauer nije štedeo reči hvale za vozača: "Čovek koji je bio za volanom pravi je profesionalac. Na evaluacionoj skali FleetBoard sistema, koja se kreće od 1 do 10, ostvario je rezultat od 9,67."

Vozač je takođe upoznat sa ovim rezultatom. To je zato što mu je omogućen pristup detaljnim i sveobuhvatnim informacijama koje pruža FleetBoard preko displeja postavljenog u kabini – bilo zbirnih informacija prikupljenih tokom dužeg vremenskog perioda ili onih vezanih isključivo za poslednju vožnju, u zavisnosti od izabranih podešavanja. Na taj način vozač ne samo da dobija ocenu za svoj stil vožnje, već tako može da ima uvid u sve podatke o vozilu, a uređaj nudi i savete za razvijanje još ekonomičnijeg načina vožnje.

 

Fabijan Ajzenhauer radi kao konsultant poslednjih pet godina, a pre toga radio je kao instruktor. Dakle, vrlo dobro je upoznat sa poslom, ali i sa činjenicom da se broj dobrih vozača neprekidno smanjuje – štaviše, generalno je broj vozača sve manji. Zbog toga je još važnije da tehnologije koje olakšavaju vožnju ublaže pritisak na vozače, kako u pogledu bezbednosti, tako i u pogledu ekonomičnosti.

Dokaz da su inženjeri razvoja u kompaniji Mercedes-Benz na Actros-u uspešno implementirali oba ova faktora uspeha ogleda se u 13 "anđela čuvara" koji su ugrađeni u vozilo: neki od delova opreme su i sistem Proximity Control Assist (kontrola rastojanja), Stability Control Assist (kontrola stabilnosti – ESP) i Lane Keeping Assist (kontrola vožnje u kolovoznoj traci), kao i Active Brake Assist 3 (sistem aktivnog kočenja) koji prema potrebi može samostalno aktivirati hitno kočenje u slučaju pojave pokretnih i stacionarnih prepreka.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^
Ne daj Boze da ovom u susret naidjem slucajno sa dugim svetlima, odmah :laser:  jedan rendgen uradi kroz mene.
Nizi nego moj Stilo....


Edited by Stiliša

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instrument tabla slicna ko na novijim Ikarbus-ima, isti onaj simbol autobusa sto pokazuje vrata koja su otvorena/zatvorena. Nije ovo lose nekad kad ima manje putnika da ne tera ceo autobus za njih 15-20, manje trosi. :D A i dobra prikolica, tockovi joj skrecu, manje sece krivine valjda...

Uuuu vidi ovaj veliki, ne vidis mu kraj. Treba to motati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio na probi MAN sa dva zgloba, čini mi se 87/88 godine. Tada je imao kamere i monitore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mićo taj bus ceo u prepustima. Kakav je za vožnju, čiji su trapovi ?

 

.ik, jel bio beše pre nekih 15-20 godina u Beogradu neki gradski sa dva zgloba?

Bio u Beogradu, Rijeci i Zagrebu na probi MAN_SGG.jpg        6fb2gg.jpg


Munchen

 

MAN_SGG_02.jpg   

 

SGG280Ha.gif

 

 

SGG280H-Sitzplan.gif

 

 

alt4443-1.JPG      SG240H-Fahrerplatz.jpg     Sg240H-vorne.jpg

 

 

 

 

 

Sg240H-vorderwagen.jpg         SG.240H-Heckinnen.jpg

Tehničke specifikacije:                                   Prva registracija 1982/01/06         Vrsta motora: MAN D 2566 MTUH         Snaga: 280 KS / 208 kW         Najveća brzina: 80 km / h         Mjenjač: Voith D 851,3 (4-stepeni automatski)         Dužina: 22,680 m         Širina: 2500 m         Visina: 2940 m         Sedenje / stajanje   72/153         Ukupna težina: 30.200 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedista kao u Golfu Gti :D

Inace, poslednjih dana cesto po Smederevu vidjam Lastine autobuse ostavljene pored puta. Dok ima goriva voze, kad stane ostave ga tu gde je stao i vozac ode ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasta u velikim problemima, plata vozačima i onako mala i kasni mislim dva meseca tako da više niko od njih nema motivaciju.

Inače agonija će se izgleda nastaviti kada krene dodela linija u BGD-u gde po pravilniku (ako ne izmene) mogu da učestvuju samo niskopodna vozilia tako da se očekuje povlačenje Laste i gubitak velikog prihoda.

Spas je bio preuzimanje od strane Arive (Litas i Veolia) ali i tu je bilo velikih problema zbog ogromnih dugova tako da se Ariva za sada povukla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u Beogradu je tako? Znam da su ovi kod nas pre par godina trazili da se odvoje od beogradske Laste, ali im ovi uvalili neke autobuse na koriscenje i onda su malo stali na noge, a nisu mogli da se tek tako razdvoje jer su svi autobusi pripadali beogradskoj Lasti, danas je situacija bas zeznuta, a pojedini lopovi i dalje kradu ... valjda zato sto je mala plata, a "stanicna usluga" 50 dinara ... valjda zato i propadaju polako, ali sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvim prepustima?

Pa bre sta znam, dobar je mada ja nisam nesto vozio autobuse pa nisam verovatno toliko kompetentan :). Motor je Stajer 170ks turbo interkuler., menjac Ztf 6brzina, diferencijal Mercedes, sasija kamionska od Mb 12-13, 12-17, . Ovako je zdrav, utegnut, ide super, pun ko prazan isto. Klotara, za prevoz radnika jbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo novina sto smo ubacili nego nikako da postavim.

Volvo troosovinci, 15m, preko 100mesta :)

76ad88571c014eb6908358837aaeb7d9.jpg

2873c60756dbf356dfb7dbdbd5c767da.jpg

60243cd9b8d27fa17f6c3617e64b028b.jpg

5e7cb360a96711ab889d943f237252f2.jpg

I ovaj moj da ulepsa parking :D

82baaa9c757d90756fa31b93bb0bc8ff.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mico znaci i autobus mora da bude beli. Uuu i maska bez znaka, to cenim! ;) Sta vozite sa ovim, neke redovne linije, ugovorene voznje?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...